eitaa logo
عفاف گرایی
443 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
66 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥واکنش والدین در خصوص دوستی با جنس مخالف یا ازدواج ❌با پدر و مادرت تماس بگیر و بگو دوست‌پسر/دختر دارم! 🍃خب... مبارکه... 🍃مشکلی ندارم... 🍃عکسش رو برام بفرست. ✅با پدر و مادرت تماس بگیر و بگو می‌خوام برم خواستگاری یا خواستگار دارم! 🍂 خجالت نمیکشی؟ 🍂چی داری میگی؟ حالت خوبه؟ 🍂بگو قصد ازدواج ندارم... 📌قضاوت با شما @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔶در هر زمینه‌ای و ‌ای وجود دارد که به تبع آن، دامنه ‌ای شکل می‌گیرد. 🔷برای حرکت به سمت قله باید در مسیری قرار گرفت که سمت و سو‌های مشخص شده، انسان را به سمت قله سوق دهد. 🔶وقتی در جامعه‌ای مثلاً در زمینۀ ورزش، شخصی به‌نام جهان‌ پهلوان تختی، می‌شود هدف، می‌شود الگو، می‌شود قله، به تبع ‌آن، دامنه‌ای از انسان‌هایی شکل می‌گیرد که 🔺بوی ایثار و از خودگذشتگی می‌دهند، 🔺بوی مردانگی و مروت می‌دهند، 🔺بوی پهلوانی و آداب و ادب و تندرستی می‌دهند، 🔺بوی اخلاق می‌دهند، 🔺بوی معنویت و موفقیت می‌دهند و... 🔷اما وقتی با یک غرض شومی، تتلو و امثالهم، در اثر تبلیغات حساب ‌شده ‌ای به عنوان قله معرفی می‌شوند، به تبع آن در جامعه چه دامنه‌ای شکل می‌گیرد؟ 🔶چه چیزی الگو و سرمشق می‌شود؟ چه ادبیاتی گفتمان می‌شود؟ 🔷جامعه به سمت چه هدفی حرکت می‌کند و چه فرهنگی شکل می‌گیرد؟ 🔻فرهنگ قمار‌بازی و شرط بندی، 🔻فرهنگ بی‌بندوباری و هرزه ‌گویی، 🔻فرهنگ فحش و ناسزا، 🔻فرهنگ بی‌اخلاقی، 🔻فرهنگ بی‌قیدی، 🔻فرهنگ اعتیاد و مصرف مواد مخدر و ... ✍️علیرضا علی‌آبادی @umefafgaraei
⭕️ مبارک است ان شاءالله! 🔹عادی شدن این صحنه و صحنه‌هایی از این زشت‌تر، در کشوری که هنوز پیکر شهدای گمنام و مفقودالاثر در خیابان‌های آن تشییع می‌شود و تنها حکومت دینی دنیا به شمار می‌آید را به این عزیزان تبریک عرض می‌کنیم: ▪️به اساتید معظمی چون مرتضی آقاتهرانی که در طول سال‌ها حضور در مجلس گامی برای اصلاح و به روز کردن قانون "بی‌خاصیت" مقابله با بی‌حجابی برنداشته و اصولا متوجه عادی شدن بی‌عفتی در کشور نشده و کلامی در اعتراض به این روند فاجعه بار بر زبان نیاورده و مهم‌ترین موضع‌شان در برابر شهادت و جراحت پی‌درپی آمرین به معروف "سکوت" بود! ▪️ به سرداران پرافتخاری چون حاج باقر قالیباف که به توصیه مشاوران و اطرافیان، پرداختن به مقوله امنیت اخلاقی و دفاع از حکم الهی حجاب را دون شان خود دیده و قدمی هم در مسیر حفاظت از حرمت خون همسنگرانشان برنداشتند! ▪️به روحانیون مشهور و پرمخاطبی که در منبرها درباره "مبانی فلسفی حکومت مهدوی" گرفته تا "ضرورت پرسمانی کردن اصول اخلاقی" سخن گفتند اما یادمان نمی‌آید حتی یک بار در اعتراض به زیر پا رفتن حکم الهی حجاب در مملکت امام زمان (عج) موضعی گرفته باشند! ▪️ به عدلیه عزیز که سال‌هاست بی‌حجابی را جرم نمی‌داند و مروجان و بانیان بی‌حجابی را مجازات نکرده است! ▪️به مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری در چهل سال اخیر که برای ترویج حجاب و عفاف حتی یک فیلم نیم ساعته هم نساختند! ▪️و به سربازان و پاسداران گمنام و نیروهای عزیز امنیتی، که نخواستند باور کنند ترویج بی‌حجابی و بی‌عفتی "موفق‌ترین روش براندازی جمهوری اسلامی" است. @pas_kouchehaie_enghelab
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
