هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆خبر جدید ابوعزرائیل از حرمین دمشق و زینبیه
🇮🇷کانالهای #نشریه_عبرتهای_عاشورا 🇵🇸
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 splus.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
موسی وفرعون-AudioConverter.mp3
10.32M
🔴بشنوید؛شباهت عجیب نتانیاهو به فرعون
♦️همانطور که فرعون نتوانست از نابودی پیش بینی شده حکومتش، با نسل کشی و لشکر کشی جلوگیری کند و عاقبت در اوج قدرت نمایی دچار عذاب الهی گشته و در رود نیل غرق شد
♦️نتانیاهو هم نمی تواند رژیم اشغالگر را از نابودی پيش بینی شده(در عرض ۲۵ سال ) نجات دهد و با همه نسل کشی از مردم غزه ولبنان... و لشکر کشی تا مرکز سوریه ... محکوم به شکست خواهد بود و به تقدیر الهی و مقاومت مردمی به جای حکومت، در سرزمینی مابین نیل تا فرات در آنجا نابود و غرق خواهد شد
🔍 حاکم واقعی و قطعی آینده جهان، فقط امام زمان (عج) خواهد بود و وظیفه ما سربازی ولایت و حفظ آمادگی همه جانبه برای آن دوران درخشان است
👆 تحلیلی تاریخی، نسبت به اتفاقات منطقه
#زن_ایرانی_فاطمی_و_زینبی
#متنفر_از_نتانیاهو_و_جولانی
🇮🇷کانالهای #نشریه_عبرتهای_عاشورا 🇵🇸
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 splus.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از پس کوچههای انقلاب (محمد صادق کوشکی)
⭕️ سوالاتی از پزشکیان !
🔹پزشکیان:بی حجابی یک مقوله فرهنگی است و باید با کار فرهنگی با آن برخورد کرد.
🔹زنی نیمهبرهنه در یک مکان تاریخی کنسرت برگزار کرده و این کنسرت در فضای مجازی به شکل گسترده منتشر شده است.
🔹از نحوه پوشش دختر پزشکیان و اقدام ایشان(در ابتدای انقلاب)در الزام زنان بی حجاب تبریز به رعایت پوشش شرعی مشخص است که حجاب را قبول دارد و برهمین اساس باید به سوالات زیر پاسخ بدهد:
▪️چرا معاون وزیر ارشاد دولت ایشان از اقدام خلاف شرع،خلاف قانون و خلاف اخلاق آن"خواننده بی حیا" حمایت کرده است؟
▪️آیا جناب پزشکیان با آوازخوانی و پوشش آن زن برهنه موافق است؟اگر موافق است چرا چنین پوششی را برای دخترش نمی پسندد و اگر مخالف است چرا با معاون قانون شکن و دین ستیز وزارت ارشاد برخورد نکرده است؟ آیا ایشان بعد از چهل سال سابقه سیاسی و مدیریتی نمی داند که سکوتش در برابر اقدام معاون وزارت ارشاد به معنی تایید نظر و اقدام آن معاون است؟
▪️آیا رئیس جمهور نباید وزیر ارشاد را بابت سکوت در برابر حرکت ضد دینی و ضداخلاقی معاونش بازخواست و توبیخ کند؟
▪️جناب پزشکیان!
آیا همه می توانند در اماکن تاریخی مرتکب اقدامات مغایر قانون و شرع شوند و آن را منتشر کنند؟
به نظر شما چرا وزیر و مدیران وزارت میراث فرهنگی به این زن برهنه و همکارانش اجازه قانون شکنی در مکانی فرهنگی داده اند؟
▪️واقعا مقصود شما از کار فرهنگی برای ترویج حجاب،برپایی چنین برنامه هایی با حضور زنان برهنه است؟
🔹اگر کمیسیون فرهنگی مجلس برای احکام الهی ارزشی قائل بود، وزیر ارشاد بابت جسارت معاونش استیضاح شده بود!
@pas_kouchehaie_enghelab
هدایت شده از پس کوچههای انقلاب (محمد صادق کوشکی)
⭕️ پلیس هم توجیه نیست!
