eitaa logo
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
1هزار دنبال‌کننده
16 عکس
102 ویدیو
155 فایل
دکتر محمد جعفر غفرانی
مشاهده در ایتا
دانلود
۲.۴۵۶ بنده برای شما استاد محترم خیلی ارزش قائل هستم و حرف های شما همیشه برایم حجت بوده و هست و الان هم در انتخابات به برکت روشنگری های قرآنی شما مایل هستم شرکت کنم هیچ سالی تا الان که ۳۵ سال متاسفانه از عمرم گذشته در انتخابات با دید الهی شرکت نکردم ولی همیشه از نوجوانی آرزویم این بود که الگوی من شخصی شجاع و جان بر کف باشد الان هم از مسئولین بالا همین انتظار را دارم من از آقای رئیسی اطلاعات زیادی ندارم امیدوارم ایشون صلاحیت داشته باشند و پیروز شوند ولی نمی‌دانم این که می‌گویند از قوانین حکومت اسلامی بوده که اگر کسی اختلاس می‌کرد انگشتش را میبریدند تا همه بدانند درست است یا این هم من در آوردی است؟ و اگر جواب بله است چرا الان ما اجرا نداریم هیچ تازه از آوردن اسم آنها در رسانه ها جلوگیری می‌شود آیا به نظر شما این حد از محافظه کاری خیانت به ملت و شعور آنها نیست ؟ ممنون از روشنگری های به موقعتان خدا اجرتان دهد من شما را از کاندیدای ریاست جمهوری بیشتر قبول دارم چرا که خدمتتان به ما اثبات شده و برکت در زندگیمان را جاری ساختید وما لمس کردیم ۱ـ به خاطر *۲۵ سال* انحراف *مردم* از *حق* ، أميرالمؤمنين صلوات الله عليه، نتوانستند *تمام* احكام اسلامی را در جامعه به اجرا درآورند. آن بزرگترين *مظلوم* عالَم در خطبه *۱۳۱* ميفرمايند: اى نفوس گوناگون؛ و *قلب هاى پراكنده؛* اى كسانى كه بدن هاتان حاضر و *عقولتان* از شما پنهان است؛ شما را به سوى حق مى‏ كشم و شما مثل *رميدن بزغاله از غرّش شير* رم می كنيد!!! *بعيد* است *بتوانم* با *شما* ، تاريكى را از چهره *عدالت* بر طرف كنم، يا انحرافى را كه به *حق* رسيده راست نمايم. خدايا؛ تو می دانى كه آنچه انجام داديم نه براى رغبت به قدرت بود و نه براى زياده ‏خواهى از مال بى ‏ارزش دنيا، بلكه فقط براى آن بود كه *نشانه ‏هاى دينت* را به جايش باز گردانيم و *اصلاح* را در شهرهايت آشكار كنيم، تا بندگان ستم كشيده‏ ات *ايمنى* يابند و *حدود معطّل شده ‏ات* اقامه گردد. ۲ـ پس از دو هزار و پانصد سال حكومت شاهان خودرای، مردم ايران برای *اولين* بار مورد احترام قرار گرفتند و *هويت انسانی* پيدا كردند، (كه متأسفانه اين مسئله برای غالب مردم روشن نيست و اينجا هم مجال مثال زدن نيست.) آنها برای *اولين بار* در مديريت كشورشان *سهيم* و بر اساس *فطرت* پاكشان، با حضرت *امام خمينی* رحمه الله عليه *همراه* شدند و ايشان را *پيشوای* خود و *اسلام* را به عنوان *شريعت* خود پذيرفتند. اما مثل مردم زمان أميرالمؤمنين صلوات الله عليه (البته خيلی بهتر از آنها)، *آمادگی لازم* برای اجرای *تــــمام احكام اسلامی* را نداشته و ندارند. (لطفا خطبه سوم نهج البلاغه را به نام شقشقيه بخوانيد.) (مثلا اگر قرار باشد *دست دزدها بريده شود، شايد دست سالم، *كمياب* شود!!!!) (قرآن در آيه ۶۱ سوره نحل ميفرمايد: اگر قرار بود مردم را ـ در دنياـ بخاطر *ظلمشان* مؤاخذه كنيم، هيچ جنبنده ای باقی نمی ماند!!!: وَ *لَوْ يُؤاخِذُ اللَّهُ النَّاسَ* بِظُلْمِـــــهِمْ *ما تَـــرَكَ عَلَيْها مِنْ دَابَّةٍ* ) ۳ـ آن *مرد* عاقل و عالم و سالم و صالح و فقيه و شجاع و انقلابی كه *فسادگريز* و *فسادستيزی* كه مورد نظر شماست، اكنون حاضر شده *عدالت* را برای ما به اجرا درآورد و طی فقط *دو سال* توانسته این توانایی و قصد خود را به اجرا درآورد و مفسدين و دزدان بسيار *دانه درشت* را برای *اولين بار* پس از انقلاب به پای ميز *محاكمه* بكشاند. پس تمام آنهائی كه *واقعا صداقت* دارند (و دنبال بهانه نيستند.)(و تحت تأثير هجوم رسانه هاي ضد انسان و ضد اسلام و ضد انقلاب نيستند) و جداً طالب *عدالت* و *مبارزه با فساد و مفسدين* هستند، بايد اين *فرصت* را *شكر* كنند و *غنيمت* بدانند و از ايشان با قلبشان با دعای خيرشان و با *رأی* خود حمايت كنند. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۵۷ با استناد به سخنان علما مبنی بر اینکه به هر کس که رای بدهید در تمام کار های او چه خوب وچه بد شریک هستید ما که به دولت قبل رای ندادیم وپاسوز شدیم حالا چگونه رای بدهیم به کاندیدهایی که هر کدام پرونده های خود را موجه وانقلابی قلمداد میکنند؟ ۱ـ شما به اشتباه *گمان می كنيد* كه در انتخابات گذشته *شركت نكرده ايد* بلكه *حاضر نشدن شما* ، به *حمايت از مخالفين نظام* منجر شده است.) ۲ـ اگر در زمان أميرالمؤمنين صلوات الله عليه می بوديد، *هزاران شايعه، عليــــه ايشان* می شنيديد. در طول تاريخ بشر، *حتی عليه خداوند* هم *هزاران شايعه و دروغ و تهمت* مطرح شده و امروز می شود. پس اصلا *امكان ندارد* در *دنيا* بتوانيد *گزينه ای* را پيدا كنيد كه درباره آن *حرف های متناقض* مطرح نباشد. لذا قرآن *بارها* به ما و شما *هشدار* می دهد كه *تمام مردم* ـ بدون استثناء ـ *دائما در حال آزمايش* اند. و به همين خاطر رسول أكرم صلی الله عليه و آله می فرمايند: *نعمتی بزرگ تر از تعقل* (برای تشخيص حق و باطل، خير و شر) به بشر داده نشده است. ضمنا مسلمانان اگر *تقوا* داشته باشند از نعمت بزرگ *فرقان* هم می توانند برخوردار باشند. ۳ـ الحمد لله رب العالمين، *سه نفر* از كانديداهای موجود، اولا: *هيچ نقطه تاريك و مبهمی* در زندگی گذشته خود ندارند، ثانيا: *دو نفر* آنها از *بهترين قابليت و توانائی* و *درخشان ترين سوابق* (به تأئيد تمام افراد متخصص داخلی و خارجی) برخوردارند، و *عملياتی ترين برنامه ها* را برای *فقرزدائی* و مبارزه با *اختلاف طبقاتی* دارند. ثالثا: *بيشترين هجمه* رسانه های آمريكائی و إنگليسی و فرانسوی و اسرائيلی و منافقين داخلی و خارجی، فقط *عليه همين دو نفر* است، كه طبق فرمايش أئمه أطهار صلوات الله عليهم، اين نكته، *بهترين ملاك* سلامت آنهاست. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۵۸ چرا شورای نگهبان افراد جوان دربحث ریاست جمهوری معرفی نکرد... چنانکه همین الان هم خودمقام معظم رهبری دردیدار نخبگان ودانشجویان شاهدبودند که ظرفیت های بالایی دارند وبه‌رهبری هم پیامشان رارساندند که کار ندارند چون جزو نورچشمی های نظام نیستندچه شد؟ ۱ـ شايد به خاطر بياوريد كه در مسائل *رياضی* از دبستان تا دبيرستان، وقتی چند *مجموعه* (در چند پرانتز) در صورت مسئله مطرح ميشد، ابتدا بايد *چهار عمل اصلی داخل هر مجموعه* را انجام می داديم و بعد چهار عمل اصلی را درباره خود آن مجموعه پياده می كرديم. زيرا بدون اين *تفكيك* هيچ مسئله ای *حــل* نميشود و به پاسخ درست نميرسد. در مسائل خانوادگی و مسائل سياسی هم ابتدا بايد موارد را از يكديگر *تفكيك* كنيم تا بتوانيم به راه حل منطقی برسيم. ۲ـ اگر شما با *پول حلال* و از *بهترين مواد* مربا يا ترشی يا غذائی را تهيه كنيد، نمی توانيد به راحتی از اداره *استاندارد* گواهی تأئيد بگيريد. چرا؟ زيرا از نظر آنجا، *مواردی مهم* اند كه شايد اصلا برای شما مهم نباشند. (مثلا: بايد آشپزخانه شما سراميك باشد و هواكش داشته باشد و خود شما بايد پيش بند و كلاه مخصوص و لباس سفيد و ماسك و غيره داشته باشيد.) (مواردی كه هيچ ربطی به حلال و خوشمزه و مفيد بودن آن محصول شما ندارند.) ۳ـ اكنون در بيمارستان ها برای *قطــــع پای برخی بيماران ديابتی* دهها مليون تومان می گيرند!!! و مراكز بهداشتی هم كار آنها را *تأئيد* می كنند. اما پزشك تحصيل كرده در آلمان كه در بالای شهر تهران چندین بيمار ديابتی را فقط با *داروی گياهی* درمان و از قطع پای آنها جلوگيری کرده، مورد تأئيد وزارت بهداشت *نيست!!!* ايشان در مصاحبه تلوزيونی می گويد: من برای تجويز مثلا: آويشن بايد *مجوز* بگيرم اما برای تجويز داروهای شيميائی *پر عارضه* هيچ مجوزی لازم نيست. چرا؟ چون *پروانه تأئيد بهداشت* را دارد. ۴ـ شورای نگهبان هم، (بر خلاف سخن شما) اشخاص را از پيش خود *معرفی* نمی كند، بلكه افرادی را كه *ثبت نام* كرده و توسط وزارت اطلاعات و نيروی انتظامی و مراكز قضائی و وزارت كشور، *شرائط اوليه* را إحراز كرده باشند، با خصوصيات مطرح شده در *قوانين* مورد بررسی قرار می دهند و *صلاحيت* آنها را فقط *از نظر قانون* اعلام می كنند. ۵ـ پس *سن* و *مدرك* كانديداها، مربوط به *مصوبات مجلس* است و ربطی به شورای نگهبان ندارد. طبق اين قوانين موجود (كه محصول مجالس زير سلطه افراد نااهل و ناصالح و دوتابعيتی قبل هستند،) اگر الآن جناب *ابوعلی سينا* زنده شود، ـ اجازه ندارد استاد دانشگاه شود، ـ اجازه ندارد معلم دبستان شود. ـ اجازه ندارد طبابت كند، ـ اجازه ندارد نماينده مجلس شود، ـ اجازه ندارد كانديد رياست جمهوری شود. ۶ـ در انتخابات سال گذشته مجلس، چندين *جوان لايق و بسيار توانا* كانديد بودند اما *اكثر افراد طرفدار انقلاب* آنها را انتخاب *نكردند* و افراد *حداقل* بی خاصيتی مثل آقای ميرسليم را انتخاب كردند. پس *ريشه* اين مشكلات را بايد در جائی غير از شورای نگهبان جستجو كرد. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۵۹ باسلام وتشکر وتبریک این میلاد مبارک وروز دختر به همه دختران دیروز و امروز که همه برگزیدگان خدا هستند.. اینکه فرمودین اگر کسی رأی ندهد از دشمنان حمایت کرده را لطفا بیشتر توضیح بدهید..باتشکر.. سلام و بركات الهی بر شما. سالروز ميلاد فرخنده حضرت *فاطمه معصومه* سلام الله عليها بر شما و بر تمام *دختران پاكدامن* و *بانوان مؤمن* مبارك باشد. اگر در يك جمع *صد نفری* پيشنهادی را به *رأی* بگذارند، و *چهل و نه* نفر با انجام آن *موافق* و فقط *يك* نفر *مخالف* باشد اما *پنجاه* نفر رأی *ندهند* (= رأی *ممتنع* بدهند) يعنی بگويند: برای ما ـ هيچكدام از اين گزينه ها ـ با هم *فرقی ندارد!!!* قطعا آن پيشنهاد *تصويب نمی شود.* زيرا در تمام دنيا *آراء ممتنع* با *آراء مخالف* جمع زده می شود: *۱ مخالف* بعلاوه *۵۰ ساكت* ميشود *۵۱ مخالف* مقابل *۴۹ موافق* پس كوفيانی كه مثل *سليمان صردی* نسبت به حمايت از حضرت *مُسلم* بن عقيل، *سفير امام حسين* صلوات الله عليه، *ساكت* و *بی طرف* ماندند، در *تمام رذالتها و جنايت های* ابن زياد و عمرسعد و يزيد، *سهيم* شدند، و *قيام* بعدي آنها و *كشته شدن* همه آنها، *هيچ مشكلی* را حل نكرد و *حق* را به جای خود *بر نگرداند.* 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۶۰ *سه نکته درباره انتخابات* (بخش۱) قرآن در آیه ۱۶۸ سوره اعراف می فرماید که تمام افراد بشر به دو دسته تقسیم می شوند: ۱.صالح ۲.غیرصالح *صالح* کسیکه اولا لایق و شایسته ثانیا فساد گریز ثالثا فساد ستیز در سوره انبیاء آیه ۱۰۵ خداوند می فرمایند: لَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ در زبور نوشتیم که زمین باید ارث برسد به بندگانش که فساد گریزند و فساد ستیزند و بلا فاصله می فرماید: إِنَّ فِي هذا *لَبَلاغاً* لِقَوْمٍ عابِدِينَ نکته اول: تمام انس و جن به دو دسته صالح و غیر صالح تقسیم شده اند. نکته دوم: در سوره انبیاء آیه ۱۰۵ لقد کتبنا في الزبور...ما در کتاب زبور تثبیت و قطعی کردیم این حکم را که زمین به بندگان صالح من به ارث نمیرسه که فسادگریزند و فساد ستیزند و بلا فاصله در آیه بعد ۱۰۶ می فرماید ان فی.. لبلاغ برای مردمی که میخواند بندگی کنند این ابلاغی است برای اونها. این حکم زمین برای بندگان صالح من. چرا؟ چون زمین مال خدا است و لذا مدیریت زمین باید دست صالحان باشه. این نکته دوم. نکته سوم در سوره *فجر* که سوره بسیار مهمی هست و انتساب داره به حضرت ابا عبدالله می فرماید مردم دو گروهند که بعضی مثل قوم عاد . ثمود و فرعون که الذین طغوا فی العباد ' طغیان می کنند در بلاد و سرزمین های مختلف. یعنی چه که طغیان می کنند؟ یعنی افراد ناصالح و با خدا مشکل دارند و مورد تایید خدا نیستند به این ها میدان میدند که خدا بهشون کاری ندارد. آیه۱۵و۱۶ سوره فجر به افراد ظاهرا متدین و مذهبی خطاب می کنه اسمشان را انسان گذاشتند وقتی خداوند علی الظاهر نعمتی بهشون داده این را برای خودشون امتیاز می بینند و میگند خداوند مارا گرامی داشته، همین افراد متدین و پر ادعا وقتی بخواهیم آزمایش کنیم وقتی دچار قحطی و خشکسالی بشند میگند خداوند به ما توهین کرد. بلا فاصله در آیه ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ این سوره، خداوند میفرمایند که این اهانت خدا نیست، این تجسم سه رفتار خود شما مذهبی ها هست ۱.شما یتیم را گرامی نمی دارید. *یتیم* کسی که حامی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی نداره. الان خیلی از کشورها مثل نیجریه، عراق، کشمیر و میانمار افراد خوبی زیادی دارند ولی رهبر و حامی اجتماعی و سیاسی ندارند، این ها ملت های یتیمی اند بل لاتکرمون الیتیم، شما یتیم را حمایت نمی کنید. ۲.لاتحاضون علی طعام المسکین، افراد بیچاره و درمانده، تغذیه شون و اطعامشون را بهش توجه نمی کنید. چه طعام معنوی،فرهنگی و جسمی چون مسکین فقط مسکین و بیچاره و گرسنه نیست بعضی ها فقر فرهنگی دارند، معرفتی دارند. این هم تخلف دوم که میگه کارسومی را انجام می دهید تاکلون التراث اکلا لما، شما ارث می خورید شما تراث و‌میراث را می خورید. تمام افعال مضارع اند یعنی شما دارید الان این کارو می کنید، دارید میراث را می خورید. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۶۱ *سه نکته درباره انتخابات* (بخش۲) ما مذهبی ها چه *میراثی* را خوردیم و بالا کشیدیم؟ اگه به صدر اسلام نگاه کنیم می بینیم خلافت رسول اکرم صلی الله علیه و آله که ارث ایشون بوده باید به کی می رسید و چه کسانی این ارث را غصب کردند اون سه نفر، که سه نفر بودند، اگه حمایت و سکوت مردم نبوده اون سه نفر که به تنهایی نمی توانستند. مردم یا حمایت کردند یا سکوت کردند. در داستان امیر المومنین صلوات الله علیه و معاویه. معاویه به مردم اطلاع داد که من برگزیده خلیفه سوم هستم، علی علیه من شورش کرده پس حق با من هست. مردم یا بیایید حمایت کنید از من یا بی طرف بمانید . مذهبی های ساده لوح هم فکر کردند چه پیشنهاد خوبی است، ساکت می مانیم از هیچ طرفی حمایت نمی کنیم که نتیجه اش شد پیروزی و غلبه معاویه. در داستان امام حسن مجتبی صلوات الله علیه همین اتفاق افتاد. در رابطه با امام حسین صلوات الله علیه همین اتفاق افتاد. یزید گفت من خلیفه ام، بابام معاویه منو منصوب کرده، حسین از مدینه شورش کرده علیه من، او خارج شده پس حق با منه. مردم یا از من‌حمایت کنید یا ساکت بمانید و بی طرف بمانید. *سلیمانی های صردی های* متدین مذهبی متحجر ساکت ماندند. در انتخابات شرکت نکردند، از نماینده امام حسین از مسلم حمایت نکردند. خو ارث امام حسین، ارث امام حسن، ارث امیرالمؤمنین، ارث ائمه را چه کسی چپاول کرد. این سکوت مسلمین، این حمایت احمقانه و جاهلانه ظاهرا مسلمان ها باعث شد که این میراث هدر رود و به صاحبانش نرسد. خیلی آیه مهمی است و تاکلون التراث اکلا لما. شما متدینین و مذهبی به ظاهر اهل نماز و روزه دارید ارث می خورید. یکبار دیگه مرور کنیم زمین مال خدا است. خداوند این زمین را حکم قطعی داده مال صالحین است یعنی مدیریت همه بخش ها از کوچک تا بزرگ مال صالحین است یعنی بخصوص اون هائی که متدینند باید از این حق حمایت کنند با شرکت شون در انتخابات و با انتخاب درست ارث خدا را به اهلش برسانند. اینکه خداوند زمین را برای صالحین گذاشته. ما اجازه نداریم بی طرف بمونیم و شاهد چپاول ارث صالحین باشیم. ما موظف ایم در انتخابات شرکت کنیم این به حکم به ما ابلاغ شده که زمین باید به صالحین برسد. صالحین که خودشون نباید برای احراز این مقام بجنگند.امیر المؤمنين که برای گرفتن خلافت، شمشیر نکشیدند بلکه این مردم هستند که باید به امام رجوع کنند و ارث را بهشون بدند . ورثه نباید برای گرفتن میراث بجنگند بلکه این مردم هستند که ارث را به صاحب حقش برسونند. تمنا می کنم روی آیه ۱۹ سوره فجر دقت کنید. گرفتاری ها و قحطی های شما این ۳تا کاری که انجام می دهید. دو کار ا انجام نمی دهید و یک کاری را انجام می دهید ۱.یتیم را حمایت نمی کنید. ۲.مسکین را حمایت نمی کنید ۳.میراث را می خورید. در زیارت اربعین میگید خدا لعنت کند که یک لعنت بیشتر نیست خدا لعنت کند که سمعت بذالك فرضیت(سکوت کرد) . ما باید بین صالح و ناصالح انتخاب کنیم. اگه خودمون را عبد خدا بدونیم موظفیم حمایت کنیم و شرکت کنیم در انتخابات و انتخاب صالح و اصلح انجام بدیم و نگذاریم که ارث الهی به ناحق برسه که دودش تو چشم ما خواهد رفت. به خدا و صالحین که آسیب نمیرسه. این ما مردم هستیم که اگر صالحین را انتخاب کنیم خودمون در نعمت و رحمت الهی غرق خواهیم شد تمام زمین آباد خواهد شد و اگه ما در انتخابات شرکت نکنیم یا انتخاب درست نداشته باشیم، چوبشو خودمون خواهیم خورد، خودمون ضرر می کنیم و پیش خدا رو سیاه خواهیم ماند یعنی اون روزی که از ما می پرسند این میراث را چکار کردید و ما چه جوابی خواهیم داشت. امیدوارم به برکت آیات عزیز خداوند به ما عنایت کند الان که در آستانه ظهور آخرین حجت خدا هستیم به تکلیف مون توجه کنیم و با شور و نشاط در انتخابات شرکت کنیم اولا و ثانیا به کسی رأی بدیم و کسی را حمایت کنیم که اولا شایسته است، سابقه اش نشون میده که شایسته است ثانیا فساد گریز خودش یک لکه ننگ در کارنامه اش نداره ثالثا فساد ستیز و با فساد مبارزه کند. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۶۲ سکوت در مقابل ظلم نظام به مردم مستضعف چه حکمی دارد ؟ شاید رای ندادن بمنزله همراهی نکردن نظام در ظلم مسئولین حاضر به مردم باشد؟ ۱ـ افرادی كه كمترين اطلاعات سياسی دارند می دانند كه هر *نظام و حكومتی،* بـــا *دولت* و *كارگزاران* آن نظام، فرق دارد. پس *ظلم نظام،* يعنی: *ايراد در قانون اساسی* آن نظام. اما *ظلم دولت و ظلم كارگزاران نظام* يعنی: *بروز بی لياقتی* يا *انحراف سهوی يا عمدی* مسئولين آن نظام. ۲ـ *امام خمينی* رحمه الله عليه، با تجديد بعثت، برای *دومين بار* (پس از حكومت كمتر از پنج سال اما بسيار درخشان أميرالمؤمنين* صلوات الله عليه) *نظام جمهوری اسلامی* يعنی: *مردم سالاری دينی* را برای كشور و مردم ما پايه گذاری كردند، و زمينه ارائه *مترقی ترين و مردمی ترين و اسلامی ترين قانون اساسی* را فراهم آوردند كه تا كنون *هيچ سياستمدار حقوقدانی در جهان* نتوانسته به آن كمترين خدشه ای وارد كند. ۳ـ در همان مدت كوتاه حكومت تابناك أميرالمؤمنين صلوات الله عليه، چندين *استاندار* و مأمور *منصوب* آن حضرت (مثل: كميــــــل، عثمان بن حُنيف، زياد، و ....) *تخلفات فاحشی* را مرتكب شدند، اما تخلفات آنها، *ظلم نظام اسلامی* نبود. حضرت در نامه رسمی به كميل نوشتند: ... براى دشمنانت كه خواهان *غارت دوستانت* بودند *پُــــــل* شده ‏اى (!!!؟؟؟)