هدایت شده از انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران
5ea542619045334ac7886fd9_1703943915979422721.mp3
9.92M
May 11
روز قدس، روز اسلام است، روز جدائی حق و باطل است - 1358/05/25
روز قدس، روزی است که اسلام را باید احیاءکرد و احیاء بکنیم و قوانین اسلام در ممالک اسلامی اجرا بشود. روز قدس، روزی است که باید به همه ابرقدرت ها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما به واسطه عمال خبیث شما،واقع نخواهد شد. روز قدس، روز حیات اسلام است، باید مسلمین به هوش بیایند، باید بفهمند قدرتی را که مسلمین دارند، قدرت های مادی، قدرت های معنوی. مسلمین که یک میلیارد جمعیت هستند و پشتوانه خدائی دارند و اسلام پشتوانه آنهاست و ایمان پشتوانه آنهاست، از چه باید بترسند؟ ما با یک جمعیت کمی در مقابل دشمنهای زیاد، دشمن های بسیار، قیام کردیم و ابرقدرت ها را شکست دادیم و کسی گمان نکند که دیگر بعضی از این قشرهای فاسد،بعضی از این چپ روهای آمریکائی یا غیر آمریکائی بتوانند در این مملکت اظهار وجود کنند. آن روز که ما بخواهیم و ملت ما بخواهند،در ظرف چند ساعت تمام آنها به زباله دان های فنا خواهند ریخته شد. ملت بزرگ ما دیگر از این حرکات مذبوحانه نخواهد ترسید و حرکات اسرائیل در جنوب لبنان و نسبت به فلسطین، همین حرکات مذبوحانه است، حرکاتی است که اواخر عمر اشخاص فاسد، می کنند چنانچه شاه ما، شاه مخلوع ایران این حرکات را کرد و منتهی به فنا شد. دولت های عالم بدانند که اسلام شکست بردار نیست، اسلام و تعالیم قرآن بر همه ممالک باید غلبه کند، دین باید دین الهی باشد، اسلام دین خداست و باید در همه اقطار، اسلام پیشروی کند. روز قدس، اعلام یک چنین مطلبی است، اعلام به این است که مسلمین به پیش! برای پیشرفت در همه اقطار عالم. روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است، روز حکومت اسلامی است، روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها، بیرق آن برافراشته شود، روزی است که باید به ابرقدرت ها فهماند که دیگر آنها نمی توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم (ص) می دانم و روزی است که باید ما، تمام قوای خودمان را مجهز کنیم و مسلمین از آن انزوائی که آنها را کشانده بودند، خارج شوند و با تمام قدرت و قوت در مقابل اجانب بایستند و ما در مقابل اجانب، با تمام قوا ایستاده ایم و نخواهیم اجازه داد کسان دیگر در مملکت ما دخالت کنند و مسلمین نباید اجازه بدهند که کسان دیگر در ممالکشان دخالت کنند. در #روز_قدس، ملتها باید به حکومت هائی که خائن هستند،هشدار دهند. روز قدس، روزی است که ما خواهیم فهمید چه اشخاصی و چه رژیم هائی با توطئه گرهای بین المللی موافقت دارند وبا اسلام مخالفت. آنهائی که شرکت ندارند، مخالف با اسلام هستند و موافق با اسرائیل و آنهائی که شرکت کردند، متعهد هستند و موافق با اسلام و مخالف با دشمنان اسلام که در راس آنها آمریکا و اسرائیل است . روز امتیاز حق از باطل است، روز جدائی حق و باطل است. من از خداوند تبارک و تعالی خواهانم که غلبه بدهد اسلام را بر همه قشرهای عالم،بر همه مستکبرین، مستضعفین را غلبه بدهد. واز خدای تبارک و تعالی خواهانم که برادرهای ما را در فلسطین، در جنوب لبنان و در لبنان و در هر جائی از عالم که هستند، از دست مستکبرین و از دست چپاولگران نجات بدهد. والسلام علی رسول الله و علی ائمه المسلمین
#امام_خمینی ، صحیفه نور جلد 8 صفحات 234-233
هدایت شده از از بهشتی برای امروز
#ملت_دوست هستیم، ولی #ملی_گرا نیستیم
#مسلمانان_مظلوم_فلسطین
ملت دوست بودن و مردم دوست بودن درست و صحیح است اما هدف را در یک فرد در یک دسته در یک قشر در یک ملت و یک نژاد محدود کردن شرک است. قصه این است که مسلمان، انسان معتقد به خدای رب العالمین و پروردگار جهانیان است و اسلام یک آیین جهانی است. مسلمان به سعادت انسان به صورت یک کل نگاه می کند و در راه نجات انسان به صورت یک کل تلاش می کند.
