eitaa logo
دکترمسعودبازودار(استاد دانشگاه،نویسنده،پژوهشگر)
609 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
765 ویدیو
21 فایل
کاردانی:دینی و عربی،کارشناسی الهیات و معارف اسلامی،کارشناسی ارشد فقه وحقوق اسلامی،دکتری:الهیات گرایش فقه ومبانی حقوق
مشاهده در ایتا
دانلود
شب بیست ویکم رمضان نودوهشت هیئت عشاق الحیدر.مشهدمقدس
عصرروز بیست ویکم رمضان نودوهشت هیئت عشاق الحیدر.مشهدمقدس
عصرروز بیست ویکم رمضان نودوهشت هیئت عشاق الحیدر.مشهدمقدس
سخنرانی شب بیست وسوم رمضان سال۹۸.هیئت عشاق الحیدر.مشهدمقدس
سخنرانی شب بیست وسوم رمضان سال۹۸.هیئت عشاق الحیدر.مشهدمقدس
🏴 مراسم هفتگی🏴 ◾️سخنرانی وعزاداری 🎙سخنران: دکترمسعود بازودار 🎤مداحان: حسین تیماجی سیدرضاعلیزاده علی ضمیری 🕰زمان: ساعت۲۱:۳۰ چهارشنبه۹۸/۰۳/۰۸ مکان: خیابان گاز،بین گاز۱۲و۱۴مسجدسید
✳اللهم عجل لولیک الفرج✳️ ✅مراسم هفتگی( هیت انصارالزینب س 🌷 ✅شب جمعه :سخنران دکترمسعودبازوداراستاددانشگاه ✅برنامه های جلسه درماه مبارک رمضان ✅ساعت ۸ونیم تلاوت قرآن🌷 ساعت ۹زیارت عاشورا🌷ساعت ۹ونیم سخنرانی ساعت ۱۰شروع روضه ومداحی 🌷 ✅بانوای محسن ذاکری وذاکرین مهمان ✅مکان: بین حر۱۵و۱۷علامت پرچم سلامتی وفرج امام زمان عج صلوات 🌷 خواهران وبرادران
جلسه هفتگی 🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 یکشنبه ساعت۲۰:۳۰ ۹۸/۳/۱۲ شهر رضویه_رضوان ۳۳.....علامت پرچم سخنران: دکترمسعودبازودار با نوای: کربلائی @baneihashem
🤔 ❔آیا متن زیر دارد؛ ❓اگر نماز داريد حضرت رسول اکرم (ص) فرمود:هر که نماز قضا بر ذمه اش باشد قبل از ظهر جمعه آخر ماه مبارک رمضان چهار رکعت به دو سلام      (۲تا دو رکعتی) بخواند و در هر رکعت بعد از حمد یک مرتبه آیه الکرسی و پانزده مرتبه سوره ی را تلاوت نماید که دویست سال نماز قضا را کفایت می کند و روایت دیگر از آن حضرت چهار صد سال و روایت از حضرت امیرالمومنین سال و از حضرت رسول سوال کردند مردم آخر الزمان بیش از صدسال عمر نمی کنند نماز قضاهای پدر و مادر و اقربای  او را کفایت می کند بعد از نماز این دعا را بخواند.بسم الله الرحمن الرحیم یا سامعَ الصَّوتِ یا جامع الفَوتِ یا مُحیَ العِظامِ بَعدَ المَوت ِ صَلِّ عَلی مُحَمدِ وَاجعَل لی وَ مخرجا مِمّا انا فیه اِنَّکَ تَعلَمُ و انتَ تُقَدَر وَلا اَقدِرُ وَ انتَ عَلامَ الغُیُوبِ یا واهِبَ العَطایا یا غافِرَ الخَطایا یا یا قدُوسُ یا رَب المَلائِکهِ وَ الرّوح رَبِِّ اغفِر وَارحَم و تَجاوَز عَما تَعلَمُ اِنَکَ اَنتَ العَلِیُ الاَعظَم ُیا ساتِرَ العُیوُبِ یا الکُرُوب یا غافِر الذُنوُبِ یا ذَالجَلالِ وَالاِکرام بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمَ الراحِمینِ ❕❕ 💠💠 👌متن مذکور در هیچ یک از کتب ما نیامده است و نشر آن و انتساب آن به پیامبر گرامی و اهل بیت ، مصداق بارز دروغ بستن بر حجت های الهی می باشد که از گناهان و سبب روزه است ؛ ❕روایاتی فراوانی در وجوب قضاء نمازهای فوت شده می کند و اینکه هیچ چیز نمی تواند جای ادای آن ها را بگیرد. 