، نه تو را بازوى توانايى است و *نه دشمن را از ناحيه تو ترسى* ، نه مرزى را بستى و *نه شوكت دشمن را شكستى،* و *نه حاكمى بودى كه به درد اهل شهرش بخورد* ... ۴ـ پس چون *مقدمه* فرمايش شما كه نوشتيد: « ظلم *نظـــام* به مستضعفين » از نظر *حقوق سياسی* غلط و نادرست است، پس آن *نتيجه* كه فرموديد: « رأی ندادن ... = همراهی نكردن با *مسئولين* » هم قطعا غير منطقی و *غلط* است. (زيرا *نظام* ربطی به *مسئولين ناأهل* ندارد). ۵ـ لطفا به عنوان يك *مسلمان* (انسان تسليم عقل و وحی) به اين *حكم عقل* و *تأئيد شرع* و فرمايش حكيمانه حضرت امام خمينی رحمه الله عليه، كه فرمودند: ((( *حفظ نظام* حتی از *نماز واجب* قطعا *واجب تر* است.))) خيلی بيانديشيد تا تكليف خود را در همه مراحل زندگی، درست و *به موقع* تشخيص دهيد و عمل كنيد تا عاقبت بخير باشيد. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۶۳ استاد میشه لطفا این آیه رو بیشتر باز کنید. لَخَلْقُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ أَکْبَرُ مِنْ خَلْقِ النَّاسِ وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ... با سلام و احترام و سلام به شوق قرآنی شما. ۱ـ ظاهرا *محور* آيه، فقط *خلقت* و فقط *پيدايش مادی* جهان و انسان است و كاری به *عظمت وجودی* انسان *كامل* كه *اشرف مخلوقات* است ندارد. ۲ـ اين آيه *خيلی ساده* و *همه فهم* به انسان می گويد: *تو* در اين جهان پهناور، حتی به اندازه يك *سر سوزن* هم *نيستی* پس چرا اين همه *غرور؟* چرا اينهمه *تكبر؟* اينهمه *خودخواهی؟* اين همه *ادعا؟* آن هم در مقابل *خالق* خودت و *خالق* اين جهان عظيم: يا أَيُّهَا الْإِنْسانُ *ما غَــرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَريمِ؟* (إنفطار/۶) 🍃واژه: ۶ @dr_ghofrani2
۲.۴۶۴ خداوند چرا به خودش گفته فتبارک الله احسن الخالقین و آیا منظور از این احسن ما نوع بشر هستیم؟ سلام و رحمت الهی بر شما. ضمن تبريك آغاز *دهه كرامت* به شما و تمام اعضاء محترم گروه. 1ـ آيه *۱۴* سوره *مؤمنون* ظاهرا *دو بخش* اصلی دارد: در *بخش اول* مي فرمايد: ثُـــــمَّ *خَلَقْـــنَا* النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظاماً فَكَسَوْنَا الْعِظامَ لَحْماً ... اما در *بخش دوم* مي فرمايد: ... ثُــــمَّ *أَنْشَأْنـــــاهُ خَلْقاً آخَــــرَ* فَتَبارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخالِقينَ (۱۴) پس هر چند كه حتی *آفرينش* يك *اتم* و يك *سلول* و يك *مورچه* از *عظمت* و *زيبائی* شگفت انگيز و *تناسب* خيره كننده ای برخوردار است، اما احتمالا آن عبارت *أحسن الخالقين* عنايت دارد به آن *انسانی* كه *فوق* ماديات و محسوسات و زخرفات و ظواهر فريبنده دنيا *می انديشد* و می كوشد *عاقلانه* و همواره *حُسن شناس* و *حُسن گزين* و *حُسن آفرين* و *مسبّح* و *حامد* و دائما و در هر شرائطی، *متوجه* خالق خود باشد: الَّذينَ *يَدْعُــــونَ رَبَّـــهُمْ* بِالْغَداةِ وَ الْعَشِيِّ *يُريدُونَ وَجْهَــهُ* ... 🍃واژه: ۱۴ @dr_ghofrani2
*اطلاعيه:* إن شاء الله تعالی، هفتمين جلسه *مفاهيم قرآن از زبان قرآن* امروز يكشنبه ۲۳ خرداد از ساعت: ۱۵ تا ۱۶.۱۵ برگزار می شود. از شما عزيزان دعوت می كنم حتی الإمكان در اين جلسه *حضـور* داشته باشيد. ممنون. نشانی كلاس: https://tadabbor.quranetratschool.net/ch/m-ghoran110
۲.۴۶۶ بانوی محترمی فرمودند: دخترانم مواضع غیر منصفانه در مقابل من دارند اما نسبت به رفتار غلط پدرشان کوچکترین واکنشی حتی در خلوت هم ندارند. و بسیار همسو با هم هستند. آیا این بی تفاوتی محض که کمترین گفتگو نقادانه ندارند در این سن مسیر طبیعی و درستی است؟ (از پدرشون وواکنشهای ایشون می ترسند؟) به ایشان عرض شد: از دو احتمال خارج نیست: ۱_ ممکن است نگاه و گفتار و رفتار و اخلاق و قضاوت *شما* ایراد دارد، پس دنبال *تحول* در *خودتان* باشید و برای رسیدن به *احسن الحال* تلاش کنید. ۲_ آنها اشتباه می کنند، پس خدا را شکر و برای *هدایت نامحسوس* آنها تلاش و از خداوند برای *مدیریت* عاقلانه و مومنانه خانواده استمداد کنید. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
*اطلاعیه* إن شاء الله تعالی، هشتمین جلسه *لوازم ظهور* امروز دوشنبه ۲۴ خرداد از ساعت: ۱۵ تا ۱۶:۱۵ برگزار می شود. نشانی كلاس: https://tadabbor.quranetratschool.net/ch/m-ghoran110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲.۴۶۷ 👈 موضوع: 👈 نوع فایل: کلیپ 👈 زمان: ۱:۲۹ دقیقه 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
