eitaa logo
مهدی دهبان
3.8هزار دنبال‌کننده
685 عکس
148 ویدیو
79 فایل
🔸️حضرت‌آقا:هرجاکه‌‌قرارگرفته‌‌‌اید،همان‌‌‌جارامرکزدنیابدانید. 🔸️استادسطوح عالی حوزه علمیه قم 🔸️ادمین @Paran313 🔸️کانالها: https://eitaa.com/dehban_ir/1822 کمک به برگزاری دوره هاوکارهای فرهنگی: بانک سپه 5892101340085980 به نام مهدی دهبان
مشاهده در ایتا
دانلود
سخنرانی.mp3
18.93M
حضرت عباس علیه السلام ولادت ۱۴۰۰ استاد دهبان @dehban_ir
هدایت شده از جامعه متعالی
نسخه.docx.pdf
403.7K
شماره سه: دوره ارسال جاسوس و نفوذی تمام شده... @dehban_ir ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ https://eitaa.com/goftegokhososi ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
🔸️خانه ای که غبار گرفته است را خراب نمی کنند! چون گله داریم رای می دهیم😇 @dehban_ir
وقتی می بینی.... @dehban_ir
سلام حاج آقا خداقوت ترجمه قرآن کدام یک از مترجمین رو پشینهاد میکنید؟ پاسخ استاد سلام علیکم ترجمه شیخ حسین انصاریان روانه و صحیح ترجمه رضایی اصفهانی دقیقه چون کار گروهی و تحقیقی هست ترجمه ملکی به زبان جوانان امروزیه اما خیلی دقیق کار کرده شاید حدود ۴۰۰ آیه سخت قرآن رو تطبیق دادم این سه تا ترجمه رو پسندیدم. @dehban_ir
📗بارگذاری جلسات "شرح طرح" 🗂دروس طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن بیانات استاد دهبان جلسه پنجم👇👇
طرح کلی اندیشه اسلامی 5.mp3
15.84M
📗 طرح کلی اندیشه اسلامی جلسه پنجم 🔻 ( وَسَارِعُوا إِلَىٰ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِينَ ) مغفرة یعنی چی؟ 🔻ما دیده ایم که کسی از دیگری تقاضای عفو و بخشش می کند و فلانی با هزار منت می گوید شما را بخشیده ایم . غفران یعنی التیام دادن و پر کردن یک خلأ . 🔻 در مقام تمثیل بدن روح مانند بدن است با هر گناهی ضربتی به روح وارد می شود و زخم می شود و در مقام تمثیل ایجاد شدن شکاف در بدن می شود . حال این گناه باید مغفرت پیدا کند مغفرت یعنی باید این نقیصه بر طرف شود . 🔻 چگونه این نقیصه ای که به خاطر گناه ایجاد شده از بر طرف می شود ؟ آیا با گفتن اینکه معذرت می خواهم برطرف می شود ؟ با جبران کردن از بین می رود. باید مقداری بالا برود. 🔻 چرا تمام معارف الهی را با بشین و ... تعریف می کنند ؟ توبه : بشین ، بگو غلط کردم . توبه یعنی : حرکت کن تند تر برو مغفرت یعنی : حرکت کن و سریع برو برای رضای خدا کار کن . 🔻 خداوند لجباز نیست خداوند التیام دهنده است خداوند غفار است اما برای کسی که توبه کند و عمل صالح انجام دهد این آیه قرآن است ( وَإِنِّي لَغَفَّارٞ لِّمَن تَابَ وَءَامَنَ وَعَمِلَ صَٰلِحٗا ثُمَّ ٱهۡتَدَىٰ ) سوره طه آیه ۸۲ تفاوت ما هیئتی ها با ائمه این است که ایشان از جهنم می ترسیدند و از خدا طلب بهشت می کردند اما ما گوییم مگه ائمه در قیامت نیستند که ما به جهنم برویم در حالی که خود ائمه از جهنم به خدا پناه می بردند!! @kheimegah_qom @dehban_ir
154K
آیا اميرالمؤمنين ع به اولی و دومی در نماز اقتدا نمود و در جلسات سخنرانی آنها می‌نشستند⁉️⁉️ پاسخ سوال بالا ❓📝 به بیان حجت‌الاسلام والمسلمین دهبان @ABDGIL @dehban_ir
424.7K
عوالم هم عرض عالم هایی که غیر از دنیا وجود دارن و موجوداتی که در کرات دیگر زندگی می‌کنند آدم فضایی ها و .... مطلبی در دین راجع بهش وجود داره⁉️ پاسخ سوال بالا ❓📝 به بیان حجت‌الاسلام والمسلمین دهبان @ABDGIL @dehban_ir
658.1K
تواضع یا تکبر کدومش درسته⁉️❓⁉️ پاسخ سوال بالا ❓📝 به بیان حجت‌الاسلام والمسلمین دهبان @ABDGIL @dehban_ir
692.5K
و... حرف هایی که با عنوان نسخه ی انرژی مثبت میزنن... مثلا میگن بیا بهت راه های رسیدن به حال خوب رو یاد بدم و .... یا حرف از قوانین خاصی مثل کارما و... کائنات و... فرکانس و... این مطالب از کجا اومدن⁉️ اینا از نگاه دین واقعیته⁉️ پاسخ سوال بالا ❓📝 به بیان حجت‌الاسلام والمسلمین دهبان @ABDGIL @dehban_ir
1.28M
عالم موازی درسته⁉️ یعنی همینی که تو دنیا هستیم یه جای دیگه هم هستیم⁉️ پاسخ سوال بالا ❓📝 به بیان حجت‌الاسلام والمسلمین دهبان @ABDGIL @dehban_ir
هدایت شده از اندیشکده مستعدان
🔰 معنای «انا ابن الذبیحین» 📝به قلم حجت الاسلام و المسلمین شماره اول در کتب فریقین روایتی از پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با تعبیر «انا ابن الذبیحین» نقل شده است. [1] در تفسیر اینکه مراد پیغمبر صلی الله علیه و آله از این دو ذبیح چه کسانی هستند اختلاف نظر هست؛ منشا این اختلاف، تفاوت دیدگاه در مورد فرزدندی است که حضرت ابراهیم علیه السلام مامور به ذبح آن شدند؛ مشهور علمای شیعه قائل به ذبیح بودن حضرت اسماعیل [2] و مشهور علمای اهل تسنن قائل به ذبیح بودن حضرت اسحاق هستند[3] . ضمن اینکه روایاتی نیز وجود که جناب عبدالمطلب نیز فرزند خود یعنی عبدالله که پدر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می شود را ذبح کردند [4] کما اینکه در کتب سیره و تاریخ نیز این ماجرا به تفصیل بیان شده است؛ بنابراین سه احتمال برای معنای ذبیح وجود دارد: جناب اسماعیل ، جناب اسحاق و جناب عبدالله که به ناچار باید دو تن از آنها را برگزید. 💠شاید در ابتدای امر اینگونه به نظر برسد که این مطلب نیازی به بحث ندارد؛ زیرا برای شیعیان مسلم است که ذبیح جناب اسماعیل بوده و فرض ذبیح بودن جناب اسحاق مطرح نمی شود؛ پس دو ذبیح جناب اسماعیل و جناب عبدالله هستند؛ اما این بحث چند نکته اصلی دارد که به شکل مختصر بیان می شود: 1⃣ در برخی روایات وارده توضیحی درباره مراد از ذبیحین داده نشده، در دسته دیگری از روایات که ذبیحین را تفسیر کرده اند طبق ظاهر، مولف کتاب ذیل روایت توضیح داده و نه اینکه امام معصوم آن را تفسیر کرده باشند؛ وجه این ظهور آن است که تعابیری مانند اطراد و مجاز و ... در آنها وجود دارد، الا یک روایت که مروی از امام رضا