اصولا محدود کردن آرمانهای یک انقلاب در نجات یک ملت شرک است . گذشته از اینکه اصلا بر اساس جهان بینیاسلام نجات یک ملت از نجات همه انسانها نمی تواند جدا باشد ... پس اگر یک انسان، یک حزب، یک تشکیلات، یک قشر، یک ملت و یک نژاد بخواهد به سعادت برسد بر طبق جهان بینی اسلام باید به آزادی به نجات و رستگاری و فلاح همه انسانها بپردازد ... اصولا یک مسلمان یا یک ملت مسلمان در برابر فلاح #همه_مسلمانان بلکه #همه_انسانهای_جهان مسئولند.
ما شعارمان از اول همین بود. مگر نه اینکه ما همیشه همین حدیث را می گفتیم شرح می دادیم و انگیزه انقلابمان بود. روی پلاکاردهایمان می نوشتیم و توی مساجدمان می زدیم " من أصبح لایهتمَّ بأُمور المسلمین فَلَیس بمسلم" هرکس صبح سر از خواب نوشین بردارد و در اندیشه مسائل همه مسلمانان نباشد آن فرد مسلمان نیست.
بنابراین من خواهش می کنم مسئله را #خیلی_باز_و_روشن در جامعه مطرح کنیم و بگوئیم ما ملت دوست هستیم، ولی ملی گرا و ناسیونالیست نیستیم یعنی هدف و آرمانمان را برای فلاح و رستگاری مردم، در فلاح و رستگاری ملت ایران محدود نمی کنیم. فلاح و رستگاری مردم ایران را می خواهیم و فلاح و رستگاری همه مسلمانان جهان را و بلکه همه انسانهای جهان را.
منبع: #شهیدبهشتی #جادوانه_تاریخ (۱۳۹۰) مصاحبه ها۲؛ صص ۲۴۹-۲۵۱
#روز_قدس
#فلسطین
#صدور_انقلاب
#مسئولیتهای_فراسرزمینی #جمهوری_اسلامی
#انقلاب_اسلامی
#حمایت_از_مستضعفان
#ملی_گرایی
@shahiddoctorbeheshti
هدایت شده از انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران
💠 ضمن گرامیداشت ١٢ فروردین، سالروز جمهوری اسلامی ایران، انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران برگزار میکند:
مردممدار
🔸رویداد ایدهپردازی برای ارتقای مشارکت مردمی در عرصههای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی- فرهنگی در سطوح بین المللی، ملی و محلی
🔻 محورهای رویداد
🔰پیشنیازهای ایجاد یا ارتقای مشارکت
🔰سازوکارهای اجراییسازی مشارکت
🔰سازوکارهای تثبیت و استمرار مشارکت
🔰ضوابط و محدودیتهای پیادهسازی مشارکت
🔻 فرآیند برگزاری رویداد
🔰 ارسال آثار در قالب متن، ویدئو یا صوت
🔰 ارزیابی اولیه از سوی هیئت داوران
🔰 برگزاری دورههای آموزشی ارتقای ایده
🔰 ارائه ایدههای ارتقا یافته و داوری نهایی
🔰 اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان
📆 زمان برگزاری: بهار ١۴٠٣
📩 مهلت ارسال آثار: ١٢ فروردین تا ١٢ اردیبهشت
🏢 محل برگزاری: دانشگاه تهران
🎁 تقدیر از ایدههای برگزیده در قالب
▪️جوایز ارزنده نقدی
▪️جذب در مراکز علمی و پژوهشی
▪️پشتیبانی ترویج ایده و اجراییسازی آن
🔻هزینه شرکت در رویداد (پس از پذیرش اولیه ایده از سوی هیئت داوران):
انفرادی: ٣٠٠ هزار تومان | گروهی: ١۵٠ هزار تومان به ازای هر نفر
🔹 جهت ثبت نام اولیه و ارسال آثار به نشانی زیر مراجعه نمایید:
🌐 https://survey.porsline.ir/s/fQ0czwC
🧑💻 پشتیبانی برخط و پاسخگویی به سؤالات در پیامرسانهای بله، ایتا، تلگرام:
🌐 @mardommadaar
🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI
🌐 @iplai_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌙 رهبر انقلاب: گاهی تظاهر به روزهخواری در بعضی معابر و شهرها دیده شد/ نظام جمهوری اسلامی در مقابل هنجارشکنی دینی وظیفه دارد، نباید کوتاهی کنیم
✏️ رهبر انقلاب صبح امروز در خطبههای نماز عید فطر:
مسئلهی روزه بسیار مهم است. آنچه که امسال به بنده خبر داده میشد این بود که گاهی تظاهر به روزهخواری در بعضی از معابر شهر تهران و دیگر شهرها دیده شد. یقیناً نظام جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را به زور وادار به دینداری کند. اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد. نباید کوتاهی کنیم و مسئولین و آحاد مردم و آمرین به معروف و ناهین از منکر در این زمینه وظیفهی خودشان را انجام باید بدهند.
