هدایت شده از سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای پزشکیان!
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران!
سلام علیکم
اخیرا در جلسهای فرمودهاید:
«با امر و نهی و دستور و مجازات نمیشود کسی را هدایت کرد.»
در رابطه با این فرمایش جنابعالی نکاتی به ذهن میرسد که آنها را بهشکل صریح و خلاصه عرض میکنم:
۱. خوشحالم که ولو بهطور ضمنی اصل «ضرورت هدایت» را پذیرفتهاید، نهادینهشدن ارزشهای دینی در جامعه را مصداق هدایتشدگی میدانید و مثل بخش قابل توجهی از بدنه نخبگانی طرفدار خود، آشکارا در پی ترویج «لیبرالیسم فرهنگی» نیستید؛ هرچند که خروجی منطق جنابعالی نیز ولو بهشکل ناخواسته چیزی جز «اباحهگری» و «ولنگاری» نیست.
۲. به حکم «عقل»، «شرع» و «تجربه»، قطعا ابزار «قانون» - بهمعنای «امر» و «نهی» همراه با «مجازات متخلف» - در فرایند «هدایت» مؤثر است. به بیان دیگر هرچند «الزامات قانونی» برای ایجاد «تغییرات فرهنگی» کافی نیستند، اما لازمند؛ و این اصلی پذیرفتهشده در همهجای دنیاست.
۳. کارکرد اصلی قانون، نه «هدایتگری حداکثری» بلکه «کنترلگری حداقلی» بهمنظور تضمین «نظم اجتماعی» و جلوگیری از هرجومرجهای ویرانگر عمومی است؛ چیزی که اگر انجام نگیرد، نه تنها اساسا امکان فعالیتهای فرهنگی و بهکارگیری ابزارهای فرهنگساز از بین میرود بلکه جامعه گرفتار «آنارشیسم» خواهد شد؛ همان پدیده شومی که به فرموده امیرالمؤمنین علیهالسلام حتی از حکمرانی عاری از عدالت و دیانت مخربتر است: «لابدّ للنٌاس من أمیر برّ أو فاجر.»
۴. اگر سخن شما را بپذیریم، علاوه بر آنکه باید «مرجعیت دین در امر قانونگذاری» و «ضرورت اتکاء نظامات حقوقی بر شریعت» را انکار کنیم، باید تمام «قوانین جاری ناظر به فرهنگ» مثل: قانون راهنمایی و رانندگی، قانون خانواده، قانون آموزش و پرورش، قانون سربازی، قانون کار و ... را نیز ملغی نماییم؛ حال آنکه هیچ عاقلی به چنین چیزی تن نخواهد داد.
۵. طبق مبنای شما هرگز نباید به موافقان قانون حجاب و عفاف دستور داد و آنها را از مقابله قانونی با بیحجابی باز داشت. بلکه فقط باید به کار فرهنگی روی آنان پرداخت و تلاش برای تغییرشان را از دبستان شروع کرد. قبول است؟
۶. اینکه امیرالمؤمنین علیهالسلام به مالک اشتر فرمودند: «و لا تقولنّ إنّی مؤمّر آمر فأطاع» هرگز بهمعنای نفی «ضرورت قانون در حکمرانی فرهنگی» نیست؛ بلکه تأکیدی است بر اهمیت مسئولیتپذیری، پاسخگوبودن در قبال وعدهها و خودداری از خودرأیی در مواجهه با آحاد مردم. ای کاش در حوزه فهم دین و تفسیر نهجالبلاغه نیز به شعار پُرتکرار خود، یعنی «ضرورت مراجعه به کارشناسان» عمل میکردید.
۷. اصلا فرض میکنیم سخن شما درست! بسم الله! پیشنهاد مشخص شما برای گذر از «چالش تحمیلی حجاب» چیست و کجاست؟ ای کاش به جای این همه «کلیگویی» و تکرار ملالانگیز «فهرست بایدها»، از طرح تفصیلی خود برای «مواجهه فرهنگی با بیحجابی» و «تربیت دینی کودکان و نوجوانان در مدرسه» رونمایی میکردید.
در پایان امیدوارم که تا انتهای دوران مسئولیت خویش، توفیق پایبندی به سوگندی که برای «پاسداری از مذهب رسمی کشور» و «ترویج دین و اخلاق» خوردهاید را داشته باشید.
