eitaa logo
حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین دهبان
2.9هزار دنبال‌کننده
670 عکس
125 ویدیو
69 فایل
🔸️حضرت‌آقا:هرجاکه‌‌قرارگرفته‌‌‌اید،همان‌‌‌جارامرکزدنیابدانید. 🔸️استادسطوح عالی حوزه علمیه قم 🔸️ادمین @Paran313 🔸️کانال های زیر نظر استاد: https://eitaa.com/dehban_ir/1822
مشاهده در ایتا
دانلود
شبهه: 🔺️حجاب در مسیحیت اجبار شد حجاب رفت 🔺️در یهود اجبار شد، حجاب رفت 📍اگر دقت کنید حجاب بقیه دین ها سنگین تر هست، ولی رفت. 👈جواب: ⚠️در فوتبال کرنر اجبار شد، کرنر رفت؟ ⚠️در رانندگی کمربند اجبار شد، کمربند رفت؟ ⚠️در غذا خوردن قاشق اجبار شد، قاشق رفت؟ ⚠️زبان فارسی رسمی در مملکت اجبار شد، فارسی رفت؟ ⚠️بیمه شخص ثالث اجبار شد، بیمه رفت؟ ⚠️در خیلی جاها خیلی چیزها اجبار شدن، رفتن؟ ⛔اگر حجاب باهاش ستیز میشه به خاطر الزامی بودنش نیست، به خاطر رسانه است! پ.ن: عکس مجسمه (یک زن با چادر)هزاره اول پیش از میلاد تمدن عیلام، موزه حضرت عبدالعظیم https://eitaa.com/dehban_ir
♻️مناظره امام باقر علیه السلام با یزید در سن ۴ سالگی 🔸️فشاور يزيد جلساءه في أمره، فأشاروا بقتله، وقالوا له : لا تتّخذ من كلب سوء جرواً . فابتدر أبو جعفر عليه السلام الكلام فحمد اللّٰه وأثنى عليه، ثمّ‌ قال ليزيد (لعنه اللّٰه): لقد أشار عليك هؤلاء بخلاف ما أشار جلساء فرعون عليه حيث شاورهم في موسى وهارون فإنّهم قالوا له: أرجه وأخاه وقد أشار هؤلاء عليك بقتلنا ولهذا سبب. فقال يزيد: وما السّبب‌؟ فقال: إنّ‌ اولٰئك كانوا لِرَشدة وهؤلاء لغير رشدة ولا يقتل الأنبياء وأولادهم إلّاأولاد الأدعياء. فأمسك يزيد مطرقاً ، ثمّ‌ أمر بإخراجهم. المسعودي، إثبات الوصيّة، / ١٢٨ \عنه: القمي، نفس المهموم، / ٤٣٧؛ مثله المازندراني، معالي السّبطين ، ١٦١/٢ ✅ يزيد دربارۀ زين‌العابدين با اهل مجلس خود مشورت كرد. اهل مجلس يزيد كه از يزيد كم‌تر نبودند، به قتل زين العابدين عليه السلام اشاره كردند (و كلامى را گفتند كه خودشان به آن سزاواتر بودند و ما از ترجمۀ آن خوددارى مى‌نماييم). آن‌گاه امام محمد باقر عليه السلام (كه دو سال وچند ماه بيش‌تر از عمر شريفش نگذشته بود) بعد از حمد وثناى خدا در جواب يزيد فرمود: اهل مجلس تو به تو اشاره‌اى كردند كه برخلاف اشارۀ اهل مجلس فرعون بود كه دربارۀ امر موسى و هارون عليهما السلام با آن‌ها مشورت كرد؛ زيرا اهل مجلس فرعون به فرعون گفتند: «موسى را با برادرش نگاه دار؛ ولى اهل مجلس تو به قتل ما اشاره كردند. اين اشاره‌اى كه اين‌ها كردند، سببى دارد.» - - يزيد گفت: «آن سبب چيست‌؟!» حضرت باقر عليه السلام فرمود: «اهل مجلس فرعون حلال‌زاده بودند؛ ولى اهل مجلس تو حلال‌زاده نيستند؛ زيرا پيغمبران و فرزندان آنان را غير از فرزندان زنا كسى نخواهد كشت.» آن‌گاه يزيد ساكت شد و چنان‌كه گفته شد، دستور داد تا آنان را از مجلس خارج كردند. نجفى، ترجمۀ اثبات الوصيه، / ٣١٩-٣٢٠ ⚠️در سن امام که در ترجمه آمده به خاطر امانت دست نبردیم والا سن امام باقر علیه السلام ۴ سال بود. https://eitaa.com/dehban_ir
