eitaa logo
اقتصاد اسلامی«استاد قاسمی»
1.6هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
781 ویدیو
29 فایل
اخبار و تحلیل‌های حوزه مباحث اقتصاد اسلامی تبلیغات بابرکت: https://eitaa.com/joinchat/3458990347Cfc4971374f
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
سه تا از اینا میشه یک کیسه از اینایی که این گردش‌گر بغل کرده 500 ماه فرصت کمی نبود، بود؟! ستاد احیای طب اسلامی در کشور 🆘@TEB_ISLAMIGILAN6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توضیحات کامل و دقیق دکتر مهدی عسگری ۶۱۷۲ درباره یک قرن تلاطم ریال 🏅برای رهایی از سیطره دلار و خلق پول بانک ها، باید پول اعتباری را به پول با ارزش ذاتی تبدیل کنیم. سرلیست تهران 🔖کانال موسسه متا
🔰 کسب روزی حلال از شمشیر زدن هم سخت تر است! 🔸 عائله ی امام صادق و هزینه ی زندگی آن حضرت زیاد شده بود. امام به فكر افتاد كه از طریق كسب و تجارت عایداتی به دست آورد تا جواب مخارج خانه را بدهد. هزار دینار سرمایه فراهم كرد و به غلام خویش- كه «مصادف» نام داشت- فرمود: «این هزار دینار را بگیر و آماده ی تجارت و مسافرت به مصر باش». مصادف رفت و با آن پول از نوع متاعی كه معمولاً به مصر حمل می شد خرید و با كاروانی از تجار كه همه از همان نوع متاع حمل كرده بودند به طرف مصر حركت كرد. 🔸 همینكه نزدیك مصر رسیدند، قافله ی دیگری از تجار كه از مصر خارج شده بود به آنها برخورد. اوضاع و احوال را از یكدیگر پرسیدند. ضمن گفتگوها معلوم شد كه اخیرا متاعی كه مصادف و رفقایش حمل می كنند بازار خوبی پیدا كرده و كمیاب شده است. صاحبان متاع از بخت نیك خود بسیار خوشحال شدند، و اتفاقا آن متاع از چیزهایی بود كه مورد احتیاج عموم بود و مردم ناچار بودند به هر قیمت هست آن را خریداری كنند. ❗️ صاحبان متاع بعد از شنیدن این خبر مسرت بخش با یكدیگر همعهد شدند كه به سودی كمتر از صددرصد نفروشند. رفتند و وارد مصر شدند. مطلب همان طور بود كه اطلاع یافته بودند. طبق عهدی كه با هم بسته بودند بازار سیاه به وجود آوردند و به كمتر از دو برابر قیمتی كه برای خود آنها تمام شده بود نفروختند. 👈 مصادف با هزار دینار سود خالص به مدینه برگشت. خوشوقت و خوشحال به حضور امام صادق رفت و دو كیسه كه هر كدام هزار دینار داشت جلو امام گذاشت. 🔺 امام پرسید: «اینها چیست؟» گفت: «یكی از این دو كیسه سرمایه ای است كه شما به من دادید، و دیگری- كه مساوی اصل سرمایه است- سود خالصی است كه به دست آمده». امام: «سود زیادی است، بگو ببینم چطور شد كه شما توانستید این قدر سود ببرید؟» قضیه از این قرار است كه در نزدیك مصر اطلاع یافتیم كه مال التجاره ی ما در آنجا كمیاب شده. هم قسم شدیم كه به كمتر از صد درصد سود خالص نفروشیم، و همین كار را كردیم. 👈 سبحان اللّه! شما همچو كاری كردید؟ ! قسم خوردید كه در میان مردمی مسلمان بازار سیاه درست كنید؟ ! قسم خوردید كه به كمتر از سود خالصِ مساوی اصل سرمایه نفروشید؟ ! نه، همچو تجارت و سودی را من هرگز نمی خواهم. 🔹 سپس امام یكی از دو كیسه را برداشت و فرمود: «این سرمایه ی من» و به آن یكی دیگر دست نزد و فرمود: «من به آن كاری ندارم». 💎 آنگاه فرمود: «ای مصادف! شمشیر زدن از كسب حلال آسانتر است» «یا مصادف مجالدة السیوف اهون من طلب الحلال»
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
29.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️ اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی به دنبال چیست؟!/ نقشه کلان حرکت این اجلاسیه شامل چه موضوعاتی می شود؟! ۱- مدیریت و امامت ۲- علم و روش تحقیق ۳-تزکیه و پاکسازی ۴-مکاسب و تجارت ۵-نفی سبیل و سلطه ۶-نظم و زمان ۷-بیان و شعر ۸- فرقان و ارزیابی ۹-عبرت و میراث فرهنگی 🎞مروری بر اجلاسیه اول: https://eitaa.com/olgou4/6406 https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی روز ۳ خرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۷ صبح در شهر تمدن ساز قم آغاز می گردد. (به فضل الهی) 🎙 سخنرانان اجلاسیه دوم: ۱- حجت الاسلام محمد صادق حیدری (پژوهشگر ارشد حسینه اندیشه) با موضوع: نگاهی نو به عوامل تورم و گرانی ۲- حجت الاسلام محمد رضا قدیری (پژوهشگر انجمن پولطلا) با موضوع: میزان طلای مورد نیاز برای تغییر واحد پول در ایران ۳- حجت‌الاسلام اصغر قاسمی (پژوهشگر طب اسلامی) با موضوع: پیشگیری و درمان بیماری های مغز و اعصاب ۴- حجت‌الاسلام امیر نادری (پژوهشگر طب اسلامی) با موضوع: ساختار دواء در طب اسلامی ۵-حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان (مدیر عامل بنیاد هدایت) با موضوع: تعریف جدید محله ۶- حجت‌الاسلام امیر جهانی فر (مدیر مدرسه علمیه) با موضوع: نقش نظریات غربی روانشناسی در گسترش ناامنی ۷- حجت‌الاسلام محمد اسماعیل زاده (مدیر مکتب اسلامی) با موضوع: شیوه ارزیابی دانش آموز در مدارس آینده 🎞مروری بر اجلاسیه اول: https://eitaa.com/olgou4/6406 https://eitaa.com/olgou4
آدام اسمیت: مکانیزم جادویی تبدیل نفع شخصی به نفع عمومی است! اسلام: مکانیزم جادویی تبدیل انسان منفعت خواه به انسان خیرخواه است! 🆔 @social_theory
سید رضی.mp3
19.41M
🎙صوت جلسه با حجت الاسلام سید رضی پیش نشست 3⃣ همایش نظام پولی شهر مقدس قم - موسسه برهان 🔖موسسه متا
🔰دیدار اعضای دبیرخانه همایش نظام پولی تمدن اسلامی با آیت الله نورمفیدی قم، دفتر پژوهشگاه فقه معاصر، ۲۹فروردین۱۴۰۳ 4⃣جلسه چهارم از سلسله پیش نشست های همایش نظام پولی صوت این جلسه در پست بعدی ... 🔖موسسه متا
آیت الله نورمفیدی.mp3
12.17M
🎙صوت جلسه با آیت الله نورمفیدی پیش نشست 4⃣ همایش نظام پولی شهر مقدس قم - دفتر پژوهشگاه فقه معاصر 🔖موسسه متا
"همایش نظام پولی تمدن اسلامی" مدرسۀ معصومیه - قم ۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت - ۸ صبح ▫️دبیر اجرایی @ghadirololama جهت حضور در همایش وارد گروه زیر شوید: https://eitaa.com/joinchat/1169097493C9090c2f6a1 🔖موسسه متا
🔴مرحله مهم بعدی برای ایجاد بازدارندگی و امنیت پایدار، در اقتصاد است. در جنگ ترکیبی، ، جایگزین نبرد نظامی نیست بلکه بخشی از جنگ نظامی محسوب می‌شود تا با تضعیف کشور هدف و ضربه به سرمایه اجتماعی، زمینه منازعه اصلی را فراهم کند و مهمترین سلاح در نزاع اقتصادی است. با یک تدبیر بهنگام و عزم قاطع و منسجم، امکان شکستن این ابزار سلطه‌ی اقتصادی نیز همچون شکستن سامانه پدافند چندلایه‌ی نظام چپاول جهانی به سرکردگی آمريکا، فراهم خواهد شد بحول و قوه الهی. ✍ مهدی عسگری 🇮🇷 🔴 👇 @bidariymelat
30.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖥 حتما ببینید و نشر دهید مردمی‌سازی واقعی اقتصاد؛ باهم می‌توانیم تغییر را ایجاد کنیم ▫️شکستن احتکار زمین ▫️تغییر الگوی ساخت مسکن ▫️شکستن انحصار تولید و تجارت ▫️مردمی‌سازی شبکه تولید و توزیع ثروت 🔸نکات مهم مهدی عسگری نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد در تبیین مردمی‌سازی اقتصاد: ▫️اگر به دنبال تحول واقعی و باز شدن گره اشتغال و مسکن هستیم، ریشه‌ای‌ترین موضوع، شکستن احتکار زمین و امکان بهره‌برداری عموم از آن است؛ ▫️اصلاح الگوی ساخت مسکن و شهر، زیرساخت تحول فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در کشور است؛ ▫️واریز یارانه نقدی و تمرکز بر تنظیم بازار مصرف، بدون شکستن انحصار در شبکه‌ی تولید و توزیع و بدون عمومی‌سازی‌ تجارت، نه اقتصاد را مردمی می‌کند و نه به نتایج مطلوب خودش می‌رسد؛ ▫️مردمی‌سازی واقعی اقتصاد، بازتعریف نقش مردم در شبکه تولید و توزیع ثروت در کشور و حذف موانع ازین مسیر است؛ یکی از مهمترين موانع، عدم امکان استفاده مردم از منابع و مواهب خدادادی است؛ ▫️بهترین راه برای تقویت تولید و اشتغال و خودکفایی و رونق کشاورزی و حل مشکل مسکن و کاهش آسیب‌های اجتماعی و حفظ منابع طبیعی، ایجاد بسترهای لازم برای امکان استفاده هدفمند و قاعده‌مند مردم از زمین است. 🌹 حوزه انقلابی ╭┅─────────┅╮ 🕌 eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از 🇵🇸Y.S🇮🇷
🔹در ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ طرح پرابهام بانکداری مرکزی با هماهنگی آقای قالیباف در مجلس و خارج از دستور مطرح میشود. 🔹بلافاصله کلیات طرح نیز به رای گذاشته شد. 🔹برخی نمایندگان حتی این طرح را نخوانده و معترض این رویه بودند. خلاف‌گویی آقای بحرینی مبنی بر هماهنگی آقایان احمد توکلی، محمدجواد ایروانی و مرحوم پرویز داودی با این طرح، منتج به جلب نظر مثبت نمایندگان و تصویب کلیات شد. 🔹سه استاد مذکور، راسا ادعای مطروحه در مجلس را تکذیب کردند اما تایید فریبکارانه کلیات طرح، پابرجا ماند. 🔹مرحوم داودی نیز نامه‌ای علنی در انتقاد از این رفتار ناپسند به رئیس مجلس نوشت. 🔹اکنون امثال آقای بحرینی بواسطه شوآف‌های انتخاباتی، نمیتوانند خود را اخلاق‌مدار نشان دهند تا این‌بار، از مردم رای بگیرند؛ چرا که عملکردشان در مجلس و طرح‌شان برای سیستم بانکی، حاوی چنین چیزی نیست. جزئیات نامه در لینک زیر: https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/03/02/2508297/هشدار-شدید-عضو-مجمع-تشخیص-نسبت-به-تصویب-طرح-بانکداری-در-مجلس 📣تشکل حوزوی سُعداء قم 🆔 https://eitaa.com/joinchat/603652132Ce46bba8e6a
🔴📸شهرداری تهران در توجیه قرارداد خودش با شرکت چینی و خرید خودرو برای حمل و نقل عمومی این دلایل رو اورده 🔻اما سوال اینجاس که خب چرا مردم هم خودروی خارجی نخرن؟ 🔹هم قیمتش پایین‌تره، هم مصرف بنزینش کمتره، هم آلودگی کمتر داره، هم نیاز حیاتیه، هم امنیتش صدبرابر تولیدات داخلیه، هم آپشنایی داره که خودروی داخلی تو خواب هم نمیبینه، هم خارجیا سریع می‌سازن. ✅ @qome_ziba
هدایت شده از دادشهر | حمزه شکریان
♨️ استعمار نوین داخلی! به «تغییر فرمول» فکر کنید! 👈 ویژگی معاهدات ننگینی که در دوره قاجاریه به ملت ایران تحمیل میشد، واگذاری امتیاز استفاده از منابع و ذخایر خدادادی در قبال یک مبلغ ناچیز به تاجران اروپایی بود. ▪️اگر بشنویم که هم‌اکنون تاریخ در حال است، واکنش ما چه خواهد بود؟ 🔹 در راستای ، بسیاری از شرکت‌های دولتی (مانند پتروشیمی‌ها، فولاد و ...) به افراد مختلفی واگذار شد که در واقع این شرکت‌ها، بیشتر از آنکه خصوصی شوند، شدند و فساد رخ داده در بخشی از این واگذاری‌ها بر کسی پوشیده نیست. ▪️سود صاحبان جدید این شرکت‌ها در چه چیزی بود؟ 🔸 سود صاحبان جدید این شرکت‌ها که حالا بخش مهمی از زنجیره اقتصادی کشور را در دست دارند، در ارزان بدست آوردن انفال و گران فروختن آن به ملت است. به صورت اتفاقی و دقیقا از همان زمان، زمزمه هایی برای اجرای سیاست های اقتصادی به نام قیمت‌ها در عرصه اقتصادی شنیده شد. 🔹 به طوری که در مصوبات و آیین‌نامه‌ها و حتی قوانین بعدی مجلس، به دولت و وزارتخانه‌ها تکلیف گردید که می‌بایست در بازار به قیمت جهانی فروخته شود! بعدها مصوباتی تصویب شد که همین انفال به قیمت ناچیز به همین شرکت‌ها فروخته شود! ▪️ دوباره مرور کنید: 🔸 انفال متعلق به ملت است! به ثمن بخس به شرکت‌های خصوصی فروخته می‌شود! این شرکت‌ها بعد از فرآوری محصول، آن را به نرخ جهانی به ملت می‌فروشند! کدام ملت؟ همان که انفال است! ▪️ سوال ۱: چه فرقی میان آن معاهدات ننگین استعماری و این شیوه حکمرانی وجود دارد؟ 🔹 آنجا هم «تاجر غربی» تمام امتیاز استفاده از انفال را با یک «معاهده» بدست می‌آورد و سهم کوچکی از سود را به ایران می‌داد، در وضعیت فعلی هم چند «شرکت خصوصی» امتیاز استفاده از انفال را غیرمستقیم با «قانون» بدست می‌آورند و سهم کوچک ملت از انفال، همان ثمن بخسی است که از آنها گرفته‌اند! 💢 این که همان است! فقط نام و ملیت «تاجر» تغییر پیدا کرده است! 🔸 هر دو انفال را به تصاحب می‌کنند، هر دو همان انفال را به به ملت می‌فروشند و هر دو سودهای آنچنانی از منابع خدادادی دریافت می‌کنند! و در این میان ملت هستند که گویی هیچ ندارند! ▪️سوال ۲: 🔹 اصلا چرا باید انفال و منابع خدادادی که متعلق به ملت و نسل‌های بعدی ماست، به این شرکت‌ها واگذار شود؟ این انتقال مالکیت چه دلیل عقلی و منطقی دارد؟ مگر نه این است که این شرکت‌ها صرفا مواد اولیه را فرآوری کرده و با تبدیل آن به مواد قابل عرضه به بازار، فعالیت می‌کنند؟ 🔸 مگر نه این است که این شرکت‌ها صرفا بر روی مواد اولیه که متعلق به ملت است، ایجاد می‌کنند؟ خب دقیقا چرا باید مالکیت مواد اولیه به آنها واگذار شود؟ مگر نمی‌شود مواد اولیه به صورت امانی به آنها سپرد و در نهایت ارزش «ارزش افزوده» ایجاد شده را به آنها پرداخت کرد؟ 👈 واگذاری مالکیت انفال به این شرکت‌هاست که ایجاد می‌کند! اصرار بر را ایجاد می‌کند! دست دولت بر بازار را کوتاه می‌کند! سفره مردم را وابسته به اراده چند شرکت می‌کند! 🔹 اگر مالکیت واگذار نشود و فقط ارزش کار انجام شده در شرکت‌ها به آنها پرداخت شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ 🔸 این چه فرمول ظالمانه‌ای است که تمام منابع ملی کشور باید به چند شرکت واگذار شود؟ و بعد برای خرید همان منابعی که متعلق به خودمان است، با همان شرکت‌ها کنیم؟ پس ما با کشوری که هیچ منبع خدادادی ندارد چه فرقی داریم؟ 💢 چرا کسی به فکر نمی‌کند؟ @dadshahr_iranian
آغاز رسمی برنامه های اردوی انجمن پولطلای ایران ارائه ی آقای مهندس شکوهیان راد با موضوع : ارزهای دیجیتال، ابزار حکمرانی سایبرنتیکی بر اقتصاد شهر مقدس قم ، مدرسه معصومیه 🔖موسسه متا
ارائه مقالات و برنامه های علمی اردوی انجمن پولطلای ایران شهر مقدس قم ، مدرسه معصومیه 🔖موسسه متا