eitaa logo
عفاف گرایی
318 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1هزار ویدیو
57 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
عکس بالا تکذیب شد ولی مطلب دکتر صادق کوشکی حرف حق است.
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
📣📣📣 بیست‎وچهارمین نشست در سال 1400 ✅به صورت و 💬 با عنوان: «بازاریابی شبکه ‎ای نوین و چالش‎های فرهنگی آن با محوریت مسئله عفاف و حجاب» 👤با ارائه جناب آقای هادی علیائی ‎نیا؛ پژوهشگر بازاریابی شبکه‎ ای کشور ⏰ زمان: چهارشنبه 12 آبان ماه ساعت 15:15 🎥همراه با پخش مستند ساعت 15:00 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، سالن شورای شماره 1 ✅ خواهشمند است جهت مشارکت حضوری در نشست، با آیدی @gholami و یا شماره 05138804854 هماهنگ نمایید. 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر انگلیس # مرگ بر آمریکا 🇮🇷 کانال قرارگاه https://eitaa.com/ghrarghah_zeinab
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔶 فشارهای اجتماعی و سیاسی، به سادگی انجمن روان پزشکی آمریکا (APA) را وادار به حذف برخی از طریق رأی گیری در این انجمن، از کتابچه راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM) نموده است. 🔶 این انجمن سپس برای اقدام مذکور، استدلال هایی را مطرح نموده که همگی از جنس برداشت های کلی نسبت به تمیز وضعیت های بهنجار از نابهنجار هستند. دلایلی همچون: 🍃 شیوع بالای یک رفتار، 🍃 راحت بودن فرد با آن 🍃 و فقدان اختلال عملکرد در افراد واجد یک رفتار 🔶 به عنوان توجیه بهنجار دانستن رفتار موردنظر عرضه شده اند. 👤 دکتر سیدعلی ، پزشک، روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز 👈در مقالات خود، با در نظر گرفتن معیارهای تمیز وضعیت بهنجار از نابهنجار و اشتباهات انجمن روان پزشکی آمریکا در به کارگیری این معیارها، به دیدگاه ها و برداشت های انجمن نسبت به تعیین وضعیت های سالم و ناسالم به ویژه در خصوص پرداخته است. ✅ این معیارها که در حیطه های روانشناسی و پزشکی برای تشخیص وضعیت سالم از بیمار به طور گسترده به کار می روند نشان می دهند که پدیده هایی چون و را نمی توان طبیعی دانست. 📃 مقاله "نقد حذف همجنسگرایی و خودارضایی از فهرست اختلالات جنسی در دی اس ام" 🔺 به زبان انگلیسی در نشریه روانپزشکی آمریکایی https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/MMdDejgL5ftf4zt 🔻 و فارسی https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/pMfaq8tPAJ73E27 @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
️🎥 چند تار موی خانم ها برای کی جذابه؟! 🎙دکتر علی غلامی @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🌵مهم‌ترین شاخص آغاز دوره نوجوانی تجربه است و در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد دانش آموزان کلاسهای چهارم، پنجم و ششم ابتدایی دیگر نیستند بلکه "" اند و نیاز به آرامش بیشتری دارند. 🌵حدود ۴۰، ۵۰ سال پیش آغاز دوره نوجوانی پسران از سنین ۱۵ و ۱۶ سالگی و دختران بین ۱۴ تا ۱۶ سالگی بود، اما اکنون به ۱۰ تا ۱۱ و بعضاً ۱۲ سالگی رسیده است و گروه سنی ۱۰ الی ۱۱ سال تا پایان ۱۸ سال در گروه سنی نوجوانان قرار می‌گیرند. ✴️باید همگان بدانند بچه‌ای که هم‌اکنون در مقطع چهارم یا پنجم دبستان است، بالغ است و بالقوه می‌تواند شود و این ویژگی‌ها توجه بیشتری را می‌طلبد و حمایت می‌خواهد. اگر این دانش آموزان حمایت و هدایت شوند، می‌توانند قدرت خلاقیت بیشتری داشته باشند. چراکه دوران نوجوانی و بلوغ فرصتی برای رشد سریع است و یکی از دوره‌هایی که سلول‌های مغز سریع رشد می‌کند، است، از این رو این نوجوانان نیاز به و محبوب دارند. ❇️کاهش سن بلوغ کاملاً طبیعی بوده و این مسئله‌ای جهانی است. از جمله دلایلی که منجر به جنسی شده، تغییر الگوهای تغذیه و مصرف بیش از اندازه فست فودها، گوشت و مرغ است. ✍️ دکتر غلامعلی افروز @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
☘️در یک نگاه، حاصل استدلال، اقناع ذهنی و به تعبیر عمومی امری حاصل از فرهنگ سازی است تا شناخت افراد تغییر یابد. ☘️چنانچه موضوع به عنوان یک مثال مورد بحث قرار گیرد، ممکن است فواید حجاب و مضرات بدحجابی برای قانع شدن افراد بیان شود، که این امر نگاهی خوب و در عین حال ناقص است. زیرا تنها بر روی ، و تکیه دارد؛ در حالیکه انتظار می رود که به برسد. ☘️گویا یک معادله خطی وجود دارد که چنانچه دانش و بینش دادید، کنش تحویل می‎گیرد؛ در حالیکه به ویژه در فضای جامعه ما، عامل در پدید آوردن کنش ها، رفتارها و عمل افراد در بسیاری از موارد از دانش ها مؤثرتر است. 📌نمی توان در خصوص افراد تصور نمود که با استدلال، نصیحت و سخنان منطقی موفق می‎شویم. ⭕️شناخت آثار گناه و نشان دادن ضررهای آن خوب است، اما کافی نیست. ❌برخی تصور می کنند که با سواد رسانه ای، می توان نوجوانان را از رسانه ها دور کرد؛ در حالیکه کافی نیست. در باید عامل عدالت اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد‌. ✅چنانچه تربیت حداقلی ‌داشته باشیم، با توجه به پیچیدگی ژرف که به هزاران مسئله مرتبط می شود، با استدلال، اقناع و فرهنگ سازی نمی توانیم آن را اجرا کنیم. ✍️ دکتر محمود سعیدی رضوانی 📚چالش میان تربیت حداقل و حداکثری در امر جنسی https://rihu.ac.ir/fa/book/37350 @umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سنگر حجاب 🌺شهید مطهری می فرماید: 🌱در هر جنگی یک مقدم وجود دارد... 🌱که اگر آن را بگیرد، عملاً موفق و پیروز شده است. 🌱سنگر اول اسلام و بانوی اسلامی، اوست. 🌱اگر حجاب فتح شود، 🌱عملاً کاری از دست ما برنمی‎آید... @umefafgaraei
♦️داستان آهنگری که دستش نمی‌سوخت!♦️ 🔹سید محمد اشرف علوی می‏نویسد: « در سفری به مصر، آهنگری را دیدم که با دست خود آهن گداخته را از کوره آهنگری بیرون می‏آورد و روی سندان می‏گذاشت و حرارت آهن به دست وی اثر نمی‏کرد. با خود گفتم این شخص، مردی صالح است که آتش به دست او کارگر نیست. ازاین‏رو، نزد آن مرد رفتم، سلام کردم و گفتم: «تو را به آن خدایی که این کرامت را به تو لطف کرده است، در حق من دعایی کن.» مرد آهنگر که سخن مرا شنید، گفت: «ای برادر! من آن‏گونه نیستم که تو گمان کرده‏ ای.»گفتم: «ای برادر! این کاری که تو می‏کنی، جز از مردمان صالح سر نمی‏زند.» گفت: « گوش کن تا داستان عجیبی را دراین‏باره برای تو شرح دهم. روزی در همین دکان نشسته بودم که ناگاه زنی بسیار زیبا که تا آن روز کسی را به زیبایی او ندیده بودم، نزد من آمد و گفت: « برادر! چیزی داری که در راه خدا به من بدهی؟» من که شیفته رخسارش شده بودم، گفتم: «اگر حاضر باشی با من به خانه‏ ام بیایی و خواسته مرا اجابت کنی، هرچه بخواهی به تو خواهم داد.» زن با ناراحتی گفت: «به خدا سوگند، من زنی نیستم که تن به این کارها بدهم.» گفتم: «پس برخیز و از پیش من برو.» زن برخاست و رفت تا اینکه از چشم ناپدید شد. پس از چندی دوباره نزد من آمد و گفت: «نیاز و تنگ‏دستی، مرا به تن دادن به خواسته تو وادار کرد.» من برخاستم و دکان را بستم و وی را به خانه بردم. چون به خانه رسیدیم، گفت: «ای مرد! من کودکانی خردسال دارم که آنها را گرسنه در خانه گذاشته ‏ام و بدینجا آمده‏ام. اگر چیزی به من بدهی تا برای آنها ببرم و دوباره نزد تو باز گردم، به من محبت کرده‏ ای.» من از او پیمان گرفتم که باز گردد. سپس چند درهم به وی دادم. آن زن بیرون رفت و پس از ساعتی بازگشت. من برخاستم و در خانه را بستم و بر آن قفل زدم. زن گفت: «چرا چنین می‏کنی؟» گفتم: «از ترس مردم.» زن گفت: «پس چرا از خدای مردم نمی‏ترسی؟» گفتم: «خداوند، آمرزنده و مهربان است.» این سخن را گفتم و به طرف او رفتم.دیدم که وی چون شاخه بیدی می‏لرزد و سیلاب اشک بر رخسارش روان است. به او گفتم: «از چه وحشت داری و چرا این‏گونه می‏لرزی؟ » زن گفت: «از ترس خدای عزوجل.» سپس ادامه داد: «ای مرد! اگر به خاطر خدا از من دست برداری و رهایم کنی، ضمانت می‏کنم که خداوند تو را در دنیا و آخرت به آتش نسوزاند.» من که وی را با آن حال دیدم و سخنانش را شنیدم، برخاستم و هرچه داشتم به او دادم و گفتم: «ای زن! این اموال را بردار و به دنبال کار خود برو که من تو را به خاطر خداوند متعال رها کردم.» زن برخاست و رفت. اندکی بعد به خواب رفتم و در خواب بانوی محترمی که تاجی از یاقوت بر سر داشت، نزد من آمد و گفت: «ای مرد! خدا از جانب ما جزای خیرت دهد.» پرسیدم: شما کیستید؟ فرمود: «من مادر همان زنی هستم که نزد تو آمد و تو به خاطر خدا از او گذشتی. خدا در دنیا و آخرت تو را به آتش نسوزاند.» پرسیدم: «آن زن از کدام خاندان بود؟» فرمود: «از ذریه و نسل رسول خدا (صلّی ‏الله علیه و آله و سلّم).» من که این سخن را شنیدم، خدای تعالی را شکر کردم که مرا موفق داشت و از گناه حفظم کرد و به یاد این آیه افتادم که خداوند می‏فرماید: «إِنَّما یُریدُ اللّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا» (احزاب: ۳۳) خدا می‏خواهد هر پلیدی را از شما خاندان نبوت ببرد و شما را از هر عیبی پاک و منزه گرداند.» سپس از خواب بیدار شدم و از آن روز تاکنون آتش دنیا مرا نمی‏سوزاند و امیدوارم آتش آخرت نیز مرا نسوزاند منبع: فضائل ‏السادات، ص ۲۴۰ و ۲۴۱ و کتاب «گناه گریزی» سیدحسین اسحاقی براساس این داستان یک فیلم داستانی در دهه 60 تولید شده که در همان زمان در تلویزیون پخش گردید @efaf_amin Kanoon-amin.ir
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔺اگر بخواهيم خود را طورى تربيت كنيم كه را رعايت نمايند، بايد از همان زمان ، آغاز نماييم. 🔺براى اينكه دختران و پسران هنگام با مشكلى روبرو نشوند و به تدريج با خود به عنوان و يا آشنا شوند، بايد از همان ابتدا به طور جداگانه با آنها رفتار شود و اين مسئله در مورد اهميت بيشترى دارد؛ زيرا آنها زودتر از پسران به بلوغ مى‎رسند. 🔺می‎بايست از دوران كودكى، زمينه براى رشد ويژگي‎هاى فطرى دختر و پسر در فراهم آيد و هر يك از اين دو، در مسيرى كه آفرينش با تدبيرى حكيمانه پيش پاى آنها نهاده است، سوق داده شوند. 🔺در ارتباط با آموزش كودكان، بايد اين نكته را مدنظر داشت كه آيا ما هستيم كه کودک را و مى‎سازيم و يا خود اوست كه مى‎بايد ايمان بياورد و عفیف شود؟ 🔺كودك موقعى فعل تربيتى را درونى مى‎كند كه خود به‎طور فعال، در آن نقش داشته باشد. اگر خواهان آن هستيم كه كودكان مقررات، و فضايل اخلاقى را درونى كنند و در عمق وجودشان جايگزين شود، بايد را به گونه‏اى فراهم كنيم كه كودك، خود به آن تمايل پیدا کند. ✍️دکتر محمدرضا مطهرى @umefafgaraei