🔷نقل است که امام علیه السلام فرمود ؛ « کسی که بدون طهارت نماز بخواند ، یا نماز ها را فراموش کند و نخواند ، یا خواب ، باید نمازش را هر زمان که به یاد آورد قضا کند » 📚 ج2 ص266 ❕به این مضمون روایات دیگری نیز وارد شده است ؛ 📚 ج8 ص253 باب 1
🔷 استفاده تبلیغاتی حکومت معاویه از خون عثمان ▫️ حکومت معاویه از خون عثمان برای اهداف سیاسی خود استفاده تبلیغاتی می‌کرد و به‌وسیله مظلوم‌نماییِ ناشی از خون عثمان، هر صدایی را سرکوب می‌کرد؛ یعنی معاویه توانسته بود که عثمان را به‌عنوان یک ارزش مطلق و شهید در جامعه جابیاندازد. ▫️ در مورد عثمان، مسئله شهادت اساسا دروغ بود؛ ولی حکومت معاویه فضایی از تقدس حول عثمان به وجود آورده و فضای هرگونه نقدی را بست. ▫️ در این شرایط، هرکسی چیزی بگوید و حکومت وقت بتواند آن را در همان چهارچوب مخالفت با عثمان ببرد، می‌تواند او را به‌راحتی سرکوب کند. ▫️ بنابراین، ایجاد مظلومیت برای عثمان، به سد محکمی برای پیشرفت حق و سرکوب مخالفین تبدیل شد. 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 🔷 نیاز به پژوهش‌‌های جامع در تاریخ پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) 🔻 ما در زمینه‌ حیات پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) نیازمند پژوهش‌هایی عاری از افراط و تفریط هستیم؛ چراکه اکثر پژوهش‌ها در این زمینه، به افراط و تفریط آمیخته شده است. برخی فقط به جنبه فضائل، کرامات و ذکر معجزات پرداخته‌اند و گویا نبوت و امامت را تنها در این مسائل می‌دیده‌اند... متقابلا برخی پژوهش‌ها با دید مادی نگاشته شده و بر محور مسائل سیاسی تمرکز یافته است. 🔻 اختصاص دادن تاریخ ایشان به مسائل غیبی، کرامات و معجزات، ائمه(ع) را از متن زندگی و مردم و آرمان‌های ایشان جدا می‌کند. پیامبر(ص) و ائمه(ع) در مکانی واقع می‌شوند که هیچ‌کس تصور الگوپذیری از آنها را نمی‌کند و به‌طور طبیعی، متابعت و پیروی از ایشان به بوته فراموشی سپرده می‌شود. 🔻 همچنین چهره ایشان را تنها از زاویه مسائل سیاسی نگریستن، ویژگی‌های دیگر ائمه(ع) را می‌پوشاند و نقش آنان را در هدایت انسان در سیر تکاملی به‌سوی هدف‌های والای انبیای الهی به فراموشی می‌سپارد. 🔻 به این لحاظ، ما در تاریخ پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) نیازمند پژوهش‌های جامعی هستیم که یک‌بعدی نبوده و تا حد ممکن، ابعاد متفاوت زندگی آن بزرگواران را مورد ملاحظه قرار دهد. 