eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
394 دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
230 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی وفرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان: #آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚کتاب خطی دوره قاجار
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚کتاب های قدیمی اهدایی به پژوهش ادملاوند
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚کتاب های قدیمی اهدایی به پژوهش ادملاوند
مداحی_آنلاین_جمعه_هایی_که_نبودید_به_تفریح_زدیم_صابر_خراسانی.mp3
6.38M
🟢 جمعه هايی که نبوديد به تفريح زديم ما فقط در غم هجران تو تسبيح زديم 🎙 💔 🌷 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
45.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌍 🌍 🌿 📜 📺دورهمی باشور و نشاط عرب [] 🌍بندپی شرقی روستای شورکش 🎥صادق گرگانی فیروزجایی جمعه۳۰شهریور۱۴۰۳ 📌سلام. میشه توضیح دهید که این چند سال به این منطقه مهاجرت کردند و علتش چیست و آیا می‌باشند و یا فقط پسوند عرب دارند ؟ ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
﷽ن و القلم و ما یسطرون 📩شناسه۱۴۰۳۰۶۳۱۰۶۳۲ 🌿 🌍مقیم بندپی ۱.نیای اینان را کیومرث، میرزاخان، نورعلی، حاجی، محمدقاسم و...بر می شمارند. ۲.بر اساس گزارشات منتشر نشده از نیای دوره ی صفویان این خاندان است. ۳.برخی ‌وجه تسمیه این خاندان را از حاجی محمدقاسم که ۱۳۲ سال عمر کرد میدانند که گویا پی در اعمال حج دعای مخصوص نمود: {اربالله داپه خون نیبوئه} ۴،اما نقلی از کیومرث وجود دارد که با دیدن خانه ی برادرش گفت: {اَره والله عجب خنه ای بساتی} ۵.ممکن است اجداداینان بدلیل تقیّد شرعی در محاورات خویش از واژه ی استفاده میکردند که البته این مطلب نیز در گزارش ملانورعلی کِرد اقتباس میشود. ۶.از جمله نیای ایشان است که وی در طی سفر عتبات عالیات از جمله کربلا اختیار کرد و در شهر نجف ماند. یکی از فرزندانش به نام در زمان حکومت به بدلایل نامعلوم شد. شعبان عرب افزون بر قدرت بدنی در ساخت هنرهای دستی و سلاح جنگی شهرت داشت. برخی وی را مالک.... ۷.....عرب الله ۸.قول مشهور: این خاندان را شاخه ای از برمی شمارند. ۹.قول ضعیف: وجه تسمیه این خاندان را از به نام از دوره ی آزادخان سلیمانخیل غلجایی ملقب به  بر می شمارند. وی فردی سخاوتمند بود. حبیب الله= عرب الله ۱۰.کدخداها: مشهدی حضرت عرب، حاجی حسین خان عرب، مشهدی محمدجان عرب، ارباب حاجی حسین جان عرب و... ۱۱.مراتع: پریجا، کرکر، لیّوش، پرپشت، خنیافه، گلخال، ممرزکچال، ممرزسره، کمرپه، بندبن و... ۱۲.مهاجرت: وسیه، کنف جار، سرخه، هریکنده، رکور، آر، انجلی چال، اسبو، الیم می سر، قلعه کتی، زارک، چهارسرون و... ۱۳.رابطه ی این خاندان با مبلغین سادات بویژه حسنه گزارش شده است بنحوی که برخی از آنان به روستای و مهاجرت و مقیم شده اند. ۱۴.دسته های عرب: عربلّا، چمیک، شیخون، ۱۵.سایر اطلاعات ۱۶.نیاز به تحقیق بیشتر 🌿 🖊 ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ 📚با اقتباس از منابع: 📘کتاب بندپی میراث ماندگار رضامهدی زاده آری 📗کتاب بندپی یوسف الهی و شهرام قلی پور گودرزی 📔کتاب خطی نورعلی کرد 📓کتاب خطی ملاآقابابابیک باکر 📙کتاب خطی شجره نامه اشاداد ج۲ محسن داداش پور باکر، 📝پژوهش ادملاوند، 🎤یافته های شفاهی http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3397 📙📘📓📗📒📕📔 📄 💌چاپ و نشر مطالب بردن از منبع مجاز نبوده و درج منبع الزامی و حتمی است. 