۲.۴۶۸ مشکلات عمیق و بسیار زیاد کنونی فقط نتیجه عملکرد یک نفر و یا یک دولت نیست . تجربه ثابت کرد که بعلت مشکل قانون اساسی یک دولتی.... ۱ـ از اينكه به من افتخار می دهيد و ابهامات خود را با صراحت بيان می كنيد، و از اينكه به خاطر *پاكی و ايمان* خود برای بهتر شدن جامعه، دغدغه داريد و نسبت به *فساد* و *بی عدالتی* در جامعه، *بيطرف* نيستيد، بسيار از شما متشكرم. ۲ـ حدود چهل و دو سال قبل وقتی *اولين خبرگان* مشغول تدوين *قانون اساسی* بودند و مصوباتشان را هر روز، برای اظهار نظر مردم، اعلام می كردند، من در يكی از نامه هايم به آنان، به عبارت مكرر *قانون معلوم خواهد كرد،* اعتراض داشتم، اينكه چرا همين الآن آن را مشخص نمی كنند. تا اينكه با توضيحات عزيزی متوجه شدم كه *قانون اساسی* با *قوانين* (= مقرراتی) كه *مجلس شورای اسلامی* در هر دوره ای تصويب خواهد كرد، *فرق* دارد. ۳ـ قانون اساسی، *ثابت* است اما *ساير قوانين* (= مقررات) ممكن است *تغيير* كنند. ۴ـ قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران، *مترقی ترين* قانون اساسی در *جهان* و در *تاريخ* است و تا كنون هيچ حقوقدانی نتوانسته است به آن *ايراد مبنائی* بگيرد. ۵ـ ظاهرا منظور از *مشكلات ساختاری،* ايراد در قانون اساسی *نيست* بلكه مشكل: اولآ: در *قوانين* (= مقرراتی) است كه *مجلس شورای اسلامی* در دوره های مختلف، با گرايشات و ضعف و قوت های خود، آنها را *تصويب كرده* يا *مسكوت گذاشته* است، ثانياً: در موارد بسيار زيادی، قوانين (= مقررات) درست تصويت شده اند اما *دولت ها* آنها را *اجرا نكرده اند* و مردم و سایر نهادها از طريق رسانه ها، به درستی و به موقع، اجرای آنها را *مطالبه نكرده اند*. همین الآن دو نفر از نامزدها، به روشنی. عدم پایبندی به قانون اساسی را *داد* می زنند گه اگر انتخاب شوند، قطعا در اجرای قوانین، کارشکنی خواهند کرد. ۶ـ مثلا مجلس فعلی (برای *جلوگيری* از *حقوق های نجومی،* قانون *شفافيت درآمدها* را تصويب و به دولت ابلاغ كرده، اما تا كنون « اين دولت خائن » از اجرای آن *خودداری* كرده است. ۷ـ اينكه *دولت ها* كار يكديگر را *خراب* می كنند. (مثل: چند سال قطع كارت سوخت، توسط اين دولت خائن،) (جلوگيری از ادامه و حتی تكميل مسكن مهر،توسط بی آبروترين وزير خائن اين دولت خائن،) (قطع سامانه *شبنم* برای جلوگيری از قاچاق، توسط وزارت صمت اين دولت خائن،) (و خودداری از ابلاغ و اجرای دهها مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی،توسط اين دولت خائن،) اين موارد هم از نظر حقوقدانهای جهان، *ايراد قانون اساسی* نيست. ۸ـ با *تحول عميقی* كه فقط طی *دو سال اخير* در قوه قضائيه پديد آمد، راهكاری برای *پاسخگو كردن* مسئولين *كار نكــن* هم فراهم شده است، اما اگر من و شما و هر ايرانی كه *حب وطن* را نشانه *ايمان* خود می داند، *رئيس قوه مجريه* را *درست* انتخاب كنيم، مشكلات قطعا از *سرچشمه* درست خواهند شد. (از أعضاء محترم گروه به خاطر طولانی شدن پاسخ عذرخواهی می كنم.) 🍃واژه: @dr_ghofrani2
مدت ها پیش گفته شده بود در ۲۰۵۱ چطور میشه اخبار درست رو از غلط تشخیص داد؟ همانطور که *صيادان،* برای *شكار* ماهيان درشت، *آب* را *گِل آلود* می كنند، يكی از مهمترين *اهداف تلاش شيطان صفتان،* اينست *فضا* را برای مردم با انواع *فتنه،* و *بمباران اطلاعات ناقص،* چنان *مه آلود* كنند، تا مردم گيج شوند و *حافظه تاريخی و بصيرت* خود را از دست بدهند و ابتدا *رهبر منصوب الهی* خود را و بعد *راه حــق* را *گــم* كنند. و از هر تلاش *عاقلانه و مؤمنانه ای* ، *نااميد* شوند. تا آنجا كه حتی *خواص،* بی خاصيت و بی بصيرت شوند و از *امام علی مظهر عدالت،* و از *امام حسن مظهر شجاعت و درايت* به *معاويه فاسق سخن باز و استاد جنگ روانی* و از *امام حسين مظهر طهارت و صداقت،* به *يزيد جرثومه كثافت و نجاست،* پنـــــاه ببرند. (در انتخابات چند سال قبل با اينكه برخی از خواص، ظاهرا با هم *وحدت* كرده بودند اما در جلسه مناظره زنده متأسفانه به *نفــــع* كانديدايی كه حداقل چهار سال سابقه دروغ و خيانت داشت و *عليــه* يكی از خودشان، داد سخن دادند و *حرمت والای* او را شكستند.) اما اكنون چه بايد كرد؟ *اولين اقدام،* عاقل و بالغ و بصير شدن تك تك *خود* ما مردم است. *دومين اقدام،* اينست كه تمام *توجه* خود را به رهنمودهای مستدل و روشنگرانه *رهبر محبوب و بی نظير* كه *قطعا منصوب الهی* است معطوف كنيم و با *ملاكها و معيارهايی* كه ايشان مطرح می فرمايند به *تحليل* مسائل روز بپردازيم و *أصلح* را (كه از نظر اسلام، بايد مالك اشتر رهبری باشد) تشخيص دهيم و با *انتخاب عاقلانه و مؤمنانه و مسئوليت آور* خودمان، در واقع با رهبرمان و به *نيابت* از آخرين حجت الهی، عجل الله تعالی فرجه الشريف، *بيعت* كنيم. *نکته مهم* اینکه اگر *تولی* و *تبری* ما روشن باشد و ما را به *ولایت الهی* برساند،. *نخ تسبیحی* نخواهد بود که با *پف* افراد فاسق و فاجر و فاسد* پاره شود. بلکه *عروه الوثقایی* خواهد بود که خدای مقتدر از آن محافظت می کند. 🍃واژه: درست، غلط @dr_ghofrani2