🎤 علامه سیدجعفر مرتضی در گفت‌وگو با مجله آینه پژوهش، شماره 5 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔷 در منطق اسلام، وسیله‌ای که به هدف می‌رساند، نباید نامقدس و آلوده باشد 🔸 امیرالمؤمنین(ع) در شورایی که عمر تشکیل داد، با یک دروغ، با یک مجامله می‌توانست حکومت را در دست بگیرد؛ اما امیرالمؤمنین(ع) این مجامله و این دروغگویی را مرتکب نشد؛ می‌توانست آنجا بگوید که من برطبق کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) و سیره شیخین، حکومت خواهم کرد. با گفتن این حرف و با سپردن این تعهد، حکومت را قبضه می‌کرد؛ منتها وقتی که به حکومت می‌رسید، به سیره شیخین عمل نمی‌کرد. 🔸 این کاری بود که امیرالمؤمنین(ع) آسان می‌توانست انجام بدهد؛ اما نداد؛ چرا؟ برای خاطر اینکه در منطق اسلام، آن وسیله‌ای که انسان را به هدف می‌رساند، آن وسیله نباید برخلاف هدف باشد؛ نباید نامقدس و آلوده باشد. 📙 همرزمان حسین(ع)، صص340-341 🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮 ◼️ عمل به آیه‌ «أَشِدَّاءُ عَلَى الكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» در سیره‌ امام مسلمین ✔️ مولاى ما، اميرالمؤمنين(ع) آن مرد نمونه‌ عالَم، آن انسان به‌تمام‌معنا انسان، آنكه در عبادت آن‌طور بود و در زهد و تقوا آن‌طور و در رَحم و مروت آن‌طور و با مستضعفين آن‌طور بود، با مستكبرين و با كسانى كه توطئه مى‌كنند، شمشير را [مى‌كشيد و] مى‌كشت. هفتصد نفر را در يک روز - چنان‌چه نقل مى‌كنند- از يهود بنى‌قُرَيْظَه - كه نظير اسرائيل بود و اينها از نسل آنها شايد باشند- از دم شمشير گذراند! ✔️ خداى تبارک‌وتعالى در موضع عفو و رحمتْ، رحيم است و در موضع انتقام، انتقام‌جو. امام مسلمين هم اين‌طور بود؛ در موقع رحمت، رحمت؛ و در موقع انتقام، انتقام. ✔️ ما نمى‌ترسيم از اينكه... در روزنامه‌هاى خارج از ايران، براى ما چيزى بنويسند. ما نمى‌خواهيم وجاهت در ايران... در خارج كشور پيدا بكنيم. ما مى‌خواهيم به امر خدا عمل كنيم و خواهيم كرد: «أَشِدَّاءُ عَلَى الكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» (فتح/29). 📢 امام خمینی(ره)؛ 58/5/26
✅سند ذکر «وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ» کجاست؟ ✍برخی میپرسند عبارت «وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ» که پس از صلوات بر محمد و آل محمد (ص) فرستاده میشود، آیا در احادیث معصومان(ع) وارد شده و مَنصوص است و یا از چیزهایی است که علاقه مندان و ارادتمندان به آقا امام زمان(عج)، خودشان، پس از صلوات، آن را اضافه کرده اند؟ در پاسخ به این پرسش، به حدیث زیر توجه کنید که امام صادق علیه السلام می فرمایند: . «مَنْ قالَ بَعدَ صَلوةِ الْفَجْرِ و بَعدَ صَلوةِ الظُّهرِ اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد و اَلِ مُحَمَّد و عَجِّل فَرَجَهُمْ لَمْ یَمُتْ حَتّی یُدْرِکَ الْقَائِمَ مِن اَلِ مُحَمَّد صلی الله علیه و آله و سلم؛ هر کس پس از نماز صبح و نماز ظهر بگوید: «اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم»، از دنیا نمیرود مگر آن که قائم آل محمد (ص) را درک می کند. 📚بحار الانوار ج 53 ص176