🟠با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند. در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت. 🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است . ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅═─ 🟢: ((اگر رهبر نبودم، مسئول فضای مجازی کشور میشدم.)) 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3397 @Mohsendadashporbaker 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
﷽ن و القلم و ما یسطرون 📩شناسه۱۴۰۳۰۶۳۱۰۶۳۲ 🌿#خاندان_عرب 🌍مقیم بندپی ۱.نیای اینان را کیومرث، میرزاخ
سلام جناب مهندس عرب ✍برخی عربهای مقیم آمل، ساری و شاهرود را به عرب های بندپی مرتبط می دانند. اما اطلاعاتی دال بر پیوند این چند تیره به دست نیامد. 📜در بعضی منابع خطی نام اینان صراحت دارد. 🖊 ۱۴۰۳/۱۰/۰۸ ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
22.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢لرها در افغانستان چگونه ساکن شدند. سردار صیدمراد دورکی شهماروند وقتی نیروی های بختیاری به نبرد قندهار برد ازکل سران بختیاری بودند. @shafafvazolal 🔎معرفی طایفه شهماروند ✍طایفه شهماروند با طایفه سرداراسعد بختیاری از یک نژاد مشترک هستند. جد طایفه شهماروند شخصی به نام مرتضی و ملقب به شه است که چون در زمان کوچ ایل اژدهایی را در تنگ بابااحمد از پای درآورده است این طایفه را بدین نام می خوانند. 💞مرتضی بی بی دختر مراد بازیت (زیرشاخه ای از شهماروند و اصلا اسیوند)را به همسری برمی گزیند که از ایشان چهار پسر متولد می شود که خود و فرزندانشان تا به اکنون برای بختیاری افتخارآفرین بوده اند. 🌿آکلبی، آصابر، آهادی و آمختار چهار فرزند آمرتضی شه هستند. 📌آکلبی از سرداران نادرشاه در فتح قندهار است که پاداشی به سبب شجاعت خود از دریافت می کند که ایشان با برادران بدان وسیله سکونتگاه فعلی طایفه شهماروند یعنی آلیکوه را از ساکنان آن زمان آن قریه خریداری می کنند. 📜اسناد و بنچاق های به دست آمده مبین این موضوع است که آلیکوه در زمان شاه سلطان حسین در سال ۱۱۱۳ هحری قمری توسط خواجه عباس ولد خواجه طهماس و ملابکمیر ولد حاجی تاجمیر از ترکان قشقایی دره شوری خریداری شده است. 📌و در سال ۱۱۵۹ هجری قمری این ملک توسط آکلبی و آصابر و آهادی ولدان آمرتضی دورکی حسین وند به قیمت ۴۵۸ تومان آن زمان خریداری شده است (آمختار در جوانی فوت کرده اند و از ایشان یک پسر به نام آصیدالی بجای مانده است) 💥 @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
#ایل #تبار #طایفه #خاندان #بوم #ایل_لُر #لر #شهماروند #بختیاری #ایران #افغانستان 🟢لرها در افغانستان