🔹رئیس مرکز اطلاعرسانی فرماندهی انتظامی مازندران:
پس از تولید و انتشار ویدئویِ خارج از عُرف و ارزشهایِ اجتماعی توسط خانم پرستو احمدی در فضای مجازی؛ ایشان به پلیس امنیت عمومی دعوت و مقرر شد تا به مرجع قضایی مراجعه نمایند. نامبرده پس از برگزاری نشست توجیهی به همراه خانواده از ساختمان پلیس خارج شد.
🔹فرمانده محترم فراجا!
لطفا نیروهای تحت امر را نسبت به موارد زیر توجیه نمایید :
▪️اقدام متهمه فوق(برگزاری کنسرت بدون مجوز به صورت برهنه و انتشار آن در فضای مجازی) خلاف شرع و قوانین کشور بوده و تقلیل آن به "مغایرت با عرف و ارزشهای اجتماعی "در واقع مساعدت به متهمه و نادیده گرفتن قانون شکنیهای مکرر وی محسوب می شود زیرا وقوع جرائم و منکرات زیر توسط متهمه محرز است :
۱) برهنگی و بی حجابی در ملاء عام منجر به نقض عفت عمومی ( که بر اساس شرع حرام و بر مبنای قانون جرم محسوب می شود)
۲) آواز خوانی و انتشار آن در فضای مجازی ( که بر اساس شرع حرام و بر اساس قانون جرم است.)
۳) برگزاری کنسرت بدون مجوز قانونی( که بر اساس قانون جرم است.)
▪️در ضمن از وظایف پلیس است که در خصوص محل ارتکاب جرم تحقیق کند که چرا و چگونه در اختیار فرد مجرم قرار گرفته است؟ آیا مکان دولتی و تحت نظر میراث فرهنگی است ؟ و یا در اختیار بخش خصوصی است( که در هر دو حالت مدیر یا مالک مربوطه باید به اتهام مساعدت با مجرم تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد)
🔹ظاهرا دوستان مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی مازندران بیش از متهمه به نشست توجیهی نیاز دارند!
@pas_kouchehaie_enghelab
هدایت شده از پس کوچههای انقلاب (محمد صادق کوشکی)
⭕️شورای کدام امنیت ملی؟
🔹اصل ۱۷۶ قانون اساسی: به منظور تأمین منافع ملی و پاسداری از انقلاباسلامی و تمامیت ارضی و حاکمیت ملی"شورای عالی امنیت ملی"به ریاسترئیس جمهور، با وظایف زیر تشکیل می گردد:
▪️تعیین سیاستهای دفاعی امنیتیکشور در محدوده تعیین شده از طرف مقام رهبری
▪️هماهنگ نمودن فعالیت های سیاسی، اطلاعاتی، اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی در ارتباط با تدابیر کلی دفاعی - امنیتی
▪️بهره گیری از امکانات مادی و معنوی کشور برای مقابله با
تهدیدهای داخلی و خارجی
▪️مصوبات شورای عالیامنیت ملی پس از تأیید مقام رهبری قابل اجراست.
❇️ مدتهاست که اقدامات مختلفی به شورای عالی امنیت ملی نسبت داده می شود :
▪️متوقف کردن ابلاغ قانون جدید حجاب
▪️توقف یا تعویق انجام عملیات وعده صادق ۳
▪️تغییر نام"تروریستهای تکفیری" به"مسلحین و معارضین" در رسانه ملی
▪️و...
🔹اگر این موارد مصوبه شورای مذکور است چرا به صورت رسمی اعلام نمی شود؟ آیا شورای فوق از جایی یا شخص خاصی می ترسد؟
🔹وظایف و اختیارات شورای عالی امنیت ملی در قانون مشخص و مصرح است. متوقف کردن ابلاغ یک قانون یا تعطیل دستورات صریح رهبر انقلاب در مواجه با رژیم، مطابق با کدام قسمت از اختیارات شورای مذکور است؟
🔹به تصریح قانون اساسی مصوبات شورا در صورت تایید و امضای رهبر انقلاب،قابل اجرا خواهد بود. آیا در موارد ادعا شده(توقف ابلاغ قانون حجاب و تعطیلی پاسخ به رژیم) موافقت رهبر انقلاب اخذ شده است؟
🔹ادامه ابهامات فوق و تکرار آنها در موارد دیگر،نتیجه ای جز افزایش شک و بدگمانی نیروهای انقلاب به شورای مذکور نخواهد داشت در حالی که شفاف شدن مصوبات شورا ( منظور تصمیماتی است که مردم در جریان آن قرار دارند مانند توقف قانون حجاب و عدم انجام عملیات بازدارنده و سنگین علیه رژیم) و تایید احتمالی آنها از جانب رهبر انقلاب مانع از تضعیف جایگاه و مقبولیت این شورا در افکار عمومی بویژه وفاداران به انقلاب خواهد بود.