📣📣📣 بیست‎وچهارمین نشست در سال 1400 ✅به صورت و 💬 با عنوان: «بازاریابی شبکه ‎ای نوین و چالش‎های فرهنگی آن با محوریت مسئله عفاف و حجاب» 👤با ارائه جناب آقای هادی علیائی ‎نیا؛ پژوهشگر بازاریابی شبکه‎ ای کشور ⏰ زمان: چهارشنبه 12 آبان ماه ساعت 15:15 🎥همراه با پخش مستند ساعت 15:00 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، سالن شورای شماره 1 ✅ خواهشمند است جهت مشارکت حضوری در نشست، با آیدی @gholami و یا شماره 05138804854 هماهنگ نمایید. 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر انگلیس # مرگ بر آمریکا 🇮🇷 کانال قرارگاه https://eitaa.com/ghrarghah_zeinab
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔶 فشارهای اجتماعی و سیاسی، به سادگی انجمن روان پزشکی آمریکا (APA) را وادار به حذف برخی از طریق رأی گیری در این انجمن، از کتابچه راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM) نموده است. 🔶 این انجمن سپس برای اقدام مذکور، استدلال هایی را مطرح نموده که همگی از جنس برداشت های کلی نسبت به تمیز وضعیت های بهنجار از نابهنجار هستند. دلایلی همچون: 🍃 شیوع بالای یک رفتار، 🍃 راحت بودن فرد با آن 🍃 و فقدان اختلال عملکرد در افراد واجد یک رفتار 🔶 به عنوان توجیه بهنجار دانستن رفتار موردنظر عرضه شده اند. 👤 دکتر سیدعلی ، پزشک، روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز 👈در مقالات خود، با در نظر گرفتن معیارهای تمیز وضعیت بهنجار از نابهنجار و اشتباهات انجمن روان پزشکی آمریکا در به کارگیری این معیارها، به دیدگاه ها و برداشت های انجمن نسبت به تعیین وضعیت های سالم و ناسالم به ویژه در خصوص پرداخته است. ✅ این معیارها که در حیطه های روانشناسی و پزشکی برای تشخیص وضعیت سالم از بیمار به طور گسترده به کار می روند نشان می دهند که پدیده هایی چون و را نمی توان طبیعی دانست. 📃 مقاله "نقد حذف همجنسگرایی و خودارضایی از فهرست اختلالات جنسی در دی اس ام" 🔺 به زبان انگلیسی در نشریه روانپزشکی آمریکایی https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/MMdDejgL5ftf4zt 🔻 و فارسی https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/pMfaq8tPAJ73E27 @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
️🎥 چند تار موی خانم ها برای کی جذابه؟! 🎙دکتر علی غلامی @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🌵مهم‌ترین شاخص آغاز دوره نوجوانی تجربه است و در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد دانش آموزان کلاسهای چهارم، پنجم و ششم ابتدایی دیگر نیستند بلکه "" اند و نیاز به آرامش بیشتری دارند. 🌵حدود ۴۰، ۵۰ سال پیش آغاز دوره نوجوانی پسران از سنین ۱۵ و ۱۶ سالگی و دختران بین ۱۴ تا ۱۶ سالگی بود، اما اکنون به ۱۰ تا ۱۱ و بعضاً ۱۲ سالگی رسیده است و گروه سنی ۱۰ الی ۱۱ سال تا پایان ۱۸ سال در گروه سنی نوجوانان قرار می‌گیرند. ✴️باید همگان بدانند بچه‌ای که هم‌اکنون در مقطع چهارم یا پنجم دبستان است، بالغ است و بالقوه می‌تواند شود و این ویژگی‌ها توجه بیشتری را می‌طلبد و حمایت می‌خواهد. اگر این دانش آموزان حمایت و هدایت شوند، می‌توانند قدرت خلاقیت بیشتری داشته باشند. چراکه دوران نوجوانی و بلوغ فرصتی برای رشد سریع است و یکی از دوره‌هایی که سلول‌های مغز سریع رشد می‌کند، است، از این رو این نوجوانان نیاز به و محبوب دارند. ❇️کاهش سن بلوغ کاملاً طبیعی بوده و این مسئله‌ای جهانی است. از جمله دلایلی که منجر به جنسی شده، تغییر الگوهای تغذیه و مصرف بیش از اندازه فست فودها، گوشت و مرغ است. ✍️ دکتر غلامعلی افروز @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
☘️در یک نگاه، حاصل استدلال، اقناع ذهنی و به تعبیر عمومی امری حاصل از فرهنگ سازی است تا شناخت افراد تغییر یابد. ☘️چنانچه موضوع به عنوان یک مثال مورد بحث قرار گیرد، ممکن است فواید حجاب و مضرات بدحجابی برای قانع شدن افراد بیان شود، که این امر نگاهی خوب و در عین حال ناقص است. زیرا تنها بر روی ، و تکیه دارد؛ در حالیکه انتظار می رود که به برسد. ☘️گویا یک معادله خطی وجود دارد که چنانچه دانش و بینش دادید، کنش تحویل می‎گیرد؛ در حالیکه به ویژه در فضای جامعه ما، عامل در پدید آوردن کنش ها، رفتارها و عمل افراد در بسیاری از موارد از دانش ها مؤثرتر است. 📌نمی توان در خصوص افراد تصور نمود که با استدلال، نصیحت و سخنان منطقی موفق می‎شویم. ⭕️شناخت آثار گناه و نشان دادن ضررهای آن خوب است، اما کافی نیست. ❌برخی تصور می کنند که با سواد رسانه ای، می توان نوجوانان را از رسانه ها دور کرد؛ در حالیکه کافی نیست. در باید عامل عدالت اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد‌. ✅چنانچه تربیت حداقلی ‌داشته باشیم، با توجه به پیچیدگی ژرف که به هزاران مسئله مرتبط می شود، با استدلال، اقناع و فرهنگ سازی نمی توانیم آن را اجرا کنیم. ✍️ دکتر محمود سعیدی رضوانی 📚چالش میان تربیت حداقل و حداکثری در امر جنسی https://rihu.ac.ir/fa/book/37350 @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سنگر حجاب 🌺شهید مطهری می فرماید: 🌱در هر جنگی یک مقدم وجود دارد... 🌱که اگر آن را بگیرد، عملاً موفق و پیروز شده است. 🌱سنگر اول اسلام و بانوی اسلامی، اوست. 🌱اگر حجاب فتح شود، 🌱عملاً کاری از دست ما برنمی‎آید... @umefafgaraei
♦️داستان آهنگری که دستش نمی‌سوخت!♦️ 🔹سید محمد اشرف علوی می‏نویسد: « در سفری به مصر، آهنگری را دیدم که با دست خود آهن گداخته را از کوره آهنگری بیرون می‏آورد و روی سندان می‏گذاشت و حرارت آهن به دست وی اثر نمی‏کرد. با خود گفتم این شخص، مردی صالح است که آتش به دست او کارگر نیست. ازاین‏رو، نزد آن مرد رفتم، سلام کردم و گفتم: «تو را به آن خدایی که این کرامت را به تو لطف کرده است، در حق من دعایی کن.» مرد آهنگر که سخن مرا شنید، گفت: «ای برادر! من آن‏گونه نیستم که تو گمان کرده‏ ای.»گفتم: «ای برادر! این کاری که تو می‏کنی، جز از مردمان صالح سر نمی‏زند.» گفت: « گوش کن تا داستان عجیبی را دراین‏باره برای تو شرح دهم. روزی در همین دکان نشسته بودم که ناگاه زنی بسیار زیبا که تا آن روز کسی را به زیبایی او ندیده بودم، نزد من آمد و گفت: « برادر! چیزی داری که در راه خدا به من بدهی؟» من که شیفته رخسارش شده بودم، گفتم: «اگر حاضر باشی با من به خانه‏ ام بیایی و خواسته مرا اجابت کنی، هرچه بخواهی به تو خواهم داد.» زن با ناراحتی گفت: «به خدا سوگند، من زنی نیستم که تن به این کارها بدهم.» گفتم: «پس برخیز و از پیش من برو.» زن برخاست و رفت تا اینکه از چشم ناپدید شد. پس از چندی دوباره نزد من آمد و گفت: «نیاز و تنگ‏دستی، مرا به تن دادن به خواسته تو وادار کرد.» من برخاستم و دکان را بستم و وی را به خانه بردم. چون به خانه رسیدیم، گفت: «ای مرد! من کودکانی خردسال دارم که آنها را گرسنه در خانه گذاشته ‏ام و بدینجا آمده‏ام. اگر چیزی به من بدهی تا برای آنها ببرم و دوباره نزد تو باز گردم، به من محبت کرده‏ ای.» من از او پیمان گرفتم که باز گردد. سپس چند درهم به وی دادم. آن زن بیرون رفت و پس از ساعتی بازگشت. من برخاستم و در خانه را بستم و بر آن قفل زدم. زن گفت: «چرا چنین می‏کنی؟» گفتم: «از ترس مردم.» زن گفت: «پس چرا از خدای مردم نمی‏ترسی؟» گفتم: «خداوند، آمرزنده و مهربان است.» این سخن را گفتم و به طرف او رفتم.دیدم که وی چون شاخه بیدی می‏لرزد و سیلاب اشک بر رخسارش روان است. به او گفتم: «از چه وحشت داری و چرا این‏گونه می‏لرزی؟ » زن گفت: «از ترس خدای عزوجل.» سپس ادامه داد: «ای مرد! اگر به خاطر خدا از من دست برداری و رهایم کنی، ضمانت می‏کنم که خداوند تو را در دنیا و آخرت به آتش نسوزاند.» من که وی را با آن حال دیدم و سخنانش را شنیدم، برخاستم و هرچه داشتم به او دادم و گفتم: «ای زن! این اموال را بردار و به دنبال کار خود برو که من تو را به خاطر خداوند متعال رها کردم.» زن برخاست و رفت. اندکی بعد به خواب رفتم و در خواب بانوی محترمی که تاجی از یاقوت بر سر داشت، نزد من آمد و گفت: «ای مرد! خدا از جانب ما جزای خیرت دهد.» پرسیدم: شما کیستید؟ فرمود: «من مادر همان زنی هستم که نزد تو آمد و تو به خاطر خدا از او گذشتی. خدا در دنیا و آخرت تو را به آتش نسوزاند.» پرسیدم: «آن زن از کدام خاندان بود؟» فرمود: «از ذریه و نسل رسول خدا (صلّی ‏الله علیه و آله و سلّم).» من که این سخن را شنیدم، خدای تعالی را شکر کردم که مرا موفق داشت و از گناه حفظم کرد و به یاد این آیه افتادم که خداوند می‏فرماید: «إِنَّما یُریدُ اللّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا» (احزاب: ۳۳) خدا می‏خواهد هر پلیدی را از شما خاندان نبوت ببرد و شما را از هر عیبی پاک و منزه گرداند.» سپس از خواب بیدار شدم و از آن روز تاکنون آتش دنیا مرا نمی‏سوزاند و امیدوارم آتش آخرت نیز مرا نسوزاند منبع: فضائل ‏السادات، ص ۲۴۰ و ۲۴۱ و کتاب «گناه گریزی» سیدحسین اسحاقی براساس این داستان یک فیلم داستانی در دهه 60 تولید شده که در همان زمان در تلویزیون پخش گردید @efaf_amin Kanoon-amin.ir
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔺اگر بخواهيم خود را طورى تربيت كنيم كه را رعايت نمايند، بايد از همان زمان ، آغاز نماييم. 🔺براى اينكه دختران و پسران هنگام با مشكلى روبرو نشوند و به تدريج با خود به عنوان و يا آشنا شوند، بايد از همان ابتدا به طور جداگانه با آنها رفتار شود و اين مسئله در مورد اهميت بيشترى دارد؛ زيرا آنها زودتر از پسران به بلوغ مى‎رسند. 🔺می‎بايست از دوران كودكى، زمينه براى رشد ويژگي‎هاى فطرى دختر و پسر در فراهم آيد و هر يك از اين دو، در مسيرى كه آفرينش با تدبيرى حكيمانه پيش پاى آنها نهاده است، سوق داده شوند. 🔺در ارتباط با آموزش كودكان، بايد اين نكته را مدنظر داشت كه آيا ما هستيم كه کودک را و مى‎سازيم و يا خود اوست كه مى‎بايد ايمان بياورد و عفیف شود؟ 🔺كودك موقعى فعل تربيتى را درونى مى‎كند كه خود به‎طور فعال، در آن نقش داشته باشد. اگر خواهان آن هستيم كه كودكان مقررات، و فضايل اخلاقى را درونى كنند و در عمق وجودشان جايگزين شود، بايد را به گونه‏اى فراهم كنيم كه كودك، خود به آن تمايل پیدا کند. ✍️دکتر محمدرضا مطهرى @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چوب خدا صدا نداره همینه... بوسیدن یک نوزاد از همه رستوران ها و ساندویچ ها شیرین تره قرائتی بسیار زیبا، حتما گوش کنید.... 🍃🌸🍃
