eitaa logo
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
1هزار دنبال‌کننده
16 عکس
102 ویدیو
153 فایل
دکتر محمد جعفر غفرانی
مشاهده در ایتا
دانلود
۲.۴۶۲ سکوت در مقابل ظلم نظام به مردم مستضعف چه حکمی دارد ؟ شاید رای ندادن بمنزله همراهی نکردن نظام در ظلم مسئولین حاضر به مردم باشد؟ ۱ـ افرادی كه كمترين اطلاعات سياسی دارند می دانند كه هر *نظام و حكومتی،* بـــا *دولت* و *كارگزاران* آن نظام، فرق دارد. پس *ظلم نظام،* يعنی: *ايراد در قانون اساسی* آن نظام. اما *ظلم دولت و ظلم كارگزاران نظام* يعنی: *بروز بی لياقتی* يا *انحراف سهوی يا عمدی* مسئولين آن نظام. ۲ـ *امام خمينی* رحمه الله عليه، با تجديد بعثت، برای *دومين بار* (پس از حكومت كمتر از پنج سال اما بسيار درخشان أميرالمؤمنين* صلوات الله عليه) *نظام جمهوری اسلامی* يعنی: *مردم سالاری دينی* را برای كشور و مردم ما پايه گذاری كردند، و زمينه ارائه *مترقی ترين و مردمی ترين و اسلامی ترين قانون اساسی* را فراهم آوردند كه تا كنون *هيچ سياستمدار حقوقدانی در جهان* نتوانسته به آن كمترين خدشه ای وارد كند. ۳ـ در همان مدت كوتاه حكومت تابناك أميرالمؤمنين صلوات الله عليه، چندين *استاندار* و مأمور *منصوب* آن حضرت (مثل: كميــــــل، عثمان بن حُنيف، زياد، و ....) *تخلفات فاحشی* را مرتكب شدند، اما تخلفات آنها، *ظلم نظام اسلامی* نبود. حضرت در نامه رسمی به كميل نوشتند: ... براى دشمنانت كه خواهان *غارت دوستانت* بودند *پُــــــل* شده ‏اى (!!!؟؟؟)، نه تو را بازوى توانايى است و *نه دشمن را از ناحيه تو ترسى* ، نه مرزى را بستى و *نه شوكت دشمن را شكستى،* و *نه حاكمى بودى كه به درد اهل شهرش بخورد* ... ۴ـ پس چون *مقدمه* فرمايش شما كه نوشتيد: « ظلم *نظـــام* به مستضعفين » از نظر *حقوق سياسی* غلط و نادرست است، پس آن *نتيجه* كه فرموديد: « رأی ندادن ... = همراهی نكردن با *مسئولين* » هم قطعا غير منطقی و *غلط* است. (زيرا *نظام* ربطی به *مسئولين ناأهل* ندارد). ۵ـ لطفا به عنوان يك *مسلمان* (انسان تسليم عقل و وحی) به اين *حكم عقل* و *تأئيد شرع* و فرمايش حكيمانه حضرت امام خمينی رحمه الله عليه، كه فرمودند: ((( *حفظ نظام* حتی از *نماز واجب* قطعا *واجب تر* است.))) خيلی بيانديشيد تا تكليف خود را در همه مراحل زندگی، درست و *به موقع* تشخيص دهيد و عمل كنيد تا عاقبت بخير باشيد. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۶۳ استاد میشه لطفا این آیه رو بیشتر باز کنید. لَخَلْقُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ أَکْبَرُ مِنْ خَلْقِ النَّاسِ وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ... با سلام و احترام و سلام به شوق قرآنی شما. ۱ـ ظاهرا *محور* آيه، فقط *خلقت* و فقط *پيدايش مادی* جهان و انسان است و كاری به *عظمت وجودی* انسان *كامل* كه *اشرف مخلوقات* است ندارد. ۲ـ اين آيه *خيلی ساده* و *همه فهم* به انسان می گويد: *تو* در اين جهان پهناور، حتی به اندازه يك *سر سوزن* هم *نيستی* پس چرا اين همه *غرور؟* چرا اينهمه *تكبر؟* اينهمه *خودخواهی؟* اين همه *ادعا؟* آن هم در مقابل *خالق* خودت و *خالق* اين جهان عظيم: يا أَيُّهَا الْإِنْسانُ *ما غَــرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَريمِ؟* (إنفطار/۶) 🍃واژه: ۶ @dr_ghofrani2
۲.۴۶۴ خداوند چرا به خودش گفته فتبارک الله احسن الخالقین و آیا منظور از این احسن ما نوع بشر هستیم؟ سلام و رحمت الهی بر شما. ضمن تبريك آغاز *دهه كرامت* به شما و تمام اعضاء محترم گروه. 1ـ آيه *۱۴* سوره *مؤمنون* ظاهرا *دو بخش* اصلی دارد: در *بخش اول* مي فرمايد: ثُـــــمَّ *خَلَقْـــنَا* النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظاماً فَكَسَوْنَا الْعِظامَ لَحْماً ... اما در *بخش دوم* مي فرمايد: ... ثُــــمَّ *أَنْشَأْنـــــاهُ خَلْقاً آخَــــرَ* فَتَبارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخالِقينَ (۱۴) پس هر چند كه حتی *آفرينش* يك *اتم* و يك *سلول* و يك *مورچه* از *عظمت* و *زيبائی* شگفت انگيز و *تناسب* خيره كننده ای برخوردار است، اما احتمالا آن عبارت *أحسن الخالقين* عنايت دارد به آن *انسانی* كه *فوق* ماديات و محسوسات و زخرفات و ظواهر فريبنده دنيا *می انديشد* و می كوشد *عاقلانه* و همواره *حُسن شناس* و *حُسن گزين* و *حُسن آفرين* و *مسبّح* و *حامد* و دائما و در هر شرائطی، *متوجه* خالق خود باشد: الَّذينَ *يَدْعُــــونَ رَبَّـــهُمْ* بِالْغَداةِ وَ الْعَشِيِّ *يُريدُونَ وَجْهَــهُ* ... 🍃واژه: ۱۴ @dr_ghofrani2
*اطلاعيه:* إن شاء الله تعالی، هفتمين جلسه *مفاهيم قرآن از زبان قرآن* امروز يكشنبه ۲۳ خرداد از ساعت: ۱۵ تا ۱۶.۱۵ برگزار می شود. از شما عزيزان دعوت می كنم حتی الإمكان در اين جلسه *حضـور* داشته باشيد. ممنون. نشانی كلاس: https://tadabbor.quranetratschool.net/ch/m-ghoran110
۲.۴۶۶ بانوی محترمی فرمودند: دخترانم مواضع غیر منصفانه در مقابل من دارند اما نسبت به رفتار غلط پدرشان کوچکترین واکنشی حتی در خلوت هم ندارند. و بسیار همسو با هم هستند. آیا این بی تفاوتی محض که کمترین گفتگو نقادانه ندارند در این سن مسیر طبیعی و درستی است؟ (از پدرشون وواکنشهای ایشون می ترسند؟) به ایشان عرض شد: از دو احتمال خارج نیست: ۱_ ممکن است نگاه و گفتار و رفتار و اخلاق و قضاوت *شما* ایراد دارد، پس دنبال *تحول* در *خودتان* باشید و برای رسیدن به *احسن الحال* تلاش کنید. ۲_ آنها اشتباه می کنند، پس خدا را شکر و برای *هدایت نامحسوس* آنها تلاش و از خداوند برای *مدیریت* عاقلانه و مومنانه خانواده استمداد کنید. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
*اطلاعیه* إن شاء الله تعالی، هشتمین جلسه *لوازم ظهور* امروز دوشنبه ۲۴ خرداد از ساعت: ۱۵ تا ۱۶:۱۵ برگزار می شود. نشانی كلاس: https://tadabbor.quranetratschool.net/ch/m-ghoran110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲.۴۶۷ 👈 موضوع: 👈 نوع فایل: کلیپ 👈 زمان: ۱:۲۹ دقیقه 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
۲.۴۶۸ مشکلات عمیق و بسیار زیاد کنونی فقط نتیجه عملکرد یک نفر و یا یک دولت نیست . تجربه ثابت کرد که بعلت مشکل قانون اساسی یک دولتی.... ۱ـ از اينكه به من افتخار می دهيد و ابهامات خود را با صراحت بيان می كنيد، و از اينكه به خاطر *پاكی و ايمان* خود برای بهتر شدن جامعه، دغدغه داريد و نسبت به *فساد* و *بی عدالتی* در جامعه، *بيطرف* نيستيد، بسيار از شما متشكرم. ۲ـ حدود چهل و دو سال قبل وقتی *اولين خبرگان* مشغول تدوين *قانون اساسی* بودند و مصوباتشان را هر روز، برای اظهار نظر مردم، اعلام می كردند، من در يكی از نامه هايم به آنان، به عبارت مكرر *قانون معلوم خواهد كرد،* اعتراض داشتم، اينكه چرا همين الآن آن را مشخص نمی كنند. تا اينكه با توضيحات عزيزی متوجه شدم كه *قانون اساسی* با *قوانين* (= مقرراتی) كه *مجلس شورای اسلامی* در هر دوره ای تصويب خواهد كرد، *فرق* دارد. ۳ـ قانون اساسی، *ثابت* است اما *ساير قوانين* (= مقررات) ممكن است *تغيير* كنند. ۴ـ قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران، *مترقی ترين* قانون اساسی در *جهان* و در *تاريخ* است و تا كنون هيچ حقوقدانی نتوانسته است به آن *ايراد مبنائی* بگيرد. ۵ـ ظاهرا منظور از *مشكلات ساختاری،* ايراد در قانون اساسی *نيست* بلكه مشكل: اولآ: در *قوانين* (= مقرراتی) است كه *مجلس شورای اسلامی* در دوره های مختلف، با گرايشات و ضعف و قوت های خود، آنها را *تصويب كرده* يا *مسكوت گذاشته* است، ثانياً: در موارد بسيار زيادی، قوانين (= مقررات) درست تصويت شده اند اما *دولت ها* آنها را *اجرا نكرده اند* و مردم و سایر نهادها از طريق رسانه ها، به درستی و به موقع، اجرای آنها را *مطالبه نكرده اند*. همین الآن دو نفر از نامزدها، به روشنی. عدم پایبندی به قانون اساسی را *داد* می زنند گه اگر انتخاب شوند، قطعا در اجرای قوانین، کارشکنی خواهند کرد. ۶ـ مثلا مجلس فعلی (برای *جلوگيری* از *حقوق های نجومی،* قانون *شفافيت درآمدها* را تصويب و به دولت ابلاغ كرده، اما تا كنون « اين دولت خائن » از اجرای آن *خودداری* كرده است. ۷ـ اينكه *دولت ها* كار يكديگر را *خراب* می كنند. (مثل: چند سال قطع كارت سوخت، توسط اين دولت خائن،) (جلوگيری از ادامه و حتی تكميل مسكن مهر،توسط بی آبروترين وزير خائن اين دولت خائن،) (قطع سامانه *شبنم* برای جلوگيری از قاچاق، توسط وزارت صمت اين دولت خائن،) (و خودداری از ابلاغ و اجرای دهها مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی،توسط اين دولت خائن،) اين موارد هم از نظر حقوقدانهای جهان، *ايراد قانون اساسی* نيست. ۸ـ با *تحول عميقی* كه فقط طی *دو سال اخير* در قوه قضائيه پديد آمد، راهكاری برای *پاسخگو كردن* مسئولين *كار نكــن* هم فراهم شده است، اما اگر من و شما و هر ايرانی كه *حب وطن* را نشانه *ايمان* خود می داند، *رئيس قوه مجريه* را *درست* انتخاب كنيم، مشكلات قطعا از *سرچشمه* درست خواهند شد. (از أعضاء محترم گروه به خاطر طولانی شدن پاسخ عذرخواهی می كنم.) 🍃واژه: @dr_ghofrani2
مدت ها پیش گفته شده بود در ۲۰۵۱ چطور میشه اخبار درست رو از غلط تشخیص داد؟ همانطور که *صيادان،* برای *شكار* ماهيان درشت، *آب* را *گِل آلود* می كنند، يكی از مهمترين *اهداف تلاش شيطان صفتان،* اينست *فضا* را برای مردم با انواع *فتنه،* و *بمباران اطلاعات ناقص،* چنان *مه آلود* كنند، تا مردم گيج شوند و *حافظه تاريخی و بصيرت* خود را از دست بدهند و ابتدا *رهبر منصوب الهی* خود را و بعد *راه حــق* را *گــم* كنند. و از هر تلاش *عاقلانه و مؤمنانه ای* ، *نااميد* شوند. تا آنجا كه حتی *خواص،* بی خاصيت و بی بصيرت شوند و از *امام علی مظهر عدالت،* و از *امام حسن مظهر شجاعت و درايت* به *معاويه فاسق سخن باز و استاد جنگ روانی* و از *امام حسين مظهر طهارت و صداقت،* به *يزيد جرثومه كثافت و نجاست،* پنـــــاه ببرند. (در انتخابات چند سال قبل با اينكه برخی از خواص، ظاهرا با هم *وحدت* كرده بودند اما در جلسه مناظره زنده متأسفانه به *نفــــع* كانديدايی كه حداقل چهار سال سابقه دروغ و خيانت داشت و *عليــه* يكی از خودشان، داد سخن دادند و *حرمت والای* او را شكستند.) اما اكنون چه بايد كرد؟ *اولين اقدام،* عاقل و بالغ و بصير شدن تك تك *خود* ما مردم است. *دومين اقدام،* اينست كه تمام *توجه* خود را به رهنمودهای مستدل و روشنگرانه *رهبر محبوب و بی نظير* كه *قطعا منصوب الهی* است معطوف كنيم و با *ملاكها و معيارهايی* كه ايشان مطرح می فرمايند به *تحليل* مسائل روز بپردازيم و *أصلح* را (كه از نظر اسلام، بايد مالك اشتر رهبری باشد) تشخيص دهيم و با *انتخاب عاقلانه و مؤمنانه و مسئوليت آور* خودمان، در واقع با رهبرمان و به *نيابت* از آخرين حجت الهی، عجل الله تعالی فرجه الشريف، *بيعت* كنيم. *نکته مهم* اینکه اگر *تولی* و *تبری* ما روشن باشد و ما را به *ولایت الهی* برساند،. *نخ تسبیحی* نخواهد بود که با *پف* افراد فاسق و فاجر و فاسد* پاره شود. بلکه *عروه الوثقایی* خواهد بود که خدای مقتدر از آن محافظت می کند. 🍃واژه: درست، غلط @dr_ghofrani2