✨﷽✨ ✍پنج سفارش فوق العاده زیبا از حضرت امیر المومنین علی (علیه السلام) : 💢شما را به پنج چیز سفارش می کنم که اگر در طلب آنها متحمل رنج زیاد شوید سزاوار است: 1⃣ جز به خدا امیدوار نباشید . 2⃣ غیر گناه خود از چیزی نترسید. 3⃣ اگر چیزی بلد نیستید از گفتن نمیدانم خجالت نکشید. 4⃣ اگر چیزی را نمی‌دانید در یادگیری آن خجالت به خود راه ندهید . 5⃣ همواره صبر پیشه کنید که صبر در ایمان مانند سر در بدن است. بدنی که سر نداشته باشد خیری در آن نیست و ایمانی که صبر نداشته باشد نیز خیر ندارد. 📚 نهج البلاغه (صبحی صالح) ،ص۴۸۲ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ اولین پنجشنبه ماه شوال🌙 و ياد درگذشتگان 😔 🌹 اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ 🙏 التماس دعا 🙏 🌹اولین پنجشنبه ماه شوال🌹 برای چشم انتظاران اسیران خاک 😔 با شاخه گلی،ذکر صلوات و فاتحه ای🌹 از آنها یادی کنیم 🌹🙏🌹 و
عن ابی الحسن الاول (ع) قال: رجل من اهل قم یدعوا الناس الی الحق یجتمع معه قوم کزبر الحدید لا تزلهم الریاح العواصف ولا یجبنون و علی الله یتوکلون و العاقبه للمتقین. 💬امیرالمؤمنین علی (ع) فرمودند: مردی از قم، مردم را به سوی حق دعوت می کند، گروهی با او همراه می شوند که همانند پاره های آهن هستند، که بادهای تند آنان را نمی لغزاند و از جنگ خسته نمی شوند . به خدا توکل می کنند و عاقبت برای پرهیزکاران است. 📚بحارالانوار ج57، ص216.
🏴ویژه مراسم سالروز تخریب قبور ائمه بقیع🏴 🚩هشتم شوال🚩 ◾️قرائت زیارت عاشورا 🎙سخنرانی توسط: دکترمسعود بازودار 🎤عزاداری توسط : کربلایی سیدرضاعلیزاده برادر علی ضمیری 🕰زمان: امشب ،ساعت۲۱:۳۰ مکان: خیابان گاز،بین گاز۱۲و۱۴مسجدسید ❤️ @rahrovaneamrezohur
✨﷽✨ 🔰امام علي - عليه السلام - فرمودند: پس بنگريد، چگونه بودند «قوم بني اسرائيل» زماني كه جمعيتها گرد آمده، و انديشه‌ها با هم و دلها يكسان و دستها ياور هم و شمشيرها كمك يكديگر و بينش‌ها ژرف و تصميمات يكي بود، آيا در اطراف زمين بزرگ و بر جهانيان حاكم نبودند؟ پس بنگريد به آخر كارشان «قوم بني اسرائيل» آن هنگام كه بين آنها تفرقه افتاد، و مهرباني و الفتها بهم خورد و سخنها و دلها مختلف و گروه گروه شدند و بجان هم افتادند و پراكنده گشتند و با هم جنگيدند، پس خداوند، لباس عزت را از تن آنها بركند و فراواني نعمتش را از آنها گرفت و آنچه باقي مانده، سرگذشت آنان است تا مايه عبرت عبرت گيرندگان باشد. 📚 «نهج البلاغه، خطبه ۱۹۲» ✨﷽✨ 🔰قال الامام علي بن الحسين - عليه السّلام -: اَلصّبرُ وَ الرّضا عن قضاءِ الله رأس طاعةِ الله.... 💬 امام سجاد - عليه السّلام - فرمودند: صبر و خشنودي از قضاي الهي، اصل و اساس اطاعت خداوند است. هر كه صبر و رضا در برابر قضاي الهي داشته باشد، جز خير براي او نخواهد بود. 📚 «وسائل الشيعه، ج ۲، ص ۸۹۹» ✨﷽✨ 🔰امام صادق (عليه السلام) فرمودند: ما نَعْلَمُ شَيْئا يَزيدُ فِى الْعُمْرِ اِلاّ صِلَةَ الرَّحِمِ، حَتّى اِنَّ الرَّجُلَ يَكونُ اَجَلُهُ ثَلاثَ سِنينَ فَيكونُ وَصولاً لِلرَّحِمِ فَيَزيدُ اللّه ُ فى عُمْرِهِ ثَلاثيْنَ سَنَةً فَيَجْعَلُها ثَلاثا وَ ثَلاثيْنَ سَنَةً، وَ يَكونُ اَجَلُهُ ثَلاثا وَ ثَلاثيْنَ سَنَةً فَيَكونَ قاطِعا لِلرَّحِمِ، فَيَنْقُصُهُ اللّه ُ ثَلاثيْنَ سَنَةً وَ يَجْعَلُ اَجَلَهُ اِلى ثَلاثِ سِنينَ ؛ 💬 ما، غير از صله رحم، چيزى نمى شناسيم كه بر عمر بيفزايد، تا آن جا كه گاهى عمر كسي سه سال است، و وقتى كه اهل صله رحم مى شود، خداوند هم سى سال بر عمرش مى افزايد و آن را سى و سه سال مى كند و گاهى عمر كسى سى و سه سال است و قطع رحم مى كند و خداوند هم سى سال از عمر او مى كاهد و عمرش را به سه سال، كاهش مى دهد. 📚 كافى: ج ۲، ص ۱۵۲، ح ۱۷
⚫️ به مناسبت وفات حضرت عبد العظیم حسنی علیه السلام ؛ ◼️ ایشان حضرت عبد العظيم بن عبد اللّه بن علىّ بن الحسن بن زيد بن الحسن بن علىّ بن ابى طالب عليهم السّلام است ، كه از اكابر محدّثين، و اعاظم علما و زهّاد و عبّاد و صاحب و تقوى است، و از اصحاب حضرت جواد و هادى عليهم السّلام است و نهايت توسّل و انقطاع به خدمت ايشان داشته و احاديث بسيار از ايشان روايت كرده است . 📚منتهی الامال ج 3 ص 1899 ▪️براى اثبات عظمت علمى حضرت عبد العظيم عليه السلام، كافى است كه بدانيم امام معصوم، مردم را براى حلّ مشكلات دينى و يافتن پاسخ اعتقادى و عملىشان، به ايشان ارجاع داده است. ▫️صاحب بن عَبّاد در رسالهاى كه در شرح حال حضرت عبد العظيم عليه السلام نوشته، در توصيف علمى ايشان آورده ؛ ابو تراب رويانى، روايت كرد كه شنيدم ابو حمّاد رازى مى گفت: خدمت امام هادى عليه السلام در سامرّا رسيدم و مسائلى از حلال و حرام از ايشان پرسيدم. امام به پرسشهاى من پاسخ داد و هنگامى كه خواستم از ايشان خداحافظى كنم، به من فرمود : « اى ابو حمّاد ، هنگامى كه چيزى از امور دينى در منطقه ات براى تو مشكل شد، از عبد العظيم بن عبد اللَّه حسنى بپرس و مرا به او برسان. » 📚شناختنامه حضرت عبد العظيم حسنى عليه السلام و شهررى/ مجموعه رساله هاى خطّى و سنگى: ص 23 (رساله «رسالةٌ فى فضل عبد العظيم عليه السلام»، صاحب بن عبّاد). 👌این تعبير، به روشنى نشان مى دهد كه حضرت عبد العظيم عليه السلام در عصر خود، مجتهد توانمندى بوده كه بر اساس اصول و قواعدى كه از اهل بيت عليهم السلام در اختيار داشته، مى توانسته ديدگاههاى اسلام را در زمينه هاى مختلف اعتقادى و عملى، استخراج كند و به پرسشهاى مردم پاسخ گويد. بنا بر اين، ايشان تنها يك محدّث و راوى احاديث اهل بيت عليهم السلام نبوده است؛ بلكه از علماى بزرگ خاندان رسالت بوده كه پس از معصومان، توان پاسخگويى به مسائل علمى را داشته و توانمندى علمى اش مورد تأييد و تصديق امام هادى عليه السلام قرار گرفته است. 📚حکمت نامه حضرت عبد العظیم حسنی ، ص 20 👌علامه نقل می کند ؛ « زمانی که حضرت عبدالعظیم از هراس سلطان وقت ، وارد ری شد ، در سرداب منزل یکی از شیعیان سکنی گزید ، و پیوسته در آن سرداب مشغول عبادت خداوند بود ، و روزها را با روزه داری و شب ها را با شب زنده داری و سپری می کرد » 📚بحار الانوار ج 99 ص 268 ❕مهمترين نشانه عظمت و مقامات باطنى حضرت عبد العظيم عليه السلام، برابرى فضيلت زيارت مزار آن بزرگوار، با فضيلت زيارت سيّد الشهدا عليه السلام است. 👌شيخ المحدّثين، صدوق، از محمّد بن يحيى عطّار كه يكى از اهالى رى است اين گونه نقل كرده كه خدمت امام هادى عليه السلام رسيدم. ايشان فرمود: «كجا بودى؟». گفتم: حسين بن على عليه السلام را زيارت كردم. امام هادى عليه السلام فرمود: « بدان كه اگر قبر عبد العظيم را در شهر خودتان زيارت كنى، مانند كسى هستى كه حسين بن على عليه السلام را كرده باشد.» 📚ثواب الاعمال ص 124 ❕از شهيد ثانى در تعليقه خلاصة علّامه حلّى از امام رضا عليه السلام نقل شده كه فرمود ؛ « هر كس قبر عبد العظيم را زيارت كند، بر خدا لازم مى شود كه او را داخل بهشت كند. » و در حديث ديگرى از آن امام آمده كه فرمود ؛ «هر كس نمى تواند مرا زيارت كند، برادرم عبد العظيم حسنى را در رى زيارت كند» 📚حاشیه الشهید الثانی علی خلاصه الاقوال ص 191 ◼️حمزه پیامبر گرامی اسلام ؛ ❕روزى «ابو جهل» پيامبر را در «صفا» ديد و به او ناسزا و بد گفت. رسول گرامى، با او سخن نگفت و راه منزل را در پيش گرفت. ابو جهل نيز به سوى محفل قريش كنار كعبه روانه شد. حمزه كه عمو و برادر رضاعى پيامبر بود، همان روز در حالى كه كمان خود را حمايل كرده بود از شكار برگشت. عادت ديرينه او اين بود كه پس از ورود به مكّه، پيش از آنكه از فرزندان و خويشاوندان خود ديدن به عمل آورد، به زيارت و طواف كعبه مى رفت. سپس به اجتماع هاى مختلف قريش در دور كعبه سرى مى زد و سلام و تعارفى ميانشان رد و بدل مى شد. 👌وى همان روز، پس از انجام اين مراسم به سوى خانه رفت. اتفاقا كنيز «عبد اللّه بن جدعان» كه شاهد آزار ابو جهل به پيامبر بود، جلو آمد و گفت: «ابا عماره» (كنيه حمزه) اى كاش دقايقى چند در همين نقطه بودى و جريان را مى ديدى كه چگونه «ابو جهل» به برادرزاده ات ناسزا گفت و او را سخت آزار داد. سخنان اين كنيز، اثر عجيبى در روان «حمزه» گذاشت و او بدون اينكه به سرانجام كار فكر كند، تصميم گرفت كه انتقام برادرزاده خود را از «ابو جهل» بگيرد. ❕لذا از همان راهى كه آمده بود، برگشت و ابو جهل را ميان اجتماع قريش ديد و به طرف وى رفت و بدون اينكه با كسى سخن بگويد كمان خود را بلند كرد و سخت بر سر او كوفت، چنان كه سرش شكست و گفت: «او (پيامبر) را ناسزا مىگويى و من به او ايمان