eitaa logo
عفاف گرایی
316 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1هزار ویدیو
56 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
📣📣📣همراهان گرامی کانال 🍃با سلام و ارادت 📛 با نظر به وضعیت اسفناک جامعه و رشد غیرقابل وصیف ‎ها (سینمایی و شبکه نمایش خانگی) و کتاب‎های (کودک، نوجوان و جوان) با محتواهای ، ، ، ، ، سرشار از دیالوگ‌ها و شوخی‌های جنسی و...، در مسیر ، ، و ، می‎بایست اقدامی صورت پذیرد و دست روی دست گذاشتن روا نمی‎باشد. ♨️ متأسفانه مخاطبان ایرانی، که عمدتاً ، و ایران عزیز می‎باشند، با مشاهده و یا مطالعه آثاری که مملو از مباحث غیراخلاقی و غیرارزشی می‎باشد، وارد فضاها و باورهایی دور از سطح مطلوب می‎گردند و نمی‎توان آینده روشنی را برای ایشان متصور بود. 🔥 شواهد حاکی از آن است که نظارت خاصی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر سازمان‎های ذیربط، بر روی آثار ارائه شده در سطح جامعه نمی‎باشد و هر فردی با هر نظام فکری، اعتقادی و اندیشه‎ای، در هر سطح از تسلط به زبان، نسبت به ترجمه کتاب‎های داستان اقدام نموده و ناشرها نیز، بدون سخت‌گیری‌ به‎خصوصی کتاب‌های ترجمه را به‎صورت گسترده منتشر می‎کنند و محتواهای غیراخلاقی و سخیفانه برخی فیلم‏ها نیز، گویای نابسامانی نظارتی در آن عرصه می‎باشد. بدین ترتیب در حال حاضر، با حجم گسترده‎ای از کتاب‌های سطحی و کپی شده غربی در موضوعات مختلف، برای سنین کودک، نوجوان و جوان، مواجهه شده‎ایم که نگرانی خانواده‌ها و دغدغه‎مندان فرهنگی را، در خصوص لطمه دیدن باورها و اخلاقیات نسل امروز و فردای جامعه، گسترش داده است. ♨️ بنابراین برای رهایی از این ، نیاز است که با انجام جهادی فرهنگی، به آگاهی بخشی مسئولین، جامعه و به‌خصوص که مسئولیت خریداری کتاب و فیلم را برای کودکان‎شان، به عهده دارند، پرداخت و با گوشزد نمودن معضلات و انحراف‎های اخلاقی موجود در فیلم‎ها و کتاب‎های ارائه شده در سطح جامعه، تبعات منفی آن را کاهش داد. 💠 بدین منظور کارگروه عفاف‎گرایی و تربیت جنسی در نظر دارد، با ایجاد ، به طور جدی به این عرصه ورود نماید. کارگروه مذکور در پی آن است که نسبت به نقد و بررسی مجموعه‎ای از فیلم‌ها، اعم از آثار سینمایی و خانگی و کتاب‌های داستان‌ کودک، نوجوان و رمان بپردازد. این کارگروه در همین راستا، کتاب‎هایی را گزینش و خریداری نموده و فرم‎هایی نیز، جهت نقد فیلم‎ها و کتاب‎ها طراحی شده است. بزرگوارانی که مایل به همکاری با کارگروه نقد فیلم و کتاب هستند، آمادگی خود را در این خصوص به آیدی @gholami35 و یا شماره‎های تماس 05138804866 و 09024876210 اعلام نمایند تا فرم‎های طراحی شده، به همراه توضیحات مورد نیاز برای ایشان ارسال گردد. لازم به ذکر است که مشارکت در این فعالیت فرهنگی، تخصص و تجربه خاصی را نمی‌طلبد و به سهولت انجام می‏پذیرد. 💠 در صورت تمایل به همکاری با کارگروه، در صورت انتخاب مشاهده و نقد فیلم سینمایی و نمایش خانگی، در صورتی که فیلم موردنظر را در دسترس ندارید، نسبت به خرید آن اقدام نمایید و کلیه هزینه خرید آن توسط کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پرداخت خواهد شد. در صورتی هم که مایل به نقد کتاب‎های دارای انحرافات اخلاقی و آموزش‎های ضدارزشی و ضدفرهنگی می‎باشید، کتاب‎های مذکور با مراجعه به پژوهشکده مطالعات اسلامی قابل دریافت می‎باشد. 