eitaa logo
کانال رسمی دکتر عابدی سرآسیا
221 دنبال‌کننده
188 عکس
31 ویدیو
10 فایل
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 در مورد (12) ⚠ چرا جمهوری اسلامی مخالف حکومت اسلامی پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) عمل می کند؟! همانگونه که در آن زمان با بی حجابی برخورد نمی شد و برای آن قانون و مجازات وضع نمی شد الان نیز باید به تبعیت از ایشان، همانگونه رفتار کرد! ✍ پاسخ: 🔹 به فرض صحت این ادعای غلط که «در صدر اسلام با بدحجابی برخورد نمی شده است»، طرح این ادعا ناشی از نادیده گرفتن تفاوت های صدر اسلام و زمان حاضر در این مسئله است؛ زیرا شواهد حاکی از این است که: مسئله پوشش در صدر اسلام یک معضل فراگیر نبوده است اما امروزه به یک معضل فراگیر با دامنه مفسده انگیزی بسیار بالا تبدیل شده است و از این رو ایجاب می کند که تصمیمات ویژه و احیانا متفاوتی در مورد آن اتخاذ گردد. تفاوت های صدر اسلام و زمان حاضر 1) تفاوت ترکیب زنان حاضر در جامعه ی اسلامی صدر اسلام با امروز اکثر زنان جامعۀ نبوی در مدینه کسانی بودند که حجاب بر آنان لازم نبود(کنیزان و غیر مسلمانان که حداقل سه قبیله ی بزرگ یهودیان بنی مصطلق، بنی قینقاع و بنی قریظه در آن حضور داشتند و بخش عمده ای از جمعیت مدینه را تشکیل می دادند.) در حالی که در جامعه امروزی اکثریت جامعه کسانی هستند که حجاب بر آنها لازم است؛ زیرا موضوع کنیزان که منتفی است و غیر مسلمانان نیز در جامعه ما در اقلیت هستند. 2) تفاوت ارزش اجتماعی حجاب در عصر پیامبر با عصر حاضر. در جامعه آنروز حجاب نماد برتری بود: یا برتری اجتماعی (آزاد و برده) یا برتری دینی (مومن و کافر). 👌 لذا حتی برخی کنیزان و غیر مسلمانان با رعایت حجاب اسلامی سعی می کردند خودشان را مخفی کنند تا شأنشان را بالا بیاورند و جزو جامعه برتر حساب شوند. اما متاسفانه امروزه عکس آن رخ داده است که به جهت تبلیغات مسموم چند ده ساله، حجاب مورد تحقیر واقع شده و بی حجابی نشانه شخصیت و مترقی بودن معرفی شده است. 3) تفاوت در فضای ذهنی پیشینی. اصولاً آموزش افرادی که ذهنشان نسبت به موضوعی خالی است، بسیار ساده تر از آموزش کسانی است که گزاره های غلطی از موضوع در ذهنشان وجود دارد. 👈 جامعه ی اسلامی در صدر اسلام نسبت به حجاب و پوشش اسلامی خالی الذهن بود، ولی جامعه ی اسلامی کنونی اینگونه نیست. از زمان رضا شاه که می گفت: «دوست ندارم تمجید و تعریف از غرب را بشنوم؛ دوست دارم خودمان غربی بشویم» (حاج عبدالباقی، مقایسه ی رویکرد قرآن کریم و سیاست جمهوری اسلامی ایران در طرح موضوع حجاب، ج1 :452 ) ما باید صورتاً و سنتاً غربی بشویم» (جعفری و همکاران، واقعه ی کشف حجاب، 21) تا امروزه که نمادهای ضد دینی و سکولاری را به شکل گسترده ای در ماهواره ها و رسانه ها ترویج و تبلیغ می کنند، در چنین فضای مسمومی طبیعتا گرایش به بی حجابی و برهنگی بیشتر است تا پوشیدگی و حجاب گرایی و عفاف گرایی 4) مفهوم و محدوده ی خودآرایی و خودنمایی. آنچه امروزه در بحث لباس و آرایش و