eitaa logo
مهدی دهبان
3.9هزار دنبال‌کننده
624 عکس
152 ویدیو
79 فایل
🔸️حضرت‌آقا:هرجاکه‌‌قرارگرفته‌‌‌اید،همان‌‌‌جارامرکزدنیابدانید. 🔸️استادسطوح عالی حوزه علمیه قم 🔸️ادمین @Paran313 🔸️کانالها: https://eitaa.com/dehban_ir/1822 کمک به برگزاری دوره هاوکارهای فرهنگی: بانک سپه 5892101340085980 به نام مهدی دهبان
مشاهده در ایتا
دانلود
شماره ششم ‼چون‌حاوی الفاظ زشت‌است عذرخواهی می کنیم. تا‌جای ممکن‌عبارت را تغییر داده‌ایم.‼ ⛔برخی‌روایات فحش های رکیک و صریح اهل بیت ع به دشمنان خود بصورت علنی وبین مردم: ❌این متن را دیگران نوشته اند ما فقط سخن آنها را نقل کرده و بعد جواب می دهیم:❌ نسبت الفاظ فحش به اهل بیت ع:👇👇 شبهه: 6_امیرالمؤمنین درباره مروان حکم فرمودند: لو بایعنی بکفه لغدر بسبته اگراوبا دستش بامن بیعت کندبا ک!!ش بیعتش را می شکند.(باسن) 📕نهج البلاغه خ 73   🔸️بررسی عبارت ششم: إِنَّهَا كَفٌّ يَهُودِيَّةٌ لَوْ بَايَعَنِي بِكَفِّهِ لَغَدَرَ بِسَبَّتِهِ. 🔴«سُبّه» (بر وزن غدّه) در اصل به معناى عار و ننگ است و صراحت در معنی آلت مخرج ندارد. و این کلمه از ماده «سَبّ» به معناى دشنام گرفته شده است ولی گاه "کنايه" از مخرج انسان بکار مى رود و در کلام بالا در همين معنا استعمال شده است. ◾این تعبیر کنایه است از عمل پنهانی شکستن بیعت یا به این معنا که چون پشت می کند بیعت می شکند و با توجّه به اين که جنبه کنايى دارد و مفهوم آن در پرده بيان شده، بکار رفتن آن در يک کلام فصيح، هيچ اشکالى ندارد. به خصوص اين که گفته مى شود: عرب در زمان جاهليّت هنگامى که با کسى بيعت مى کرد و مى خواست بيعت خود را بشکند، بادى از خود خارج مى کرد و آن را وسيله ابطال بيعت مى شمرد (شرح نهج البلاغه ابن أبى الحديد، جلد 6، صفحه 147). 🔸️ امام(عليه السلام) مروان را به خاطر پيمان شکنى هاى کثيفش تشبيه به عرب جاهلى و چگونگى شکستن بيعت هايشان مى کند. درواقع می توان گفت: 🔷️السُّبَّة: کنایه است از مقعد (مانند کلمه عورت که فحش نیست) چون انسان هميشه در صدد پوشاندن اين موضع است لذا براى خيانت و خدعه كه همواره پوشيده و مخفى است از اين تشبيه استفاده شده است. https://eitaa.com/dehban_ir
چند سوال پیرامون آفرینش خدا👇👇👇👇
1.18M
خدا ما را برای چه آفریده⁉️ حجت‌الاسلام استاد دهبان @dehban_ir
777.6K
طرف میگه اگه دست خودش بود حاضر نبود به دنیا بیاد ‼️ انسان ها به اختیار خودشون خلق شدن و وارد دنیا شدن یا به اجبار؟ حجت‌الاسلام استاد دهبان @dehban_ir
451.5K
شما میگید هر چیزی تو عالم وجود داره نشان‌دهنده این هست که خالقی داره بعد میگید خدا هیچ خالقی نداره ❗️ این دو تا جمله با هم چجوری قابل جمع هست⁉️ پاسخ سوال بالا❓📝 به بیان حجت‌الاسلام والمسلمین دهبان @ABDGIL @dehban_ir
308K
فرزندان حضرت آدم ع با چه کسی ازدواج کردند❓آیا با خواهران خودشان⁉️ پاسخ سوال بالا ❓📝 به بیان حجت‌الاسلام والمسلمین دهبان @ABDGIL @dehban_ir
533.3K
خروج حضرت آدم ع و حوا ⁉️از کدام بهشت بوده آیا بهشت آخرتی؟ پاسخ سوال بالا ❓📝 به بیان حجت‌الاسلام والمسلمین دهبان @ABDGIL @dehban_ir
350.3K
خروج حضرت آدم ع و حوا ⁉️ با یک سیب خوردن از بهشت بیرون شدند❓ پاسخ سوال بالا ❓📝 به بیان حجت‌الاسلام والمسلمین دهبان @ABDGIL @dehban_ir
10.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقای آقامیری: چه نفرین می کرد چه نفرین نمی کرد قرآن و امام باقر ع می فرمایند: همه جهنمی بودند... خدا فرمود: دیگر کسی ایمان نخواهد آورد 👈سوره هود آیه ۳۶👉 سدیر گوید: به امام باقر علیه‏السلام عرض کردم: نظر شما در مورد حضرت نوح علیه‏السلام که بر قوم خود نفرین کرد و گفت: «پروردگارا! هیچ یک از کافران را بر روی زمین باقی مگذار - چرا که اگر آنها را باقی بگذاری، بندگانت را گمراه می‏کنند و فرزندی جز بدکار و کافر به وجود نمی‏آورند» چیست؟ حضرت فرمود: او می‏دانست که از میان آنها فرزندی نجیب و شایسته‏ای (که ایمان بیاورد) متولد نخواهد شد. عرض کردم: چگونه این مطلب را دانست؟ فرمود: خدای بر او وحی نمود که: «جز همین عده‏ای که ایمان آورده‏اند دیگر ابدا هیچ کس از قومت ایمان نخواهد آورد»، در اینجا بود که حضرت نوح علیه‏السلام بر آنها چنین نفرین نمود. ابن الولید، عن الصفار، عن ابن عیسی، عن محمد بن اسماعیل، عن حنان بن سدیر، عن أبیه قال: قلت لأبی جعفر علیه‏السلام: أرأیت نوحا علیه‏السلام حین دعا علی قومه فقال: (رب لا تذر علی الأرض من الکافرین دیارا - انک ان تذرهم یضلوا عبادک و لا یلدوا الا فاجرا کفارا) نوح: 26 و 27 . قال علیه‏السلام:: علم أنه لا ینجب من بینهم أحد. قال: قلت: و کیف علم ذلک؟ قال: أوحی الله الیه: (أنه لن یؤمن من قومک الا من قد آمن) (هود: 36.) ، فعند هذا دعا علیهم بهذا الدعاء. علل الشرایع ج۱ ص ۳۱ بحارالأنوار: ج 5 ص 283 ح 2. @dehban_ir
🔺️شبهه آقای حسن آقامیری درباره حضرت نوح ع در این فیلم آقای آقامیری به مهربانی حضرت نوح ع ایراد وارد می کند و می گوید: چرا حضرت نوح ع تقاضا کرد پسرش را نجات دهد؟ چرا فقط پسرش؟ ✅پاسخ ایشان: زیرا بقیه کافر بودند و خداوند طبق آیه ۳۶ سوره هود به حضرت نوح ع خبر داده بود هیچکس ایمان نخواهد آورد و همه جهنمی هستند! پس چرا نوح علیه‏السلام درباره پسرش تقاضا کرد؟ زیرا اولا: از آیه ۴۲ سوره هود کاملا مشخص است که کفر پسر نوح پنهان بوده است و حضرت نوح ع این را نمی دانسته، چون به پسرش می گوید با کافران نباش: وَنَادَىٰ نُوحٌ ابْنَهُ وَكَانَ فِي مَعْزِلٍ يَا بُنَيَّ ارْكَبْ مَعَنَا وَلَا تَكُنْ مَعَ الْكَافِرِينَ۴۲ هود و نوح فرزندش را که در کناری بود، بانگ زد که ای پسرم! همراه ما سوار شو و با کافران مباش.(بسیاری از مفسرین همین نکته را فهمیده اند!) ثانیا: با توجه به آیه ۴۵ به روشنی معلوم است که خداوند به حضرت نوح ع وعده داده بود خانواده اش را نجات بدهد: وَنَادَىٰ نُوحٌ رَبَّهُ فَقَالَ رَبِّ إِنَّ ابْنِي مِنْ أَهْلِي وَإِنَّ وَعْدَكَ الْحَقُّ وَأَنْتَ أَحْكَمُ الْحَاكِمِينَ ۴۵ هود و نوح [پيش از توفان] پروردگارش را ندا داد و گفت: پروردگارا! به راستى كه پسرم از خاندان من است و يقيناً وعده‌ات [به نجات خاندانم] حق است و تو بهترين داورانى(بسیاری از مفسرین مخصوصا علامه طباطبائی این نکته را تذکر داده اند!) و در آخر: خداوند به حضرت نوح ع خبر می دهد که پسر تو هم کافر است و تصریح می کند که علم نداری به آن: قَالَ يَا نُوحُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ ۖ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صَالِحٍ ۖ فَلَا تَسْأَلْنِ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ ۖ إِنِّي أَعِظُكَ أَنْ تَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ ۴۶ هود خدا فرمود: اى نوح! به يقين او از خاندان تو نيست، او [داراى] كردارى ناشايسته است، پس چيزى را كه به آن علم ندارى از من مخواه، همانا من تو را اندرز مى‌دهم كه مبادا از ناآگاهان باشى...! 📌 بنابراین جناب آقای آقامیری درست نیست خودتان را مهربانتر از حضرت نوح ع بدانید... @dehban_ir
شماره هفتم ‼چون‌حاوی الفاظ زشت‌است عذرخواهی می کنیم. تا‌جای ممکن‌عبارت را تغییر داده‌ایم.‼ ⛔برخی‌روایات فحش های رکیک و صریح اهل بیت ع به دشمنان خود بصورت علنی وبین مردم: ❌این متن را دیگران نوشته اند ما فقط سخن آنها را نقل کرده و بعد جواب می دهیم:❌ نسبت الفاظ فحش به اهل بيت ع:👇👇 شبهه: 7_حضرت رسول به امیرالمؤمنین فرمودند: هرکس غیر تو خودش را امیرالمؤمنین ننامد جز اینکه مأبون فی عقبه یعنی ک!!ی باشد.(مفعول و اهل لواط) 📕هدایه الکبری 192 (کلیه غاصبان حکومت چنین بودند)   🔸️بررسی عبارت هفتم: مأبون فی عقبه قسمت اول منبع عبارت زشت، کتاب هدایةالكبرى است. ☀️«حسین بن حمدان» نويسنده هداية الكبری 1. الحسين بن‏ حمدان‏ الخصيبي الجنبلاني‏ أبو عبد الله، كان فاسد المذهب. (رجال النجاشي ؛ ص67) 2. الحسين بن‏ حمدان‏ الحصینی الجنبلائيّ، أبو عبد اللّه. كذّاب، فاسد المذهب، صاحب مقالة ملعونة، لا يلتفت إليه‏. (رجال ابن الغضائري، ص 54) 🔴نجاشی و ابن غضائری حسین بن حمدان را فاسد المذهب و «صاحب مقالة ملعونة» نامیده اند. 💠 حسین بن حمدان و اعتقاد به نبوت و رسالت امامان علیهم السلام حسین بن حمدان در کتاب الهدایة الکبری رُمانی طولانی با سندی ظلمانی به مفضل بن عمر نسبت داده است که متأسفانه بخشی از آن به آثار شیعه راه یافته است. در بخشی از این رُمان بر امام صادق علیه السلام بسته است: يَا مُفَضَّلُ‏ مَا كَانَ‏ فِي‏ الْقُرْآنِ‏ أَنْزَلْنا وَ إِنَّا جَعَلْنَا وَ إِنَّا أرسلنا وَ إِنَّا أَوْحَيْنا فَهُوَ قَوْلُ الْأَنْبِيَاءِ وَ الرُّسُلِ الْمُخَوَّلِينَ فِي بَسَائِطِ مَلَكُوتِ السَّمَاءِ وَ تُخُومِ الْأَرْضِ فَهُمْ نَحْن. (الهدایة الکبری، نشر البلاغ، بیروت، ص 444) در این عبارت ائمه اهل بیت علیهم السلام صریحاً «انبیاء» و «رسل» نامیده شده اند. ☘ دیدگاه شیعه درباره نبوت و رسالت ائمه علیهم السلام: 1. سدیر صیرفی گوید: به امام صادق ع عرض کردم ... نزد ما گروهی هستند که مدعی اند شما رسولانید و این آیه را برای ما می خوانند: «یا أَيُّهَا الرُّسُلُ‏ كُلُوا مِنَ الطَّيِّباتِ وَ اعْمَلُوا صالِحاً إِنِّي بِما تَعْمَلُونَ عَلِيمٌ‏» امام فرمود: ای سدیر. گوش من و چشم من و موی من و پوست من و گوشت من و خون من از اینان بیزار است و خداوند و رسولش نیز از آنان بیزارند. اینان بر دین من و دین پدران من نیستند و خداوند مرا با آنان در روز قیامت جمع نمی کند مگر آن که بر آنان خشمگین است. سدیر گوید: گفتم پس شما چیستید؟ فرمود: ما خازنان علم خداییم. ما ترجمان امر خداییم. ما گروهی معصوم هستیم که خداوند به اطاعت ما امر کرده و از نافرمانی ما نهی نموده. ما حجت رسای خداوند بر کسانی هستیم که در زیر آسمان و بالای زمین اند. (الكافي ؛ دار الکتب الإسلامية ؛ ج‏1 ؛ ص269) 2. امام صادق ع فرمود: هر که بگوید ما انبیا هستیم پس لعنت خدا بر او باد و هر کس در آن [یعنی نبی نبودن امام و ملعون بودن کسی که معتقد به نبوت امام است] شک کند؛ پس لعنت خدا بر باد. (رجال الكشي ؛ دانشگاه مشهد ؛ ص301) 3. ابوبصیر گوید: امام صادق ع فرمود: بیزارم [یا بیزار باش] از هر که ادعا کند که ما انبیاء هستیم. گفتم: خداوند از چنین شخصی بیزار باد. (رجال الكشي ؛ ص297) 4. امام صادق ع به ابن ابی یعفور فرمود: ای عبدالله من بیزارم از هر کس که بگوید ما انبیاء هستیم. (رجال الكشي؛ ص246) 5. أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ عَلِيّاً مِنِّي كَهَارُونَ‏ مِنْ مُوسَى إِلَّا أَنَّهُ لَا نَبِيَ‏ بَعْدِي‏. (الكافي ؛ دار الکتب الإسلامية ؛ ج‏8 ؛ ص26) 🔥حسین بن حمدان و ترویج بابیت ابوالخطاب حسین بن حمدان در بخش دوم کتاب الهدایة الکبری، ابوالخطاب را به عنوان باب هفتم یاد کرده و او را شهید نامیده و کنیه ابوالطیبات را به او نسبت داده و هشت روایت دروغ در فضل او ذکر کرده است که بنا به آن ابوالخطاب، هم پایه ی سلمان، صندوق علم اهل بیت ع ، باب، حجّت، مفترض الطاعة، نور هدایت شیعیان در زمین، کشتی بیچارگان، موضع سرّ اهل بیت، امین و ... می باشد. این روایات را وضع نموده تا ابوالخطاب را تبرئه کرده و لعن او بر زبان امام را توجیه نماید. 📚سلسلة التراث العلوی ، شماره 7 ، الهدایة الکبری، دار لأجل المعرفة ، دیارعقل، لبنان ، صص374-369 https://eitaa.com/dehban_ir
بررسی عبارت هفتم: قسمت دوم مأبون فی عقبه در ادامه به معرفی شخصیت ابوالخطاب می پردازیم: حَمْدَوَيْهِ، قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ عِيسَى، عَنِ النَّضْرِ بْنِ سُوَيْدٍ، عَنْ يَحْيَى الْحَلَبِيِّ، عَنْ أَبِيهِ عِمْرَانَ بْنِ عَلِيٍّ، قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (ع) يَقُولُ‏: لَعَنَ اللَّهُ أَبَا الْخَطَّابِ وَ لَعَنَ مَنْ قُتِلَ مَعَهُ وَ لَعَنَ مَنْ بَقِيَ مِنْهُمْ وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ دَخَلَ قَلْبَهُ رَحْمَةٌ لَهُمْ. امام صادق علیه السلام فرمود: خدا ابوالخطاب را لعنت کند و هر کس همراه او کشته شده و هر که از آنان باقی مانده و هر که در دلش نسبت به آنان رحمتی وارد شود؛ لعنت کند. 📚رجال الكشي ص295 امام رضا عليه السلام : كَانَ أَبُو الْخَطَّابِ يَكْذِبُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) فَأَذَاقَهُ اللَّهُ حَرَّ الْحَدِيدِ. ابوالخطاب بر ابی عبد الله علیه السلام دروغ می بست و برای همین خداوند حرارت آهن را به او چشاند ( و به دست حکومت کشته شد.) 📚رجال الكشي 302 و 303 نویسنده هدایة الكبرى و حمایت او از ابوالخطاب!! 🔺️امام صادق علیه السلام: عَلَى أَبِي الْخَطَّابِ‏ لَعْنَةُ اللَّهِ وَ الْمَلائِكَةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِينَ‏، فَأَشْهَدُ بِاللَّهِ أَنَّهُ كَافِرٌ فَاسِقٌ مُشْرِكٌ، وَ أَنَّهُ يُحْشَرُ مَعَ فِرْعَوْنَ فِي أَشَدِّ الْعَذَابِ‏ غُدُوًّا وَ عَشِيًّا. لعنت خدا و ملائکه و مردم بر ابوالخطاب. شهادت می دهم که او کافر، فاسق و مشرک بود و روز و شب [در برزخ] در شدیدترین عذابها با فرعون محشور می شود. 📚رجال الكشي ص303 🔺️عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع‏ فِي قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَ‏ هَلْ أُنَبِّئُكُمْ عَلى‏ مَنْ تَنَزَّلُ الشَّياطِينُ تَنَزَّلُ عَلى‏ كُلِّ أَفَّاكٍ أَثِيمٍ‏ قَالَ هُمْ سَبْعَةٌ الْمُغِيرَةُ وَ بُنَانٌ وَ صَائِدٌ وَ حَمْزَةُ بْنُ عُمَارَةَ الْبَرْبَرِيُّ وَ الْحَارِثُ الشَّامِيُّ وَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ الْحَارِثِ وَ أَبُو الْخَطَّابِ. امام صادق علیه السلام در تأویل آیه «هَلْ أُنَبِّئُكُمْ عَلى‏ مَنْ تَنَزَّلُ الشَّياطِينُ تَنَزَّلُ عَلى‏ كُلِّ أَفَّاكٍ أَثِيمٍ‏» فرمود: آنان هفت نفرند: مغیرة بن سعید، بنان (بیان) ، صائد ، حمزة بن عمارة البربری، حارث الشامی، عبد الله بن الحارث و ابوالخطاب. 📚الخصال ؛ جامعه مدرسین ؛ ج‏2 ؛ ص402 درباره لعن ابوالخطاب ده ها روایت وارد شده است و الحق این شخص خبیث خون به جگر اهل بیت ع کرد و شیعیان زیادی را منحرف نمود و به کشتن داد. 🔷️دست شیطان را از پشت بسته اند! عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) وَ ذَكَرَ الْغُلَاةَ ، فَقَالَ: إِنَّ فِيهِمْ مَنْ يَكْذِبُ حَتَّى أَنَّ الشَّيْطَانَ لَيَحْتَاجُ‏ إِلَى كَذِبِهِ‏. امام صادق علیه السلام غلات را یاد کرد و فرمود: در میان آنان کسانی هستند که آن قدر دروغ میگویند که شیطان به دروغگویی آنان محتاج است! 📚رجال الكشي ص297 تشکر از آقای عمیدرضا اکبری برای قسمت هفتم https://eitaa.com/dehban_ir