✏️ امیدواریم انشاءالله این سرمایهی عظیم دین و معنویت در کشور برای این ملت همیشه حفظ شود، باقی بماند، که مایهی عزّت است، مایهی سربلندی است. و مایهی کامروایی در امور دین و دنیاست. ۱۴۰۳/۱/۲۲
🖼 #بسته_خبری | #جشن_بندگی
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از مجموعه فرهنگی سرچشمه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 چرا بعد پیروزی انقلاب رفراندم برگزار کردند؟
🎙دکتر حامد نیکونهاد
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی
🔰 سلسله جلسات سیر مطالعاتی آثار شهید بهشتی(ره) - جلسه سوم
#بهشتی_خوانی
🆔 @sarcheshmeh_nour
هدایت شده از موسسه اندیشه بهشتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌سابقه تاریخی تحمیلی نبودن رهبری جامعه از سوی مردم
🎙دکتر حامد نیکونهاد
عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و
استاد گروه فقه و حقوق مؤسسه اندیشه بهشتی
🔰 سلسله جلسات سیر مطالعاتی آثار شهید بهشتی(ره) - جلسه دوم
#بهشتی_خوانی
@sarcheshmeh_nour
🔰اندیشه بهشتی را دنبال کنید:
ایتا | بله | تلگرام | اینستاگرام | ویراستی | آپارات | یوتیوب
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⤵️ پاسخ اول👇
بهترین پاسخها به این شبهه که:
❌ حمله تنبیهی #موشکهای_سپاه تاثیری بر #اسرائیل نداشته است
منتظر پاسخهای دیگر باشید...
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⤵️ پاسخ پنجم👇
بهترین پاسخها برای این شبهه که:
❌ حمله تنبیهی #موشکهای_سپاه تاثیری بر #اسرائیل نداشته است
🔰 منظرپور، سردبیر سابق بیبیسی:
🔻 حمله ایران معادلات نظامی جهان را تغییر داد.
🔻 تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند؛ این یک تغییر موازنه استراتژیک در خاورمیانه و جهان است!
🔻 گنبد آهنین کاملا در برابر #باران_موشکی_ایران ناتوان نشان داد؛ اسرائیل فکرش را هم نمیکرد.
🔻 در #طول_تاریخ_ایران، چنین پاسخی از سوی حاکمان ایرانی به یک کشور متخاصم وجود نداشته است.
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
ماده ۸ قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت مصوب ۱۳۹۹
هرگونه اقدامی از قبیل امنیتی، نظامی، سیاسی، فرهنگی، رسانهای، تبلیغی، مساعدت اقتصادی و مالی مستقیم و غیرمستقیم آگاهانه در جهت تأیید یا تقویت و تحکیم رژیم صهیونیستی، ممنوع است. مرتکب به مجازات حبس تعزیری درجه پنج محکوم میشود.
هدایت شده از انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران
#یادداشت_تحلیلی
🔷️حمله پهپادی موشکی جمهوری اسلامی ایران به مناطقی از سرزمینهای اشغالی از منظر حقوق بین الملل
✍️دکتر سید یاسر ضیایی
دنشیار حقوق بینالملل و عضو هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه قم
🔻حمله پهبادی و موشکی مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به مواضعی از رژیم صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی در 26 فروردین 1403 که در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه بود، اقدامی بیسابقه در رویارویی با این رژیم بوده است. تحلیل حقوقی از این اقدام به شرح زیر است:
1- ماده 51 منشور ملل متحد به دفاع مشروع در برابر یک «حمله مسلحانه علیه یک دولت» اشاره میکند. حمله مسلحانه در منشور ملل متحد تعریف نشده است و لذا مشخص نیست منظور از دولت همان مؤلفههای مذکور در بند 4 ماده 2 (تمامیت سرزمینی و استقلال سیاسی) است و یا شامل موارد دیگری مانند حاکمیت نیز میشود. مصادیق حمله مسلحانه مذکور در قطعنامه 3314 مجمع عمومی در تعریف تجاوز معیارهایی را به دست میدهد. ماده 3 قطعنامه از عبارت حمله نیروهای نظامی علیه سرزمین یک دولت و علیه نیروهای زمینی، دریایی و هوایی یا ناوهای دریایی و هوایی کشور دیگر استفاده میکند. دیوان بینالمللی دادگستری در قضیه سکوهای نفتی حمله به یک کشتی نظامی ساده را مصداق حمله مسلحانه دانسته است. بنابراین آنچه مسلم است حمله به نیروی نظامی یک کشور مصداق حمله مسلحانه خواهد بود. حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه که منجر به کشته شدن ۷ مستشار نظامی ایرانی از جمله سردار زاهدی معاون عملیات سپاه قدس در سوریه شد حمله علیه نیروهای نظامی ایران محسوب میشود. اهمیت این حمله قطعاً کمتر از اهمیت حمله به یک کشتی نظامی ساده نبوده است و لذا حمله مسلحانه علیه دولت ایران صورت گرفته است که حق دفاع مشروع را برای ایران ایجاد میکند.
2- اینکه سفارتخانه و کنسولگری، سرزمین دولت محسوب نمیشود مورد حمایت بسیاری از حقوقدانان است و به طور مثال استدلال میکنند که متولد در آنجا متولد در خاک محسوب نمیشود و یا جرم در آنجا مشمول صلاحیت سرزمینی قرار نمیگیرد و یا ورود به آنجا نیاز به ویزا ندارد. اما نباید فراموش کرد این اماکن برخی ویژگیهای سرزمین دولت متبوع را نیز دارند؛ به طور مثال پناهندگی به آنجا در حکم پناهندگی به سرزمین است و یا مصونیت این اماکن کمابیش مانند مصونیت اماکن دولتی است. لذا اگر این اماکن خاک کشور محسوب نشوند، اما شاید نظر صحیحتر آن باشد که این اماکن «در حکم خاک کشور» در نظر گرفته شوند. در این صورت حمله مسلحانه به آن نیز میتواند «در حکم حمله مسلحانه» به دولت تلقی شود که میتواند حق دفاع مشروع را ایجاد نماید.
3- در صورتی که حمله به کنسولگری ایران در سوریه مصداق حمله به سرزمین یا حاکمیت سوریه محسوب شود، سوریه نیز حق دفاع مشروع دارد. این حق میتواند به طور جمعی یعنی با مشارکت کشورهای دیگر اعمال شود و لذا اقدام ایران اگر مورد تأیید سوریه باشد مصداق دفاع مشروع جمعی نیز تلقی میشود.
4- و نکته آخر اینکه آنچه ممنوع است توسل به زور دولتها علیه یکدیگر است. در دکترین جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی یک موجودیت نامشروع اشغالگر است و به عنوان یک دولت مورد شناسایی قرار نگرفته است. بنابراین اقدام نظامی علیه این رژیم، اقدام علیه یک بازیگر غیردولتی است که عجالتاً در سرزمینهای اشغالی حضور دارد و لذا اقدام نظامی علیه یک دولت نیست تا مشمول ممنوعیت توسل به زور از سوی جمهوری اسلامی ایران باشد.
🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI
🌐 @iplai_ir
✍️ برای #ارتش_مکتبی؛ ارتش منحصر به فرد
#روز_ارتش_جمهوری_اسلامی_ایران
در جمهوری اسلامی ایران، روح مکتبی و انقلابی در نهادهای مألوف و نامآشنا در فضای #حقوق_اساسی از جمله ارتش نیز دمیده شده است.
#مقدمه_قانون_اساسی از ارتش مکتبی سخن گفته است؛ بدین ترتیب که در تشكيل و تجهيز نيروهاي دفاعي كشور توجه بر آن است كه «ايمان و مكتب»، اساس و ضابطه باشد. بدين جهت ارتش جمهوري اسلامي، در کنار #سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در انطباق با این هدف شكل ميگیرد و نهتنها حفظ و حراست از مرزها بلكه بار رسالت مكتبي يعني #جهاد در راه خدا و مبارزه در راه گسترش #حاكميت_قانون خدا در جهان را نيز عهدهدار خواهند بود.
اصل 143 #قانون_اساسی ارتش جمهوری اسلامی ايران را نه تنها متعهد به پاسداری از استقلال و تماميت ارضی، بلکه موظف به حفاظت از نظام #جمهوری_اسلامی كشور میداند.
اصل 144 نیز به صراحت مقرر نموده است که ارتش جمهوری اسلامی ايران بايد ارتشی اسلامی باشد؛ بدین معنا که ارتشی مكتبی و مردمی است و از این رو بايد افرادی شايسته را به خدمت بپذيرد كه به اهداف #انقلاب_اسلامی مومن و در راه تحقق آن فداكار باشند. پیوند میان ارتش، انقلاب اسلامی و مکتب موردقبول مردم نکته ای ظریف و چشمگشا است.
در ماده 5 قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران مصوب 7/7/1366 مجلس شورای اسلامی نیز انعکاس اهداف و رویکرد انقلابی نیروهای نظامی، از جمله ارتش آشکارا مشاهده میشود. حفظ استقلال، تماميت ارضی و نظام جمهوری اسلامي ايران و ياري به ملل مسلمان يا مستضعفِ غيرمعارض با اسلام در جهت دفاع از سرزمينهاي مورد تهديد يا اشغال نيروهای متجاوز در این شمار است. ماده 6 قانون یادشده در مقام ترسیم اصول و ويژگيهای اساسی نيروهاي مسلح، در کنار اوصافی همچون اقتدار، خودکفایی، سادگی و انضباط، مؤلفه های بصیرت زایی را تعیین کرده است:
1- اسلامی بودن یعنی در تشكيل و تجهيز نيروهاي مسلح اساس و ضابطه مكتب اسلام است به نحوی كه بر "همه شئون و ابعاد" آن‚ ضوابط و مقررات شرع حاكميت داشتهباشد. نيروهای مسلح رسالت مكتبی جهاد در راه خدا را بر عهده داشته، پيروي از اصول اخلاقي اسلام و احترام به #شخصيت_انسانی افراد را وظيفه خود ميدانند.
2- "ولايی بودن" به این معنا که نيروهاي مسلح تحت فرمان فرماندهی كل بوده و اصل وحدت فرماندهی در تمامي ردههاي آن حاكم ميباشد و نيل به فرماندهي در تمامي ردهها بر اساس "شايستگی و كارآيی" صورت می گيرد. دستور فرمانده در صورتي كه مغاير با دستورات مسلم شرع [(«لَا طَاعَةَ لِمَخْلُوقٍ فِي مَعْصِيَةِ الْخَالِقِ» نهج البلاغه حکمت 165)]، فرمانهای فرماندهی كل و حاكميت نظام و قوانين جمهوري اسلامي ايران نباشد‚ لازمالاجرا است. پرسنل نيروهاي مسلح در خط سياسی مقام رهبری می باشند.
3- #مردمی بودن: نيروهاي مسلح همواره در كنار مردم و در جهت مصالح و آرمانهای #امت_اسلامی انجام وظيفه می نمايند و در زمان صلح نيز به درخواست دولت افراد و تجهيزات فني خود را در حدي كه به آمادگی رزمي آنها آسيبي وارد نيايد، در جهت خدمت به مردم در زمينه كارهای امدادی، آموزشی، توليدی و جهاد سازندگی به كار ميگيرند. (اصل 147 قانون اساسی)
4- تدافعی بودن: نيروهاي مسلح با بهرهگيری از تمامی توان خود دشمن را از تعرض بازداشته و در برابر هرگونه تجاوز دفاع نموده و متجاوز را تنبيه و سركوب می نمايند و در عين اعتقاد به اصل #عدم_تعرض، ملل مسلمان يا مستضعفِ غيرمعارض با اسلام را برای دفاع از خود ياری ميكنند.
#نظام_امت_و_امامت
@drhamednikoonahad
May 11
هدایت شده از از بهشتی برای امروز
چرا نمىگذارند خانمى با هفت قلم آرايش و طنازى از اين سو به آن سوى خيابان راه برود؟
#شهیدبهشتی
لاٰ إِكْرٰاهَ فِي اَلدِّين یا مقابله حکومتی با عدم رعایت حجاب اسلامی!!
ايمان آوردن به اسلام، الزامى، اجبارى و اكراهى نيست. اما وقتى كه اسلام را به عنوان دين قبول كردم ديگر بعد از آن نسبت به يكايك آوردههاى اسلام با تمام وجودم عشق مىورزم. ديگر اين طور نيست كه من هم اسلام را قبول دارم، هم ندارم. مگر مىشود كه آدم اسلام را قبول داشته باشد و براى خواندن نماز صبح - آن هم در تابستان - پا نشود؟ كارگر در ماه رمضان تابستان روزه نگيرد؟ اگر گاهگاهى خواستند فيلمهاى سكسى در سينما نشان بدهند نگو كه نرو يا فيلم را نياور. نيار. آخر اين چه آزادى شد؟ چرا نمىگذارند انسان آزادانه فيلمهاى سكسى تباهكننده وارد كند؟ دلش مىخواهد برود و تماشا كند، آزاد است. تو فيلم سكسى بياور توى سينما نمايش بده، انسان هم آزاد است مىخواهد مىرود، مىخواهد نمىرود. اين مىشود آزادى. داشتن استخرهاى شناى مختلط براى زن و مرد چيز خوبى است، حالا اگر كسى مقدس مآب و ديندار است خودش آنجا نرود. زنها و مردها با شيوهها و لباسهاى نامطلوب و ناموزون توى جامعه بيايند و به محل كارشان بروند. عيبى ندارد. اگر يك زن خيلى متدين است، خودش نرود، خودش نكند. اگر يك جوان متدين است، خودش چشمش را زير بيندازد. اگر خانمى با هفت قلم آرايش و طنازى از اين سو به آن سوى خيابان راه مىرود، او آزاد است، اين هم آزاد است. او
آزاد است اينجورى راه برود، اين هم آزاد است نگاه نكند. ما اينجور آزادى را نفى مىكنيم. ...
اگر مىبينيد كه مىگوييم ما از حاكميت و حكومت ليبرالها بر جمهورى اسلامى ايران احساس نگرانى مىكنيم از باب اين است كه ما عينيت اين حاكميت را در زادگاه تفكر ليبراليستى ديدهايم و شنيدهايم، ديدهايم يا برايمان نقل كردهاند و شنيدهايم.
ما مىبينيم آنجا راه به سوى تباهى انسان گشوده است نه به سوى شكوفايى انسان. چرا؟ براى اين كه در يك محيط اجتماعى كه دائماً زير فشار اشعه مرئى و نامرئى جاذبههاى جنسى قرار دارد، آيا انسان واقعاً آنجا آزاد است؟ البته كه نيست.
...
اگر شما وقتى در يك ادارهاى رئيس هستى، ديديم در برابر تبعيض و ظلم حساس هستى، اگر ديديم در برابر فساد حساس هستى، در برابر رشوه حساس هستى، در برابر فاصله زياد حقوقها و درآمدها حساس هستى، در برابر كيفيت پوشش خانمهاى كارمند حساس هستى، در برابر روابط و طرز گفت و شنود آقايان و خانمهاى كارمند با يكديگر حساس هستى، و همه اينها را با حساسيت مىكوشى به راه خدا و راه عفت و راه پاكدامنى و راه تقوا و راه عدالت و راه راستى و راه درستى بياورى، بالاى چشم مايى. ما با اسمت كارى نداريم. ما فقط اين را مىگوييم كه در جامعه بشرى، (اينجا خوب دقت بشود) يك مقدار قيد و بند اجتماعى ضرورت دارد و اين قيد و بندها چند پشتوانه دارد:
۱. پشتوانه ايمان انسانها. البته اين بهترين پشتوانه است. وجدان انسانها و ايمان انسانها منشأ تعهد انسانها نسبت به اجراى احكام و قوانين و مقررات اين ايدهآل است.
۲. قانون و اعمال قانون به وسيله دولت و حكومت و نهادهاى مسئول اجتماعى، همراه با اعمال قدرت. ما نمىتوانيم فكر كنيم كه همه بر اساس وجدانشان و ايمانشان هميشه قانون را رعايت مىكنند. اگر كسانى پيدا شدند كه از قانون تخلف مىكنند بايد با قدرت جلوى آنها را گرفت. البته اعمال اين قدرت بر طبق تعاليم اسلام بايد صرفاً به وسيله حكومت باشد.
#حجاب
نسخه کامل تصویری سخنرانی با عنوان ریشه ها و مبانی لیبرالیسم
منبع: حسینی بهشتی، سیدمحمد. 1397. #لیبرالیسم. انتشارات روزنه. صص38-42
@shahiddoctorbeheshti
روایت CNN
پلیس ایالت تگزاس در حال عقب راندن معترضان طرفدار فلسطین در پردیس دانشگاه تگزاس در آستین
#آزادی_بيان
#آزادی_تجمعات
#آزادی_اعتراضات
#مصونیت_دانشجویان
Video shows moment pro-Palestinian protesters disperse as police make way through UT campus | CNN
https://www.cnn.com/videos/us/2024/04/24/university-texas-protests-pro-palestinian-austin-vpx.cnn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میگوید: مگر در نظام حقوق بشر بینالملل، حق "بر خطا بودن" به رسمیت شناخته نشده؟ پس این برخوردها چیه؟
میگویم: حق "برحق بودن" که شناسایی نشده!
میگوید: پس بیطرفی دولت چه میشود؟
میگویم: دولت بیطرف است و هیچ تعهدی برای حمایت از "حق" ندارد
گیج مینگرد
تلخ میخندم
#حقوق_بشر
https://eitaa.com/drhamednikoonahad
هدایت شده از فکرت
#گفتگو | #عصر_پرسش
✅ دومین قسمت ویژهبرنامه «عصر پرسش» به همت رسانه فکرت برگزار میگردد:
💥 بنبست آزادی
🖇 تاملی در باب دانشگاه و امر سیاسی
👤 با حضور دکتر حامد نیکونهاد؛ عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی
💢 مخاطبین گرامی میتوانند سوالات خود در باب «اعتراضات دانشجویی آمریکا» را تا یک ساعت قبل از آغاز برنامه به این آیــدی ارسال نمایند تا از کارشناس برنامه پرسیده شود.
⏰ سهشنبه ۱۱ اردیبهشت، ساعت ۱۰:۳۰
«لـینک شرکـت در برنامـه»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
هدایت شده از از بهشتی برای امروز
4_6014812479245257737.mp3
3.36M
لباس و رفتار و گفتار #معلم جلوه اعتقاد درونی اوست
معلمی از کودکیاری تا استاد دانشگاه همگی شغل کلیدی هستند
#روز_معلم
#شهیدبهشتی
@shahiddoctorbeheshti
✅️ چند پیشنهاد به دانشجویان رشته های حقوق، علوم سیاسی، جامعه شناسی و اقتصاد و اهالی قلم برای انتخاب موضوع یادداشت، مقاله علمی، پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری
1. دسترسی آزاد به اطلاعات در فضای مجازی؛ با تأکید بر پوشش اعتراضات ضد صهیونیستی در رسانه های فارسی زبان بیگانه
2. ارزیابی تأثیرات کنشگری نهادهای حقوق بشری در حمایت از حقوق قربانیان نسل کشی؛ مطالعه موردی نسل کشی در غزه
3. نسل کشی در غزه و گذار به دوران پسا حقوق بشر
4. نسل کشی در غزه و بازگشت دنیای مدرن به وضع طبیعی
5. تحلیل اقتصادی حق اعتراض به نسل کشی در غزه
6. قلمرو سرمایه گذاری دانشگاههای ایالات متحده امریکا در شرکتهای حامی نسل کشی؛ مطالعه موردی نسل کشی اسرائیل در غزه
7. گردش آزاد اطلاعات در دوران پس از 7 اکتبر 2023؛ مطالعه موردی سکوهای اینستاگرام و ایکس در مواجهه با نسل کشی در غزه
8. آزادی برگزاری تجمعات اعتراضی به نسل کشی؛ مطالعه تطبیقی اعتراضات در دانشگاههای ایالات متحده امریکا و اروپای غربی
9. ورود نیروهای انتظامی و امنیتی به محیط دانشگاهها؛ مطالعه موردی ورود پلیس به دانشگاه های کلمبیا و تگزاس در ایالات متحده امریکا
10. تضمینات آزادی بیان در دوران پس از 7 اکتبر 2023؛ مطالعه موردی سرنوشت اساتید دانشگاههای ایالات متحده امریکا
11. مصونیت از دستگیری و بازداشت خودسرانه؛ مطالعه موردی دانشگاهیان دانشگاههای ایالات متحده در بازه زمانی آوریل 2024
12. مصونیت دانشجو از تعقیب و تعلیق به علت اعتراض به سیاستهای حکومتی؛ مطالعه موردی وضعیت دانشگاههای ایالات متحده در دوران پس از 7 اکتبر 2023
13. مدل سیاستگذاری مطلوب در برابر اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاههای غربی؛ با تأکید بر تجربه زیسته دانشگاههای ایالات متحده در دوران پس از 7 اکتبر 2023
14. کشاکش امنیت شغلی دانشگاهیان و اعتراض به سیاستهای حمایتی از اسرائیل؛ رهیافتی جامعه شناختی
15. بیطرفی دولت، از آرمان تا واقعیت؛ مطالعه موردی مواضع و اقدامات دولتهای اروپایی در دوران پس از 7 اکتبر 2023
16. طراحی مدل مطلوب مواجهه دولت با تجمعات اعتراضی؛ مبتنی بر تجربه پلیس ایالات متحده امریکا در سرکوب اعتراضات دانشجویی ضد اسرائیلی
https://eitaa.com/drhamednikoonahad
"خشم شب" پلیس سحرخیز
❗️صدها نفر از ماموران پلیس لسآنجلس سحرگاه پنجشنبه به وقت محلی برای برچیدن چادرهای دانشجویان مدافع حقوق فلسطینیها به محوطه مرکزی دانشگاه کالیفرنیا یورش بردند.
‼️در جریان هجوم پلیس به محوطه دانشگاه صدای چند انفجار شدید که احتمالا ناشی از انفجار بمبهای صوتی پلیس بود شنیده شد.
⁉️ دفتر گوین نویسام، فرماندار دموکرات کالیفرنیا از واکنش «محدود و با تاخیر» پلیس به تجمع اعتراضی در دانشگاه «یو سی ال ای» انتقاد کرده است.
⭕️جو بایدن، رئیسجمهوری آمریکا روز پنجشنبه در واکنش به درگیری در دانشگاههای این کشور گفت که هم «آزادی بیان» و هم «حکومت قانون» باید رعایت شود. وی افزود که این اعتراضها باعث نشده است که او به دنبال بازنگری در سیاست خاورمیانهای واشنگتن باشد.
https://parsi.euronews.com/2024/05/02/police-move-in-to-dismantle-protest-camp-at-california-university-arresting-at-least-six?utm_source=Telegram&utm_medium=Social
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
📢 یکی از مکاید شیطان در طول تاریخ، مکتبسازیهای بدلی بوده است.
📢 امام باقر و امام صادق(علیهما السلام) با مکتبهای بدلی به مبارزه برخاستند و يک مکتب پيشگام در اخلاق و کلام و فقه را بنیان نهادند.
💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:
🔸 مکتبسازي و ايجاد يک معنويت مبهم در مقابل گرايش توحيدي، از مکايد درازمدت شيطان است که هميشه دنبال ميکند. اين مکتبسازي از «حَسبُنا کتاب الله» شروع ميشود تا بعد در دوره بنياميه و معاويه به جايي ميرسد که کاملاً وجود مقدس اميرالمومنين(علیه السلام) را رصد ميکند و هر کاري حضرت ميکنند بدلش را ميسازد.
فرقههاي کلامي و گرايشهاي معنوي منحرف که الان پيدا میشود تصادفي نيست و همانطور که الان دستگاه شياطين جن و انس تفرق معنوي و ايجاد گرايشهاي باطل را مديريت ميکنند، در دورههاي قبل هم همينطور بوده است. من در کتاب توحيد صدوق، انحرافاتي که در دنياي اسلام در موضوع توحيد شده است را ديدم. در تفسير توحيد يک طيف، از کساني هستند که به «تعطيل» يا «تشبيه» رسيدهاند. اينها مکتبسازي است و ريشهاش به دستگاه طواغیت و شیاطین برميگردد.
درواقع، يکي از کارها ايجاد کالاي جايگزين است که در آن دوره هم بهشدت اتفاق افتاده است، مثل تحريف معنويت اسلام، تحريف فقه و حتي روش فقاهت، تحريف اعتقادات که در همه اينها مکتبسازيهاي متعدد انجام شده است؛ از اشاعره و جبريه بگيريد تا مرجئه. اينها همه ساخته و پرداخته عملي دستگاه طواغیت و بنياميه است و تصادفاً ظهور پيدا نکردند.
شأني که وجود مقدس امام باقر(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) در اين زمينه دارند چيست؟
🔸 همانطور که شيخ مفيد نقل کردهاند قبل از امام باقر(علیه السلام)، تشيع که مکتب حق است يک فقه و شريعت روشن و حتي يک معنويت و يا نظام اعتقادي داراي چارچوب روشن نداشت و ما گاهي در فقه نيازمند اهل سنت ميشديم، ولي امامین صادقین(علیهما السلام) يک مکتب پيشگام درست کردند.
در صدر اسلام واقعاً اين گونه بود و نبض فرهنگ در دست امام باقر(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) بوده است. ایشان هم مبارزه با گرايشات منفي ميکردند و جلوي آن معنويت باطلي که بعد مبدأ پيدايش گرايشات صوفيانه شد ايستادند، و هم بهشدت با گرايشات انحرافاتي و ظاهريگري مبارزه کردند و به دنبال ايجاد يک عقلانيت استوار شيعي در کلام و در اعتقادات بودند. ايشان يک بناي عظيمي را در فقه و کلام و عرفان و اخلاق گذاشتند.»
#طرح_نبیاکرم (صلی الله علیه وآله)
#طرح_امامان (علیهمالسلام)
☑️ @mirbaqeri_ir
برخلاف تلقی برخی دانشگاهیان و اهالی رسانه و سیاست، قانونی مبنی بر ممنوعیت ورود نیروهای انتظامی و امنیتی به محوطه و محیط دانشگاهها یا حوزههای علمیه و مانند اینها وجود ندارد و اساساً مصوبهای با چنین مضمونی آشکارا در تنافی با #قانون_اساسی و حقوق شهروندان است.
https://eitaa.com/drhamednikoonahad