Khalabanan-Malavanan-SoftGozar.com.mp3
4.17M
خلبانان، ملوانان
#سرود_انقلابی
🌹 @delaram110 🌹
Allah-Allah-Allah-Marde-Mosalman-SoftGozar.com.mp3
1.9M
الله الله الله الله
لا اله الا الله
#سرود_انقلابی
🌹 @delaram110 🌹
Mosalmanan-BePa-Khizid-SoftGozar.com.mp3
4.27M
مسلمانان به پا خیزید
#سرود_انقلابی
🌹 @delaram110 🌹
Khomeini-Ey-Emam-SoftGozar.com.mp3
4.46M
خمینی ای امام خمینی ای امام
#سرود_انقلابی
🌹 @delaram110 🌹
جهاد با نفس ج۲۵.mp3
29.93M
#حدیث_خوانی
📚وسائل الشیعه
📖کتاب جهاد_با_نفس
🔺حدیث ۳۸
#جلسه_بیست_و_پنجم
_ نشانه های شیعه
#روضه🥀🥀
@delaram110
💌دل آرام💌
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم موضوع : اندیشه سیاسی اسلام (۱۴) 🔹ادله ولایت فقیه (۳) 🔸دلیل عقلی مرکب
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
موضوع : اندیشه سیاسی اسلام (۱۵)
🔹ادله ولایت فقیه (۴)
🔸 دلیل نقلی
۱ . توقیع شریف
در توقیع شریفی که از ناحیه امام زمان در پاسخ به سوالات اسحاق بن یعقوب وارد شد این عبارت آمده است:
و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی روات حدیثنا فانهم حجتی علیکم و انا حجه الله»
🔻نکته اول: منظور از حوادث واقعه نفس واقعه است نه حکم فقهی آن زیرا مرجع در پاسخگویی احکام مشخص بوده است و این امر پرسیدن ندارد. بنابرین مراد از سوال حوادث اجتماعی گوناگون است و اینکه ما در این حوادث به چه کسی پناه ببریم و ملجا و مرجع ما چه کسی باشد و از چه کسانی دستور بگیریم.
🔻 نکته دوم:منظور از راویان حدیث راویان حدیث شناس وصاحب فهم عمیق است نه کسانی که صرفا راوی هستند. موید این نکته این است که علما در زمان حضور معصومین همه راوی بودند و مردم دینشان را از همین راویان می گرفتند و آنها نیز حکم شرعی را با روایت بیان می کردند. لذا قدیمی ترین کتب احکام ما کتب روایی هستند.
🔻 نکته سوم: فانهم حجتی علیکم یعنی حرف انها حرف من است و جانشین من هستند.
♨️ بنابرین از این روایت فهمیده می شود امر حکومت و مرجعیت در تصمیم گیری و امر ونهی در زمان غیبت بر عهده فقهاست و آنها جانشینان امام معصوم علیه اسلام هستند.💯
✍ سید مصطفی موسوی
#اسلام
#امام_زمان
#شیعه
#رهبر
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جمهوری_اسلامی
#آزادی
#عدالت
🌹دل آرام🌹
@delaram110
بِسْمِ اللّهِ الرَّحّمٰنِ الرَّحِیْم
وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى جُيُوبِهِنَّ وَ لا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَكَتْ أَيْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلى عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ ما يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّـهِ جَمِيعاً أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
و به زنان با ایمان بگو چشمهای خود را (از نگاه هوسآلود) فروگیرند، و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را -جز آن مقدار که نمایان است- آشکار ننمایند و (اطراف) روسریهای خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود)، و زینت خود را آشکار نسازند مگر برای شوهرانشان، یا پدرانشان، یا پدر شوهرانشان، یا پسرانشان، یا پسران همسرانشان، یا برادرانشان، یا پسران برادرانشان، یا پسران خواهرانشان، یا زنان همکیششان، یا بردگانشان [=کنیزانشان]، یا افراد سفیه که تمایلی به زن ندارند، یا کودکانی که از امور جنسی مربوط به زنان آگاه نیستند؛ و هنگام راه رفتن پاهای خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانیشان دانسته شود (و صدای خلخال که برپا دارند به گوش رسد). و همگی بسوی خدا بازگردید ای مؤمنان، تا رستگار شوید!
نور - ۳۱
سلام علیکم
لطفا با شماره ی ٠۲۱۱۶۲ روابط عمومی صدا و سیما تماس بگیرید هم پیام صوتی بزارید و هم با کارشناس شون صحبت کنید و به اینکه با خانمهای شل حجاب و یا بی حجاب مصاحبه می کنند اعتراض کنید و یادآور بشید که این کار باعث رواج بیشتر بی حجابی و بدحجابی میشه که این امر با قوانین اسلام مغایرت دارد
وظیفه الان ما برای مقابله با بی حجابی همین اعتراضات به صورت تماس با صدا و سیما و نیروی انتظامی و نهادهای مربوط می باشد
هر کدوم از ما باید در حد توان یک آمربه معروف و ناهی از منکر باشیم
#ارسالی_مخاطب
@delaram110
جهاد با نفس ج ۲۶.mp3
43.26M
#حدیث_خوانی
📚وسائل الشیعه
📖کتاب جهاد_با_نفس
🔺حدیث ۳۹ و ۴۰
#جلسه_بیست_و_ششم
_ نشانه های دین دار
#روضه🥀🥀
@delaram110
گر به تو افتدم نظر،چهره به چهره، رو به رو شرح دهم غم تو را،نکته به نکته، مو به مو
از پی دیدن رخت، همچو صبا فتاده ام
خانه به خانه،در به در،کوچه به کوچه،کو به کو
می رود از فراق تو،خون دل از دو دیده ام دجله به دجله،یم به یم،چشمه به چشمه،جو به جو
مهر تو را دل حزین، بافته بر قماش جان رشته به رشته،نخ به نخ، تار به تار، پو به پو
در دل خویش«طاهره»گشت و ندید جز تورا
صفحه به صفحه،لا به لا،پرده به پرده،تو به تو
🌹 @delaram110 🌹
💌دل آرام💌
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم موضوع : اندیشه سیاسی اسلام (۱۵) 🔹ادله ولایت فقیه (۴) 🔸 دلیل نقلی ۱
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
موضوع : اندیشه سیاسی اسلام (۱۶)
🔹ادله ولایت فقیه (۵)
🔸 دلیل نقلی
۲ . مقبوله عمر بن حنظله
💌 عن عمر بن حنظلة: قال سألت أبا عبْد اللَّهِ (ع) عنْ رجلین من أصحابنا بینهما منازعة فی دَین او میراث فتحاکما إلى السلطان وَ إلى القضاة أیحلّ ذلِکَ؟
قال: مَنْ تَحاکَمَ إلَیْهِمْ، فی حَقٍّ أَوْ باطِلٍ، فَإنَّما تَحاکَمَ إلَى الطّاغُوتِ وَ ما یُحْکَمُ لَهُ، فَإنّما یَأْخُذُهُ سُحْتاً و إنْ کانَ حَقّاً ثابِتاً لَهُ؛ لَأَنّهُ أَخَذَهُ بِحُکْمِ الطّاغُوتِ وَ ما أَمَرَ اللَّهُ أَنْ یُکْفَرَ بِهِ. قالَ اللَّهُ تَعالى: یُریدوُنَ أَنْ یَتَحاکَمُوا إلَى الطّاغُوتِ وَ قَدْ أُمِروُا انْ یَکْفُرُوا بِهِ.
قلت: فَکیف یصنعان؟
قال: یَنْظُرانِ مَنْ کانَ مِنْکُمْ مِمَّنْ قَدْ رَوى حَدیثَنا وَ نَظَرَ فِی حَلالِنا وَ حَرامِنا وَ عَرَف أَحکامَنا... فَلْیَرْضَوْا بِهِ حَکَماً. فإنّی قَدْ جَعَلْتُهُ عَلَیْکُمْ حاکِماً. فاذا حکم بحکمنا فلم یقبله منه فانما استخف بحکم الله و علینا رد و الراد علینا الراد علی الله و هو علی حد الشرک بالله
🌱ترجمه:
💌 عمر بن حنظله میگوید:
از امام صادق(ع) درباره دو نفر از دوستانمان (یعنی شیعه) که نزاعی بینشان بود در مورد بدهی یا میراث، و به سلطان یا قضات برای رسیدگی مراجعه کرده بودند، سؤال کردم که آیا این رواست؟
فرمود: هر که در مورد دعاوی حق یا دعاوی ناحق به ایشان مراجعه کند، در حقیقت به طاغوت (یعنی قدرت حاکمه ناروا) مراجعه کرده است. و هر چه را که به حکم آنها بگیرد، در حقیقت به طور حرام میگیرد. گرچه آن را که دریافت میکند حق ثابت او باشد. زیرا آن را به حکم و با رأی طاغوت و آن قدرتی گرفته که خدا دستور داده به آن کافر شود.
خدای تعالی میفرماید: یریدُونَ انْ یتَحاکَمُوا إلَی الطّاغُوتِ وَ قَدْ أُمِروا أَنْ یکْفُرُوا به.
پرسیدم: چه باید بکنند؟
فرمود: باید نگاه کنند ببینند از شما چه کسی است که حدیث ما را روایت کرده، و در حلال و حرام ما صاحبنظر است و احکام و قوانین ما را شناخته است.
بایستی او را به عنوان قاضی و داور بپذیرند.
من او را حاکم بر شما قرار دادم.
پس اگر به حکم ما حکم نمود و از وی پذیرفته نشود، حکم خدا سبک شمرده شده و ما رد شده ایم و کسی که ما را رد کند به خدا را رد کرده است و این در حد شرک به خداوند است.
🔆 استدلال:
در این روایت سائل از رجوع به سلطان و قاضی سوال کرده و امام رجوع به انها را رجوع به طاغوت دانسته پس هم سلطنت آنها را نفی کرده هم قضاوت آنها را.
در ادامه راهی که حضرت جلوی پای سائل می گذارد، رجوع به فقهاست که راویان صاحب نظر و حلال و حرام شناس اند.
♨️بنابرین به قرینه سوال که از سلطنت و قضاوت بود، هم در #حکومت و هم در قضاوت فقیه جامع الشرایط را نصب می فرماید.
خصوصا اینکه در ادامه می فرماید من او را #حاکم قرار دادم. حاکم یعنی سلطان و نفرمود انی جعلته #حکما که به معنی داور و قاضی باشد.
✍ سید مصطفی موسوی
#اسلام
#امام_زمان
#شیعه
#رهبر
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جمهوری_اسلامی
#آزادی
#عدالت
🌹دل آرام🌹
@delaram110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجری شبکه وهابی :
صدا و سیما تصاویر بیست و دو بهمن فصل های بهار و تابستان را نشون داده 😳
آخه مگه مرض داری دروغ بگی 😂
@delaram110
چنان در مورد خدا پیغمبر اظهار نظر می کنه!
چنان با قاطعیت دین و قبر و قیامت را انکار میکنه! خیال می کنی کائنات به اراده او در گردشه.
پ ن : دانشمند! تو فعلا بدون آینه مژه ها تو نگاه کن! پروژه ی بعدی ایشالا بعدن ...
والّا..
@delaram110
رزمندهای تیر خورده بود از درد ناله میکرد.
آقای راشد یزدی رو کرد به رزمنده و با لهجه یزدی گفت:
یه تا تیر خوردی ایقه داد و بیداد مکنی؟ نگاه کن بنده خدا مرده هیچی نمگه! 😂
@delaram110
این کوزه چو من عاشق زاری بودست
در بند سر زلف نگاری بودست
این دسته که در گردن او می بینی
دستی است که در گردن یاری بودست
زینهار قدم به خاک آهسته کذار
کاین مردمک چشم نگاری بودست
🌹دل آرام🌹
@delaram110
در آن نفس که بمیرم در آرزوی تو باشم
بدان امید دهم جان که خاک کوی تو باشم
به وقت صبح قیامت که سر ز خاک برآرم
به گفت و گوی تو خیزم به جست و جوی تو باشم
به مجمعی که درآیند شاهدان دو عالم
نظر به سوی تو دارم غلام روی تو باشم
به خوابگاه عدم گر هزار سال بخسبم
ز خواب عاقبت آگه به بوی موی تو باشم
حدیث روضه نگویم گل بهشت نبویم
جمال حور نجویم دوان به سوی تو باشم
می بهشت ننوشم ز دست ساقی رضوان
مرا به باده چه حاجت که مست روی تو باشم
هزار بادیه سهل است با وجود تو رفتن
و گر خلاف کنم سعدیا به سوی تو باشم
@delaram110
💌دل آرام💌
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم موضوع : اندیشه سیاسی اسلام (۱۶) 🔹ادله ولایت فقیه (۵) 🔸 دلیل نقلی ۲
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
موضوع : اندیشه سیاسی اسلام (۱۷)
🔹ولایت فقیه؛ انتصاب یا انتخاب( نقش مردم؛ مقبولیت یا مشروعیت)
🌱 تعریف ها:
🕊 ولایت انتصابی: نصب فقیه از جانب معصوم برای اداره جامعه
🕊 ولایت انتخابی ( وکالت فقیه): انتخاب فقیه از سوی مردم جهت اداره جامعه. به عبارت دیگر وکالت از سوی مردم برای اداره جامعه
🕊 نظارت فقیه: نظارت فقیه بر اجرای احکام اسلام و تذکر بدون مسئولیت اجرایی
🕊 مشروعیت: حق امر و نهی و اعمال حاکمیت بر مردم و لزوم اطاعت مردم از حاکم
💢 تفاوت نظریه انتصاب و انتخاب
در ولایت انتصابی، فقیه منصوب امام علیه السلام است. یعنی مشروعیت او مستند به خداوند است.
بنابرین تمام اختیارات اجرایی و حکومتی امام معصوم را مگر موردی که خود معصوم علیه السلام استثناء کند داراست.
در حالیکه در ولایت انتخابی مشروعیت او وابسته به خواست مردم است و دائره اختیارات او به میزانی است که مردم که موکلین او هستند به او تفویض کرده باشند.
🔹ولایت فقیه از دیدگاه حضرت امام
ولایت است نه نظارت یعنی حق مدیریت و اجرا دارد.
انتصاب است نه انتخاب. یعنی اختیارات او از جانب معصوم علیه اسلام و ولایت او در طول ولایت معصومین علیهم السلام است.
🔹 نقش مردم در نظریه ولایت انتصابی فقیه
در این نظریه امکان تحقق خاجی ولایت فقیه وابسته به خواست و اقبال عمومی است. یعنی تا مردم قیام نکنند و پشتیبانی نکنند، این ولایت به وقوع نمی پیوندد و فقیه قدرت اجراء پیدا نمی کند. نه اینکه اگر مردم نخواستند، حق ولایت او ساقط می شود.
همانگونه که در ولایت معصوم علیه السلام، حق ولایت او مستند به نصب الهی است و اقبال و عدم اقبال عمومی تاثیر در بود و نبود این حق برای معصوم ندارد.
اگر مردم سراغ دیگری رفتند حق را خانه نشین کرده اند و زمام امور را به باطل سپرده اند.
همانگونه که در طول تاریخ به غیر از مدت کوتاهی ائمه معصومین علیهم السلام خانه نشین بودند.
«لنا حق فان اعطیناه و الا رکبنا اعجاز الابل» ما را حقی است. اگر به ما داده شود فبها و الا عقب شتر سوار می شویم. ( زمام امور از دست ما خارج می شود و دیگری آن را به دست می گیرد.)
⁉️ پرسش: این منصب برای همه فقها از سوی معصومین جعل شده است یا برای یک فقیه خاص؟
🔆 پاسخ: ولایت برای همه فقهای عادل جعل شده است.
اما چنانچه یک فقیه بواسطه اقبال عمومی عهده دار امور شد، کلام او در امور اجرایی و حکومتی فصل الخطاب است و سایر فقها لازم است جهت جلوگیری از اختلال نظام اطاعت عملی داشته باشند.
✍ سید مصطفی موسوی
#اسلام
#امام_زمان
#شیعه
#رهبر
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جمهوری_اسلامی
#آزادی
#عدالت
🌹دل آرام🌹
@delaram110
شنیده ای که محمود غزنوی شب دی
شراب خورد و جمله شبش در سمور گذشت
گدای گوشه نشینی لب تنور گرفت
لب تنور بر آن بینوای عور گذشت
علی الصباح بزد نعره ای که ای محمود
شب سمور گذشت و لب تنور گذشت
پ ن :
شب سمور: شبی که آن را به عیش و نوش سپری می کردند
🌹 @delaram110 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صلی الله علیک یا موسی بن جعفر
@delaram110