سرکلاس می گفتند سنّم که بالاتر بره دوست دارم برم نجف زندگی کنم،شبهای جمعه برم کربلا: این شعر می خواندند: آب نجف خورده و فائق شده حجت الاسلام خلائق شده ♻️ان شاءالله سر سفره ارباب میهمان باشند. استاد حاج آقا جواد کاشانی ره https://eitaa.com/dehban_ir
مناظره امام باقر علیه السلام با ابن عباس در کمتر 11 سالگی 🔸️عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع‏ قَالَ: بَيْنَا أَبِي جَالِسٌ وَ عِنْدَهُ نَفَرٌ إِذَا اسْتَضْحَكَ حَتَّى اغْرَوْرَقَتْ عَيْنَاهُ دُمُوعاً ثُمَّ قَالَ هَلْ تَدْرُونَ مَا أَضْحَكَنِي قَالَ فَقَالُوا لَا قَالَ زَعَمَ ابْنُ عَبَّاسٍ أَنَّهُ مِنَ‏ الَّذِينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ‏ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَقُلْتُ لَهُ هَلْ رَأَيْتَ الْمَلَائِكَةَ يَا ابْنَ عَبَّاسٍ تُخْبِرُكَ بِوَلَايَتِهَا لَكَ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ مَعَ الْأَمْنِ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْحُزْنِ قَالَ فَقَالَ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يَقُولُ- إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ وَ قَدْ دَخَلَ فِي هَذَا جَمِيعُ الْأُمَّةِ فَاسْتَضْحَكْتُ ثُمَّ قُلْتُ صَدَقْتَ يَا ابْنَ عَبَّاسٍ أَنْشُدُكَ اللَّهَ هَلْ فِي حُكْمِ اللَّهِ جَلَّ ذِكْرُهُ اخْتِلَافٌ قَالَ فَقَالَ لَا فَقُلْتُ مَا تَرَى فِي رَجُلٍ ضَرَبَ رَجُلًا أَصَابِعَهُ بِالسَّيْفِ حَتَّى سَقَطَتْ ثُمَّ ذَهَبَ وَ أَتَى رَجُلٌ آخَرُ فَأَطَارَ كَفَّهُ فَأُتِيَ بِهِ إِلَيْكَ وَ أَنْتَ قَاضٍ كَيْفَ أَنْتَ صَانِعٌ قَالَ أَقُولُ لِهَذَا الْقَاطِعِ أَعْطِهِ دِيَةَ كَفِّهِ وَ أَقُولُ لِهَذَا الْمَقْطُوعِ صَالِحْهُ عَلَى مَا شِئْتَ وَ أَبْعَثُ بِهِ إِلَى ذَوَيْ عَدْلٍ قُلْتُ جَاءَ الِاخْتِلَافُ فِي حُكْمِ اللَّهِ عَزَّ ذِكْرُهُ وَ نَقَضْتَ الْقَوْلَ الْأَوَّلَ أَبَى اللَّهُ عَزَّ ذِكْرُهُ أَنْ يُحْدِثَ فِي خَلْقِهِ شَيْئاً مِنَ الْحُدُودِ وَ لَيْسَ تَفْسِيرُهُ فِي الْأَرْضِ اقْطَعْ قَاطِعَ الْكَفِّ أَصْلًا ثُمَّ أَعْطِهِ دِيَةَ الْأَصَابِعِ هَكَذَا حُكْمُ اللَّهِ لَيْلَةً يَنْزِلُ فِيهَا أَمْرُهُ إِنْ جَحَدْتَهَا بَعْدَ مَا سَمِعْتَ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ص فَأَدْخَلَكَ اللَّهُ النَّارَ كَمَا أَعْمَى بَصَرَكَ يَوْمَ جَحَدْتَهَا عَلَى ابْنِ أَبِي طَالِبٍ قَالَ فَلِذَلِكَ عَمِيَ بَصَرِي قَالَ وَ مَا عِلْمُكَ بِذَلِكَ فَوَ اللَّهِ إِنْ عَمِيَ بَصَرِي‏ إِلَّا مِنْ صَفْقَةِ جَنَاحِ الْمَلَكِ قَالَ فَاسْتَضْحَكْتُ ثُمَّ تَرَكْتُهُ يَوْمَهُ ذَلِكَ لِسَخَافَةِ عَقْلِهِ ثُمَّ لَقِيتُهُ فَقُلْتُ يَا ابْنَ عَبَّاسٍ مَا تَكَلَّمْتَ بِصِدْقٍ مِثْلِ أَمْسِ قَالَ لَكَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ع إِنَّ لَيْلَةَ الْقَدْرِ فِي كُلِّ سَنَةٍ وَ إِنَّهُ يَنْزِلُ فِي تِلْكَ اللَّيْلَةِ أَمْرُ السَّنَةِ وَ إِنَّ لِذَلِكَ الْأَمْرِ وُلَاةً بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ ص فَقُلْتَ مَنْ هُمْ فَقَالَ أَنَا وَ أَحَدَ عَشَرَ مِنْ صُلْبِي أَئِمَّةٌ مُحَدَّثُونَ فَقُلْتَ لَا أَرَاهَا كَانَتْ إِلَّا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ فَتَبَدَّى لَكَ الْمَلَكُ الَّذِي يُحَدِّثُهُ فَقَالَ كَذَبْتَ يَا عَبْدَ اللَّهِ رَأَتْ عَيْنَايَ‏ الَّذِي حَدَّثَكَ بِهِ عَلِيٌّ وَ لَمْ تَرَهُ عَيْنَاهُ وَ لَكِنْ وَعَى قَلْبُهُ وَ وَقَرَ فِي سَمْعِهِ‏ ثُمَّ صَفَقَكَ بِجَنَاحِهِ فَعَمِيتَ قَالَ فَقَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ مَا اخْتَلَفْنَا فِي شَيْ‏ءٍ فَحُكْمُهُ إِلَى اللَّهِ‏ فَقُلْتُ لَهُ فَهَلْ حَكَمَ اللَّهُ فِي حُكْمٍ مِنْ حُكْمِهِ بِأَمْرَيْنِ قَالَ لَا فَقُلْتُ هَاهُنَا هَلَكْتَ وَ أَهْلَكْتَ. 📚الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏1، ص: 247 🔺️ ابن عباس در سال ۶۸ از دنیا رفته 🔺️امام باقر متولد ۵۷ هستند بنابراین این مناظره باید قبل از سال ۶۸ اتفاق افتاده باشد. https://eitaa.com/dehban_ir
مناظره امام باقر علیه السلام با ابن عباس در کمتر 11 سالگی ✅امام صادق (ع) فرمود: در اين ميان كه پدرم نشسته بود، چند تن هم نزد او بودند، بدون انتظار چنان خنديد كه دو چشمش پر از اشك شد و سپس فرمود: مى‏دانيد چه مرا به خنده آورد؟ فرمود: 🔸️گفتند: نه، فرمود: ابن‏ عباس‏ گمان كرده كه در زمره كسانى است كه گفته‏اند: «رَبُّنَا اللَّهُ‏ ثُمَّ اسْتَقامُوا» «پروردگار ما خدا است و سپس بر آن استقامت كردند» من به او گفتم: تو فرشته‏ها را ديدى اى پسر عباس كه به تو خبر دهند در دنيا و آخرت دوست تو هستند و تو از بيم و اندوه آسوده‏اى؟ 🔸️در جواب گفت: خداى تبارك و تعالى فرمايد (10 سوره حجرات): «همانا مؤمنان همه برادرند» پس همه امت در آن داخلند، من خنديدم و گفتم: 🔸️اى ابن عباس راست گفتى، تو را به خدا آيا در حكم خدا جل ذكره اختلافى هست؟ گفت: نه، گفتم: بگو بدانم، چه رأى مى‏دهى درباره مردى كه با شمشيرِ خود انگشتان مردى را انداخته و رفته و مرد ديگر آمده و كفِ آن انگشت بريده را انداخته و او را نزد تو آوردند و تو قاضى هستى، در باره او چه حكم كنى؟، در جواب گفت: به آن كه دست او را از مچ انداخته مى‏گويم: ديه كف او را بده و به آن كه دستش بريده شده مى‏گويم: با او به هر چه خواهى نسبت به ديه كف تنها (بدون انگشتان) مصالحه كن و او را نزد دو عادل برم (يا او را نزد دو عادل بر (خ ل) براى آنكه بواسطه نبودن انگشت نقصان ديه اصلى را معين كنند و به آن كه دست را انداخته برگردانند). من گفتم: اختلاف در حكم خدا وارد شد و گفته اول خود را نقض كردى. 