با احترام
سید محمدحسین دعائی
🆔 @Smh_Doaei
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔶 پرسش از آیت الله حائری پیرامون #ازدواج_مجدد شوهر
❓ سوال (خلاصه شده):
واقعاً همه ی بدبختی ها از اینجا شروع می شود که انسان خودش را چیزی بداند. آقای حائری عزیز! شوهر من در ... کار می کند. ما سی سال تمام در صلح و صفا زندگی می کردیم. شوهر من بعد از سالها زندگی مشترک حالا رفته و #ازدواج_مجدد کرده ...
✅ پاسخ آیت الله حائری شیرازی:
شما می گویید که من هرگز فکر نمی کنم که خودم کسی هستم. اگر چنین است، پس شما روی حرف خدا حرفی نزنید و اگر خداوند گفت مردی که همسر و فرزند دارد می تواند همسر دیگری بگیرد، شما فکر نکنید که خودتان در مقابل خدا کسی هستید که نمی توانید آن را بپذیرید. اگر می گویید حرف خدا را می پذیرم، «علامت» دارد. علامت آن این است که انسان، حق انسان دیگر را رعایت کند.
تعریف و تمجید و گفتنِ خوبی های شوهرتان، حلال؛ اما گفتن بدیهایش ممنوع.
مدتی این #ریاضت را تحمل کنید. خداوند #مقلب_القلوب است.
والسلام/ محی الدین حائری
@haerishirazi
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔶 پرسش از آیت الله حائری پیرامون #ازدواج_موقت
❓ سوال:
بعد از گذشتن مدتی از ازدواجمان متوجه شدم شوهرم گاهی عقد موقت می کند. در پاسخ به اعتراض من می گوید: این کار حلال است. نظر شما چیست؟
✅ پاسخ آیت الله حائری شیرازی:
🔸 خدا واجب که نکرده، واجب کرده؟! ازدواج موقت واجب است؟! خدای تعالی مباح کرده، درست است؟ خب، شما بین اینکه خانواده ات متلاشی بشود یا این کار مباح را انجام بدهی مخیر هستی. اگر می توانی با خانمت صحبت کنی که موافق این کار بشود، صحبت بکن! اما اگر کشمکش می شود، این کار را نکن.
🔸 شما از همدیگر اولاد دارید؛ اگر خواستی این ثواب را بکنی، خب کبابت می کند! نگاه بکن ببین واقعاً این بچه های تو اگر از هم جدا شدید، این بچه با پدرِ تنها می تواند سر کند؟ یا با مادرِ تنها می تواند سر کند؟!
این یک واقعیت است. بچه، هم به پدرش علاقه دارد و هم به مادرش. وقتی این دو به ستیز می افتند، این بچه ممکن است در آینده یک ضدِّ دین بشود؛ بسیاری از این آدم هایی که دین اختراع می کنند یا با دین مبارزه می کنند، ریشه اش در جدایی های پدر و مادرشان هم است. تو می خواستی ثواب بکنی، بعد بچه تو یکی از ضدِّ دین های عجیب و غریب می شود! مخصوصاً اگر روحانی باشید؛ وقتی بچه به این نتیجه رسید که بابایم به مادرم ظلم کرده، اصلاً ضدِّ روحانی و ضد آخوند می شود.
🔸 لذا اگر کسی بنای ازدواج موقت دارد، اول خانمش را در این مورد روشن کند که من در این حدّ خواهم بود و از این حدّ تجاوز نمی کنم. صاحب خانه ی من تو هستی! این زن جدید، یک خانه دیگر در مقابل تو نخواهد شد. اگر حدود و ثغور را بدانند آنها با «احکام شرع» لج نمی کنند. آنها از «بی عدالتی» ناراحت هستند نه از احکام دین؛ جوری نکنید که اسم هوای نفس خودتان را دین بگذارید. حلال را حساب بکنید اما آبروی دین را هم حفظش بکنید. جوری نکنید که عمل شما کسی را ضدِّ دین بکند.
🔸درست است که شرع گفته ازدواج موقت عیبی ندارد. اما شرع نگفته با عقلت مشورت کن؟! عقل می گوید بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنید. بدتر از جدایی زن از شوهر چیست؟ هیچی!