خودنمایی مشاهده می شود، قابل قیاس با زمان های پیش گفته نیست. امروزه شاهد کمک گرفتن از روان شناسی جنسی در طراحی لباس برای هرچه شهوت انگیزتر جلوه دادن زنان هستیم. (رک: حداد عادل، فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی، 33). این روند که با کمک وسایل ارتباط جمعی جدید، امکان ایجاد و ترویج مفاسدی را دارد که نه تنها در صدر اسلام بلکه شاید تا صد سال قبل هم، میزان و عمق آن برای کسی قابل پیش بینی و باور نبود. لذا تبرج امروز قابل مقایسه با تبرج هزار سال پیش نیست. 5) کارکرد سیاسی حجاب برای تخریب نظام سیاسی. امروزه کشف حجاب نماد و ابزاری برای براندازی، اعتراض و نافرمانی مدنی، مبارزه با نظام اسلامی، و استحاله فرهنگی جامعه دینی شده است. این کارکردها قبلا وجود نداشته است. لذا اگر کسی بگوید «مردم را رها کنید خودشان باحجاب می شوند» غفلت کامل از این کارکردها داشته است. در کجای دنیا سراغ دارید که چندین کشور خارجی برای ترویج بی حجابی در یک کشور دیگر پول های کلان خرج کنند؟! 6) میزان و نوع تصدی حاکمیت. در گذشته به خاطر بسیط بودن جوامع و ساده بودن روابط نیازی به مداخله دولت در بسیاری امور مشاهده نمی شد. اما آنچه در جوامع امروزی مشاهده می شود، مداخله ی روزافزون دولت ها در شئون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و... است و این ورود و مداخله هم ضرورت دارد. و این نیست مگر به خاطر گسترش و پیچیده تر شده روابط و نیازها و... لذا امروزه در تمام دنیا ما شاهد آن هستیم که دولتها در اموری ورود می کنند که حتی در صد سال پیش هم شاهد آن نبودیم. بنابراین، این استدلال مغالطه است که بگوییم حکومت آن زمان ورود نکرده پس شما هم ورود نکنید! هزاران مسئله دیگر را هم قبلا حکومت ها ورود نداشته اند(مثل قوانین راهسازی و ساختمان سازی، حمل و نقل، مجوز کسب و کار، حفر چاه، معدن و... ) آیا هیچ عاقلی می پذیرد که الان هم نباید ورود کنند؟! 👌 با این توضیحات روشن می شود که بر اساس مبانی نقلی و عقلی: در شرایطی که بدپوششی می تواند به یک معضل عمومی با اثرات مخرب فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی امنیتی تبدیل شود ، حاکم اسلامی می تواند عموم زنان و حتی اقلیت های مذهبی و گردشگران خارجی را نیز الزام به پوشش خاصی متناسب با فرهنگ عمومی کشور نماید. ببینید: ⚠ وضع قانون برای حجاب و عفاف و ورود حکومت به این مسئله و اقدام به برخورد قانونی و مجازات، بر خلاف شریعت و فقه اسلامی است!؟ https://eitaa.com/dr_abedisarasia/586 ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia
🔰 در مورد (13) ⚠ وضع قانون برای حجاب و عفاف و ورود حکومت به این مسئله و اقدام به برخورد قانونی و مجازات، بر خلاف شریعت و فقه اسلامی است!؟ ✍ پاسخ: 🔹 1) در مطالب پیشین نشان دادیم که خود معصومان(ع) نسبت به رفتارهای نامناسب در حوزه حجاب و عفاف بی تفاوت نبوده و حتی در زمان اندک حکمرانی خود، فرمانها ومقرراتی را توسط برخی حکام و امیران منسوب از ناحیه خویش به مردم ابلاغ کرده اند. ببینید: https://eitaa.com/dr_abedisarasia/584 🔸 2) همچنین در جای خود بیان شد که مسئله پوشش در صدر اسلام یک معضل فراگیر نبوده است اما به جهت تفاوت های متعدد زمان حاضر با زمان صدر اسلام، امروزه به یک معضل عمومی با دامنه مفسده انگیزی بسیار بالا تبدیل شده است و از این رو ایجاب می کند که حاکم اسلامی برای رعایت مصالح اجتماعی و حفظ حقوق عمومی جامعه به این مسئله نیز ورود کرده و قوانین ومقرراتی را برای آن وضع نماید. ببینید: https://eitaa.com/dr_abedisarasia/585 🔹 3) علاوه بر دو جهت گذشته، مسئله ورود حکومت به عرصه حجاب و عفاف را از دو منظر دیگر نیز می توان بررسی کرد: ✅ الف- از باب امر به معروف و نهی از منکر. حجاب معروفی است که امر به آن واجب است. در مرحله بندی سه گانه ی امر بمعروف و نهی از منکر، ابتدا قلب، سپس زبان و در نهایت ید قرار دارد. فقهای عظام تصریح می کنند که امر به معروف و نهی از منکر در مرحله ید وظیفه حاکم است. حال سوال این است که آیا کشف حجاب و برهنگی منکر شرعی است یا خیر؟ قطعا بله. خوب مردم که فقط می توانند تذکر لسانی بدهند و حق ورود عملی ندارند. حال شما می گویید حکومت هم حق ورود ندارد؟ این سخن با کدام منطق دینی سازگار است؟! از طرفی، اگر ورود حکومت دینی به این عرصه را نپذیریم لازم می آید که ورود عملی را نیز بر عهده مردم بدانیم تا این وظیفه زمین نماند. آیا در این صورت احتمال بروز درگیری و خشونت و هرج و مرج در جامعه تقویت نمی شود؟! به عبارت دیگر، مرحله عملی و یدی امر بمعروف و نهی از منکر را یا باید کلا ساقط بدانیم که در اینصورت تشریع آن امری لغو و بیهوده خواهد بود! یا باید بر عهده مردم بگذاریم که منجر به هرج و مرج می شود! پس تنها راه صحیح این است که بر عهده حکومت باشد.ب- از باب تعزیر. حاکم شرعی می تواند برای هر حرامی (یا دست کم حرامهایی که جنبه اجتماعی و علنی پیدا کرده اند) تعزیر و مجازات وضع کند.بدپوششی، کشف حجاب، برهنگی، و ترویج و تبلیغ این امور، قطعا جزو محرمات الهی محسوب می شوند که به جهت اینکه حرام علنی و به اصطلاح جرم مشهود محسوب می شوند از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و حاکم اسلامی نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.البته تعزیر دایره ای بسیار گسترده دارد، به طوری که می تواند از یک موعظه، تذکر، توبیخ یا تأدیب ساده آغاز شود و تا مواردی چون شلاق، حبس، جزای نقدی و .... نوع و کیفیت آن را حاکم انتخاب می کند. این ویژگی تعزیرات سبب می شود که امکان تطبیق نوع مجازات با شخصیت مجرم و زمینه های جرم نیز فراهم شود و بتوان متناسب با میزان تخلف، دفعات تکرار، شخصیت و سن و جنس و دیگر ویژگی های مرتکب بهترین واکنش را به منظور تأثیرگذاری حداکثری انتخاب کرد و از در نظر گرفتن یک نسخه ی واحد برای همه ی افراد خودداری ورزید. با این توضیحات روشن می شود که از منظر عقل و شرع، ورود حکومت به حوزه حجاب و عفاف، نه تنها جایز بلکه امری ضروری است و نظیر بسیاری از کشورهای دیگر، باید برای ناهنجاری های مربوط به پوشش و روابط غیر اخلاقی و منافی عفت در حوزه اجتماع، قوانین مدون و دقیقی وضع شده و با دقت و قوت به اجرا گذاشته شود. ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia
🤬 توهین به دانشجو؟ 🙁 ضایع کردن حقوق؟ 😠 تبعیض جنسیتی؟ 💑 عامل طلاق؟ راستی که این قضیه‌ی "حجاب" کی می‌خواد تموم شه؟ خسته شدیم🚶 با اساتید🪑🔥 👈🏻 درددل دانشجویان درمورد پوشش در دانشگاه بالاخره قراره شنیده بشه: 🗓 سه شنبه ۲۷ آذرماه ⏰ ساعت ۱۲ الی ۱۴ 🎓 آمفی تئاتر دانشکده علوم اداری و اقتصادی ❌ورود به تنهایی ممنوع! با سوالاتت بیا📚
🔸دفترهم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌کند: 🔰نشست هم‌اندیشی اساتید ♦️باعنوان: تبیین قانون حمایت از خانواده از طریق عفاف و حجاب باحضور: 👤دکتر امیرحسین بانکی پور ➖رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس ➖عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی 🔻دبیر علمی نشست:. 👤دکتر علیرضا عابدی سرآسیا ➖دانشیار فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه فردوسی 📆 چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۳ساعت ۱۲ تا ۱۴ 🏢دانشکده الهیات و معارف اسلامی، سالن شهيد عبدالكريمی 📝ثبت‌ نام از طریق پرتال دانشگاهی پویا (ثبت‌نام در رویداد) 📍شرکت در نشست مشمول امتیاز بند ۵ ماده ۱ آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی می باشد ➖➖➖➖➖➖➖➖ ⚜ دفتر هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه فردوسی مشهد 🆔 @hamandishi_fum
فوری سخنان مهم رهبر معظم انقلاب: ✅ دیکتاتوری همان است که نه به مجلس سر فرود می آورد، نه به قوانین مجلس و نه به شورای نگهبان و نه به تایید شورای نگهبان و نه به قوه قضائیه و نه به دادستانی و نه به شوراهای دادستانی و همین طور به همه ارگان ها. ✅ ما امروز مواجه هستیم با مشکلاتی که از خارج برای ما تهیه و صادر می کنند و در داخل هم بعضی عناصر وابسته به خارج، تهیه می کنند و ما را در مشکلات می گذارند. ✅ در کشوری که قانون حکومت نکند، خصوصا، قانونی که قانون اسلام است، این کشور را نمی توانیم اسلامی حساب کنیم. کسانی که با قانون مخالفت می کنند این ها با اسلام مخالفت می کنند. ✅ اگر همه به قانون خاضع بشویم و قانون را محترم بشمریم، هیچ اختلافی پیش نخواهد آمد. اختلافات از راه قانون شکنیها پیش می آید. ✅ نباید چنانچه یک قانونی بر خلاف نظر من بود، من بیایم بیرون و هیاهو کنم که من این قانون را قبول ندارم، این قانون خوب قانونی نیست. قانون خوب است، شما ها باید خودتان را تطبیق بدهید با قانون، نه قانون [خودش را] با شما تطبیق بدهد. ✅ اگر یک جایی عمل به قانون شد و یک گروهی در خیابان ها بر ضد این عمل بخواهند عرض اندام کنند، این همان معنای دیکتاتوری است که مکرر گفته ام که قدم بقدم پیش می رود. این همان دیکتاتوری است که به هیتلر مبدل می شود انسان. این همان دیکتاتوری است که به استالین انسان را مبدل می کند. ✅ اگر قانون در یک کشوری عمل نشود، کسانی که می خواهند قانون را بشکنند این ها دیکتاتورانی هستند که به صورت اسلامی پیش آمده اند یا به صورت آزادی و امثال این حرف ها. ✅ بعد از آنکه قانون وظیفه را معین کرد، هر کس بخواهد که برخلاف او عمل بکند، این یک دیکتاتوری است که حالا به صورت مظلومانه پیش آمده است و بعد به صورت قاهرانه پیش خواهد آمد و بعد این کشور را به تباهی خواهد کشید و این کشور وقتی به تباهی کشیده شد و این مردم متفرق و مختلف با هم شدند، این همان وظیفه ای [است] که برای ابرقدرت ها باید انجام بدهد. این آدم انجام داده، ولو خودش نمی فهمد. اگر بفهمد که دیگر مصیبت بالاتر است، لکن خودشان ملتفت نیستند. ✅ اگر من این نصیحت ها را می کنم که شما همه به قانون عمل کنید، از هیاهو و جنجال دست بردارید، روزنامه ها از هیاهو و جنجال دست بردارند، قلم دار ها از هیاهو و جنجال دست بردارند، نویسنده ها دست بردارند، گوینده ها دست بردارند، اگراین طور بشود، یک کشور قانونی پیدا می کنیم که همان کشور اسلامی است و دیکتاتوری از این کشور بیرون می رود. 👌 این سخنان مهم را بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر روز ۱۸ خردادماه ۱۳۶۰ همزمان با بالاگرفتن اختلافات میان ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهوری وقت و سایر ارگانهای کشور از جمله مجلس و دادستانی، در حسینیه جماران ارائه کردند؛ ولی انگار همین امروز بیان شده است!؟ آیا کشور دوباره به سمت دیکتاتوری می رود؟!
بیانیه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در مورد لایحه عفاف و حجاب بسم الله الرحمن الرحیم با سلام به محضر ملت شریف ایران اسلامی، به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، که با درایت، هوشمندی و دلسوزی خود همواره در راستای تقویت بنیان‌های اسلامی کشور عزیزمان گام برداشته‌اند، مجمع نمایندگان طلاب حمایت قاطع و مؤکد خود را از لایحه "عفاف و حجاب" اعلام می‌دارد. این لایحه که به عنوان یکی از ضرورت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی در راستای تقویت هویت اسلامی و حفظ ارزش‌های اخلاقی جامعه ارائه شده است، نیازمند حمایت همه‌جانبه و توجه ویژه از سوی تمامی آحاد ملت و مسئولان است. ۱. اهمیت حجاب و عفاف در آموزه‌های دینی تأکید می کنیم که حجاب و عفاف به عنوان دو مقوله اساسی در دین اسلام از جایگاه بزرگی برخوردار هستند. در قرآن کریم و احادیث اهل بیت علیهم‌السلام، حجاب نه تنها به عنوان یک الزام اجتماعی بلکه به عنوان یک فریضه دینی معرفی شده است. این موضوع به قدری اهمیت دارد که در قرآن، علاوه بر اشاره به حجاب ظاهری، بر طهارت روحی و عفاف در رفتار، نگاه و گفتار نیز تأکید فراوان شده است. آیه ۳۱ سوره نور که به طور خاص به مسئله حجاب پرداخته است، یکی از بارزترین شواهد قرآنی بر لزوم رعایت حجاب در جامعه اسلامی است: در این آیه، علاوه بر حفظ حجاب ظاهری، حفاظت از نگاه و رفتار نیز به عنوان یک وظیفه دینی و انسانی برای تمامی مسلمانان تأکید شده است. ۲. نقش حجاب در تقویت بنیان‌های اجتماعی در دنیای امروز، مسائل