🔸️خدا نخواسته در ميان خلقش موجبِ حدّى پديد شود كه تفسير و حكم معينى در زمين نداشته باشد بايد آنكه كف را بريده قصاص كرد و كف او را بريد و ديه انگشتان را به او رد كرد حكم خدا در شبى كه امر او نازل شد چنين است و اگر پس از آنكه آن را از رسول خدا (ص) شنيدى انكار كنى خدا تو را به دوزخ برد، چنانچه تو را كور كرد، روزى كه ولايت على (ع) و حكم الهى را بر او منكر شدى. ابن عباس: به همين جهت چشمم كور شد. 👈امام باقر: تو از كجا اين را مى‏دانى؟ (ابن عباس:) به خدا چشم من كور نشد مگر از سيلى پَرِ فرشته، فرمود: من خنديدم و او را در آن روز به حال رها كردم چون دچار سستى عقل بود و سپس به او برخوردم و گفتم: اى پسر عباس، هيچ گاه چون ديروز به راستى‏ سخن نكردى، گفتى كه: على بن ابى طالب (ع) به تو فرموده است: 👈شب قدر در هر سالى هست و در آن شب امور سال نازل مى‏شود و آن امور پس از رسول خدا (ص) واليانى دارد، تو گفتى: آنها كيانند، و او فرمود: من و يازده كس از صلب من كه همه امام و محدث هستند، تو گفتى: به رأى من شب قدر نباشد جز با رسول خدا (ص) و آن فرشته كه با على (ع) حديث مى‏كرد بر تو عيان شد و به تو گفت: اى عبد الله دروغ مى‏گوئى، آنچه را على (ع) باز گويد من به دو چشم خود ديدم- ولى او به چشم خود نديده ولى با دل دريافته و با گوش شنيده- سپس با پرش به تو سيلى زد و تو كور شدى. ابن عباس گفت: ما در هر چه اختلاف داريم حكمش با خدا است، من گفتم: حكم خدا موافق حكم كسى است كه در يك موضوع دو رأى مختلف دارد؟ جواب گفت: نه، من گفتم: در اينجا است كه خود هلاك شدى و ديگران را هلاك كردى. 📚الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏1، ص: 247 🔺️ ابن عباس در سال ۶۸ از دنیا رفته 🔺️امام باقر متولد ۵۷ هستند بنابراین این مناظره باید قبل از سال ۶۸ اتفاق افتاده باشد. https://eitaa.com/dehban_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی | به آیینه ‌چنگ نزن ! با کلام | حجـت‌الاسـلام والمسلمین دهبان ____ ←|●هیئت شهدای آل یاسین علیهم السلام https://eitaa.com/dehban_ir
💠آموزش تبلیغ تخصصی دانش آموزی 💠 ✅دوره کامل مهمترین نکاتی که مبلغ قبل از ورود به مدرسه تا بعد از خروج از آن باید رعایت کند 🔴 انواع قالبهای شروع جذاب کلاس، شبهات دانش آموزی همراه با پاسخ ، محتوای دینی مناسب با سن نوجوان ، زیبا سازی پیام ، موارد ممنوع برای مبلغ ، انواع ابزارهای کاربردی... 🔵 چه کسی چه چیزی را به چه کسی در چه قالبی ، در چه شرایطی با چه امکاناتی میخواهد بگوید 📌 چه کنم مخاطب حرفم را بشنود؟ 📌چه کنم مخاطب حرفم را بپسندد؟ 📌 چه کنم مخاطب حرفم را بپذیرد؟ @mdehban313
پیام را برای مربیانی که می شناسید پخش کنید تا همه استفاده کنند.
اگر کسی می خواهد برای عوض شدن فضای کشور کاری کند باید بداند مربیان ما باید پرورش پیدا کنند تا فضای عمومی عوض شود پس این پیام را که قوی ترین و جامعترین دوره آموزش مربی است به قدر امکان پخش کنید این یک قدم برای اصلاح کشور است! این دوره را تاکید داریم رایگان باشد!
شب شهادت امام جواد (ع) 👤 حجت الاسلام  دهبان 👤حاج کاظم اکبری 👤 حاج محمود گرجی 👤 حاج ابوذر روحی قرارگاه فرهنگی منتظران ظهور لنگرود ✓ کانال رسمی حاج ابوذر روحی @hajabozar_rohi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📁 سخنرانی 👤 حجت الاسلام والمسلمین دهبان  🔗 @hajabozar_rohi
خروج امام حسین علیه السلام روز ۸ ذی حجه بوده و عرفه روز ۹ ذی حجه است. بنابراین دعای عرفه در سال حرکت امام حسین علیه از مکه به کربلا قرائت نشده. سیدالشهداء سالهای قبل طبق نقل های متعدد به حج بیت الله الحرام مشرف شده اند. این دعا سالهای قبل از آن قرائت شده است. https://eitaa.com/dehban_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجت الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی، استاد مبرز سطوح عالی حوزه در گفتگو با مطرح کرد؛ 📽 رسالت دفاع ترکیبی از دین! 🔺از خاطرات تلخم اینست که به من می گفتند تو حیفی بیایی حوزه! 🔹در MMA از "جیت کان دو" غافل نشوید! / وقتی دشمن ترکیبی حمله می کند، شما هم باید ترکیبی از دین خدا دفاع کنید... 🔹ما دنبال سریع تمام کردن دروس نبودیم اما موقعیت هایی که پیش می آمد باعث می شد دروس را سریعتر بخوانیم... ✔️ پایگاه خبری، تحلیلی ؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه 🌐 Voice Of Howzeh 🆔 @sedayehowzeh https://eitaa.com/dehban_ir
دیروز خدمت کمیته خادمین شهداء و هیئت خادمین شهداء با حضور ریاست محترم آموزش و پرورش شهرستان بودم. بعد از جلسه اول جداگانه در خدمت مربیان حلقات تربیتی جلسه ای دیگر تشکیل شد. برای من روز شیرینی بود. ♻️موضوعات مطرح شده: 🔹️جلسه نوجوانان: _غدیر تاریخی چرایی ها و زمینه ها _سوال ویژه: چه می شود انسان ولایت امام را نپذیرد؟ 🔹️جلسه بامربیان: _تعریف ولایت از دیدگاه رهبری _تعریف وحدت از دیدگاه رهبری _راهکارهای اهل بیت برای حفظ شیعه در عصر غیبت کبري _سوال ویژه: خاصیت ولایت برای شیعه چیست؟ https://eitaa.com/dehban_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی | روش دینداری با کلام | حجـت‌الاسـلام والمسلمین دهبان ____ ←|●هیئت شهدای آل یاسین علیهم السلام →|●🆔 @Sh_AleYasin https://eitaa.com/dehban_ir
