eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
394 دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
230 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی وفرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان: #آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ـ📜 📻📠📸💾💻📑🗞📙📖 📲گروه پژوهشی ادملاوند 📩اسکن و تبادل اسناد | هم اکنون ✍اثر خطی یکی از منطقه ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
ـ📜#اسناد #سند #نامه 📻📠📸💾💻📑🗞📙📖 📲گروه پژوهشی ادملاوند 📩اسکن و تبادل اسناد | هم اکنون ✍اثر خطی یکی ا
ـ📜 📻📠📸💾💻📑🗞📙📖 📲گروه پژوهشی ادملاوند 📩اسکن و تبادل اسناد | هم اکنون ۱۴٠۳/٠۸/۱۹ ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ـ📜 📻📠📸💾💻📑🗞📙📖 📲گروه پژوهشی ادملاوند 📩اسکن و تبادل اسناد | هم اکنون ✍اثر خطی یکی از منطقه ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🌺 "علویان؛ فرهنگ، علم و حکومت" 🔹 سخنرانان: 👈 : "حکومت و سیاست در دوره علویان" 👈 نصرالله : "ویژگی ها و ماندگاری زبان مازندرانی" 👈 آقای : "آمل در متون کهن (شاهنامه)" ❌👈 فردا یکشنبه، صبح؛ ساعت ۹ ❌👈 سالن همایش اداره فرهنگ ارشاد پایین بازار ایثار ۳ یا اندیشه ۴۹ یا اندیشه ۵۵ تشکر از مدیران ارشاد و اوقاف 🌺🙏 https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3682 🌿🍂 ❖ ﷽ ❖ 🌺 📩بارگذاری مطالب و موضوعات ویژه مناسبتهای بومی، محلی و ملی در پژوهش ادملاوند: 👇👇 💠 📜 🗓 🟢 🌼🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺 🍃🌺🍂 @edmolavand 💐🌾🍀🌼🌷🍃🌼
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ـ📜 📻📠📸💾💻📑🗞📙📖 📲گروه پژوهشی ادملاوند 📩اسکن و تبادل اسناد | هم اکنون ✍اثر خطی جالب💞 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🪄🪄🪄 کوزه‌ای ساخته بودم دیشب درکمال مستی دسته‌ای بر دوشش با نشان دستی کوزه‌ام از گِل بود گِل آغشته به حس حس همسنگ غرور دل من رفت درون کوزه کوزه‌ام شد مغرور صبح امروز کنار میزم دیدم آن کوزه نبود از در خانه دویدم بیرون کوزه با آب گِل‌آلود درون گودال داشت صحبت می‌کرد ناگهان داد کشید دادی از روی غرور که : کثیفی ای آب دور شو از من، دور بعد خندید و گفت: خنده دارد حرفم! آب را گفتم دور؟ او اگر قدرت داشت دور می‌کرد ز خود گِل‌ها را باد در غبغبش انداخت سفال و به قصد تحقیر نیشخندی زد و گفت: " آب‌ها کاش که روزی بشوند از گِل دور" لحظه‌ای بعد تمام کوزه خاک رُس گشت و همه زحمت من رفت به گور !!! ۱۳۸۲/۰۱/۱۵ 🖊 https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3690 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔮تجلیل از نسخه‌پژوه و فهرست‌نگار بابلی در کتابخانه مجلس 🔹 به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس، سه نسخه‌پژوه و فهرست‌نگار در بین‌المللی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران که در کتابخانه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مورد تقدیر قرار گرفتند. 🔹 در این همایش از آقایان: ، و به پاس خدمات و تلاش‌هایشان در زمینه فهرست‌نگاری و تصحیح و پژوهش نسخ خطی تجلیل شد. 🔹 شایان ذکر است که حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل حافظیان متولد ۱۳۴۹ از شهرستان بابل ؛ مدیر مسئول و سردبیر نشریه ی نسخه‌پژوهی و فهرست‌نگار کتابخانه آیت‌الله مرعشی‌نجفی قم و هم‌چنین عضو هیئت علمی موسسه کتابشناسی شیعه می‌باشند. ✍ https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3691 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
☘🌹 🖊: ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
📩شناسه۱۴۰۳۰۳۰۵۲۱۵۲ 📜 🔎 {{«وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ»...[ناخوانا] تفنگچیان بندپی.....[ناخوانا] چون پاسی از شب بگذشت به رسیدند و دست جلادت برگشودند. عنان تملّک آن فیض آثار ...[ناخوانا] در قبضه اختیار مقرب الحضرت...[ناخوانا] به کمال استعداد جماعت و قوت تحقیق عزت آثار در توفق و استکمال خطّه ...[ناخوانا] بنیاد نهاد. خصم تحت ذلیل ماند. بقای اتباعش به و عنان تافتند در کمند اسار آمدند...[ناخوانا] [...}} 📜 🖊 ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3692 📝: ▫️دیا: ▫️شش میر: بر اساس یافته های شفاهی مزار شش تن از سادات مرعشی است که در کشته شدگان جنگ بودند. ▫️فله بن: | ییلاق جماعت ملکشاه روستای دیوا بندپی غربی بابل ▫️لوچ؛ به نظر می رسد جمال از باشد. ▫️زرشای: نیاز به تحقیق دارد ▫️طاقور: به نظر می رسد که در مکان باشد. 📌در این خوانش منظور از 👈....[ناخوانا] اِمحا، از بین رفتگی کامل متن و یا یک واژه می باشد که البته در هیچ وضعیت خوانشی حتی بصورت تخصصی و کارشناسی دیگری قابلیت خوانش ممکن نیست. 📌ترجمه عبارات عربی ابتدای متن: آیه ۴۰ سوره حج 👈خداوند کسانی را که او را یاری کنند، یاری می‌کند خداوند قوی و شکست ناپذیر است. 📌شوربختانه اصل این اوراق بسیار نمور و کفکی بوده اند بگونه ای که بسیار آسیب جدی دیدند. با این حال دارنده حاضر به همکاری بیشتر نبوده است. 📌این اقبال هر چند نخستین بار شامل پژوهش ادملاوند گردید اما از وضعیت نهایی و ماندگاری این آثار خطی کهن رنجوریم. 🔴 به‌ منظور حفظ حریم شخصی، انتشار نمایه یا اصالت سند و یا نام دارنده ی این اسناد به خودشان واگذار شده است. 📙📘📓📗📒📕📔 📄 💌چاپ و نشر مطالب بردن از منبع مجاز نبوده و درج منبع الزامی است. 🟠با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند. در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت. 🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است. ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
🔲ایل پاشا 🌿از جمله خاندان‌هایی که در ایران فرهنگی مستقرند و از آنها نام برده است، عبارتند از: ۱. پاشا: یکی از خاندان‌های قدیمی  مازندران  بوده و مرکز اصلی آنها، در کجور می‌باشد. ۲. پاشی: از اقوام سیاه پوشان کافرستان  افغانستان که در دهکده پاشی  کابل  ساکنند. ۳. پاشا ناسنگی: از خاندان‌های ساکن در گیل کلای میخ ساز کجور که از ناسنگ بدین جا آمده‌اند. 📚منبع: «نام نامه ایلات و عشایر و طوایف (ایران تاریخی و فرهنگی)»، اثر فارسی ، با همکاری خانم خورشید مؤمنی، به بیان نام و مکان زندگی ایلات، عشایر و طوایفی که در ایران زمین می‌زیسته‌اند، پرداخته است. 📌برطبق واژه‌نامه برخط ریشه‌شناسی (Online Etymology Dictionary) اسمِ پاشا از کلمه «باش» به معنی «سر، رئیس» مشتق شده‌است که خود از ترکیب واژگان «پتی» در زبان پارسی پهلوی، به معنیِ «ارباب» و «سرور» و کلمه «شاه» ساخته شده‌است. 📌براساس فرهنگ انگلیسی آکسفورد استفاده از لقبِ «پاشا» به قرن هفدهم میلادی برمی‌گردد و در زبات فارسی پهلوی از ادغام دو کلمه «پاتی» و «شاه» حاصل شده‌است. 📌جری باکاراک و یوسف ولید مرعی، محققانِ تاریخ اسلام و مسائل مربوط به قرون وسطی معتقدند که به احتمال زیاد «پاشا» شکلِ کوتاه‌شده واژه پارسیِ پادشاه است. 📌پاشا (به ترکی استانبولی: paşa) یک مقام بالا در سیستم سیاسی امپراتوری عثمانی بوده‌است که معمولاً به فرمانداران، تیمسارها یا دیگر اشخاص بزرگ داده می‌شد. 📌سوان نشانیان، روزنامه‌نگار و سفرنامه‌نویس ارمنی‌تبار اهل ترکیه، معتقد است که پاشا مشتق کلمه بچه (beşe) در ترکی به معنای «پسر» و «شاه‌زاده» است که در پارسی هم معنای مشابهی دارد 📌لقبِ پاشا اولین بار در قرن هشتم هجری برای سلیمان، فرزندِ ارشد اورخان یکم، پسر عثمان یکم و نوه ارطغرل، دومین حاکم بیگ‌نشین عثمانی، به‌کار رفته‌است. 📌در امپراتوری عثمانی، تنها سلطان حق اعطای عنوان پاشا را داشت. لوسی مری جین گارنت، توده‌شناس و جهان‌گردِ قرن نوزدهم، طی زندگی و سفرهای متعددی که در شهرها و روستاهای ترکیه داشت، در سال ۱۹۰۴ مقاله‌ای نوشت که و در آن به این نکته اشاره کرد که این «تنها لقبِ ترکی‌ست که با خود رتبه و اولویت مشخصی را به همراه دارد.» 📌در مصر هم، که توسط حکومت عثمانی‌ها در سال ۱۵۱۷ تصرف شده بود، لقبِ «باشا» مورد استفاده قرار گرفت. 📌 پاشاها بالاتر از بیگ‌ها و آقاها، اما پایین‌تر از خدیوها و وزیران قرار داشتند. https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D8%A7%D8%B4%D8%A7 http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3023 📌علی پاشا زانوسی: كلمه پاشا اصطلاحي بسيار عام و با گستره اي بالا است كه مو شكافي و رد يابي را در اين حوزه دچار ابهام مي نمايد. ولي آنچه منقول است حاكي از اين مطلب است كه طايفه پاشا از ناحيه ثقف مصر كه منتسب به نسل مختار ثقفي نيز مي باشند به ايران آمدند ، بنا بر دو قول : اولا" به عنوان نيروهاي زبده و كار آزموده و رزمي سوار كار به همراه لشكر مختار به خون خواهي امام حسين در كربلا و نهايتا" اعقاب آن حضرت در ايران و دوم: دستگيري و سركوب  لشكرامير تيمور لنگ گوركاني كه از ناحيه قفقاز به ايران حمله كرد و تا امپراطوري عثماني رسيد، حريفي زبده را ميطلبيد تا اين ديكتاتور خونخوار را معدوم سازند. ولي آنچه بيشتر در اينجا قابل دفاع مي باشد ، خط و سير اين طايفه در ايران و شمال كشور است... http://pasha-zanousi.blogfa.com/post/57 http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3023 📎این پژوهش کامل و جامع نیست 🖊 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
✍کاظم بیک، یک شهرت عام است که مردم بر میرزا محمد کاظم حسینی مازندرانی نهادند و به این خاندان و می گفتند، (اسناد متعددی وجود دارد)، در اصل اینجا کاظمیه است نه مسجد کاظم بیک، شاهد مدعا یکی از پسران کاظم بیک است که در سال ۱۱۰۱ قمری نوشته کاظمیه. 📌کاظم بیک در مکتوبات متعددش خودش را اینگونه معرفی می کند: ((ابن حاجی علی، محمد کاظم ابن حاجی محمد علی، محمد کاظم محمد کاظم ابن محمد علی محمد کاظم ابن محمد ابن کمال الدین حسینی )) و.... 📌طبق پژوهش های مفصل میر کمال الدین، میر کمال الدین کاظم است. 