ترک مُتعه «بد» است، اما جدایی بین زن و شوهر هم «بدتر» است؛
🔸 خانمی آمده بود و به من میگفت دختر مرا مُتعه کنید، نامه هم داده بود. حتی شیرینی هم آورده بود؛ من گفتم: «من همسر دارم و اهل این برنامه نیستم». من خب یک آدم سیاسی هستم. دشمن دارم. آن موقع هم امام جمعه ی مرکز استانی بودم؛ به ذهنم آمد اگر این حرف را به اهلبیت هم منتقل کرده باشند، آتش میگیرد. گفتم [شاید] آخرش آن کسی که این را برای من آورده، از یک راهی به خانواده ام برساند؛ بگذار خودم برسانم، خودم بگویم. من تمام این نامه را بردم به خانمم نشان دادم. اهلبیت آمد و با ایشان صحبت کرد و گفت: «آقای ما اهل این حرفها نیست». بعد هم به آن خانم گفت: «خانم! دیگر اینجا نیایی! بعد هم با بچه ها نشستند شیرینی را خوردند»!
اینها مسائلی است که میخواهد داخله ی شما را به هم بریزد، حالا شما در حد لبه پیکان [مسئولیت های سیاسی و اجتماعی] نیستید که [مثل من] اینطور دشمن داشته باشید. اما خودتان برای خودتان مشکل درست نکنید.
🔸 شما هم روی یک میزانی عمل بکنید که زندگیتان متلاشی نشود. «عقل» مشاور خوبی است. شرع را با عقلتان پیاده کنید.
@haerishirazi
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸اگر جلوی ازدواج موقت را بگیرید، فردا تمام زناها در نامه عمل شما نوشته می شود🔸
🌷 ما سر دو راهی هستیم، یا باید بگوییم مردم به راه حرام بروید؛ هر چه بادا باد و یا ازدواج موقت را توصیه کنیم.
بحث بین انتخاب ازدواج موقت یا دائم که نیست بلکه بحث بر سر انتخاب زنا و ازدواج موقت است. اگر کسی گفت ازدواج موقت نه، یعنی زنا بله. بعد آیا ما می توانیم آن شخص زناکار را اعدام یا سنگسار کنیم؟ آیا شما حاضر هستید به آن کسی که در نتیجه ی این فشار، مرتکب این عمل شد سنگ بزنید؟ اسلام هم نگفته که این شخص را سنگ بزنید! چون کسی که دستش به ازدواج دائم نمی رسد رجم (سنگسار) او صدق نمی کند و فقط باید به صد ضربه شلاق اکتفا کرد.
🌷 شما فکرش را بکنید ببینید اگر اسلام حکم شدیدی نسبت به زنا آورده و این حکم از سوی خداوند رحیم صادر شده است، آیا آن «رحیم»، بدون اجازه ازدواج موقت امکان دارد حکم به شلاق زدن زناکار بدهد؟ او این کار را نمی کند!
خداوند به آدم و حوا (علیهما السلام) فرمودند از این درخت نخورید. اما قبل از آن، به آنها فرمود: «یا آدَمُ اسکُن اَنتَ و زَوجُکَ الجَنَه ... » این باغ بهشت برای شما، از هر کجایش دلتان خواست بخورید، اما «و لا تَقرَبا هَذِه الشَّجرَه»: ولی نزدیک این درخت نشوید.
🌷 پس مطلبی که در ازدواج موقت است این است که اصل در ازدواج، ازدواج دائم است. اگر ازدواج دائم میسر نشد و انسان بین حرام و ازدواج موقت قرار گرفت باید ازدواج موقت را انتخاب کند.
🌷 اگر مجرای حلالی را ببندید، گناه باز شدن مجراهای حرام، گردنتان می افتد! فرض کنید شما دریچه ی اطمینان چیزی را ببندید. بعد یکدفعه آن چیز منفجر شود. شما می گویید من که منفجرش نکردم! خودش منفجر شد. درحالیکه این را تو بستی! اگر شما یک چوب کبریت در سوراخ دَرِ زودپز قرار دهی و یک خانواده هم دور آن نشسته باشند، بعد این زودپز منفجر شود و همه این ها کشته شوند، شما قاتل همه آنها هستید. شما می گویید من با این چوب کبریت نمی توانم کسی را بکشم؛ ولی من می گویم: بله می توانید.