🟢لرها در افغانستان چگونه ساکن شدند. سردار صیدمراد دورکی شهماروند وقتی نیروی های بختیاری به نبرد قندهار برد ازکل سران بختیاری بودند. 💠خليل خان  بختياری آسترکی دورکی 🔲فرهنگی، تاريخی،اجتماعی (نخستین وبگاه تخصصی در باره طایفه آسترکی دورکی) ❤️سرداران بختیاری در فتح قندهار  🖊نگارش: علی (بهرام) بهرامسری بختیاری 📜سرداران بختیاری در آزادسازی قندهار از دست شورشیان ✅سردارعلی صالح خان بختیاری آسترکی دورکی  ✅ سردار ابوالفتح خان بختیاری آسترکی دورکی  ✅سردار محمدحسین بختیاری آسترکی دورکی  ✅سردار قاسم خان بختیاری آسترکی دورکی  ✅سردار علی صالح بیگ (خان) زراسوند دورکی ✅سردار ملا آدینه مستوفی بختیاری  بهداروند ✅سردار   ✅سردار آ کلبی اسیوند دورکی  ✍در روزگار شاه سلطان حسین صفوی، محمدحسین خان بختیاری آسترکی دورکی (ف یوسف خان ف امیر خلیل خان ف امیرجهانگیرخان ف امیر تاجمیرخان ف امیر بابک شاه ف امیربختیار شاه ف امیر بهرام شاه آسترکی دورکی) حاکم بختیاری بود (عالم آرای نادری، جهانگشای نادری) تا اینکه نادر افشار در سال ۱۱۴۵ هجری قمری. شاه تهماسب دوم صفوی را برکنار نمود و وارد اصفهان گردید و در سال ۱۱۴۵ هجری قمری احمدخان بختیاری آسترکی دورکی (ف قاسم خان ف شاه منصور خان ف ابراهیم خان ف امیر شاه حسین خان ف امیر علی ف امیر شاه محمود ف امیر شهرام آسترکی ) که از ملتزمین رکاب بود و فرماندهی نیروی بختیاری در تصرف هرات را داشت و خدمات زیادی انجام داده بود را به فرمانروایی بختیاری گماشت و او را راهی خلیل آباد (مرکز حکومت بختیاری در سردسیر در جنوب الیگودرز) نمود و محمدحسین بختیاری آسترکی حاکم پیشین را برکنار کرد. با ورود احمدخان بختیاری آسترکی به خلیل آباد میان هواداران حاکم برکنار شده و حاکم نو درگیری رخ داد که به مرگ احمد خان انجامید. کشندگان احمد خان به سوی گرمسیر متواری گشته و در قلعه بنه وار (دژ ملکان کنونی) که بر فراز کوهی است مستقر شدند. نادر پس از آگاهی از مرگ احمدخان بختیاری آسترکی به امرای لرستان فیلی و هویزه دستور داد که به سوی منطقه بنه وار (لالی کنونی) آمده و خود با سپاه در سال ۱۱۴۵ هجری قمری. از راه کوهرنگ به سوی لالی حرکت نمود. نادر با ورود به بنه وار آنها را محاصره و پس از ۲۱ روز آنها را وادار به تسلیم نمود و کشندگان اصلی احمدخان را کشتار نمود و ۳۰۰۰ خانوار از هفت لنگ بختیاری را به خراسان کوچ داد و حکومت آنجا را به ابوالفتح خان بختیاری پسر دیگر قاسم خان داد . 📚برخی منابع به نقش علی صالح خان  برادر  محمدحسین خان در کشتن احمد خان اشاره کرده اند و وی مدتی در زندان بود . دستور داد از خوانین ابوالفتح خان و منصور خان و محمدحسین خان و جلال خان خانه های خود را به دارالسلطنه اصفهان برده و در آنجا ساکن شوند. 📌در سال ۱۱۴۸ هجری قمری . نادرشاه پس از سرکوبی علی مرادی (علی مراد خان میوند چهارلنگ) ، دو هزار خانوار بختیاری را به رهبری ابوالفتح خان بختیاری آسترکی دورکی و پدرش قاسم خان و علی صالح خان بختیاری آسترکی دورکی  به نواحی مرزی جام در خراسان کوچ داد و رهبری آنجا را به ابوالفتح خان بختیاری آسترکی واگذار نمود. طبق اسناد و روایات در آن هنگام به طور کلی به خراسان کوچ داده شدند گرچه پس از مرگ نادرشاه بیشترین آنها بازگشتند اما شماری از آنها در آنجا ماندگار شدند و در دهه اخیر نگارنده با آنها ارتباط برقرار کرده ام. نادر شاه پس از مدتی ابوالفتح خان بختیاری آسترکی را به بیگلربیکی مرو شاهجان (اکنون جزو ترکمنستان است) گماشت و علی صالح خان بختیاری آسترکی (فرزند یوسف خان ف خلیل خان بختیاری آسترکی ف امیر جهانگیرخان ف امیر تاجمیرخان ف امیر بابک شاه ف امیربختیار شاه ف امیر بهرام شاه_آسترکی) را به ریاست بختیاری های ساکن جام و باخزر گماشت و در فرمانی در سال ۱۱۵۸ هجری قمری . این جابه جایی ثبت شده است. 📝نگارش: 🖊 ۱۳۹۷/۱۰/۲۱ پارسوماش ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ ادامه👇👇