علیه السلام است که حضرت در آن مراد از ذبیحین را جناب اسماعیل و جناب عبدالله بیان می کنند که با توجه به نکات بعدی تکلیف آن روایت مشخص می شود. البته حاکم نیشابوری یک روایت از معاوية بن ابی سفیان در کتاب مستدرک علی الصحیحین[5] می آورد که در آن پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله خودشان مراد از ذبیحین را جناب اسماعیل و جناب عبدالله معرفی می کنند که حال این روایت مشخص است. 2⃣ در رابطه با جریان ذبح جناب عبدالله توسط عبدالمطلب بین علما اختلاف وجود دارد؛ عده ای این واقعه را می پذیرند و آن را نشانه ایمان جناب عبدالمطلب می دانند. در نقطه مقابل عده ای آن را با ایمان عبدالمطلب در تقابل می دانند. از موافقین این ماجرا جناب ابن شهر آشوب است که می گوید عبدالمطلب عمل ذبح فرزند را از افضل قربات به خداوند میدانست؛ لذا این گونه نذر کرد[6]. علامه مجلسی در حیاة القلوب می نویسد که نذر فرزند به عنوان قربانی در شریعت حضرت ابراهیم سنت بوده و احتمال این وجود دارد که این مسئله به جناب عبدالمطلب الهام شده باشد [7]. آقای سبحانی در فروغ ابدیت آن را نشانه عزم راسخ و اراده قوی و پایبندی جناب عبدالمطلب به عهد و پیمان می داند [8]. آقای یوسفی غروی می گوید که ایمان عبدالمطلب سیر تکاملی داشته به طوری ایشان ابتداءً نام فرزندان خود را عبد مناف و عبد العزی می گذارد اما به تدریج ایمانش قوی می شود و بعد از دیدن نشانه های نبوت در نوه خود به حد اعلایی از ایمان می رسد. در ادامه ایشان می گوید که اگر این تصمیم جناب عبدالمطلب مانند تصمیم جناب ابراهیم نبود پیغمبر هرگز به آن افتخار نمی کرد [9]. از مخالفین این قضیه می توان آقای غفاری را نام برد که در حاشیه من لایحضر ایشان چندین اشکال به شرح ذیل به این قضیه وارد می کند.: الف) این مطلب را نمی توان به یک فرد عادی نسبت داد چه برسد به عبدالمطلبی که پیامبر بارها به ایشان افتخار کرده و بعد ایشان مطالبی را که دال بر عظمت شان جناب عبدالمطلب است را می آورد مانند روایاتی که در عظمت ایشان آمده، آن احکامی که ایشان در جاهلیت وضع کرده اند و اسلام نیز آنان را تایید کرده و داستان مقابله ایشان با اصحاب فیل. ب) اشکال دوم این است که متصور نیست همچنین شخصی با یک فعلی که در تمام شرائع منهی بوده و عقل حکم به قبح آن می کند بخواهد به خداوند متعال نزدیک بشود. ج) ضمن اینکه نذر فرزند برای قربانی یکی از سنت های بت پرستان بوده. د) این فرض که عبدالمطلب مامور به این امر بوده قابل قبول نیست؛ زیرا در تمامی روایات این بحث تصریح شده که ایشان نذر کرده و در جواب کسانی که او را منع می کردند ادعا نکرده که مامور به این کار بوده است. ه) اگر سند این روایات را بررسی کنید متوجه می شوید که این حدیث از مجعولات غیر امامیه می باشد که به منظور جرح جناب عبدالمطلب و نسبت دادن شرک به ایشان انجام شده است. موید این مطلب این است که بزرگان مفسرین عامی این ماجرا را ذیل آیه ی «وَ كَذلِكَ زَيَّنَ لِكَثِيرٍ مِنَ الْمُشْرِكِينَ قَتْلَ أَوْلادِهِمْ» (انعام/137) ، می آورند و یکی از مصادیق آن را جناب عبدالمطلب می دانند.[10] ادامه دارد ... ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
هدایت شده از اندیشکده مستعدان
شماره دوم 3⃣ نکته سوم که باید توجه داشت این است که مرحوم صدوق در کتاب خصال بعد از ذکر این روایت و توضیح آن از امام رضا علیه اسلام به اختلاف ذبیح بین اسماعیل و اسحاق اشاره می کنند و می فرمایند که ذبیح بودن اسحاق روایات صحیحی دارد که نمی توان آن را کنار گذاشت و وجه ذبیح بودن اسحاق این است که ایشان نیز تمنی این را داشت که مانند برادرش ذبح شود و بر این مطلب صبر کند و بخاطر این تمنی نیز اسحاق بین ملائک به ذبیح شناخته می شود.[11] همین نکته را در کتاب عیون تکرار می کند، به علاوه یک مطلب مهم که در تفسیر این روایت بسیار موثر است و آن هم این که شیخ صدوق می فرماید من در کتاب النبوه (از آثار شیخ صدوق که به دست ما نرسیده است) روایات مربوط به تمنی اسحاق و تسمیه ایشان به ذبیح توسط ملائک را آورده ام.[12] در روایتی نیز حضرت امیر المومنین علیه السلام در پاسخ به سوالات یک فرد شامی تعبیر «اسحاق ذبیح الله» را بکار می برد.[13] شیخ صدوق در خصال جمع بندی خود از «ذبیحین» را اسماعیل و اسحاق بیان می کند، او این نکته را اضافه می کند که در عرب به عمو نیز گاهی «اب» اطلاق می شود و به همین دلیل پیامبر خود را فرزند اسحاق می داند.[14] 🔹🔸با توجه به نکات بیان شده و اشکالات وارد بر قضیه ذبح عبدالله و نکته ی شیخ صدوق مبنی بر ذبیح بودن جناب اسحاق و مویدات آن به نظر می رسد جمع بندی شیخ صدوق قابل قبول باشد. در پایان لازم است این نکته را یادآور شد که اهل تسنن، ذبیح واقعی که ماجرای امتحان حضرت ابراهیم درباره او رخ داد را جناب اسحاق می دانند و طبق عقیده آنها جناب اسماعیل اصلا لقب ذبیح ندارد فلذا مراد از «ذبیحین» در این روایت را جناب عبدالله و جناب اسحاق می گیرند؛ اما شیعیان قائل به این هستند که ذبیح واقعی جناب اسماعیل است و ذبیح بودن اسحاق از باب تمنی می باشد. ⬅️شاکله اصلی و جمع بندی این بحث تقریر بیانات حفظه الله می باشد و فقط مقداری ترتیب مباحث و اضافه کردن برخی منابع از اینجانب بوده لذا اشکالات و نواقص مطلب بر عهده اینجانب است. 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
هدایت شده از اندیشکده مستعدان
📚📚منابع: 1. در کتب علمای شیعه : تفسیر القمی ، علی بن ابراهیم قمی ، ج 2 ، ص 226 / من لایحضره الفقیه ، شیخ صدوق ، ج4 ، 368 / الخصال ، شیخ صدوق ، ج 1 ، ص 55 / عیون اخبار الرضا ، شیخ صدوق ، ج1 ، ص 211 (روایتی که در عیون ذکر شده عین یکی از روایاتی است که در خصال آمده) در کتب اهل تسنن : تفسیر الکبیر ، سلیمان بن احمد طبرانی ، ج 5 ، ص 315 / مستدرک علی الصحیحین ، حاکم نیشابوری ، ج 9 ، ص 301 / تفسیر کشاف ، زمخشری ، ج 4 ، ص 56 2. در کتب علمای شیعه : اثبات الوصیه ، علی بن حسین مسعودی ، ص 41 / كافي (ط - دار الحديث) ، شیخ کلینی ، ج 12 ، ص 422 (در این قسمت مرحوم کلینی روایتی را می آورد که خداوند فدیه را برای جناب اسماعیل فرستاده است) / معانی الاخبار ، شیخ صدوق ، ص 391 / من لایحضره الفقیه ، شیخ صدوق ، ج2 ، ص 604 (در این قسمت شیخ صدوق در زیارتنامه امام رضا علیه السلام تعبیر «یا وارث اسماعیل ذبیح الله» را می آورد.) / تحف العقول ، ابن شعبه حرانی ، ص 375 و ....... در کتب اهل تسنن : تفسیر الکبیر ، سلیمان بن احمد طبرانی ، ج 5 ، ص 314 (در ذیل آیه 102 سوره صافات نام اصحاب و علمای اهل تسنن که قائل به ذبیح بودن جناب اسماعیل هستند را می آورد) / مستدرک علی الصحیحین ، حاکم نیشابوری ، ج 9 ، ص 285 3. در کتب علمای شیعه : الكافي (ط - الإسلامية) ، شیخ کلینی ، ج 1 ص 151 و ج 4 ص 207(در این قسمت مرحوم کلینی تصریح به ذبیح بودن جناب اسحاق نمی کند ولی از آنجایی که مادر ذبیح را جناب ساره معرفی می کند می توان برداشت کرد که مراد از ذبیح جناب اسحاق است) / كافي (ط - دار الحديث)، شیخ کلینی، ج 12 ، ص 422 (در این قسمت مرحوم کلینی روایتی را می آورد که خداوند فدیه را برای جناب اسحاق فرستاده است) / عیون اخبار الرضا ، شیخ صدوق ، ج1 ، ص 245 (در این قسمت شیخ صدوق روایتی از امام رضا علیه السلام نقل می کنند که در آن حضرت امیر در پاسخ به سوال یک فرد شامی تعبیر «اسحاق ذبیح الله» را بکار می برند.) در کتب اهل تسنن : تفسیر جامع البیان ، طبری ، ج 23 ، ص 49 / تفسیر الکبیر ، سلیمان بن احمد طبرانی ، ج 5 ، ص 314 (در ذیل آیه 102 سوره صافات نام اصحاب و علمای اهل تسنن که قائل به ذبیح بودن جناب اسحاق هستند را می آورد که در بین آنها نام حضرت امیرالمومنین و عمر بن خطاب را آورده و خود نیز همین قول را پذیرفته و ادعای عدم خلاف بر آن کرده.) / تفسیر المحرر الوجیز ، ابن عطیه ، ج 1 ، ص 214 / تفسیر الجامع لاحکام القرآن ، قرطبی ، ج 15 ، ص 99 4. من لایحضره الفقیه ، شیخ صدوق ، ج 3 ، ص 89 (به نقل از امام باقر علیه السلام) / عیون اخبار الرضا ، شیخ صدوق ، ج 1 ، ص 210 و خصال ، شیخ صدوق ، ج1 ، ص 55 (در هر دو کتاب به نقل از امام رضا علیه السلام) 5. مستدرک علی الصحیحین ، حاکم نیشابوری ، ج 9 ، ص 301 6. مناقب آل ابی طالب علیهم السلام ، ابن شهر آشوب ، ج1 ، ص 20 7. حیاة القلوب ، علامه مجلسی ، ج3 ، ص73 8. فروغ ابدیت ، آیت الله سبحانی ، ص 120 9. تاریخ تحقیقی اسلام(ترجمه الموسوعة التاریخ الاسلامی) ، آقای یوسفی غروی ، ج1 ،ص 208 و 209 10. من لایحضره الفقیه ، شیخ صدوق ، ج 3 ، ص 89 (پاورقی) 11. خصال ، شیخ صدوق ، ج1 ، ص 57 12. عیون اخبار الرضا ، شیخ صدوق ، ج 1 ، ص 212 13. عیون اخبار الرضا ، شیخ صدوق ، ج1 ، ص 245 14. خصال ، شیخ صدوق ، ج1 ، ص 58 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
