eitaa logo
دولت قوی
589 دنبال‌کننده
84 عکس
20 ویدیو
3 فایل
بستری برای اندیشیدن پیرامون «دولت قوی». تدبیر و خردمندی، مقاومت، هویت دینی و ملی، پیشرفت، عدالت اجتماعی ارتباط با بنده: 🇮🇷 👤Eitaa.com/ahs_tafreshi @feqholsiasat
مشاهده در ایتا
دانلود
📊 ✅ نتایج اولین نظرسنجی شناخت پیرامون انتخابات ریاست‌جمهوری (بخش دوم) ✍️ یافته‌های نخستین پیمایش ملی شناخت نشان می‌دهد، ۶۶ درصد از افراد معتقدند فرق می‌کند که چه کسی رئیس‌جمهور باشد. در مقابل ۲۸ درصد اعلام کرده‌اند فرقی ندارد چه کسی رئیس‌جمهور شود. 🔸نکته قابل توجه در این نظرسنجی این است که شاخص بی تفاوتی، دارای همبستگی قوی با عدم تمایل به شرکت در انتخابات است. در همین راستا ببینید: 🔗نظرسنجی شناخت پیرامون انتخابات (بخش اول) 🔅 می‌توان شناخت! | اینستاگرام | توییتر | تلگرام | ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @shenaakht_center 🆔@Asre_jadid_57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️اعتراف تاریخی! اما چه فایده! ▪️جهانگیری بعد از یک عمر که "نوشتن برنامه توسعه"، "قدرت سیاسی برای اجرای آن" و "قدرت اقتصادی برای نفع بردن از آن" در دست "جریانشان" بوده اعتراف می‌کند که نتیجه توسعه‌شان بی‌عدالتی و نابرابری و نارضایتی بوده. امیدوارم همین اعتراف برای عاقبت به‌خیری‌اش بهانه شود و در ادامه مسیر از آنچه کرده برگردد. @h_abasifar 🆔@Asre_jadid_57
🔰 رمی برئ!کدامیک بیشتر دل می سوزاند؟: • بی گناهی را "آیت الله اعدام" و "قصاب تهران" بخوانند و علیرغم دکتری، به "۶کلاسه" متهم کنند و...؟! یا • ممتد نیروهای اصیل انقلابی ای که رانده شدگان دائمی طراحی و اجرای نقشه توسعه کشور بوده اند، را مقصر پیامدهای بد برنامه های توسعه بخوانند؟! فقر و نابرابری و رکود اقتصادی و... را گردن آنها بیاندازند در حالیکه "برئ" و برکنارند! 🔅 برای پاسخ، اول رجوعی به قرآن کنید! "خط ترانزیت بهتان" در قرآن دو درجه و مرتبه دارد: 1⃣ به بی گناهی نسبت ناروا داده و اذیت و آزارش دهند در حالیکه تقصیری ندارد (بغیر ما اکتسبوا)! آیه۵۸ احزاب: "كسانى كه مردان مؤمن و زنان مؤمن را بى‌هيچ گناهى كه كرده باشند مى‌آزارند، تهمت و گناه آشكارى را بر دوش مى‌كشند." 2⃣ از آن بدتر، خطا و گناه خود را گردن بی گناه انداختن (یرم به بریئاً) است! آیه ۱۱۲نساء: "هر كس خطا يا گناهى مرتكب شود؛ سپس آن را به بى‌گناهى نسبت دهد، قطعاً بهتان و گناه آشكارى بر دوش كشيده است". این "حمل بهتان" (فقد احتمل بهتاناً) از اولی بدتر است! ❗️آقای جهانگیری مرداد۱۴۰۰ جوانمردی کرد و در جلسه اعتراض عشایر اهواز اعتراف کرد: "من به عنوان آدمی که عمرم در توسعه گذشته است باید اعتراف کنم توسعه ای که اجرا کردیم متاسفانه عوارضش اینچنین نشان داده می شود! توسعه ای که رضایت مردم درش نباشد توسعه نیست؛ امروز توسعه وقتی معنا پیدا می کند که مردم از آن تبعیض و بی عدالتی و نابرابری متوجه نشوند...!"