eitaa logo
عفاف گرایی
350 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1هزار ویدیو
58 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
💢گزیده ای از نظرات برخی از افراد حاضر در جلسه: 🔺 خانم عرفانیان: حد و حدود شئونات از دید افراد مختلف متفاوت است و باید چک لیست های عفاف و حجاب به صورت همسان تهیه شود و به صورت سلیقه ای مطرح نشود. 🔺 خانم کرد نوقانی: آیا راهکار و روش هایی برای به دل نشستن در باور و رفتار افراد دارید یا خیر؟ 🔺 خانم رضایی: بنده در هر سه مقطع مدارس کار کردم و با تجربه ای که دارم، با تذکر خیلی موافق نیستم. چون نتیجه نداده است. شما مشکلات را ریشه یابی کرده اید؟ باید از ریشه به بالا رسید. بعضی از بچه‌ها شخصیت نمایشی دارند و دوست دارند خود را بروز بدهند و چون مهارت خاصی ندارند، می خواهند با ظاهر خودشان را نشان بدهند. ما باید فعالیت هایی انجام بدهیم تا خانم‌ها سراغ لباس جلوباز نروند که بخواهیم مغازه ها را پلمپ کنیم. 🔺 آقای دکتر تقی پور: چطور درخصوص خرید و فروش میوه و و سایر اقلام در بازار نظارت می شود، اما در خصوص عفاف و حجاب خیر؟ 🔺 آقای سهندی طرقی: حدود سه سال پیش ناظر خوابگاه های خودگردان مشهد بودم. ۸۰ درصد این خوابگاه ها مربوط به خواهران بود. متأسفانه یکسری آسیب های اجتماعی را در آنها مشاهده می کردیم. مسئله‌ای که ذهن را درگیر می‌کند بحث ریشه ها است. باید گروه‌هایی در این خصوص باشند. پیشگیری قبل از درمان، مهم است. زمانی که از مهدکودک رقص و آواز شروع شود، در دانشگاه نمی‌توان جلوی آن را گرفت. باید برنامه‌ای باشد که ضمن کم شدن هزینه ها، منافع آن هم زیاد باشد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 آقای دکتر مغربی: اگر نمایندگان شهرهای دیگر نیز، مانند مشهد بودند وضع جامعه این نبود. شما باید کارهایی را که انجام می دهید به دیگران واگذار کنید و به شهرهای دیگر بروید. من این استنباط را کردم که شما نقش مردم به مردم را کم کرده اید. آیا می توانید بگویید که چند درصد وقت و انرژی خود را برای امر معروف به نسبت به مردم می گذارید؟ 🔺 آقای دکتر ترابی: گفته شد که باید کار فرهنگی شود تا مردم اصلاً خواهان مانتوهای نامتعارف نشوند. این فرهنگ را متعالی کردن است و راه دیگر، گرفتن جلوی افراد مسئله‌دار است. متأسفانه تذکرات به دانشجویان هم جواب نمی‌دهد و اگر هم بدهد موقتی می باشد. اگر تذکرات چند نفر به یک فرد صورت بگیرد، آنگاه جواب می دهد. مثلاً به طور همزمان، هم خانواده هم دوست هم استاد و هم سایرین به یک نفر تذکر بدهند. در ثانی باید دید که منشأ پوشش های نامتعارف از کجاست. مثلاً برخی از فیلم‌های سینمایی و فیستوال دهه فجر، سلبریتی ها و غیره باید مورد بررسی و جلوی آنها گرفته شود. 🔺 آقای محمدی مقدم: مسئولینی که در این جایگاه قرار گرفتند، غالباً با رأی مردم بوده اند. برخی از آنها بر این باورند که مردم به ما رأی دادند که آزاد باشند و اصلاً ما نیز، برای همین آمدیم. بنابراین مسائل عفاف و حجاب برای آنها معنایی ندارد. باید بپذیریم که فرهنگ ایران تغییر کرده است. همانطور که می دانید انگلیس، از لیست انتخابات مجلس و خبرگان سال ۱۳۹۴ حمایت کرده بود. سبک زندگی مردم غربی شده است و آنها به افراد حزب اللهی رأی نمی‌دهند و به کسی که با نظام زاویه دارد رأی می دهند. حدیث داریم که مردم به مسئولان شان شبیه تر از آبا و اجدادشان هستند؛ با اینکه خانواده و وراثت خیلی تأثیر دارد، اما باز هم مسئولین شبیه ترند و همچنین مردم به فرهنگ زمانه شان شبیه ترند. بنابراین باید بر روی تغییر فرهنگ کار کرد و کار ریشه‌ای انجام شود. بنابراین تا اصول طراحی نگردد، فروع فایده ندارد. 💢قبل از آغاز جلسه و در ساعت 15 نیز، 4 فیلم کوتاه از جشنواره عمار پخش گردید که به زوایای مختلف جنگ، اشغال، شهادت و قتل عام کودکان پرداخته اند. https://eitaa.com/umefafgaraei
♨️ در فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی 🔻در حال حاضر در سینمای خانگی، فیلم‌سازانی را می‌بینیم که برای سودآوری بیش‌تر و هزینه کم‌تر، از داستان‌هایی بی‌کیفیت و به‌کارگیری الفاظ رکیک، شوخی‌های جنسی و حتی تبلیغ " یا ازدواج سفید" استفاده می‌کنند! 🔻مخاطب اصلی این سریال‌ها نیز پدر و مادر و فرزندان‌شان هستند که به صورت جمعی این داستان‌ها را دنبال می‌کنند. 🔻حال نکته این‌جاست که چرا با وجود تأکید "سیاست‌های کلی خانواده" به ممنوعیت انتشار ، نظارتی مبنی بر ممنوعیت انتشار چنین برنامه‌هایی در صداوسیما، سینما و مخصوصاً سینمای خانگی توسط وزارت ارشاد و صداوسیما انجام نمی‌شود؟! ✍️ مشروح گزارش در خبرگزاری تسنیم: https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/10/28/2184196 https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 سی و هشتمین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1398 💬 نشستی صمیمی با زوج جوان روسی تازه مسلمان 👥آقای دکتر نیکی تال، پژوهشگر و دانشجوی مقطع پسادکتری دانشگاه تربیت مدرس و سرکار خانم داریا فیودوروا دانشجوی رشته کارگردانی تئاتر دانشگاه مسکو 💢 این زوج اخیراً (21 دی ماه 1398) در دانشگاه تربیت مدرس، با ادای شهادتین به دین مبین اسلام مشرف شدند و مراسم ازدواج آنها با حضور مسئولان دانشگاه برگزار شد. ⏰ زمان: سه شنبه 8 بهمن ساعت 12:00 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا 💢 به دلیل محدودیت حضور آقای دکتر نیکی تال و همسر ایشان در شهر مشهد مقدس و تعطیلی روز چهارشنبه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، استثنائاً این هفته سه شنبه ساعت 12 برگزار خواهد شد. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🔴 شناسایی و بازداشت عوامل دایرکننده سالن تتو مختلط در غرب تهران دادسرای جرائم امنیت اخلاقی پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر ارائه خدمات تتو به صورت مختلط در بستر سامانه دادسرا با همکاری پلیس امنیت اخلاقی تهران اقدام به شناسایی و بازداشت عوامل نمود. 🔴شهروندان تهرانی می توانند در صورت مشاهده هر نوع هنجارشکنی منافی عفت عمومی گزارش خود را در بستر فضای مجازی به شماره ۰۹۰۵۴۳۰۹۴۸۴با دادسرای جرائم امنیت اخلاقی درمیان بگذارند. به نهضت ما بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/1655439360C3ac9fe7eda این پیام را منتشر کنید...