پژوهش اِدمُلّاوَند
#ایل #تبار #طایفه #خاندان #بوم #ایل_لُر #لر #شهماروند #بختیاری #ایران #افغانستان 🟢لرها در افغانستان
✍از سوی دیگر نادرشاه در سرزمین اصلی بختیاری نیز علی صالح بیگ زراسوند دورکی فرزند عبدالخلیل را وکالت داد و او را منصوب کرد. در سال ۱۱۵۰ هجری قمری دو نیروی بختیاری برای شرکت در جنگ قندهار آماده شدند . یکی به فرماندهی ابوالفتح خان بختیاری آسترکی و پدرش قاسم خان و محمدحسین خان بختیاری آسترکی و علی صالح خان بختیاری آسترکی که در خراسان بودند و دیگری از سرزمین بختیاری به رهبری علی صالح بیگ زراسوند و آ صیدمراد  اسیوند دورکی و آ کلبی  اسیوند دورکی به سپاه نادر پیوستند . دو نیروی بختیاری پس از ادغام بر بنیاد منابع نزدیک به ۴۰۰۰ تن برآورد شده اند که در فتح قندهار حضور داشتند. 📌محاصره قندهار به درازا کشید و نادرشاه ناگزیر شد در نزدیکی آن شهری به نام نادر آباد بسازد. بختیاری ها متوجه شدند که اگر سالیان دراز بگذرد و نادرشاه چند شهر دیگر هم بنا کند، قلعه قندهار با حمله های معمولی گشوده نخواهد شد. آنها تصمیم گرفتند تا در روز آدینه که مردم قندهار برای شرکت در نماز جمعه رفته بودند ، هنگام ظهر برق آسا و جان بر کف به قلعه یورش بردند و قلعه را گرفتند. صدای شلیک تیر و هلهله سواران بختیاری ،نادرشاه را از خواب بیدار کرد و متوجه شد که بختیاری ها پس از هفده ماه قندهار را گشوده اند. 📌 از این دلاوری ها و رشادت های بختیاری ها دلتنگ شد و می خواست سواران بختیاری را نابود کند اما میرزا مهدی خان استرآبادی منشی نادر که از خشم وی آگاه شده بود با ساختن این دو بیت شعر دلتنگی شاه را از میان برد . تو مپندار بختیاری کرد حق مدد کرد و بخت، یاری کرد شاه ایران و نادر دوران خاک بر فرق قندهاری کرد  📌یکی دیگر از افراد بختیاری که در منابع نام برده شده که در قندهار حضور داشته است. ملا آدینه مستوفی بختیاری است که با وجود کهن سالی از نادر درخواست می کند که در گشایش قلعه قندهار شرکت جوید.  📌 گرچه نادر شاه ابتدا او را به خاطر کهن سالی باز می دارد اما با پافشاری ملا به او پروانه شرکت در نبرد داده می شود و او یکی از برج های معروف قلعه قندهار بنام برج دده را تسخیر می کند. البته این روایت دوم با روایت یکم که بختیاری ها بدون آگاهی نادرشاه قلعه را گشودند تناقض دارد. 🔎بنابر پژوهش های میدانی  ملا آدینه مستوفی بختیاری از باب بهداروند تیره شمس الدین وند می باشد. 🌸دیدبان دیربین وند اردی اویده دورکی به قندهار پرچم زیده دادار و خرد یارتان 📝نگارش: 🖊 ۱۳۹۷/۱۰/۲۱ پارسوماش 📚منابع: ۱/جهانگشای نادری, میرزا مهدی خان استرآبادی  ۲/عالم آرای نادری, مروی  ۳/بنه وار من ایل من، علی بهرامسری بختیاری دورکی  ۴/تاریخ تحولات سیاسی بختیاری (صفویه تا قاجار به)، علی بهرامسری بختیاری،آماده چاپ. + نوشته شده در جمعه بیست و یکم دی ۱۳۹۷ ساعت 15:0 توسط علی بهرامسری بختیاری سرداران بختیاری در فتح قندهار http://alibahramsariastereki.blogfa.com/post/252 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🇮🇷 🔴در آستانه یوم الله ۹ دی 🔸ویژگی‌های حماسه : ۱. حاکمیت روح دیانت در قلوب مردم و تجلی نصرت الهی ۲. تثبیت ولایت‌مداری (پیوند امام و امت) ۳. شکست نقشه دشمنان و حفظ نظام ۴. حفظ امنیت و آرامش در کشور ۵. افشای ماهیت فتنه‌گران ۶. حرکت خودجوش  مردمی از جنس انقلاب اسلامی ۷. بازتولید قدرت نرم نظام از طریق نمایش اعتماد عمومی مردم به آن ۸. تجلی احساس مسئولیت مردم در قبال انقلاب ۹. نماد هوشیاری، بیداری و بصیرت جامعه ۱۰. قویترین ضربه به دشمن و روز اتمام حجت به مخالفان و دشمنان نظام ۱۱. حضور مردم به عنوان برجسته ترین تجلی ثروت و سرمایه اجتماعی نظام ۱۲. روز پیروزی حق بر باطل و مشخص‌ شدن نفی معیار سنجش حق و باطل با اشخاص ۱۳. تجلی‌بخش قدرت بسیج کنندگی، مدیریتی و نقش بی‌بدیل رهبری در خنثی سازی فتنه‌ها ۱۴. نماد پیوند عاطفی، معنوی و معرفتی مردم با ولی امر مسلمین و نشان دادن پشتوانه مردمی نظام ۱۵. غفلت زدایی از خواص با کنار زدن غبار فتنه و شفاف سازی مرز خودی و غیرخودی ۱۶. شکست تئوری‌های غربی در کپی برداری از انقلاب‌های مخملی ۱۷. آشکارسازی پیوند عوامل داخلی با عوامل خارجی و بازی سران فتنه در پازل https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3934 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
Part13_فتنه تغلب.mp3
7.41M
🇮🇷 📘 ۹ دی روز بصیرت 🔲قسمت ۱۳ کتاب صوتی فتنه تغلب یکی از بخش های طلایی این کتاب است که حقیقت پشت پرده (ظلم میرحسین موسوی و مهدی کروبی به نظام جمهوری اسلامی و دروغ بزرگ به مردم) را روشن می کند. https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3934 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🇮🇷 🟢 💢 حادثه‌ی ۹ دی یک حادثه‌ی ماندنی 💢 🔸فتنه‌ی ۱۳۸۸ تنها آن چیزی نبود که در خیابان به وسیله‌ی تعدادی آدم دیده شد. 🔹این یک چیز ریشه‌داری بود، یک بیماری عمیقی درست کرده بودند، اهدافی داشتند، زمینه‌ها و مقدمات فراوانی برایش چیده شده بود. ▫️کارهای بزرگی شده بود و هدفهای بسیار خطرناکی دنبال این کار بود که با این برخوردهای گوناگون سیاسی و امنیتی و اینها حل نمی‌شد. 🔺یک حرکت عظیم مردمی لازم داشت؛ که این حرکت، حرکت ۹ دی بود؛[مردم] آمدند بساط فتنه و فتنه‌گران را در هم پیچیدند. 🔻لذا حادثه‌ی ۹ دی یک حادثه‌ی ماندنی در تاریخ ماست. من آن سال هم گفتم که این حادثه، حادثه‌ی کوچکی نیست. این حادثه، شبیه حوادث اول انقلاب است. این حادثه بایستی حفظ شود، بایستی گرامی داشته شود. ای؛ ۱۳۹۰/۰۹/۲۱ (حفظه_الله) https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3934
🇮🇷 🔴 چرا ۹ دی ماندگار شد؟ ♦️ ایران در طول سالهای پس از انقلاب روزهای حساس و باشکوه زیادی به خود دیده ولی جنس بعضی از این ایام متفاوت و ماندگارتر است.نمونه بی‌بدیل آن یوم‌الله ۹ دی است که راز ماندگاری آن در کلام امام خامنه‌ای این گونه بیان شده است: ۱/حماسه نهم دی نشانگر حاکمیت روح دیانت بر دل مردم بود. یعنی همان روحی که حاکم بر اصل انقلاب ما و حضور عظیم بی‌نظیر تاریخی در سال ۱۳۵۷ بود، در ۹ دی این روح به شکل بارزی نشان داده شد. ۲/نهم دی حاصل احساس وظیفه دینی و انجام عمل صالح بود. ایمان دینی آن معجزه‌گری است که قادر است همه مردم را بسیج کند و آنها را در صحنه نگه دارد و سختی ها را برای آنها آسان کند. هیچ ایمان دیگری این خصوصیت را ندارد. ۹ دی این را نشان داد. ۳/رد پای عاشورای ۱۳۵۷ در نهم دی ۱۳۸۸ در قضیه ۹دی هم؛باز پای امام حسین (ع) و عاشورا در