هدایت شده از پس کوچههای انقلاب (محمد صادق کوشکی)
⭕️ مبارک است ان شاءالله!
🔹عادی شدن این صحنه و صحنههایی از این زشتتر، در کشوری که هنوز پیکر شهدای گمنام و مفقودالاثر در خیابانهای آن تشییع میشود و تنها حکومت دینی دنیا به شمار میآید را به این عزیزان تبریک عرض میکنیم:
▪️به اساتید معظمی چون مرتضی آقاتهرانی که در طول سالها حضور در مجلس گامی برای اصلاح و به روز کردن قانون "بیخاصیت" مقابله با بیحجابی برنداشته و اصولا متوجه عادی شدن بیعفتی در کشور نشده و کلامی در اعتراض به این روند فاجعه بار بر زبان نیاورده و مهمترین موضعشان در برابر شهادت و جراحت پیدرپی آمرین به معروف "سکوت" بود!
▪️ به سرداران پرافتخاری چون حاج باقر قالیباف که به توصیه مشاوران و اطرافیان، پرداختن به مقوله امنیت اخلاقی و دفاع از حکم الهی حجاب را دون شان خود دیده و قدمی هم در مسیر حفاظت از حرمت خون همسنگرانشان برنداشتند!
▪️به روحانیون مشهور و پرمخاطبی که در منبرها درباره "مبانی فلسفی حکومت مهدوی" گرفته تا "ضرورت پرسمانی کردن اصول اخلاقی" سخن گفتند اما یادمان نمیآید حتی یک بار در اعتراض به زیر پا رفتن حکم الهی حجاب در مملکت امام زمان (عج) موضعی گرفته باشند!
▪️ به عدلیه عزیز که سالهاست بیحجابی را جرم نمیداند و مروجان و بانیان بیحجابی را مجازات نکرده است!
▪️به مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری در چهل سال اخیر که برای ترویج حجاب و عفاف حتی یک فیلم نیم ساعته هم نساختند!
▪️و به سربازان و پاسداران گمنام و نیروهای عزیز امنیتی، که نخواستند باور کنند ترویج بیحجابی و بیعفتی "موفقترین روش براندازی جمهوری اسلامی" است.
@pas_kouchehaie_enghelab
عفاف گرایی
⭕️ مبارک است ان شاءالله! 🔹عادی شدن این صحنه و صحنههایی از این زشتتر، در کشوری که هنوز پیکر شهدای
عکس بالا تکذیب شد ولی مطلب دکتر صادق کوشکی حرف حق است.
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
📣📣📣 بیستوچهارمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400
✅به صورت #حضوری و #مجازی
💬 با عنوان: «بازاریابی شبکه ای نوین و چالشهای فرهنگی آن با محوریت مسئله عفاف و حجاب»
👤با ارائه جناب آقای هادی علیائی نیا؛ پژوهشگر بازاریابی شبکه ای کشور
⏰ زمان: چهارشنبه 12 آبان ماه ساعت 15:15
🎥همراه با پخش مستند ساعت 15:00
🎧 آدرس اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علومتربیتی و روانشناسی، سالن شورای شماره 1
✅ خواهشمند است جهت مشارکت حضوری در نشست، با آیدی @gholami و یا شماره 05138804854 هماهنگ نمایید.
💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، میبایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید.
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
@umefafgaraei
هدایت شده از قرارگاه عملیاتی تبلیغی حضرت زینب (سلام الله علیها)
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر انگلیس
# مرگ بر آمریکا
🇮🇷 کانال قرارگاه
https://eitaa.com/ghrarghah_zeinab
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی
#معرفی_مقالات_علمی
#اختلالات_رفتار_جنسی
🔶 فشارهای اجتماعی و سیاسی، به سادگی انجمن روان پزشکی آمریکا (APA) را وادار به حذف برخی #اختلالات_رفتار_جنسی از طریق رأی گیری در این انجمن، از کتابچه راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM) نموده است.
🔶 این انجمن سپس برای اقدام مذکور، استدلال هایی را مطرح نموده که همگی از جنس برداشت های کلی نسبت به تمیز وضعیت های بهنجار از نابهنجار هستند. دلایلی همچون:
🍃 شیوع بالای یک رفتار،
🍃 راحت بودن فرد با آن
🍃 و فقدان اختلال عملکرد در افراد واجد یک رفتار
🔶 به عنوان توجیه بهنجار دانستن رفتار موردنظر عرضه شده اند.
👤 دکتر سیدعلی #مرعشی، پزشک، روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز
👈در مقالات خود، با در نظر گرفتن معیارهای تمیز وضعیت بهنجار از نابهنجار و اشتباهات انجمن روان پزشکی آمریکا در به کارگیری این معیارها، به #نقد دیدگاه ها و برداشت های انجمن نسبت به تعیین وضعیت های سالم و ناسالم به ویژه در خصوص #رفتارهای_جنسی پرداخته است.