💠 کلیه نقدها و فرم‎های دریافتی از سوی علاقه‎مندان و دغدغه‎مندان فرهنگی، ادغام گردیده و همراه با درج نام کلیه مشارکت‎کنندگان، طی گزارشی مبسوط به مبادی ذیربط ارسال خواهد شد. همراهی شما سروران ارجمند مزید امتنان خواهد بود. ✍️ دکتر محمود مسئول کارگروه عفاف‎گرایی و تربیت جنسی https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
(س) 🔷حضرت فاطمه معصومه (س) در 173 در منوره چشم به جهان گشودند. ایشان از کودکی تا جوانی، تحت پدر بزرگوارشان (ع) و برادر مکرّمشان (ع) قرار داشتند و در علم و تقوا و پاسخ به پرسش های مراجعان به مقامی رسیدند که مدال افتخار "فداها ابوه" از پدر خود دریافت داشتند. 🔷 (س) با رفتار خود جهان را متحول کردند. (س) یعنی (س)، (س) و ادامه قصه (س) در جستجوی برادر. 🔷اما با توجه به تأکید بر اهمیت در اسلام و از طرف دیگر، نهی شدن بر مجرد زندگی کردن، این پرسش رخ می نماید که چرا حضرت معصومه با آن مقام علمی و آگاهی ای که از دستورات اسلام و سنّت (ص) داشتند، ازدواج نکردند و تشکیل خانواده ندادند؟ از طرف دیگر، بر اثر موقعیت علمی و معنوی و زیارتی آن حضرت، بسیاری از امروز آن حضرت را بعنوان در رعایت و و ، برای خود پذیرفته اند که ازدواج نکردن آن حضرت، ممکن است بهانه ای برای فرار از ازدواج باشد. 🔷نظریات مختلفی برای ازدواج نکردن آن حضرت بیان شده، اما اختناق هارون الرشید در آن دوران، چنان شدید بود که حتی کسی جرأت نداشت برای پرسیدن مسائل شرعی به در خانه موسی بن جعفر (ع) مراجعه کند، چه رسد به اینکه بعنوان آن حضرت، رفت و آمدی با ایشان داشته باشد. 🌿اول ذیقعده سلام الله و بر مبارک باد 🌸🌸🌸 https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔺 انسان برای انتقال پیام‌های خود به دیگران، چاره‌ای جز با همنوعان و با سایرین ندارد. 🔺 با عنایت به ضرورت ارتباط گفتاری میان زن و مرد و لزوم تنظیم فعالیت‌ها بر اساس باورهای مذهبی و دستورات وحیانی، این پرسش مطرح می‌شود که دیدگاه اسلام در خصوص چگونگی ارتباط گفتاری با و ضوابط آن چیست؟ 🔺 با مراجعه به قرآن و روایات، می‌توان نمونه های ارتباط گفتاری زنان و مردان نامحرم را یافت: 🔺 حضرت سلیمان با ملکه سبا، حضرت موسی با دختران حضرت شعیب، خواهر حضرت موسی با مأموران فرعون، جناب سلمان با حضرت فاطمه، گفتگوی مردم با حضرت مریم، زنان با پیامبر اکرم، زنان با حضرت علی و... 🔺 بنابراین گفت‌وگوی زن و مرد نامحرم در مسائل مورد نیاز زندگی بطور متعارف، منع شرعی ندارد. اما آیا در خصوص کیفیت این ارتباط و چگونگی سخن گفتن، محدودیتی ذکر شده است؟ 🔺 قرآن در بیانی زیبا، در آیه 32 سوره احزاب، در عین احترام به استفاده زنان از حق طبیعی خود در سخن گفتن و گفت‌وگو با دیگران، آنان را از "خضوع در قول" کرده است: 🔺 "به گونه‌ای هوس‌انگیز سخن مگویید، که بیماردلان در شما طمع کنند و به شیوه‌ای سخن بگویید". 🔺 برای مردان و زنان شایسته است که در موارد ضروری، با نامحرم ارتباط کلامی داشته باشند و به هنگام سخن، بطور سخن بگویند و از ادای کلمات به طرزی که از مخاطب دل‌ربایی کنند و او را نسبت به مسائل جنسی به طمع بیندازند، پرهیز کنند و تا جای ممکن، از پرگویی و پرداختن به سخنان طنز و شوخی، پرهیز نمایند. ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 انیمیشن شجاع در (سوم تیر ساعت 14) از شبکه پویا (شبکه کودکان زیر 12 سال) پخش شد! 🔺 داستان مربوط به دختر پادشاه، با صفی از است که، نیازی نمی بیند را پیدا کند تا در کنارش به خوشی زندگی کند و بنابراین تک تک خواستگارانش را با سردی و غرور از خود می راند. 🔺 مریدا دختری با مهارت های تیر اندازی بالا و روحیه ای سرسخت است و علاقه ای به دنیای کسالت بار زنان زمانه خود ندارد و مدام به خود بی احترامی و با او بگو مگو میکند. 🔺 روزی بر سر یکی از خواستگاران، بحثهایی میان مریدا و مادرش سر می گیرد و مریدا با عصبانیت از قصر خارج می شود و پس از آشنایی با جادوگر، از او میخواهد تا سحری انجام دهد تا مادرش، تا این حد به او و کارهایش خرده نگیرد، اما در عوض این جادوگر ملکه را تبدیل به خرسی سیاه می کند. مریدا تنها 2 روز فرصت دارد تا این طلسم جادوگر را خنثی کند وگرنه مادرش برای همیشه تبدیل به خرس خواهد شد! در این راه افراد منطقه هم که دل خوشی از این نوع خرس ندارند سعی می کنند تا او را نابود کنند اما مریدا هربار با هایش مانع از انجام اینکار می شود تا بدین سان مادرش از اینکه تابحال پی به استعدادهای پنهانی دخترش نبرده، شود. 📌 تماشای چنین انیمیشنی برای زیر 12 سال، چه پیام های مثبتی می تواند در پی داشته باشد؟!؟ 😔😡🙄 https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🍂در هیاهوی گم شده‎ام. میان صدای بوق ماشین‎ها، معامله آدم‎ها و چهره غمگین و شادشان حیرانم. 🍂حال انسان‎ها عوض شده است. گویی مانکن‎هایی برای لباس بر روی زمین شده‎اند. 🍂...، غریب‎ترین و مظلوم‎ترین پوشش این روزهاست. 🍂چشمانم را می‎بندم و پرنده دلم، به سوی پرواز می‎کند. منافقین او را با چادرش خفه کردند. نمی‎دانم چرا مردم با چادر قهر کرده‎اند! آن را بوسیده‎اند و گوشه کمدهایشان خاک می‎خورد. 🍂چشمانم به بافته شده زیبایی می‎افتد. بافت این موها، مرا یادِ دست‎های بسته می‎اندازد. 🍂نمی‎دانم بافت دست‎های بسته محکم‎تر است یا بافت موهای رها شده در خیابان‎ها؟ آنان با دستِ بسته هم کردند اما ما، با دست‎های باز چه می‎کنیم؟! 🍂روز به روز لباس‎ها آب می‎رود. خیاط سلیقه‎ها، قد شلوارها را کوتاه‎تر می‎کند و بخیل می‎شود در خرج کردن دکمه برای که لبه‎هایش از هم فراری‎اند. 🍂یادم به شهدایی می‎افتد که دست‎هایشان را فدا کردند، اما پیراهن‎هایی با آستین بلند می‎پوشند تا کسی را مدیون و نبینند. 🍂کمی آن‎طرف‎تر را می‎بینم کنار این ‎های خوش رنگ و بدلباس، که رگ بر گردن‎شان نبض ندارد و بی‌خیال به این نمایش لبخند می‎زنند. 🍂شلوارهایشان در نبرد بین افتادن و نیفتادن معلق مانده و رنگ شده و ابروهای خوش فرمشان گاهی مرا گمراه می‎کند که نکند این ها باشند. 🍂 گرفته و پایان تلخ قصه است. ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃ندیدم شهی در دل آرایی تو / به قربان اخلاق مولایی تو 🍃تو خورشیدی و ذره پرور ترینی / فدای سجایای زهرایی تو 🍃نداری به کویت، زِ من بی نواتر / ندیدم کریمی به طاهایی تو 🍃نداری گدایی به رسوایی من / ندیدم نگاری به زیبایی تو 🍃نداری مریضی به بد حالی من / ندیدم دمی چون مسیحایی تو 🍃نداری غلامی به تنهایی من / ندیدم غریبی به تنهایی تو 🍃نداری اسیری به شیدایی من / ندیدم کسی را به آقایی تو 🍃امید غریبان تنها کجایی؟ / چراغ سر قبر زهرا کجایی؟ 🍃تجلی طه، گل اشک مولا، دل آشفتۀ داغ آن کوچۀ غم 🍃گرفتار گودال خولی، گرفتار غمهای زینب، سیه پوش قاسم 🍃عزادار اکبر گل باغ لیلا، پریشان دست علم گیر سقا 🍃نفس‎های سجاد، نواهای باقر، دعاهای صادق 🍃کس بی کسی‎های شب‎های کاظم 🍃حبیب رضا و انیس غریب جواد الائمه 🍃تمنای هادی، عزیز دل عسکری، پس نگارا بفرما کجایی؟ کجایی؟ کجایی؟ 🍃دلم جز هوایت هوایی ندارد / لبم غیر نامت نوایی ندارد 🍃وضو و اذان و نماز و قنوتم / بدون ولایت بهایی ندارد 🍃دلی که نشد خانه ی یاس نرگس / خراب است و ویران صفایی ندارد 🍃بیا تا جوانم بده رخ نشانم / که این زندگانی وفایی ندارد... 🍃 https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔷 درِ اتاقِ رئیسِ "مؤسسه اسلامى نیویورک" را گشود و بی مقدمه گفت: "مى خواهم مسلمان شوم"! 🔷 مرد سرش را از روى کاغذ برداشت و چشمش به جوانى افتاد که چیزى از وجاهت و جمال کم نداشت. گفت: "باید بروى تحقیق کنى. دین چیزى نیست که امروز آن را بپذیرى و فردا رهایش کنى". 🔷 قبول کرد و رفت، مدتى بعد آمد. مرد راضى نشد... باز هم باید تحقیق و مطالعه کنى. آن قدر رفت و آمد که دیگر صبرش لبریز شد. فریاد کشید و گفت: "به خدا اگر مسلمانم نکنید، مى روم وسط سالن داد می زنم و مى گویم من مسلمانم". 🔷 مرد فهمید که این دختر جوان در عزم خود جدى است. روز میلاد (ص) جشنى به پا کردند و او در آن مجلس مسلمان شد و براى اولین ‌بار را پذیرفت. 🔷 خانواده مسیحى دختر که با یک پدیده جدید مواجه شده بودند، شروع به آزار و اذیت او کردند و روز به روز بر سختگیرى و فشار خویش افزودند. دختر مانده بود چه کند! 🔷راه مؤسسه اسلامى نیویورک را در پیش گرفت و مسئولان این مرکز را در جریان وضعیت خود قرار داد. آنان نیز با برخى از علماى ایران تماس گرفتند و مطلب را با آنان در میان گذاشتند. در نهایت، کار به اینجا رسید که اگر خطر جانى او را تهدید مى کند، اجازه دارد خود را بردارد. 🔷 دختر پرسید: اگر من روسرى خود را برندارم و در راه کشته شوم، آیا محسوب مى شوم؟ 🔷 پاسخ شنید: آرى و او با صلابت گفت: "والله قسم روسرى خود را برنمی‌دارم، هر چند در راه حفظ حجابم، جانم را از دست بدهم". ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺چگونگی در جامعه اسلامی از نظر 🔶آیا به نام آزادی، زنان و مردان می توانند با شیوه ها و لباسهای نامطلوب و ناموزون، در جامعه و محل کار حاضر شوند؟ 🍁هفتم تیر ماه سالروز شهادت مظلومانه و 72 تن از ياران امام خميني (ره) تسلیت باد. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 چند سالی است که نگرانی‌ها درباره آمار و در کشور به اوج خود رسیده است. 🎥آمار سالانه و از سال ۵۸ تا ۹۸ به روایت تصویر https://www.mashreghnews.ir/news/1087796/ 🔺 با مقایسه آمار‌های ازدواج ۵ سال اخیر در کنار یکدیگر می‌توان به این نتیجه رسید که متأسفانه آمار ازدواج سالانه رو به کاهش است؛ اما آمار طلاق تقریباً ثابت و با تغییرات حداقلی همراه بوده است. 🔺 با توجه به شیوع ، آمار ازدواج در پایان سال ۹۸ تا به امروز، یافته است. 🔺 با توجه به منع تجمعات برای پیشگیری از گسترش کرونا، امکان برگزاری مراسم ازدواج وجود ندارد؛ به همین دلیل تعداد زیادی از جوانانی که تصمیم به شروع زندگی داشتند، فعلاً تصمیم خود را به حالت تعویق در آورده‌اند. 🔺 این در حالی ست که اگر همین جوانان مدتی بعد بخواهند مجدداً اقدام به آغاز زندگی مشترک کنند، به دلیل و تورم ممکن است دیگر امکان انجام آن را نداشته باشند. پیش‌بینی می‌کنیم که این موضوعات، تبعاتی را برای شروع جوانان ایجاد کند. 🔺 کاهش آمار ازدواج حتی در سال آینده نیز مشاهده خواهد شد. 🔺 تأثیر این موضوع روی سال آینده و همچنین ساختار کشور نمایان خواهد شد. 🔺 باید در خصوص و بدون مراسم، برای فرهنگ سازی شود. 👤 محمدمهدی معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان https://www.yjc.ir/fa/news/7358237/ https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔷هشتمین نشست در سال 1399 🔷با عنوان "بررسی ابعاد و حادثه قتل " 👤با ارائه آقای دکتر حسن پژوهشگر پسادکتری علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد و آقای دکتر محمود ، مسئول کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی ⏰در تاریخ چهارشنبه 4 تیر ماه ساعت 17:30 🎧به‎صورت وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy و حضوری در محل پژوهشکده مطالعات اسلامی، با حضور تعدادی از اعضای هیئت علمی، مسئولین فرهنگی آموزش و پرورش، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برگزار گردید. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔷دکتر اسلامیان به دلیل برنامه‎ای از قبل تعیین نشده، حضور فیزیکی در جلسه نداشتند و محتواهای آماده شده ایشان توسط دکتر سعیدی رضوانی بازخوانی و ارائه گردید. در ابتدای این نشست، ضمن مرور سانحه مرگ رومینا اشرفی، دختر نوجوانی که در پی دوستی خیابانی، از منزل متواری شده و زمینه خشم پدر و اتفاقات بعدی را فراهم می‎آورد، به آمار فرزندکشی و قتل‎های ناموسی در ایران و جهان، طبق آمارهای ارائه شده و پژوهش‌های انجام گرفته، اشاره گردید. دکتر اسلامیان، علل بروز قتل‎های ناموسی در ایران را مواردی از جمله: ارتباط نامشروع با فرد نامحرم، اختلافات زوجین، روابط ناسالم والدین و فرزندان، اقتصاد نابسامان، استرس شدید و... برشمردند. در ادامه جلسه، اجزای پازل قتل رومینا اشرفی و ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، حقوقی و قانونی، فقهی، روانشناختی و تربیتی این مسأله بازخوانی گردید. https://eitaa.com/umefafgaraei