🔹اگر آنچنان که امثال"جناب عباد" ادعا کرده اند توقف قانون حجاب بر اساس مصوبه شورا و به علت "تبعات اجتماعی و نافرمانی مدنی" ناشی از اجرای قانون حجاب بوده ، شورا باید پاسخ دهد که چرا در موارد زیر که حتما می تواند موجبات خشم و اعتراضات فراگیر و حتی بروز آشوبهای گسترده در کشور شود، سکوت پیشه کرده است:
▪️قطع مکرر برق و زیانهای گسترده آن برای صنایع،بیماران وبیمارستانها، سالمندان و کسب کارهای خرد و ...
▪️رها کردن قیمت ارز و گرانبهای لجام گسیخته ناشی از آن
▪️افزایش شدید و ناگهانی قیمت خودروهای داخلی
▪️تکرار روزمره لزوم افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن بر اعصاب و روان مردم و بروز خشم اجتماعی
▪️انتصاب افراد معاند ، برانداز و آشوبگر در مناصب مختلف دولتی و دانشگاهی
🔹 سوال آخر : آیا جایگاه و شان شورایعالی امنیت ملی این است که ابزار دم دستی و جاده صاف کن منویات جنابِ "نمی دانم ، بلد نیستم و نمی توانم" باشد؟ قانون اساسی که چنین نمی گوید!
@pas_kouchehaie_enghelab
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
20.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 این کلیپ را با دقت ببینید.
هم شهید رئیسی و هم آقای روحانی به عنوان دو رئیسجمهور، از گرانفروشی ارز سخن میگویند و گلهمند هستند. آقای روحانی صراحتا لفظ خیانت را به کار میبرد. هیچ یک هم نتوانستند از عهده شرکتهای دلاردار و دلاری فروش برآیند.
صحبتهای شهید رئیسی مربوط به فروردین ۱۴۰۲ است. در یکی از روزهای اسفند ۱۴۰۱ یعنی کمتر از یک ماه قبل از این سخنرانی ایشان، تلفنی که صحبت میکردیم، به ایشان عرض کردم اجازه ندهید یک نرخ دیگر در کنار ۲۸۵۰۰ به رسمیت شناخته شود. همه صادرکنندگان باید ارز خودشان را به قیمت ۲۸۵۰۰ تحویل بانک مرکزی دهند. ایشان فرمودند من موافقم، منتهی به شرطی که ارزهایشان را بیاورند. عرض کردم حاج آقا غلط میکنند نمیآورند. اگر نیاوردند اجازه صادرات به آنها ندهید...
زمان گذشت و ماهها بعد که حضوری خدمتشان رسیدم و طبق روال همیشه! بحث ارز را مطرح کردم، چه گلایهها که از برخی سیاسیون و مقامات نکردند...
مردم عزیز ایران! میبینید که دو رئیسجمهور در پشت بلندگو از دست دلارداران و دلاریفروشان چگونه فریاد میزنند و شکوه میکنند.
پیروزی بر این جریان غارتگر، فقط با آگاهی و آگاهیبخشی شما ممکن است. این جریان، در ساختار کشور، در مجلس، در دولت، حامیانی دارد که با تمام توان از منافعشان دفاع میکنند. حامیان نرخ ارز شناور را بشناسید و بشناسانید و اجازه راهیابیشان به مجلس و دولت را ندهید.
جوانان عزیز انقلابی! خود را سرگرم حاشیههای بیفایده نکنید. مسئله اول کشور در سطح داخلی، اقتصاد است و مسئله اول اقتصاد، دلاریزه شدن اقتصاد و شناورشدن نرخ دلار است.