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
📣📣📣 بیست‎وپنجمین نشست در سال 1400 💬 با عنوان: «چالش سن مطلوب ازدواج: تقابل و تعامل نگاه‏ های شرع و عرف و غرب» 👤با ارائه سرکار خانم ریحانه علی‎عسکری کارشناس ارشد مطالعات اسلامی زنان و خانواده و مدرس حوزه زن، خانواده و مهارت‌های خانوادگی ⏰ زمان: چهارشنبه 19 آبان ماه ساعت 15:15 🎥همراه با پخش مستند ساعت 15:00 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 🏢به استحضار می‌رساند، سخنران محترم کارگروه، از شهر به ارائه مبحث می‎پردازند؛ اما در سالن شورای 1 دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد نیز، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شرایط حضور علاقه‌مندان ارجمند، فراهم است. 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔰25مین نشست در سال 1400 💬 با عنوان «چالش سن مطلوب ازدواج: تقابل و تعامل نگاه‏ های شرع و عرف و غرب» 👤با ارائه سرکار خانم ریحانه علی‎عسکری؛ کارشناس ارشد مطالعات اسلامی زنان و خانواده و مدرس حوزه زن، خانواده و مهارت‌های خانوادگی ⏰در تاریخ چهارشنبه 19 آبان ساعت 15:15 🎧 به‎صورت وبینار (vroom.um.ac.ir/saeedy) برگزار شد. 👤خانم در این نشست، مطالبی را در خصوص حداقل سن ازدواج، نظر درمورد سن ازدواج، سن ارتباط با جنس مخالف در عصر حاضر، مزایا و معایب ازدواج در سنین پایین، معایب ارتباط با جنس مخالف، راهکارهای برطرف کردن معایب سن ازدواج در سنین پایین و درنهایت پرداختند. 🌱🌷🌷🌷🌱 ✴️فایل پاورپوینت ارائه👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/qzd3qmdL4fKHF8z @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
1️⃣بنابر برخی اسناد قانونگذاری برای تعیین حداقل سن ازدواج "15 سال"، به سال 1965 و مجمع عمومی سازمان ملل می‎رسد. 2️⃣براساس فشارهای جدید بین المللی، به "18 سال" رسید و کودک همسری براساس همین سن شد. 3️⃣روایات معصومان علیهم السلام، دال بر ضرورت تسریع در ازدواج مجردان دارند. 4️⃣متأسفانه شواهد نشان دهنده شیوع ارتباط گیری نوجوانان با جنس مخالف، حتی از سن 11 سالگی است. 5️⃣مسلماً ازدواج در سنین پایین، مسائلی را از قبیل مشکل ادامه تحصیل، تأمین معاش، ضعف مهارتهای شغلی و... دارد. 6️⃣اما ازدواج در سنین بالا، موجد ارتباط نامشروع است، که مشکلات بسیار بیشتری نظیر وقوع گناهان عظیم، زشت کاری و پنهان کاری نسل نوجوان و جوان، بارداری ناخواسته و پیامدهای دردناک نظیر سقط جنین غیرایمن، خیانت به همسر بعد از ازدواج، تنوع طلبی و موارد دهشتناک دیگر دارد. 7️⃣از معایب ازدواج در سنین پایین-حداقل تا حدودی- می‎توان با تفکر و برنامه ریزی های مدبرانه جلوگیری کرد؛ اما از در سنین بالا چگونه می‎توان برحذر بود؟ 8️⃣براساس نظر ، ، ضرورت ازدواج را مشخص می‌کند. 9️⃣نقش خانواده ها، نظام آموزشی، رسانه ها و ساختارهای اقتصادی و اجتماعی، در حل ، بسیار مهم و غیرقابل چشم پوشی است. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده تقدیم است: 👇👇👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/ZLSy3AbFQjQr7ct @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🌺 پافشاری بر در دین تا جایی است که امیر مؤمنان حضرت علی (ع)، مقام و را با در راه خدا مقایسه می‎کنند. ⚠️ اما با کمال تأسف، همزمان با گام نهادن بشر به سکوی آسمان و حکمفرمایی فناوری بر مغز و ارادة بشر، و اخلاق نیز از بسیاری جوامع رخت بربست. 🔷 رفته رفته، زن که ، حیا و عشق ورزی به قداست و پاکی مام بشریت محسوب می‎شد و تداعی صفات فرشتگان در روی زمین و کانون گرم می نمود؛ به عنوان ابزاری بی مقدار در معرض هجوم همه جانبة جریانهای سوء سیاسی و تبلیغاتی و سراشیبی سقوط قرار گرفت و ذاتی اش زیر غباری از و فراموشی مدفون شد. 🔷 شکی نیست که حفظ سلطة اقتصادی، سیاسی و نظامی کشورهای سرمایه داری استعمارگری بر سایر کشورها، بدون و تنیده بر افکار و عقاید و فرهنگ مردم این مناطق، ممکن نبوده و نخواهد بود. 🔷 استعمار برای رسیدن به این هدف شوم، از کتب درسی مدارس گرفته تا مقالات علمی، برنامه های سینمایی،‌ رادیویی، تلویزیونی، ویدئویی، ماهواره و... به صورت گوناگون بهره برداری می‎کند. ✅ آنچه می‎تواند جامعه ای را از این تفکرات شوم و اضمحلال و به ورطة نابودی داشته و حفظ کند، فرهنگ دقیق عفاف و ابعاد مختلف آن در جامعه است. ✍️ حمیده عامری @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🌺امام حسن عسکری علیه السلام می‌فرمایند: 🍀"منْ لمْ یَتَّقِ وُجوهَ النّاسِ لمْ یتَّق اللهَ" 🍀"هرکس از روی مردم و پروا نکند، از هم پروا نخواهد کرد". 📚منبع: فرهنگ جامع سخنان امام عسکری علیه السلام، ص 418 ✴️ از ویژگی‎های مهم است که نقش آن از گناه و خلاف، بسیار بالاست. این سخن امام، نقش درونی شرم و پروا از خداوند را در پیشگیری از جرایم و معصیت‎ها نشان می‎دهد. 🍀از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله نیز روایت شده است: "از مثل‎های پیامبران، جز این باقی نمانده است که مردم می‎گویند اگر نداشته باشی، پس هرکاری می‎خواهی بکن" 📚منبع: عیون اخبارالرضا، ج2، ص 56. 📌اگر نباشد، هیچ دیوار و سدّی و جلودار ارتکاب گناهان نیست. باید کوشید بر محور«حیا» باشد تا گستاخ و حریم‌شکن و تبهکار نشوند. ✴️در روایات، برای حیا محورهای متعددی بیان شده است، مانند که می‎بیند؛ که اعمال ما هر روز یا هر هفته بر آنان عرضه می‎شود؛ ، و . ⚠️. 🌺ولادت باسعادت بر عفافگرایان تهنیت باد.
هدایت شده از بهارمهدوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤سالروز وفات غریبانه و شهادت گونه اخت الرضا(ع)، کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه‌ی معصومه(سلام الله علیها)، محضر مقدس آقا امام زمان (عج)، نایب برحقشان و همه‌ی شیعیان جهان تسلیت باد. 🏴🏴🕯🏴🏴🕯🏴🏴 🏴 أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج بحق حضرت زینب سلام الله علیها 🖤@Excerpt🖤
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
📣📣📣 بیست‎وششمین نشست در سال 1400 💬 با عنوان: «نقد و بررسی فصل پنجم کتاب «چالش میان تربیت حداقلی و حداکثری در امر جنسی» با عنوان «وظایف و اختیارات نظام اسلامی درباره پوشش زنان» نوشته حجت الاسلام دکتر سعید ضیائی فر» 👤با ارائه استاد فرید محمدی مقدم؛ دانش‌آموخته سطح چهار حوزه و مدیر مسئول کانون فرهنگی تبلیغی مردمی امین ⏰ زمان: چهارشنبه 26 آبان ماه ساعت 15:15 🎥همراه با پخش مستند ساعت 15:00 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، سالن شورای شماره 1 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei