eitaa logo
عفاف گرایی
351 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1هزار ویدیو
58 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسله مباحث 21. رعایت عفت در خلوت ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسله مباحث 22. رعایت عفت در اختلاط و معاشرت ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسله مباحث 23. رعایت عفت در معماری ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جامعه مسلمانها، جامعه فضول‌هاست! ✅ در جامعه مسلمان‌ها، آدم در خیابان با یک مشت سروکار دارد... و چه خوب فضولی می‎کنند. ♻️نگاه می‌کنند ببینند آیا این خلاف مقررات راهنمایی و رانندگی آمد یا نیامد. اگر دیدند از خط ممتد کشیده دارد این ور می‌آید، هزارتا بهش غر می‌زنند، خوب کاری هم می‌کنند. ❇️اگر دیدند این آدم در کوچه و خیابان دارد می‌کند... چشمش دنبال این است که زن‌ها، دخترها چه جور می‌آیند و می‌روند، ده هزارتا غر بهش می‌زنند، ولش نمی‌کنند او را. 📌 اگر ماشین از خط ممتد یک ذره این طرف بیاید غرولندش خوب است؛ اما و را شکستن غرولند نمی‌خواهد؟!؟ 🎙شهید دکتر بهشتی @umefafgaraei
🔰چهل و یکمین نشست در سال 1400 💬 با عنوان «دانشجویان و کنش‎های پوشش: لغزش، نرمش، ارزش (مطالعه‎ای در دانشگاه فردوسی مشهد)» 👤با ارائه دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ دانشیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد ⏰در تاریخ چهارشنبه 25 اسفند ساعت 15:30 🎧 به‎صورت حضوری و وبینار برگزار شد. ❇️ در این نشست به ارائه مقاله ای در خصوص واکاوی دانشجویان دختر دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص پرداختند. در این مقاله تدوین شده، با 30 دانشجوی دختر مقطع کارشناسی که با نمونه‎گیری هدفمند «باحداکثر تنوع» انتخاب شده بودند، مصاحبۀ نیمه‎ساختاریافته صورت گرفت و بعد از تحلیل داده ها، مواجهه و رفتار پوششی دختران در سه محور اصلی به شرح زیر قرار گرفت: 1️⃣ لغزش نسبت به حجاب 2️⃣ نرمش نسبت به حجاب 3️⃣ ارزش نسبت به حجاب 🔴این سه محور هر یک دارای مضامین و مقوله های متعددی هستند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‎شود. @umefafgaraei
1️⃣ لغزش نسبت به حجاب 1-1: لغزش دانشی بینشی شامل 🔹اباحه‌گری دینی 🔹شخصی‎انگاری حجاب 🔹تحریک‎کننده نپنداشتن موی سر 🔹عدم‎آگاهی از دستور اسلام به حجاب و... 1-2: لغزش روانی هیجانی 🔸افزایش اعتماد به نفس با بدحجابی 🔸بیمار پنداشتن مزاحمان خیابانی بدحجابان 🔸در حسرت آزادی پوشش در غرب 🔸بدحجابی، واکنش منفی به عملکرد مذهبی‎ها و... 1-3: لغزش فرهنگی تربیتی 🔹عملکرد منفی و بی‎اثر مدارس در خصوص تبیین حجاب 🔹تفاوت عصر فرهنگی و تغییر پوشش باتوجه‌به مقتضیات زمان 🔹عادی‎انگاری بدحجابی 🔹جدایی عفاف و حیا از حجاب و... 2️⃣ نرمش نسبت به حجاب 2-1: نرمش فرهنگی اجتماعی 🔸تفاوت پوشش در محیط‌های رسمی و غیررسمی 🔸باور به آراستگی و اعتدال در حجاب 🔸رعایت حجاب به‌دلیل اجبار خانواده و... 2-2: باور به حجاب حداقلی 🔹کامل دانستن پوشش مانتو و عدم‎اعتقاد به پوشش چادر 🔹محدودیت داشتن حجاب برتر و... 3️⃣ ارزش نسبت به حجاب 3-1: ارزش دانشی بینشی 🔸انتخاب حجاب بعد از آگاهی از مضرات بدحجابی 🔸لزوم خودشناسی در انتخاب و التزام به حجاب و... 3-2: ارزش دینی قانونی 🔹دلایل لزوم رعایت حجاب به‎عنوان یک امر اجتماعی دینی 🔹لزوم رعایت حجاب به‌دلیل امر خدا و... 3-3: ارزش فرهنگی اجتماعی 🔸علاقه، احساس آرامش و امنیت با رعایت حجاب 🔸کمک به حفظ بنیان خانواده‏ها با رعایت حجاب و... 3-4: عوامل ارزشمندی حجاب 🔹نقش خانواده در انتخاب و پایداری حجاب 🔹نقش معلمان و مسئولان مدرسه در گرایش به حجاب 🔹نقش شهدا در رعایت حجاب و... @umefafgaraei
◾️اکثر گزاره‎های مشارکت‎کنندگان نشان ‌داد: افرادِ به حجاب، به‎نوعی از خود می‌کنند. این افراد تلاش می‌کنند با ارائۀ نوعی استدلال نظیر: «خدا می‎بخشد؛ حجاب به موی سر نیست؛ مهم حیاست نه حجاب ظاهری؛ قرن ۲۱ اقتضای حجاب عصر پیامبر (ص) را نمی‌کند و...» خود را به نمایش بگذارند. ◾️گروه نخست (غیرمقیدها) به‎ شدت معتقد به بودن خود هستند و باوری به ارتباط عفاف و حجاب ندارند و حتی در مسیر اثبات عفیف بودنشان، برخی را محکوم به بی‌حیایی و بی‎عفتی می‌کنند. شاید عبارت «قطعاً ما باعفتیم؛ اما باحجاب نیستیم» چکیدۀ مناسبی برای انبوه عبارت‌های مرتبط با این «ادعا» باشد. ◾️گروه روی‎گردان از حجاب به‎شدت، با استدلال‎ ضرورت حجاب، به منظور پیشگیری از تحریک‎زایی حاصل از بی‎حجابی و بدحجابی و درنتیجه انحراف مردان و ‎ها مخالفند. برخی از استدلال‌های این گروه: «تحمیل محدودیت به زنان درست نیست؛ برخی مردان که حتی با دیدن موی زن هم، تحریک می‌شوند، مریض هستند». ◾️سه نکتۀ دفاعِ افراد غیرمقید از دین‎داری‎شان، عفتشان و تأکید بر بی‎ربط بودن بی‎حجابی و بدحجابی به فروپاشی خانواده‌ها، نشان می‌دهد بیشترِ این گروه از جامعه، از ارزش‌هایِ اساسی یک جامعۀ دینی، حداقل در سطح باورها فاصله نگرفته‎اند. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده به همراه پرسش و پاسخ عفافگرایان: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/CzQt2G2JJZSdKaa 🔖 آدرس اصل مقاله: 👇 https://cwfs.ihu.ac.ir/article_206986.html @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جزای عدم غیرتمندی 🍃 (ص) می فرمایند: 🍂سه نفر هستند که در ، به آنها عنایتی نمی‎کند، به آنها نگاه نمی‎کند، صحبتی نمی‎کند... یعنی این را ندارند که حتی بشوند... @umefafgaraei
☘️مسئله از مهمترین آموزه های اخلاقی است و ابعاد گسترده ای دارد و منحصر به عفاف جنسی نمی باشد. ☘️در پژوهشی که توسط دکتر جناتی، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان صورت گرفته است، گزاره های عفاف در تحلیل شده است و کلیه گزاره های مرتبط با مفهوم تجزیه و تحلیل و سپس، طبقه بندی موضوعی گردیده و درنهایت، یک برای در سوره نساء ترسیم شده است. 🔖واژگان همگون با عفاف در سورۀ نساء عبارتند از: محصنات، حافظات للغیب، معروف، غیرمسافحات و طیب 📝نتایج پژوهش نشان داد که عفاف در این سوره از نظر رفتاری، گفتاری، مالی، خویشتنداری و مراعات عفاف، در هر دو جنس مرد و زن، از ابعاد گسترده ای برخوردار است. ✅بررسی کمی ابعاد عفاف در این سوره نشان می‎دهد، از بیشترین بسامد برخوردار است. 🔍خداوند در این سوره، به بیان حوزه های مختلف عفاف در رفتار می پردازد و مواردی چون به کارگیری روش صحیح عملی درباره ایتام، پرهیز از جهالت، توصیه به رفتار شایسته با زنان، پرهیز از خودستایی، پرهیز از خیانت و تعدی به خود و دیگران، رعایت عدالت، شهادت حق، دقت در انتخاب همنشین، پرهیز از ریا و... را بیان می‎کند. 📎لینک اصل مقاله: https://www.sid.ir/FileServer/JF/14002013996001.pdf @umefafgaraei
📝پژوهشی در باب سبک زندگی عفیفانه 📜دکتر حسین کارآمد و محمدعلی عباسی، پژوهشی را به منظور بررسی مؤلفه‎های شناختی و فراشناختی با نگرش به منابع اسلامی انجام داده اند. یافته‎های آنها نشان می‎دهد، مهم‎ترین سبک زندگی عفیفانه در منابع اسلامی عبارتند از آگاهی به: 🍃ارزش عفاف، 🍃پاداش الهی عفیفان، 🍃آثار فردی و اجتماعی عفیف بودن، 🍃آسیب‎های دوری از عفاف، 🍃نگرش صحیح به عفاف و مسائل مرتبط به آن، 🍃موانع درونی عفاف، 🍃موانع بیرونی عفاف، 🍃احکام شرعی مربوط به عفاف، 🍃عوامل و موقعیت‎های بازدارنده از عفاف و 🍃روش صحیح ارضای نیازها و کنترل هیجانات. 📎همچنین با بررسی و پایش موارد زیر می‎توان به سبک زندگی عفیفانه دست یافت. 🌱نگرش و میزان باور به عفاف، 🌱دلایل نگرش به عفاف، 🌱تصحیح و تعمیق شناخت‎های مربوط به معنا و ارزش عفاف، 🌱اعتبارسنجی نگرش و باورها در مورد مسایل مرتبط با نگرش به عفاف، 🌱پایش و اصلاح ارزش‎ها، الگوها و اهداف، 🌱پالایش پیوسته ورودی‎های ذهنی و اندیشه‎ها و 🌱دست‎یابی به هویت عفیف بودن. 🔖لینک اصل مقاله http://islamicedu.rihu.ac.ir/article_1817.html @umefafgaraei
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسله مباحث 21. رعایت عفت در خلوت ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ریشه ی خراب شدن تتلو ، مادرش بود مادران نسل سازان تاریخ هستند برای همین دشمن ، زنان و دختران ایرانی رو هدف قرار داده تا بنیان خانواده و فرزندان هم از هم پاشیده شود ایتا👇http://eitaa.com/joinchat/3272146947C11486d7cda واتساپ👇https://chat.whatsapp.com/Ftxj4x37aIU490fZ3mhFFo پیج اینستا👇 zhrhr4411
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استاد عالی:باید بلندگو دست بگیریم و بگوئیم آقا غیرت آقا غیرت* 🔴به کمپین بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسله مباحث 22. رعایت عفت در اختلاط و معاشرت ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نقدی بر رویکرد صداوسیما ♨️واقعاً در سریال‌ها، الگوی ما چه کسانی هستند؟! 📛شخصیت‌هایی که با بودجه صداوسیما و در تلوزیون درست شدند، اما به همه چیز پشت پا می‌زنند... 🎙دکتر هاشمی گلپایگانی @umefafgaraei
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسله مباحث 23. رعایت عفت در معماری ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسله مباحث 24. رعایت عفت در رفتار ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
*📣📣 برسانید به گوش رئیس مجلس شورای اسلامی سردار قالیباف ! و فرمانده محترم نیروی انتظامی سردار اشتری ! و وزیر محترم کشور ، سردار وحیدی ! همچون برادران شهیدتان ، پای فرمان ولی و جانانه و مردانه و غیورانه و شجاعانه بایستید ! ______________________________ *: *حکومت اسلامی ، است مقابل «حرام اجتماعی» بایستد...!* ۱۷ اسفند ، ۱۳۹۶ 
⭕️ عدلیه تماشاچی روزه خواری است؟ ✍️ محمدصادق کوشکی، استاد گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران 🔹 آقای اژه ای به عنوان فردی که سالها از مدیران ارشد قوه قضائیه بوده، به خوبی از میزان حساسیت و توجه این قوه به مقوله «روزه خواری در ملاء عام» و اجرای حد شرعی آن آگاهند و به خوبی می دانند که اولویت عدلیه، حل و فصل دعاوی مالی خلق الله و به حبس فرستادن مجرمان حرفه ای است و کمتر پیش آمده که این قوه و مدیران ارشد آن دغدغه اجرای احکامی مانند « اجرای حد روزه خواری در ملاء عام» را داشته باشند و به همین خاطر هیچ یک از روسای سابق این قوه گزارشی درباره میزان اجرای حد شرعی روزه خواری نداشتند و ندادند! 🔹و البته نتیجه بی اعتنایی عدلیه به اجرای حد روزه خواری این شده که سال به سال از حرمت ماه رمضان کاسته می شود و مدتهاست که روزه خواری در تنها کشور دارای حکومت دینی به اتفاقی عادی تبدیل شده و هیچ یک از دستگاه‌ها و نهادهای حکومتی در این خصوص حساسیت و تحرکی نشان نمی دهند تا آنجا که در برخی مواقع مومنان با مشاهده بی حرمتی گسترده و علنی به ماه رمضان آرزو می کنند که ای کاش ماه رمضان در جمهوری اسلامی ایران به اندازه فلان کشور عربی حرمت داشت! 🔹جناب اژه ای! 🔹نیروی انتظامی به علت عدم اهتمام قوه قضائیه به اجرای حد روزه خواری، انگیزه ای برای اجرای ماموریت خود در مقابله با این حرام شرعی ندارد و متاسفانه روزه خواران هم با علم به این موضوع، با وقاحت تمام حرمت این ماه را شکسته و کام مؤمنان و متدینان را تلخ کرده و می کنند و این در حالی است که حضرت امام به صراحت فلسفه و دلیل تشکیل نظام جمهوری اسلامی را « اجرای احکام و حدود شرعی در جامعه» دانسته اند. 🔹آقای اژه ای! 🔹در آستانه ماه رمضانیم و شما هم مانند سایر رؤساي عدلیه در معرض این آزمایش بزرگ قرار دارید : 🔹یا برای جدی گرفتن اجرای حد روزه خواری توسط عدلیه، حداکثر تلاشتان را خواهید کرد و یا مانند رؤساي سابق قوه بی خیال این حکم الهی خواهید شد و عملا موجبات گسترش روزه خواری و لگد مال شدن حرمت ماه رمضان را فراهم خواهید آورد و در آخرت .......! 🔹ضرورت اجرای حد روزه خواری در ملا عام از مسلمات فقه شیعه و حکم خداست و تعطیلی آن از ترس سازمان‌های حقوق بشری و شاخهای فضای مجازی، به هیچ عنوان شایسته نظام اسلامی نیست و اگر اجرای این حکم خدا تعطیل نشده بود امروز شاهد عادی شدن روزه خواری در تنها کشور دارای حکومت دینی نبودیم!!/ کانال محمد صادق کوشکی در ایتا @Rasad_tahlil
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسله مباحث 25. رعایت عفت در اندیشه و خیال ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
♨️در صدا و سیما چه خبر است؟! 📛بی‌تی‌اس ایرانی با لباس و فرم گروه کره‌ای نیز آمد و مسئولان و مؤسسات فرهنگی همچنان در و ! ⭕️بی‌تی‌اس، یک گروه جهانی‌ شدۀ مشهور موسیقی کره‌ی جنوبی با ارائه‌ی است که در میان نوجوانان و جوانان ایرانی، رسوخ معناداری کرده است! ⚠️و در برنامه شبکه سه، یک گروه خواننده رپر، دقیقاً مانند گروه رپر کره ای و با لباس همان گروه کره ای، برنامه اجرا کرده اند! 👈"کی پاپ" یا همان گروه های رپر کره ای، یکی از محمل‌ها و معابر تبلیغی انحراف هویتی و شخصیتی است که شبکه جهانی شیطانی قصد دارد به عنوان یک «هنجار» به دنیا غالب کند و این گروه های رپر، رسماً و خودکشی هستند! ⛔️ اما چرا در صداوسیما کپی کامل این کار، نمایش داده می‌شود و توسط داوران به مرحله بعد می‎کند؟! @umefafgaraei
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسله مباحث 26. رعایت عفت در عشق و دوستی و ارتباط ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
🌿تأثیر کسب حلال در تربیت جنسی 🍃کسب مال مشروع و تغذية حلال و پاكيزه، يكي از عوامل و سرمنشأ عمل صالح و دارای آثار و بسیار فراوان است. چنان که قرآن کریم در آیه 51 مؤمنون می‎فرماید: 🌱يا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا... 📌تأثیر مال حرام در زایل کردن ایمان و ارتکاب بزرگ، به‌اندازه‌ای زیاد است که گاهی باور آن دشوار می‌آید. ♨️ فقط شامل خود فرد نمی‎شود، بلکه او را هم در برمی‌گیرد. 🌺امام جعفرصادق علیه‌السلام می‎فرمایند: 🌱 كسْبُ الحَرامِ یَبینُ فی ‌الذُّرِّیَّةِ 🌱 درآمد حرام و نامشروع، اثر آن در و اولاد ظاهر می‌شود. 📚 وسائل، ج ١٢، ص ٥٣ @umefafgaraei