کتاب نهج الفصاحه نویسنده کتاب آقای ابوالقاسم پاینده که در سال ۱۳۶۳ از دنیا رفته است، کتاب نهج الفصاحه برای اوائل انقلاب است؛ پس اولا کتاب خیلی متاخر است. ثانیا همه ی روایات آن برای اهل سنت است، از کتابهای آنها نقل شده است! لذا اعتماد به کتاب خیلی سخت می شود؛ مثلا حدیث ثقلین با عبارت «کتاب الله و عترتی» که مشهور است، در اهل سنت دو گونه ثبت شده است: 1. کتاب الله و عترتی 2. کتاب الله و سنتی نهج الفصاحه، در دو نقلی که از حدیث ثقلین دارد، «کتاب الله و سنتی» را آورده است؛ ۲ بار عبارت مخصوص سنتی بجای عترتی!! بهتر بود نویسنده حداقل یک مرتبه «کتاب الله و عترتی» را نقل می کرد. چون در اهل سنت عترتی هم نقل شده است..!!! ثالثا احادیث اخلاقی و... این کتاب بر مبانی عرفانی بنی امیه و احادیث جعلی، پایه گذاری شده است! نکته حائز اهمیت اینست که کانال‌های تخصصی حدیث و حدیث شناسی گاهی از این کتاب حدیث منتشر می کنند....! @dehban_ir
قبلا پیرامون جعل حدیث سخن گفته ام و در جلساتی به آن اشاره کرده ام و به تدریج در آینده هم می آید. داستان واره پیره زنی که رفته بود برای خرید یوسف با یک کلاف نخ اساسا در روایات وجود ندارد و جعلی است. اولین منبعی که به این داستان اشاره می کند عطار نیشابوری در منطق الطير است: حکایت پیرزنی که به ده کلاوه ریسمان خریدار یوسف شد گفت یوسف را چو می‌بفروختند مصریان از شوق او می‌سوختند چون خریداران بسی برخاستند پنج ره هم سنگ مشکش خواستند زان زنی پیری به خون آغشته بود ریسمانی چند در هم رشته بود در میان جمع آمد در خروش گفت ای دلال کنعانی فروش ز آرزوی این پسر سر گشته‌ام ده کلاوه ریسمانش رشته‌ام این زمن بستان و با من بیع کن دست در دست منش نه بی سخن خنده آمد مرد را، گفت ای سلیم نیست درخورد تو این در یتیم هست صد گنجش بها در انجمن مه تو و مه ریسمانت ای پیرزن پیرزن گفتا که دانستم یقین کین پسر را کس بنفروشد بدین لیک اینم بس که چه دشمن چه دوست گوید این زن از خریداران اوست هر دلی کو همت عالی نیافت ملکت بی‌منتها حالی نیافت آن ز همت بود کان شاه بلند آتشی در پادشاهی او فکند خسروی را چون بسی خسران بدید صد هزاران ملک صدچندان بدید چون بپا کی همتش در کار شد زین همه ملک نجس بیزارشد چشم همت چون شود خورشید بین کی شود با ذره هرگز هم نشین https://ganjoor.net/attar/manteghotteyr/ozr-morghan/sh58 این داستان اصل ندارد، علی رغم شهرت آن در کتاب های متأخر و در افواه اهل منبر و وعظ و خطابه منبعی برای آن یافت نشد. https://eitaa.com/dehban_ir
✅خبر گذاری ایکنا درباره کارگاه تبینی تربیتی غدیر https://hamedan.iqna.ir/fa/news/4151998/ https://eitaa.com/dehban_ir
﷽ 🌸مراسم جشن بزرگ عید غدیر خم . 🔊سخنران:حجت الاسلام والمسلمین دهبان 🎤بانوای: حاج رحمان نوازنی حاج حسین محمدی کربلایی سید محمد رضا حسینی کربلایی محمد علی بقایی حاج بهرام ناجی کربلایی محسن بیننده . 🕘زمان: از پنج شنبه ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۲ به مدت ۳ شب ساعت ۲۱ . 🧭آدرس: شهرقدس،خیابان چمن،کوچه سروستان،تکیه حضرت ابالفضل علیه‌السلام . @faares_313 اعلام جلسه https://eitaa.com/dehban_ir
🔺️تحلیل غلط از تاریخ 🔺️تندروی در مسیر اهل بیت علیهم السلام با جشن و تبیین معارف غدیر بسیار موافقیم خودمان هم توفیق داریم که عَلَم آن را در جاهایی بلند کنیم. اما چند سالی هست مدام می شنویم: غدیر بسیار مهمتر است چرا که اگر غدیر را شلوغ کرده بودیم محرمی اتفاق نمی افتاد! فاطمیه آنطور نمی شد! اینکه غدیر مهمتر است درست اما اگر شلوغ کرده بودیم حرف غلطی است: اگر منظور قبل از شهادت پیامبر هست (فاصله ۱۸ ذیحجه تا آخر ماه صفر حدود ۷۰ روز) که شلوغی بزرگتر از اجتماع غدیر و تبریک همه صحابه حتی عمربن خطاب دیگر نیست. یعنی هیچ کس کم کاری نکرد! اگر بعد از پیامبر منظور هست همه یاران امیرالمؤمنین که جمعیت زیادی نبودند دستور داشتند که سکوت کنند و تقیه وار زندگی را ادامه بدهند تا زنده بمانند. چه شلوغی؟ اصلا شلوغ کردن خلاف دستور بود! خلاف تقیه بود! یعنی چه شلوغ می کردیم بعد از پیامبر فاطمیه پیش نمی آمد؟ یعنی چه غدیر را شلوغ می کردیم محرم نمی شد؟ تاریخ و روایات را چه کنیم؟ ارتد الناس بعد النبی الا ثلاثه آخر سه نفر چه چیز را شلوغ کنند؟ خلاف دستور شلوغ کنند؟ اطاعت از امام چه شد؟ این مانند این است که یک تیم فوتبال به همراه داور و تمام مسئولین فدراسیون و تمام تماشاگران قصد دارند و نقشه کشیدند که مسابقه را به هم بریزند بعد شما به تیم بیچاره مقابل فریاد بزنید اگر درست بازی کرده بودید، مسابقه به هم نمی ریخت و کتک نمی خوردید؟! ✅ اینکه الآن وظیفه داریم باید غدیر را نه در ایران بلکه در دنیا با همه ابعاد معرفی کنیم سر جایش، ما هم همین کار را انجام می دهیم، اینکه تاریخ (شیعیان) را متهم کنیم که چون آنها غدیر را شلوغ نکردند فاطمیه شد یا محرم پیش آمد یا امامان یکی یکی کشته شدند، درست نیست. https://eitaa.com/dehban_ir
❓شجره‌نامه مخدوش و ادعای نادرست درباره نسب خانوادگی ملکه الیزابت دوم و پیامبر اسلام 🔹در شبکه‌های اجتماعی تصویری از یک شجره‌نامه منتشر و شایعه شده «نسب خانوادگی ملکه الیزابت به امام دوم شیعیان و پیامبر اسلام می‌رسد.» 🔹اولین بار نیست که چنین ادعایی در فضای عمومی و رسانه‌ای منتشر می‌شود. در سال‌های گذشته حتی در رسانه‌های معتبر مثل تایمز و اکونومیست نیزبازتاب داشته است. 🔹گفته می‌شود منبع این شجره‌نامه گفته‌های یک نسب‌شناس نه‌چندان معتبر غربی و مطالبی است که سال‌ها پیش در یک نشریه مراکشی منتشر شده است. 🔹نسب خانوادگی ملکه الیزابت دوم تا اوایل قرن ۱۵ میلادی کاملا روشن و مشخص است، اما درباره پیش از آن تردید وجود دارد. 🔹برای اعتبارسنجی این شجره‌نامه اغلب منابع غربی به ابهام‌ها درباره «زیده» که عامل ارتباط فرضی بین پادشاهی مسیحی و مسلمان اسپانیا معرفی شده، تاکید می‌کنند. اما ابهام بزرگ، نه «زیده»، بلکه نسب حاکمان مسلمان اندلس به پیامبر اسلام است که کل اعتبار شجره‌نامه را زیر سوال می‌برد. 🔹در شجره‌نامه ادعایی، نسب حاکمان مسلمان سویل به فردی به نام «نعیم اللخمی» حاکم مسلمان اندلس رسیده. نام نعیم در تاریخ ابن‌خلدون نیز ذکر شده است. ابن‌خلدون هیچ اشاره‌ای به نسبت اللخمی با خانواده پیامبر اسلام نکرده است. 🔹در سایر منابع اسلامی-عربی «موسی‌بن‌نصیر لخمی» یکی از فاتحان و اولین حاکم مسلمان سویل معرفی شده است. تبار موسی‌بن‌نصیر لخمی روشن است. در هیچ‌کدام از منابع تاریخی هم به ارتباط خانواده لخمی با فرزندان و نوادگان امام دوم شیعیان اشاره‌ای نشده است. https://eitaa.com/dehban_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. . کلیپ زیبا از سخنرانی حجت الاسلام دهبان مراسم شهادت امام جواد علیه السلام شنبه 27 خرداد، ساعت 21 کلاچای، مسجد جامع پلرود [هیئت ریحانه النبی سلام الله علیها کلاچای] نشانی ما در روبیکا و ایتا 👇 @hreyhanatonabi وقتی فتنه همه جانبه شد... https://eitaa.com/dehban_ir
بسم الله الرحمن الرحیم 🔷هرچه بلا بیشتر، امید فرج نزدیکتر... 🔸 {حَتَّى إِذَا اسْتَيْأَسَ الرُّسُلُ وَ ظَنُّوا أَنَّهُمْ قَدْ كُذِبُوا جاءَهُمْ نَصْرُنا فَنُجِّيَ مَنْ نَشاءُ وَ لا يُرَدُّ بَأْسُنا عَنِ الْقَوْمِ الْمُجْرِمين‏} (يوسف : ۱۱۰) تا آنگاه که فرستادگان نا امید شدند و گمان دروغ در آنان برده شد، یاری ما فرا رسیده و هرکه خواستیم نجات یافت، و عذاب ما از گروه بدکاران قابل برگشت نیست. 🔸{مَسَّتْهُمُ الْبَأْساءُ وَ الضَّرَّاءُ وَ زُلْزِلُوا حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَ الَّذينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتى‏ نَصْرُ اللَّهِ أَلا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَريب} (البقرة/۲۱۴)‏ آنان دچار سختی و آزردگی شده و به لرزش درآمدند تا پیامبر و مؤمنین همراهش گویند: یاری خدا کِی خواهد رسید؟ هان! به درستیکه یاری خداوند نزدیکست... 🔸و قال علیه السلام: عند تناهي الشدة تكون الفرجة و عند تضايق حلق البلاء يكون الرخاء.(نهج البلاغة حکمت ۳۵۱) از امیر المؤمنین علیه السلام روایتست: هنگامی که سختی به نهایتش رسد، گشایش خواهد شد؛ و هنگامی که حلقه های بلا تنگ شود، آسایش می رسد. https://eitaa.com/dehban_ir
«اگر از اصحاب من نبود، لعنش می کردم...» هشام بن سالم گوید: از امام صادق علیه السلام پرسیدم:یکی از رفقای ما کشاورز است، از این رو اطراف منزلش گندم و جو افتاده و روی آن ها راه می روند و نماز می خوانند. امام علیه السلام خشمگین شده و فرمود: اگر چنین نبود که این فرد از اصحاب ماست، او را لعن می کردم! ▪️ عن محمد بن علي عن ابن أبي عمير عن هشام بن سالم قال: سألت أبا عبد الله علیه السلام عن صاحب لنا فلاحا يكون على سطحه الحنطة و الشعير فيطئونه و يصلون عليه؟ فغضب و قال: لو لا أني أرى أنه من أصحابنا للعنته. (المحاسن/۵۸۸) https://eitaa.com/dehban_ir