۲.۴۶۹ با سلام و احترام به شما أعضاء محترم گروه *جوانان مهدوی* و *والدین امانتدار.* *پنجاه و هفتمین* پذیرائی *موکب قرآنی* گروه ما اینست که بفرمائید: *پیام* این عبارت چیست: *وَ الَّذينَ يَصِلُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ* ... (رعد/۲۱) (و آنان كه آنچه را خدا به پيوستنش فرمان داده مى‏پيوندند ...) *حی علی الفلاح* 🍃واژه: ۲۱ @dr_ghofrani2
۲.۴۷۰ 📌همراه با نظرات شما استاد، در مورد سوالی که فرمودین دیروز سرکلاس که در زمان ظهور حضرت حجت عج چگونه از منتظران کمک می گیرند در آیه..... 📌همراه با نظرات استاد دهه كرامت مبارك. از تلاش قرآنی شما بسيار متشكرم. ظاهرا *پرسش من* واضح نبوده لذا مجددا آن را برای شما و ساير أعضاء محترم مطرح می كنم: چگونه به استناد آيات قرآن می توان ثابت كرد كه *ظهور* حتما با *دخالت و تلاش مردم* رخ می دهد نه با *اعجاز* 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۷۱ با سلام و احترام مجدد به شما أعضاء محترم گروه *جوانان مهدوی* و *والدین امانتدار.* *پنجاه و هشتمین* پذیرائی *موکب قرآنی* گروه ما اینست: لطفا ابتدا *نظر خودتان* را و بعد اگر توانستيد به استناد *آيات قرآن* بفرمائيد: ۱ـ *رأی نــدادن* در انتخابات، *چه مشكلی را از ما حل می كند؟* ۲ـ *رأی نـــدادن* در انتخابات، چگونه *ايــرانی* بودن ما را إثبات می كند؟ *حی علی الفـــــــلاح* 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۷۲ آموزشگاه و هنـرسرای *دعــا* *درس دوم:* *دعا چیست؟* تمام *کارهائی* را که تمام *خلبانان* برای *پرواز* با هر هواپیمائی، باید انجام دهند، در *دفترچه* ای به نام *چک لیست* نوشته شده که در *هر صفحه* آن، کارهای مخصوص *هر مرحله از پرواز* (مثلا: روشن کردن، حرکت به سمت باند، شروع پرواز، فرود آمدن در حالت عادی یا در حالت إضطراری) با شماره و با عبارت کوتاه نوشته شده که معمولا *کمک خلبان* آنها را می خواند و *خلبان* آن کارها را در هر مرحله از پرواز انجام می دهد. البته « رانندگان خودروهای زمینی »، وظائف خود را (مثل: تنظیم صندلی، آینه، کمربند، دنده، راهنما، و ...) در *ذهن* خود مرور می کنند، *خلبانان نظامی* هم برای اینکه بتوانند با سرعت، وارد عملیات بشوند، باید *چک لیست* خود را با *ذهن* خود، *مرور* و *اجرا* کنند. انسان هم برای اینکه *رشد لذتبخش و روزافزون* داشته باشد و در *رجوع* و *سیر* و *عروج* و *صیروریت* به سوی کمال مطلق و خالق خویش، *غافل* و *منحرف* و *گمراه* نشود، باید تمام *توجــه* خود را با *انواع دعـا* به خداوند معطوف کند و تمام *وظائف* خود را در *قالب دعــا* دائما مرور و به خود *یادآوری* و در عمل *رعایت* کند. پس *۱۷* یا *۵۱* رکعت *نماز* را (که جامعترین دعاست) و *ذکر هر روز* و *دعاهای مختصر* را از *حفظ* می خواند اما *زیارتنامه ها* و *دعاهای بلند* (مثل زیارت جامعه، زیارت امین الله، دعای عرفه و صحیفه فاطمیه و صحیفه سجادیه ...) را از رو می خواند. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۷۳ استاد، سؤال دوم فرمودید رأی ندادن، نباید رأی دادن باشه؟ لطفا ابتدا با *نــدادن* و بعد اگر مايل بوديد با *رأی دادن* پاسخ دهيد. ممنون. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۷۴ فرق بین حلم و تحمل چیست؟ با سلام و احترام و تبريك ايام فرخنده دهه كرامت. ظاهرا *حلم* غلبه *عقلانيت* بر *نفسانيت* است به نحوی كه انسان را از *واكنش های هيجانی* حفظ كند. پس چون انسان نسبت به صحنه های عجيبی كه در *خواب* می بيند و *هيچ هيجانی* از خود بروز نمی دهد لذا به *خواب* هم « *حُـلـم* » گفته می شود. ضمناً به خاطر *آرامش عقلانی* انسان در آستانه *بلوغ* ، به آن هم *حُلم* می گويند. اما *تحمل* يعنی: *فشار* و *سنگينی* بــاری *مادی* يا *كلامی* يا *روانی* يا *عاطفی* که شخص *مجبور* به پذيرفتنش باشد و چاره ای برای فرار و شانه خالی كردن از آن نباشد و هيچ *فايده* ای هم نداشته باشد. البته در *حَـمـل* به معنی *بارداری* هم نوعی *تحمّل اجباری* هست اما اولا: منجر به پيدايش انسان می شود و ثانيا: استعدادهای مادر را شكوفا می كند و بركات زيادی برای مادر دارد. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۷۵ 📌همراه با نظرات شما استاد، فکر میکنم پاسخ سوال شما مبنی بر اینکه ظهور با دخالت و تلاش و خواست خود مردم اتفاق می افتد در آیات ۹۳ تا ۹۸ سوره مبارکه کهف است.... آن جایی که حضرت ذوالقرنین به قومی بر میخورند که هیچ سخنی را به آسانی نمی فهمند! اما چون از ظلم و غارت یاجوج و ماجوج خسته و درمانده شدند با هر سختی (رمز، اشاره و وسیله) که توانستند درخواست و نیاز خود را به جناب ذوالقرنین فهماندند و در ساختن سد فلزی نفوذناپذیر با ایشان همکاری کردند و نهایتا به آرامش و آسایش رسیدند. جواب درست در این آیه زیبا نهفته است: ✨قَالَ مَا مَكَّنِّي فِيهِ رَبِّي خَيْرٌ *فَأَعِينُونِي بِقُوَّةٍ* أَجْعَلْ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَهُمْ رَدْمًا... گفت: آنچه پروردگارم مرا در آن تمکّن و قدرت داده [از مزد شما] بهتر است؛ پس شما مرا با نیرویی یاری دهید [تا] میان شما و آنان سدّی سخت و استوار قرار دهم.✨ و ادامه آن که نوع و نحوه همکاری جمعی و در واقع دخالت و تلاش مردم را بیان می کند. ✨آتُونِي زُبَرَ الْحَدِيدِ ۖ حَتَّىٰ إِذَا سَاوَىٰ بَيْنَ الصَّدَفَيْنِ قَالَ انْفُخُوا ۖ حَتَّىٰ إِذَا جَعَلَهُ نَارًا قَالَ آتُونِي أُفْرِغْ عَلَيْهِ قِطْرًا ﴿٩٦﴾ برای من قطعه های [بزرگ] آهن بیاورید [و در شکاف این دو کوه بریزید، پس آوردند و ریختند] تا زمانی که میان آن دو کوه را هم سطح و برابر کرد، گفت: [در کوره ها] بدمید تا وقتی که آن [قطعه های آهن] را چون آتش سرخ کرد. گفت: برایم مس گداخته شده بیاورید تا روی آن بریزم.✨ 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۷۶ 📌همراه با نظرات استاد سلام و بركات الهی بر شما و ايام فرخنده دهه كرامت بر شما و تمام أعضاء محترم گروه مبارك. ۱ـ به نظر می رسد *آيه ۹۰* سوره كهف و كلمه *ستر* در آن با كمال بی دقتی ترجمه و به غلط تفسير شده است. خداوند قطعا انسان *نفهم* هرگز نيافريده زيرا با چنين فرض محالی، آنها هيچ *تكليفی* نخواهند داشت و *ذوالقرنين شناس* و در *مطلع الشمس* نخواهند بود. ۲ـ آن مردم *بسيار فهميده* از حضرت ذوالقرنين صلوات الله عليه تقاضای ساختن *سد* می كنند اما آن حضرت *نخواهند پذيرفت* زيرا *هر سدی* قطعا و حتما *نفوذپذير* است. ۳ـ همانطور كه خودتان اشاره فرموديد: ايشان می فرمايند: ياريم كنيد تا با هم *ردم* نفوذناپذيری بسازيم كه از *بالای* آن هم نتوانند عبور كنند. كه مترجمين و مفسرين با بی دقتی زياد به متن آيه، و اينكه آنجا *دو سد* وجود داشت و *بين السدين* بود، اما متأسفانه آن و آن *دو صدف* را *سد* ترجمه كرده اند در حالی كه *هر سدی* نفوذپذير است و می توان از *بالای* آن عبور كرد. ۴ـ عجيب است كه مترجمين و مفسرين دقت نكرده اند كه: اولا: از روی هم ريختن *قطعات آهنی،* سد ساخته *نمی شود.* ثانيا: *دميدن* باعث ذوب شدن برف و يخ می شود اما *آهن* را هرگز *ذوب* و به *آتش* تبديل نمی كند، ثالثا: *افرغ* از فراغت است و *قطر* در اينجا و در آيه *۱۲ سوره سبأ* به معنی *مس* گداخته نيست. ۵ـ در پايان (مثل همه افراد تنبل) نتيجه گرفته ايد كه مردم بايد *از آن خورشيد پشت ابر* كمك بگيرند و او لابد بايد با *معجزه* مشكلات را حل كند. ۶ـ پس به پاسخ درست بسيار بسيار نزديك شده ايد اما كمی دقت می خواهد تا به پاسخ درست برسيد. 🍃واژه: ۹۰ @dr_ghofrani2
۲.۴۷۷ درمورد اینکه آیا با فرج امام زمان «عج الله» بااعجاز ایشان تعقل «عقلانیت» کامل میشه در دوآیه ۸۶ سوره هود و نور ۵۵ نگاه کردم زیاد چیزی متوجه نشدم.. لطفا میشه بیشترراهنماییم کنید سلام و بركات الهی بر شما و سلام به شوق قرآنی شما. از تلاش شما متشكرم. در همين دو آيه ای هم كه خود شما اشاره كرديد *دو شرط* مطرح شده كه اگر آنها را *بيان و بـــاز* كنيد روشن می كند كه هيچ كاری با معجزه پيش نمی رود بلكه اين خود *مـــردم* هستند كه بايد *متحول* شوند تا بتوانند خودشان *تحول جهانی* پديد آورند. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۷۸ 📌همراه با نظرات شما عجب سوال هایی میپرسین استاد مخصوصا سوال دوم من از چند نفر که نمیخوان رأی بدن پرسیدم یکی گفت همونطورکه همتی میگه ایرانی هستم 📌همراه با نظرات استاد سلام و رحمت الهی بر شما. اگر به *ادعا* باشد كه همه و حتی جناب *ابليس* هم *عابد و زاهد* است. آيا اگر فردی *ايرانی* باشد *نوكر* و *مجری* دستورات شيطان بزرگ برای *توليد پول بدون پشتوانه* می شود؟ 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۷۹ میشه به آیات ماجرای بنی اسرائیل در رسیدن به حکومت الهی استناد کرد که ، امام بود ، نائب امام بود ، معجزات و امداد الهی هم بود ، اما چون دخالت و تلاش مردم نبود انقلاب حضرت موسی سلام الله علیها به سرانجام نرسید آفرين. اين سخن شما كاملا درست است. حالا آيه يا آياتی را بيابيد كه *عامل* ايجاد هر تحولی را *خود مردم* معرفی كند. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۸۰ این صفحه ۳۱ کتاب سیادت در رشد رو متوجه نشدم ...به اطرافیان کودک ۷سال اول توصیه می شود که بگذارند کودک طلوع کند... لطفا به جای كپی صفحات كتاب، همان *عبارت* مورد نظرتان را بنويسيد. ۱ـ كودك را هركز نبايد از چيزی *ترساند* زيرا مثل *لاك پشت* به *درون* خود فرو می رود بلكه بايد *شناخت* او را نسبت به هر چيزی افزايش داد. مثلا به جای اينكه او را از *سماور* بترسانيم اگر اجازه دهيم كودك به سماور *گرم* (نه داغ) دست بزند *واكسينه* می شود و ديگر هرگز به آن نزديك نمی شود. يا اگر از او بخواهيم كبريت را روشن كند، چون حتما آن را *رو به پائين* می گيرد و دستش می سوزد ديگر هرگز به كبريت دست نمی زند. البته بلافاصله بايد روشن كردن درست آن را به او نمايش دهيم. ۲ـ لابد در كاشت *درختچه* های خيابان ها ديده ايد كه ابتدا آنها را می كارند و به آن گياه اجازه می دهند به *هر طرف* نمو كند پس از اينكه *ساقه های* آن *استحكام* پيدا كرد، آن را *هرس* و زيبا می كنند و از *نمو بی رويه* جلوگيری می كنند. كودك هم در *هفت سال اول* بايد اجازه داشته باشد *سيادت* ذاتی خودش را بروز دهد و در حرف زدن و بازی كردن *فرمانروائی* كند و چيزی مانع او نباشد و در حرف زدن و بازی كردن از چيزی *نترسد* تا آن *خود* خودش را بروز دهد اما در مراحل بعدی هنرمندانه بايد گفتار و رفتار او *اصلاح* شود. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۸۱ 📌همراه با نظرات شما ۱. رأی ندادن من هیچ مشکلی را حل نمی کنه ولی دلم خنک میشه که رای کمتر بیارند و دزدی کمتر بشه. آزادی بیشتر....رأی سفید میدم تا یارانه هایم را قطع نکنند. ۲. رأی نمیدم‌ تا بلکه ایران باستان و اصیل برگرده 📌همراه با نظرات استاد ۱ـ از اظهار نظر صريح شما متشكرم. ۲ـ رأی ندادن افراد يك جامعه به *دزدها* اعلام می كند كه ما *بيدار* و *زنده نيستيم* ما *ايرانی* نيستيم شما هر چقدر می خواهيد *دزدی* كنيد ما *كاری به كار شما نداريم* اينكه *گرانی و تورم* سرسام آور شده، اينكه *پولمان* بی ارزش ترين *پول جهان* شده و خيلی خسارت های ديگر، اينها اصلا *برای ما مهم نيست.* ۳ـ مؤمنی كه عاقلانه به خالق خودش احترام می گذارد و *حسابرسی آخرت* را باور دارد، هرگز تابع *دل و هوس نفسانی* خودش نيست. زيرا می داند كه اين *خنكی موقتی و جاهلانه* انسان را به *آتشی عظيم* می كشاند. ۴ـ اولا: انسان عاقل و مؤمن، *رأی* خودش را با *پول فانی* معاوضه نمی كند، ثانياً: با رأی غلط برخی از افراد غافل، همين دولت خائن توانست، ارزش *يارانه* سال ۹۲ را به حداقل ممكن برساند و آن را تقريبا بی ارزش كند. در حالی كه با انتخاب جناب آقای رئيسی، و كاهش واردات و افزايش توليدات داخلی، و كاهش قاچاق و افزايش كيفيت كالاها، قطعا ارزش پول ملی افزايش و هزينه ها كاهش پيدا می كند و مردم حتما و خيلی زود به *رفاه* و *آزادی منطقی* بيشتری می رسند. ۵ـ در ايران باستان، مردم *كمترين اختياری* نداشتند و يك *خانواده نالايق و خودپرست و عياش* (مثل آل سعود، آل خليفه، قاجاريه، پهلوی) تمام مردم را *مانند گله گوسفند* به هر راهی كه می خواستند می كشاندند و *هر دختر يا زن يا زمين و باغی* را كه می پسنديدند *تصاحب* می كردند و دانشمند بی نظيری مثل *ابوعلی سينا* اجازه نداشت به كتاب های دربار دست بزند. شاهان ايران باستان را جناب فردوسی اينطور به تصوير كشيده كه آنها *ضحاك* و دائما در حال *خنده مستانه* بودند و بر *دوش* خود *مارهائی* داشتند كه خوراكشان *مغز جوانان* بود. مثل الان كه با تلگرام و اينستاگرام و واتساپ و غيره، مثل *عنكبوت* خصوصا مغز دختران و زنان زيبا و معصوم و پاك را می خورند و آنها را به *تفاله* های غرق در *ابتذال* و *افسردگی* تبديل می كنند. ۶ـ لطفا از اين *شوخی های شيطانی* بپرهيزيد و از اين همه *أمنيت* و *اقتداری* كه *مردم انقلابی* و *اسلام* برای ما ايرانی ها فراهم آورده اند خداوند را بسيار شكر كنيم. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۸۲ *اطلاعيه:* موضوع كلاس *اخلاق* روز يكشنبه گذشته، *تزكيه* بود، لذا أعضاء محترمی كه معنای *تزكيه* را در خصوصی پرسيده بودند می توانند در كانال *تسبيح۱* از صوت و متن آن استفاده كنند. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۸۳ *اطلاعيه* ديروز با عنايت الهی و در حضور جمع بزرگی از عزيزان، مطالبی را پيرامون اينكه: آيا *حق گرفتنی است يا دادنی يا خوردنی!* مطرح كردم. أعضاء محترمی كه فرصت دارند می توانند صوت آن را كه *يكساعت و هفده دقيقه* است در كانال *تسبيح۱* بشنوند. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۸۴ آیا حق دادنی است یا گرفتنی است؟ یکی از سوره های مهم قرآن که پیامبر توصیه کردند هر روز در نماز هایمان بخوونیم، سوره *عصر* است. یعنی مومنین تا بهم می رسند باید همدیگر را سفارش بدند به *حق و صبر*. روز قیامت *ترازو* چندتا *کفه* دارد؟ سوره اعراف آیه ۸ می گوید ترازو روز قیامت *یک کفه* دارد که اعمالمون را در آن می گذارند یا سنگین یا سبک است. اعمال مارا وقتی تو ترازو می گذارند اگه حق است که سنگین می شود و اگه حق نباشد وزن ندارد. در سوره حج آیه ۶ *خدا فقط حق* است برای همین حق نه دادنی و نه گرفتنی و نه خوردنی است. بلکه باید حق را *رعایت* کرد مثلا *حج* یعنی فهم این نکته که خدا حق است. کیا حج رفتند، کسانیکه حاجی شدند، خودشون را با خدا تراز کردند چه مکه رفتند و چه مکه نرفتندمثل امام حسن عسکری صلوات الله علیه با اینکه حج نرفته اند ولی حاجی و حجت خدا بودند. حق یعنی چه؟ حق یه جا یعنی اجازه و یک جا به معنای وظیفه و تکلیف است. وقتی خدا حق است پس خدا است که حدود و حقوق ما را مشخص می کند. *یتیم* کسی که حامی سیاسی ندارد مثل نیجریه، عراق، میانمار و... *تراث* یعنی ارث، میراث تراث فقط ارث و میراث های خانواده نیست، تراث، میراث خلافت است‌. امیرالمومنین علیه السلام در خطبه شقشقیه، خطبه سوم نهج البلاغه می فرمایند که : دیدم من که الان بین مردم نیرو و حامی ندارم، دیدم صبر کردن عاقلانه است پس صبر کردم در حالیکه در چشمم خار و در گلویم استخوان بود. دیدم که ارثم دارد چپاول می شود. پس این تراث چیست؟ تراث، میراث خلافت را که مردم می خورند. که بعد از ۲۵ سال میراث را به مدت ۴ سال به امیرالمؤمنین دادند بعد از اون موقع تا حالا میراث را خوردند و ما مردم هیچ چیز نگفتیم. تأکلون یعنی دارید می خورید الان، مخاطبش ما مسلمان ها بخصوص شیعیان. چرا امیرالمؤمنین ۲۵ سال خانه نشین شدند چون تو سقیفه گفتند ابو بکر پیر مرد و جا افتاده ولی علی جوون هست و شوخ طبع و هزاران شایعه، بقیه هم سکوت کردند. چرا بقیه امامان ما خانه نشین شدند چون سلیمان صردی ها ساکت نشستند. لطفا بدانید که چرا در زیارت نامه ها *لعنت* می کنید. چون معاویه گفت مسلمان ها من و عثمان به عنوان خلیفه شام و این علی مزاحم ما شده پس حق با ماست. اگه این را می فهمید بیایید با ما و اگه نمی فهمید ، بیطرف بمانید. این ها گفتند خو عجب پیشنهاد خوبیه، بیطرف می مانیم که به نفع معاویه شد. عین این کلک، یزید هم انجام داد و به مردم گفت که امام حسین از مکه خارج شده، خروج کرده و رافضی شده و حق با من است. گفت یا با من بیایید یا بیطرف. سلیمان صردی که دانشمند و عالمی بود ساکت موند و این سکوتش به نفع یزید شد.. در انتخابات کس نمی تواند انتخاب نکند چرا که همین انتخاب نکردن و سکوت کردن و رأی ممتنع با مخالف جمع می شود. در مجلس وقتی می خواهند چیزی را تصویب کنند یک عده مخالفند یک عده موافق و یک عده رأی ممتنع که رأی ممتنع با رأی مخالف جمع می شود. این انتخابات حق و وظیفه ماست . این حق ارث صالحین است. صالحین نباید دنبال ارث بروند بلکه باید ما مردم خواهش کنیم و ازشون بخواهیم که مدیریت جامعه ما را بپذیرند. ما الان منتظر ظهور امام زمان هستیم ولی قبل از ظهور اینقدر باید رشد کنیم که صالحین را بشناسیم و اونها را برای مدیریت، انتخابشون کنیم و گرنه با معجزه نمیرود ولقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر آن الارض یرثها عبادی الصالحون. انبیاء ۱۰۵ که این ابلاغ شده و وظیفه ماست. پس شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی و عقلی است که کشورمون دست یک فرد صالح که هم کارنامه اش و هم برنامه اش درست باشد. این تکلیف را ان شاء الله صادقانه و خالصانه انجام بدیم تا دل امام زمان شاد شود. 🍃واژه: @dr_ghofrani2