۲.۴۶۹ با سلام و احترام به شما أعضاء محترم گروه *جوانان مهدوی* و *والدین امانتدار.* *پنجاه و هفتمین* پذیرائی *موکب قرآنی* گروه ما اینست که بفرمائید: *پیام* این عبارت چیست: *وَ الَّذينَ يَصِلُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ* ... (رعد/۲۱) (و آنان كه آنچه را خدا به پيوستنش فرمان داده مى‏پيوندند ...) *حی علی الفلاح* 🍃واژه: ۲۱ @dr_ghofrani2
۲.۴۷۰ 📌همراه با نظرات شما استاد، در مورد سوالی که فرمودین دیروز سرکلاس که در زمان ظهور حضرت حجت عج چگونه از منتظران کمک می گیرند در آیه..... 📌همراه با نظرات استاد دهه كرامت مبارك. از تلاش قرآنی شما بسيار متشكرم. ظاهرا *پرسش من* واضح نبوده لذا مجددا آن را برای شما و ساير أعضاء محترم مطرح می كنم: چگونه به استناد آيات قرآن می توان ثابت كرد كه *ظهور* حتما با *دخالت و تلاش مردم* رخ می دهد نه با *اعجاز* 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۷۱ با سلام و احترام مجدد به شما أعضاء محترم گروه *جوانان مهدوی* و *والدین امانتدار.* *پنجاه و هشتمین* پذیرائی *موکب قرآنی* گروه ما اینست: لطفا ابتدا *نظر خودتان* را و بعد اگر توانستيد به استناد *آيات قرآن* بفرمائيد: ۱ـ *رأی نــدادن* در انتخابات، *چه مشكلی را از ما حل می كند؟* ۲ـ *رأی نـــدادن* در انتخابات، چگونه *ايــرانی* بودن ما را إثبات می كند؟ *حی علی الفـــــــلاح* 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۷۲ آموزشگاه و هنـرسرای *دعــا* *درس دوم:* *دعا چیست؟* تمام *کارهائی* را که تمام *خلبانان* برای *پرواز* با هر هواپیمائی، باید انجام دهند، در *دفترچه* ای به نام *چک لیست* نوشته شده که در *هر صفحه* آن، کارهای مخصوص *هر مرحله از پرواز* (مثلا: روشن کردن، حرکت به سمت باند، شروع پرواز، فرود آمدن در حالت عادی یا در حالت إضطراری) با شماره و با عبارت کوتاه نوشته شده که معمولا *کمک خلبان* آنها را می خواند و *خلبان* آن کارها را در هر مرحله از پرواز انجام می دهد. البته « رانندگان خودروهای زمینی »، وظائف خود را (مثل: تنظیم صندلی، آینه، کمربند، دنده، راهنما، و ...) در *ذهن* خود مرور می کنند، *خلبانان نظامی* هم برای اینکه بتوانند با سرعت، وارد عملیات بشوند، باید *چک لیست* خود را با *ذهن* خود، *مرور* و *اجرا* کنند. انسان هم برای اینکه *رشد لذتبخش و روزافزون* داشته باشد و در *رجوع* و *سیر* و *عروج* و *صیروریت* به سوی کمال مطلق و خالق خویش، *غافل* و *منحرف* و *گمراه* نشود، باید تمام *توجــه* خود را با *انواع دعـا* به خداوند معطوف کند و تمام *وظائف* خود را در *قالب دعــا* دائما مرور و به خود *یادآوری* و در عمل *رعایت* کند. پس *۱۷* یا *۵۱* رکعت *نماز* را (که جامعترین دعاست) و *ذکر هر روز* و *دعاهای مختصر* را از *حفظ* می خواند اما *زیارتنامه ها* و *دعاهای بلند* (مثل زیارت جامعه، زیارت امین الله، دعای عرفه و صحیفه فاطمیه و صحیفه سجادیه ...) را از رو می خواند. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۷۳ استاد، سؤال دوم فرمودید رأی ندادن، نباید رأی دادن باشه؟ لطفا ابتدا با *نــدادن* و بعد اگر مايل بوديد با *رأی دادن* پاسخ دهيد. ممنون. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۷۴ فرق بین حلم و تحمل چیست؟ با سلام و احترام و تبريك ايام فرخنده دهه كرامت. ظاهرا *حلم* غلبه *عقلانيت* بر *نفسانيت* است به نحوی كه انسان را از *واكنش های هيجانی* حفظ كند. پس چون انسان نسبت به صحنه های عجيبی كه در *خواب* می بيند و *هيچ هيجانی* از خود بروز نمی دهد لذا به *خواب* هم « *حُـلـم* » گفته می شود. ضمناً به خاطر *آرامش عقلانی* انسان در آستانه *بلوغ* ، به آن هم *حُلم* می گويند. اما *تحمل* يعنی: *فشار* و *سنگينی* بــاری *مادی* يا *كلامی* يا *روانی* يا *عاطفی* که شخص *مجبور* به پذيرفتنش باشد و چاره ای برای فرار و شانه خالی كردن از آن نباشد و هيچ *فايده* ای هم نداشته باشد. البته در *حَـمـل* به معنی *بارداری* هم نوعی *تحمّل اجباری* هست اما اولا: منجر به پيدايش انسان می شود و ثانيا: استعدادهای مادر را شكوفا می كند و بركات زيادی برای مادر دارد. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۷۵ 📌همراه با نظرات شما استاد، فکر میکنم پاسخ سوال شما مبنی بر اینکه ظهور با دخالت و تلاش و خواست خود مردم اتفاق می افتد در آیات ۹۳ تا ۹۸ سوره مبارکه کهف است.... آن جایی که حضرت ذوالقرنین به قومی بر میخورند که هیچ سخنی را به آسانی نمی فهمند! اما چون از ظلم و غارت یاجوج و ماجوج خسته و درمانده شدند با هر سختی (رمز، اشاره و وسیله) که توانستند درخواست و نیاز خود را به جناب ذوالقرنین فهماندند و در ساختن سد فلزی نفوذناپذیر با ایشان همکاری کردند و نهایتا به آرامش و آسایش رسیدند. جواب درست در این آیه زیبا نهفته است: ✨قَالَ مَا مَكَّنِّي فِيهِ رَبِّي خَيْرٌ *فَأَعِينُونِي بِقُوَّةٍ* أَجْعَلْ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَهُمْ رَدْمًا... گفت: آنچه پروردگارم مرا در آن تمکّن و قدرت داده [از مزد شما] بهتر است؛ پس شما مرا با نیرویی یاری دهید [تا] میان شما و آنان سدّی سخت و استوار قرار دهم.✨ و ادامه آن که نوع و نحوه همکاری جمعی و در واقع دخالت و تلاش مردم را بیان می کند. ✨آتُونِي زُبَرَ الْحَدِيدِ ۖ حَتَّىٰ إِذَا سَاوَىٰ بَيْنَ الصَّدَفَيْنِ قَالَ انْفُخُوا ۖ حَتَّىٰ إِذَا جَعَلَهُ نَارًا قَالَ آتُونِي أُفْرِغْ عَلَيْهِ قِطْرًا ﴿٩٦﴾ برای من قطعه های [بزرگ] آهن بیاورید [و در شکاف این دو کوه بریزید، پس آوردند و ریختند] تا زمانی که میان آن دو کوه را هم سطح و برابر کرد، گفت: [در کوره ها] بدمید تا وقتی که آن [قطعه های آهن] را چون آتش سرخ کرد. گفت: برایم مس گداخته شده بیاورید تا روی آن بریزم.✨ 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۷۶ 📌همراه با نظرات استاد سلام و بركات الهی بر شما و ايام فرخنده دهه كرامت بر شما و تمام أعضاء محترم گروه مبارك. ۱ـ به نظر می رسد *آيه ۹۰* سوره كهف و كلمه *ستر* در آن با كمال بی دقتی ترجمه و به غلط تفسير شده است. خداوند قطعا انسان *نفهم* هرگز نيافريده زيرا با چنين فرض محالی، آنها هيچ *تكليفی* نخواهند داشت و *ذوالقرنين شناس* و در *مطلع الشمس* نخواهند بود. ۲ـ آن مردم *بسيار فهميده* از حضرت ذوالقرنين صلوات الله عليه تقاضای ساختن *سد* می كنند اما آن حضرت *نخواهند پذيرفت* زيرا *هر سدی* قطعا و حتما *نفوذپذير* است. ۳ـ همانطور كه خودتان اشاره فرموديد: ايشان می فرمايند: ياريم كنيد تا با هم *ردم* نفوذناپذيری بسازيم كه از *بالای* آن هم نتوانند عبور كنند. كه مترجمين و مفسرين با بی دقتی زياد به متن آيه، و اينكه آنجا *دو سد* وجود داشت و *بين السدين* بود، اما متأسفانه آن و آن *دو صدف* را *سد* ترجمه كرده اند در حالی كه *هر سدی* نفوذپذير است و می توان از *بالای* آن عبور كرد. ۴ـ عجيب است كه مترجمين و مفسرين دقت نكرده اند كه: اولا: از روی هم ريختن *قطعات آهنی،* سد ساخته *نمی شود.* ثانيا: *دميدن* باعث ذوب شدن برف و يخ می شود اما *آهن* را هرگز *ذوب* و به *آتش* تبديل نمی كند، ثالثا: *افرغ* از فراغت است و *قطر* در اينجا و در آيه *۱۲ سوره سبأ* به معنی *مس* گداخته نيست. ۵ـ در پايان (مثل همه افراد تنبل) نتيجه گرفته ايد كه مردم بايد *از آن خورشيد پشت ابر* كمك بگيرند و او لابد بايد با *معجزه* مشكلات را حل كند. ۶ـ پس به پاسخ درست بسيار بسيار نزديك شده ايد اما كمی دقت می خواهد تا به پاسخ درست برسيد. 🍃واژه: ۹۰ @dr_ghofrani2
۲.۴۷۷ درمورد اینکه آیا با فرج امام زمان «عج الله» بااعجاز ایشان تعقل «عقلانیت» کامل میشه در دوآیه ۸۶ سوره هود و نور ۵۵ نگاه کردم زیاد چیزی متوجه نشدم.. لطفا میشه بیشترراهنماییم کنید سلام و بركات الهی بر شما و سلام به شوق قرآنی شما. از تلاش شما متشكرم. در همين دو آيه ای هم كه خود شما اشاره كرديد *دو شرط* مطرح شده كه اگر آنها را *بيان و بـــاز* كنيد روشن می كند كه هيچ كاری با معجزه پيش نمی رود بلكه اين خود *مـــردم* هستند كه بايد *متحول* شوند تا بتوانند خودشان *تحول جهانی* پديد آورند. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۷۸ 📌همراه با نظرات شما عجب سوال هایی میپرسین استاد مخصوصا سوال دوم من از چند نفر که نمیخوان رأی بدن پرسیدم یکی گفت همونطورکه همتی میگه ایرانی هستم 📌همراه با نظرات استاد سلام و رحمت الهی بر شما. اگر به *ادعا* باشد كه همه و حتی جناب *ابليس* هم *عابد و زاهد* است. آيا اگر فردی *ايرانی* باشد *نوكر* و *مجری* دستورات شيطان بزرگ برای *توليد پول بدون پشتوانه* می شود؟ 🍃واژه: @dr_ghofrani2