eitaa logo
مهدی دهبان
3.9هزار دنبال‌کننده
624 عکس
152 ویدیو
79 فایل
🔸️حضرت‌آقا:هرجاکه‌‌قرارگرفته‌‌‌اید،همان‌‌‌جارامرکزدنیابدانید. 🔸️استادسطوح عالی حوزه علمیه قم 🔸️ادمین @Paran313 🔸️کانالها: https://eitaa.com/dehban_ir/1822 کمک به برگزاری دوره هاوکارهای فرهنگی: بانک سپه 5892101340085980 به نام مهدی دهبان
مشاهده در ایتا
دانلود
📌آخه یه تار مو چه اشکالی داره؟ @dehban_ir
شماره پنجم ‼چون‌حاوی الفاظ زشت‌است عذرخواهی می کنیم. تا‌جای ممکن‌عبارت را تغییر داده‌ایم.‼ ⛔برخی‌روایات فحش های رکیک و صریح اهل بیت ع به دشمنان خود درعلن وبین مردم: ❌این متن را دیگران نوشته اند ما فقط سخن آنها را نقل کرده و بعد جواب می دهیم:❌ نسبت الفاظ فحش به اهل بیت ع:👇👇 شبهه: 5_رسول خدا فرمودند: من تعزی بعزاءالجاهلیه فأعضوه بهن أبیه مرحوم مجلسی درتوضیح حدیث نوشته:ای قولوا له أعضض بأیرأبیک یعنی هر کس به دوران جاهلیت خود افتخار کرد به او بگویید برو ک؟؟ پدرت را گاز بگیر [آلت تناسلی] (مثل ابوبکر و عمر که عمر نامه نوشت به معاویه معروف است در اول نامه به دوران جاهلیت خود بسیار افتخار می کند متن نامه در 📕بحار ج 30ص289) 📕بحار 32ص91 🔸️پاسخ: مَنْ تَعَزَّى بِعَزَاءِ الْجَاهِلِيَّةِ فَأَعْضُوهُ بِهِنَّ أَبِيهِ وَلَا تُكَنُّوا 🔷️این عبارت نیز در کتب اهل سنت آمده ولی جعلی است: أَخْبَرَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ مُحَمَّدٍ التَّيْمِيُّ الْقَاضِي، كَانَ بِالْبَصْرَةِ قَالَ: حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ الْقَطَّانُ، عَنْ ععَوْفٍ، عَنِ الْحَسَنِ، عَنْ عُتَيٍّ، عَنْ أُبَيٍّ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «مَنْ تَعَزَّى بِعَزَاءِ الْجَاهِلِيَّةِ فَأَعْضُوهُ بِهِنَّ أَبِيهِ ووَلَا تُكَنُّوا» که در این روایت  شخصى از پيامبر اسلام نقل ميكند كه به مردم دستور داده كه اگر شنيديد كسى به شيوه قبل از اسلام عزادارى و شيون می كند به او بگو آلت پدرت را گاز بزن(آلت پدرت را بمك) بصورت کنایه هم نگوئید! 📚السنن الكبرى للنسائي ج ۸ص۱۳۶ش۸۸۱۳ 🏷مشابه همين حديث در كتاب مسند احمد امده. و بحارالانوار ج ٣٢، ص ٩١   📌 بررسی وجود روایت در کتاب بحارالانوار: منبع اصلی این روایت، "کتاب نهایه" مربوط به اهل سنت هست( النهاية فی غريب الحديث والأثر، ج ۳، ص ۲۳۳ ).  نسخه های این خبر نادر متفاوت است، و در برخی از آن تعبیر «بهن» نیامده است (نمونه: معجم مقاييس اللغة، ج‏4، ص: 309 و الفائق في غريب الحديث، ج‏3، ص: 364). 🔷️درست است که علامه مجلسی، در کتاب بحارالانوار آن را آورده است اما این سخن را به نویسندهٔ اهل سنت، نسبت داد و چنین نقل قول نمود: و [قال ابن الأثير] في النهاية : [وفيه] "  مَنْ تَعَزَّى بِعَزَاءِ الْجَاهِلِيَّةِ فَأَعْضُوهُ بِهِنَّ أَبِيهِ وَلَا تُكَنُّوا ابن اثیر در کتاب النهایه گفت : هر کس به عزای جاهلیت عزاداری کرد ... 📚بحار الأنوار، ج ۳۲، ص ۹۱ برخی این سخن  علامه مجلسی که عبارت از اهل سنت است را سانسور می کنند و اسم ابن اثیر را نمی آورند. 🔺️نقل این مطلب بدین خاطر نیست که مورد تایید باشد. بلکه برای بیان اعتقاد برخی از مخالفین است، نه قبول آن. خود علامه مجلسی در بحار الأنوار، ج ۷۵، ص ۲۳۶ می گوید: أخبار العامة لا تصلح لإثبات حكم شرعيّ! 🔸️روایات اهل سنت، صلاحیّت اثبات حکم شرعی را ندارد. 📘اما اگر از کتب لغوی بگذریم در کتب روائی بدون آن عبارت زشت آمده یا اگر عبارت آمده، روایت صحیح نیست: عَنْ أُبَيِّ بْنِ كَعْبٍ، قَالَ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ:   مَنْ تَعَزَّى بِعَزَاءِ الْجَاهِلِيَّةِ، فَأَعِضُّوهُ، وَلَا تَكْنُوا  . 📚والحديث : رواه الإمام أحمد في "المسند" (35 / 158)، والبخاري في "الأدب المفرد" (963)، والنسائي في "السنن الكبرى" (8 / 136)، وغيرهم، من طرق: عَنْ الْحَسَنِ، عَنْ عُتَيٍّ بْنِ ضَمْرَةَ، عَنْ أُبَيِّ بْنِ كَعْبٍ به. وورد عن أبي بن كعب من طريق آخر؛ رواه عبد الله ابن الإمام أحمد في زوائد المسند؛ "المسند" (35 / 142)؛ حيث قال: حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَمْرِو بْنِ الْعَبَّاسِ الْبَاهِلِيُّ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ، عَنْ عَاصِمٍ، عَنْ أَبِي عُثْمَانَ: عَنْ أُبَيٍّ : " أَنَّ رَجُلًا اعْتَزَى فَأَعَضَّهُ أُبَيٌّ بِهَنِ أَبِيهِ. فَقَالُوا: مَا كُنْتَ فَحَّاشًا! قَالَ: إِنَّا أُمِرْنَا بِذَلِكَ ". 📚الشيخ الألباني حدیث را ابتدا صحیح دانسته بعد می گوید: البته حسن تدلیس و جعل عنعنه می کند!! (یعنی سند سازی می کند!) 🔸️كما في "سلسلة الأحاديث الصحيحة" (1 / 537 - 538)؛ قال: " وهذا إسناد رجاله ثقات ، فهو صحيح إن كان الحسن سمعه من عتي بن ضمرة، فإنه كان مدلسا وقد عنعنه...!! 🔸️پس می بینیم: اولا این عبارت برای کتب شیعیان نیست و ثانیا در خود کتب اهل سند هم چنین عبارتی بر پیامبر به دروغ بسته شده است. https://eitaa.com/dehban_ir
شماره ششم ‼چون‌حاوی الفاظ زشت‌است عذرخواهی می کنیم. تا‌جای ممکن‌عبارت را تغییر داده‌ایم.‼ ⛔برخی‌روایات فحش های رکیک و صریح اهل بیت ع به دشمنان خود بصورت علنی وبین مردم: ❌این متن را دیگران نوشته اند ما فقط سخن آنها را نقل کرده و بعد جواب می دهیم:❌ نسبت الفاظ فحش به اهل بیت ع:👇👇 شبهه: 6_امیرالمؤمنین درباره مروان حکم فرمودند: لو بایعنی بکفه لغدر بسبته اگراوبا دستش بامن بیعت کندبا ک!!ش بیعتش را می شکند.(باسن) 📕نهج البلاغه خ 73   🔸️بررسی عبارت ششم: إِنَّهَا كَفٌّ يَهُودِيَّةٌ لَوْ بَايَعَنِي بِكَفِّهِ لَغَدَرَ بِسَبَّتِهِ. 🔴«سُبّه» (بر وزن غدّه) در اصل به معناى عار و ننگ است و صراحت در معنی آلت مخرج ندارد. و این کلمه از ماده «سَبّ» به معناى دشنام گرفته شده است ولی گاه "کنايه" از مخرج انسان بکار مى رود و در کلام بالا در همين معنا استعمال شده است. ◾این تعبیر کنایه است از عمل پنهانی شکستن بیعت یا به این معنا که چون پشت می کند بیعت می شکند و با توجّه به اين که جنبه کنايى دارد و مفهوم آن در پرده بيان شده، بکار رفتن آن در يک کلام فصيح، هيچ اشکالى ندارد. به خصوص اين که گفته مى شود: عرب در زمان جاهليّت هنگامى که با کسى بيعت مى کرد و مى خواست بيعت خود را بشکند، بادى از خود خارج مى کرد و آن را وسيله ابطال بيعت مى شمرد (شرح نهج البلاغه ابن أبى الحديد، جلد 6، صفحه 147). 🔸️ امام(عليه السلام) مروان را به خاطر پيمان شکنى هاى کثيفش تشبيه به عرب جاهلى و چگونگى شکستن بيعت هايشان مى کند. درواقع می توان گفت: 🔷️السُّبَّة: کنایه است از مقعد (مانند کلمه عورت که فحش نیست) چون انسان هميشه در صدد پوشاندن اين موضع است لذا براى خيانت و خدعه كه همواره پوشيده و مخفى است از اين تشبيه استفاده شده است. https://eitaa.com/dehban_ir
چند سوال پیرامون آفرینش خدا👇👇👇👇
1.18M
خدا ما را برای چه آفریده⁉️ حجت‌الاسلام استاد دهبان @dehban_ir
777.6K
طرف میگه اگه دست خودش بود حاضر نبود به دنیا بیاد ‼️ انسان ها به اختیار خودشون خلق شدن و وارد دنیا شدن یا به اجبار؟ حجت‌الاسلام استاد دهبان @dehban_ir
451.5K
شما میگید هر چیزی تو عالم وجود داره نشان‌دهنده این هست که خالقی داره بعد میگید خدا هیچ خالقی نداره ❗️ این دو تا جمله با هم چجوری قابل جمع هست⁉️ پاسخ سوال بالا❓📝 به بیان حجت‌الاسلام والمسلمین دهبان @ABDGIL @dehban_ir
308K
فرزندان حضرت آدم ع با چه کسی ازدواج کردند❓آیا با خواهران خودشان⁉️ پاسخ سوال بالا ❓📝 به بیان حجت‌الاسلام والمسلمین دهبان @ABDGIL @dehban_ir
533.3K
خروج حضرت آدم ع و حوا ⁉️از کدام بهشت بوده آیا بهشت آخرتی؟ پاسخ سوال بالا ❓📝 به بیان حجت‌الاسلام والمسلمین دهبان @ABDGIL @dehban_ir
350.3K
خروج حضرت آدم ع و حوا ⁉️ با یک سیب خوردن از بهشت بیرون شدند❓ پاسخ سوال بالا ❓📝 به بیان حجت‌الاسلام والمسلمین دهبان @ABDGIL @dehban_ir
10.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقای آقامیری: چه نفرین می کرد چه نفرین نمی کرد قرآن و امام باقر ع می فرمایند: همه جهنمی بودند... خدا فرمود: دیگر کسی ایمان نخواهد آورد 👈سوره هود آیه ۳۶👉 سدیر گوید: به امام باقر علیه‏السلام عرض کردم: نظر شما در مورد حضرت نوح علیه‏السلام که بر قوم خود نفرین کرد و گفت: «پروردگارا! هیچ یک از کافران را بر روی زمین باقی مگذار - چرا که اگر آنها را باقی بگذاری، بندگانت را گمراه می‏کنند و فرزندی جز بدکار و کافر به وجود نمی‏آورند» چیست؟ حضرت فرمود: او می‏دانست که از میان آنها فرزندی نجیب و شایسته‏ای (که ایمان بیاورد) متولد نخواهد شد. عرض کردم: چگونه این مطلب را دانست؟ فرمود: خدای بر او وحی نمود که: «جز همین عده‏ای که ایمان آورده‏اند دیگر ابدا هیچ کس از قومت ایمان نخواهد آورد»، در اینجا بود که حضرت نوح علیه‏السلام بر آنها چنین نفرین نمود. ابن الولید، عن الصفار، عن ابن عیسی، عن محمد بن اسماعیل، عن حنان بن سدیر، عن أبیه قال: قلت لأبی جعفر علیه‏السلام: أرأیت نوحا علیه‏السلام حین دعا علی قومه فقال: (رب لا تذر علی الأرض من الکافرین دیارا - انک ان تذرهم یضلوا عبادک و لا یلدوا الا فاجرا کفارا) نوح: 26 و 27 . قال علیه‏السلام:: علم أنه لا ینجب من بینهم أحد. قال: قلت: و کیف علم ذلک؟ قال: أوحی الله الیه: (أنه لن یؤمن من قومک الا من قد آمن) (هود: 36.) ، فعند هذا دعا علیهم بهذا الدعاء. علل الشرایع ج۱ ص ۳۱ بحارالأنوار: ج 5 ص 283 ح 2. @dehban_ir
🔺️شبهه آقای حسن آقامیری درباره حضرت نوح ع در این فیلم آقای آقامیری به مهربانی حضرت نوح ع ایراد وارد می کند و می گوید: چرا حضرت نوح ع تقاضا کرد پسرش را نجات دهد؟ چرا فقط پسرش؟ ✅پاسخ ایشان: زیرا بقیه کافر بودند و خداوند طبق آیه ۳۶ سوره هود به حضرت نوح ع خبر داده بود هیچکس ایمان نخواهد آورد و همه جهنمی هستند! پس چرا نوح علیه‏السلام درباره پسرش تقاضا کرد؟ زیرا اولا: از آیه ۴۲ سوره هود کاملا مشخص است که کفر پسر نوح پنهان بوده است و حضرت نوح ع این را نمی دانسته، چون به پسرش می گوید با کافران نباش: وَنَادَىٰ نُوحٌ ابْنَهُ وَكَانَ فِي مَعْزِلٍ يَا بُنَيَّ ارْكَبْ مَعَنَا وَلَا تَكُنْ مَعَ الْكَافِرِينَ۴۲ هود و نوح فرزندش را که در کناری بود، بانگ زد که ای پسرم! همراه ما سوار شو و با کافران مباش.(بسیاری از مفسرین همین نکته را فهمیده اند!) ثانیا: با توجه به آیه ۴۵ به روشنی معلوم است که خداوند به حضرت نوح ع وعده داده بود خانواده اش را نجات بدهد: وَنَادَىٰ نُوحٌ رَبَّهُ فَقَالَ رَبِّ إِنَّ ابْنِي مِنْ أَهْلِي وَإِنَّ وَعْدَكَ الْحَقُّ وَأَنْتَ أَحْكَمُ الْحَاكِمِينَ ۴۵ هود و نوح [پيش از توفان] پروردگارش را ندا داد و گفت: پروردگارا! به راستى كه پسرم از خاندان من است و يقيناً وعده‌ات [به نجات خاندانم] حق است و تو بهترين داورانى(بسیاری از مفسرین مخصوصا علامه طباطبائی این نکته را تذکر داده اند!) و در آخر: خداوند به حضرت نوح ع خبر می دهد که پسر تو هم کافر است و تصریح می کند که علم نداری به آن: قَالَ يَا نُوحُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ ۖ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صَالِحٍ ۖ فَلَا تَسْأَلْنِ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ ۖ إِنِّي أَعِظُكَ أَنْ تَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ ۴۶ هود خدا فرمود: اى نوح! به يقين او از خاندان تو نيست، او [داراى] كردارى ناشايسته است، پس چيزى را كه به آن علم ندارى از من مخواه، همانا من تو را اندرز مى‌دهم كه مبادا از ناآگاهان باشى...! 📌 بنابراین جناب آقای آقامیری درست نیست خودتان را مهربانتر از حضرت نوح ع بدانید... @dehban_ir