📌طبق نظر علامه ضامن بن شدقم نسابه و ملا شیخعلی گیلانی و... در قرن یازدهم نام پدر کمال الدین میر علیست. 📌 در کتاب تاریخ طبرستان ذیل طوفان هزار جریبی، در یک صفحه ای که پر غلط و خطاست نوشته: ((کاظم بیک پسر علی بیک پسر کاظم بیک پسر آقا رضا ))، اگر ما نظر برزگر را علیرغم غلط های بسیار آن صفحه از بپذیریم می تواند با جمع کل نظرات نام پدر میر کمال الدین کاظم علی رضا باشد که طبق نمونه های متعدد در کتب تاریخی و ، خلاصه نویسی شده است. 📌طبق پژوهش های مرحومان دکتر و دکتر نیاکی و... اصالت کاظم بیک از است که منطبق بر نظر ماست و اینکه بخاطر کلمه بیک در گذشته گفتند که سه برادر از تبریز به آمدند که یکیش کاظم بیک بود غلط است، اگر بیخیال کتاب برزگر شویم که او و اجدادش را بارفروشدهی معرفی کرده خود کاظم بیک در هنگام تاسیس و اش نوشته مرا در کنار والدینم که پیشتر در مقبره اینجا دفن هستند دفن کنید. 📌ییلاق اجداد ما تا سوادکوه و بعضا تا بالا لاریجان و قشلاق اجدادمان از تا نزدیک بوده و بخاطر اختلاف با حاکم وقت منطقه (در قبل شاه عباس) به نام الوند دیو به رستمدار و بلده پناهنده شده و چند تن از بزرگانمان مانند و امان الله آنجا دفن هستند‌. 🌿برخی از شاخه های ما که ییلاقشان سوادکوه بود، قشلاقی در ورامین داشته که بعدا آنرا کردند. 🌿برخی دیگر از شاخه های طایفه ی ما بطور مکرر ساکن نواحی اطراف شده و با هم طایفه ای های خود وصلت داشتند. 🌿اجداد طایفه از زمان صفویه به بعد تقریبا یکجا نشین شده ولی همواره چوپانان و رعیت هایی داشتند که عایدی سالیانه ی اموالشان را برایشان می آوردند و این وضع تا پیش از انقلاب ادامه داشت. 📌وسعت مناطق ییلاقی قشلاقی برای یک فرد خاص و در زمان خاص نیست، چنین چیزی محال ممکن است، بلکه از زمان بعد حمله ی مغول به سمنان و فرار اجداد به سمت و نهایتا سوادکوه تا دوران را شامل شده و در کدام از اجداد هم فرزندان متعدد و آنها هم نسل داشته و برای خودشان مراتع ییلاقی قشلاقی انتخاب می کردند ولی بطور کلی نسل ابو محمد همگی تقریبا در مازندران میانی ییلاق قشلاق داشتند، 👈 من ردی از طایفه از و سوادکوه به سمت شرق ندیدم و پراکندگی آنان در غرب تا و در شمال هم از دامغان تا طالقان بوده ولی در زمان صفویه گروهی هم به تویسرکان رفتند که معروف آرتیمانی از این طایفه است. 🟢سادات حاجی تبار حسینی کیا 📝 🖊 ۱۴۰۳/۰۸/۲۰ https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3693 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
روزی روزگاری، کابینه ┄┅═✧☫✧═┅┄ 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📩شناسه۱۳۸۷۰۱۲۵۱۳۳۰ 📜 🔎 {{...علی العشا جمعی از ترکمانان به قصد تسخیر به رسیدند بی تمهید مقدمات محاربه به کثرت اعدا و قلت اعداد. نجابت فطرت عبادت مآب کربلایی مراد را سر بریدند.‌ کهف الحاج حاجی محمد یوسف بیک به جمعی از و به مدافعت شتافتند. عالی شان محمدباقر عامر رایت نهضت در کجور، کلار، طالقان، ....[ناخوانا] برافراشت. از دو سو آن رستم مدار بر ترکمانان تاخت مازنی عالی مازندری والا. غلامحسین بعد از استماع این خبر به اندیشه از بند خصم گریخت..‌.[ناخوانا] را احاطه کرد و به مدافعه و صلاح بر دیوار آن حصار نردبان نهادند و بالا رفتند. دروازه گشودند. ترکمانان در کمند اسار آمدند و قلعه به توفیق سبحانی به فوج یلان دولت ساخت. ۱۳۸۷/۰۱/۲۵ https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3694 🔲پانویس: ■رودیان: رویان ■المده: علمده ■اعدا: دشمنی ■اعراب: تیره ای مقیم رویان ■مازندری: مازندرانی | مازنی ■محمدباقر عامر: به نظر می رسد وی باید از نیای منطقه رویان باشد. ■اسار: اسارت ■فوج یلان ماز: گروه جوانمرد مازنی ■رستم مدار: رستمدار | صفت شجاعت برای شخص 🔴 به‌ منظور حفظ حریم شخصی، انتشار نمایه یا اصالت سند و یا نام دارنده ی این اسناد به خودشان واگذار شده است. 📙📘📓📗📒📕📔 📄 💌چاپ و نشر مطالب بردن از منبع مجاز نبوده و درج منبع الزامی است. 🟠با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند. در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت. 🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است. ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
📩شناسه۱۴۰۳۰۳۰۵۲۱۵۲ 📜#اسناد_بندپی 🔎#روخوانی_سند {{«وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ ۗ إِنَّ
💌سلام و ارادت ✍لازم به یادآوری است که شش میر بکار برده شده در متن نقطه جغرافیایی مشخصی هست که در راس الخط مشترک دیوا و شیاده در نقطه جنوبی جنگلی قرار دارد که تقریبا با فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب دیوا و شیاده که یکی از سرچشمه اصلی و شاخه غربی رودخانه کلارو بوده و در عرف محلی ها و دامداران منطقه به شش میر بند معروف می باشد . 📌شاید به نظر رسد زرشای همان منطقه فعلی زریجا و نام قدیمی تر آن باشد با عنایت به اینکه سایر نقاط اشاره شده همه در جنوب دیوا قرار دارند . 📌جمله آخر در کمند اسار آمدند احتمال قوی آن است که دشمنان به اسارت در آمدند و اسیر شدند . 🖊 ۱۴۰۳/۰۸/۲۰ https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3692 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟡سیاستمدار هلندی می خواست کتاب ضد اسلام بنویسد اما مسلمان شد. 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ هم اکنون علویان، فرهنگ، علم و حکومت در سالن اداره ارشاد اسلامی در حال برگزاری است. 🌎🌍دیده بان پایگاه خبری تحلیلی،اجتمایی،فرهنگی، تبلیغی و بیشتر یاد و خاطره شهدای حرمی بنام ایران 🌿🍂 ❖ ﷽ ❖ 🌺 📩بارگذاری مطالب و موضوعات ویژه مناسبتهای بومی، محلی و ملی در پژوهش ادملاوند: 👇👇 💠 📜 🗓 🟢 🌼🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺 🍃🌺🍂 @edmolavand 💐🌾🍀🌼🌷🍃🌼
🪄🪄🪄 قلم در دست می‌گیرم تمام آسمان را من و روی خاک و هر جایی هر آنچه هست، می‌گیرم زبانم در قلم خفته است و بیدارش کنم اکنون قلم، شور است و رقص آن به روی دفتر شعرم ره نور است قلم، بازیچه‌ی تدبیر قلم بی تجربه، من پیر پس اکنون ای قلم برخیز تو باید هر چه را من دیده‌ام، آرام بلغزانی به روی سطر سطر دفترم برخیز ۱۴۰۳/۰۳/۲۴ ✍ https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3695 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📙 🖌به قلم سنه ۱۰۱۸ قمری {{...چون شاه پریج سر غفلت سپاه کاسی را دریافت به نقش مصلحت به استیناف حشر و استجماع لشکر شد و با جمعی از افغان و آرا و پراجی آهنگ صوب .... 📌پانویس: ▫️شاه پریج: شاه پریجا ▫️سپاه کاسی: سپاه کاشی ▫️افغان: افاغنه ▫️آرا: طایفه آرایی مقیم بندپی ▫️پراجی: پرجایی 📑بزودی عبارات کاملتر از این کتاب خطی منتشر خواهد شد.
🪱افعی شاخدار ایرانی ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🔻 ظلم نادر شاه به جد آیت الله مشکینی ✍آیت الله مشکینی در ‏ كشكول آورده‏ اند که جد هفتم ایشان، به نام ملامحمد تقى، در روستاى آلِنى زندگى می کردند و محبوبيت فراوانى در ميان اهل روستا داشتند. در آن زمان كه دوران حكومت بود؛ نادرشاه از طرف تركيه با سپاه خودش می ‏آمده، كه به روستاى آلِنى می ‏رسد. ايشان نقل مراجعه می ‏كردند. وقتى نادرشاه به آب می ‏رسد، زن و مرد و دختر و پسر، مشغول برداشتن آب از چشمه بودند. نادرشاه تشنه ‏آب بوده و دختر بچه ‏اى كوزه آب خود را به ايشان می ‏دهد. نادرشاه آب را كه می ‏خورد، نگاهى به چهره اين دختر می ‏اندازد و مجذوب او می شود. 📌به دختر می ‏گويد: شما بيا با من باش. دختر بچه می ‏ترسد و فرار می كند و به ده می ‏آيد و در خانه جد آيت‌الله‏ مشكينى بست می نشيند. نادرشاه دستور می دهد كه آخوند روستا را كه همان جد ايشان ملا محمد تقى بود ـ احضار كنند. وقتى او را پيش نادرشاه مى‏ آورند، نادرشاه به او دستور می ‏دهد كه: عقد اين دختر را براى من بخوان!. 👈ايشان هم طبق ضوابطى كه هست، پدر و مادر دختر را می خواهد و می ‏گويد كه: «ايشان مى‏خواهد با دختر شما ازدواج كند». آنها مى‏گويند كه: مايل نيستيم و نمی ‏خواهيم. 🟡ايشان به نادرشاه می گويد كه: من نمی ‏توانم صيغه عقد را اجرا كنم، چون پدر و مادر دختر راضى نيستند» 📌 نادرشاه می گويد: «تو كارى به اين كارها نداشته باش. كار خودت را بكن و عقد را بخوان». 📌ايشان [ملا محمد تقى] میگويد: نمیخوانم و به دليل همين امتناع، نادرشاه دستور میدهد كه خميرى را به شكل عمامه آماده میکنند و به جاى عمامه روى سر ايشان می ‏گذارند و روغنى را داغ می ‏كنند و وسط اين خمير ـ كه همان مغز سر اين عالم متقى بوده ـ می ‏ريزند و ايشان به خاطر دفاع از حق اين دختر و پدر و مادر، می شوند. 💠به هر حال، ايشان از چنين خانواده‏اى برخاسته است. 📚منبع: مصاحبه محمد محمدی ری شهری ‌📜 اساطیر نامه | مروری بر تاریخ 💌سپاس از جناب خادمی آملی https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3696 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
57.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 ولی الله کارگر ناجی در آبان سال ۱۳۶۰ 🔰روایت‌گران: ۱- خانم خدیجه رسواد (مادر شهید) ۲- سردار علی جان میرشکار 🔴گرامی‌باد یاد و خاطره شهدای حماسه جنگل آمل در آبان ۱۳۶۰ 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─