اجتماعی و فرهنگی در تقویت یا تضعیف هویت‌های ملی و دینی نقش بسزایی ایفا می‌کنند. یکی از پایه‌های اصلی استحکام خانواده و انسجام اجتماعی در جوامع اسلامی، توجه به موضوع عفاف و حجاب است. با توجه به تأثیرات عمیق رسانه‌های غربی و گسترش فرهنگ‌های بیگانه در دنیای امروز، ضروری است که قوانین و مقرراتی در جهت حفظ هویت فرهنگی و دینی جامعه وضع گردد. از این رو، لایحه عفاف و حجاب، نه تنها در راستای اجرای احکام دینی است بلکه به عنوان یک گام مؤثر در حفظ شخصیت اجتماعی زنان و مردان ایرانی در برابر تهاجم فرهنگی غرب نیز شناخته می‌شود. ۳. حمایت قاطع از لایحه "عفاف و حجاب" مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بر این باور است که لایحه "عفاف و حجاب" گامی است محکم و ضروری در جهت تأکید بر احترام به ارزش‌های اسلامی و حفظ کرامت انسانی. ما بر این عقیده‌ایم که اجرایی شدن این لایحه، علاوه بر اینکه به عنوان یک الزام دینی و اجتماعی برای تحقق منافع عمومی کشور عمل خواهد کرد، موجب تقویت وحدت ملی و انسجام دینی خواهد شد. و در حفظ امنیت فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی جامعه نقشی کلیدی دارد. ۴. لزوم حمایت از هم‌افزایی میان نهادهای فرهنگی و دینی اجرای این لایحه تنها با حمایت کامل از نهادهای دینی و فرهنگی و همکاری گسترده آنها با دستگاه‌های اجرایی میسر خواهد بود. همان‌طور که علما و روحانیون بزرگ در طول تاریخ همواره تأکید کرده‌اند، حجاب و عفاف به معنای محدود کردن آزادی فردی نیست، بلکه یک دستور عقلانی است که در چارچوب آن، انسان به کمال و سعادت دست می‌یابد. بدین ترتیب، جامعه به سمت یک فضای معنوی و اخلاقی سوق خواهد یافت که در آن زنان و مردان جامعه به حقوق خود احترام گذاشته و از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مصون می‌مانند. ۵. ضرورت رعایت موازین قانونی و رعایت حقوق شهروندی تأکید می‌کنیم که در کنار اجرای صحیح و مقتدرانه لایحه عفاف و حجاب، از سوی قوی محترم مجریه باید حقوق شهروندی تمام افراد جامعه به ویژه زنان محترم در نظر گرفته شود. در هیچ شرایطی نباید اجرای این لایحه به بهانه اجبار و فشار غیرضروری، به نقض کرامت انسانی منتهی شود. در عین حال، باید سازوکارهایی برای آموزش و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیز توسط مسولین مربوطه ایجاد گردد. ۶. هم‌صدایی و هم‌گرایی در مسیر تحقق اهداف عالیه لایحه مجمع نمایندگان طلاب از تمام نهادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور خواستار است تاهمگان در کنار یکدیگر تلاش کنند تا بر مبنای آموزه‌های اسلامی و انسان‌ساز، جامعه‌ای با هویت اسلامی و با رعایت حقوق و کرامت فردی برای همه افراد آن، بویژه زنان، بسازیم. حجاب و عفاف، علاوه بر یک الزام دینی، به‌عنوان یک قانون مشابه با سایر قوانین کشور مطرح هستند که اجرای آن برای حفظ نظم اجتماعی ضروری است. این الزام، مانند قوانین دیگر در هر کشور، از اهمیت ویژه‌ای برای پایداری فرهنگی و اجتماعی برخوردار است.