@syjebraily
هدایت شده از تحلیل سیاسی و جنگ نرم
● بیژن عبدالکریمی استاد فلسفه:
بسیار جالب است، افکار عمومی در ایران را به سمتی هدایت میکنند که مردم روسری از سر بردارند و علیه حکومت دینی بایستند.
همان ها در سوریه افکار عمومی را به سمت گرایش به ریشهای بلند سلفی هدایت میکنند تا علیه حکومت سکولار بجنگند و یک حکومت سلفی با قوانین اسلامی و سفت و سخت بیاورند.
بیاید کمی خودمان را از فریبهای بزرگ رهایی بدهیم، بشار از آل سعود دیکتاتورتر است یا از آل خلیفه؟
آزادی های سیاسی و اجتماعی اش از عربستان سعودی کمتر است؟ هرآنچه غرب کوشید تا بن سلمان در عربستان اجرا کند، سالها قبل در سوریه وجود داشت، نه دین اجباری بود، نه حجاب.
مشروب هم سرو میشد، که البته اکنون اعضای تحریر الشام در حال حمله به فروشگاه های مشروبات الکلی هستند در حلب و باقی شهرهای در دستشان.
بین دختر و پسر هم دیوار نبود و...
بروید فیلم های سوریه که قبل 2010 در یوتیوب بارگذاری شده اند را ببینید، کشوری زیبا، توریستی، فعال و پویا، که کنسرت های خارجی که الان در عربستان مد شده، در آنجا برگزار میشد... هیچ شباهتی به کشورهای عربی دیگر نداشت، از همه هم سکولارتر بود
اما اما و اما، برای اسرائیل یک تهدید بود و غرب این را نمی پذیرد.
بحث نه بر سر دین شماست، نه دیکتاتور بودن یا نبودن حکومت شما و نه حتی سکولار یا مذهبی بودن آن... هر کدام از اینها به مقتضای نیاز آنها میتواند برای ما مردم این منطقه زیبا یا زشت جلوه کند.
ما مردم خاورمیانه کی میخواهیم به خود بیاییم و دست از بازیچه سیاستهای غرب و شرق شدن برداریم، خدا میداند. هر روز سازی میزنند و ما هم به هر سازشان آن گونه که می خواهند می رقصیم.
🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم
✍@tahlile_siasi
✍@tahlile_siasi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻براندازیِ هویّتی در جمهوری اسلامی -۱
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. میخواهند بهصورت تدریجی و تکهتکه، جمهوری اسلامی را مشروط و محدود کنند؛ طرحهایی بهظاهر فرهنگی و در باطن، امنیتیِ خود را قطعهقطعه اجرا میکنند تا حسّاسیّتها، چندان برانگیخته نشوند و امکان پیشروی برایشان وجود داشته باشد. این پیشرویها، کار را به مرحلهای خواهد رساند که نظام، امکان عمل و مواجهه را از دست خواهد داد و دچار انفعال یا مصلحتاندیشی میشود. به زبان فقهی باید گفت میخواهند ولیّفقیه را از وادی «حقیقت» به وادی «مصلحت» سوق بدهند و استقرار شریعت را از نظر اجتماعی، ممتنع سازند. موقعیّتهایی میآفرینند که در آنها، باید بر اساس اصل تزاحم و تقدیم اهم بر مهم عمل کرد و از پارهای ارزشها گسست و خطوط قرمزِ دیگری را ترجیح داد. وقتی بهصورت کلّی و راهبردی نگاه میکنیم، درمییابیم که خطوط قرمزِ فرهنگی، یکی پس از دیگری، در حال شکستهشدن هستند و ما همچنان در حال عقبنشینیِ ارزشی هستیم. بدیهیّات فرهنگیِ دهۀ شصت، ابتدا به «پرسش» و «ابهام» تبدیل میشوند و آنگاه به فاصلۀ اندکی، حالت «مسألهوار» و «مناقشهبرانگیز» مییابند و باید بهناچار و از سرِ اضطرار، از آنها عبور کرد. اگر مجموعی و برآیندی به عرصۀ فرهنگی بنگریم، حیرت خواهیم کرد که چگونه این مسیر افولی و نزولی را پیمودهایم، ولی مسأله این است که نگاه ما، قطعهای و تکهای است و رویدادها را در کنار یکدیگر نمینشانیم و نظرِ راهبردی به عرصه نمیافکنیم.
