🇮🇷
رفتند عاشقانی از نسل نور تا نور
بودند محو یار و از روزگار مستور
پیچیده حاجقاسم در جایجای ایران
همراه نام و یادت، یاد شهید جمهور
#محمدتقی_عارفیان، ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
ساعت به وقت #حاجقاسم
۰۱:۲۰
هدیه به روح ملکوتی و بلندپرواز حاجقاسم سلیمانی صلوات
#ألّلهُمَّصَلِّعَلىمُحَمَّدٍوآلِمُحَمَّدٍوَعَجِّلْفَرَجَهُم
@dghjkb
مداحی_آنلاین_نحن_ابناء_حیدر_حسین_حاجی.mp3
7M
⏯ #استودیویی #امام_زمان(عج)
🍃هزار و چهارصد ساله
🍃که شیعه تنها مانده
🎙 #حسین_حاجی
🌱 #جمعه_های_دلتنگی
🌙 #شبتون_امام_زمانی
🌷 #التماس_دعا
@dghjkb
#سلام_امام_زمانم
وَالْـــعَــــصر؛
قسم به عبورِ تک تکِ ثانیههای زنــدگی
لحظهای بیحضور تو
خُسرانِ مطلق است ...
میشود که با حضورت
کمی تـازه شویم؟
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@dghjkb
#امیرالمؤمنین امام علی(علیه السلام) :
#صبر ، عبارت است از اين كه مرد تحمل كند مصيبتى را كه به او مى رسد و فرو خورَد آنچه كه او را به #خشم میآورد.
تصنيف غرر الحكم ، ص۲۸۱
@dghjkb
من میخواهم به شما اطمینان دهم
که امروز وضعیت در حال تغییر است.
سرنوشت دیگری در انتظار منطقه
حساس غرب آسیا است. بسیاری از
وجدانها در مقیاس جهانی بیدار شده
و حقیقت در حال آشکار شدن است.
جبههٔ مقاومت هم نیرومند شده و
نیرومندتر خواهدشد.تاریخ هم درحال
ورق خوردن است..!
[امـامخـامـنـهای]
#فلسطین 🇵🇸
#رفح
@dghjkb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱🌱
سالها میگذرد حادثهها میآید
انتظار فرج از نیمه خرداد کشم
#رحلتامامخمینی ره
@dghjkb
مداحی آنلاین - تواضع امام خمینی - آیت الله مجتهدی تهرانی.mp3
1.87M
🏴 #رحلت_امام_خمینی(ره)
♨️تواضع امام خمینی(ره)
#سخنرانی بسیار شنیدنی
🎙 #آیت_الله_مجتهدی_تهرانی
@dghjkb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امیرالمؤمنین سلاماللهعلیه فرمود:
«لَوْلَانَا مَا وُحِّدَ اللهُ بِنَا وُحٍّدَ الله»
«اگر ما نبودیم، توحیدی در عالم نبود؛ بهوسیله ما توحید در عالم پیدا شده است.»
البرهان في تفسير القرآن، ج۴، ص۲۹۴
@dghjkb
وصیتنامه الهی سیاسی امام خمینی.pdf
1.03M
🖤 همه باید وصیتنامه امام را مطالعه کنند
✏️ رهبر انقلاب: #وصیتنامه_امام، میثاق همیشگی امام با امّت است. همه باید این کلمات را درست بفهمیم و بر آن تدبّر کنیم، تا راه امام را اشتباه نکنیم.
✏️ کسانی که دم از امام میزنند، اما حاضر نیستند فکر امام و راه امام را بپذیرند و به آن تن بدهند، اشتباه میکنند. ۱۳۷۷/۳/۱۴
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔴ویژگیهای رئیس جمهور شهید از زبان رهبر انقلاب اسلامی:
*مرد کار بود
*مرد عمل بود
*مرد خدمت بود
*مرد صفا و صداقت بود
*از تحرکات خارجی و فرصت ها به بهترین وجه استفاده میکرد
*انقلاب اسلامی و ملت ایران را در چشم رجال سیاسی دنیا بزرگ تر و برجسته تر کرد
*سبک مدیریتی او در بین همکاران خودش با صیمیت و صفا همراه بود
*برای مردم عزت و کرامت قائل بود
*به مردم و جوانان میدان میداد
*حرمت مردم را نگه میداشت
*جوانان را تکریمکرد و به آنان اعتماد داشت
*در مرزبندی با دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران با #صراحت بود
*به #لبخند دشمنان #اعتماد نمیکرد
@dghjkb
🏴قیام ۱۵ خرداد، سرآغاز انقلاب اسلامی:
قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ شمسی، تجمع و راهپیمایی مردم برخی از شهرهای ایران در اعتراض به دستگیری امام خمینی. تظاهرات در قم، تهران و ورامین به خشونت کشیده شد و تعدادی از مردم کشته و مجروح شدند.
دستگیری امام خمینی بهخاطر سخنرانی او در ۱۳ خرداد ۱۳۴۲ش. (عاشورای ۱۳۸۲ق) در مدرسه فیضیه علیه محمدرضا پهلوی شاه وقت ایران بود. در این سخنرانی حکومت وقت به حکومت یزید تشبیه شده بود. امام خمینی، بهدلیل کشته شدن جمعی از مردم، این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد از اینرو ۱۵ خرداد در تقویم جمهوری اسلامی ایران تعطیل رسمی است.
زمینهها تصویب لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی در دولت وقت که روحانیون بعضی از فقرات آن را مخالف با اسلام میدانستند، انقلاب سفید و حمله مأموران حکومتی به مدرسه فیضیه در فروردین ۱۳۴۲ حوادثی بودند که زمینه ساز حوادث ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ شد.
روحانیون ایام محرّم آن سال را فرصتی برای تبلیغات علیه برنامهها و سیاستهای محمدرضا پهلوی دانستند.
حکومت در ماه محرّم، خطاب به وعاظ و روحانیون اعلام و به آنها الزام کرد که در سخنرانیها از بیان سه مطلب خودداری کنند: الف) علیه شخص اول مملکت سخن نگویند. ب) علیه اسرائیل مطلبی گفته نشود. ج) به مردم نگویند که اسلام در خطر است.
با شروع ایام عزاداری محرّم، وعّاظ و روحانیون به سخنرانی و وعظ پرداختند. امام خمینی نیز در سخنرانیهای پس از نماز، علیه هیأت حاکمه و حکومت پهلوی، صحبت میکرد.
تاسوعا و عاشورای سال ۱۳۴۲ش در شهرهای مختلف ایران به صحنه انتقاد علنی از حکومت پهلوی و عملکرد آن تبدیل شد و روزهای یازدهم و دوازدهم محرّم نیز، در ادامه روزهای قبل به تظاهرات سیاسی مردم علیه حکومت پهلوی تبدیل گردید و شعارهایی به طرفداری از امام خمینی و علیه شاه و حکومتش سر داده شد. در روز یازدهم محرّم، دانشجویان دانشگاه تهران به جمع تظاهرکنندگان پیوستند. حکومت در واکنش به این رویدادها و به منظور تهدید و پایان دادن به تظاهرات، در صدد دستگیری امام خمینی و گروهی از روحانیون برآمد.
سخنرانی و بازداشت امام خمینی(ره)
امام خمینی در ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر روز عاشورا سال ۱۳۸۳ق (۱۳ خرداد سال ۱۳۴۲ش) با اعلام قبلی برای سخنرانی در مدرسه فیضیه قم حاضر شد و در سخنرانی خود به صراحت شاه وقت را مورد انتقاد قرار داد. در این روز نیروهای امنیتی و انتظامی حکومت پهلوی در حالت آمادهباش کامل بودند.
آیت الله خمینی بر خلاف روش رایج سخنرانان، ابتدا روضه خواند و بعد صحبت کرد. وی پس از شرح رخداد کربلا، حمله مأموران حکومت پهلوی به مدرسه فیضیه در دوم فروردین سال ۱۳۴۲ش را، به واقعه کربلا تشبیه کرد که با شیون و گریه حاضران همراه شد. نیروهای حکومت پهلوی امام خمینی را شبانه به تهران بردند سید حسن قمی و بهاءالدین محلاتی دو روحانی دیگری بودند که دستگیر و به تهران منتقل شدند.
راهپیماییهای اعتراضی
صبح روز پانزدهم خرداد، مردم قم و برخی از شهرها از دستگیری امام خمینی مطلع شده و دست به اعتراض زدند. در تهران، دانشجویان دانشگاه تهران، کلاسها را تعطیل کردند و به تظاهرات مردم پیوستند. بارفروشان به همراهی برخی چهرههای شناخته شده مثل طیّب حاجرضایی و حاج اسماعیل رضایی نیز از مرکز شهر به حرکت درآمده و به تظاهرکنندگان ملحق شدند. تظاهرکنندگان که لحظه به لحظه به تعدادشان افزوده میشد، درصدد اشغال مراکز مهم دولتی و حکومتی از قبیل کاخ مرمر، اداره رادیو، اداره تسلیحات ارتش و ... بودند. بازاریان نیز با تعطیلی بازار و تجمّع در مساجد و یا با پیوستن به تظاهرکنندگان، اعتراض صریح خود را اعلام کردند.
*خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،
#قیام_خونین_پانزده_خرداد
@dghjkb
درگیری و کشتار مردم
مأموران نظامی که در نقاط مرکزی و حساس شهرهای قم و تهران مستقر بودند به سوی تظاهرکنندگان تیراندازی کردند. تظاهرات در آن روز و دو روز بعد نیز ادامه یافت و تعدادی از مردم کشته و مجروح شدند. حسین فردوست در خاطراتش ادعا کرده که اگر به کمک اویسی نرفته بود با ندانم کاریهایش نزدیک بود تاج و تخت محمدرضا (شاه) را برباد بدهد ولی او با استفاده از یک آییننامه آمریکایی برای مقابله با تظاهرات خیابانی و انتقالش به اویسی شاه و حکومتش را از مخمصه سقوط نجات داده است. دهقانان کفنپوش ورامینی نیز که در پشتیبانی از امام خمینی راهی تهران شده بودند، با مأموران نظامی در سر پل باقرآباد روبرو شده و تعدادی کشته یا زخمی شدند. یک کمیسیون تحقیق، تعداد کشتهها را ۸۶ نفر و زخمیها را ۱۹۳ نفر اعلام کرد.
واکنش حکومت پهلوی
پس از فرو نشستن درگیریها، اسدالله عَلَم نخستوزیر، در مصاحبهای با روزنامه هرالد تریبون در روز ۱۷ خرداد ۱۳۴۲ش تهدید کرد که امام و برخی دیگر از علما، محاکمه نظامی خواهند شد و ممکن است حکم اعدام آنها صادر شود. شاه نیز دو روز بعد طی سخنرانی بیانات امام خمینی و تظاهرات مردم را به تحریک و پول بیگانگان – جمال عبدالناصر- دانست، زیرا جمال عبدالناصر در آن زمان به دلیل همکاری شاه و اسرائیل روابط خصمانهای با شاه داشت. در این راستا رسانههای حکومتی ادعا کردند که شخصی به نام عبدالقیس از بیروت با هواپیما وارد فرودگاه مهرآباد شده و در گمرک مهرآباد حدود یک میلیون تومان پول از او به دست آمده و اعتراف کرده است که ناصر این پولها را برای افراد معینی در ایران فرستاده است.
عَلَم به وزارتهای اقتصاد، دادگستری و کشور ایران دستور داد از خانواده قربانیان ۱۵ خرداد، حمایت کنند. در گزارش کمیسیون مربوطه آمده برای حمایت از خانوادههایی که سرپرست خود را از دست داده بودند، مقرری ماهانه تا بهمن ۱۳۵۷ از بودجه نخستوزیری داده میشد.
واکنش علما و روحانیان
بخشی از واکنش علما به شکل ارسال تلگراف، صدور اعلامیه و فرستادن نامه صورت گرفت. تلگرافهای زیادی از طرف علما از شهرستانهای مختلف به تهران ارسال شد که برخی خطاب به مجامع حکومتی بوده است و ضمن انتقاد از حکومت، خواستار آزادی امام و سایر دستگیرشدگان شده بود (مانند تلگراف انتقادآمیز آیتالله سید محمود حسینی شاهرودی و آیتالله سید محمد هادی میلانی به شاه) و برخی دیگر به زندان قصر و نزد امام ارسال و برای ایشان آرزوی سلامتی شده بود (مانند تلگراف ۶۱ روحانی قزوین و همچنین تلگراف ۱۳ نفر از علمای خرمآباد، قم و شهر ری به امام). البته ناگفته نماند که همزمان با تلگرافها، اعلامیههایی نیز از سوی علما و در انتقاد از دولت صادر شد که بهعنوان نمونه، میتوان به اعلامیه آیتالله سید محمدرضا گلپایگانی اشاره کرد که از دولت انتقاد کرده و خواستار آزادی هرچه سریعتر سید روح الله خمینی و سایر دستگیرشدگان شده بود. آیت الله سید محسن حکیم از مراجع تقلید شیعه پیشنهاد داد که علما به عنوان اعتراض به نجف هجرت کنند. امام خمینی نیز در نامهای به آیت الله حکیم نوشت «ما میدانیم با هجرت مراجع و علمای اعلام ـ اعلی اﷲ کلمتهم ـ مرکز بزرگ تشیع در پرتگاه هلاکت افتاده و به دامن کفر و زندقه کشیده خواهد شد… ما عجالتاً در این آتش سوزان به سر برده و با خطرهای جانی صبر نموده، از حقوق اسلام و مسلمین و از حریم قرآن و استقلال مملکت اسلام دفاع میکنیم و تا سر حد امکان مراکز روحانیت را حفظ نموده، امر به آرامش و سکوت مینماییم.» آیتﷲ خویی از مراجع تقلید ساکن نجف نیز نسبت به وقایع ۱۵ خرداد این چنین اعلام موضع کرد. «بر هر فردی از افراد مسلمان در هر لباس و هر مقامی که باشند واجب است که از همکاری با این دولت خائن خودداری نمایند».
*خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،
#قیامخونین۱۵خرداد
@dghjkb
مهاجرت علما به تهران
امام خمینی: من روز پانزده خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام میکنم و برای بزرگداشت شهدای خویش در این روز بزرگ در مدرسه فیضیه به سوگ مینشینم به امید آنکه با خواست خداوند متعال باقیمانده ریشههای گندیده استعمار از بیخ و بُن کنده شود و جمهوری اسلامی مبنی بر احکام قرآن مجید در کشور ما مستقر شود.»
امام خمینی، صحیفه نور، ج۷، ص۵۰.
علما و روحانیون از شهرستانهای مختلف دست به مهاجرت زده و هنوز ۳۵ روز از قیام ۱۵ خرداد و دستگیری آیت الله خمینی نگذشته بود که گروهی از آنها وارد تهران شدند. به دنبال این اقدام، شاه مانع ورود دیگر روحانیون به تهران شد. دولت به هواپیمای حامل سید محمدهادی میلانی، که عازم تهران بود، دستور بازگشت داد و بعضی از علما را مجبور به بازگشت به شهرهای خودشان کرد. اما دیری نگذشت که در این سیاست تجدیدنظر شد و مهاجرت علما ادامه یافت. با حضور مهاجران در تهران، آنها دست به تشکیل جلسات متعددی زدند و آمادگی خود را برای مقابله با اقدامات حکومت اعلام کردند. جو عمومی نیز به نفع علما بود و مردم از آنها حمایت میکردند. در نتیجه، شاه بهناچار عقبنشینی کرد و با اعلام عدم آسیبرسانی به امام خمینی، اجازه داد که نماینده علما شخصاً با امام خمینی ملاقات کند. بدین ترتیب، جو عمومی با آزادی موقت امام خمینی و یارانش آرام گردید و مهاجرت ۱۴ روزه علما پایان پذیرفت.
آزادی امام خمینی
در ۱۵ فروردین ۱۳۴۳ش، پس از سالگرد واقعه فیضیه و پیش از ذیحجه و محرم، امام خمینی پیام آزادی خود را دریافت کرد و از قیطریه خارج شده و به منزل خود در قم منتقل شد. خبر آزادی او موجی از شادی آفرید و دیدارکنندگان را از قم و شهرهای دیگر، به سمت منزل او روانه ساخت. دولت نیز آزادی امام خمینی را نتیجه علایق مذهبی حکومت و احترام به مقامات روحانی تفسیر کرد.
قیام ۱۵ خرداد از دیدگاه امام خمینی و آیت الله خامنه ای:
• امام خمینی:
• راهگشای نسلهای آینده
قیام ۱۵ خرداد اسطورۀ قدرت ستمشاهی را در هم شکست و افسانهها و افسونها را باطل کرد. شهادت جوانان رشید و زنان و مردان در آن روز سدّ عظیم قدرت شیطانی را از بنیان سست نمود. خون سلحشوران کوخ نشین، کاخهای ستم را در هم کوبید. ملت عظیم الشأن ایران با قیام و نثار خون فرزندان عزیز خویش، راه قیام را برای نسلهای آینده گشود و ناشدنیها را شدنی کرد.
ریشه داشتن در عاشورای امام حسین (ع)
سالروز خرداد ۴۲ خمیر مایۀ نهضت مبارک ملت بزرگ ایران و روز بذر انقلاب بزرگ اسلامی ماست. ملت عزیز باید این خمیرمایه و بذر پربرکت را در عصر عاشورای ۱۳۸۳ قمری جستجو کند؛ عصر عاشورای مصادف با ساعات شهادت نصرت آفرین سید مظلومان و سرور شهیدان؛ عصر عاشورایی که خون طاهر و مطهر ثارالله و ابن ثاره به زمین گرم کربلا ریخت و ریشۀ انقلابات اسلامی را آبیاری نمود.
خرداد، یوم الله
ملت بزرگ ایران سالروز ۱۵ خرداد را که یوم الله است زنده نگه میدارد، و افتخار قیام ملت را که با مشت گره کرده و خون طاهر خویش در مقابل ستمشاهی پهلوی ایستاد و پایۀ استوار انقلاب اسلامی را ـ که سرنگونی قدرتمندترین جنایتکار منطقه را در پی داشت ـ ریخت از یاد نمیبرد.
۱۵ خرداد، قیام قشرهای اسلامی
۱۵خرداد را به تبع اسلام اینها (قشرهای اسلامی) بوجود آوردند و به تبع اسلام اینها حفظ کردند؛ و به تبع اسلام اینها نگهداری میکنند. کسانی که گمان میکنند غیر قدرت اسلام میتوانست یک همچو سدی رابشکند در خطا هستند.
آیت الله خامنه ای:
عناصر سه گانه در قیام
در ۱۵ خرداد سه عنصر وجود داشت. یکی عنصر مردم بود، یکی عنصر رهبر و امام بود و سومی عنصر انگیزهی مذهبی و روح شهادتطلبی و فداکاری برای خدا بود. نطفهی انقلاب ما با این سه عنصر بسته شد.
*خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،
#قیام۱۵خرداد
@dghjkb
ارتباط قیام با عاشورا
شروع نهضت پانزده خرداد هم به برکت عاشورا بود... در پانزده خرداد که در سال چهل و دوی شمسی - هشتاد و سه قمری - با دوازدهم محرّم مصادف بود، امام بزرگوار ما رضواناللهتعالی علیه در عرصه عاشورایی و با بهرهبرداری به بهترین شکل ممکن از ماجرای عاشورا و محرّم، توانستند پیام حق و دادِ برآمده از دلِ خود را بهگوش مردم برسانند و مردم را متحوّل کنند. [۲۴]قیام خود جوش
حادثه دوم فروردین - حادثهی مدرسهی فیضیه - در مقابل حادثهی پانزده خرداد، حادثهی کوچکی بود... حادثه ابعاد خیلی زیادی نداشت. امام توانست آن حادثه را برای به حرکت درآوردن همهی ملت ایران مورد استفاده قرار دهد. پانزده خرداد را که امام به وجود نیاورد - در این روز امام در زندان بود پانزده خرداد یک حادثهی خودجوش بود. پانزده خرداد، محصول حرکتی بود که امام در دوم فروردین به وجود آورد، من در همان سال، این نکته را به امام عرض کردم. گفتم نبودن شما در بیرون، موجب شد که پانزده خرداد با این عظمت، نتواند مورد استفاده قرار بگیرد. یعنی امثال ماها که در بیرون بودند، نتوانستند عشری از اعشار استفادهیی را که امام از دوم فروردین کرد، از پانزده خرداد بکنند.
بزرگداشت ۱۵ خرداد
امام خمینی روز ۱۵ خرداد را همچون عاشورا روز عزای عمومی ملت مظلوم دانست و روز حماسه و تولد جدید اسلام و مسلمانان نامید. بعد از انقلاب در سال ۱۳۵۷ش این روز در تقویم رسمی ایران تعطیل رسمی اعلام شد و همه ساله مراسمهایی به این مناسبت برگزار میشود.
قیام۱۵ خرداد در اشعار و ادبیات انقلاب اسلامی
در اشعار شاعران قبل و بعد از پیرزوی انقلاب اسلامی نمونههایی از شعر در رابطه با قیام ۱۵ خرداد وجود دارد. رضا اسماعیلی پژوهشگر ادبیات معتقد است که ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بهترین تاریخ برای تولد جریان شعر انقلاب است. وی تأکید دارد که از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ مفهوم و گزارهای به نام شعر انقلاب پا گرفت و تا به امروز این درخت تناور و تنومند در حوزه وامداری شعر انقلاب از پیشینه کهن و سترگ جریان شعر ایرانی روزبهروز پربارتر شدهاست.
چنانکه در بیت آخر غزلی معروف از امام خمینی به این واقعه اشاره شده است: سالها میگذرد حادثهها میآید/انتظار فرج از نیمه خرداد کشم. محمدرضا حکیمی نیز در شعری با نام «بتشکن» این واقعه را تصویر کرد. سید حسن حسینی نیز در بیت شکفت از دل شب مهر نیمه خرداد/ برآمد از شب و مهر امیدواران بود به واقعه ۱۵ خرداد اشاره کرده است. شاعران دیگری هم، چون سیدعلیاصغر صائم کاشانی از تعبیر چشمه خونرنگ نیمه خرداد در شعر خود استفاده کرده است حسین لاهوتی متخلص به «صفا» سروده است: «ز برق خون شهیدان نیمه خرداد/ فتاد آتش حرمان به خرمن بیداد» و عباس مشفق کاشانی در شعرش «چشمه انقلاب خرداد» را به کار برده است. همچنین شاعر دیگری به نام سیدضیاءالدین شفیعی، سروده است که: بهار پرپر قم در ورامین/ دریغا نیمه خرداد جان داد.
*خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،
#قیام_خونین_پانزده_خرداد
@dghjkb
.
🌹دلم برای رئیسی سوخت
پس از شهادت او گفتند یکییکی خدماتش را
تلاشهای رئیسی را، خصوصیات و صفاتش را
همه به وقت حیات او، نه اینکه هیچ نمیگفتند
زدند طعنه و پوشاندند تلاش و جهد و ثَباتش را
غم آتشی به دلم افروخت "دلم برای رئیسی سوخت"
که چشم فاسد بدخواهان ندید خیر حیاتش را
ببین که حزب و صف شیطان دوباره آمده در میدان
نخور فریب از این مکار، نخواه کیش مَواتش را
مباد اینکه بلغزد پا، بپوی راه رئیسی را
نرو به جانب آنهایی که منکرند صراطش را
#محمدتقی_عارفیان، ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
📌پ.ن:
حضرت امام خامنهای روحیفداه:
بعد از فقدان این عزیز من دیدم تقریباً همۀ روزنامهها، همۀ مطبوعات، در فضای مجازی، اشخاص گوناگون از جریانهای مختلف، از خدمات او و تلاشهای شبانهروزی او حرف میزنند؛ از او تمجید میکنند، تعریف میکنند؛ دلم سوخت؛ دلم برای رئیسی سوخت! در زمان حیات او اینها یک کلمه حاضر نبودند از این حرفها را بگویند! در زمان حیات او این برجستگیها را میدیدند، اما کتمان میکردند؛ بلکه عکس آن را میگفتند؛ او را میآزردند (۱۴۰۳/۰۳/۱۴).
#خادمالرضا
#رئیسجمهور_شهید
#دلم_برای_رئیسی_سوخت
#به_ادامهدهندۀ_راه_رئیسی_رأی_بدهیم
@dghjkb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴مگر میشه اینقدر عزیز هم باشند؟
از پدر مهربانتر به آغوش میکشد
از فرزند متواضعتر دست میبوسد
انگار سیر نمیشوند از هم
@dghjkb
#امیرالمؤمنین عليه السلام:
وقتى با گناهان خود راه را بر دعايت بستهاى، تأخير در اجابت آن را دير مشمار
لا تَستَبطِئْ إجابَةَ دُعائكَ و قد سَدَدتَ طريقَهُ بِالذُّنوبِ
غررالحكم حدیث10329
@dghjkb
🍀🍀🍀🍀🍀
من عقیدهی راسخ دارم بر اینکه یکی از نیازهای اساسی کشور، زنده نگه داشتن نام شهدا است.(۱۳۹۳/۱۱/۲۷ مقام معظم رهبری)
🌱🌱🌱🌱🌱
✨ شادی روح شهدای گمنام
و همه شهدا...
#روزانه_یک_صفحه_هدیه_به_شهدا
#صفحه_۱۹۲
#باشهدا
@dghjkb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 رئیسجمهوری که بالاترین مدرک تحصیلی تاریخ را دارد!
#امتداد_ابراهیم
🎙 حجت الاسلام راجی
@dghjkb