شبهه: 🔺️حجاب در مسیحیت اجبار شد حجاب رفت 🔺️در یهود اجبار شد، حجاب رفت 📍اگر دقت کنید حجاب بقیه دین ها سنگین تر هست، ولی رفت. 👈جواب: ⚠️در فوتبال کرنر اجبار شد، کرنر رفت؟ ⚠️در رانندگی کمربند اجبار شد، کمربند رفت؟ ⚠️در غذا خوردن قاشق اجبار شد، قاشق رفت؟ ⚠️زبان فارسی رسمی در مملکت اجبار شد، فارسی رفت؟ ⚠️بیمه شخص ثالث اجبار شد، بیمه رفت؟ ⚠️در خیلی جاها خیلی چیزها اجبار شدن، رفتن؟ ⛔اگر حجاب باهاش ستیز میشه به خاطر الزامی بودنش نیست، به خاطر رسانه است! پ.ن: عکس مجسمه (یک زن با چادر)هزاره اول پیش از میلاد تمدن عیلام، موزه حضرت عبدالعظیم https://eitaa.com/dehban_ir
استاد فرمودند: درس خواندن مبارز با نفس است! عمل به وظیفه سخت ترین نوع مبارزه با نفس است پس همین که شخص به وظیفه اش عمل نکند، شیطان موفق شده! پ.ن: 🔺️قبلا درباره دفع خطورات گناه و معصیت نوشتم: https://eitaa.com/dehban_ir/496 https://eitaa.com/dehban_ir
377.7K
چرا برخی اهل‌بیت ع رو بیشتر دوست داریم⁉️ مثلا امام حسین علیه السلام محبوب ترین شخصیت در قلب من هست در حالی که نسبت به چند تن از معصومین ع شناخت در جامعه کمتر است❗️ پاسخ سوال بالا ❓📝 به بیان حجت‌الاسلام والمسلمین دهبان @ABDGIL @dehban_ir
هدایت شده از تاریخ باز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 شاید براتون عجیب باشه... واسه انتخابات یه شرایطی گذاشتن که دیگه خیلی از مردم ایران از داشتن حق رای محروم شدن 🌍 @Tarikh_Baaz - تاریخ‌باز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️جایی در جهان وجود دارد که قسمت پائین ندارد فقط بالاست!! @dehban_ir
حکومت امام زمان(عج) ماه رمضان سال ۱۴۰۱ توفیقی بود درباره ابعاد آقا امام زمان عج سخن بگویم. نظریه هبوط و رفعت در حکومت آقا امام زمان عج مطرح شد و دوستان استقبال کردند. شبهات زیادی پاسخ داده شد. درباره نوع عدالت نوع اقتصاد نوع آداب اجتماعی ویژگی های مومن در آن دوره و مطالب ناب و تازه یافت دیگر به شرحی وجیز اشارت رفت. نظریه هبوط و رفعت استاد دهبان درباره حکومت آقا امام زمان عج 📌 گزارش صوتی شب پنجم 📍 رفعت و هبوط در زندگی حضرت آدم در آیه 118 و 119 سوره طه 📍سپس رفعت در بنی اسرائیل 📍و بعداز آن رفعت و هبوط در جریان حکومت حضرت سلیمان نبی 📍و بعد رفعت محدود در جریان کربلا https://eitaa.com/dehban_ir/1771 https://eitaa.com/dehban_ir/1772 https://eitaa.com/dehban_ir/1778 https://eitaa.com/dehban_ir/1779 https://eitaa.com/dehban_ir/1781 https://eitaa.com/dehban_ir/1785 https://eitaa.com/dehban_ir/1786 https://eitaa.com/dehban_ir/1792 https://eitaa.com/dehban_ir/1793 https://eitaa.com/dehban_ir/1801 https://eitaa.com/dehban_ir/1802 https://eitaa.com/dehban_ir/1812 https://eitaa.com/dehban_ir/1813 https://eitaa.com/dehban_ir/1817 https://eitaa.com/dehban_ir/1818 https://eitaa.com/dehban_ir/1819 @dehban_ir