[دوم]. شگرد جریان تجدّد در این زمینه، «عادیسازی» است و برای عادیسازی نیز باید حوصله داشت و کار را به زمان سپرد. ابتدا یکی از ارزشها را به بحث عمومی میکشانند و دربارۀ آن، شبهه و اشکال مطرح میکنند و در همین راستا، «مفهومسازیِ منفی» میکنند تا زمینۀ اجتماعی، فراهم آید. سپس ضربههای کاری و ناگهانی وارد میآورند تا «پیشرویِ جهشی» رخ بدهد. تجربۀ کشف حجاب، صورت تامّ و تمامی از این صحنهآرایی است. از سالهای آغازین دهۀ نود، جریان مهاجرت برخی بازیگران به وقوع پیوست و این مهاجرتها، به کشف حجاب و برهنگی، گره خورد. در آن دوره، امکان کشف حجاب در درون ایران، افسانۀ محال و نشدنی به نظر میرسید، اما برای زمینهسازی، کشف حجابِ پنهانی در دستورکار قرار گرفت. مفاهیمی همچون «آزادیهای یواشکی»، «چهارشنبههای سفید»، «نه به حجاب اجباری»، در همین دوره ساخته شدند. در سال نودوشش، ناگهان مفهوم «دختران خیابان انقلاب» را صورتبندی کردند که در ذیل آن، برخی زنان در خیابان و آشکارا، روسری خود را بر سرِ چوب نهادند. شاید حدود سی نفر در شهرهای مختلف، چنین کردند و با همۀ آنها نیز مواجهۀ قضائی صورت گرفت، اما نهفقط این موج تصنّعی و سازماندهیشده، فروننشست، بلکه چندی بعد، مسألۀ امکان کشف حجاب در درون وسیلۀ نقلیه مطرح شد؛ با این توجیه که درون وسیلۀ نقلیه، حریم خصوصی است. انتخابات ریاستجمهوری در سال نودوشش که در آن، تکنوکراتها به قدرت رسیدند، به صحنۀ معاملۀ آنها بر سرِ حجاب تبدیل شد و زینپس، جریان تجدّدی احساس کرد که شرایط از نظر سیاسی، فراهم شده است.
[سوم]. در این میان، حاکمیّت، هیچ طرح و تدبیری برای مواجهه با موج شکل گرفته در دست نداشت و نظارهگر و منفعل بود. همه در انتظار تصمیم دیگران بودند و یا در انتظار زمان مساعدی که بتوان این زخم را علاج کرد؛ درحالیکه گذر زمان، رخنه و عفونت ایجاد کرد و اصلاح و تغییر را دشوارتر نمود. بخشهایی از حاکمیّت نیز که بینش لیبرالی یافته بودند، کمترین اعتقادی به خطوط قرمزِ فرهنگی از جمله حجاب نداشتند. این «وضعِ رهاشده»، سبب گردید که حدود شصت درصد از کشف حجاب، در همین مدّت به وقوع بپیوندد. تنها امری که میتوانست حاکی از مواجهۀ نظام باشد، حضور تعداد اندکی گشت ارشاد در نقاط محدودی از شهر تهران بود. این حضور بسیار ناچیز، بسیار بزرگنمایی میشد؛ چنانکه گویا نظام، به قلعوقمع زنان و دختران همّت گمارده و به خشونت بیپروا روآورده است. واقعیّت، بر رهاشدگی و هرجومرج فرهنگی دلالت داشت، اما روایت، سخن دیگری داشت. حاکمیّت، نه «واقعیّت» را در اختیار داشت و نه «روایت» را. هر دو به دست باد سپرده شده بودند و بدین سبب، حلقۀ محاصرۀ فرهنگی، هر لحظه تنگتر و منقبضتر میشد. توقع میرفت که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این برهه، علاج و تدبیری در پیش بگیرد و چالشها را پیشبینی کند و نهادهای فرهنگی را به سوی مقصد واحدی سوق بدهد، اما دریغ از فهم زمانه و ضرورتهای آن. سرانجام، اغتشاش «زن، زندگی، آزادی» از راه رسید و چهل درصدِ باقیمانده نیز به وادی کشف حجاب راه یافتند.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻براندازی هویّتی در جمهوری اسلامی -۲