میان بود. اگر آن حرکات سخیف و گریه‌آور از سوی فتنه‌گران، در عاشورا پیش نمی‌آمد، این حرکت عظیم معلوم نبود به این شکل بوجود بیاید. اینجا هم پای عاشورا در میان بود. ۴/حضوری بی‌سابقه برای خنثی‌سازی چالش‌های فتنه‌انگیز دشمنان دشمنان امیدوار بودند که بتوانند با این فتنه، نظام را شکست بدهند؛ اما به عکس شد. در فتنه‌ ۱۳۸۸، دو روز بعد از حوادث عاشورا، آن قضیه‌ عظیم نهم دی به راه افتاد. همان وقت بعضی از ناظران خارجی که از نزدیک دیده بودند،گفتند آنچه در نهم دی در ایران پیش آمد، جز در تشییع جنازه‌ امام، چنین اجتماعی، چنین شوری دیده نشده بود. ۵/نهم دی نماد اعتماد مردم به نظام کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که اعتمادی را که مردم ایران نسبت به نظام جمهوری اسلامی دارند، نسبت به نظام حکومتی خود داشته باشند. اعتماد به نظام، از این بهتر و روشن‌تر نمی شود. این حضور، حضور بسیار پرمعنایی است. ۶/حضور در نهم دی هنر مردم بود. بعد از آنکه باطن ها ظاهر شد، در روز قدس مردم دیدند که اینها حرف دلشان چیست، در روز عاشورا فهمیدند که اینها عمق خواسته‌هاشان تا کجاست، مردم عزیز ما به میدان آمدند و حماسه‌ی ۹ دی را به راه انداختند. این،هنر مردم است. درود به مردم ایران. ۷/نهم دی به معنای واقعی ایام الله بود. ۹ دی ایام‌اللَّه - به معنی حقیقی کلمه - بود. دلها دست خداست. خدای متعال این دلها را آورد وسط صحنه، ملت ایران عظمت خودش را نشان داد. ۸/نُهم دی تجلی احساس مسئولیت مردم همه باید این احساس مسئولیت دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را داشته باشیم. حالا یک نمونه‌ واضحش همین ۹ دی بود. ۹/ نهم دی اعلام حضور در صحنه بود. معنای حرکت ۹ دی این است که امروز جوانان ما که اکثریت قاطع ملت ما هستند و عموم ملت ما در همان جهت حرکت انقلاب اسلامی دارند پیش می روند. ۱۰/حماسه نهم دی قوی ترین و آخرین ضربه به دشمن. قوی‌ترین و آخرین ضربه را ملت در روز نهم دی وارد کرد. یکپارچگی ملت آشکار شد. همه‌ کسانی که در عرصه‌ سیاسی به هر نامزدی رأی داده بودند، وقتی دیدند دشمن در صحنه است، وقتی فهمیدند اهداف پلید دشمن چیست، نسبت به آن کسانی که قبلاً به آنها خوشبین هم بودند، تجدید نظر کردند. ۱۱/حماسه نهم دی برخاسته از بصیرت مردم حماسه نهم دی برخاسته از بصیرت است، برگرفته از دشمن‌‌‌‌‌شناسی و وقت‌‌شناسی و حضور در عرصه مجاهدانه است. ۱۲/حماسه نهم دی نشانه قدرت الهی و روزی ماندگار حماسه مردم در ۹ دی کار بزرگی بود. هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر می کند، دست خدای متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن علی (علیه السّلام) را می‌‌‌بیند. این کارها کارهایی نیست که با اراده‌‌‌‌ امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهی است. https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3934 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پژوهش اِدمُلّاوَند
🟢آقا سید رضا مظهری موسوی بندپئی کیست؟ 🌼🥀آقا سید رضا مظهری متولد ۱۳۷۳/۲/۳ روز شنبه ساعت ۴ بعداز ظهر دربیمارستان بابل کلنیک به علت پاره گی بند ناف در ۶ونیم ماهگی بدنیا آمد. 📌اصالتا پندپئی اما محل زندگی ایشان در شهر مقدس قم بود . 🥀 در همان سن کودکی بسیار مهربان و فهمیده بودند . 🥀ایشان در کلاس درس قرآن و اخلاق پدرشون در همان سن کودکی شرکت می کردند و در سن ۵ سالگی در مکتب قرآن شروع به فرا گیری قران کردند تا ۷سالگی که راهی مدرسه شدند دوره ی ۵ سال ابتدائی را با بهترین رتبه در مدرسه طفلان مسلم شهر قم به پایان رسوند. 📌بخاطر هوش سرشارشون ، دوره ی راهنمایی را به مدرسه شهید چایی معرفی شدن و ۳سال راهنمایی با معدل ۲۰ پشت سر گذاشت و به دبیرستان راه یافت و بنا بر سفارش معلم ها ایشان در رشته ریاضی فیزیک در مدسه ی شهید زین الدین به تحصیلش ادامه داد و بعداز سپری کردن دوران دبیرستان کنکور دادن، سال اول به رتبه دلخواه نرسیدن دوباره یه سال دیگه تلاش کردند و بلاخره به رشته ی دلخواش می رسند و در دانشگاه بابلسر (دانشکده فیزیک ) شروع به تحصیل می کنند. 📌بعد از سپری کردن ۴سال دانشگاه و گرفتن لیسانس با اینکه در دانشگاه بهشون پیشنهاد کار شده بود اما آقا سید رضا بخاطر علاقه شدید به درس و کسب درجات عالیه داشت خودش را برای ارشد آماده کرد و با رتبه ی عالی ی_بابل شدند و در رشته ی پرتو پزشکی دانشگاه امیرکبیر، دانشکده ی پلی تکنیک شروع به درس آموختن کردند.... 🟡اما عُمر امید و آرزوی آقاسید رضا نتوانست بلند ترین شب سال را سپهری کند و در اثر ایست قلب و بی کفایتی [برخی از] مسئولین دانشگاه و قصور پزشکی ادامه راه را از آقا سید رضا گرفتن و خروارها آرزوی جوان رعنای ما را به دل خاک سرد زمستان سپردند...🍂🍂🍂🍂 🖤 و سر انجام در شب یلدای نامبارک چشم بر آرزوهای بیشمارش بست و به دیدار خدارفت و در ۱۳۹۷/۹/۲۹ روز شنبه با بدرقه میلیونی دوستان و آشنایان و هم دانشگاهی مازندران و تهران به همراه اساتید دانشگاه در خانه ی ابدیش آرام گرفت وقلب رئوفش برای همیشه از طپش افتاد 😭😭😭😭💔💔 💔 🌸جسم مطهر و نازنین در زادگاه پدریش روستای به خاک سپرده شد 😭💔 🤲💚بخواست خدا الان بارگاهش شده محل زیارت اهالی و دوستان از راه دور و نزدیک... 🥺زمانی که در قید حیاط بودند آنقدر از خودشان خوبی و نام نیک به یادگار گذاشت که الان هم با عنایت خدا و پاکی و صداقت خودشان گره کشا و حلال مشکلات از لطف و نظر خدا شدند 😭💔🤲 اما دلداده ی حضرت حسین بن علی علیه السلام بود... او روز عاشورا هرسال با سطلی از تربت امام حسین علیه السلام آب شده و قلمو در آستانه ی حضرت معصومه سلام الله علیها بر روی پیراهن مردم به عشق امام سیدالشهدا ع سر جدش "یاحسین" می نوشت و سر و صورتش را با تربت امام حسین علیه السلام گِل مالی می کرد، 🎼آقاسیدرضا هئیت منتظران مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بودند. 🖊خانواده ۱۴۰۳/۱۰/۰۹ https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3935 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
❤️ارادتمندمردم سرزمینم 🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی وفرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان: ܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱ 🎙موضوع سخنرانی: تاریخ روستا و محلات، شجره نامه ها، امامزاده گان، اسناد خطی، فرهنگ عامه، خوانش اسناد، تنظیم و تقریظ اسناد، تحلیل و بررسی آثار مکتوب، معرفی و جمعبندی آثار بزرگان روستا و محله، مسایل روز ادیان، جهاد تبیین، آگاهی بخشی و ... https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3936 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─