با سلام و احترام ، غزل ۳۲۹ حافظ تقدیم دوستان
جوزا سحر نهاد حمایل برابرم
یعنی غلام شاهم و سوگند میخورم
ساقی بیا که از مدد بخت کارساز
کامی که خواستم ز خدا شد میسرم
جامی بده که باز به شادی روی شاه
پیرانه سر هوای جوانیست در سرم
راهم مزن به وصف زلال خضر که من
از جام شاه جرعه کش حوض کوثرم
شاها اگر به عرش رسانم سریر فضل
مملوک این جنابم و مسکین این درم
من جرعه نوش بزم تو بودم هزار سال
کی ترک آبخورد کند طبع خوگرم
ور باورت نمیکند از بنده این حدیث
از گفته کمال دلیلی بیاورم
گر برکنم دل از تو و بردارم از تو مهر
آن مهر بر که افکنم آن دل کجا برم
منصور بن مظفر غازیست حرز من
و از این خجسته نام بر اعدا مظفرم
عهد الست من همه با عشق شاه بود
و از شاهراه عمر بدین عهد بگذرم
گردون چو کرد نظم ثریا به نام شاه
من نظم در چرا نکنم از که کمترم
شاهین صفت چو طعمه چشیدم ز دست شاه
کی باشد التفات به صید کبوترم
ای شاه شیرگیر چه کم گردد ار شود
در سایه تو ملک فراغت میسرم
شعرم به یمن مدح تو صد ملک دل گشاد
گویی که تیغ توست زبان سخنورم
بر گلشنی اگر بگذشتم چو باد صبح
نی عشق سرو بود و نه شوق صنوبرم
بوی تو میشنیدم و بر یاد روی تو
دادند ساقیان طرب یک دو ساغرم
مستی به آب یک دو عنب وضع بنده نیست
من سالخورده پیر خرابات پرورم
با سیر اختر فلکم داوری بسیست
انصاف شاه باد در این قصه یاورم
شکر خدا که باز در این اوج بارگاه
طاووس عرش میشنود صیت شهپرم
نامم ز کارخانه عشاق محو باد
گر جز محبت تو بود شغل دیگرم
شبل الاسد به صید دلم حمله کرد و من
گر لاغرم وگرنه شکار غضنفرم
ای عاشقان روی تو از ذره بیشتر
من کی رسم به وصل تو کز ذره کمترم
بنما به من که منکر حسن رخ تو کیست
تا دیدهاش به گزلک غیرت برآورم
بر من فتاد سایه خورشید سلطنت
و اکنون فراغت است ز خورشید خاورم
مقصود از این معامله بازارتیزی است
نی جلوه میفروشم و نی عشوه میخرم
🤚 انتخابات ، نماد همبستگی ملی ۲
انتخابات به مثابه ی حضور میدانی مردم در رخدادی سیاسی ، شاخصی است از اعتماد سیاسی مردم به نظام سیاسی ، نتیجه این اعتماد به تولید قدرت اجتماعی منحر می شود. قدرت اجتماعی هم شوکت و اقتدار و هیمنه جامعه را به رخ دشمنان می کشد که نتیجه آن بازدارنگی و مصونیت کشور و ایران از دست درازی گروهای نیابتی و غیر نیابتی آمریکایی ها به آب و خاک ایران است. انقلاب اسلامی با حضور مردم کلید خورد.با تداوم این حضور پیروز شد و توانست بر تمامی دشواری ها و مخالفتهای غرب به رهبری آمریکا پیروز شود و امروز در منطقه در جایگاهی تعیین کننده قرار گیرد و در جهان به بازیگری موثر در معادلات بین المللی تبدیل شود . در چهار دهه گذشته فصل انتخابات، فصل تحرکات رسانه ای و سیاسی طیف های گوناگون بود . اگر پیشینه تحریم های انتخابات در ۴۵ سال گذشته مرور شود ، خواهیم دید که خط تحریم انتخابات چه مجلس یا رئیس جمهوری یا خبرگان دستور کار ثابت تیم های رسانه ای معاندین است. از چریک های خلق مسلمان تا منافقین و توده ای ها در دهه ۶۰ گرفته تا برخی به اصطلاح روشنفکران و سکولارها و انقلابی های پشیمان شده و یا سیاسیون قدرت پرست و منفعت خواه در دهه های ۷۰ و ۸۰ و ۹۰ ،
اما ماجرای راه اندازی کمپین های نه به انتخابات مجلس و خبرگان در اسفند پیش رو که اتاق فرمان آن به اون طرف آبی ها می رسد ، کمی با تحریم های چهار دهه گذشته متفاوت است. تفاوت عمده آن تولید ادبیات آن و نیز نوع مخاطبان آن است. شاهدیم که در جریان خط رسانه ای معاندین تابلو دار ۴۵ سال گذشته از ادبیات عامه پسند کوچه بازاری گرفته تا ادبیات روشنفکرانه و ادبیات وطن خواهانه و ادبیات خیرخواهانه و حتی ادبیات شبه انقلابی تولید شده است. و از نظر نوع مخاطبان نیز به این تجربه رسيدهاند که همه ی لایه هایجمعیتی و اجتماعی را پوشش دهند . از نسل رای اولی ها که متولدین ۱۳۸۴ هستند تا طبقه متوسط شهری و طبقات محروم جامعه ، اعم از طرفداران و دوستداران انقلاب تا طیف خاکستری و سیاه را پوشش دهد.
تاکید می شود نقد درون گفتمانی ، گفتمان انقلاب اسلامی و نظام اسلامی و نقد سیاست های اقتصادی و فرهنگی چهار دهه گذشته نه تنها امری پسندیده ،بلکه لازم و ضروری است .
اما آن چه در معنا سازی و انگاره سازی های رسانه ای عده ای برمی آید ، هدف آنان نقد به همراه ارایه پیشنهاد و راهکار نیست. گویا برخی فرصت را مناسب دیده اند و تیشه برداشته تا ریشه انقلاب و نظام و رهبری و مردم و وحدت سرزمینی را بزنند. آنان کسانی و جریاناتی هستند که رسانه های آنان این شاخص ها را دارد.
۰۱ پاشیدن بذر نا امیدی و یاس اجتماعی در جامعه
۰۲ نادیده گرفتن پیشرفت های ۴۵ ساله نظام و انقلاب در عرصه های مختلف علمی ، سیاسی، پزشکی ، صنعتی و...
۰۳ بجای نقد سیاست های وارداتی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در اقتصاد و بجای نقد فرهنگ اباحه گری و لیبرالیسم فرهنگی در فرهنگ و بجای نقد تربیت و پرورش سند ۲۰۳۰ و بجای نقد فرهنگ مدیران تکنوکرات و .... دقیقا پیامدهای حاصله از این سیاست ها را به حساب مدیرانی از جنس مدیران باکری ، کاظمی ، فخری، و دانشمندان شهید هسته ای و ایثارگران مدافع حرم ، مدافع امنیت و مدافع سلامت و مدیران جهادی فاکتور می کنند. با نفاق، با تهمت و با تولید ادبیاتی به ظاهر خیر خواهانه و مردم گرا ، جای طلبکار و بدهکار را عوض می کنند .
خطر و آسیب بزرگ این خط رسانه ای نه به انتخابات در این است که در این جریان رسانه ای همه ی کسانی که خود باید امروز پاسخگو باشند ، منافقانه مطالبه گر و خیر خواه نما شده اند. در رسانه هایشان از ناکارآمدی نظام ، از فروپاشی اجتماعی ، از غمزدگی و دلمردگی ایرانیان ، از فلج معیشتی مردم و از هر آن چه برای رای ندان لازم است می گویند ، بدون این که از دستاوردهای بزرگ ملت بزرگ در انقلابی بزرگ بگویند.از هر آن چه سبب دلگرمی و امیدواری و اتحاد ملی و اجتماعی مردم می شود آگاهانه خودداری می کنند.
متاسفانه برخی هم که از آنان انتظار نیست نا آگاهانه بدون این که به تحولات منطقه ای و جهانی توجه کنند و بدون آن که به تهدیدات دورتا دور کشور توجه کنند ، آب در آسیاب دشمن می ریزند. و نکته آخر هم کم نیستند کسانی که میخواهند از این آب گل آلود ماهی خود را بگیرند.
در چنین فضای اجتماعی رسانه ای شده ، عقل و تجربه و هوش سیاسی و منش ملی ایجاب می کند که برای عبور از این مرحله حساس ، گوشمان به دهان رهبرمان ، باشد . رهبری که توانست پس از امام ساختمان نیمه تمام انقلاب و نظام را کامل کند. در بحران های سه دهه اخیر به شایستگی ایران را سربلند کند و توطئه های فراوان دشمان را نقش بر آب کند. رهبری که دوست و دشمن از رهبری های حکیمانه ، خردمندانه ، شجاعانه ، زیرکانه و مدبرانه آن در عبور کشتی انقلاب از طوفان های بلا بارها سخن گفته اند.
مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس و خبرگان در اسفند پیش رو ، راهبرد رهبری حکیم است . و بی شک این ملاک و معیاری است برای ولایت شناسان از شبه ولایت شناسان ، و سندی است برای باورمندان به روز جزا و میعاد با رب العالمین، ان شالله همه باید رسانه مشارکت حداکثری شویم و دیگران را هم دعوت کنیم.
چرا که فرمان مستقبم و صریح خداوند در بخش هایی از آیه ۲ سوره مائده است که می فرماید 👇
..... وَتَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَالتَّقوىٰ ۖ وَلا تَعاوَنوا عَلَى الإِثمِ وَالعُدوانِ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۖ إِنَّ اللَّهَ شَديدُ العِقابِ
ای کسانی که ایمان آوردهاید! ....(همواره) در راه نیکی و پرهیزگاری با هم تعاون کنید! و (هرگز) در راه گناه و تعدّی همکاری ننمایید! و از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید که مجازات خدا شدید است!
و آیا امروز خیر و نیکی و عمل صالحی بالاتر و بزرگتر از مشارکت حداکثری در انتخابات به عنوان یک امر سیاسی که ولی زمان دستور داده اند ، وجود دارد؟!!!
نوشته شده توسط مدیر کانال در روز جمعه ، ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
https://eitaa.com/drfatehi
هدایت شده از وبشرعباد.....
⭕️💢⭕️
🔴 تاثیر مشارکت حداکثری در انتخابات بر آینده ایران اسلامی
🔴 در سطح بین الملل:
🔹حضور حداکثری نشان از مقاومت در مقابل فضاسازی رسانهای دشمنان نظام دارد.
🔹حضور حداکثری نشان از مقاومت و تاب آوری در مقابل فشارهای تحریمی جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران را دارد.
🔹 حضور حداکثری به معنای دفاع از نظام در مقابل زورگویی و ظلم غرب در قبال جمهوری اسلامی است.
🔹تاثیر حضور حداکثری و افزایش قدرت سیاسی جمهوری اسلامی ایران و تاثیر آن بر جذب سرمایه گذاری خارجی و رونق اقتصاد داخلی.
🔹افزایش قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی ایران در مقابل قدرت های بین الملل همچون روسیه، چین، آمریکا، اروپا و....
🔹ثبات و اثرگذاری حداکثری جمهوری اسلامی ایران در سازمانهای بینالمللی و منطقهای شانگهای، بریکس و...
🔴 در سطح منطقهای:
🔹تاثیر مشارکت حداکثری بر مسئله قدس؛ مسئله فلسطین و پیروزی جریان مقاومت و حذف اسرائیل از منطقه منوط به تقویت بنیه داخلی جمهوری اسلامی ایران میباشد.
پیروزی محور مقاومت عراق، یمن، لبنان، سوریه، فلسطین و ...
رشد پیروزیهای مقاومت رابطه مستقیم با شرایط داخلی ایران دارد.
🔹تاثیر مشارکت حداکثری بر روابط با کشورهای عربی منطقه و کشورهای همسایه (اقتصادی سیاسی نظامی و امنیتی.)
🔹تاثیر مشارکت حداکثری بر تثبیت جایگاه هژمونی قدرت منطقهای جمهوری اسلامی ایران(قدرت برتر منطقهای)
🔴 در سطح داخلی:
🔹تاثیر مشارکت حداکثری بر مقبولیت هرچه بیشتر مردمی نظام در بعد سیاسی
🔹تاثیر مشارکت حداکثری بر بهبود روند مشکلات اقتصادی همچون مسکن، اشتغال، تولید و...
🔹تاثیر مشارکت حداکثری بر امنیت داخلی (امنیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، دفاعی.)
🔹تاثیر مشارکت حداکثری بر ناامیدی خود تحقیران و برخی معاندان داخلی در جهت رسیدن به اهداف خود.
✍🏻 سید صادق آقازاده
سلام خدمت همه اعضای محترم گروه
این کلیپو حتما دانلود کنید،با دقت تمام ببینید، در گالری خودتون ذخیره کنید،تو گروه ها و برای مخاطبانتان ارسال کنید،هر روز ،روزی چندی بار ببینید و بخاطر بسپارید...
از نا امیدی در هیچ موردی حرف نزنید، امام خمینی بارها فرمودند ، یاس از جنود ابلیس است. حجت بر همه تمام است.
هدایت شده از محمد صادقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر معظم انقلاب پس از بازدید از نمایشگاه تولیدات داخل از چه چیزی تاسف خوردند⁉️
سلام علیکم
صبح زیبایتان به خیر
خداوند تبارک و تعالی در آیه ۲۶۲، سوره بقره به پاداش عدم منت گذاری به هنگام انفاق اشاره کرده و می فرمایند:
کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند، سپس به دنبال انفاقی که کرده اند، منت نمی گذارند و آزاری نمی رسانند، پاداش آنها نزد پروردگارشان است، علاوه بر این نه ترسی بر آنها است و نه غمگین می شوند
منبع:
قرآن، سوره بقره، آیه ۲۶۲
------
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
سلام علیکم،
صبح شما بخیر.
رسول خدا صلي الله عليه واله می فرمایند:
كسي كه براي نماز جماعت به سوي مسجد برود، به ازاي هر گامي كه بر مي دارد، هفتاد هزار حسنه نصيب او مي شود و درجه او به همان ميزان بالا مي رود؛ اگر در آن حال از دنيا برود، خداوند هفتاد هزار فرشته را مأمور مي كند تا در قبر با او مأنوس باشند و او را بشارت دهند و تا برپايي قيامت پيوسته براي او طلب آمرزش نمايند.
منبع:
وسايل الشيعة، جلد ۵، صفحه ۳۷۲
------
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
khosrow saljoughi:
گامی بهسوی اندیشه ورزی (حمزه کرمی دکترای فلسفهی تطبیقی):
A.N:https://www.middleeasteye.net/opinion/war-gaza-european-philosophy-ethically-bankrupt-exposed
حمید دباشی، استاد دانشگاه کلمبیا، در مقالهای که بهتازگی در Middle East Eye منتشر کرده، با عنوان: *«از نازیسم هایدگری گرفته تا صهیونیسم هابرماسی، همواره رنج «دیگری» اهمیت ناچیزی داشته است.»*، مینویسد:
- تصور کنید ایران، سوریه، لبنان یا ترکیه با حمایت کامل تسلیحاتی و دیپلماتیک از طرف چین و روسیه، قصد و امکانات لازم برای بمباران تلآویو را به مدت سه ماه بهصورت شبانهروزی و کشتار دهها هزار اسراییلی، معلولیت افراد بیشمار، بیخانمان شدن میلیونها انسان و تبدیل شهر به تلی از آوار غیرقابلسکونت، مانند غزهی امروز را داشتند. تنها برای چند ثانیه تصور کنید که ایران و متحدانش بهعمد بخشهای پرجمعیتتر تلآویو، بیمارستانها، کنیسهها، مدارس، دانشگاهها، کتابخانهها، یا درواقع هر مکان پرتراکم شهری را هدف قرار میدادند تا از حداکثر تلفات غیرنظامی اطمینان حاصل کنند و به دنیا اعلام میکردند که صرفاً به دنبال نتانیاهو و کابینهی جنگی او هستند. سپس از خود بپرسید که ایالاتمتحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا، اتحادیه اروپا و بالأخص آلمان، در عرض بیستوچهار ساعت پس از وقوع این سناریوی خیالی، چه میکردند؟
اکنون به واقعیت بازگردید و این حقیقت را موردتوجه قرار دهید که از ۷ اکتبر (و چندین دهه قبلتر از این تاریخ) تاکنون متحدان غربی تلآویو نهتنها شاهد رفتارهای اسراییل با مردم فلسطین بودهاند، بلکه تجهیزات نظامی، بمب، مهمات و پوششهای دیپلماتیک نیز برای آنها فراهم کردهاند، و درعینحال رسانههای آمریکایی توجیهات ایدئولوژیکی برای کشتار و نسلکشی فلسطینیان را ارائه کردهاند.
سناریوی تخیلی ذکر شده، حتی برای یک روز هم توسط نظم موجود جهانی قابلتحمل نخواهد بود. برای اوباشان جنگی ایالاتمتحده، اروپا، استرالیا و کانادا که تماماً حامیان اسراییل هستند، ما مردمان بیپناه جهان، درست مانند فلسطینیان، بهحساب نمیآییم و به رسمیت شناخته نمیشویم. این تنها یک واقعیت سیاسی نیست، بلکه مرتبط به فرضیات اخلاقی و جهان فلسفی آن چیزی است که نام «غرب» بر خود نهاده است.
هیچیک از مایی که در بیرون از این دایره فرضیات اخلاقی اروپایی قرار داریم، در درون جهان فلسفی آنها وجود نداریم. اعراب، ایرانیان، مسلمانان، مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین، ما هیچکدام، موجودیت واقعی برای فیلسوفان اروپایی نداریم، جز زمانی که بهصورت یک تهدید متافیزیکی دیده میشویم که باید مغلوب و خاموش شود.
از امانوئل کانت و گئورگ ویلهلم فردریش هگل شروع میکنیم و با امانوئل لویناس و اسلاوی ژیژک ادامه میدهیم، ما موجودات عجیبالخلقه، اشیای بیجان و سوژههای قابلبررسی هستیم که وظیفه رمزگشایی از ما بر عهده مستشرقان گذاشتهشده و بدین ترتیب، کشتار دهها هزار نفر از ما توسط اسراییل یا آمریکا و متحدان اروپاییش، لحظهای درنگ و تأمل در ذهن فیلسوفان اروپایی ایجاد نمیکند.
شما مخاطبان اروپایی تبار اگر شک دارید، تنها نگاهی به فیلسوف برجستهی اروپایی یورگن هابرماس و چند تن از همکارانش بیندازید که در اقدامی حیرتانگیز و با توحشی سنگدلانه، از کشتار فلسطینیان توسط اسراییل حمایت کردند.
پرسش اکنون دیگر این نیست که ما در مورد هابرماس که در حال حاضر 94 ساله است، بهعنوان یک انسان ممکن است چه فکری بکنیم. پرسش این است که ما دربارهی او بهعنوان یک دانشمند علوم اجتماعی، بهعنوان یک فیلسوف و متفکر انتقادی چه فکری میتوانیم داشته باشیم. آیا آنچه او تصور میکند دیگر برای دنیا اهمیتی دارد، اگرچه تاکنون داشته است؟
دنیا درباره یکی دیگر از فیلسوفان مشهور آلمانی، مارتین هایدگر، پرسشهای مشابهی را به خاطر وابستگیهای مذموم او به نازیسم مطرح کرده است. به نظر من، اکنون باید چنین سؤالاتی را درباره صهیونیسم گرایی خشن هابرماس و عواقب قابلتوجه آنکه میتواند بر چگونگی درک مجموعه آثار فلسفی او اثر بگذارد، بپرسیم.
اگر هابرماس ذرهای فضا در فرضیات اخلاقی خود برای مردمانی مانند مردم فلسطین قائل نیست، آیا هیچ دلیلی وجود دارد تا ما ارزش کل پروژه آثار فلسفی او را مرتبط به بقیه بشریت و فراتر از محدوده مخاطبان اروپایی هم تبار خودش، بدانیم؟
آصف بیات، جامعهشناس برجسته ایرانی، در نامهای سرگشاده به هابرماس گفت که سخنان او در مورد وضعیت غزه «با عقایدش در تناقض است». با تمام احترامی که برای آصف بیات قائلم اما نظر من خلاف او است. من معتقدم که بیاعتنایی هابرماس به مرگ و زندگی فلسطینیان کاملاً با حمایت او از صهیونیسم مطابقت دارد.
سلام علیکم
صبح زیبایتان به خیر
پس از پیروزی در جنگ بصره در سال ۳۶هجری یکی از یاران امام علی علیهالسلام گفت دوست داشتم برادرم با ما بود و می دید که چگونه خدا تو را بر دشمنان پیروز کرد:
امام پرسید:آیا فکر و دل برادرت با ما بود؟. گفت:آری
امام(ع)فرمود: پس او هم در این جنگ با ما بود.بلکه با ما در این نبرد شریکند آنهایی که حضور ندارند.... ولی با ما هم عقیده و آرمانند
منبع:
نهج البلاغه ۱۳۸۱،ترجمه دشتی، صفحه ۵۵، خطبه ۱۲
------
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
سلام علیکم
صبح زیبایتان به خیر
امام صادق علیهالسلام میفرماید:
به راستی دانش، دوست مؤمن و شکیب ورزی، وزیرش و صبر، فرماندۀ سپاهش و مهرورزی، برادرش و نرم رفتاری پدرش باشد
منبع:
تحف العقول ،۱۴۰۱،ترجمه صادق حسن زاده ،صفحه ۶۵۵، حدیث ۴۹
-----
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
هدایت شده از یاصاحب الزمان ادرکنا(فاتحی)
j-065 1402-11-14 qaza(2).mp3
1.85M
👓 ساعتها در همین مسجد اعظم گریه کردم! گریه خجالت!
... بخشی از صحبتهای پایانی درس خارج فقه آیه الله جوادی در مورد شهدا
🇺🇸 مقایسه با تاریخ امریکا!
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
@Tanbiholomah
@HozeTwit
سلام علیکم
صبح زیبایتان به خیر
---
عیدمبعث بر همه عزیزان مبارک
---
پیامبر اکرم(ص) می فرماید:
من مبعوث شدم تا فضایل اخلاقی را به کمال رسانم
منبع:
نهج الفصاحه، ۱۳۸۶، تصحیح و تنظیم، محمد امین شریعتی، عبدالرسول پیمانی، صفحه ۱۳۱، حدیث۸۹۹
-----
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
هدایت شده از محمود عیسوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 والا محمد
🌺🌺🌺🌺🌺
عالم برای اوست که جهان آشنای اوست نفسم در هوای اوست والا محمد
دل مبتلای اوست که مرا جان فدای اوست که خدایم خدای اوست والا محمد
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🆔 eitaa.com/eisavim
🌟 إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاق، حدیثی است از پیامبر اسلام(ص) که به «حدیث مکارمالاخلاق» شهرت دارد.
کوتاه ،اما دنیایی است از معانی معرفتی و فلسفی و جهانی است از الگوهای رفتاری و تربیتی و منبعی است برای کشف انبوهی از سیاست های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی برای نسل ها و عصر ها و در یک کلام، فشرده ای از کلید خوشبختی و تکامل از ماده به معنا، از شرک به توحید و از خاک به افلاک
خدای محمد، محمد صلی الله علیه و آله و سلم را آخرین پیامبر و کتابش را آخرین کتاب و دینش را کامل ترین و آخرین دین معرفی کرد. رمزی که هنوز گشوده نشده است و پیامی که هنوز شنیده نشده است ، که اگر رمزگشایی شده بود و پیامش شنیده شده بود، اکنون جهان شاهد قتل ، جنگ ، فقر ، نابرابری و حکمرانی آمریکایی برآمده از شرک و کفر و الحاد و نفاق نبود . امروز جهان شاهد جاهلیت مدرن نبود، جاهلیتی که به مراتب در شدت و گستردگی و تاثیر قابل مقایسه با جاهلیت اول و عصر جاهلی پیشا بعثت نیست.
اما سخن در این است که در این دنیای پر از وحوش سیاسی و نظامی و اقتصادی و فرهنگی در نظام بین الملل که سر منشاء آن به کاخ سفید می رسد، چه کسی قابلیت رمز گشایی از بعثت پیامبر خدا را دارد؟ و چه کسی ظرفیت شنیدن و دیدن و فهمیدن و عمل کردن پیام بعثت را آن گونه که شایسته آن است را دارد؟ پاسخ روشن است و تجربه نزدیک به ۱۲۰۰ سال غیبت کبری نشان می دهد، آن کسی نیست ، جز آن کسی که از جنس بعثت باشد. و آن قائم آل محمد است.
بعثت را اگر در معنای برانگیختن بدانیم یعنی انسان برحسب فطرت خود و جامعه برحسب سنت های نهفته در درون خود ( سنن الهی ) ، زمینه ها و بسترها و استعدادهای لازم را برای پیمودن مسیر بی پایان رسیدن به کمالات اخلاقی را دارند، اما نیاز به نبوت ، امامت و ولایتی دارند از جنس همان فطرت و همان سنن اجتماعی دارد. در این میان خداوند آموزگاری می کند و تنها و آخرین و کاملترین شاگرد بی بدیل خود را برای راهنمایی و به سر منزل مقصود رساندن بشریت برمی انگیزاند، و آن محمد و دینش اسلام و کتابش قرآن و رهبرس امامت و ولایت است . این که خواص قدرت طلب و با ایمان ظاهری یا ایمان های مذبذب و ناپایدار ، در اطراف پیامبر خدا و در طول تاریخ پس از آن تا اکنون در اطراف مرکز سیاسی و قدرت حکومت اسلامی وجود داشته و دارند تا اجازه ندهند ، قدرت و نظام سیاسی اسلام بجای چرخیدن حول محور امامت و ولایت توحیدی و ولایت نبوی و علوی ، حول محور حاکمان بنی امیه، بنی عباس و امثال آل سعود و وهابیت و اسلام آمریکایی و انگلیسی بچرخد، نتیجه اش همین وضعیتی است که اکنون در کشورهای اسلامی و در جهان مدرن شاهد آن هستیم . که نمونه زنده اش، نسل کشی در غزه و جابجایی جای قاتل و مقتول در نظام سیاسی جهان و روابط بین المللی است.
نکته مهم دیکر ، توجه به این مسئله کلیدی است که سنگ بنای حرکت و رفتن به سمت کمالات اخلاقی چه فردی و چه اجتماعی و چه سیاسی خواست فردی و اجتماعی و اراده سیاسی کارگزارن حکومتی در قبول و تایید و پذیرش درونی و عملی پیام بعثت است. اراده ، آگاهی و خواستن، عناصر وارداتی و بیرونی نیستند ، عناصری وجودی در فطرت و سرشت فرد و جامعه و نظام حکمرانی و حاکمیتی است که اگر والی و حاکم معاویه و ترامپ و بایدن باشد ، سر از جنگ های جهانی اول و دوم درمی آورد و اگر والی و حاکم امثال امام خمینی ره و رهبری معظم انقلاب باشد سر از برپایی نظام های سیاسی فضلیت محور و عدالت خواه در می آورد.
پیام بعثت، بیداری و هشیاری و آماده باش درونی و بیرونی فردی و اجتماعی و سیاسی در اجتماع مسلمین است. پیام بعثت برانگیخته شدن به سوی وحدت ، رشد، جهاد فردی و اجتماعی است . پیام بعثت اطاعت قلبی و عملی و حقیقی از امر ولایت است که امروز مهم ترین امر ولایت حفظ جمهوری اسلامی ایران ، حضور در صحنه، مشارکت های حداکثری در رخدادهای سیاسی و از جمله انتخابات، پرهیز از جناح پرستی ، منفعت طلبی و باندگرایی و خدمت بی مزد و منت به مردم است
نوشته شده در روز پنجشنبه ، ۱۹ بهمن ۱۴۰۲،
۲۷ رجب ۱۴۴۵، توسط مدیر کانال
https://eitaa.com/drfatehi
هدایت شده از محمد صادقی
✅ عطوان: آمریکا مانند یک گروهک رفتار می کند نه یک کشور بزرگ
عبدالباری عطوان تحلیلگر سرشناس عرب با انتشار پیامی در فضای مجازی ایکس (توئیتر سابق) نوشت:
🔸 وقتی که آمریکا در بغداد دو فرمانده بسیج مردمی عراق را ترور می کند، مانند یک کشور بزرگ عمل نمی کند؛ بلکه مانند یک گروهک رفتار می کند و با این ترور غیر قانونی، زمینه را برای هر نوع پاسخ انتقام جویانه علیه سفارت و پایگاه های خود در عراق و سوریه و چه بسا فلسطین اشغالی فراهم می کند.
🔸آمریکا به این ترور افتخار کرد اما بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد. آن هم در حالی که با حمله به عراق در سطح ۶ تریلیون دلار دچار خسارت شد و از شکستش به دست نیروهای مقاومت عراق درس نگرفت.
هدایت شده از غرب آسیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌رهبر انقلاب: مصیبت غزه مصیبت بشریت است و نشان میدهد نظم کنونی جهانی نظم باطلی است و این قابل دوام نیست.۱۴۰۲/۱۱/۱۹
وستانیوز
https://eitaa.com/westanews
هدایت شده از غرب آسیا
📌گوترش: گزارشها در مورد تصمیم "اسرائیل" برای حمله به رفح نگران کننده است
دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که اوضاع در غزه هر لحظه وخیمتر میشود و در کنار مرگ و ویرانی، گرسنگی و بیماری نیز به فلسطینیان آسیب میرساند.
آنتونیو گوترش تاکید کرد که گزارشها در مورد تصمیم ارتش رژیم صهیونیستی برای متمرکز کردن حملات خود بر رفح نگران کننده است.
گوترش تصریح کرد که نیمی از ساکنان غزه اکنون در رفح جمع شدند و هیچ جایی برای رفتن ندارند، نه خانهای دارند و نه امیدی.
وی بار دیگر بر ضرورت آتشبس انسانی فوری در نوار غزه تاکید کرد.
دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که درک نمیکنم چگونه عملیاتهای اسرائیل منجر به کشتن 28 هزار نفر شده حال آنکه سران این رژیم میگویند حماس را هدف قرار میدهند نه ملت فلسطین را.
آنتونیو گوترش گفت: زمان آن رسیده قبل از وقوع فاجعهای بزرگ در صورت حمله به رفح با شدت حملات به دیگر مناطق، آتشبس انسانی فوری اعلام شود.
وی گفت: دیدن این حجم از رنج و درد در غزه ناامید کننده است و هیچ قدرتی برای توقف آن ندارم.
وستانیوز
https://eitaa.com/westanews
سلام علیکم
صبح زیبایتان به خیر
-----
امام علی علیهالسلام در مورد علل سقوط جامعه می فرمایند:
جاهلان شما پرتلاش، و آگاهان شما تن پرور و کوتاهی ورزند
منبع:
نهجالبلاغه ،۱۳۸۱،ترجمه دشتی،صفحه ۶۹۹، حکمت ۲۸۳
----
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
👌 آسیب شناسی اجتماعی و سیاسی از دریچه اعتباریات اجتماعی علامه طباطبائی
ساخت مفاهيم سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی ،جزء اعتباریات اجتماعی است. این جامعه است که بنا بر آن چه از معرفت سیاسی و اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی دریافت می کند و بر بنا بر آن چه از سیاست گذاری های حاکمیتی و دولتی در بخش های یاد شده می بیند و بنا بر آن چه از الگوهای رفتاری و عملی از رفتارهای حاکمان و کارگزاران دولتی و حکومتی در عمل از رئیس جمهور تا دهدار می بیند ، به تدریج این مفاهيم در جامعه بخصوص برای نسل جدید به عنوان ابژه های نسلی معتبر می شود و ملاک عمل قرار می گیرد. بنا بر نظر مرحوم علامه طباطبائی ، اعتباریات اجتماعی پسا جامعه و نه پیشا جامعه هستند . و این ادراکات بین الأذهانی نسلی است که وقتی در یک تجربه مشترک با یکدیگر قرار می گیرند ، مفاهیم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جدیدی را می سازد و معتبر می کند.، لذا اگر بخواهیم به علل رفتارهای ناخوشایند بخش هایی از جامعه و بویژه در نسل دوم ، سوم و اکنون نسل چهارم در حال زایش به شکلی عمیق نگاه کنیم، باید از لایه های نمادین رفتارها که در جامعه مشاهده می شود به لایه های معرفتی، باوری، ارزشی و هنجاری و بویژه کارکردی و عملکردی نهاد سیاست و کارگزان دولتی برگردیم. بررسی آفات انقلاب اسلامی از دیدگاههای کسانی مانند ، استاد شهید مطهری، علامه مصباح یزدی، شهید بهشتی ، سخنان امام و رهبری ومانند آن روش می سازد ، جامعه ، قدرت ، سیاست، دولت ، حکومت هم مانند انسان ، در معرض بیماری قرار می گیرد. قطعا آسیب های امروز جامعه نه یک شبه تولید شده و نه تک علتی هستند، و راه حل آن هم نه یک شبه ممکن است و نه با نسخه های شفابخش عینک های تک علت بین قابل حل. البته این دلیل نباید سبب سستی ما و رها کردن و نا امیدی شود . بلکه باید سبب درست دیدن و سریع و خوب عمل کردن بشود.
باید قبول کنیم تجربه زیسته غرب در جامعه سازی و مدیریت جامعه بسیار بیشتر از ما می باشد. همان گونه که تجربه ما در نوآوری و خلاقیت های نو در خلق جامعه انقلابی و قدرت سیاسی اسلام ناب، منحصر بفرد است. بنا بر این به نظر می رسد، باید آسیب های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی چه خرد و کلان و میانی موجود جامعه و دولت و نهاد سیاست و قدرت را با ادبیات معرفتی و الگوهای سیاسی خاص و متناسب خود بررسی شود تا هم زودتر اقناع صورت گیرد و هم به راه حل های بهتری رسید . وفاق اجتماعی و انسجام ملی محصول اقناع اجتماعی و ملی است.
ما در جامعه ای باز، اطلاعاتی و ارتباطی و شبکه ای جهانی زندگی می کنیم و مخاطبان ما چه موافق یا مخالف در این بستر هستند. به قول شهید سلیمانی ، امام جمعه یک شهر یا امامجماعت یک مسجد ویک محله و یک شهر در صورتی موفق است که فراتر از مسجد و محله و شهر خود را ببیند و بر آن اشراف داشته باشد .
متاسفانه هم جامعه و هم گروههای خودی ، دچار از جاکندگی الگویی و رفتاری شده اند و برای برون رفت از این وضعیت ناخوشایند راهی جز بهره مندی از علم نافع ، عمل صالح و صداقت گفتاری و رفتاری کسانی که در صحنه قدرت و جامعه هستند، نیست.
نوشته شده در روز جمعه ، ۲۰ بهمن ۱۴۰۲، توسط مدیر کانال ،
https://eitaa.com/drfatehi
هدایت شده از محمد صادقی
🔺پوتین درباره هشدار خود درباره «اشتباهی با ابعاد تاریخی» به بایدن گفت؛
پوتین: یادت هست در مورد پیشنهادم برای همکاری با یکدیگر بر روی یک سیستم دفاع موشکی به شما چه گفتم؟
تاکر: بله.
پوتین: میتوانید [این مسئله را] از همه آنها بپرسید. همه آنها سالم و سلامت [در قید حیات] هستند. خدا را شکر. رئیس جمهور سابق [زنده است]. کاندولیزا سالم و سلامت است. و من فکر میکنم آقای گیتس و مدیر فعلی سازمان اطلاعات، آقای برنز، سفیر وقت آمریکا در روسیه، همگی شاهد این گفتگوها بودند.
از آنها بپرسید، اینجا هم همینطور [پیگیری کنید].
اگر علاقه دارید که بدانید آقای رئیسجمهور بایدن چه پاسخی به من داد، از او بپرسید.
این گفتوگو در فضای رسانهای و سیاسی آمریکا مانند بمب صدا کرده است و آنچه پوتین در این گفتگو به ویژه در مورد تاریخ روابط شوروی و آمریکا و سپس روسیه و آمریکا مدرک کرده بسیاری را در آمریکا شوکه کرده است...
🛑پوتین : بشریت با تهدیدات متعددی مواجه است، زیرا پیشرفتها در تحقیقات ژنتیکی ممکن است منجر به ایجاد «ابر انسانهایی» شود که از نظر ژنتیکی مهندسی شدهاند.
وی گفت: بشر در حال حاضر به دلیل تحقیقات ژنتیکی با تهدیدهای زیادی روبرو است. اکنون میتوان این ابرانسان را ایجاد کرد؛ یک انسان متخصص، یک ورزشکار مهندسی ژنتیک شده، یک دانشمند، یک مرد نظامی.
پوتین خاطرنشان کرد که با گزارشهایی در مورد کارآفرین میلیاردر آمریکایی، ایلان ماسک، که از تحقیق در مورد کاشت تراشهها در مغز انسان حمایت میکند، آشنایی دارد
هدایت شده از محمود عیسوی
🔴 حکایت تلخی که همچنان ادامه دارد
💥حکایت تلخ ایران و IMF؛ ۱۳۹۶ تا امروز
دولتهای ایران، فارغ از گرایشهای سیاسی و حتی رویکردهای سیاست خارجی، در عرصه اقتصادی از سال ۱۳۶۸ تاکنون مجری سیاستهای صندوق بینالمللی پول بودهاند.
با توجه به تورمهای هولناکی که از سال ۱۳۹۷ دامنگیر اقتصاد ایران شده، در این تایملاین، اجرای نسخههای IMF صرفا در بازه زمانی ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۲ را با هم مرور میکنیم؛
۱۱ آذر ۹۶| سفر ۱۲ روزه هیئت مشاورهای IMF به ایران
۲۷ آذر ۹۶| گزارش پایان ماموریت هیئت مشاورهای ماده ۴ IMF: ایران ارز را تک نرخی کند
۹ فروردین ۹۷| انتشار گزارش رسمی هیئت مشاورهای ماده ۴ IMF: نرخ ارز رسمی توسط ایران سرکوب شده است. نرخ واقعی ارز که با متغیرهای بنیادین مطابقت دارد نرخ بازار است. ایران باید ارز را تک نرخی کند.
۲۱ فروردین ۹۷| اجرای سیاست یکسان سازی نرخ ارز با تبعیت دولت از نرخ بازار. ارز ترجیحی ۳۷۰۰ حذف و ۴۲۰۰ بازار جایگزین شد.
۱۲ اردیبهشت ۹۷| مدیر بخش خاورمیانه و آسیای میانه IMF: تصمیم ماه گذشته دولت ایران در یکسان سازی نرخ ارز رسمی و بازار آزاد جهت حمایت از ارزش ریال گامی در مسیر درست است.
پس از فروردین ۹۷| جهش نرخ ارز در بازار آزاد و نیمایی پس از حذف ارز ۳۷۰۰ (در پایان ۹۷ نرخ ارز از ۱۳ هزار تومان عبور کرد).
۱۶ مرداد ۹۷| حذف ارز ۴۲۰۰ برای کلیه اقلام وارداتی بجز ۲۵ قلم
۸ مهر ۹۷| مصوبه دولت و حذف ارز ۴۲۰۰ برای پتروشیمیها: پتروشیمیها مجاز شدند محصولاتشان را بجای دلار ۴۲۰۰، در دلار نیما (۱۲۰۰۰ تومان) ضرب کرده و به داخل بفروشند.
۲۲ مهر ۹۷| مصوبه دولت و حذف ارز ۴۲۰۰ برای پالایشگاهها: پالایشگاهها مجاز شدند محصولاتشان را بجای دلار ۴۲۰۰، در دلار نیما (۱۲۰۰۰ تومان) ضرب کرده و به داخل بفروشند.
اردیبهشت ۹۸| سفر دو هفتهای هیئت چهارنفره IMF به ایران و ارائه توصیههایی برای اصلاح ساختار بودجه
خرداد ۹۸| انتشار چارچوب اصلاح ساختاری بودجه با تاکید بر حذف کامل ارز ۴۲۰۰ و حذف یارانههای آشکار و پنهان سوخت، تولید، سلامت و کشاورزی.
آبان ۹۸: افزایش قیمت بنزین و شورش اجتماعی
۱۰ تیر ۹۹| سرپرست وزارت صمت دولت روحانی: فقط ۵ قلم ارز ۴۲۰۰ میگیرند. ارز ۴۲۰۰ باید کامل حذف شود. ما قائل به آزادسازی نرخ ارز هستیم.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱| اعلام حذف ارز ۴۲۰۰ برای ۵ قلم کالای باقیمانده توسط آیتالله رئیسی و اجرای مجدد یکسانسازی نرخ ارز بر اساس ارز آزاد: ارز ۴۲۰۰ کاملا حذف و ارز ۲۵۵۰۰ تومانی بازار جایگزین شد/ رئیسی: برای اصلاح اوضاع باید تصمیمات سختی بگیریم که ممکن است مشکل باشد و حتی لازم باشد آبرویم را میگذارم.
پس از اردیبهشت ۱۴۰۱| جهش نرخ ارز در بازار آزاد و نیمایی پس از حذف ارز ۴۲۰۰ (در پایان ۱۴۰۱ نرخ ارز از ۶۰ هزار تومان عبور کرد).
۲۴ خرداد ۱۴۰۱| امیرآبادی نماینده قم در مجلس: بانک جهانی و صندوق بینالمللی پول هم مسیر رئیسی در اصلاح ارز ترجیحی را تأیید کردند.
۱۸ شهریور ۱۴۰۱| گزارش IMF: حذف ارز ۴۲۰۰ اقدام خوبی بود اما کافی نیست. دولت باید نرخ بهره بانکی را نیز افزایش دهد.
۱۰ دی ۱۴۰۱| ابلاغیه بانک مرکزی و افزایش نرخ بهره بانکی از ۱۸ به ۲۳ درصد (دولت در زمستان ۱۴۰۲ اوراق گواهی سپرده خاص با نرخ بهره ۳۰ درصد منتشر کرد).
۲۸ تیر ۱۴۰۲| محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: همان دلایلی که در دولت آقای رئیسی منجر به حذف ارز ۴۲۰۰ شد، برای حذف ارز ۲۸۵۰۰ کفایت میکند.
۱۳ شهریور ۱۴۰۲| ابلاغیه بانک مرکزی و حذف ارز ۲۸۵۰۰ برای نرخ تسعیر پتروشیمیها: پتروشیمیها مجاز شدند محصولاتشان را بجای دلار ۴۲۰۰، در دلار نیما (۳۹۵۰۰ تومان) ضرب کرده و به داخل بفروشند.
۱۶ دی ۱۴۰۲| حذف ارز ۲۸۵۰۰ برای ۲۰۰ قلم کالا
۷ بهمن ۱۴۰۲| مصوبه مجلس و تعیین سقف ۱۱ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی با ارز ۲۸۵۰۰
۱۸ بهمن ۱۴۰۲| تاکید محمدباقر قالیباف رئیس مجلس بر حذف کامل ارز ۲۸۵۰۰: با پرداخت ارز ۲۸۵۰۰ هم دولت، هم مردم و هم تولیدکننده ضرر میکنند.
... و این داستان ادامه دارد
@syjebraily
🆔 eitaa.com/eisavim
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 وقتی «قدرت نرم غرب» فروپاشی شود، «قدرت سخت غرب» هم فروپاشی خواهد شد.
#جنگ_غزّه
☑️ @mirbaqeri_ir