🌷 شما اگر بیایید جلوی ازدواج موقت را بگیرید، فردا تمام زناها در نامه عمل شما نوشته می شود.
هر کس قلم به دست بگیرد و این حکم را زشت جلوه دهد و یا بد دفاع کند و یا خوب حمله کند، به حکم خدا جسارت کرده و چون حکم خدا ناموس خدا و محارم خداست؛ پس اگر به حکم خدا جسارت شود به خود خدا جسارت شده است.
@haerishirazi
هدایت شده از تجمع مردمی
🔴 فراخوان کشوری تجمع مردمی مقابل مجلس شورای اسلامی جهت مقابله با ترک فعل مسئولین در #اجرای_قانون_حجاب 📣
#️⃣ #بازنشر 🔄
📜 هدف: استیضاح مسئولان متخلف نهادهای متولی حجاب، ابلاغ مصوبه حجاب تایید شده شورای نگهبان
«قانون حمايت از خانواده از طريق ترويج فرهنگ عفاف و حجاب»
📌 در تجمع قانونی و شرعی امت حزب الله شرکت کنید.
🔸 زمان: چهارشنبه، ۲۱ آذر ۱۴۰۳، ساعت ۱۵ 🕑
🔹 مکان: تهران، خیابان مجاهدین اسلام، مقابل درب ۴ مجلس شورای اسلامی 🏢
📎 https://nshn.ir/7bvgZCGxuHtI 🔎
⏳ رئیس مجلس باید مصوبه تایید شده شورای نگهبان را به رئیس جمهور ابلاغ کند.
✔️ مجلس باید بر ترک فعل نهادهای متولی حجاب نظارت و مسئولان متخلف را استیضاح کند.
🎯 برخورد بازدارنده قانونی با بیحجابی به عنوان حرام علنی و جرم مشهود در انظار عمومی و عدم ارائه خدمات به افراد بیحجاب بر اساس قانون و شرع
🌐 مردم سراسر کشور جهت حضور در این تجمع، آتش به اختیار پس از هماهنگی با روابط عمومی مردمی، به سمت تهران حرکت کنند.
🆔 @Mardomi_Pr 💬
🚨 با حضور خود در تجمع مردمی به مسئولان نشان دهید که ملت ایران مخالف بیحجابی هستند و اجازه نخواهند داد که پرچم نفوذ فرهنگی دشمن در کشور برافراشته شود.
📝 این تجمع در چارچوب قانون و شرع میباشد و از هرگونه اقدام غیرقانونی جلوگیری خواهیم کرد.
📌 هر نفر یک #رسانه برای #انتشار_حداکثری این فراخوان سراسری تجمع مردمی 📢
#️⃣ #نشر_حداکثری 🔄
🔖 به پویش مردمی مطالبهگری جلوگیری از استحاله نظام با برچسبهای زیر بپیوندید. 🗃
#️⃣ #احیای_کمیته_انقلاب ✅
#️⃣ #اجرای_قانون_حجاب ✅
🔔 کانال #تجمع_مردمی 🔔
🆔 @Tajamo_Mardomi 🔎
بسم الله الغیور
قسمت(116) درسنامه عفاف، ص256
♦️موسيقي از دیدگاه علمی
تارهايي به نام «عصب» در سراسر بدن پراكنده و به مغز سر متصل هستند كه حس و حركت بدن بوسيله آنها صورت ميپذيرد.
دانشمندان علم فيزيولوژي دستگاه عصبي انسان را به دو بخش تقسيمكردهاند:
۱- سلسله اعصاب ارتباطي
2- سلسله اعصاب نباتي (خودكار)
سلسله اعصاب ارتباطي، شامل ستون مركزي عصبي از نخاع گرفته، نيمكرههاي مغز و نيز اعصاب محيطي ميباشد. و سلسله اعصاب نباتي، شامل سيستم سمپاتيك و پاراسمپاتيك هستند كه در كيفيت جذب، هضم و دفع غذا، ترشّحات، ضربان قلب و فشارخون تأثيرگذار ميباشند و در برابر صدا حساسند.
سمپاتيك رگها را تنگ ميكند، عضلات صاف را منبسط ميسازد، مانع از ترشح ميشود و فشارخون را بالا ميبرد.
پاراسمپاتيك بهعكس سمپاتيك رگها را گشاد ميگرداند، عضلات صاف را منقبض ميسازد، ايجاد ترشح ميكند و فشارخون را پايين ميآورد.
اين دو دسته عصب به همراه يكديگر كار ميكنند و تعادل بدن را حفظ مينمايند و اين تعادل در صحت و سلامت جسمي و رواني انسان تأثير تام دارد. ليكن هرگاه يكي از اين دو دسته عصب در اثر تحريكات خارجي، تعادل و توازن خود را از دست بدهد آنگاه به نسبت عدم تعادل هر يك از آنها، اختلال رواني و جسمي براي شخص ايجاد ميشود.
يكي از تحريكات خارجي كه تعادل بين اعصاب سمپاتيك و پاراسمپاتيك را برهم ميزند، موسيقي است.
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
بسم الله الغیور
قسمت(117) درسنامه عفاف، ص260
♦️ نتیجه بحث موسیقی
از آنچه درباره موسيقي گفته شد دستكم چهار نتيجه ميتوان گرفت:
1- موسيقياي كه عشقهاي شيطاني را برانگيزد و شهوت آدمي را تحريك كند بدون هيچ شك و ترديدي، زيانبار، نامشروع و حرام است.
2- موسيقيهاي شاديآور يا غمانگيز براي جسم و روان انسان زيان دارد.
3- موسيقيهاي عرفاني و روحاني كه با آلات و ادوات اجرا ميشود جاي بسي تأمّل و بررسي دارد.
4- آنچه موردپسند دين ميباشد اين است كه آدمي به عقلانيت و فطرت روي آورد و با تحليلهاي عقلي، فطري و شهودي، واقعيتها را دريابد و از لحظههاي عمر خويش براي دنياي بيپايانش توشه برچيند و عمر گرانبهايش را بهپاي موسيقي هدر ندهد.
🔹شنيدنيهاي خوب و مفيد
همانگونه كه شريعت مقدس اسلام از شنيدنيهاي زيانآوري همانند موسيقي و صداي تحريک آميز نهي كرده، در مقابل براي تعالي روح و روان آدمي، به شنيدن چيزهاي مفيد سفارش نموده است. چنانكه قرآن کریم ميفرمايد:
(فَبَشِّر عِبادِ الَّذينَ يَسْتَمِعونَ الْقولَ فَيَتَّبِعونَ أحْسَنَهُ أولئِكَ الّذينَ هَدَاهُمُ اللهُ وَ اولئكَ هُمْ اُوْلُوا الالبابِ)
به بندگانم مژده بده، آنانكه سخنان خوب را ميشنوند و از بهترينشان پيروي ميكنند آنها كساني هستند كه خدا هدايتشان كرده و آنها خردمندانند.
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
بسم الله الغیور
قسمت(118) درسنامه عفاف، ص264
♦️ درس چهارم: عفت چشايي (عفت در خورد و خوراک)
چشایی، یکی از حواس پنجگانه آدمی است که طعم و مزه را درک میکند و در برابر آن واکنش نشان میدهد و نیز یکی از ابزارهای دخیل در پاسخ به غریزه گرسنگی میباشد و از جهت چگونگی پاسخ به غریزه گرسنگی، میتواند در تحریک یا عدم تحریک غریزه جنسی نقش بیافریند و از اینرو لازم است این حس کنترل و مدیریت شود. و کنترل آن به پرهیز از موارد ذیل است:
الف) پرهیز از حرامخواری؛
ب) پرهیز از خوراکیهای تحریکزا؛
پ) پرهیز از پُرخوری.
الف) پرهیز از حرامخواری
پیش از این در بخش کلیات بیان شدکه يكي از عوامل نهگانه كنترل غرايز و از جمله كنترل غريزه جنسي، ايمان است؛ هرچه ايمان افزايش يابد و پايدارتر شود آدمي نيز در مهار غرايزِ سركش، توانمندتر است. ليكن بايد بدانيم كه ايمان نيز همواره تحت تأثير عوامل گوناگون قرار دارد؛ يعني برخي از كارها سبب افزايش ايمان ميشود و برخي ديگر سبب كاهش.
