eitaa logo
محمد فنایی اشکوری
1.8هزار دنبال‌کننده
311 عکس
203 ویدیو
101 فایل
به نام او سلام این فضا فرصتی است برای طرح مباحث و اندیشه های مبتلابه انسان معاصر در حوزه های فلسفه, عرفان, دین و مسایل اجتماعی با رویکرد عقلانی و معنوی. راه های ارتباط: @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">Fanaei.ir@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
شعر بی دروغ.. ما که این همه برای عشق آه و ناله دروغ می کنیم.. راستی چرا در رثای بی شمار عاشقان که بی دریغ خون خویش را نثار عشق می کنند از نثار یک دریغ هم دریغ می کنیم.. قیصر امین پور یادش گرامی.. 🌺🍃 🟢 http://eitaa.com/dreshkevari
| بازدارندگی سیال 🔸صبر ایران در مقابل طرفی که مدام در حال افزایش تنش و وارد کردن ضربه‌های دردآور است، از جایی به بعد دیگر به معنای آن است که بازدارندگی ایران تضعیف شده است. اسرائیل‌ سال‌هاست که با هدف قرار دادن نظامیان ایرانی در (عمدتا) سوریه و همچنین گروه‌های همپیمان ایران، درصدد تضعیف و کند کردن رشد جبهه مقاومت بوده است. اما عدم پاسخ ایران یا پاسخ‌های محدود ایران، محاسبات اسرائیل را تغییر داده و آنها را به مرور به این نتیجه رسانده است که قادر هستند به ایران حمله کنند، پروژه منطقه‌ای ایران را متوقف کنند و با دوستی با سایر کشورهای منطقه، ابرقدرت منطقه غرب آسیا باشد. 🔸اسرائیل می‌توانست به کنسولگری ایران حمله نکند، می‌توانست شهید هنیه را در تهران ترور نکند؛ در مصر، ترکیه، قطر و امارات ترور هنیه بسیار آسان تر بود، اما این نوع پررنگ از افزایش تنش را انتخاب کرده، چون ایران را دست‌بسته ارزیابی کرده است. 🔸امروز دشمن پشیمان است که چرا زودتر سطح درگیری را بالا نبرده، چرا زودتر حاج قاسم و بقیه سرداران را ترور نکرده و چرا زودتر به ایران حمله مستقیم نکرده. عملیات وعده صادق دو، با وجود برجستگی‌های نظامی فوق‌العاده‌ای که داشته، اما در چارچوب محاسبات دشمن بوده و دشمن از میزان و ابعاد حمله ایران متعجب نشده و انتظارش را داشت. 🔸طبق دیدگاه اسرائیلی‌ها ماحصل و نتیجه فعلی تقابل صهیونیسم و مقاومت منجر به آسیب‌های جدی و عمیق به مقاومت شده. به زعم آنها مقاومت در سوریه کلنگی شده است؛ با ضعیف شدن حزب الله، ایران و مقاومت در لبنان نفوذش کمرنگ‌تر شده؛ در فلسطین با نابودی تدریجی حماس و شروع شهرک‌سازی های اسراییلی در داخل نوار غزه و جبالیا نیز مقاومت فلسطین بزودی به امری حاشیه‌ای تبدیل خواهد شد. در یک جمله، اسرائیل به این نتیجه رسیده که در بدترین حالت مجموع توان نظامی (اعم از دفاعی و تهاجمی) ایران در مقایسه با اسراییل مساوی یا نزدیک به هم است؛ حال با اضافه شدن متغیری به نام آمریکا و ناتو، کفه احتمال پیروزی در برابر ایران سنگین‌تر هم ‌می‌شود. 🔸بنابراین بازدارندگی ایران در این مقطع از زمان کم‌رنگ شده و نباید گمان کرد که چون قبلا کشور بازدارندگی داشت، امروز نیز بازدارندگی دارد. حمله اخیر اسرائیل به ایران با 140 جنگنده نشان می‌دهد که اسرائیل و آمریکا، عملا ترس زیادی از ایران نداشته و پاسخ‌های احتمالی ایران را هم قابل تحمل ارزیابی می‌کنند. 🔸با آنکه به لطف پدافند هوایی ایران، حمله سنگین آمریکایی-اسرائیلی به شکست انجامید، اما خط قرمز بسیار مهم و شاید مهمترین خط قرمز ایران شکسته شد، که عبارت است از حمله مستقیم دولتی دیگر به ایران. آنچنان این خط قرمز باید مهم تلقی ‌می‌شد که همزمان با شروع عملیات دشمن، عملیات پاسخ ایران هم باید شروع می‌شد، البته نظامیان مسئول و در میدان می‌توانند اظهار نظر صحیح‌تری در این زمینه داشته باشند. 🔸آنچنان که شواهد گویا است، برنامه حمله آمریکایی-اسرائیلی، بسیار گسترده بوده و قرار بوده که با سه موج آفندی، تمام مراکز مهم پدافندی، اقتصادی و استراتژیک را نابود کنند، که پدافند ایران با درصد موفقیت محیرالعقولی، این حمله عظیم را ناکام گذاشت. با اینحال تجاوز اسرائیل به ایران حاوی دو دستاورد برایش بوده: اول آنکه خط قرمز ایران را پاک کرد، دوم آنکه با عملیاتی که انجام داد، شناسایی و ارزیابی سامانه‌های پدافندی و رادارهای ایران نیز انجام شد. بنابراین در حمله احتمالی بعدی به ایران، درصد موفقیت بیشتری می‌توان برای تهاجم محور آمریکایی-اسرائیلی متصور بود. اسرائیل و آمریکا رزمایش‌ها و شبیه‌سازی‌های متعددی از حمله به ایران را انجام داده اند و این آمادگی دشمن، تهدیدی جدی برای ایران تلقی می‌شود. 🔸حال ایران دو راه بیشتر ندارد، یا عملیات‌های نظامی‌ای علیه اسرائیل انجام دهد که اسرائیلی‌ها توان تحمل آن را داشته باشند، یا اینکه تهاجمی کند که باعث شود اسراییل محاسبات خود را تغییر دهد. 🔸اگر چیزی در حد وعده صادق 2 باشد، بازدارندگی برای کشور ایجاد نمی‌شود و ممکن است در حفظ و صیانت از منافع ملی (و حتی شاید در آینده برای صیانت از جزایر سه‌گانه خود) با چالش مواجه شویم (چه رسد به تحقق آزادسازی قدس). با چنین شرایطی و در موضع ضعف به استقبال ترامپ رفتن، نیز خود خطرات جدیدی نیز بدنبال دارد. اما اگر ایران، جنگ منطقه (غزه و لبنان) را به چشم خط مقدم خود نگاه کند و ضمن طرح‌ریزی عملیات نظامی علیه اسرائیل و ادامه پشتیبانی از مقاومت، تهاجم سهمگینی انجام دهد به گونه‌ای که مسئولین و مستوطنین (شهروندان) اسرائیل تحمل تبعات آن را نداشته باشند، آن‌گاه ایران بازدارندگی خود را باز می‌یابد. 👇
🔸و این تازه آغاز راه است. بازدارندگی برای کشوری بزرگ و دارای آرمان‌های والا همچون ایران کافی نیست. بازدارندگی به معنای ایجاد شرایطی است که در آن، هزینه‌های احتمالی حمله نظامی برای دشمن به قدری زیاد باشد که از انجام این کار منصرف شود. ایران اگر می‌خواهد رشد کند، نقش جدی‌تری در جهان داشته باشد، در معادلات مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان تاثیرگذار باشد، باید تبدیل به قدرت برتر منطقه شود و هژمونی خود را در منطقه به نوعی اثبات کند؛ چیزی که هم حق ایران است و هم این توانایی را دارد. @JalaleddinFanaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دو توصیه حکیمانه آیت الله جوادی آملی به پزشکیان: ۱. تجاوز دشمن را نباید بی پاسخ گذاشت ۲. عناصر ناصالح را نباید در دولت قرار داد. 🟢 http://eitaa.com/dreshkevari
درویشی سوال کرد که: او را کجا طلبیم؟ گفت: کجاش جستی که نیافتی؟ اگر قدمی از صدق در راه طلب نهی، در هر چه نگری او بینی! 🌴🌴🌴🌴 اسرار التوحید http://eitaa.com/dreshkevari
اگر حاکمی به بهانه وفاق ملی، افراد صالح را از مناصب دولتی برکنار و افراد ناشایست را بر آن مناصب بگمارد باید این بیت سعدی را فرایادش آورد: چو سلطان عنایت کند با بدان کجا ماند آسایش بخردان؟ 🟢 http://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه صحنه زیبایی! ماشین یکی از مردم گیجاو خرجیگل در اسالم تالش گیلان به دره سقوط کرده. همه اهالی جمع شدن تا خودروی نیسان را بالا بکشند. شنبه، ۱۲ آبان ۱۴۰۳. @khabarbabol http://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@Allah4all ❇️ شهادتین جوان نروژی، اشک شوق و شروع دوباره ❇️ Norwegian Man Breaks Down after Accepting Islam 💠 جمله آخر امام بسیار زیبا است. مرجع تخصصی @Allah4all
شکایت از قضا نکن، تسلیم باش که آن گرداننده داند چه می کند! ای رفته به چوگان قضا همچون گو چپ می خور و راست می رو و هیچ مگو کان کس که تو را فکنده اندر تک و پو او داند و او داند و او داند و او حکیم خیام 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 http://eitaa.com/dreshkevari
الهی، اگر یک بار گویی بنده من از عرش بگذرد خنده من! 🟢 پیر هرات 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 http://eitaa.com/dreshkevari
📌فرمانده نیروی هوایی ارتش: در مقابل جنگ سخت دشمن ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهیم کرد سرتیپ خلبان واحدی: دشمن به دنبال تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی ماست و تمام قدرتش را برای اجرای این برنامه‌ها به کار گرفته است. دشمنان هیچ‌گاه ساکت نمی‌نشینند، هم با جنگ ترکیبی و شناختی و هم با جنگ سخت. در مقابل جنگ سخت دشمن می‌ایستیم و ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهیم کرد. https://eitaa.com/westanews 🟢 درود بر دلاورمردان نیروهای مسلح و مجاهدان جبهه جنگ سخت که وظیفه خطیرشان را با هوشمندی و رشادت در حد امکاناتی که دارند بخوبی انجام می دهند. ✍ اما سوال مهم اینجاست: سپاه جنگ نرم چه کسانی اند؟ کجایند؟ آیا در آماده باش اند و آمادگی لازم را کسب کرده اند، و از آسمان فرهنگ کشور دفاع می کنند و توانسته اند حملات دشمن را دفع کنند؟ از نظر تهاجمی و آفندی در چه وضعیتی قرار دارند؟ آیا توانسته اند آسمان فرهنگ دشمن را بشکافند؟ چه اندازه موفق بوده اند؟ http://eitaa.com/dreshkevari
خاطره یک ایرانی فرهیخته از سفر به پاکستان در پاكستان نام های خيابان‌ها و محلات اغلب فارسی و صورت اصيل كلمات قديم است. خيابان های بزرگ دو طرفه را شاهراه می نامند، همان كه ما امروز «اتوبان» مي‌گوييم! برای نمونه و محض تفريح دوستان، چند جمله و عبارت فارسی را كه در آنجاها به كار مي‌برند و واقعا برای ما تازگی دارد در اينجا ذكر مي‌كنم كه ببينيد زبان فارسی در زبان اردو چه موقعیتی دارد. نخستين چيزی كه در سر بعضي كوچه‌ها مي‌بينيد تابلوهای رانندگی است. در ايران اداره ی راهنمايی و رانندگی بر سر كوچه‌ای كه نبايد از آن اتومبيل بگذرد می نويسد:« عبور ممنوع» و اين هر دو كلمه عربی است، اما در پاكستان گمان می كنيد تابلو چه باشد؟ «راه بند»‌! تاكسی كه مرا به قونسلگری ايران دركراچي می برد كمی از قونسلگری گذشت، خواست به عقب برگردد ،يكی از پشت سر به او فرمان می داد، در چنين مواقعی ما می گوييم: عقب، عقب،عقب، خوب! اما آن پاكستانی می گفت: واپس، واپس،بس! و اين حرفها در خيابانی زده شد كه به « شاهراه ايران» موسوم است. اين مغازه‌هايی را كه ما قنادی می گوييم( و معلوم نيست چگونه كلمه‌ ی قند صيغه‌ی مبالغه و صفت شغلی قناد برايش پيدا شده و بعد محل آن را قنادی گفته اند؟) آری اين دكانها را در آنجا «شيرين‌كده» نامند. آنچه ما هنگام مسافرت «اسباب و اثاثيه» مي‌خوانيم، در آنجا «سامان» گويند. سلام البته در هر دو كشور سلام است. اما وقتی كسی به ما لطف می كند و چيزی می دهد يا محبتی ابراز می دارد، ما اگر خودمانی باشيم مي‌گوييم: ممنونم، متشكرم، اگر فرنگی مآب باشيم می گوييم «مرسی» اما در آنجا كوچك و بزرگ، همه در چنين موردی می گويند:« مهربانی»! آنچه ما شلوار گوييم در آنجا «پاجامه» خوانده می شود. قطار سريع السير را در آنجا«تيز خرام» می خوانند! جالبترين اصطلاح را در آنجا من براي مادر زن ديدم، آنها اين موجودی را كه ما مرادف با ديو و غول آورده‌ايم «خوش دامن» گفته‌اند. واقعا چقدر دلپذير و زيباست. از پاريز تا پاريس_محمدابراهيم باستانی پاريزی / چاپ ششم، ١٣٧٠/صص ١٣٣و ١٣٤ ✅http://eitaa.com/dreshkevari 👆👆👆👆 شکر شکن شوند همه طوطیان هند زین قند پارسی که به بنگاله می رود 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🟢 http://eitaa.com/dreshkevari
در وعده صادق 3 چه باید کرد؟ دشمن صهیونی دو نقطه قوت دارد. به عبارت دیگر این موجود وحشی دو شاخ دارد: 1. اطلاعات و تکنولوژی ترور که برپایه آن ترور ها را انجام می دهد 2. نیروی هوایی که جنایات و تجاوزاتش به غزه، لبنان، سوریه، عراق، یمن، ایران و دیگر نقاط را با استفاده از آن انجام می دهد. اگر حزب الله پدافند هوایی نیرومندی داشت دشمن با نیروی زمینی اش نمیتوانست کاری از پیش ببرد. اسراییل با نیروی زمینی اش کار مهمی نکرده و آن مقدار هم که از آن استفاده کرده بدون بکارگیری نیروی هوایی ممکن نبوده است. از همین رو ما را به ترور مقامات و حمله هوایی تهدید می کند، چنانکه هر دو کار را نیز انجام داده است. مقاومت و به ویژه جمهوری اسلامی ایران در این دوحوزه باید به دشمن آسیب وارد کند. بنابر این در حمله صادق 3 بهترین گزینه برای هدف قرار دادن، زیرساخت نیروی هوایی و آشیانه جنگنده های رژیم صهیونی است. همه تمرکز باید روی این بخش باشد و هرچه توان داریم باید برای تخریب نیروی هوایی دشمن بکارگیریم. هر چه در تضعیف بنیه هوایی دشمن انجام دهیم به همان میزان برای خود امنیت آورده ایم. ضربات ایذایی پراکنده هرقدر هم که گسترده باشد تغییر جدی در معادله جنگ ایجاد نخواهد کرد. 🟢 http://eitaa.com/dreshkevari
خداوندا شبم را روز گردان چو روزم بر جهان پیروز گردان شبی دارم سیاه از صبح نومید درین شب رو‌سپیدم کن چو خورشید تویی یاری‌رس‌ِ فریاد هر کس به فریاد منِ فریادخوان رس ندارم طاقت تیمار چندین اَغِثنی یا غیاث المُستَغیثین به آب دیدهٔ طفلان محروم به سوز سینهٔ پیران مظلوم به بالین غریبان بر سر راه به تسلیم اسیران در بُن چاه به محتاجان در بر خلق بسته به مجروحان خون بر خون نشسته به دور افتادگان از خان و مان‌ها به واپس‌ماندگان از کاروان‌ها به وردی کز نوآموزی بر آید به آهی کز سر سوزی بر آید به ریحانِ نثار اشک‌ریزان به قرآن و چراغ‌ ِ صبح‌خیزان به هر طاعت که نزدیکت صواب است به هر دعوت که پیشت مستجاب است به آن آه پسین کز عرش پیش است بدان نام مهین کز شرح بیش است: که رحمی بر دل پرخونم آور وزین غرق‌آب غم بیرونم آور نظامی گنجوی (خسرو شیرین) 🙏🙏🙏 🟢 http://eitaa.com/dreshkevari
آیا فرق می کند چه کسی در آمریکا رییس جمهور باشد؟ مادام که چنین پرسشی برای ما مهم باشد و رأی آوردن این یا آن در آمریکا یا هر جای دیگر بر سرنوشت ما اثرگذار باشد، حال و وضع ما خوب نخواهد بود. تجربۀ دستکم نیم قرن اخیر به ما نشان می دهد که هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه حامی و همراه قسم خوردۀ صهیونیسم و دشمن ما هستند؛ بنا بر این تفاوت چندانی نمی کند نماینده کدامشان پیروز شود. آنچه که در سرنوشت ما تعیین کننده است قدرت ماست با همۀ ابعادش: نظامی، اقتصادی، رسانه ای، سیاسی، فرهنگی ... کلید دستیابی به قدرت همه جانبه عقلانیت است. همۀ مؤلفه های مؤثر دیگر از فروع و شاخه های عقلانیت اند. راه به شرع نیز عقل است. بنا بر این اگر با چراغ هدایت عقل حرکت کنیم، نه احساسات، همۀ قله ها فتح شدنی است و کشوری به غنای تاریخی، فرهنگی، طبیعی، معنوی و انسانی ایران ظرفیت و قوۀ لازم برای صعود به قلۀ کمال و تعالی را دارد. «اگر» 🟢 http://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلایل جالب پروفسور لارنس براون درباره غیر ممکن بودن تحریف قرآن ✍🏻ره‌یافته ها √ @Roshangari_ir | روشنگری
از حقوق مسلمان بر مسلمان حق چهارم آنکه سخن هیچ نمّام بر هیچ مسلمان نشنود، که سخن از عادل باید شنید و نمّام فاسق است، که در خبر است که: هیچ نمّام در بهشت نشود. حق پنجم آنکه زبان از هیچ آشنا باز نگیرد بیش از سه روز (قهر و قطع ارتباط نکند). و رسول (ص) می گوید: حلال نیست از برادر مسلمان بیش از سه روز زبان بازگرفتن، و بهترین ایشان آن بود که به سلام ابتدا کند. کیمیای سعادت http://eitaa.com/dreshkevari
آیا فلسفه ورزی منافی با احساس نیاز به امام زمان (عج) است؟ سلام عليكم مي خواستم بدانم پاسخي براي اين اشكال به فلسفه داريد يا نه؟ مي گويند: كبري: از روايات استفاده مي شود كه مؤمنين مي بايست در همه شوون زندگي خود اعم از اجتماعي، سياسي، عقايدي و غیره احساس اضطرار به امام زمان عليه السلام داشته باشند و تا اينگونه نباشد حضرت ظهور نخواهند كرد. صغري: فلسفه مانع از آن است كه مؤمنين در عقايد احساس اضطرار به امام زمان عليه السلام داشته باشند، چون مدعي است همه چيز را با استدلال مي فهميم در صورتي كه واقعيت چيز ديگري است. بسياري از مسائل اعتقادي به ويژه در باب توحيد هست كه عقل از فهم آن قاصر است و رواياتي كه بيانگر اين معناست از حيث سند معتبرند. پاسخ اولا اگر این استدلال درست باشد فقط فلسفه کنار نمی رود بلکه همه علوم و بلکه همه فعالیت های اصلاحی را باید کنار گذاشت. عین این استدلال در فقه، کلام، اخلاق، علوم بشری، اصلاح اجتماعی، مبارزه با ظلم هم جاری است. چون در همۀ این حوزه ها ما به امید موفقیت و حل مشکلات اقدام و تلاش می کنیم. و این باطل است. پس استدلال باطل است. اگر مفاد روایت این باشد که تعقل در فهم معارف را کنار بگذارید و همینطور سایر علوم و فعالیت ها را، با حکم عقل و آموزه های صریح قرآن و سایر روایات منافات دارد که امر به فهم و فعالیت می کنند. در نتیجه اگر روایت مفادش این باشد بی اعتبار می شود. ثانیا فلسفه مدعی نیست همه مجهولات را می توانیم بالفعل با استدلال بفهمیم. در س اول فلسفه این است که همه چیز را با فلسفه نمی توان فهمید. فلسفه اولی موضوعش موجود بماهو موجود است، نه همه چیز. فلسفه کار علوم دیگر را نمی کند. فلسفه های دیگر هم موضوع خودشان را دارند. در همان موضوع خودشان ادعای عصمت ندارند. ماتلاشمان را می کنیم و بقدر وسعمان می فهمیم (علی قدر طاقه البشریه). هرقدر هم که برای فهمیدن تلاش کنیم مجهولات ما بسیار بیشتر از معلومات ما است و مسائل حل نشده و گره های گشوده نشده بسیار است و احساس نیاز به هدایت انسان کامل و ولی خدا باقی است. به علاوه فلسفه مدعی نیست همه عقاید دینی را از راه تفکر فلسفی می توان شناخت. برخی از آموزه های دینی در حوزۀ عقاید تعبدی اند و ما از راه آموزه های کتاب و سنت به آنها ایمان داریم، مانند جزئیات مربوط به حیات پس از مرگ و بسیاری از آموزه ها در باره عوالم غیب. تفاوت علم کلام و فلسفه در همین است که فلسفه از روش عقلی محض استفاده می کند، اما کلام از روش عقلی و منابع نقلی استفاده می کند. این امر موجب می شود حوزه فلسفه در معارف محدودتر از کلام باشد. در واقع می توان گفت بین آنها نسبت عموم و خصوص من وجه برقرار است. فیلسوفان مسلمان معتقدند فلسفه به معنای تفکر عقلی برای فهم و اثبات اصول باورهای دینی ضروری است، اما کافی نیست، به وحی هم نیازمندیم. فیلسوفان خود برای ضرورت وحی و نیاز به آن استدلال می کنند. ثالثا اساسا به فرض که فلسفه بتواند همه پرسشهای عقیدتی را پاسخ گوید که البته فرضی باطل است، نیاز به امام زمان (عج) باقی خواهد بود. احساس اضطرار به امام زمان که فقط برای حل مسایل پیچیده عقیدتی نیست و لازم نیست بشر در همه چیز مضطر شود. فیلسوف مفروض دانای همه مسایل عقیدتی هم مثل هر انسان دیگری در مسایل دیگر بخصوص در نیاز به استقرار عدالت و رفع ظلم احساس اضطرار به حضور امام زمان دارد. اینکه بشر باید در همه چیز حتی مثلا فهم مسایل پیچیده ریاضی هم به اضطرار برسد برداشت درستی از روایات نیست. رابعا ندانستن عمق مسایل توحیدی اضطراری ایجاد نمی کند. دانستن آن معارف کمال است اما ندانستنش فاجعه ای نیست که انسان را به مرحله اضطرار برساند. میلیون ها و بلکه میلیاردها مسلمان در طول تاریخ از دنیا رفتند به بهشت هم می روند اما به فهم عمق مباحث هستی شناختی نرسیدند و این فاجعه ای برای بشریت نیست. 🟢 http://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوشتر آن باشد که سر دلبران گفته آید در حدیث دیگران سخنان عمیق و زیبای پدر کریستوفر، کشیش مسیحی درباره شخصیت حضرت زهرا و حضرت زینب سلام الله علیهما. میلاد_حضرت_زینب و روز_پرستار مبارک💝 🟢 http://eitaa.com/dreshkevari
توحید عاشقان چیست توحید خدا، افروختن خویشتن را پیش واحد سوختن مولانا جلال الدین بلخی 🌴🌴🌴🌴🌴 http://eitaa.com/dreshkevari
به زودی چنین روزی را می بینیم: 🔰وَوُضِعَ الْكِتَابُ فَتَرَى الْمُجْرِمِينَ مُشْفِقِينَ مِمَّا فِيهِ وَيَقُولُونَ يَا وَيْلَتَنَا مَالِ هَٰذَا الْكِتَابِ لَا يُغَادِرُ صَغِيرَةً وَلَا كَبِيرَةً إِلَّا أَحْصَاهَا ۚ وَوَجَدُوا مَا عَمِلُوا حَاضِرًا ۗ وَلَا يَظْلِمُ رَبُّكَ أَحَدًا (الکهف 49) 🟢و کتاب اعمال نیک و بد خلق را پیش نهند، آن گاه اهل عصیان را از آنچه در نامه عمل آنهاست ترسان و هراسان بینی در حالی که (با خود) گویند: ای وای بر ما، این چگونه کتابی است که اعمال کوچک و بزرگ ما را سر مویی فرو نگذاشته جز آنکه همه را احصا کرده است؟! و در آن کتاب همه اعمال خود را حاضر بینند و خدا به هیچ کس ستم نخواهد کرد. The Book will be set up. Then you will see the guilty apprehensive of what is in it. They will say, ‘Woe to us! What a book is this! It omits nothing, big or small, without enumerating it.’ They will find present whatever they had done, and your Lord does not wrong anyone. آن سخن های چو مار و کژدمت مار و کژدم گردد و گیرد دمت! http://eitaa.com/dreshkevari