💢خلاصه ای از نشست 💬 عنوان نشست: " و مسأله " 👤ارائه دهنده: جناب آقای دکتر حسین ، عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد ⏰ تاریخ جلسه: چهارشنبه 4 دی ساعت 15:15 🔺 در این نشست، دکتر اکبری از نگاه اجتماعی، به تحلیل انتخاب و نوع پوشش افراد در جامعه پرداختند. ایشان ماهیت پوشش و حجاب را به‌عنوان يک پديده اجتماعي، برآيندي از رابطه همزيگري و و همچنین برآيندي از رابطه عامليت ‌(هاي فردي/ جمعي) و ساختار اجتماعي بیان نمودند. دکتر اکبری افزودند ایجاد تغییر در برخی عناصر اجتماعی، مسأله تغییر در پوشش و حجاب را در پی دارد و عاملین اجتماعی به دو دسته و تقسیم می‌شوند که از فرصت‌ها و منابع موجود در جهت تغییر ساختاری اجتماع تلاش می‌کنند و از فرصت‌ها و منابع موجود در جهت تداوم ساختار اجتماعی بهره می‎گیرند. ایشان این‎گونه تبیین نمودند که نوع پوشش در جامعه، به رقابت این دو گروه کنشگران تغییرخواه و کنشگران تداوم خواه بستگی دارد و افراد در این دو گروه به یک و یکدیگر می‎رسند و هیچ یک بر دیگری غلبه نخواهد داشت و در نهایت، به یک نزدیک می‎شوند. دکتر اکبری را به‌عنوان یکی از عوامل مهم عدم موفقیت دغدغه‎مندان عرصه ، در پوشش مورد انتظار و مطلوب مردم جامعه اذعان نمودند. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢آقای دکتر اکبری: 🔺 بررسي سنت جامعه شناسي کلاسيک، دو الگوي بازنمايي کلي از شکل‌گيري اعيان اجتماعي را نشان مي‌دهد؛ يکي رويکرد وبري که در آن اعيان اجتماعي به عنوان نتيجه‌اي (يا ساخته شده به وسيله) از رفتار نيت مند و معني‌دار انساني در نظر گرفته مي‌شوند و رويکرد دوم رويکرد دورکهايمي است که بر اساس آن، اعيان اجتماعي نتيجه و تحت تأثير واقعيت‌هاي اجتماعي بيروني و الزوام‌آور است. 🔺 عليت وجود شناختي اجتماعي ارائه شده مبتني بر #فرض_همزماني است. يعني اينکه اعمال اجتماعي، به توليد و بازتوليد ساختارهاي اجتماعي مي‌پردازند و همزمان ساختارهاي اجتماعي عامليت (توانش) و تمايلات عاملين را بر #کنش_اجتماعي تجهيز، ترغيب و تحديد مي‌نمايند. فرض اساسي: ماهیت پوشش و حجاب بعنوان يک پديده اجتماعي، برآيندي از رابطه همزيگري عامليت و ساختار است. ماهیت پوشش (حجاب) به عنوان يک پديده اجتماعي، برآيندي از رابطه عامليت‌(هاي فردي/ جمعي) و ساختار اجتماعي است. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 تعاریف مردم پدیده های اجتماعی را تشکیل می‌دهد. رابطه دورانی بین عاملیت و ساختار وجود دارد. چه می‌شود که در عاملیت ساختار، تغییر به وجود می‌آید؟ گروهی می توانند در برابر گروه دیگر، همچنین بچه ها در مقابل والدین بایستند. وقتی از جامعه صحبت می کنیم، از یک سیستم سخن می‌گوییم که اجزای به هم مرتبطی دارد. تغییر در هر جزئی از سیستم باعث تغییر در کل سیستم می‌شود. عناصر اجتماعی، پرورش ها، سبک زندگی، تعاملات اجتماعی و غیره تغییر کرده است و نمی توان انتظار نوع پوشش همان صد سال پیش را داشت. در برخی از خانواده‌های مذهبی بعضاً ماهواره وجود دارد، وسایل خارجی هم وجود دارد، اما هنوز بر روی همان پوشش سنتی پایبند هستند! ولی به صورت منطقی نباید اینگونه باشد. وقتی در سیستم خانواده، خیلی چیزها تغییر کرد، نمی توان چیزی را ثابت نگه داشت. ثابت نگه داشتن پوشش به لحاظ منطقی ممکن نیست. 🔺 دو دسته هستند که یک دسته خواهان تغییرند و دسته دیگر خواهان عدم تغییر و دلیل این مسئله بحث منافع می باشد. در پوشش و حجاب هم همینطور. گاهی در مورد یک نفر دو رفتار دیده می شود. یکی از عناصر اصلی ساختار اجتماعی که می تواند همزمان بر روی هر دو گروه تأثیر بگذارد، نوع است. این دو گروه در خصوص پوشش به رقابت می پردازند که در نهایت به پذیرش یکدیگر می رسند. مثلاً در تهران دو الگوی رقابتی در بین پوشش وجود دارد. دسته اول، افرادی که خواهان پوشش کامل هستند و افرادی که خواهان آزادی هستند. این دو گروه در و ، به پذیرش هم نزدیک می شوند ولی هیچ یک بر دیگری غلبه پیدا نمی‌کنند. بردباری مکانیزم حل تضاد در جامعه می باشد. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 گزیده‌ای از نظرات برخی از حاضران در کارگروه 🔺 آقای دکتر صمدی: در یکی از نظرسنجی هایی که صورت گرفته بود، مشخص گردید که مصادیق حیا و عفاف در نظر افراد متفاوت است. مصاحبه ای که از برخی دانش‌آموزان در مدارس پخش شده بود را، احتمالاً دیده اید. این که در آن مصاحبه، زمانی که از دانش آموزان سؤال شده بود که چند درصد بچه های مدرسه نماز نمی خوانند، پاسخ آنها نسبت به آن که از آنها پرسیده بودند که آیا خودتان نماز می خوانید یا نه، بیشتر بود. جالب اینجاست که طبق آمار به دست آمده، با این که بچه ها به نماز خواندن خود اذعان کرده بودند، اما دیگران را دارای این ویژگی نمی دانستند. 🔺 آقای محمدی مقدم: این که فرمودید خود مردم قبول می‌کنند که چه پوششی بر جامعه حاکم باشد، این قضیه در غرب اتفاق نیفتاد و فشار و تصمیم گرفته شده از بیرون، باعث تحمیل نحوه پوشش در جامعه شده است و این نظریه در جامعه وجود ندارد. وقتی غربی ها یک با حجاب را نمی توانند تحمل کنند و او را از اماکن آموزشی اخراج می‌کنند، چگونه ممکن است که یکدیگر را بپذیرند؟ 🔺 خانم صراف نژاد: نظریه اجتماعی شما را در پوشش می پذیرم، اما بحث فقط مربوط به پوشش نیست. ارزش های انسانی نیز مطرح است. این مدل دودستگی مطرح شده را نیز، قبول ندارم که فرد با پوششی سنتی، حیا و عفت نداشته باشد. متأسفانه زمانی که حیازدایی در خانواده‌های مذهبی رخ می دهد، پوشش هم تغییر می کند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 خانم قوی پنجه: مسئله حجاب در چندین جای قرآن کریم آمده است و مسئله دینی می باشد. با توجه به اینکه گفتید که مسئله پوشش در جامعه تغییر می کند، چطور می توان این را با مبانی دین و قرآن تبیین نمود؟ در اسلام و قرآن آمده است که حجاب از گذشته بوده است. زمانی که آن جوان با دیدن پوشش نامناسب خانمی، به پیامبر اعتراض نمود و آن آیه حجاب نازل شد. به عقیده بنده حجاب امروزی جامعه امروز متأثر از هجمه های بیرونی خارج از کشور می باشد. 🔺 آقای بنده ئی: آن گونه که در کشورهای غربی، افراد از نظر اعتقادی و پوشش رویش دارند، در کشور ما افرادی هستند که از این لحاظ دارای ریزش هستند که باید دلایل آنها مورد بررسی قرار گرفته شود. 🔺 آقای دکتر رضوی: طبق مبانی اجتماعی، اگر رفتارهای افراد جامعه را بر روی نمودار ترسیم نماییم، درصدی از افراد پوشش نامطلوب و درصدی پوشش مطلوب دارند و بخش زیادی از افراد جامعه به حالت بینابین و متوسط هستند. ما باید سعی کنیم که افرادی را که پوشش نامناسب دارند، کاهش دهیم و آنها را به سمت افراد بینابین سوق بدهیم. 🔺آقای دکتر باغیشنی: در ارائه امروز، بین تغییر و سلب تفاوت قائل شده است. با توجه به بردباری های اجتماعی، در دانشگاه به عنوان یک جامعه کوچک، به نظر چه کاری می شود انجام داد که نیروهای طرفدار حجاب حالت اکثریت را پیدا کنند که در دانشگاه، پوشش مطلوب به عنوان یک محیط نخبگانی رعایت گردد؟ 🔺 آقای دکتر حسین زاده: به نظر می رسد که زاویه دید شما با اعضای کارگروه متفاوت است و این تفاوت زاویه دید نقطه اختلاف ما و شما می باشد. شما نگاه تان از پایین به بالا می باشد و این نگاهی اجتماعی است و نگاه ما از بالا به پایین و این نگاهی واقع گرایانه می باشد. هر کس بیشتر از سیاست گذاری و سیاست اندیشی کار کند، پیروز و موفق می باشد. ما نیاز به این دید داریم و فکر می‌کنم که باید نگاه از بالا به پایین باشد. 🔺 آقای وارسته پور: در خصوص پیش‌بینی شما که فرمودید طی ۱۰ یا ۱۵ سال آینده به تحمل و بردباری اجتماعی می رسیم بهتر است بگوییم که جریان جامعه در آینده به دو بخش عفیفانه و غیر عفیفانه خواهد شد. جریان اول تهاجم فرهنگی و نکته دوم مسائل داخلی می باشد و بعید است که جریان اسلامی داخل غرب را تحمل کند و بعید می‌دانم که به یک پایداری برسیم. 🔺 آقای دکتر تقی پور: آیا بردباری اجتماعی به خاطر مصادیق به وجود می‌آید؟ آیا تغییرات انجام شده، برگشت به اصول دارد؟ حفظ حجاب را در این تغییر و تحولات چطور می بینید؟ 🔺آقای دکتر طهمورث پور: بنده حجاب را مرتبط بر مسائل فرهنگی و آن را ریشه می دانم؛ اما مسائل فرهنگی ریشه ای تر هستند. فکر می کنم تا زمانی که آنها را حل نکنیم، نمی توانیم مسئله حجاب و پوشش را حل کنیم. برای مثال در کشوری مثل لبنان یک دختر بدحجاب و یک دختر باحجاب، هر دو در یک حزب و گروه هستند و این بردباری را که شما فرمودید، در کشوری مثل لبنان زیاد مشاهده می شود. برای مسئله حجاب باید عوامل اصلی حل شود تا بتوان حجاب را حل نمود. 🔺 آقای دکتر سعیدی رضوانی: زمانی که بحث ساختارها مطرح شد این تصور بود که تأثیر ساختارها بسیار مهم است و بدون توجه به آنها به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید. نگاه ما ساختاری می باشد و دنبال این هستیم که چطور ساختارها را عوض کنیم. پاداش اجتماعی بدترین عامل برای بدحجابی می باشد. چرا که اگر در محله های پایین شهر، فردی مانتوی کوتاه و پوشش نامناسبی داشته باشد، مورد توجه دیگران قرار می‌گیرد و افراد محله با خود فکر می‌کنند که این فرد از جای دیگری آمده و متعلق به این منطقه نیست. چرا که پوشش او متفاوت است و نگاه های خاصی به او می کنند و این نگاه‌ها حس خوبی به آن فرد بدحجاب می‌دهد که باعث می‌شود کوشش خود را به همین صورت ادامه بدهد. در نقد مباحث استاد گرامی جناب دکتر اکبری باید گفت که جهت‌گیری‌ تغییرات مهم است. نه آن که گفته شود حامیان حجاب تداوم خواه هستند و مخالفان حجاب تغییرخواه. برای مثال مجموعه ما نیز موافق تغییر ساختار فعلی هستیم. همانطور که بدحجابان خواستار تغییر پوشش به شکل آزادتری هستند، ما نیز ساختار تغییر پوشش به سمت کاملتر را خواهانیم. پس ما نیز جزء کنش‌گران تغییر محسوب می شویم نه کنشگران تداوم خواه. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 دکتر اکبری: 🔺طبق تحقیقاتی که انجام شده است، اهمیت مذهب خانواده و بازگشت به سنت ها مطرح شده است. با اینکه غرب از مرحله مدرن عبور کرده و وارد دوره پست مدرن شده است. چطور می شود ادراکات افراد را تغییر داد و اطلاعات جدید را تعریف نمود؟ دختر ۱۰ ساله بنده کیس مطالعاتی من است. وقتی در انیمیشن ها و بازی های موبایلی، زیبایی‌ها را نشان می دهند، فرزند من تا چه حد می‌تواند در مقابل آنها نماید؟ بنده به شخصه خودم دیدگاه‌های مذهبی دارم اما تا کجا می توانم در مقابل این استقامت کنم؟ در حال حاضر منابع بیشتر در دست دوستان تداوم خواه است اما قدرت بیشتر در دست گروه تغییرخواه. امروزه افراد، و و را با یکدیگر مغایر می دانند. من نیز معتقدم برداشت های کف جامعه در خصوص این مقوله ها تفکیک شده است. یعنی مردم جامعه کم‌کم به این دیدگاه می رسند که کسی که حجاب ندارد، لزوماً بی حیا نمی باشد و کم‌کم بحث پوشش را از حیا جدا می کنند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 در پاسخ به این که در سطح دانشگاه چه میشود کرد؟ باید گفت در حد تحول های فردی می توان اقدام نمود و از طریق ادراک سازی و نمونه سازی نمی توان افراد را متحول کرد. بایدها و نبایدها باید تبدیل به مطلوب شوند. یعنی افراد دوست داشته باشند که نسبت به امور عمل کنند و از روی اجبار نباشد. بنابراین با غفلت از ساختارها، برگزاری جلسات، طراحی پوستر، برگزاری کارگاه، کلاس و ... خیلی فایده ندارد. در تصریح صحبت یکی از اعضای کارگروه پدیده خود مقدس انگاری و دیگری پلید انگاری، پدیده رایج و صحیح می باشد. این پدیده در همه حوزه ها شایع می‌باشد که ریشه در عوامل سطح بالاتر دارد که دورویی در آنها بالاست. متأسفانه در مصاحبه های صورت گرفته دیگری نیز، فرد با دیدن تصاویر مربوط به نوع پوشش، پوششی را انتخاب می کند که پوشش خود متفاوت با آن می باشد. 💢 قبل از آغاز جلسه و در ساعت 15 نیز، مستند "قهرمانان خانه ما" پخش گردید که روایتگر یک معلم پرورشی سبزواری است که با ابتکار، بچه‌ها را در مسیر پژوهش تاریخ شفاهی از خانواده‎هایشان قرار می‌دهد. آشنا کردن نسل جوان با خاطرات انقلاب و جنگ، کار مقدس و شایسته‌ای است که در این فیلم دیده می‎شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#عفافگرایی #حیاورزی 💠روزی فاطمه زهرا سلام الله علیها به اسماء فرمودند: "چه بد است این تخته‌هایی که بدن مرده را برای تشییع جنازه روی آن می‌گذارند! زیرا وقتی زنی را روی آن قرار می دهند و پارچه ای بر بدنش می کشند، حجم بدن او معلوم است". 💠اسماء گفت: "من که در حبشه بودم، می‌دیدم مردم آنجا تابوتی از چوب درست می‌کردند و مرده را داخل آن می‌گذاشتند. شاید دیدنش شما را به شگفتی بیاورد؟ می خواهید آن را برای شما بسازم؟" 💠حضرت پاسخ فرموند: "آری" 💠سپس اسماء تختی را طلبید و آن را واژگون بر زمین نهاد و سپس چند چوب خواست و آنها را بر پایه های تخت محکم کرد. بعد هم پارچه ای به روی آن کشید و به فاطمه علیهاسلام نشان داد. 💠حضرت فاطمه تبسمی بر لب آوردند و فرمودند: "این خیلی خوب است. وقتی مرده را داخل آن قرار دهند و پارچه‌ای روی آن بکشند، دیگر معلوم نمی‌شود مرده مرد است یا زن". و فرمودند: "پس از مرگم، مانند همین را برای من بساز و مرا بپوشان. خداوند تو را از آتش بپوشاند". 📚منبع: کلینی، 228.3، ابن عبدالبر، 1897.4 #شهادت_حضرت_زهرا_سلام_الله_علیها_بر_تمام_عفافگرایان_تسلیت_باد . https://eitaa.com/umefafgaraei
🔻 كسى است كه در همان دوران ، عقيده، فضائل و را مى كارد. 🔥اگر فاسد شود، 👦🏽👧🏽👶🏽 فرزند ✅در سستى مى كند! ✅ را فرو مى افكند! ✅به دنبال لهو و لعب، از و آخرت غافل مى شود! ✅و براى فتنه از خانه خارج مى شود! 🔻و وقتى كه او شد، ديگر چيزى از عقيده، فضيلت و اخلاق نمى داند كه به بياموزد. 🔻كسى كه چيزى ندارد! نمى تواند آن را به ديگران نيز كند. https://eitaa.com/umefafgaraei
📸زنی که به دلیل ویروس کرونا ماسک پوشیده است، در حال چک کردن تلفن همراه خود در شانگهای چین برخی برای در امان ماندن از ویروس کرونا خودشان را به‌شدت می‌پوشانند ولی در برابر ویروس بی‌عفتی و انحراف جنسی که زیان‌بارتر از ویروس کرونا است خود را نمی‌پوشانند!!! @efaf_amin Kanoon-amin.ir
📚 🔹این اثر گران سنگ که با رویکردی فقهی، اجتماعی و سیاسی، به بررسی مسئله و تبیین رابطه آن با فحشاء و فسادهای جنسی پرداخته، در سال 1398 چاپ گردیده و دارای نه فصل به شرح زیر می باشد: 1️⃣قرآن و جاهلیّت 2️⃣قرآن و تبرّج 3️⃣فتوای مراجع عظام 4️⃣بانوان مؤمن و عرصۀ فعالیّت 5️⃣زن در نگاه سیاستمداران فاسد 6️⃣ولایت مطلقۀ فقیه 7️⃣زنان و قانون اساسی جمهوری اسلامی 8️⃣خطر تعطیل شدن کامل أمر به معروف و نهی از منکر 9️⃣وظایف بانوان 🔹در فصول دوم و سوم، ادلّه فقهیِ حرمت تبرّج بررسی و همچنین فتاوای مراجع عظام تقلید در این موضوع بیان شده است. 🔹در فصل چهارم، مصادیق فراوانی از بانوان مکرّمۀ اسلام و دفاع از جایگاه حجاب و پاسخ به شبهۀ تزاحم حجاب با حضور اجتماعی بانوان در عرصه های مختلف مطرح گردیده است. 🔹در فصل پنجم، با بیان آمار فسادهای جنسی و اخلاقی، رابطۀ تبرّج و فحشاء را به ذهن تقریب نموده و از سوءاستفادۀ سیاستمداران فاسد، از جنسیّت زن پرده برداشته شده است. 🔹شاید برجسته ترین و جذّاب ترین فصل از نگاه آشنایان با شبهات روز جامعه، فصل ششم باشد که در آن تلاش شده به شبهاتی از قبیل شیوه تعامل رهبر معظّم انقلاب با تبرّج و بی حجابی، قابل پذیرش بودن تبرّج امروزی در قالب احکام حکومتی و تزاحم برخورد با تبرّج و بی حجابی با جذب حداکثری، پاسخ داده شود. 🔹در مجموع می توان هشتمین کتاب حضرت آیت الله وفسی را مکمّل و متمّم کتاب ارزشمند حجاب قرآنی ایشان و شاهکاری دیگر در راستای احیای فرهنگ ناب فاطمی و دفاع از ارزش های انقلابی دانست. https://eitaa.com/umefafgaraei
💠نشستی صمیمی با حضور ، آقای و سرکار خانم ، در کارگروه عفاف‎گرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی در تاریخ سه شنبه 8 بهمن ساعت 12:30 الی 14:00 برگزار گردید. این زوج که به تازگی و در تاریخ 21 دی ماه، در دانشگاه تربیت مدرس، با ادای شهادتین به دین مبین اسلام مشرف شده‎ بودند، جهت زیارت حرم مطهر امام رضا علیه السلام به مشهد مقدس سفر نموده‎ و در این جلسه حضور یافتند. https://eitaa.com/umefafgaraei
💠دکتر نیکی تال، ریاضیدان و دانشجوی پسادکتری دانشگاه تربیت مدرس و خانم داریا فیودوروا دانشجوی رشته کارگردانی تئاتر دانشگاه مسکو، اذعان نمودند که تا پیش از گرایش به دین مقدس اسلام، فاقد هرگونه اعتقادات و گرایشات مذهبی بودند. دکتر نیکی تال 31 ساله که متولد سن پترزبورگ هستند، پس از گرایش به دین مبین اسلام و تحت تأثیر شخصیت والای شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، نام خود را نهادند و خانم داریا فیودوروا نیز که 26 سال دارند، بین انتخاب دو نام و سکینه مردد هستند. دکتر قاسم در پاسخ به سؤال حاضرین و دلیل برگزیدن دین اسلام اظهار نمودند، علیرغم اینکه به گونه‌ای دیگر متولد شده بودم، به‎دلیل درگیری‎های ذهنی با مسائل اعتقادی، تصمیم به تغییر مسیر زندگی خود گرفتم. چرا که احساس نمودم بدون برخورداری از اعتقادات، فردی غیرمفید هستم. ایشان دلیل گرایش به اسلام و مذهب شیعه را حاصل مطالعات چند ساله، ارتباطات با مسلمانان روسی، توضیحات پدر غیرمسلمان خود و در نهایت دستیابی به شناخت بیشتر در ایران، عنوان نمودند. خانم زینب نیز دلیل گرایش خود به دین اسلام را ندای درونی قلب خود دانستند و در پاسخ به این سؤال که اگر در روسیه نسبت به نوع پوشش شما اعتراض گردد، چه عکس‎المعلی را نشان خواهید داد، پاسخ دادند که دلیل انتخاب این پوشش را توضیح خواهم داد و نوع نگاه و برخورد اطرافیان نیز، اهمیت چندانی نخواهد داشت. ایشان همچنین از دیدن پوشش‌های کامل بانوان در ایران اظهار خرسندی و رضایت نمودند. https://eitaa.com/umefafgaraei
💠دکتر قاسم اذعان نمودند که ابتدا خانم داریا دین اسلام را برگزیده‎اند و بر این باور بودند که شیعه در سطح جهان در حال فراگیر شدن است. این زوج روسی در پاسخ به سؤالات مطرح شده در خصوص چگونگی دعوت سایرین به دین مبین اسلام، اذعان نمودند که امیدوارند اطرافیان، با مشاهده رفتار و #سبک_زندگی صحیح ما به دین اسلام گرایش یابند. https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 سی و نهمین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1398 💬 عنوان نشست: "معرفی تشکیلات مطالبه گری: مطالبۀ تلفنی، گزارش فعالیت‌ها، راهکارها و درخواست هم‎افزایی در پاره‎ای مسائل" 👤ارائه دهنده: سرکار خانم تکتم حائری، مطالبه‌گر و فعال فرهنگی در عرصه عفاف ⏰ زمان: چهارشنبه 16 بهمن ساعت 15:00 🎥 اکران مستند "آثار بدپوششی" و داستانی "برای هانا" ساعت 14:45 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei