#فحش
#سب
شماره یک
‼چونحاوی الفاظ زشتاست عذرخواهی می کنیم. تاجای ممکنعبارت را تغییر دادهایم.‼
⛔ بررسی برخیروایات فحش های رکیک و صریح اهل بیت ع به دشمنان خود درعلنی و بین مردم
❌این متن را دیگران نوشته اند ما فقط سخن آنها را نقل می کنیم و بعد جواب می دهیم:❌
نسبت الفاظ فحش به اهل بیت ع:👇👇
امیرالمؤمنین به عمروعاص فرمودند:
یابن النابغه أنت طلیق دبرک أیام عمرک
ای پسر نابغه تو درروزگار زندگی ات آزاد شده ک!!ت هستی(باسن خودت)
📕الغدیر 3\294
جواب:
این متن در کتب اهل سنت آمده:
یابن النابغه أنت طلیق دبرک أیام عمرک
تذكرة الخواص ص ٨٢
🔶️عمروعاص در جنگ صفین در معرکهای گرفتار شد که به ناچار برای رهایی از دست حضرت علی علیه السلام، خود را برهنه کرد تا حضرت روی خود را برگردانند و فرار کند. بعدها حضرت علی علیهالسلام فرمودند: تو همان کسی هستی که شرمگاهت، نجاتت داد.
🔶️دقت کنید کلمه "دبر" که در رساله های مراجع و متون روایی فقهی و تاریخی و قرآن استفاده می شود به معنای "پشت" است و کنایه ای دور از نشیمنگاه حساب می شود و بسیار مودبانه است.
الفاظ صریح و بازاری نیست. علماء در بالای منبر هم استفاده می کنند.
🔸️اهل بیت علیهم السلام هیچگاه فحش نمی دهند اما کسانی در عوض، این عمل فحش دادن را به اهل بیت ع دروغ می بندند:
💠 یحیی بن عبدالحمید الحمانی، فی کتابه المؤلف فی إثبات إمامة أمیر المؤمنین ( ع )، قلت لشریک إن أقواما یزعمون أن جعفر بن محمدضعیف فی الحدیث فقال أخبرک القصة کان جعفر بن محمدرجلا صالحا مسلما ورعا،فاکتنفه قوم جهال یدخلون علیه ویخرجون من عنده ویقولون حدثنا جعفر بن محمد، ویحدثون بأحادیث کلها منکرات کذب موضوعة علی جعفر،یستأکلون الناس بذلک ویأخذون منهم الدراهم ،فکانوا یأتون من ذلک بکل منکر،فسمعت العوام بذلک منهم فمنهم من هلک ومنهم من أنکر، وهؤلاء مثل المفضل بن عمر وبیان وعمرو النبطی
رجال کشی ص ۳۲۴
👈شخصی گفت: امام صادق علیه السلام در حدیث ضعیف است!
شریک پاسخش داد: امام صادق مردی مسلمان و اهل ورع و تقوی است ولی جاهلانی دور او هستند که نزدش رفت و آمد می کنند. و می گویند: امام صادق برایمان حدیث نقل کرد و آنگاه احادیثی نقل می کنند همه زشت و دروغ و ساختگی!
با این کار از دشمنان پول می گیرند و با این پول هر کار حرامی را انجام می دهند...
https://eitaa.com/dehban_ir
#فحش
#سب
شماره دوم
‼چونحاوی الفاظ زشتاست عذرخواهی می کنیم. تاجای ممکنعبارت را تغییر دادهایم.‼
⛔برخیروایات فحش های رکیک و صریح اهل بیت ع به دشمنان خود درعلن وبین مردم
❌این متن را دیگران نوشته اند ما فقط سخن آنها را نقل می کنیم و بعد جواب می دهیم:❌
نسبت الفاظ فحش به اهل بیت ع:👇👇
امیرالمؤمنین به خالد بن ولید ملعون فرمودند: الذی یقتلنی أضیق أستا منک
ای خالد کسی که مرامی کشد که سوراخ ک!!ش از تو تنگ تر است(یعنی خالد تو ک!! گشادی یعنی خالد ابنه ای بوده)
📕احتجاج ج 1ص89و 90
📕بحار ج 30ص145
جواب:
بررسی عبارت دوم:
مَنْ يَفْعَلُهُ أَضْيَقُ حَلْقَةِ اِسْتٍ مِنْكَ
احتجاج ج١ ص ٨٩
🔶️اینجا بین روایات این عبارت اختلاف وجود دارد، کتب متقدم این عبارت را ندارد ولی از قرن ششم این عبارت وجود دارد.
در کتاب ایضاح نوشته فضل بن شاذان که از کهن ترین تاریخ های شیعی است (او متوفی ۲۶۰ است) دوران امام هادی و امام جواد علیهما السلام وجود ندارد. درحالی که مولف احتجاج متوفی ۵۴۸ يعنى قرن ششم است. این عبارت را فضل نیاورده بلکه عبارت او اینگونه است:
🔷️ كذبت ولؤمت انت اضيق حلقه من ذاك(کنایه از کمی شجاعت)
الإيضاح الفضل بن شاذان ج١ ص ١٥٧
🏷در کتاب اصول ستة عشر در اصل عباد هم که از متقدم ترین کتب روایی است هم همین عبارت کتاب فضل بن شاذان آمده (الأصول الستة عشر ج١ ص ١٨) ولی در بعضی نسخه ها بجای حلقه عبارت خلقة هم آمده.(اضیق خلقة کنایه از کمی شجاعت)
🔴از دیگر اشکالات نقل احتجاج در قرن ششم این است که او کلام خالد را اینگونه آورده:
فَقَالَ يَا خَالِدُ مَا اَلَّذِي أَمَرَكَ بِهِ؟ قَالَ بِقَتْلِكَ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ..!!
احتجاج ج١ ص ٨٩
🔺️ امکان صدور چنین جمله ای از خالد وجود ندارد، هیچگاه ایشان، در نظر شخصی مثل خالد امیرالمؤمنین نبود...! باید گفت نقل احتجاج نقل به مضمون یا معنی است.
🔖بنابراین احتجاج که قطعا عبارت را از کتب قبل از خودش مانند کتاب فضل بن شاذان گرفته عبارت را با تغییر الفاظ ذکر کرده و نسخه او هم مخدوش بوده.
https://eitaa.com/dehban_ir
May 11
#فحش
#سب
شماره سوم
‼چونحاوی الفاظ زشتاست عذرخواهی می کنیم. تاجای ممکنعبارت را تغییر دادهایم.‼
⛔بررسی برخیروایات فحش های رکیک و صریح اهل بیت ع به دشمنان خود بصورت علنی و بین مردم:
❌این متن را دیگران نوشته اند ما فقط سخن آنها را نقل کرده و بعد جواب می دهیم:❌
نسبت الفاظ فحش به اهل بیت ع:👇👇
شبهه:
امیرالمؤمنین در نامه ای به عبدالله بن قیس فرمودند یابن الحائک یا عاض أیر ابیک
ای پسر بافنده ای کسی که ک؟؟ پدرت را گاز می گرفتی (آلت تناسلی)
📕بحار 32\81
(دقت شود حتی در نامه که نوشتار است و بین عموم پخش می شود حضرت فحش می دهند به دشمنشان)
جواب:
🔺️یابن الحائک يَا عَاضَّ أَيْرِ أَبِيهِ
🔺️ای پسرِ مرد بافنده، ای کسی که آلت تناسلی پدرش را گاز زده!
📚شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج14، ص: 10.
🏷امیرالمؤمنین(علیهالسلام) در نامهای به عبدالله بن قیس(ابوموسی اشعری) گفته: «یابن الحائک یا عاضَّ اِیرَ اَبیه!» در حالیکه این مطلب را ابن ابی الحدید سنّی بدون سند از ابیمخنف آورده.
شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج14، ص: 10.
🔸️و حتّی در منابعی که قبل از ابن ابی الحدید(!) همين نامه حضرت را به عبد الله بن قیس نقل کردهاند، عبارت مزبور ذکر نشده است! مانند:
📚أنساب الأشراف، ج2،ص:231(چاپ زكار،ج3،ص:29)-
الإمامة و السياسة، ج1، ص160.
🔴جالبتر از اینها اینکه در کتب روایی شیعه و اهل سنّت وارد شده که این کلام را عثمان بن عفّان(خليفه سوم)، به جناب عمّار بعد از شهادت اباذر غفاری گفته است:
🔺️الأمالی (للمفيد)، النص، ص: 72: «فَقَالَ عَمَّارٌ رَحِمَ اللَّه أَبَا ذَرٍّ مِنْ كُلِّ أَنْفُسِنَا فَقَالَ لَهُ عُثْمَانُ وَ إِنَّكَ لَهُنَاكَ بَعْدُ يَا عَاضَّ أَيْرِ أَبِيهِ، أَ تَرَانِي نَدِمْتُ عَلَى تَسْيِيرِي إِيَّاهُ»؛ أنساب الأشراف، ج5، ص:544 (چاپ زكار، ج6، ص:168.).
عمار گفت خدا اباذر را از جانب همه ما رحمت کند، عثمان گفت ای کسی که آلت تناسلی پدرت را گاز گرفتی آیا گمان می کنی من به خاطر کارم پشیمانم؟!
🏷پس می بینید:
اولا: این یک نوع جابجایی در متن دو حدیث است و فحشی که عثمان به عمار داده بعد از چند قرن از زبان علی ع نقل شده است.
ثانیا: حتی اگر آن را نامه امیرالمؤمنین ع بدانیم در متن نامه اصلی امیرالمؤمنین علیه السلام هم آن عبارت نبود، بلکه بعدها اضافه شده!
https://eitaa.com/dehban_ir
#فحش
#سب
شماره چهارم
‼چونحاوی الفاظ زشتاست عذرخواهی می کنیم. تاجای ممکنعبارت را تغییر دادهایم.‼
⛔بررسی برخی روایات فحش های رکیک و صریح اهل بیت ع به دشمنان خود بصورت علنی وبین مردم:
❌این متن را دیگران نوشته اند ما فقط سخن آنها را نقل کرده و بعد جواب می دهیم:❌
نسبت الفاظ فحش به اهل بیت ع:👇👇
شبهه:
رسول خدا درباره معاویه ملعون فرمودند: رب یوم لأمتی من معاویه ذی الأستاه
چه روز هایی درپیش است برای امت من از دست معاویه ک!! گشاد .[باسن بزرگ]
📕نهج الحق علامه حلی 310
📕بحار 33\215
جواب:
رب یوم لأمتی من معاویه ذی الأستاه
🔺️این متن از اهل سنت است:
وروى شيخنا أبو عبد الله البصري المتكلم رحمه الله تعالى عن نصر بن عاصم الليثي عن أبيه قال أتيت مسجد رسول الله ص والناس يقولون نعوذ بالله من غضب الله وغضب رسوله فقلت ما هذا قالوا معاوية قام الساعة فأخذ بيد أبي سفيان فخرجا من المسجد
فقال رسول الله ص لعن الله التابع والمتبوع رب يوم لأمتي من معاوية ذي الأستاه قالوا يعني الكبير العجز .
و قال روى العلاء بن حريز القشيري أن رسول الله ص قال لمعاوية لتتخذن يا معاوية البدعة سنة والقبح حسنا أكلك كثير وظلمك عظيم .
📚شرح ابن ابي الحديد ج۴ص۷۹
🔺️دیگر علماء اهل سنت هم به این داستان اشاره کردند اما گاهی برخی عبارات تغییر یافته:
الإستيعاب في معرفة الأصحاب، ابن عبد البر، ج 2 ص 784 و 785 ، رقم 1313
معرفة الصحابة، أبو نعيم الأصبهاني (336 - 430 )، باب العين، من اسمه عاصم، ح 4810
👇👇👇👇
🔶️در حالی که در روایات متقدم شیعی اثری از فحش نیست همین واقعه بدون آن عبارت نقل شده و فقط لعن وجود دارد:
🔺️نصر بن مزاحم منقرى از عبدالغفار بن قاسم، از عدى بن ثابت از براء بن عازب روايت كرده كه ابوسفيان با معاويه مى آمدند. پس رسول خدا (صلى الله عليه وآله وسلم) فرمود:((پروردگارا تابع و متبوع را لعنت فرما. پروردگارا عذاب تو بر أقيعس باد. ))ابن براء به پدرش گفت: أقيعس كيست؟ گفت: معاويه است.👇👇
◾نصر، عن عبد الغفار بن القاسم، عن عدى بن ثابت عن البراء بن عازب قال: أقبل أبو سفيان ومعه معاوية . فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم:اللهم العن التابع والمتبوع. اللهم عليك بالأقيعس.فقال ابن البراء لأبيه: من الأقيعس ؟ قال معاوية.
📚وقعة صفين، نصر بن مزاحم، ص 217 و 218
معاني الأخبار، شيخ صدوق، باب معنى الأقيعس، ص 345
بحارالأنوار، علامه مجلسی، ج 33 ص 164 - نقل از: وقعة صفين و معاني الأخبار
🔴به نظر ما این همان روایت معروف بین فریقین(شیعه و سنی) است و اصلا فحشی در آن نیست بلکه فقط لعن است:
ورأى النبـي (ص) أبـا سفيان مقبلاً ومعاوية يقوده ويزيد أخو معاوية يسوق به فقال: لعن الله القائد والراكب والسائق وقد روى أن أبا سفيـان قـال: يـا بنـي عبـد منـاف تلقفوهـا تلقف الكرة فما هناك جنة ولا نار.
📚تاريخ أبي الفداء - أحداث سنة مئتين وثلاثة وثمانون 30 من87
مسند البزار - البحر الزخار - ما أسند سفينة
الهيثمي - مجمع الزوائد ومنبع الفوائدج۱ ص ۱۱۳
تاريخ الطبري8 ص185
الآحاد والمثاني، الضحاك(206 - 287 هـ)، ج 2 ص 192
🏷اگر به برخی از آدرس های داده شده مراجعه کنید کاملا روشن است که یک روایت است نه دو روایت مانند:
📚المعجم الكبير، الطبراني، ج 17 ص 176
مجمع الزوائد، الهيثمي، ج 5 ص 242
🔖بنابراین می بینیم در گذر زمان به اصل روایت در کتابهای اهل سنت (نه در کتاب های ما شیعیان) یک "فحش" اضافه شده است.
https://eitaa.com/dehban_ir
#فحش
#سب
شماره پنجم
‼چونحاوی الفاظ زشتاست عذرخواهی می کنیم. تاجای ممکنعبارت را تغییر دادهایم.‼
⛔برخیروایات فحش های رکیک و صریح اهل بیت ع به دشمنان خود درعلن وبین مردم:
❌این متن را دیگران نوشته اند ما فقط سخن آنها را نقل کرده و بعد جواب می دهیم:❌
نسبت الفاظ فحش به اهل بیت ع:👇👇
شبهه:
5_رسول خدا فرمودند:
من تعزی بعزاءالجاهلیه فأعضوه بهن أبیه
مرحوم مجلسی درتوضیح حدیث نوشته:ای قولوا له أعضض بأیرأبیک
یعنی هر کس به دوران جاهلیت خود افتخار کرد به او بگویید برو ک؟؟ پدرت را گاز بگیر [آلت تناسلی]
(مثل ابوبکر و عمر که عمر نامه نوشت به معاویه معروف است در اول نامه به دوران جاهلیت خود بسیار افتخار می کند متن نامه در 📕بحار ج 30ص289)
📕بحار 32ص91
🔸️پاسخ:
مَنْ تَعَزَّى بِعَزَاءِ الْجَاهِلِيَّةِ فَأَعْضُوهُ بِهِنَّ أَبِيهِ وَلَا تُكَنُّوا
🔷️این عبارت نیز در کتب اهل سنت آمده ولی جعلی است:
أَخْبَرَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ مُحَمَّدٍ التَّيْمِيُّ الْقَاضِي، كَانَ بِالْبَصْرَةِ قَالَ: حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ الْقَطَّانُ، عَنْ ععَوْفٍ، عَنِ الْحَسَنِ، عَنْ عُتَيٍّ، عَنْ أُبَيٍّ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «مَنْ تَعَزَّى بِعَزَاءِ الْجَاهِلِيَّةِ فَأَعْضُوهُ بِهِنَّ أَبِيهِ ووَلَا تُكَنُّوا» که در این روایت شخصى از پيامبر اسلام نقل ميكند كه به مردم دستور داده كه اگر شنيديد كسى به شيوه قبل از اسلام عزادارى و شيون می كند به او بگو آلت پدرت را گاز بزن(آلت پدرت را بمك) بصورت کنایه هم نگوئید!
📚السنن الكبرى للنسائي ج ۸ص۱۳۶ش۸۸۱۳
🏷مشابه همين حديث در كتاب مسند احمد امده. و بحارالانوار ج ٣٢، ص ٩١
📌 بررسی وجود روایت در کتاب بحارالانوار:
منبع اصلی این روایت، "کتاب نهایه" مربوط به اهل سنت هست( النهاية فی غريب الحديث والأثر، ج ۳، ص ۲۳۳ ). نسخه های این خبر نادر متفاوت است، و در برخی از آن تعبیر «بهن» نیامده است (نمونه: معجم مقاييس اللغة، ج4، ص: 309 و الفائق في غريب الحديث، ج3، ص: 364).
🔷️درست است که علامه مجلسی، در کتاب بحارالانوار آن را آورده است اما این سخن را به نویسندهٔ اهل سنت، نسبت داد و چنین نقل قول نمود:
و [قال ابن الأثير] في النهاية : [وفيه] " مَنْ تَعَزَّى بِعَزَاءِ الْجَاهِلِيَّةِ فَأَعْضُوهُ بِهِنَّ أَبِيهِ وَلَا تُكَنُّوا
ابن اثیر در کتاب النهایه گفت : هر کس به عزای جاهلیت عزاداری کرد ...
📚بحار الأنوار، ج ۳۲، ص ۹۱
برخی این سخن علامه مجلسی که عبارت از اهل سنت است را سانسور می کنند و اسم ابن اثیر را نمی آورند.
🔺️نقل این مطلب بدین خاطر نیست که مورد تایید باشد. بلکه برای بیان اعتقاد برخی از مخالفین است، نه قبول آن. خود علامه مجلسی در بحار الأنوار، ج ۷۵، ص ۲۳۶ می گوید:
أخبار العامة لا تصلح لإثبات حكم شرعيّ!
🔸️روایات اهل سنت، صلاحیّت اثبات حکم شرعی را ندارد.
📘اما اگر از کتب لغوی بگذریم در کتب روائی بدون آن عبارت زشت آمده یا اگر عبارت آمده، روایت صحیح نیست:
عَنْ أُبَيِّ بْنِ كَعْبٍ، قَالَ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: مَنْ تَعَزَّى بِعَزَاءِ الْجَاهِلِيَّةِ، فَأَعِضُّوهُ، وَلَا تَكْنُوا .
📚والحديث : رواه الإمام أحمد في "المسند" (35 / 158)، والبخاري في "الأدب المفرد" (963)، والنسائي في "السنن الكبرى" (8 / 136)، وغيرهم، من طرق:
عَنْ الْحَسَنِ، عَنْ عُتَيٍّ بْنِ ضَمْرَةَ، عَنْ أُبَيِّ بْنِ كَعْبٍ به.
وورد عن أبي بن كعب من طريق آخر؛ رواه عبد الله ابن الإمام أحمد في زوائد المسند؛ "المسند" (35 / 142)؛ حيث قال: حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَمْرِو بْنِ الْعَبَّاسِ الْبَاهِلِيُّ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ، عَنْ عَاصِمٍ، عَنْ أَبِي عُثْمَانَ: عَنْ أُبَيٍّ : " أَنَّ رَجُلًا اعْتَزَى فَأَعَضَّهُ أُبَيٌّ بِهَنِ أَبِيهِ. فَقَالُوا: مَا كُنْتَ فَحَّاشًا! قَالَ: إِنَّا أُمِرْنَا بِذَلِكَ ".
📚الشيخ الألباني حدیث را ابتدا صحیح دانسته بعد می گوید: البته حسن تدلیس و جعل عنعنه می کند!! (یعنی سند سازی می کند!)
🔸️كما في "سلسلة الأحاديث الصحيحة" (1 / 537 - 538)؛ قال:
" وهذا إسناد رجاله ثقات ، فهو صحيح إن كان الحسن سمعه من عتي بن ضمرة، فإنه كان مدلسا وقد عنعنه...!!
🔸️پس می بینیم:
اولا این عبارت برای کتب شیعیان نیست
و ثانیا در خود کتب اهل سند هم چنین عبارتی بر پیامبر به دروغ بسته شده است.
https://eitaa.com/dehban_ir
#فحش
#سب
شماره ششم
‼چونحاوی الفاظ زشتاست عذرخواهی می کنیم. تاجای ممکنعبارت را تغییر دادهایم.‼
⛔برخیروایات فحش های رکیک و صریح اهل بیت ع به دشمنان خود بصورت علنی وبین مردم:
❌این متن را دیگران نوشته اند ما فقط سخن آنها را نقل کرده و بعد جواب می دهیم:❌
نسبت الفاظ فحش به اهل بیت ع:👇👇
شبهه:
6_امیرالمؤمنین درباره مروان حکم فرمودند: لو بایعنی بکفه لغدر بسبته
اگراوبا دستش بامن بیعت کندبا ک!!ش بیعتش را می شکند.(باسن)
📕نهج البلاغه خ 73
🔸️بررسی عبارت ششم:
إِنَّهَا كَفٌّ يَهُودِيَّةٌ لَوْ بَايَعَنِي بِكَفِّهِ لَغَدَرَ بِسَبَّتِهِ.
🔴«سُبّه» (بر وزن غدّه) در اصل به معناى عار و ننگ است و صراحت در معنی آلت مخرج ندارد. و این کلمه از ماده «سَبّ» به معناى دشنام گرفته شده است ولی گاه "کنايه" از مخرج انسان بکار مى رود و در کلام بالا در همين معنا استعمال شده است.
◾این تعبیر کنایه است از عمل پنهانی شکستن بیعت یا به این معنا که چون پشت می کند بیعت می شکند و با توجّه به اين که جنبه کنايى دارد و مفهوم آن در پرده بيان شده، بکار رفتن آن در يک کلام فصيح، هيچ اشکالى ندارد. به خصوص اين که گفته مى شود: عرب در زمان جاهليّت هنگامى که با کسى بيعت مى کرد و مى خواست بيعت خود را بشکند، بادى از خود خارج مى کرد و آن را وسيله ابطال بيعت مى شمرد (شرح نهج البلاغه ابن أبى الحديد، جلد 6، صفحه 147).
🔸️ امام(عليه السلام) مروان را به خاطر پيمان شکنى هاى کثيفش تشبيه به عرب جاهلى و چگونگى شکستن بيعت هايشان مى کند.
درواقع می توان گفت:
🔷️السُّبَّة: کنایه است از مقعد (مانند کلمه عورت که فحش نیست) چون انسان هميشه در صدد پوشاندن اين موضع است لذا براى خيانت و خدعه كه همواره پوشيده و مخفى است از اين تشبيه استفاده شده است.
https://eitaa.com/dehban_ir
777.6K
طرف میگه اگه دست خودش بود حاضر نبود به دنیا بیاد ‼️
انسان ها به اختیار خودشون خلق شدن و وارد دنیا شدن یا به اجبار؟
حجتالاسلام استاد دهبان
@dehban_ir
451.5K
شما میگید هر چیزی تو عالم وجود داره نشاندهنده این هست که خالقی داره
بعد میگید خدا هیچ خالقی نداره ❗️
این دو تا جمله با هم چجوری قابل جمع هست⁉️
پاسخ سوال بالا❓📝
به بیان حجتالاسلام والمسلمین دهبان
#شبهات
@ABDGIL
@dehban_ir
308K
فرزندان حضرت آدم ع با چه کسی ازدواج کردند❓آیا با خواهران خودشان⁉️
پاسخ سوال بالا ❓📝
به بیان حجتالاسلام والمسلمین دهبان
#شبهات
@ABDGIL
@dehban_ir
533.3K
خروج حضرت آدم ع و حوا ⁉️از کدام بهشت بوده آیا بهشت آخرتی؟
پاسخ سوال بالا ❓📝
به بیان حجتالاسلام والمسلمین دهبان
#شبهات
@ABDGIL
@dehban_ir
350.3K
خروج حضرت آدم ع و حوا ⁉️
با یک سیب خوردن از بهشت بیرون شدند❓
پاسخ سوال بالا ❓📝
به بیان حجتالاسلام والمسلمین دهبان
#شبهات
@ABDGIL
@dehban_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای آقامیری:
چه نفرین می کرد چه نفرین نمی کرد قرآن و امام باقر ع می فرمایند: همه جهنمی بودند...
خدا فرمود: دیگر کسی ایمان نخواهد آورد
👈سوره هود آیه ۳۶👉
سدیر گوید: به امام باقر علیهالسلام عرض کردم: نظر شما در مورد حضرت نوح علیهالسلام که بر قوم خود نفرین کرد و گفت: «پروردگارا! هیچ یک از کافران را بر روی زمین باقی مگذار - چرا که اگر آنها را باقی بگذاری، بندگانت را گمراه میکنند و فرزندی جز بدکار و کافر به وجود نمیآورند» چیست؟ حضرت فرمود: او میدانست که از میان آنها فرزندی نجیب و شایستهای (که ایمان بیاورد) متولد نخواهد شد. عرض کردم: چگونه این مطلب را دانست؟
فرمود: خدای بر او وحی نمود که: «جز همین عدهای که ایمان آوردهاند دیگر ابدا هیچ کس از قومت ایمان نخواهد آورد»، در اینجا بود که حضرت نوح علیهالسلام بر آنها چنین نفرین نمود.
ابن الولید، عن الصفار، عن ابن عیسی، عن محمد بن اسماعیل، عن حنان بن سدیر، عن أبیه قال: قلت لأبی جعفر علیهالسلام: أرأیت نوحا علیهالسلام حین دعا علی قومه فقال: (رب لا تذر علی الأرض من الکافرین دیارا - انک ان تذرهم یضلوا عبادک و لا یلدوا الا فاجرا کفارا) نوح: 26 و 27 .
قال علیهالسلام:: علم أنه لا ینجب من بینهم أحد.
قال: قلت: و کیف علم ذلک؟
قال: أوحی الله الیه: (أنه لن یؤمن من قومک الا من قد آمن) (هود: 36.) ، فعند هذا دعا علیهم بهذا الدعاء.
علل الشرایع ج۱ ص ۳۱
بحارالأنوار: ج 5 ص 283 ح 2.
@dehban_ir
🔺️شبهه آقای حسن آقامیری درباره حضرت نوح ع
در این فیلم آقای آقامیری به مهربانی حضرت نوح ع ایراد وارد می کند و می گوید: چرا حضرت نوح ع تقاضا کرد پسرش را نجات دهد؟ چرا فقط پسرش؟
✅پاسخ ایشان:
زیرا بقیه کافر بودند و خداوند طبق آیه ۳۶ سوره هود به حضرت نوح ع خبر داده بود هیچکس ایمان نخواهد آورد و همه جهنمی هستند!
پس چرا نوح علیهالسلام درباره پسرش تقاضا کرد؟ زیرا
اولا:
از آیه ۴۲ سوره هود کاملا مشخص است که کفر پسر نوح پنهان بوده است و حضرت نوح ع این را نمی دانسته، چون به پسرش می گوید با کافران نباش:
وَنَادَىٰ نُوحٌ ابْنَهُ وَكَانَ فِي مَعْزِلٍ يَا بُنَيَّ ارْكَبْ مَعَنَا وَلَا تَكُنْ مَعَ الْكَافِرِينَ۴۲ هود
و نوح فرزندش را که در کناری بود، بانگ زد که ای پسرم! همراه ما سوار شو و با کافران مباش.(بسیاری از مفسرین همین نکته را فهمیده اند!)
ثانیا:
با توجه به آیه ۴۵ به روشنی معلوم است که خداوند به حضرت نوح ع وعده داده بود خانواده اش را نجات بدهد:
وَنَادَىٰ نُوحٌ رَبَّهُ فَقَالَ رَبِّ إِنَّ ابْنِي مِنْ أَهْلِي وَإِنَّ وَعْدَكَ الْحَقُّ وَأَنْتَ أَحْكَمُ الْحَاكِمِينَ ۴۵ هود
و نوح [پيش از توفان] پروردگارش را ندا داد و گفت: پروردگارا! به راستى كه پسرم از خاندان من است و يقيناً وعدهات [به نجات خاندانم] حق است و تو بهترين داورانى(بسیاری از مفسرین مخصوصا علامه طباطبائی این نکته را تذکر داده اند!)
و در آخر:
خداوند به حضرت نوح ع خبر می دهد که پسر تو هم کافر است و تصریح می کند که علم نداری به آن:
قَالَ يَا نُوحُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ ۖ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صَالِحٍ ۖ فَلَا تَسْأَلْنِ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ ۖ إِنِّي أَعِظُكَ أَنْ تَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ ۴۶ هود
خدا فرمود: اى نوح! به يقين او از خاندان تو نيست، او [داراى] كردارى ناشايسته است، پس چيزى را كه به آن علم ندارى از من مخواه، همانا من تو را اندرز مىدهم كه مبادا از ناآگاهان باشى...!
📌 بنابراین جناب آقای آقامیری درست نیست خودتان را مهربانتر از حضرت نوح ع بدانید...
@dehban_ir
#فحش
#سب
شماره هفتم
‼چونحاوی الفاظ زشتاست عذرخواهی می کنیم. تاجای ممکنعبارت را تغییر دادهایم.‼
⛔برخیروایات فحش های رکیک و صریح اهل بیت ع به دشمنان خود بصورت علنی وبین مردم:
❌این متن را دیگران نوشته اند ما فقط سخن آنها را نقل کرده و بعد جواب می دهیم:❌
نسبت الفاظ فحش به اهل بيت ع:👇👇
شبهه:
7_حضرت رسول به امیرالمؤمنین فرمودند: هرکس غیر تو خودش را امیرالمؤمنین ننامد جز اینکه مأبون فی عقبه یعنی ک!!ی باشد.(مفعول و اهل لواط)
📕هدایه الکبری 192
(کلیه غاصبان حکومت چنین بودند)
🔸️بررسی عبارت هفتم:
مأبون فی عقبه
قسمت اول
منبع عبارت زشت، کتاب هدایةالكبرى است.
☀️«حسین بن حمدان» نويسنده هداية الكبری
1. الحسين بن حمدان الخصيبي الجنبلاني أبو عبد الله، كان فاسد المذهب. (رجال النجاشي ؛ ص67)
2. الحسين بن حمدان الحصینی الجنبلائيّ، أبو عبد اللّه. كذّاب، فاسد المذهب، صاحب مقالة ملعونة، لا يلتفت إليه. (رجال ابن الغضائري، ص 54)
🔴نجاشی و ابن غضائری حسین بن حمدان را فاسد المذهب و «صاحب مقالة ملعونة» نامیده اند.
💠 حسین بن حمدان و اعتقاد به نبوت و رسالت امامان علیهم السلام
حسین بن حمدان در کتاب الهدایة الکبری رُمانی طولانی با سندی ظلمانی به مفضل بن عمر نسبت داده است که متأسفانه بخشی از آن به آثار شیعه راه یافته است. در بخشی از این رُمان بر امام صادق علیه السلام بسته است:
يَا مُفَضَّلُ مَا كَانَ فِي الْقُرْآنِ أَنْزَلْنا وَ إِنَّا جَعَلْنَا وَ إِنَّا أرسلنا وَ إِنَّا أَوْحَيْنا فَهُوَ قَوْلُ الْأَنْبِيَاءِ وَ الرُّسُلِ الْمُخَوَّلِينَ فِي بَسَائِطِ مَلَكُوتِ السَّمَاءِ وَ تُخُومِ الْأَرْضِ فَهُمْ نَحْن. (الهدایة الکبری، نشر البلاغ، بیروت، ص 444)
در این عبارت ائمه اهل بیت علیهم السلام صریحاً «انبیاء» و «رسل» نامیده شده اند.
☘ دیدگاه شیعه درباره نبوت و رسالت ائمه علیهم السلام:
1. سدیر صیرفی گوید: به امام صادق ع عرض کردم ... نزد ما گروهی هستند که مدعی اند شما رسولانید و این آیه را برای ما می خوانند: «یا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّباتِ وَ اعْمَلُوا صالِحاً إِنِّي بِما تَعْمَلُونَ عَلِيمٌ» امام فرمود: ای سدیر. گوش من و چشم من و موی من و پوست من و گوشت من و خون من از اینان بیزار است و خداوند و رسولش نیز از آنان بیزارند. اینان بر دین من و دین پدران من نیستند و خداوند مرا با آنان در روز قیامت جمع نمی کند مگر آن که بر آنان خشمگین است. سدیر گوید: گفتم پس شما چیستید؟ فرمود: ما خازنان علم خداییم. ما ترجمان امر خداییم. ما گروهی معصوم هستیم که خداوند به اطاعت ما امر کرده و از نافرمانی ما نهی نموده. ما حجت رسای خداوند بر کسانی هستیم که در زیر آسمان و بالای زمین اند. (الكافي ؛ دار الکتب الإسلامية ؛ ج1 ؛ ص269)
2. امام صادق ع فرمود: هر که بگوید ما انبیا هستیم پس لعنت خدا بر او باد و هر کس در آن [یعنی نبی نبودن امام و ملعون بودن کسی که معتقد به نبوت امام است] شک کند؛ پس لعنت خدا بر باد. (رجال الكشي ؛ دانشگاه مشهد ؛ ص301)
3. ابوبصیر گوید: امام صادق ع فرمود: بیزارم [یا بیزار باش] از هر که ادعا کند که ما انبیاء هستیم. گفتم: خداوند از چنین شخصی بیزار باد. (رجال الكشي ؛ ص297)
4. امام صادق ع به ابن ابی یعفور فرمود: ای عبدالله من بیزارم از هر کس که بگوید ما انبیاء هستیم. (رجال الكشي؛ ص246)
5. أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ عَلِيّاً مِنِّي كَهَارُونَ مِنْ مُوسَى إِلَّا أَنَّهُ لَا نَبِيَ بَعْدِي. (الكافي ؛ دار الکتب الإسلامية ؛ ج8 ؛ ص26)
🔥حسین بن حمدان و ترویج بابیت ابوالخطاب
حسین بن حمدان در بخش دوم کتاب الهدایة الکبری، ابوالخطاب را به عنوان باب هفتم یاد کرده و او را شهید نامیده و کنیه ابوالطیبات را به او نسبت داده و هشت روایت دروغ در فضل او ذکر کرده است که بنا به آن ابوالخطاب، هم پایه ی سلمان، صندوق علم اهل بیت ع ، باب، حجّت، مفترض الطاعة، نور هدایت شیعیان در زمین، کشتی بیچارگان، موضع سرّ اهل بیت، امین و ... می باشد. این روایات را وضع نموده تا ابوالخطاب را تبرئه کرده و لعن او بر زبان امام را توجیه نماید.
📚سلسلة التراث العلوی ، شماره 7 ، الهدایة الکبری، دار لأجل المعرفة ، دیارعقل، لبنان ، صص374-369
https://eitaa.com/dehban_ir
بررسی عبارت هفتم:
قسمت دوم
مأبون فی عقبه
در ادامه به معرفی شخصیت ابوالخطاب می پردازیم:
حَمْدَوَيْهِ، قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ عِيسَى، عَنِ النَّضْرِ بْنِ سُوَيْدٍ، عَنْ يَحْيَى الْحَلَبِيِّ، عَنْ أَبِيهِ عِمْرَانَ بْنِ عَلِيٍّ، قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (ع) يَقُولُ: لَعَنَ اللَّهُ أَبَا الْخَطَّابِ وَ لَعَنَ مَنْ قُتِلَ مَعَهُ وَ لَعَنَ مَنْ بَقِيَ مِنْهُمْ وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ دَخَلَ قَلْبَهُ رَحْمَةٌ لَهُمْ.
امام صادق علیه السلام فرمود: خدا ابوالخطاب را لعنت کند و هر کس همراه او کشته شده و هر که از آنان باقی مانده و هر که در دلش نسبت به آنان رحمتی وارد شود؛ لعنت کند.
📚رجال الكشي ص295
امام رضا عليه السلام : كَانَ أَبُو الْخَطَّابِ يَكْذِبُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) فَأَذَاقَهُ اللَّهُ حَرَّ الْحَدِيدِ.
ابوالخطاب بر ابی عبد الله علیه السلام دروغ می بست و برای همین خداوند حرارت آهن را به او چشاند ( و به دست حکومت کشته شد.)
📚رجال الكشي 302 و 303
نویسنده هدایة الكبرى و حمایت او از ابوالخطاب!!
🔺️امام صادق علیه السلام: عَلَى أَبِي الْخَطَّابِ لَعْنَةُ اللَّهِ وَ الْمَلائِكَةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِينَ، فَأَشْهَدُ بِاللَّهِ أَنَّهُ كَافِرٌ فَاسِقٌ مُشْرِكٌ، وَ أَنَّهُ يُحْشَرُ مَعَ فِرْعَوْنَ فِي أَشَدِّ الْعَذَابِ غُدُوًّا وَ عَشِيًّا.
لعنت خدا و ملائکه و مردم بر ابوالخطاب. شهادت می دهم که او کافر، فاسق و مشرک بود و روز و شب [در برزخ] در شدیدترین عذابها با فرعون محشور می شود.
📚رجال الكشي ص303
🔺️عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فِي قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَ هَلْ أُنَبِّئُكُمْ عَلى مَنْ تَنَزَّلُ الشَّياطِينُ تَنَزَّلُ عَلى كُلِّ أَفَّاكٍ أَثِيمٍ قَالَ هُمْ سَبْعَةٌ الْمُغِيرَةُ وَ بُنَانٌ وَ صَائِدٌ وَ حَمْزَةُ بْنُ عُمَارَةَ الْبَرْبَرِيُّ وَ الْحَارِثُ الشَّامِيُّ وَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ الْحَارِثِ وَ أَبُو الْخَطَّابِ.
امام صادق علیه السلام در تأویل آیه «هَلْ أُنَبِّئُكُمْ عَلى مَنْ تَنَزَّلُ الشَّياطِينُ تَنَزَّلُ عَلى كُلِّ أَفَّاكٍ أَثِيمٍ» فرمود: آنان هفت نفرند: مغیرة بن سعید، بنان (بیان) ، صائد ، حمزة بن عمارة البربری، حارث الشامی، عبد الله بن الحارث و ابوالخطاب.
📚الخصال ؛ جامعه مدرسین ؛ ج2 ؛ ص402
درباره لعن ابوالخطاب ده ها روایت وارد شده است و الحق این شخص خبیث خون به جگر اهل بیت ع کرد و شیعیان زیادی را منحرف نمود و به کشتن داد.
🔷️دست شیطان را از پشت بسته اند!
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) وَ ذَكَرَ الْغُلَاةَ ، فَقَالَ: إِنَّ فِيهِمْ مَنْ يَكْذِبُ حَتَّى أَنَّ الشَّيْطَانَ لَيَحْتَاجُ إِلَى كَذِبِهِ.
امام صادق علیه السلام غلات را یاد کرد و فرمود: در میان آنان کسانی هستند که آن قدر دروغ میگویند که شیطان به دروغگویی آنان محتاج است!
📚رجال الكشي ص297
تشکر از آقای عمیدرضا اکبری برای قسمت هفتم
https://eitaa.com/dehban_ir
هدایت شده از خيمه گاه فاطمه سلام الله علیها
🔸مراسم توسل به ساحت مقدس امام حسن عسکری علیه السلام و عرض تسلیت خدمت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 🔸
سخنران
💢حجت الاسلام استاد دهبان💢
"شرح کتاب چهل حدیث امام خمینی رحمه الله علیه"
🔸چهار شنبه 21 شهریور رأس ساعت 19:30
🔻پردیسان خیابان فقاهت مجتمع امام رضا بلوک 4 طبقه 3 واحد 9 منزل رحمانی
💠خيمه گاه فاطمه سلام الله علیها💠
@kheimegah_qom
مختصات نحله عرفانی نجف اشرف.mp3
27.25M
🎧 مختصات مکتب فقاهتی عرفانی نجف اشرف
🎙 در مراسم بزرگداشت سالک الیالله، آیتالله ناصری رحمةاللهعلیه، حضرت استاد، آیتالله یزدانپناه به بررسی مختصات مکتب عرفانی نجف اشرف پرداختند.
🔸 این مراسم در عصر چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ در شهر اصفهان برگزار گردید.
@dehban_ir
آیا امام حسن الزکی العسکری علیه السلام به حج مشرف نشدند؟
یادداشت اول
https://eitaa.com/dehban_ir/1764
يادداشت دوم
https://eitaa.com/dehban_ir/1766
یادداشت سوم
https://eitaa.com/dehban_ir/1767
#کتابشناسی
کتاب نهج الفصاحه
نویسنده کتاب آقای ابوالقاسم پاینده که در سال ۱۳۶۳ از دنیا رفته است، کتاب نهج الفصاحه برای اوائل انقلاب است؛
پس اولا کتاب خیلی متاخر است.
ثانیا همه ی روایات آن برای اهل سنت است، از کتابهای آنها نقل شده است! لذا اعتماد به کتاب خیلی سخت می شود؛ مثلا حدیث ثقلین با عبارت «کتاب الله و عترتی» که مشهور است، در اهل سنت دو گونه ثبت شده است:
1. کتاب الله و عترتی
2. کتاب الله و سنتی
نهج الفصاحه، در دو نقلی که از حدیث ثقلین دارد، «کتاب الله و سنتی» را آورده است؛ ۲ بار عبارت مخصوص "سنتی" بجای عترتی!!
بهتر بود نویسنده حداقل یک مرتبه «کتاب الله و عترتی» را نقل می کرد.
چون در اهل سنت عترتی هم نقل شده است..!!!
ثالثا احادیث اخلاقی و... این کتاب بر مبانی عرفانی بنی امیه و احادیث جعلی، پایه گذاری شده است!
👈تقریبا می توان گفت این کتاب تلخیص کتاب جامع الصغیر سیوطی سنی است.
نکته حائز اهمیت اینست که کانالهای تخصصی حدیث و حدیث شناسی گاهی از این کتاب حدیث منتشر می کنند....!
@dehban_ir
مقصود از وحدت در کلام مقام معظم رهبری :
یادداشت اول
https://eitaa.com/dehban_ir/1796
یادداشت دوم
https://eitaa.com/dehban_ir/1797