اظهارات غیر کارشناسانه مرتضی الویری، چهره سیاسی اصلاح طلب و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در مورد قانون حجاب و عفاف: 🗣 این قانون ضداسلامی است به این دلیل که در اسلام هیچ گونه مجازاتی برای کسی که حجاب اسلامی را رعایت نمی کند، مشاهده نمی شود، این مورد نه در قرآن وجود دارد و نه در سیره نبوی و نه در سیره ائمه. 🗣 گذاشتن مجازات های مالی سنگین و زندان برای فردی که حجاب اسلامی را رعایت نکرده، با ضوابط شرعی، قرآن و سنت مغایرت دارد . 🗣 همان فقهایی که معتقد به حجاب اسلامی هستند، اتفاق نظر دارند که اقلیت های مذهبی و زنان کهنسال احتیاج به رعایت کردن حجاب اسلامی را ندارند، در حالی که در این قانونی که در مجلس تصویب شده، یک زن مسیحی، یهودی و یا زرتشتی باید حجاب داشته باشد، این مورد در کجای شرع آمده است؟ این دقیقاً مغایر ضوابط شرعی است که فقها در مورد آن اتفاق نظر دارند. پ.ن: 1) از جناب آقای الویری باید پرسید: مگر شما چند سال درس حوزه خوانده اید و چند سال سابقه شرکت در درس خارج و چند سال سابقه تدریس دروس خارج حوزوی دارید که ، عظام تقلید کرده و قانونی را که شورای نگهبان، موافق با اسلام تشخیص داده و برخی مراجع عظام تقلید از آن حمایت کرده اند، مخالف و ضد با اسلام تشخیص داده اید؟!!! 2) بر اساس کدام ضابطه شرعی، اگر برای چیزی در قرآن و سیره معصومان(که تنها بخشی از سنت است!) مجازاتی وضع نشده باشد، حاکم اسلامی نمی تواند برای آن مجازات وضع کند؟!!! اصلا مگر منابع، فقه منحصر در قرآن و سیره است؟ بر این مبنا، لطف بفرمایید و نیم نگاهی به قوانین جزایی کشور بیاندازید و بفرمایید از این همه مجازاتهای تعزیری و تعزیرات حکومتی که در قانون ذکر شده، به چند درصد آنها در آیات و روایات تصریح یا حتی اشاره شده است؟ آیا می شود کشور را اداره کرد؟!! 3) بر اساس ضوابط فقهی و موازین شرعی، در مواردی که یک مسئله در شرایط عادی (حکم اولیه) جایز باشد ولی در شرایط غیر عادی، ای نظیر ضرر و اضرار به غیر، مفسده انگیزی، ترویج و تبلیغ بی بندوباری، اشاعه فحشا، سلطه بیگانگان و تخریب یا براندازی نظام اسلامی، موجب می گردد که ورود حکومت و وضع قوانین بازدارنده امری جایز بلکه الزامی باشد. ورود حکومت به مسئله عفاف و حجاب و حتی الزام اقلیتهای مذهبی و افراد کهنسال به پوشش عرفی حداقلی در قانون جدید(و نه لزوما حجاب شرعی) در همین راستا قابل تحلیل و بررسی است. اساسا مقایسه بدحجابی در زمان حاضر با مسئله پوشش در صدر اسلام، قیاسی مع الفارق است که ناشی از عدم توجه به تفاوتهای متعدد در این مسئله است. پاسخ تفصیلی در این موارد را در آدرس های زیر مشاهده کنید: ⚠ اگر الزام به حجاب امری ضروری است، چرا پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) هیچگاه امر بدان نکرده و بی حجابان را توبیخ یا مجازات نکرده اند؟ https://eitaa.com/dr_abedisarasia/584 ⚠ چرا جمهوری اسلامی مخالف حکومت اسلامی پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) عمل می کند؟! همانگونه که در آن زمان با بی حجابی برخورد نمی شد و برای آن قانون و مجازات وضع نمی شد الان نیز باید به تبعیت از ایشان، همانگونه رفتار کرد! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/585 ⚠ وضع قانون برای حجاب و عفاف و ورود حکومت به این مسئله و اقدام به برخورد قانونی و مجازات، بر خلاف شریعت و فقه اسلامی است!؟ https://eitaa.com/dr_abedisarasia/586 ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia
🔰 در مورد (14) ⚠ با اجرای قانون عفاف و حجاب دیگر نمی‌توان به جذب گردشگر امیدوار بود! ✍ پاسخ: 1) حجاب الزامی قبلا نیز وجود داشته و گردشگران خارجی نیز می‌دانند باید به قوانین ایران - از جمله رعایت پوشش و حجاب-، عمل کنند که تا امروز رعایت کردند و می‌کنند؛ لذا تاکنون مشکلی به نام کشف حجاب و برهنگی گردشگران خارجی وجود نداشته است. 2) هر کشوری قوانین و آداب و رسوم خود را دارد و جذب گردشگر را تنها در چهارچوب قوانین و آداب فرهنگی خودش دنبال می کند. اگر این استدلال درست باشد پس لابد در مرحله بعد باید برای جذب گردشگر، در مورد سرو مشروبات و دنس های مختلط و تامین نیازهای جنسی گردشگران و... فکری اندیشید؟!!! 3) داشتن یک پوشش حداقلی عرفی، نه تنها برای گردشگران خارجی مشکل یا مانع نیست بلکه اتفاقا چون است خاص خود را دارد. این نکته را در خاطرات برخی از این افراد می توان مشاهده کرد.  ✅ برای نمونه خانم ماریسیا ماکیکوچا از لهستان پس از سفر به ایران اظهار داشت: «حجاب در ایران برای توریست ها اجباری است اما من از شال های رنگی و بلند و همچنین لباس های آنان خیلی خوشم آمد. زنان ایرانی بسیار خوش پوش و خوش سلیقه هستند.» 4) فراموش نکنیم که یکی از اهداف مهم جذب گردشگر، است. خاطرات خوب سفر، در کنار تجربه حجاب حداقلی، می تواند از عوامل موثر جذب گردشگران به این سبک جدید از زندگی و حتی اسلام باشد. 5) قانون حجاب نه تنها مانع جذب گردشگران خارجی نمی شود بلکه به کمک بیشتری می کند. طبق آمارهای جمعیتی تقریباً یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون مسلمان در سراسر جهان وجود دارد که با توجه به نیازهای دینی و تمایل به زیارت و بازدید اماکن مذهبی، می‌توانند به عنوان هدف بازار گردشگری مذهبی ایران در نظر گرفته شوند. 👈 بسیاری از این افراد به جهت ملاحظات مذهبی، تنها به جاهایی سفر می کنند که امکان حضور با پوشش اسلامی را داشته و از برهنگی رایج در اماکن عمومی در امان باشند. 6) مشکل کمبود توریست در ایران را باید در جای دیگری جستجو کرد و نباید آدرس غلط داد! با صرف نظر از تبلیغات منفی و ایران هراسی در غرب، برخی از این موارد عباتند از:  ❌ مسائل امنیتی: نگرانی‌ گردشگران ازناامنی یا تهدیدات امنیتی در ایران؛ یا نگرانی مقامات امنیتی ایران از حضور بیگانگان و سخت گیری در ویزا دهی و...  ❌ مشکلات زیرساختی: ضعف در زیرساخت‌های گردشگری مانند هتل‌ها، حمل و نقل، امکانات عمومی و خدمات رفاهی  ❌ نوسانات اقتصادی و مشکلات ارزی: افزایش غیر قابل پیش بینی هزینه‌های سفر به ایران  ❌ کمبود تبلیغات و بازاریابی  ❌ فقر در اطلاعات: کمبود منابع و راهنماهای معتبر درباره ایران. ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia
پرسشهای رایج قانون جدید- عابدی سرآسیا- 14 پرسش- دو برگی جهت چاپ.pdf
786.1K
جزوه مختصر 14 پرسش و پاسخ در مورد قانون جدید حجاب و عفاف ✨در ثواب نشر آن شریک باشید✨ ✨انتشار بدون ذکر منبع، بلامانع است✨ ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia
بیانیه ۱۶۰ حقوق‌دان در حمایت از قانون جدید «عفاف و حجاب» mehrnews.com/x36MXQ