بازخوانی جامعهشناختی نهضت کربلا/۵
عاشورا از زبان امام حسین(ع)
نشانهشناسی و بازنمایی دلالتهای اجتماعی و سیاسی قیام امام حسین از زبان امام حسین(ع)، یا به بیان دیگر، عاشورا از زبان حسین(ع) بهترین راه درک مبانی این قیام است.
ابوالقاسم فاتحی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، همزمان با دهه اول ماه محرم به بازخوانی جامعهشناختی نهضت کربلا و نقش امام حسین(ع) در احیای اسلام نوپا پرداخته و در اختیار ایکنا قرار داده است که به صورت روزانه برای مخاطبان منتشر میشود. در ادامه بخش پنجم از این سلسله یادداشتها از نظر میگذرد.
بیتردید یکی از معتبرترین اسناد در عاشوراپژوهی و فهم فلسفه عاشورا، سخنان امام حسین علیه السلام از آغاز حرکت خود تا پایان آن در گودال قتلگاه است که آن حضرت در مناسبتهای گوناگون مستقیم و غیر مستقیم بدان اشاره فرمودهاند. امام از همان ساعات و روزهای اولیه که ولید، فرماندار مدینه شبانه ایشان را برای بیعتی سری با یزید به فرمانداری فراخواند تا آخرین لحظات حیات خود در گودال قتلگاه سخنانی فرمودهاند که مطالعه و بررسی این سخنان میتواند معتبرترین اسناد عاشورا پژوهی باشد
آن امام با رفتن کنار مضجع شریف پیامبر(ص) دلیل خروجش را از مدینه فرمودهاند و همینطور در اثنای راه از مدینه تا مکه و ناتمام گذاشتن اعمال حج و حرکت از مکه و آمدن به سمت کوفه بنا بر دعوت کوفیان و در نهایت اجبار امام به رفتن به سرزمین کربلا توسط حر بن یزید ریاحی و ناگزیر شدن امام به نبرد نابرابر با آن سپاه ۳۰ هزار نفره، امام در جای جای این هجرت فلسفه قیام خود را بیان فرمودهاند که معتبرترين منبع دست اول از چرایی و چیستی قیام امام حسین (ع) است.
قیامی که به نظر میرسد فلسفه آن چند وجهی و چند بعدی است که مهمترین آن اصلاح دین جدشان از انحرافات بنیادین است. انحرافاتی که ......
لطفا ادامه مطالب را در لینک زیر مطالعه بفرمایید.
https://iqna.ir/00HRTc
بازخوانی جامعهشناختی نهضت کربلا/۶
👈 سیاست در متن دین و دین در متن سیاست
امام حسین(ع) در وصیت کوتاه خود بر این مسئله اشاره و تأکید دارند که حرکت و قیام من، جنبه سیاست منهای دین نیست، بلکه سیاست در متن دین و برای احیای سنت پیامبر(ص) است.
ابوالقاسم فاتحی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، همزمان با دهه اول ماه محرم به بازخوانی جامعهشناختی نهضت کربلا و نقش امام حسین(ع) در احیای اسلام نوپا پرداخته و در اختیار ایکنا قرار داده است که به صورت روزانه برای مخاطبان منتشر میشود. در ادامه بخش ششم از این سلسله یادداشتها از نظر میگذرد.
سیاست نشانهشناسی و بازنمایی دلالتهای اجتماعی و سیاسی قیام امام حسین از زبان امام حسین(ع) و به بیان دیگر، عاشورا از زبان حسین(ع) بهترین راه درک مبانی این قیام و فلسفه آن به شمار میآید. در بخش پیشین سخنان امام حسین(ع) نزد ولید فرماندار کوفه و در نزد قبر جدشان پیامبر بررسی شد و این بار به وصیت امام حسین(ع) به برادرش محمد حنفیه میپردازیم. امام پیش از حرکت از مدینه در وصیت نامهای کوتاه، پس از شهادت به یگانگی خداوند و رسالت پیامبر و... برای برادر خود محمد حنفیه نوشتند: من برای سرکشی و عیاشی و فساد و ظلم خروج نکردم، بلکه فقط به خاطر اصلاح در امت جدم قیام نمودم و برآنم تا امر به معروف و نهی از منکر کرده و بر سیره جدم و پدرم علی ابن ابی طالب راه بپویم.
سخن امام را میتوان در دو بخش، یکی جنبه سلبی و دیگری جنبه ایجابی، تحلیل کرد. در وجه سلبی، امام قیام خود را برای آنچه در ذهنیت جامعه آن روز و در نزد سلاطین و....
👈 لطفا ادامه مطلب را از طریق لینک زیر پیگیری بفرمایید.
https://iqna.ir/00HRXw
بازخوانی جامعهشناختی نهضت کربلا /۷
👌مسئولیت اجتماعی مسلمانان در برابر حاکم ستمگر
اولین و مهمترین تأکید امام حسین(ع)، یادآوری سنت پیامبر(ص) در وظیفهای است که فرد ، فرد مسلمان در برابر فرمانروا و حاکم ستمگر دارد؛ حاکمی که با جابجایی حلال و حرام خدا و با شکستن پیمانهای خداوند و با بیعدالتی و با اشاعه گناه مردم را به بردگی میکشاند، تمام آحاد مردم وظیفه دارند در برابر این چنین حاکم و حکمرانی قیام کنند و به پا خیزند و او را از اریکه قدرت به زیر بکشانند.
👈 ابوالقاسم فاتحی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، همزمان با دهه اول ماه محرم به بازخوانی جامعهشناختی نهضت کربلا و نقش امام حسین(ع) در احیای اسلام نوپا پرداخته و در اختیار ایکنا قرار داده است که به صورت روزانه برای مخاطبان منتشر میشود. در ادامه بخش هفتم از این سلسله یادداشتها از نظر میگذرد.
پس از آنکه امام(ع) مدینه را ترک فرمودند و به مکه آمدند، دریافتند که مأموران مخفی دستگاه یزید قصد ترور آن حضرت را در کعبه و در ایام حج دارند، بخاطر حفظ حرمت کعبه و ناکام گذاشتن طرح ترور دستگاه یزید از مکه به سمت کوفه حرکت کردند، زیرا کوفیان پس از اطلاع از مرگ معاویه در کوفه اجتماع کردند و نامههایی که گفته شده جمع آنها به ۳۰ هزار نامه فردی و دستهجمعی رسیده بود را برای امام حسین(ع) نوشتند و به همراه رسولانی این نامهها را به امام(ع) رساندند.
درخواست اصلی مردم کوفه و سران آنان این بود که گفتند ....
ادامه مطلب را از طریق لینک زیر پیگیری بفرمایید.
https://iqna.ir/00HReZ
بازخوانی جامعهشناختی نهضت کربلا/ ۸
👈 حقوق و تکالیف متقابل رهبر جامعه و مردم
مهمترین حق مردم بر امام و رهبر خویش، دریافت هدایت، سعادت، خوشبختی، رفاه، امنیت و حق رسیدن به کمال رشد مادی و معنوی و شکوفایی استعدادها و ظرفیتهای درونی و بیرونی مردم در تمامی جنبههای زیست فردی و اجتماعی و مادی این جهانی و آن جهانی در حیات جاودان و سیر به سوی ملاقات با خداوند است. اما در مقابل امام نیز بر گردن مردم حق و حقوقی دارد که بزرگترین آن اطاعت و همراهی با امام، حمایت و پشتیبانی همهجانبه از امام و رهبری خویش در آسایش و سختی است.