✅ این معیارها که در حیطه های روانشناسی و پزشکی برای تشخیص وضعیت سالم از بیمار به طور گسترده به کار می روند نشان می دهند که پدیده هایی چون #خودارضایی و #همجنسگرایی را نمی توان طبیعی دانست.
📃 مقاله "نقد حذف همجنسگرایی و خودارضایی از فهرست اختلالات جنسی در دی اس ام"
🔺 به زبان انگلیسی در نشریه روانپزشکی آمریکایی
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/MMdDejgL5ftf4zt
🔻 و فارسی
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/pMfaq8tPAJ73E27
@umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی
#بلوغ_زودرس
#نوجوان_دبستانی
🌵مهمترین شاخص آغاز دوره نوجوانی تجربه #بلوغ_جنسی است و در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد دانش آموزان کلاسهای چهارم، پنجم و ششم ابتدایی دیگر #کودک_دبستانی نیستند بلکه "#نوجوان_دبستانی" اند و نیاز به آرامش بیشتری دارند.
🌵حدود ۴۰، ۵۰ سال پیش آغاز دوره نوجوانی پسران از سنین ۱۵ و ۱۶ سالگی و دختران بین ۱۴ تا ۱۶ سالگی بود، اما اکنون به ۱۰ تا ۱۱ و بعضاً ۱۲ سالگی رسیده است و گروه سنی ۱۰ الی ۱۱ سال تا پایان ۱۸ سال در گروه سنی نوجوانان قرار میگیرند.
✴️باید همگان بدانند بچهای که هماکنون در مقطع چهارم یا پنجم دبستان است، بالغ است و بالقوه میتواند #همسر شود و این ویژگیها توجه بیشتری را میطلبد و حمایت میخواهد. اگر این دانش آموزان حمایت و هدایت شوند، میتوانند قدرت خلاقیت بیشتری داشته باشند. چراکه دوران نوجوانی و بلوغ فرصتی برای رشد سریع #سلولهای_مغز است و یکی از دورههایی که سلولهای مغز سریع رشد میکند، #دوران_بلوغ است، از این رو این نوجوانان نیاز به #الگوهای_مطلوب و محبوب دارند.
❇️کاهش سن بلوغ کاملاً طبیعی بوده و این مسئلهای جهانی است. از جمله دلایلی که منجر به #کاهش_سن_بلوغ جنسی شده، تغییر الگوهای تغذیه و مصرف بیش از اندازه فست فودها، گوشت و مرغ است.
✍️ دکتر غلامعلی افروز
@umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی
#تربیت_حداکثری
☘️در یک نگاه، #تربیت حاصل استدلال، اقناع ذهنی و به تعبیر عمومی امری حاصل از فرهنگ سازی است تا شناخت افراد تغییر یابد.
☘️چنانچه موضوع #حجاب به عنوان یک مثال مورد بحث قرار گیرد، ممکن است فواید حجاب و مضرات بدحجابی برای قانع شدن افراد بیان شود، که این امر نگاهی خوب و در عین حال ناقص است. زیرا تنها بر روی #دانش، #بینش و #نگرش تکیه دارد؛ در حالیکه انتظار می رود که به #کنش برسد.
☘️گویا یک معادله خطی وجود دارد که چنانچه دانش و بینش دادید، کنش تحویل میگیرد؛ در حالیکه به ویژه در فضای جامعه ما، عامل #هیجانات در پدید آوردن کنش ها، رفتارها و عمل افراد در بسیاری از موارد از دانش ها مؤثرتر است.
📌نمی توان در خصوص #نیازهای_جنسی افراد تصور نمود که با استدلال، نصیحت و سخنان منطقی موفق میشویم.
⭕️شناخت آثار گناه و نشان دادن ضررهای آن خوب است، اما کافی نیست.
❌برخی تصور می کنند که با سواد رسانه ای، می توان نوجوانان را از #فساد رسانه ها دور کرد؛ در حالیکه کافی نیست. در #تربیت_حداکثری باید عامل عدالت اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد.
✅چنانچه تربیت حداقلی داشته باشیم، با توجه به پیچیدگی ژرف #فساد_جنسی که به هزاران مسئله مرتبط می شود، با استدلال، اقناع و فرهنگ سازی نمی توانیم آن را اجرا کنیم.
✍️ دکتر محمود سعیدی رضوانی
📚چالش میان تربیت حداقل و حداکثری در امر جنسی
https://rihu.ac.ir/fa/book/37350
@umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥سنگر حجاب
🌺شهید مطهری می فرماید:
🌱در هر جنگی یک #سنگر مقدم وجود دارد...
🌱که اگر #دشمن آن را بگیرد، عملاً موفق و پیروز شده است.
🌱سنگر اول اسلام و بانوی اسلامی، #حجاب اوست.
🌱اگر حجاب فتح شود،
🌱عملاً کاری از دست ما برنمیآید...
@umefafgaraei
♦️داستان آهنگری که دستش نمیسوخت!♦️
🔹سید محمد اشرف علوی مینویسد:
« در سفری به مصر، آهنگری را دیدم که با دست خود آهن گداخته را از کوره آهنگری بیرون میآورد و روی سندان میگذاشت و حرارت آهن به دست وی اثر نمیکرد. با خود گفتم این شخص، مردی صالح است که آتش به دست او کارگر نیست. ازاینرو، نزد آن مرد رفتم، سلام کردم و گفتم:
«تو را به آن خدایی که این کرامت را به تو لطف کرده است، در حق من دعایی کن.» مرد آهنگر که سخن مرا شنید، گفت: «ای برادر! من آنگونه نیستم که تو گمان کرده ای.»گفتم: «ای برادر! این کاری که تو میکنی، جز از مردمان صالح سر نمیزند.»
گفت: « گوش کن تا داستان عجیبی را دراینباره برای تو شرح دهم. روزی در همین دکان نشسته بودم که ناگاه زنی بسیار زیبا که تا آن روز کسی را به زیبایی او ندیده بودم، نزد من آمد و گفت:
« برادر! چیزی داری که در راه خدا به من بدهی؟»
من که شیفته رخسارش شده بودم، گفتم: «اگر حاضر باشی با من به خانه ام بیایی و خواسته مرا اجابت کنی، هرچه بخواهی به تو خواهم داد.»
زن با ناراحتی گفت: «به خدا سوگند، من زنی نیستم که تن به این کارها بدهم.» گفتم: «پس برخیز و از پیش من برو.»
زن برخاست و رفت تا اینکه از چشم ناپدید شد. پس از چندی دوباره نزد من آمد و گفت: «نیاز و تنگدستی، مرا به تن دادن به خواسته تو وادار کرد.»
من برخاستم و دکان را بستم و وی را به خانه بردم. چون به خانه رسیدیم، گفت: «ای مرد! من کودکانی خردسال دارم که آنها را گرسنه در خانه گذاشته ام و بدینجا آمدهام. اگر چیزی به من بدهی تا برای آنها ببرم و دوباره نزد تو باز گردم، به من محبت کرده ای.»
من از او پیمان گرفتم که باز گردد. سپس چند درهم به وی دادم. آن زن بیرون رفت و پس از ساعتی بازگشت. من برخاستم و در خانه را بستم و بر آن قفل زدم.
زن گفت: «چرا چنین میکنی؟» گفتم: «از ترس مردم.» زن گفت: «پس چرا از خدای مردم نمیترسی؟» گفتم:
«خداوند، آمرزنده و مهربان است.»
این سخن را گفتم و به طرف او رفتم.دیدم که وی چون شاخه بیدی میلرزد و سیلاب اشک بر رخسارش روان است. به او گفتم: «از چه وحشت داری و چرا اینگونه میلرزی؟ » زن گفت: «از ترس خدای عزوجل.» سپس ادامه داد: «ای مرد! اگر به خاطر خدا از من دست برداری و رهایم کنی، ضمانت میکنم که خداوند تو را در دنیا و آخرت به آتش نسوزاند.» من که وی را با آن حال دیدم و سخنانش را شنیدم، برخاستم و هرچه داشتم به او دادم و گفتم: «ای زن! این اموال را بردار و به دنبال کار خود برو که من تو را به خاطر خداوند متعال رها کردم.»
زن برخاست و رفت. اندکی بعد به خواب رفتم و در خواب بانوی محترمی که تاجی از یاقوت بر سر داشت، نزد من آمد و گفت: «ای مرد! خدا از جانب ما جزای خیرت دهد.» پرسیدم: شما کیستید؟ فرمود: «من مادر همان زنی هستم که نزد تو آمد و تو به خاطر خدا از او گذشتی. خدا در دنیا و آخرت تو را به آتش نسوزاند.» پرسیدم: «آن زن از کدام خاندان بود؟» فرمود: «از ذریه و نسل رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم).» من که این سخن را شنیدم، خدای تعالی را شکر کردم که مرا موفق داشت و از گناه حفظم کرد و به یاد این آیه افتادم که خداوند میفرماید:
«إِنَّما یُریدُ اللّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا» (احزاب: ۳۳)
خدا میخواهد هر پلیدی را از شما خاندان نبوت ببرد و شما را از هر عیبی پاک و منزه گرداند.»
سپس از خواب بیدار شدم و از آن روز تاکنون آتش دنیا مرا نمیسوزاند و امیدوارم آتش آخرت نیز مرا نسوزاند
منبع: فضائل السادات، ص ۲۴۰ و ۲۴۱ و کتاب «گناه گریزی» سیدحسین اسحاقی
براساس این داستان یک فیلم داستانی در دهه 60 تولید شده که در همان زمان در تلویزیون پخش گردید
#عفافگرایی
#کانون_فرهنگی_تبلیغی_امین
#پیش_بهسوی_انقلاب_عفافگرایی_در_ایران_و_جهان
@efaf_amin
Kanoon-amin.ir