۱ دهها رسانه و کاندید انتخابات در سالیان متمادی نتایج همین برنامه های معیوب (با اجرای ناقص) -که وضع موجود اقتصاد است- را گردن جریان انقلابی نظام انداخته اند! درحالیکه همیشه الگوهای توسعه غربی شعار آنها بوده و مجاری برنامه ریزی و اجرای آن هم (حتی وقتی به حسب ظاهر، دولت دست آنها نبوده) دست کارشناسان آنها بوده است. این مصداق واضح "من یکسب خطیئه او اثماً ثم یرم به بریئاً فقد احتمل بهتاناً و اثماً مبیناً" است. جریان انقلابی (مثل بهشتی و جهاد سازندگی اش) وقتی شعار "همه با هم جهاد سازندگی" را محقق و در مجامع جهانی مورد توجه کرد؛ تمجید امپراطور ژاپن را در پی داشت طوری که از آقای رفسنجانی پرسید: "چطور این نهاد توانسته در مدت کوتاهی مردم مناطق محروم را با خود همراه کند و بسیاری از مناطق را توسعه [بخوانید: پیشرفت] دهد؟!"۲ در تجارب و ادوار دیگر برای حل مشکل مسکن و اشتغال و... از مثل این الگوها پیروی شد. توسعه غربی، هر نوع پیشرفت اقتصادی نیست؛ صورت و تعیّنی خاص بر فرآیند اقتصاد و سیاست و فرهنگ است. امروز اگر اعتراف آقای جهانگیری -بعنوان یک مدیر باسابقه در توسعه- به رخ جریان توسعه غربی کشیده شود، عذر بدتر می آورند که: عوارض نامطلوب، بخاطر اجرای ناقص برنامه های توسعه است! اجرای کامل آن شامل عرصه فرهنگ و توسعه انسانی هم می شود که تئوری پردازی از آنها گفت: جامعه ای که سالی ۳میلیون زائر جمکران دارد، به مدرنیته [و توسعه] نمی رسد! منتظر باشید ببینید بهتان پیامدهای این برنامه های معیوب و اجراهای غلط را اینبار بعد از رئیس جمهور شهید گردن کدام نیروی متعهد انقلابی می اندازند! ........................... ۱. اینجا ببینید: yun.ir/9obfba ۲. کتاب رسم جهاد ص۱۳ * این یادداشت را هم ببینید 📝 محسن قنبریان ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ ☑️ @m_ghanbarian 🆔@Asre_jadid_57
⭕️تفاوت امام خمینی با دیگران | وظیفه‌گراییِ ناظر به حصول نتیجه 🔰حضرت آیت‌الله حائری شیرازی ▪️آنچه امام در سال۴٢ مطرح می‌کند و همه با آن موافقت می‌کنند، با آنچه در سال۵٧ مطرح می‌کند و باز همه می‌پذیرند، فرق دارد. آنچه را ایشان در سال۵٧ مطرح کرد و همگانی شد، اگر در سال۴٢ مطرح می‌کرد، خودش منزوی می‌شد؛ چون آن میوه هنوز نرسیده بود! در آن هنگام، فقط عدّه‌ای از مردم، رژیم را آنطور که باید شناخته بودند و بسیاری هنوز به این کاروان ملحق نشده بودند. از این جهت، شعار امام در سال۴٢، شعار تشکیل حکومت اسلامی نیست؛ بلکه شعار مبارزه با ظلم و استبداد و طغیان است؛ شعار اعتراض به کاپیتولاسیون و مخالفت با پیمان‌ها و قراردادهای نظامی است. ▪️چرا وقتی دیگران قیام می‌کنند، خُرد و منزوی می‌شوند؟ چرا به آن‌ها می‌گویند تندرو و همراه‌شان حرکت نمی‌کنند؟ تفاوت در اینست که امام، کار را در جای خودش، وقت خودش و در شرایط مناسب خودش شروع می‌کند و در نتیجه، جامعه را با هم متّفق می‌کند. اما دیگران نمی‌دانند مردم چگونه فکر می‌کنند و در ذهن‌شان چه می‌گذرد؟ فقط به‌عنوان اینکه «من باید بگویم و وظیفه‌ام را ادا کنم و فردا پیش خدا مسئول نباشم» حرفی می‌زنند و چیزی می‌نویسند. ▪️این درست است که انسان مسئولیتش را ادا کند، اما مسئولیت فقط این نیست که من فردای قیامت بگویم «خدایا من گفتم و به من ربطی ندارد که کِی بگویم و کجا بگویم و با چه مقدماتی بگویم! به من ربطی ندارد که اگر گفتم، مردم نسبت به من موضع بگیرند. به من ربطی ندارد که اگر گفتم، مردم بروند و حتی دست از دین بِکِشند! به من ربطی ندارد که اگر گفتم، فردا دین برای عدۀ کثیری مشتبه شود!» این تفاوت امام (ره) با دیگران است. برخی از روی تدیّن و وظیفۀ شرعی سخن می‌گویند؛ اما می‌گویند تا سبُک شوند و آرام بگیرند، می‌گویند تا فردا جواب داشته باشند! اما امام، می‌گوید تا اسلام را در عالم بر کفر حاکم کند! ▪️«صاحب‌دلی به مدرسه آمد ز خانقاه بشکست عهد صحبت اهل طریق را گفتم میان عالِم و عابد چه فرق بود تا اختیار کردی از آن این فریق را گفت آن گلیم خویش بدر می‌برد ز موج وین جهد می‌کند که بگیرد غریق را» ▪️وقتی انسان می‌گوید «می‌خواهم ادای مسئولیت کنم و هر چه بادا باد»، دارد گلیم خویش را از موج بیرون می‌‌کشد. اما کسی که توجه می‌کند به اینکه کلامش مردم را نَرَماند و سخنش آن‌ها را از اسلام سرد نکند، یا موضع‌گیری‌اش، جوان را طرد نکند و پیر را در مقابل انقلاب قرار ندهد، کاروان را نشکند، مجموعه را به هم نریزد و نظام از هم نپاشد، این، هزار جا را فکر می‌کند و آن، فقط یکی را فکر می‌کند!‌ @haerishirazi 🆔@Asre_jadid_57
⭕️رهبر انقلاب: قضاوت‌های شهید مطهری درباره شریعتی مبالغه‌آمیز بود - خبرآنلاین 🌐https://www.khabaronline.ir/news/163024/رهبر-انقلاب-قضاوت-های-شهید-مطهری-درباره-شریعتی-مبالغه-آمیز-بود 🔗پی‌نوشت: ▪️نظام اولویت‌‌‌ها و مسائل در مبارزه تعیین‌کننده‌اند، به‌گونه‌ای که خطای در تشخیص اولویت‌ها و مسائل، خطرناک و اغماض‌ناپذیر است. ❓واکنش امام به نامه شهید مطهری در مورد دکتر شریعتی چه بود؟ ایشان شریعتی را در مبارزه برجسته کرد‌؟ ▪️اگر مرجعیت فکری ما حضرت آقا باشد، هرگز دچار خطای محاسباتی در تشخیص اولویت‌ها و کنشگری در میدان عمل نخواهیم شد. ▪️هدف از ارسال پیام، این بود که بگویم می‌توان با پرهیز از گیر دادن به اشکالات جزئی در نظرات بزرگان و برجسته‌کردن آن‌ها و دمیدن بر طبل اختلافات، با هم‌دلی، هم‌اندیشی و همکاری، راه را برای هم افزایی و... باز کرد. 🆔@Asre_jadid_57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد رحیم‌پور: امام به نامه‌ی آقای مطهری اعتنا نکرد. 🆔@Asre_jadid_57