ابوالقاسم فاتحی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، همزمان با دهه اول ماه محرم به بازخوانی جامعهشناختی نهضت کربلا و نقش امام حسین(ع) در احیای اسلام نوپای محمدی پرداخته و در اختیار ایکنا قرار داده است که به صورت روزانه برای مخاطبان منتشر میشود. در ادامه بخش هشتم از این سلسله یادداشتها از نظر میگذرد.
امام حسین(ع) در روز عاشورا دو سخنرانی داشتند. در اولین سخنرانی که کوتاه بود، خطاب به لشکریان دشمن فرمودند: «ای مردم! سخن مرا بشنوید و شتاب نکنید تا شما را به حقی که بر عهدهام دارید، موعظه کنم و علت آمدنم را بدین جا بیان کنم. آنگاه اگر عذرم را پذیرفتید و سخنم را تصدیق کردید و انصافم دادید ........
لطفا در صورت تمایل ادامه آن را در لینک زیر مطالعه بفرمایید.
https://iqna.ir/00HRiC
بازخوانی جامعهشناختی نهضت کربلا / ۹
👌 دوری از قرآن جبهه حسینی را یزیدی میکند
👈امام حسین(ع) به برخی از مهمترین عوامل مبنایی که سبب میشود افراد از جبهه حق به جبهه باطل و یزیدی کشانده شوند، اشاره میفرمایند و آن عبارت است از دوری از قرآن، فاصله گرفتن از معارف و فرهنگ قرآنی و ترک آن
ابوالقاسم فاتحی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، همزمان با دهه اول ماه محرم به بازخوانی جامعهشناختی نهضت کربلا و نقش امام حسین(ع) در احیای اسلام نوپا پرداخته و در اختیار ایکنا قرار داده است که به صورت روزانه برای مخاطبان منتشر میشود.
در ادامه بخش نهم از این سلسله یادداشتها از نظر میگذرد. 👇
دومین سخنرانی امام حسین(ع) در روز عاشورا هنگامی بود که دو سپاه در وضعیت درگیری کامل و جنگ قرار گرفته بودند و ...
ادامهمطلب را در صورت تمایل از طریق لینک زیر پیگیری بفرمایید.
https://iqna.ir/00HRo0
🖤 عاشورا، حذف شدنی نیست ، اما تحریف شدنی هست.
غم زمانه که هیچش کران نمیبینم
دواش جز می چون ارغوان نمیبینم
👌 تنها روز بی مانندی، که از ابتدا تا پایان آفرینش کون و مکان و زیست بوم جغرافیای مکانی و سیاسی ابناء بشر، نظیر و مانندی برای آن نمی توان یافت،،روز عاشورا و زمین کربلا است.
میرزا حسین محدّث نوری، در کتاب «مستدرک الوسائل»، از امام صادق (ع)، به نقل از: رسول خدا (ع)، چنین نقل کرده است:
امام حسن (ع): هیچ روزی، مانند روز تو (روز عاشورا) نیست ای اباعبدالله!
هم چنین :
« إنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرارَهٌ فی قُلُوبِ الْمُؤْمِنینَ لا تَبْرُدُ أبَداً
کشته شدن حسین (ع)، حرارتی در دلهای مؤمنان ایجاد کرده است که هرگز سرد نمی شود.
این که چرا عاشورا و کربلا بی همتا و یکتا است، می تواتد موضوع تحقیقات دانشمندان در علوم مرتبط با عاشورا پژوهی و شناخت مکتب و فرهنگ حسینی قرار گیرد و جای آن مانند مظلومیت خود امام حسبن عليه السلام، مظلوم و غریب است. پرسش هایی را می توان در باره شناخت چرایی و چیستی فلسفه عاشورا ، مطرح کرد ؛
۰۱ آیا به دلیل بی همتایی امام حسین ،( ع) ویاران با وفایش است؟
۰۲ آیا به دلیل انحصار مکانی سرزمین کربلا است؟
۰۳ آیا به دلیل انحصار در شرایط سیاسی و اجتماعی زمانه و دوره عاشورا است؟
۰۴ آیا به دلیل انحصار در فلسفه عاشورا است که انحصارا مختص به امام حسین ( ع) است؟
۰۵. آیا به دلیل انحصار در قاتلان امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش است؟
۰۶ آیا به دلیل انحصار در ایفای نقش الگو دهی مکتب و فرهنگ عاشورا برای مبارزان و جهادگران پسا عاشورا است؟
۰۷ آیا به دلیل کیفیت و شرایط خاص اهل البیت همراه با امام حسبن عليه السلام در روز عاشورا است؟
۰۸ آیا به دلیل انحصار در کیفیت به شهادت رسیدن اصحاب و یاران امام حسین( ع) است؟
۰۹ آیا به دلیل نسبت خاص امام حسین علیه السلام با جدشان پیامبر اکرم( ص ) است ؟
۰۱۰ آیا به دلایل معرفتی ، فکری ، اعتقادی و ارزشی و سیاسی است که تنها در کسی چون امامحسین( ع ) یافت می شود؟
۰۱۱ آیا به دلیل معرفت، شور و عشق مشترکی است که خداوند در قلوب مؤمنین نسبت به
عاشورا و امام حسین ( ع ) قرار داده است،؟ سهم و نقش هریک از این پرسش ها و پرسش هایی از این دست در قیام عاشورا و چیستی و فلسفه آن ، چیست؟ این پرسش ها می تواند آغازی برای عاشورا پژوهی و کربلا شناسی باشد . مطالعه ای تطبیقی برای آن چه اکنون در ایران ، در منطقه و در جهان می گدرد و بلا شک جغرافیای سیاسی آینده جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.
اما هر چه باشد ، آن چه تاریخ نگاشته است و خاصه امروز می بینم ، تا کنون هیچ واقعه ای نتوانسته است و شواهد موجود نیز نشان می دهد نمی تواند، جای عاشورا و مکتب و فرهنگ حسینی را بگیرد. مکتب و فرهنگ حسینی، زنده ، پویا ، بدون جایگزین، بی همتا در معرفت ، در شور و شوق و عشق ، در به حرکت درآوردن مردم ، در الگو دهی و الگو گیری ، و در مبارزه با جهل و ظلم و بیعدالتی است. لذا این مکتب حذف شدنی نیست، اما تحریف شدنی هست، باید مراقب باشیم، با پول سفارتخانه ها و اندیشکده های آمریکایی و انگلیسی فلسفه سیاسی و معرفتی و اجتماعی و مکتبی ، مکتب و فرهنگ حسینی، تحریف نشود.
گواه گویای آن تلاش هایی است که امروزه در فضای مجازی از سوی منحرفان آگاه و نا آگاه و غافل و دست های پنهان و آشکار نفوذ در عاشورای ۱۴۰۲ در ایران می بینیم، دلیل اصلی آن روشن است ، زیرا با تحریف عاشورا و فرهنگ و مکتب حسینی، انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ابتدا تحریف و سپس کنار گذاشته می شود. همان گونه که خود عاشورا، نتیجه و محصول تحریفی بود که ریشه های اصلی آن را باید در سقیفه جست و جو کرد. همیشه با بدل سازی و تولید بدلیجات در مکتب ، در دین ، در رهبری ، در سیاست، در فرهنگ، در اقتصاد وجامعه می توان مکتب انحرافی، دبن انحرافی، رهبر انحرافی، سیاست و فرهنگ و اجتماع و اقتصاد انحرافی را تولید و به خورد جامعه و مردم داد تا بتوان بهتر منابع زیر زمینی و رو زمینی را غارت کرد.
پس یکی از مهم تربن درس عاشورا و محرم ۱۴۵۵ و ۱۴۰۲ برای ما ایرانیان، تمیز بین اسلام آمریکایی، بدل اسلام ناب محمدی، و تمیز بین رهبری خودساخته دست اتاق های فکر و رسانه های صهیونیستی و آمریکایی و انگلیسی با رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران است.
به هوش باشیم، طلای ناب خود را با بدل آن جابجا نکنیم. کوفیان تا زمانی که درست تشخیص دادند ، در کنار مسلم و امام خود بودند، اما زمانی که با جنگ شناختی و ترکیبی دستگاه اموی و خاصه اقدامات همه جانبه یزید، در شناخت خود نسبت به مسلم و نسبت به امام تردید گردند، جنگ پیروزمندانه خود را وا نهادند و شکست و خفت و لعنت ابدی را برای خود رقم زدند.
ابوالقاسم فاتحی دهاقانی ، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، جمعه، ششم مرداد ۱۴۰۲ و عاشورای ۱۴۴۵
بازخوانی جامعه شناختی نهضت کربلا /۱۰
👌 کفر پنهان، نفاق آشکار و خیانت خواص؛ زمینهساز عاشورا
کفر پنهان، نفاق آشکار و خیانت خواص، سه ضلعی بودند که زمینهساز شهادت امام حسین(ع) شده و واقعه عاشورایی را رقم زدند که خود تبدیل به مکتب، فرهنگ و راه و رسمی فرازمان و فرامکان شد.
ابوالقاسم فاتحی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، همزمان با دهه اول ماه محرم به بازخوانی جامعهشناختی نهضت کربلا و نقش امام حسین(ع) در احیای اسلام نوپا پرداخته و در اختیار ایکنا قرار داده است که به صورت روزانه برای مخاطبان منتشر میشود. در ادامه بخش دهم و پایانی از این سلسله یادداشتها از نظر میگذرد.
زمانی که از بازخوانی جامعهشناختی نهضت کربلا سخن میگوییم، در واقع میخواهیم نوعی خوانش جامعهشناختی از عناصر و مؤلفههای مهم اجتماعی، فرهنگی، سياسی و اقتصادی زمانه قیام امام حسین(ع) ارائه کنیم. یعنی منظور ساختارهای اجتماعی، فرهنگ اجتماعی، آداب و رسوم اجتماعی، سنتهای اجتماعی، روابط و تعاملات اجتماعی، گروههای ذینفوذ اجتماعی و نهادهای رسمی و غیر رسمی اجتماعی دوره و عصری است که قیام امام حسین(ع) در آن بافت اجتماعی رقم خورد.
مهمترین اتفاقات آن دوره، ابتدا ظهور اسلام بود. پس از آن رحلت پیامبر(ص) و به دنبال آن رجعت و بازگشت امامت به خلافت، دوران سکوت و خانهنشینی امیرالمؤمنین علی(ع) و دوره حکمرانی پنج ساله آن حضرت و در نهایت شهادت آن امام، دوره جنگ سرد امام حسن(ع) با معاویه و نهایت دوره جنگ گرم امام حسین(ع) پس از مرگ معاویه و به سلطنت رسیدن یزید و ....
👈 لطفا در صورت تمایل ادامه مطلب را که آخرین بخش از این يادداشت ها است، را در لینک زیر پیگیری بفرمایید.
https://iqna.ir/00HRpZ
💥مظلومیت و غربت ،دو میراث، امامت و رهبری تشیع ،چرا؟ پرسشی برای تامل و تفکر
👌از امروز، یازدهم محرم ،رسالت حضرت زینب سلام الله علیها، در انتقال پیام اصلی عاشورا ، آغاز و تا ظهور امام زمان ادامه دارد، و اکنون در این مقطع حساس تاریخی من و شما کجای داستان کربلا هستیم؟ به گمان بنده ، اصلی ترین پیام عاشورا، مسئله امامت ورهبری است ،که اکنون نظام ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری مصداق آن است. بی جهت نیست اکنون سه ضلع مثلث شوم کفر جهانی آمریکایی از بیرون و نفاق آشکار شده اسلام آمریکایی از درون و خیانت خواص از برخی یاران و یاوران انقلابی دیروز ، سه ضلع مثلت، برای تهاجم های حساب شده رسانه ای بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و نظام ولایت فقیه و برعلیه شخص رهبری ، عمل می کنند، زیرا با کشیدن عمود خیمه ، خیمه سقوط می کند. اما خانه اسرائیل و آمریکا، خانه هایی عنکبوتی است و از تاریخ مصرف محاسباتش چند دهه ای گذشته است. حداقل سه دهه است که از تحقق طرح خاورمیانه بزرگ به فرار از منطقه رسیده اند. و امروز صهیونیست ها در بیخ گوششان، خواب آرامی از دست مبارزان فلسطینی ندارند.
وقتی با دقت تاریخ سیاسی امامت و رهبری شیعه را از پس از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم، تا دوران غیبت بررسی می کنیم، گویی مظلومیت و غربت ، ارثی است ،مشترک که به یکایک امامان شیعه رسیده است ،به گونه ای که برای حفظ جان آخرین امام شیعیان، آن امام سالیان سال است که مجبور است، مخفیانه و به دور از چشم دوست و دشمن، به ایفای نقش خود بپردازد و حضور مستقیم و در صحنه را نداشته باشد.امام اول شیعیان ۲۵ سال پس از رحلت پیامبر خانه نشین شد و زمانی هم که رهبری را با اصرار زیاد پذیرفت ،با مخالفت و کارشکنی روزانه و سه جنگ با مارقین و ناکثین و قاسطین داشت و در نهایت هم به دست یکی از خوارج به شهادت رسید. داستان پر غصه رهبری امان حسن ( ع) از همان ابتدا با چالش های سیاسی و نظامی و خیانت خواص روبرو شد. امام حسن( ع) پس از شهادت امام علی(ع)، به امامت رسید و در همان روز، بیش از چهل هزار نفر با او برای خلافت بیعت کردند. معاویه، خلافت او را نپذیرفت و با لشکری از شام به سوی عراق حرکت کرد. امام مجتبی(ع) سپاهی را برای مقابله با معاویه اعزام می کند و خود به همراه یک گروه دیگر نیز عازم می شوند. معاویه با طرح شایعاتی میان سپاهیان امام حسن(ع)، زمینه را برای برقراری صلح فراهم می کند. امام حسن(ع) مورد سوءقصد یکی از خوارج قرار می گیرد و و زخمی می شود و برای مداوا به مدائن منتقل می شود. گروهی از سران کوفه به معاویه نامه نوشتند و قول دادند حسن بن علی را به وی تسلیم کنند یا به قتل برسانند. معاویه نامههای کوفیان را برای حسن بن علی(ع) فرستاد و به او پیشنهاد صلح داد. امام مجتبی(ع) صلح و واگذاری خلافت به معاویه را با شرایطی که به نفع جامعه اسلامی بود. به این شرط این که معاویه بر اساس کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) عمل نماید و برای خود جانشین تعیین نکند و همه مردم از جمله شیعیان علی(ع) در امنیت باشند.معاویه به هیچیک از این شرطها عمل نکرد. و در نهایت امام حسن نیز به شهادت می رسد. داستان امام حسین علیه السلام را نیز همه می دانیم .این مظلومیت و غربت از امام چهارم تا امام دوازدهم ادامه داشته است به گونه ای که زمینه بروز و ظهور رهبری سیاسی برای هیچ کدام ار امامان پیش نیامد و همه ی آنان ناگزیر شدند ،طول مدت امامت خود را مخفیانه و غیر علنی و در مظلومیت و غربت سپری کنند. و اکنون نیز حدود ۱۲۰۰ سال است که آخرین امام شیعیان جهان که فی الواقع امام مردم و رهبر تمامی مردم دنیا هستند در مظلومیت و غربت انتظار به سر می برند. چرا ؟ مگر در امامت و رهبری شیعه چه امتیاز منحصربفردی است که در رهبری دیگر فرقه ها یافت نمی شود؟ و مگر مخالفان و سرکشان در برابر قیام امام که نوعا از پست تربن انسان های زمانه خود بودند، و از طایفه زر وزور و تزویر، چه خصلتی را در امامت و رهبری امامان شیعه سراغ داشتند و دارند که برای حذف رهبری سیاسی آنان به هر جنایتی دست می زدند؟ 👌 و اما پرسش روز ،مگر رهبری امام خمینی و در تداوم آن رهبری امام خامنه ای در راس نظام جمهوری اسلامی ایران، چه پیامدهایی برای نظام سرمایه داری آمریکا و غرب دارد ، که ۴۵ سال است، سرمایه داری غرب و ارتجاع منطقه و تفاله های آنان در داخل ، شبانه روز ، گویی کاری بجز مخالفت و کارشکنی و جنگ گرم و سرد و تحریم و تحریف و جنگ رسانه ای با جمهوری اسلامی ایران به هدایت نظام ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری ندارند؟ آیا این پرسش ارزش طرح و بحث در دانشگاهها، در حوزه ها، در رسانه ها و در دیگر مجامع علمی و سیاسی را ندارد؟ اگر ندارد پس ، مظلومیت و غربت رهبری همچنان ادامه دارد و اگر دارد ، پس آثار و نتایج آن کو،؟ابوالقاسم فاتحی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه ۱۴۰۲.۵.۷
هدایت شده از 17517
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭جلوی دختری..
مادری رو بخاطر امر به معروف و حجاب زدند...
🏴دو روز بعد از عاشورا
🚩بعد از قیام غیرت ...
🔥خونمان به جوش آمد.
⚠️گفته می شود ضاربان به سرعت آزاد شدند. امیدوارم راست نباشد.🤬
😓خاک بر سر ما ...
😡امت حزب الله کربلا اینجاست.
👈شیراز، نارنجستان قوام
این مجموعه زیر نظر دانشگاه شیراز می باشد.
ضارب استخدام یکی از مجموعه هاست.
😡شما می دانید و مسئولین بی غیرت...
یک دنیا منتشر کنید.
یا حسین، یا کربلا🖐
#حجاب_خطِّ_مقدم_ماست
#پایان_مدارا
#دختران_انقلاب
💥 جمعه ها، سنت انتظار و انتظار سنت
امید هست که زودت به بخت نیک ببینم
تو شاد گشته به فرماندهی و من به غلامی
در فرهنگ ایرانی ،اسلامی ما جمعه ها، نماد سنت انتظار است که بیش از حدود ۱۱۰۰ سال انتظار آن را کشیده اند.
انتظار آمدن مردی از جنس عقل و حکمت و نور که میراث دار سنت و مکتب آخرین پیامبر، حضرت ختمی مرتبت، و اولین امام ما شیعیان است. همو که منتقم خون های پاک و مظلوم کربلای ۶۱ است . همان که جهان به انتظار عدلش نشسته است. همان که خمینی، آن مرد بی نظیر قرن ، انقلابش را مقدمه ظهورش تعریف کرد و مردم وفادار ایران اسلامی ۴۵ سال است ، با هدایت کشتی بان هایی ، چون امامخمینی و امام خامنه ای، از دل و جان هزینه سنت انتظارش را پرداخت کردهاند.
طبق سنت نبرد حق و باطل در درازای تاریخ و رویارویی دو جبهه حق و باطل از هابیل و قابیل تا به امروز ، اما نسل فرعونیان دیروز ، امروز به لطف فناوریهای اطلاعاتی وارتباطی و به لطف صدها شیکه ماهواره ای و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی شبانه روز می کوشند تا از طریق نبردی ترکیبی از شمشیر و نیرنگ و زر و زور در قالب جنگ های شناختی از اساس ، با انکار سنت انتظار ، انتظار سنت را زیر سوال ببرند و آن را امری بیهوده نشان دهند . فرهنگ و تمدن مدرنیته و پسا مدرنیته با نمایش و ارایه جهانی دبگر، انسانی دیگر ، جامعه ای دیگر، فرهنگی دیگر و زیست اجتماعی دیگر، می کوشند تا از اساس زیست دیگری را برای ما ایرانیان که همیشه از حامیان اصلی حریم و حرم اهلبیت بوده ایم را رقم بزنند تا دیگر در آن خبری از سنت انتظار و انتظار سنت نباشد. ایحاد شهرهای مصرفی و مصرف شهری که ناگزیریم برای تامین آب و برق و هوایش، به تعطیلی های ناخواسته تن دهیم ،برای زنده ماندن، ترافیک و آلودگی صوتی و زندگی در میان پارکینگی از ماشین و آهن و سنگ را به جان بخریم، شبانه روز بدویم ، اما بجز رنج دویدن ،آسایش و لذت در کتار هم بودن و باهم بودن و برای همدیگر بودن را نچشیم.
به نطر می رسد ، دو سنت زشت و زیبا، عقل و جهل ، دانایی و نادانی، حق و باطل ، فقر و غنا، عدل و جور، که از هابیل و قابیل شروع شد و در کربلا به اوج خود رسید، اکنون به روز زورآزمایی نهایی خود نزدیک شده است. مبارزه نهایی دو سنت ، سنت حق و سنت باطل ،
در سوی سنت حق، انقلاب اسلامی مردم ایران ، نظام جمهوری اسلامی ایران ، هسته های بیداری و مقاومت در جبهه مقاومت های منطقه ای و اسلامی و جهانی و بیداری و آگاهی و عدالت خواهی تهی دستان و قربانیان مدرنیته و له شدگان زیر چرخ صنعت و به بیان قرآنی آن ، مستضعفان در جغرافیای سیاسی جهانی قرار دادند و در سوی جبهه مقابل ، این نظام سرمایه داری آمریکایی، و این اروپا و صهیونیسم بین الملی، است که با گروگان گرفتن معیشت مردم ، و در اختیار داشتن فرهنگ و رسانه های مردم، و گرو گرفتن نان و نام و هویت مردم و گرو گرفتن سبک زندگی مردم ، می کوشد تا نتیجه مبارزه طولانی انتظار تاریخی حق و باطل را به نفع خود تمام کند. اگر امروزه در سنت فرهنگ سرمایه داری شاهد زیست اجتماعی مصرفی شده و بدن نما برای دیده شدن ، هستیم ، اگر امروز، روزانه شاهد تهاجم های سنگین بر علیه رهبری عزیز و بر علیه دولت و نظام و مردم و ارزش های بنیادین اسلامی و انقلابی هستیم، اگر شاهد فتنه زن ، زندگی ، آزادی هستیم ، اگر شاهد کارشکنی های پنهان و آشکار برای نا امیدی اجتماعی و نا کارآمد نشان دادن دولت هستیم ، اگر شاهد جنگ روانی و احساسی و هیجانی کردن جامعه و بویژه جوانان هستیم، و اگر ..... بی شک برای این است که زمانه و دوره و عصر نتیجه گیری طولانی جبهه خیر و شر ، جبهه عدل و ستم ، جبهه حقو باطل ، حسین و یزید و در تداوم آن ،جبهه خمینی و خامنه ای با سران نظام های کفر جهانی ، با سران استعمار و استثمار جهانی و بین المللی آمریکایی به پایان تاریخ خود رسیده است ، و جهان در آستانه تولد و زایمان دیگری قرار گرفته است.
سنت انتظار و انتظار سنت به نفع منتظران مهدویت در حال رقم خوردن است و البته نیاز به مقاومت بیشتر ما، نیاز به تلاش بیشتر ما و هوشیاری و انسجام ملی بیشتر ما دارد که لحظه ای دست از دامن سلسله جلیله امامت و ولایت برنداریم و مفتون ، فتنه و نیرنگ های خلافت معاویه ای نشویم ، آن شالله به برکت صلوات بر محمد و آل محمد، جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲، ابوالقاسم فاتحی دهاقانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامهطباطبایی
ببینید تنها شاهد زنده قتل عام ۱۷۵ شهید غواص کربلای ۴ چه میگوید تاریخ باید رشادت های این جوانمردان را ثبت کنند که جوانان این مرز و بوم چگونه از وطن خود دفاع کردند و اجازه ندادند ناموس ملت ایران بدست صدامیان بیفتد👆
هدایت شده از hamedani karazmoode
😲 بزرگترین جنگ شناختی و جنگ ترکیبی جهان در طول تاریخ علیه ایران فقط در ۳ ماهه پاییز ۱۴۰۱
🌗 فقط و فقط گوشه ای از اتفاقاتی که علیه جمهوری اسلامی ایران در پاییز ۱۴۰۱ انجام دادند؛ و برخی از پاسخ هایی که دریافت کردند: 👇👇👇
1⃣ حمایت از اغتشاش گران توسط:
بایدن ، وزیر خارجه، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ، کلینتون، رابرت مالی ، ۳۱ نفر از سیاستمداران مطرح آمریکا و اروپا، ۳۷ نفر از شخصیتهای موسیقی ، و ۶۲ نفر از هنرپیشگان مطرح غرب ، مانند آنجلیاجولی، ۱۵ نفر از فوتبالیست ها وباشگاههای مطرح دنیا، شخصیت های موسیقی ترکیه، هزار سینماگر فرانسوی، که عده ای موهای خود را قیچی کردند؛ و فیلم آن را میلیونها بار نشر دادند؛
وزرای خارجه: کانادا ، سوئد، آلمان ، بلژیک ،اسپانیا، شیلی ، فرانسه ، نویسنده کتاب هری پاتر و یک نماینده زن ایرانی الاصل در بلژیک که در حمایت از آشوب گران موهای خود را کوتاه کرد.
موج شبانه روزی رسانه های انگلیسی و آمریکایی و....
2⃣ به میدان آمدن بارزانی برای حمله به ایران،
3⃣ فعالیت رسانه ای سلبریتی های وطن فروش داخلی،
4⃣ هشتک مهسا امینی ۳۲۰ میلیون بار توئیت و ریت شد؛
درحالی که فارسی زبانان توئیتر ۳ میلیون نفر هستند!
5⃣دستگیری یک تبعه خارجی که در کوله پشتی خود یک دست لباس بسیجی،
به همراه چند نارنجک و اسلحه ،
ده ها گلوله و سر نیزه داشت؛
که قرار بود در حین کشتن مردم عده ای از او فیلم بگیرند؛ و بگویند که بسیجی ها مردم را میکشند.
6⃣ در چند شهر کردستان، از جمله:
اشنویه که مهمترین شهر بود، ۱۷ هزار نیرو در حالت آماده باش بودند؛ برای شروع جنگ داخلی.
7⃣ بمباران رسانه ای در چابهار با این تیتر که یکی از فرماندهان نیروی انتظامی به یک دختر ۱۴ ساله سنی تجاوز کرده!
و بعد از آن کشتار مسجد مکی اتفاق افتاد؛
و انفجار و آتش زدن بازار و حمله به پاسگاه ها بطور همزمان شروع ؛ ورود گروهک ریگی و جیش الظلم به کشور آغاز شد.
8⃣ باز کردن ریل راه آهن تهران به تبریز در قزوین به طول یک کیلومتر که به لطف خدا با گزارش یک دامدار خنثی شد؛ و از کشتار صد ها نفر جلوگیری شد؛ این اتفاق همراه با اعتراضات تبریز قرار بود رخ دهد.
9⃣ در تهران از یک خانه، مردم را با تفنگ لیزری میزدند.
خانه محاصره شد؛
ناگهان یک زن جوان لخت مادرزاد از خانه خارج شد؛
که وای مردم ؛
کمک کنید که اینها میخواهند به من تجاوز کنند. این خانه مرکز هدایت عملیات بود؛
و کلی سلاح و بیسیم پیشرفته کشف شد.
پس از بازجوئی هائی که از وی صورت گرفت؛
این زن ۱۱ پایگاه موساد را در شهرهای مختلف ایران لو داد؛ که همه دستگیر شدند؛
فقط از یک پایگاه ۱۳۷ قبضه سلاح کشف شد؛
که قرار بود آنشب عملیات مسلحانه انجام شود.(با توجه به حادثه شاهچراغ توسط یک نفر تروریست ، معلوم میشود که چه کشتار عظیمی قرار بود رخ دهد.)
🔟 کشف تعداد زیاد مسلسل یوزی از داخل صندلی های شش خودروی بدون پلاک،
1⃣1⃣ دستگیری یک خانم در اصفهان با ۵۲ کیلو مواد منفجره ، که قرار بود بازار تاریخی اصفهان را منفجر کند.
2⃣1⃣ دستگیری یک مهره ی یهودی در شیراز که به بیمارستان منتقل شد؛ و عدهای از اغتشاش گران به بیمارستان حمله کردند؛ که این مهره رایا فراری دهندیابکشند؛ که به دست نیروهای امنیتی نیفتد.
3⃣1⃣ دستگیری راننده یک پراید، که ۱۷ نفر از نیروهای انتظامی را زیر گرفت .
4⃣1⃣ دستگیری دو خودرو که با پلاک و آرم و لباس سپاه که به مردم حمله میکردند؛ وزنان رو میزدند وعده ای هم فیلم میگرفتند.
5⃣1⃣ در منطقه دانشگاه شریف یک خودرو مگان، تعدادی از نیروهای انتظامی رو زیر گرفت ؛
و بعد تعقیب و گریز به ماموران تیراندازی کرد؛
که در آخر دستگیر شد.
6⃣1⃣ حمله به پاسگاه شهید مدرس جهت خلع سلاح کردن ماموران،
7⃣1⃣ ضرب و شتم شدید یک زن محجبه و کودک سه ساله اش، به نیت ترساندن چادری ها که با چادر در جامعه حاضر شوند.
8⃣1⃣ چندین حمله در شهرهای مختلف به ماشین خانواده های مذهبی با مواد منفجره،
9⃣1⃣ زدن۳۲نقطه توسط سپاه درکردستان عراق، و به درک رفتن ۵۰۰۰ نفر از منافقین و تجزیه طلبان،
0⃣2⃣ انهدام یک جلسه سری در ترکیه با پهپاد انتحاری از ایران، که در آن سران ۵ حزب از
سلطنت طلبان ، منافقین، کومله، پژاک ، پاک و
نماینده آمریکا و فرانسه حضور داشتند .
1⃣2⃣ برنامه بعدی هم در آذربایجان و ارمنستان بود؛که با تصرف منطقه زنگزور ارتباط ایران با ارمنستان قطع شود؛
و به تبع آن راه ایران با اروپا قطع شود؛
و از آنطریق تجزیه ایران را شروع کنند؛
که به لطف خدا ناکام ماند.
🔴 پی نوشت: انسان باید خیلی جاهل باشد یا خودش را به تجاهل بزند؛ که این اتفاقات را ببیند؛ و این حرکتها را اعتراض مردمی بنامد!
🔺این گزارش کوتاه و گویا در راستای تبیین حقایق تلخ این ایام، ارزش نشر گسترده دارد.
جهاد تبیین _گام دوم انقلاب👇
https://eitaa.com/joinchat/2403598623C2a02a57d93
امر به معروف و نهی از منکر با تعلیم و تبلیغ تفاوت دارد و برای عالم کردن جاهل نیست
آمر به معروف و ناهی از منکر بر گنهکار ولایت پیدا میکند
🎤آیتالله جوادی آملی:
«جمهوری اسلامی از حکومت امیر المومنین بهتر است...
این مسلّم است که احدی با اهل بیت- علیهمالسلام- قابل مقایسه نیست اما بحث بر روی حکومت و تمام ارکان آن است و نه صرفاً شخصیت و ویژگیهای شخص حاکم....
چهار تا و چهارصد تا و چهارهزار تا فساد چیزی نیست که انسان بخواهد با آن اساس حکومت را بزند چرا که فساد در همهٔ حکومتها وجود داشته، مهم اصل آن نظام، ارکان آن و تلاش برای رفع اشکالات است که در این نظام وجود دارد.»
#جمهوری_اسلامی
#حوزه_علمیه
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از ابوالقاسم فاتحی
1_6071263374.mp3
14.73M
💥دنیا، در انتظار، ظهور
وصال او ز عمر جاودان به خداوندا مرا آن ده که آن به
مدیر جهان ، حکیمی علی الاطلق است، که ریز و درشت تدبیرهای مشحون از علم و حکمت است، خدایی که خدای همه ی ذرات وجود از ازل تا به ابد است، اگر چه ازلییت و ابدییت،فهم ما انسان ها است که هر کدام در مقطعی و بخشی از ازلییت به دنیا می آییم و در بخش و مقطع دیگری به ابدییت می پیوندیم، بنابر این اول و آخر برای ما معنا و مفهوم پیدا می کند، اما برای خالق و حاکم بر زمین و زمان ، زمان بی زمان است و هستی همچون طبقی در نزد او حاضر است.
او ، آخرین نفر از نسل نور و علم و عقل بی مانندش را ذخیره نگاه داشته است تا دنیا به درجه ای از نور و علم و عقل برسد تا همانند گذشتگان از ابناء بشر، حق پوشانی و حقیقت کشی نکنند.
۱۲۴ هزار پیامبر فرستاد، و ۱۱ نور هدایت کننده ای که هیچش تاریکی نبود ، اما چون مردمان و فضای جامعه هنوز به بسندگی لازم در ادارک و شناخت و فهم وعقل و علم و عمل پاک ، لازم نرسیده بودند تمامی پیامبران و رسولان و راهنمایان پاک و معصوم را از سر ظلم و جور به انزوا کشاندند و در نهایت هم بپبد معامله ای با آنان کردند.
اما وضعیت پیش روی جهان کنونی بسیار منفاوت است، ایسم ها و مکتب فکری و حکمرانی زیادی آمدند و رفتند و مردود شدند.
در حدود ۴۵ سال پیش مردی ،از نسل همان ۱۲۴ هزار پیامبر و ۱۱ وصی بنام خمینی آمد و پرجم انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران را برافراشت و با همه ی کارشکنیها و مخالفت های نظام سرمایه داری حاکم بر جهان، همچنان استوار و محکم ایستاده است. چرا؟ دلایل زیادی دارد، اما بنده فکر می کنم یک دلیل اصلی و کلیدی دارد که شاید سایر دلیل دیگر هم به آن برمی گردد و آن رشد عقل و فهم و درک نسل حاضری که در کره خاکی زندگی می کنند. برخلاف تلاش های نظام سرمایه دار غرب، اما آگاهی مردم ، علم و عقل مردم و ظلم ستیزی مردم و عشق و معرفت مردم . اکنون بیش از هر دوره تاریخی پیش از آن ، امروز، بیشتر و بیشتر شده است و جهان در حال بیدار شدن از خواب زمستانی خود است. این همه آشوب و جنگ و تهاجمات شبانه روزی فضای مجازی برای پوشاندن جلوه های حقی است که در حال آشکارشدن است .برای پیشگیری از ظهوری مردی است که دنیا به آن درجه از علم و نور و عقل و حکمت رسیده است که پذیرای قدم هایش باشد.است . ان شالله ، امروزه دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران و دفاع از انقلاب اسلامی، دفاع از علم و عقل و رشد است که بستر و مقدمه ظهور است. کمبودها، مشکلات، ضعف ها را باید برطرف کرد .باید محکم تا آخر از رهبری و از دولت حمایت کردن و نقدهای سازنده خود را هم داشت، اما نه برای سهم خواهی و قدرت طلبی ، برای رفع خرابی هایی که ریشه اش را باید در الگوهای سیاست گذاری های تکنوکرات ها و غرب زده ها و مدیران رفاه طالب و اشرافی دانست که سالیان سال جایگاههایی را برای خدمت اشتغال کردند، اما خیانت کردند.
هدایت شده از پایگاه نقد و تبیین
🌓 علل سقوط یک جامعه از دیدگاه علی ع
🔹یادداشت روز
🎙علی ع در حدیثی علل شکست یک حکومت را چنين می فرمایند:
✅ یستَدَلَّ عَلَي ادبارِ الدُّوَلِ بِاَربَعٍ:
🔹تَضييعِ الاُصولِ
🔹وَ التَّمَسُّکِ بِالفُرُوعِ
🔹 وَ َتقديمِ الاَراذِل
ِ 🔹وَ تَاخيرِ الاَفاضِلِ
✅ چهار چيز باعث شکست دولتها میشود:
🔹1.ضايع کردن اصول (مسائل مهم)
🔹2.سرگرم شدن به فروع (امور کم اهميت)
🔹3.به کار گماردن آدمهای پست و نالایق
🔹4.کنار گذاردن انسانهای لایق و ارزشمند
📘منبع کتاب غررالحکم و دررالکلم، ح 7835
🌐 گویا حضرت این سخنان را ناظر به آسیب شناسی جامعه امروز ما بیان فرمودند؛ امیدوارم اگر ایرادات حکومت علی ع را بر می شماریم از ارائه روش و راهکارهای او در پیشرفت و سلامت جامعه نیز بهره ببریم.
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از محمدبیگی Mohamad Beygi
🔴 سیدحسن نصرالله و «بشارت ظهور» در آینده بسیار نزدیک
▪️این نوشتار، همگی «متن دقیق» رهبر مقاومت شیعی و از سخنرانیهای وی، انتخاب شده است.
▪️نبرد اصلی، نبرد برای آزادی فلسطین است.
▪️و اسرائیل بداند، در جنگ آینده به «عصر حجر» بازخواهد گشت و تمام تاسیسات، وزارتخانهها در تیررس موشکهای دقیق مقاومت است.
▪️مسجد الاقصی، خط قرمز است و تعرض به قدس، موجب جنگ منطقهای خواهد شد.
▪️هر جنگی در آینده، به منزله «پایان اسرائیل» خواهد بود.
▪️و بشارت میدهم نسل فعلی، وارد قدس خواهد شد و آن موقع، دیگر چیزی به نام اسرائیل هم وجود ندارد.
▪️و من نیز ازجمله افرادی هستم که وارد قدس خواهم شد.
▪️جملهای نیز خطاب به بنسلمان طاغوت عربستان: هنگامیکه مهدی قیام کند، هیچ امیر مستبدی باقی نخواهد ماند؛ نه تو می توانی، نه اجدادت و نه فرزندانت چیزی از این تقدیر الهی را تغییر دهد.
▪️رهبر مقاومت: سخنانم را ثبت و یادداشت کنید و برای آینده نگه دارید: همه این دولتها و حکومتها، سقوط خواهند کرد اما انقلاب ایران، کماکان پابرجا است.
▪️ایران، عمود خیمه «عاشورای قبل از ظهور» است.
▪️حاکم و رهبر واقعی ایران، حجة بن الحسن العسکری است.
▪️و میلیونها نفر آماده جانفشانی برای ایشان.
▪️به مولایمان صاحبالزمان میگویم: در این عصر، شما هزاران هزار هزار نفر در اختیار دارید که حاضرند به دستور شما و به خاطر شما داخل تنور بروند.
▪️امام ما و مولای ما، اگر تو را به ظهور و قیام دعوت میکنیم، قول خواهیم داد تا آخرین قطره خون، در رکاب تو با دشمن، بجنگیم. همچون بیعت اصحاب حسین در شب عاشورا. همچون بیعت یاران پیامبر در جنگ بدر.
▪️برادران و خواهران، مهدی و مسیح هردو خواهند آمد ما در آخرالزمان هستیم.
💥 مرز بین انقلابی گری ، محافظه کاری و مصلحت گرایی
به قول شهید مطهری ، یکی از آسیب ها و آفات و ویروس هایی که از درون انقلاب اسلامی را می خورد «محافظه کاری» است.
البته محافظه کاری در حکمت عملی و نه در حکمت نظری ، ممکن است به لحاظ نطری بتوان برای محافظه کاری دهها شاخص تعریف کرد، و آن را لق لقه زبان کرد، اما در میدان کنش های سیاسی و به هنگام عمل، همان شاخص های نطری می شود ،ملاک و معیاری برای رفتارهای محافظ کارانه مدیر و سازمان چرا؟.زیرا همیشه تشخیص عمل ، آن هم عمل انقلابی از میان دو مرز ، محافظه کاری و مصلحت گرایی ، یک رفتار مدیریتی است، یک تصمیم مدیریتی است و یک سیاست عملی مدیران است که در شرایط فعلی کشور و جامعه و انقلاب و نظام اسلامی تنها و تنها از مدیرانی ساخته است که اولا، خودساخته و ساده زیست باشند، ثانیا ، اهل درد و درمان باشند و با محرومان و صاحبان اصلی انقلاب مانند آن پاکبان شیرازی ، که دلاورانه، ایثارگرانه و غرور آفرین به حیوان درنده و مسلح حمله می کند ، با این ها دمخور باشد، ثالثا، آمدنش در پست وامدار هیج فرد و باند سهم خواه نباشد و ماندنش نیز همچنین، رابعا ، اهل دانش روز باشد ، واقعا بداند در جامعه چه تغییراتی و چگونه ایجاد شده است . خامسا، با خود و دیگران رو راست باشد و...
متاسفانه سالهاست که محافظه کاران آدرس غلط می دهند، مصلحت سنجان ، گرای عوضی می دهند که نتیجه آن رفتن به کنج عزلت انقلابی ها و فرهنگ و تفکر و زیست بسیجی و انقلابی شده است .
👌 مقام معظم رهبری
«یک توصیهی دیگر، مسألهی حفظ اصول و روحیهی آرمانگرایی است. شما محافظهکار نشوید. ممکن است گذشت سن، بعضیها را محافظهکار کند؛ اما موتور حرکت، جوانی است. جوان ما نباید محافظهکار شود. جوان باید آرمانگرا باشد. از آرمانها کوتاه نیائید. آرمانها را بخواهید، قلهها را بطلبید، تا یقین بکنیم که به نیمه راه لااقل خواهیم رسید. البته اگر قله را بطلبید، بنده یقین میکنم به خود قله هم خواهید رسید. روحیهی آرمانگرایی را که از جملهی مصادیق روحیهی آرمانگرایی، تمسک به اصول و مبانی فکری است، از دست ندهید».
.
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
✅ مطالبه تدابیر گمشده
❓واقعاً پاسخ جریان انقلابی در باره این تدبیر و مطالبه سی و هشت سال قبل رهبر انقلاب چیست ؟
🔺 فرمایشات مهم ۳۸ سال قبل رهبری و ۱۲ سال زمانی که از مجموع ۵۰ سال، برای ما باقی مانده است:
🔸 ما به بازنگری در تمام ابواب و کتب فقهیه احتیاج داریم. فقه غنی و سرشار و ارزشمند ما که خیلی انصافاً فقه قوی و استدلالی و عمیقی است، یک عیب دارد، آن عیب را شماها باید برطرف کنید. آن عیب، عبارت است از اینکه این فقه برای این صورت و این فرض نوشته شده که یک حکومت ظلمی جوری بر سر کار باشد که بر خلاف «ما أنزلالله» دارد حکم میکند و اجرا میکند، یک عده شیعهٔ مستضعف مظلوم هم یک گوشهای زندگی میکنند. این فقه، دستورالعمل آن عده شیعهی مستضعف مظلوم است. فقه حکومتی نیست؛ در تنقیح و تحقیق فقه کنونی ما، روزگاری که این فقه بخواهد نظام جامعه را اداره بکند پیشبینی نشده؛ ... این عیب را شما باید برطرف کنید. شما باید یکبار دیگر، از طهارت تا دیات، نگاه کنید و فقهی استنباط کنید برای حکومتکردن.
🔸 ما میخواهیم الآن حکومت کنیم، بر مبنای فقه اسلام. اسلام، اقتصاد دارد، روابط اجتماعی دارد، سیاست مالی دارد، سیاست پولی دارد، روابط خارجی دارد، جنگ دارد، صلح و مذاکره دارد، آتشبس موقت دارد، نظام کارگری وکارخانه دارد، مسائل حکومتی دارد، قانونگذاران دارد، مدیران دارد، بیعت دارد، اولوالامر دارد، اطاعت از اولوالامر دارد، ارتش دارد، سلسله مراکز دارد؛ اینها در اسلام هست، مگر میشود بگویید نیست؟ خیلی خب پیدا کنید ببینیم. باید کاری کنید که وقتی کسی رسالهٔ عملیه را باز کرد، بداند چرا مالیات دارند میگیرند و چهجوری باید بگیرند و اگر نگیرند چگونه میشود و بقیهٔ چیزهای دیگر. از اسلام باید اینها استقصاء بشود. این کار را شما باید بکنید.
🔸 ۵۰ سال وقت داریم ما برای این کار؛ بنده نمیگویم اینها را شما سهچهارساله درست کنید، ۵۰ سال وقت دارید؛ ۵۰ سال، زمان زیادی است، اما این کار هم بسیار کار عظیمی است. اگر شما قدم اول را برنداشتید قدم پنجاهم برداشته نخواهد شد، این را بدانید. امروز ما داریم حکومت میکنیم، اداره میکنیم کشور را، اما این ادارهٔ امروز ما، با ناشیگری، با بیاطلاعی، با عدم تجربه، با ندانستن نظر اسلام در بسیاری از موارد همراه است. همین مقدارش است که در دنیا این غوغا را به پا کرده، همین مقدارش است که قدرتها را از ما میترساند، اگر آنجور کامل و صحیحش بود ببینید چه میشد. (بیانات در دانشگاه علوم اسلامی رضوی، ۱۳۶۴/۰۶/۱۱).
@Hasanabbasi_ir
امام حسین علیه السلام، باب رحمت واسعه خداوند است، کلید رمز و راز گشایی از حقیقت توحید است و طریقتی مجرب برای چشیدن لذت حقیقت بندگی به قدر ظرفیت درونی و ادراک شناختی و معرفتی است و عباس علمدار ، آن نامدار بی همتا ، پیشکار و همه کاره دستگاه حسین است. این را کسی مانند آیت حق قاضی طباطبایی بزرگ فرموده است که بنا بر نظر اکثریت علمان و عارفان و بزرگان تشیع در طول غیبت کبری ، ایشان را یا بی نظیر یا کم نظیر می دانند، امام خمینی جملات بس سنگین در باره این مرد بزرگ دارد که همین کافی است، کوه با عظمت توحید و اخلاص و....
✋ نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می شود!!!
👌 مطلب زیر را در یکی از گروههای ایتا بنام
معرفت دیدم ، بی نام و نشان بود، اما آشنا و نشان دار ، آن را ادبیاتی کوتاه اما فاخر در زمره ادبیات مردم شناختی فرهنگ دفاع مقدس و تفکر بسیجی یافتم که خیلی زیبا و هنرمندانه از سر سوز و عشق و معرفت ، مناسبات و گردش نسلی را به بند واژه ها درآورده بود تا شاید روزی در دانشگاههای ما ، شاید!!! به بخشی از ادبیات درس مطالعات نسلی شود. لذا ، حیفم آمد، از آن عبور کنم تا دیده نشود، دیده هایی که رفتند و هرگز برنگشتند تا اینروزها ،نظام ما و رهبری ما و انقلاب ما و مردم ما در جهان دیده شوند، آنان دیروز کار حسینی خود را خوب انجام دادند، اما آیا امروز بنده و جنابعالی کار زینبی مان را خوب و تمیز انجام می دهیم !!!؟؟؟. مقدمه بس است، برویم به متن دلنوشته 👇
نسل رو به اتمام و پر ماجرای ما،
نسل تربیت شده در قبل از انقلاب
اگر متوسط سن رزمندگان دفاع مقدس را ۲۳ سال در نظر بگیریم و سال ۶۳ را متوسط هشت سال دفاع مقدس محاسبه کنیم، سن متوسط بازماندگان دفاع مقدس (رزمندگان، جانبازان و آزادگان) در سال۱۴۰۲ باید عددی حدود ۶۰ تا ۶۲ سال باشد و البته آسیب های روحی و جسمی وارده به این افراد، آنان را مشابه پیرمردانی ۷۰ تا ۸۰ ساله (بسته به نوع و شدت آسیب های روحی و جسمی) نشان میدهد.
دیگر خبری از والدین شهدا نیست و تقریبا پدران و مادران شهدا به آخرای خط رسیده و جمعیت بسیاری از آنان به فرزندان شهیدشان پیوسته اند.
آرام آرام جانبازان، ایثارگران و رزمندگان بار و بندیل سفر را می بندند تا به رفقای آسمانی خود بپیوندند و تقریبا هر روزه در هر کوی و برزنی صدای لا اله الا الله را برای تشییع این خون داده ها و خون دل خوردها می شنویم.
تا ده سال آینده، اگر خبرنگارانی هوس مصاحبه و گفتگو با یکی از رزمندگان زنده مانده از جنگ و دفاع مقدس را داشته باشند باید شهر به شهر، کوه به کوه و دیار به دیار، روزها و ماهها، بگردند، تا شاید بتوانند یک کهنه سرباز پیر و فرتوت، که نای سخن گفتن ندارد را پیدا کنند تا مصاحبه ای نمایند.
ما بی نظیرترین نسلیم، ما نسل انتقالیم. آخرین بازماندههای نسل سنتی و اولین اهالی دهکده مجازی نسل مدرن. ما با تمام سختیهایی که داشتهایم نسلی بینظیریم.
نسلی هستیم که هم خانوادهی پرجمعیت را تجربه کردیم و هم خانواده کم جمعیت تک فرزندی را دیدیم .
نسلی هستیم که عمو، عمه، دایی و خاله برایمان بسیار پررنگ بود و نسلی را دیدیم که کمکم با آن غریبه شدن .
نسلی هستیم که همسایه و هم محلهای بخش مهمی از خاطراتمان بود و نسلی را دیدیم که در یک آپارتمان چند واحدی کسی، کسی را نمیشناسد.
نسلی که گروههای گفتگویمان، جمع شدنهایمان داخل کوچه بود و نسلی را دیدیم که با ایسنتاگرام و واتساپ و تلگرام، جمعهای مجازی تشکیل دادند اما سال تا ماه یکدیگر را نمی بینند و بعضاً نمی شناسیم .
نسلی که روزها و هفتهها در خانه پدربزرگ و عمو و دایی و… میماندیم و نسلی را دیدیم که بعد از دو ساعت مهمانی در خانه پدربزرگ و عمو و دایی ، در گوش پدر و مادر غر می زند که چرا نمی رویم ؟
نسلی هستیم که تماشای آلبومهای خانوادگی، یکی از سرگرمی مهمانهایمان بود و نسلی را دیدیم که هزاران عکس بیحس را در حافظه گوشی و کامپیوتر ذخیره میکند و هرگز هوس نمیکند آنها را بار دیگر ببیند.
نسلی که در پذیرایی خانههایمان فقط پُشتی و بالش بود اما با کلی مهمان و نسلی را دیدیم که مُبل بخش زیادی از فضای خانه شان را اِشغال کرده است و کسی نیست روی آنها بنشیند.
ما نسلی بی نظیریم.
ما جنگ دیده ایم . آژیر قرمز شنیده ایم ، دشمن بی رَحم دیده ایم ، بمباران و توپ و تانک و موشک دشمن دیده ایم.
ما بی رَحم ترین موجودات تاریخ را
در زمان ما سرای سالمندان اسمی ناآشنا بود اما امروز در هر شهر و محله ای تابلوی این مراکز خودنمایی میکند .
ما نسل انتقالیم. آخرین بازماندههای نسل سُنّتی و اولین اهالی دهکده مجازی نسل مُدِرن.
ما با تمام سختیهایی که داشتهایم نسلی بینظیریم ...
اگر دوباره جنگی شروع شد و ما نبودیم از قول ما رزمندگان دیروز به رزمندگان فردا بگوئید:
در حین مبارزه با دشمن متجاوز، به بعد از جنگ هم بیاندیشید.
مبادا ارزشها در خاکریزها جا بماند، و ارزش ها، مثل امروز، عوض شود و عوضیها ارزشمند شوند.
می بینید که چگونه ما را غریبه میپندارند
آن روزها:
قطار قطار می رفتیم.. واگن واگن بر می گشتیم.
راست قامت می رفتیم.. کمر خمیده بر می گشتیم.
دسته دسته می رفتیم. تنها تنها بر می گشتیم.
بیهیچ استقبال و جشن و سروری.
فقط آغوش گرم مادری چشم انتظارمان بود و دگر هیچ..!
اما مردانه، ایستادیم...
باور کنید که:
ما هم دل داشتیم،
فرزند و عیال و خانمان داشتیم.
اما با
دل رفتیم... بیدل برگشتیم.
با یار رفتیم... با بار بر گشتیم.
با پا رفتیم... با عصا بر گشتیم.
با عزم رفتیم... با زخم برگشتیم.
با شور رفتیم... با شعور برگشتیم.
ما اکنون پریشان هستیم.
اما پشیمان نیستیم.
ما همان کهنه رزمندگان پیادهایم که سواری نیاموختهایم.
همان هایی هستیم که به وسوسهی قدرت نرفته بودیم.
میدانید تعداد ما در هشت سال جنگ، چند نفر بود؟؟؟
۳/۵ درصد از کل جمعیت ایران!!!
اما مردانگی را تنها نگذاشتیم.
ما غارت را آموزش ندیده بودیم.
رفتیم و غیرت را تجربه کردیم
اما امروز فرزندانمان برای وضع موجود،مارا نفرین میکنند.
آری
اینچنین شد
برادر!
┈••✾•🌿🌺
باز نشر ، پنچشنبه ، ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۲، فاتحی