🔅«همیشه در منظرم بودی...!»🔅 (اشتیاق امام زمان علیه السلام برای دیدار اصحابش) 🔶️از احادیث مختلفی استفاده می شود که ائمه علیهم السلام لطف و محبت خاصی نسبت به اصحاب خالصشان دارند، تا جایی که گاه آرزوی حضور و خلوت کردن با آنان را داشتند. 🔶️این روایت امام باقر علیه السلام را حتما زیاد شنیده اید: ✔️« اما و الله انى لاحب ريحكم و ارواحكم‏». به خدا سوگند که من بوی و ارواح شما را دوست می دارم... 🔶️در روایت دیگری از امام صادق علیه السلام وارد شده که به جمعی از شیعیان فرمودند: ✔️«إني لأحب رؤيتكم و أشتاق إلى حديثكم»(المحاسن/۱۶۳) من دیدار شما را دوست دارم و به گفتگوی با شما مشتاقم... 💠طبیعتا این محبت خاص در مورد امام زمان علیه السلام هم وجود دارد، اما کیست لایق آن...؟! 💠در روایت معروف علی بن مهزیار که خدمت امام زمان علیه السلام مشرف می شود می خوانیم: ✔️ و چون برابرم پدیدار شد، شتافتم تا خود را بدو رسانم و خود را به پایش افکندم و تمام بدنش را بوسه باران کردم؛ آنگاه فرمود: «اى ابا اسحاق! روزگار مرا وعده مى‏ داد كه تو را ديدار مى ‏كنم، و رابطه قلبى ما- با وجود دورى منزل و تأخير ملاقات- همواره تو را در نظرم مجسم مى ‏نمود، تا به جایی كه گويا هيچ گاه از لذت همراهی و تخیل مشاهده يك ديگر خالى نبوده ایم! و خدا را -كه ولىّ حمد است- شكر مى‏ گويم كه ملاقات را حاصل كرد و سختى درد و دورى را به آسايش و آگاهى مبدل ساخت...». (کمال الدین ۲/۴۴۷، برگرفته از ترجمه ی آقای پهلوان) ▪️متن عربی: فلما مثل لي أسرعت إلى تلقيه فأكببت عليه ألثم كل جارحة منه. فقال لي: «مرحباً بك يا با إسحاق! لقد كانت الأيام تعدني وشك لقائك و المعاتب بيني و بينك على تشاحط الدار و تراخي المزار تتخيل لي صورتك حتى كأن لم نخل طرفة عين من طيب المحادثة و خيال المشاهدة و أنا أحمد الله ربي ولي الحمد على ما قيض من التلاقي و رفه من كربة التنازع و الاستشراف ثم سألني عن إخواني متقدمها و متأخرها». https://eitaa.com/dehban_ir
🔷️امام زمان عج زمانی می آید که مدعیان حکومت و صاحبان مکتب و تفکر همه آمده باشند و حرف های خود را زده باشند... نمی آید تا برخی بگویند: اگر ما هم می آمدیم همین کار ها را انجام می دادیم...! 🔸️یکی از شرائط (نه علائم) ظهور همین است: 🗂الغيبة (للطوسی) , جلد۱ , صفحه۴۷۲ 🔸️عَنْهُ عَنْ عَلِيِّ بْنِ اَلْحَكَمِ عَنْ سُفْيَانَ اَلْجَرِيرِيِّ عَنْ أَبِي صَادِقٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: دَوْلَتُنَا آخِرُ اَلدُّوَلِ وَ لَنْ يَبْقَ أَهْلُ بَيْتٍ لَهُمْ دَوْلَةٌ إِلاَّ مُلِّكُوا قَبْلَنَا لِئَلاَّ يَقُولُوا إِذَا رَأَوْا سِيرَتَنَا إِذَا مُلِّكْنَا سِرْنَا مِثْلَ سِيرَةِ هَؤُلاَءِ وَ هُوَ قَوْلُ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: وَ اَلْعٰاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ. @dehban_ir