گنجشکی بر شاخه درخت تنومندی نشسته بود و هنگامی که می خواست پرواز کند به درخت گفت درخت جان! محکم باش که می‌خواهم بلند شوم مبادا بلرزی! درخت هم با آرامش به گنجشک گفت: گنجشک جان! من نفهمیدم که تو کی آمدی که حالا میخواهی بروی. 🔗پی‌نوشت: حکایت برخی از جمله محمود احمدی‌نژاد که در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کند و هر بار رد صلاحیت می‌شود و انتخابات را تحریم می‌کند و باز دوباره در دوره‌های بعد ثبت نام می‌کند و... 🆔@Asre_jadid_57
⭕️اگر امروز یک جریان چپ در کشور وجود نداشت من لازم میدانستم یک جریان چپ به وجود بیاورم تا برآیند این دو حرکت -[یعنی] حرکتی که آقای هاشمی و او شروع کرده- یک برآیند معتدل باشد. 🔰حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ▪️ببینید یک وقت هست که حرکات طبیعی نظام به یک جذب و دفع‌هایی یا رویش و ریزش‌هایی منتهی میشود، این طبیعی است و در این بحثی نیست؛ بالاخره امتحانهای متعدّدی وجود دارد که کسانی در این امتحانها مردود میشوند، کسانی مقبول میشوند، در این نمیشود تردید کرد. جریان اصلی انقلاب هم به راه خودش ادامه خواهد داد؛ این درست است، امّا اینکه ما میخواهیم جرّاحی کنیم انقلاب را، بعضی‌ها را حذف کنیم، بعضی‌ها را طرد کنیم و نالایق بدانیم، نه، این مطلقاً مورد اعتقاد من نیست و قبول هم ندارم این را. ▪️ اوایلِ بعد از رحلت امام که [شروع] این مسئولیّت جدید ما بود، این آقایان جناح چپ -که آن وقت هنوز چپ بودند، هنوز به این طرف منحرف نشده بودند- مثل آقای موسوی‌خوئینی،(۱) مثل آقای خاتمی(۲) می‌آمدند پیش ما [میگفتند] که آن جریان راست میگویند رهبری مال ما است؛ گفتم خب من چه بکنم، من چه کار کنم که وقتی آنها میگویند؛ خب، شما بگویید رهبری مال ما است. گفتم علاجش این است که شما که چپ هستید بگویید رهبری مال ما است؛ من انکار خواهم کرد؟ مسلّماً انکار نمیکنم؛ من رد خواهم کرد؟ نه، استقبال هم میکنم. ▪️ من یک وقتی اینجا به خود آقای خاتمی -همان وقت که ایشان وزیر(۳) بود و آمد پیش من- گفتم ببین آقای خاتمی! اگر امروز یک جریان چپ در کشور وجود نداشت من لازم میدانستم یک جریان چپ به وجود بیاورم تا برآیند این دو حرکت -[یعنی] حرکتی که آقای هاشمی و او شروع کرده- یک برآیند معتدل باشد. ▪️من کسی را برای ریاست جمهوری تربیت نمیکنم؛ نه جزو وظایف من است نه میتوانم این کار را بکنم و واقعاً قادر نیستم به این کار. اگر چنانچه من یک چنین کاری را بکنم، فردای آن روز مورد اعتراض یک جمع دیگری از قبیل شما قرار میگیرم که شما یک کسی را درست کردید، به قول فرنگی‌ها لانسه کردید برای ریاست جمهوری؛ من نمیکنم این کار را. ۱) حجّت‌الاسلام سیّدمحمّد موسوی خوئینی‌ها (دبیرکلّ مجمع روحانیّون مبارز) ۲) حجّت‌الاسلام سیّدمحمّد خاتمی (رئیس‌جمهور سابق) ۳) وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 📕گزیده‌ای از بیانات در دیدار جمعی از فضلای حوزه علمیه قم، ۱۳۸۸/۰۴/۳۰ 🌐https://khl.ink/f/41286 🆔@Asre_jadid_57