🖊مهدی جمشیدی
[چهارم]. در مواجهه با اغتشاش «زن، زندگی، آزادی»، بسیاری از نیروهای انقلابی دچار انفعال ذهنی و شناختی شدند و از اغتشاش، روایت وارونه ارائه کردند. همچنان که در فتنۀ سال هشتادوهشت، کسانی تصوّر میکردند که مسأله، «تقلّب در انتخابات» است، در اینجا نیز گمان کردند که مسأله، «مواجهۀ گشت ارشاد» است؛ این یعنی روایت آنها، تطابق ابتدایی با روایت جریان تجدّدی داشت. بهبیاندیگر، در صورت مسأله، مخرج مشترک با جریان تجدّد یافته بودند و این خود، بر پاسخها و راهحلها نیز اثر جدّی میگذاشت. جریان فرهنگی و رسانهای متجدّد، دستکم از سالهای آغازین دهۀ نود، بر حجاب متمرکز شده بود و معطوف به آن، مفهومسازی منفی و چهرهسازی میکرد و میکوشید زمینه را برای ایجاد یک «جبهۀ نزاع» فراهم آورد و در نهایت نیز در یک نقطۀ بحرانی، به آنچه که میخواهد دست یابد. در تمام سالهایی که آن «زمینههای فکری» و «بسترهای اجتماعی» پدید آمدند و ذرهذره و قطعهقطعه، مقدّمات تدارک دیده شدند، نیروهای انقلابی در غفلت و خاموشی به سر بردند و سرانجام در نقطۀ بحرانی، یعنی در متن اغتشاش، تازه دریافتند که چه رخ داده است. البته همچنان که اشاره شد، حتی در این نقطه نیز بسیاری در اثر خطای تحلیلی، پنداشتند که مسأله، قابلتقلیل به مواجهۀ گشت ارشاد است و ریشۀ همۀ این تنشها و تلاطمها، در عملکرد نیروی انتظامی است؛ حالآنکه طرح فرهنگیِ جریان تجدّدی از آغاز، نفی اصل حجاب و زدودن الزام قانونی به آن بود. کلیدواژۀ «حجاب اختیاری»، نشان میدهد که در نظر آنها، باید جنبۀ قانونی حجاب، کنار نهاده شود و حجاب در حد یک انتخاب شخصی و سلیقهای، تنازل یابد، نه اینکه نوع مواجهه با کشف حجاب، تغییر کند و سازوکارهای فرهنگی و هویّتی انتخاب شوند.
[پنجم]. اما چرا جریان تجدّدی در پی نفی جنبۀ قانونی حجاب و تبدیل آن به یک انتخاب شخصی و سلیقهای بود؟ چرا این جریان، یک دهه در اینباره، تلاش رسانهای و نمادین کرد و کوشید جامعه را به سوی انگارۀ حجاب اختیاری سوق بدهد؟ مگر کشف حجاب در معادلۀ براندازی جمهوری اسلامی، چه سهم و نقشی دارد؟ کشف حجاب، چگونه به براندازی کمک میکند و این امر فرهنگی، چه نسبتی با امر سیاسی دارد و به چه واسطههایی در تداوم حاکمیّت، اختلال ایجاد میکند؟ پاسخدادن به این پرسش در شرایط کنونی که کشف حجاب، تعیّن و تحقّق یافته و پیامدها و نتایج آن را به وضوح مشاهده میکنیم، دیگر کار دشواری نیست. همچنان که دین اسلام، «شعائر» دارد که وجه نمادین آن را جلوهگر و مشاهدهپذیر میسازند و تمایز و حتی اقتدار در عرصۀ عمومی میآفرینند، نظام جمهوری اسلامی نیز در حوزۀ زیست زنانه، نمادها و ظهورات و تعیّناتی دارد که از آن جمله، حجاب است. البته این نماد، خودساخته و بشری نیست، بلکه ریشه در حکم الهی دارد و نظام جمهوری اسلامی نیز به سبب اینکه باید در عرصۀ عمومی، احکام شریعت را محقّق کند، آن را قانونی کرد و بهتدریج، وجه نمادین بخشید. حال در این جغرافیای معنایی، روشن است که درهمشکستن حجاب در عرصۀ عمومی، بنیان هویّتی و نمادینِ نظام سیاسی را متزلزل و مخدوش میسازد و آن را با چالش مشروعیّت و تنگنای اقتدار روبرو میکند. کشف حجاب در قالب شرع، حرام شرعی است و در قالب سیاست، حرام سیاسی؛ چراکه به معنی «نافرمانی مدنی» و «معارضۀ با حکومت دینی» است. در اینجاست که حجاب از حوزۀ فرهنگ و سبک زندگی به حوزۀ امنیّت و اقتدار سیاسی راه و تعمیم مییابد و به یک ابزار مهم برای براندازی نظام تبدیل میگردد. این تقابل، گرچه یک انتخاب شخصی و فرهنگی معرفی میشود، اما در اثر روایتپردازی، وجه نمادین یافته و به معنی «کنش براندازانه» است. این معنا، در اختیار فرد نیست که وی بتواند به قصد و نیّت خویش ارجاع بدهد، بلکه در زمینۀ اجتماعی، آفریده میشود؛ آنچه را که در متن یک روند اجتماعی، وجه نمادین یافته و ذیل «نه به حجاب اجباری»، تفسیر شده است، قابل بازتفسیر نیست. بنابراین، خواهناخواه، هر کشف حجابی در این موقعیّت روایتی و تفسیری، معنایی جز معارضۀ با حکومت دینی ندارد. پیش از دهۀ نود، نهفقط کشف حجاب وجود نداشت، بلکه ضعف در حجاب نیز به معنی تقابل با حکومت دینی، تفسیر نشده بود؛ بلکه به انگیزههای شخصی و سلیقهای ارجاع داده میشد؛ چنانکه از «نقص در معرفت دینی» سخن به میان میآمد و یا «میل به تبرّج»، برجسته میشد. اما در دهۀ نود به این سو، طرح امنیّتی برای ایجاد شکاف میان حاکمیّت و مردم، بر روی مسألۀ حجاب، متمرکز شد و آن را به مهمترین نماد سیاسی و ضدهویّتی خویش تبدیل کرد.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از کانال اطلاع رسانی مفام
جریان شناسی جهان اسلام - استاد ربیعی فر.mp3
71.2M
📢فایل صوتی نشست تخصصی جریان شناسی جهان اسلام با توجه به تحولات منطقه
🔰با ارائه استاد حجت الاسلام احمد ربیعی فر
#جریان_شناسی
#تحولات_منطقه
#سوریه
#مجمع_فرق_ادیان_اقوام_مذاهب
#مفام
🖇@mafam1392
هدایت شده از نقطه زن تحلیل های حجت الاسلام دکتر راسخی
29 - rahbord 25-08-03.mp3
38.39M
🎬 برنامه راهبرد رادیو معارف
🔹 موضوع : اندیشه های راهبردی امامین انقلاب
🔸 کارشناس: حجت الاسلام دکتر راسخی
🔻 جلسه نهم: ۱۴۰۳/۸/۲۵
🔘 راهبرد مدیریتی امام در کادرسازی و نظریه پردازی سال ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۷
✍️ نقطه زن/ تحلیل های سیاسی اجتماعی حجت الاسلام دکتر راسخی 👇
https://eitaa.com/gam_dovvom
هدایت شده از بیداری طلاب
🔴 مهمترین دغدغه اجتماعی آقا!
🔴 از کنار اینها ساده میگذریم!!
به صورت اتفاقی دیدم که تعدادی از برنامههای خانوادهمحور تلویزیون در این چند روز در مورد #سقط_جنین صحبت میکنند. موضوعی که بارها خواستهام در موردش بنویسم اما هر بار دستم به نوشتن نرفته ...
توصیه میکنم این چند خط را حتما بخوانید. چند عبارت ظاهراً پراکنده نوشته شده، اما بسیار مهماند؛
1️⃣ مسئلهها اگر حل نشوند، تبدیل به چالش میشوند. چالشها اگر حل نشوند تبدیل به #بحران میشوند. بحرانها اگر حل نشوند، حیات موجود به خطر میافتد.
2️⃣ برخی بحرانها اثرات کوتاهمدت و مقطعی دارند مثل قطع برق، بیماریهای واگیردار محدود، اعتصابات کارگری و ...
👈 این جنس بحرانها نیاز به اقدامات سریع و #عمدتاً کوتاهمدت دارند.
3️⃣ برخی بحرانها اثرات میانمدت و بلندمدت دارند. از این جمله میتوان به بحرانهای زیست محیطی مثل فرسایش خاک، گرم شدن زمین یا بحرانهای ناشی از جنگهای بیولوژیکی و یا بحرانهای جمعیتی اشاره کرد.
👈 این جنس بحرانها عموما نیاز به مجموعه اقدامات میانمدت و بلندمدت دارند.
4️⃣ #جمعیت، مهمترین و حیاتیترین #رکن_زیرساختی جامعه است. کاهشِ جمعیتِ فعال، اختلالِ جدی در ساختارهای اقتصادی جامعه ایجاد میکند، مانع پویایی اجتماعی و فرهنگی جامعه میشود، ساختارهای دولتی و خدماتی را دچار اختلال میکند، روی توان دفاعی و امنیتی یک سرزمین اثرات زیادی میگذارد و ...
5️⃣ ظاهر و باطن امر بر این است که مهمترین دغدغه اجتماعی رهبری مربوط به موضوع #جمعیت است. جایی که چالش اساسی بسیاری از کشورهای اصطلاحاً پیشرفته نیز شده و برای حل آن بعضا با اَبَربحران روبرو هستند.
6️⃣ ایران تا حدود دو دهه قبل، #روند نسبتا مناسبی در رشد جمعیت داشته اما از ۱۰ سال گذشته، با روند کاهشی جدیتری در نرخ موالید روبرو شده.
از حدود ۷ سال قبل تعداد متولدین، از سالانه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به نزدیک یک میلیون نفر در سال رسیده است.
رشد جمعیت به یک بحران در کشور ما تبدیل شده ...
7️⃣ بحران رشد جمعیت در کشور ما، نیاز به اقداماتِ بلند مدت و در عین حال عاجل دارد! اگر صرفا به اقدامات بلندمدت دلخوش کنیم کار پیش نخواهد رفت، کمااینکه در سالیان گذشته اقداماتی که ظاهراً بلندمدت هستند، صورت نگرفته!
7️⃣ مطابق با آمارها سالانه بین ۳۵۰ هزار تا ۵۳۰ هزار سقط جنین در کشور اتفاق میافتد!! از این تعداد، فقط و فقط بین ۳ تا ۴ درصد قانونی است! از موارد غیرقانونی هم تنها حدود ۳، ۴ درصد در بستر خارج از خانواده (غیرشرعی) اتفاق میافتد. این یعنی بیش از ۹۰ درصد از سقط جنین در کشور مربوط به خانواده است! زن و شوهری که با میل خودشان فرزندشان و پاره تنشان را از بین میبرند!
8️⃣ جلوگیری از سقط جنین، یک مُسَکِن برای برونرفت از شرایط فعلی و راهحل کوتاهمدت بحران رشد جمعیت است. مشکل اینجاست که سوای عدم آگاهی خانوادهها نسبت به عوارض آن، به گفته رییس انجمن زنان و زایمان، کار سقط از مافیا گذشته و تبدیل به یک صنعت شده است!
9️⃣ در سمت خانواده نیز باید توجه داشت که سقط جنین سوای حرمت شرعی، در موارد بسیاری با آسیبهای طولانیمدت جسمی، روانی و عاطفی برای مادر همراه است. افسردگی و بعضا از بین رفتن فرصت بارداری مجدد از نتایج شایع سقط هستند ...
دربارهاش بیشتر مینویسم. وقتی جمعیت، #مهمترین دغدغه اجتماعی حضرت آقاست، باید در موردش بیشتر بدانیم و بیشتر فعال شویم، اما متاسفانه از کنار اینها ساده میگذریم. با آقا هم گزینشی برخورد میکنیم ...
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب