May 11
#فحش
#سب
شماره سوم
‼چونحاوی الفاظ زشتاست عذرخواهی می کنیم. تاجای ممکنعبارت را تغییر دادهایم.‼
⛔بررسی برخیروایات فحش های رکیک و صریح اهل بیت ع به دشمنان خود بصورت علنی و بین مردم:
❌این متن را دیگران نوشته اند ما فقط سخن آنها را نقل کرده و بعد جواب می دهیم:❌
نسبت الفاظ فحش به اهل بیت ع:👇👇
شبهه:
امیرالمؤمنین در نامه ای به عبدالله بن قیس فرمودند یابن الحائک یا عاض أیر ابیک
ای پسر بافنده ای کسی که ک؟؟ پدرت را گاز می گرفتی (آلت تناسلی)
📕بحار 32\81
(دقت شود حتی در نامه که نوشتار است و بین عموم پخش می شود حضرت فحش می دهند به دشمنشان)
جواب:
🔺️یابن الحائک يَا عَاضَّ أَيْرِ أَبِيهِ
🔺️ای پسرِ مرد بافنده، ای کسی که آلت تناسلی پدرش را گاز زده!
📚شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج14، ص: 10.
🏷امیرالمؤمنین(علیهالسلام) در نامهای به عبدالله بن قیس(ابوموسی اشعری) گفته: «یابن الحائک یا عاضَّ اِیرَ اَبیه!» در حالیکه این مطلب را ابن ابی الحدید سنّی بدون سند از ابیمخنف آورده.
شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج14، ص: 10.
🔸️و حتّی در منابعی که قبل از ابن ابی الحدید(!) همين نامه حضرت را به عبد الله بن قیس نقل کردهاند، عبارت مزبور ذکر نشده است! مانند:
📚أنساب الأشراف، ج2،ص:231(چاپ زكار،ج3،ص:29)-
الإمامة و السياسة، ج1، ص160.
🔴جالبتر از اینها اینکه در کتب روایی شیعه و اهل سنّت وارد شده که این کلام را عثمان بن عفّان(خليفه سوم)، به جناب عمّار بعد از شهادت اباذر غفاری گفته است:
🔺️الأمالی (للمفيد)، النص، ص: 72: «فَقَالَ عَمَّارٌ رَحِمَ اللَّه أَبَا ذَرٍّ مِنْ كُلِّ أَنْفُسِنَا فَقَالَ لَهُ عُثْمَانُ وَ إِنَّكَ لَهُنَاكَ بَعْدُ يَا عَاضَّ أَيْرِ أَبِيهِ، أَ تَرَانِي نَدِمْتُ عَلَى تَسْيِيرِي إِيَّاهُ»؛ أنساب الأشراف، ج5، ص:544 (چاپ زكار، ج6، ص:168.).
عمار گفت خدا اباذر را از جانب همه ما رحمت کند، عثمان گفت ای کسی که آلت تناسلی پدرت را گاز گرفتی آیا گمان می کنی من به خاطر کارم پشیمانم؟!
🏷پس می بینید:
اولا: این یک نوع جابجایی در متن دو حدیث است و فحشی که عثمان به عمار داده بعد از چند قرن از زبان علی ع نقل شده است.
ثانیا: حتی اگر آن را نامه امیرالمؤمنین ع بدانیم در متن نامه اصلی امیرالمؤمنین علیه السلام هم آن عبارت نبود، بلکه بعدها اضافه شده!
https://eitaa.com/dehban_ir
#فحش
#سب
شماره چهارم
‼چونحاوی الفاظ زشتاست عذرخواهی می کنیم. تاجای ممکنعبارت را تغییر دادهایم.‼
⛔بررسی برخی روایات فحش های رکیک و صریح اهل بیت ع به دشمنان خود بصورت علنی وبین مردم:
❌این متن را دیگران نوشته اند ما فقط سخن آنها را نقل کرده و بعد جواب می دهیم:❌
نسبت الفاظ فحش به اهل بیت ع:👇👇
شبهه:
رسول خدا درباره معاویه ملعون فرمودند: رب یوم لأمتی من معاویه ذی الأستاه
چه روز هایی درپیش است برای امت من از دست معاویه ک!! گشاد .[باسن بزرگ]
📕نهج الحق علامه حلی 310
📕بحار 33\215
جواب:
رب یوم لأمتی من معاویه ذی الأستاه
🔺️این متن از اهل سنت است:
وروى شيخنا أبو عبد الله البصري المتكلم رحمه الله تعالى عن نصر بن عاصم الليثي عن أبيه قال أتيت مسجد رسول الله ص والناس يقولون نعوذ بالله من غضب الله وغضب رسوله فقلت ما هذا قالوا معاوية قام الساعة فأخذ بيد أبي سفيان فخرجا من المسجد
فقال رسول الله ص لعن الله التابع والمتبوع رب يوم لأمتي من معاوية ذي الأستاه قالوا يعني الكبير العجز .
و قال روى العلاء بن حريز القشيري أن رسول الله ص قال لمعاوية لتتخذن يا معاوية البدعة سنة والقبح حسنا أكلك كثير وظلمك عظيم .
📚شرح ابن ابي الحديد ج۴ص۷۹
🔺️دیگر علماء اهل سنت هم به این داستان اشاره کردند اما گاهی برخی عبارات تغییر یافته:
الإستيعاب في معرفة الأصحاب، ابن عبد البر، ج 2 ص 784 و 785 ، رقم 1313
معرفة الصحابة، أبو نعيم الأصبهاني (336 - 430 )، باب العين، من اسمه عاصم، ح 4810
👇👇👇👇
🔶️در حالی که در روایات متقدم شیعی اثری از فحش نیست همین واقعه بدون آن عبارت نقل شده و فقط لعن وجود دارد:
🔺️نصر بن مزاحم منقرى از عبدالغفار بن قاسم، از عدى بن ثابت از براء بن عازب روايت كرده كه ابوسفيان با معاويه مى آمدند. پس رسول خدا (صلى الله عليه وآله وسلم) فرمود:((پروردگارا تابع و متبوع را لعنت فرما. پروردگارا عذاب تو بر أقيعس باد. ))ابن براء به پدرش گفت: أقيعس كيست؟ گفت: معاويه است.👇👇
◾نصر، عن عبد الغفار بن القاسم، عن عدى بن ثابت عن البراء بن عازب قال: أقبل أبو سفيان ومعه معاوية . فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم:اللهم العن التابع والمتبوع. اللهم عليك بالأقيعس.فقال ابن البراء لأبيه: من الأقيعس ؟ قال معاوية.
📚وقعة صفين، نصر بن مزاحم، ص 217 و 218
معاني الأخبار، شيخ صدوق، باب معنى الأقيعس، ص 345
بحارالأنوار، علامه مجلسی، ج 33 ص 164 - نقل از: وقعة صفين و معاني الأخبار
🔴به نظر ما این همان روایت معروف بین فریقین(شیعه و سنی) است و اصلا فحشی در آن نیست بلکه فقط لعن است:
ورأى النبـي (ص) أبـا سفيان مقبلاً ومعاوية يقوده ويزيد أخو معاوية يسوق به فقال: لعن الله القائد والراكب والسائق وقد روى أن أبا سفيـان قـال: يـا بنـي عبـد منـاف تلقفوهـا تلقف الكرة فما هناك جنة ولا نار.
📚تاريخ أبي الفداء - أحداث سنة مئتين وثلاثة وثمانون 30 من87
مسند البزار - البحر الزخار - ما أسند سفينة
الهيثمي - مجمع الزوائد ومنبع الفوائدج۱ ص ۱۱۳
تاريخ الطبري8 ص185
الآحاد والمثاني، الضحاك(206 - 287 هـ)، ج 2 ص 192
🏷اگر به برخی از آدرس های داده شده مراجعه کنید کاملا روشن است که یک روایت است نه دو روایت مانند:
📚المعجم الكبير، الطبراني، ج 17 ص 176
مجمع الزوائد، الهيثمي، ج 5 ص 242
🔖بنابراین می بینیم در گذر زمان به اصل روایت در کتابهای اهل سنت (نه در کتاب های ما شیعیان) یک "فحش" اضافه شده است.
https://eitaa.com/dehban_ir
#فحش
#سب
شماره پنجم
‼چونحاوی الفاظ زشتاست عذرخواهی می کنیم. تاجای ممکنعبارت را تغییر دادهایم.‼
⛔برخیروایات فحش های رکیک و صریح اهل بیت ع به دشمنان خود درعلن وبین مردم:
❌این متن را دیگران نوشته اند ما فقط سخن آنها را نقل کرده و بعد جواب می دهیم:❌
نسبت الفاظ فحش به اهل بیت ع:👇👇
شبهه:
5_رسول خدا فرمودند:
من تعزی بعزاءالجاهلیه فأعضوه بهن أبیه
مرحوم مجلسی درتوضیح حدیث نوشته:ای قولوا له أعضض بأیرأبیک
یعنی هر کس به دوران جاهلیت خود افتخار کرد به او بگویید برو ک؟؟ پدرت را گاز بگیر [آلت تناسلی]
(مثل ابوبکر و عمر که عمر نامه نوشت به معاویه معروف است در اول نامه به دوران جاهلیت خود بسیار افتخار می کند متن نامه در 📕بحار ج 30ص289)
📕بحار 32ص91
🔸️پاسخ:
مَنْ تَعَزَّى بِعَزَاءِ الْجَاهِلِيَّةِ فَأَعْضُوهُ بِهِنَّ أَبِيهِ وَلَا تُكَنُّوا
🔷️این عبارت نیز در کتب اهل سنت آمده ولی جعلی است:
أَخْبَرَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ مُحَمَّدٍ التَّيْمِيُّ الْقَاضِي، كَانَ بِالْبَصْرَةِ قَالَ: حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ الْقَطَّانُ، عَنْ ععَوْفٍ، عَنِ الْحَسَنِ، عَنْ عُتَيٍّ، عَنْ أُبَيٍّ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «مَنْ تَعَزَّى بِعَزَاءِ الْجَاهِلِيَّةِ فَأَعْضُوهُ بِهِنَّ أَبِيهِ ووَلَا تُكَنُّوا» که در این روایت شخصى از پيامبر اسلام نقل ميكند كه به مردم دستور داده كه اگر شنيديد كسى به شيوه قبل از اسلام عزادارى و شيون می كند به او بگو آلت پدرت را گاز بزن(آلت پدرت را بمك) بصورت کنایه هم نگوئید!
📚السنن الكبرى للنسائي ج ۸ص۱۳۶ش۸۸۱۳
🏷مشابه همين حديث در كتاب مسند احمد امده. و بحارالانوار ج ٣٢، ص ٩١
📌 بررسی وجود روایت در کتاب بحارالانوار:
منبع اصلی این روایت، "کتاب نهایه" مربوط به اهل سنت هست( النهاية فی غريب الحديث والأثر، ج ۳، ص ۲۳۳ ). نسخه های این خبر نادر متفاوت است، و در برخی از آن تعبیر «بهن» نیامده است (نمونه: معجم مقاييس اللغة، ج4، ص: 309 و الفائق في غريب الحديث، ج3، ص: 364).
🔷️درست است که علامه مجلسی، در کتاب بحارالانوار آن را آورده است اما این سخن را به نویسندهٔ اهل سنت، نسبت داد و چنین نقل قول نمود:
و [قال ابن الأثير] في النهاية : [وفيه] " مَنْ تَعَزَّى بِعَزَاءِ الْجَاهِلِيَّةِ فَأَعْضُوهُ بِهِنَّ أَبِيهِ وَلَا تُكَنُّوا
ابن اثیر در کتاب النهایه گفت : هر کس به عزای جاهلیت عزاداری کرد ...
📚بحار الأنوار، ج ۳۲، ص ۹۱
برخی این سخن علامه مجلسی که عبارت از اهل سنت است را سانسور می کنند و اسم ابن اثیر را نمی آورند.
🔺️نقل این مطلب بدین خاطر نیست که مورد تایید باشد. بلکه برای بیان اعتقاد برخی از مخالفین است، نه قبول آن. خود علامه مجلسی در بحار الأنوار، ج ۷۵، ص ۲۳۶ می گوید:
أخبار العامة لا تصلح لإثبات حكم شرعيّ!
🔸️روایات اهل سنت، صلاحیّت اثبات حکم شرعی را ندارد.
📘اما اگر از کتب لغوی بگذریم در کتب روائی بدون آن عبارت زشت آمده یا اگر عبارت آمده، روایت صحیح نیست:
عَنْ أُبَيِّ بْنِ كَعْبٍ، قَالَ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: مَنْ تَعَزَّى بِعَزَاءِ الْجَاهِلِيَّةِ، فَأَعِضُّوهُ، وَلَا تَكْنُوا .
📚والحديث : رواه الإمام أحمد في "المسند" (35 / 158)، والبخاري في "الأدب المفرد" (963)، والنسائي في "السنن الكبرى" (8 / 136)، وغيرهم، من طرق:
عَنْ الْحَسَنِ، عَنْ عُتَيٍّ بْنِ ضَمْرَةَ، عَنْ أُبَيِّ بْنِ كَعْبٍ به.
وورد عن أبي بن كعب من طريق آخر؛ رواه عبد الله ابن الإمام أحمد في زوائد المسند؛ "المسند" (35 / 142)؛ حيث قال: حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَمْرِو بْنِ الْعَبَّاسِ الْبَاهِلِيُّ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ، عَنْ عَاصِمٍ، عَنْ أَبِي عُثْمَانَ: عَنْ أُبَيٍّ : " أَنَّ رَجُلًا اعْتَزَى فَأَعَضَّهُ أُبَيٌّ بِهَنِ أَبِيهِ. فَقَالُوا: مَا كُنْتَ فَحَّاشًا! قَالَ: إِنَّا أُمِرْنَا بِذَلِكَ ".
📚الشيخ الألباني حدیث را ابتدا صحیح دانسته بعد می گوید: البته حسن تدلیس و جعل عنعنه می کند!! (یعنی سند سازی می کند!)
🔸️كما في "سلسلة الأحاديث الصحيحة" (1 / 537 - 538)؛ قال:
" وهذا إسناد رجاله ثقات ، فهو صحيح إن كان الحسن سمعه من عتي بن ضمرة، فإنه كان مدلسا وقد عنعنه...!!
🔸️پس می بینیم:
اولا این عبارت برای کتب شیعیان نیست
و ثانیا در خود کتب اهل سند هم چنین عبارتی بر پیامبر به دروغ بسته شده است.
https://eitaa.com/dehban_ir
#فحش
#سب
شماره ششم
‼چونحاوی الفاظ زشتاست عذرخواهی می کنیم. تاجای ممکنعبارت را تغییر دادهایم.‼
⛔برخیروایات فحش های رکیک و صریح اهل بیت ع به دشمنان خود بصورت علنی وبین مردم:
❌این متن را دیگران نوشته اند ما فقط سخن آنها را نقل کرده و بعد جواب می دهیم:❌
نسبت الفاظ فحش به اهل بیت ع:👇👇
شبهه:
6_امیرالمؤمنین درباره مروان حکم فرمودند: لو بایعنی بکفه لغدر بسبته
اگراوبا دستش بامن بیعت کندبا ک!!ش بیعتش را می شکند.(باسن)
📕نهج البلاغه خ 73
🔸️بررسی عبارت ششم:
إِنَّهَا كَفٌّ يَهُودِيَّةٌ لَوْ بَايَعَنِي بِكَفِّهِ لَغَدَرَ بِسَبَّتِهِ.
🔴«سُبّه» (بر وزن غدّه) در اصل به معناى عار و ننگ است و صراحت در معنی آلت مخرج ندارد. و این کلمه از ماده «سَبّ» به معناى دشنام گرفته شده است ولی گاه "کنايه" از مخرج انسان بکار مى رود و در کلام بالا در همين معنا استعمال شده است.
◾این تعبیر کنایه است از عمل پنهانی شکستن بیعت یا به این معنا که چون پشت می کند بیعت می شکند و با توجّه به اين که جنبه کنايى دارد و مفهوم آن در پرده بيان شده، بکار رفتن آن در يک کلام فصيح، هيچ اشکالى ندارد. به خصوص اين که گفته مى شود: عرب در زمان جاهليّت هنگامى که با کسى بيعت مى کرد و مى خواست بيعت خود را بشکند، بادى از خود خارج مى کرد و آن را وسيله ابطال بيعت مى شمرد (شرح نهج البلاغه ابن أبى الحديد، جلد 6، صفحه 147).
🔸️ امام(عليه السلام) مروان را به خاطر پيمان شکنى هاى کثيفش تشبيه به عرب جاهلى و چگونگى شکستن بيعت هايشان مى کند.
درواقع می توان گفت:
🔷️السُّبَّة: کنایه است از مقعد (مانند کلمه عورت که فحش نیست) چون انسان هميشه در صدد پوشاندن اين موضع است لذا براى خيانت و خدعه كه همواره پوشيده و مخفى است از اين تشبيه استفاده شده است.
https://eitaa.com/dehban_ir
777.6K
طرف میگه اگه دست خودش بود حاضر نبود به دنیا بیاد ‼️
انسان ها به اختیار خودشون خلق شدن و وارد دنیا شدن یا به اجبار؟
حجتالاسلام استاد دهبان
@dehban_ir
451.5K
شما میگید هر چیزی تو عالم وجود داره نشاندهنده این هست که خالقی داره
بعد میگید خدا هیچ خالقی نداره ❗️
این دو تا جمله با هم چجوری قابل جمع هست⁉️
پاسخ سوال بالا❓📝
به بیان حجتالاسلام والمسلمین دهبان
#شبهات
@ABDGIL
@dehban_ir
308K
فرزندان حضرت آدم ع با چه کسی ازدواج کردند❓آیا با خواهران خودشان⁉️
پاسخ سوال بالا ❓📝
به بیان حجتالاسلام والمسلمین دهبان
#شبهات
@ABDGIL
@dehban_ir