بهعنوان نمونه یکی از كارهایی که سبب کاهش ايمان ميشود حرامخواری است. چنانکه رسول گرامی اسلام (ص) میفرماید:
اَكلُ الحَرامِ يَطرُدُ الايمانَ
حرامخواري، ايمان را از انسان دور ميكند.
بیشک وقتي ايمان از قلب انسان دور شود امکان انجام هر گناه و کجروی، و از جمله بیعفتی و انحرافات جنسی فراهمتر میشود.
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
بسم الله الغیور
قسمت(119) درسنامه عفاف، ص265
♦️ درس چهارم: عفت چشايي (عفت در خورد و خوراک)2
تأثیر مال حرام در زایل کردن ایمان و ارتکاب گناهان، بهاندازهای زیاد است که گاهی باور آن دشوار میآید.
بهعنوان نمونه یکی از علل مهمی که سبب شد مردان کوفه در روز عاشورا، برای کشتن امام حسین (ع) در کربلا گردهم آیند و آن فاجعه عظیم تاریخ را رقم بزنند، حرامخواری آنان بود!
امام حسين (ع) در روز عاشورا خطاب به سپاه كوفه و نكوهش از اينكه آنان به سخن حق حضرت گوش نميدهند و دعوتش را نميپذيرند رمز اين حالت را همين گرايش به دنياي حرام ميداند و ميفرمايد:
همه شما فرمان مرا سرپيچي ميكنيد، به سخنم گوش فرا نميدهيد [حق داريد] چرا كه شكمهايتان از حرام پر شده است پس بر دلهاي شما مهر خورده [و ایمان رخت بربسته]؛ واي بر شما چرا ساكت نميشويد و چرا گوش نميدهيد و نميشنويد؟!
پس این اشکال که چطور میشود لشکریان یزید نماز میخواندند و در عین حال، فرزند پاک پیامبرشان را کشتند پاسخش در همین روی آوردن به دنیای حرام است که خاصیت و کارکرد عبادت را از بین میبرد.
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
بسم الله الغیور
قسمت(120) درسنامه عفاف، ص265
♦️ درس چهارم: عفت چشايي (عفت در خورد و خوراک)3
حرامخواری یعنی چه؟
حرامخواري دو مصداق کلی دارد:
1) مالی که از طريق كسبهايِ حرام، فراهم آمده باشد. مانند:
ربا، رشوه، سرقت، اختلاس، غصب، كلاهبرداري، غش، قمار، و ... .
و نيز اموالي كه خمس يا زكات آن به نائب امام زمان(عج) و مرجع تقليد پرداخت نشده باشد.
و يا ماليات دولت اسلامي كه با حيله و فريبكاري پرداخت نگردد.
و نيز كمكاري و از زيركار شانه خاليكردن در ادارات، مؤسسات، كارخانجات و ... ، بهطوري كه مغاير با عرف و قوانين و قرارداد باشد.
2) خوراكيها و نوشيدنيهايی كه از دیدگاه شریعت اسلام خوردن آنها حرام میباشد. مانند:
گوشت مردار، گوشت ذبح نشده، گوشت خوك و ساير حيوانات حرامگوشت (و مشتقات آنها مثل ژله و پاستیل)، شراب، آبجو، خاک و گِل، و چند چيز از بدن حيوانات حلال گوشت كه عبارتند از: خون، مني، فضله، غدد، مغزحرام، پِى(که در دو طرف تیرۀ پشت است)، نرينه، فرج، بچهدان، نخودِ مغز، سپرز(طحال)، دنبلان(تخمدان و بيضهها)، مثانه(بولدان)، زهرهدان، مردمک چشم. و بنابر نظر برخی از فقیهان، ذاتُ الاَشاجِع که در میان سُم است.
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
بسم الله الغیور
قسمت(121) درسنامه عفاف، ص266
♦️ درس چهارم: عفت چشايي (عفت در خورد و خوراک)4
حلالخواری و نقش آن در عفافگرایی
همانگونه که حرامخواری در زایل شدن ایمان و ارتکاب گناهان تأثیر دارد از سوي ديگر تغذيه حلال و پاكيزه يكي از عوامل رشد ايمان است و سرمنشاء عمل صالح و از جمله عفاف و پاکدامنی ميباشد. چنانكه قرآن كريم ميفرمايد:
(يَا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَ اعمَلُوا صَالِحًا)
اي پيامبران از غذاهاي پاكيزه بخوريد و عمل صالح انجام دهيد.
زيرا تغذيه سالم و حلال، زمينهساز گرايش انسان به عمل صالح است. و با توجّه به اينكه نوع تغذيه بيشك در روحيّات انسان مؤثر بوده و غذاهاي مختلف، آثار اخلاقي متفاوتي دارد، ارتباط اين دو جمله روشن ميشود كه ميفرمايد: «از غذاهاي حلال و پاكيزه بخوريد» و «عمل صالح انجام دهيد».
البته عمل صالح مصاديق فراوان دارد كه يكي از مصاديق آن، رعايت احکام و آداب عفاف و پاكدامني است که بهفرموده امیرمؤمنان (ع) برترین عبادت میباشد. «اَفضَلُ العِبادَةِ العَفافُ».
ناگفته نماند در برخی از روایات «عفت دامن» پس از «عفت شکم» بیان شده، که شاید میخواهد ترتّب عفت دامن بر عفت شکم را بهگونهای خاطرنشان سازد. چنانكه امام باقر (ع) فرموده:
«ما عُبِدَ اللهُ بِشَئٍ أفْضَلَ مِنْ عِفَّةِ بِطْنٍ وَ فَرجٍ»
خداوند به چيزي برتر از عفت شكم و عفت دامن پرستش نشده است.
[عفت بَطن و شکم = عفت چشایی]
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
بسم الله الغیور
قسمت(122) درسنامه عفاف، ص267
♦️ درس چهارم: عفت چشايي (عفت در خورد و خوراک)5
ب) پرهیز از خوراکیهای تحریکزا
برخي از محركهايي كه سبب تحريك غريزه جنسي ميشوند «هورمونهاي جنسي» هستند كه از گونادها (بيضه مرد و تخمدان زن) ترشح ميگردند. بيگمان نوع و كيفيت برخي از خوراكيها و نيز پُرخوري، در افزايش اين ترشحها مؤثر است و در نتيجه شهوت جنسي را تحريك ميكند و از این جهت برای جوانها و بهویژه مجردها آسیبزا میباشد.
لازم به یادآوری است که انواع خوراكيها و تنقّلاتي كه سبب افزايش هورمونهاي جنسي ميشود بسيار زیاد است بهگونهاي كه هر فردي با اندكي تحقيق و بررسي ميتواند آنها را شناسايي كند؛ لیکن باید توجه داشت که از دیدگاه طب سنتی، مزاجها و طبیعتهای افراد بهطور کلی چهار گونه است:
1ـ گرم و تَر (دموی)؛
2ـ گرم و خشک (صفراوی)؛
3ـ سرد و تَر (بلغمی)؛
4ـ سرد و خشک (سوداوی).
بر همین اساس، ممکن است یک خوراکی برای فردی محرّک باشد و برای دیگری چنین نباشد. و البته با اندکی تأمل و تجربه، هر کسی میتواند خودش تشخیص دهد که چه خوراکیهایی سبب ترشح بیشتر هورمونهایش میشود و در صورتی که جوان و مجرد است از مصرف زیاد آنها بپرهیزد.
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خیلی قشنگ، ظریف و البته واضح😔
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از جبهه مردمی زیست عفیفانه مشهد مقدس
🔰 ترویج حجاب توسط عطرفروش خوشذوق مشهدی
🔹مدیر فروشگاه «حجره آقا مصطفی» در گفتگو با خبرنگار جبهه زیست عفیفانه مشهد گفت: ما در این فروشگاه سعی کردیم در کنار فروش عطر، انواع انگشتر و تسبیح و سنگهای متبرک حرم، تابلو و و تندیس منقش به نام اهل بیت؛ فعالیت فرهنگی به خصوص در راستای عفاف و حجاب نیز داشته باشیم.
🔹مصطفی امیری اظهار داشت: بسته به سود جنسی که توسط مشتری خریداری میشود درصدی تخفیف برای افراد محجبه در نظر گرفتیم و به کودکانی که حجاب دارند نیز هدایایی میدهیم.
🔹ضمن اینکه بخشی از سود فروشگاه برای جبهه مقاومت حزب الله و نیازمندان صرف میشود.
🔹وی افزود: ما به افراد بیحجاب تذکر میدهیم و پس از رعایت حجاب اجازه ورود به فروشگاه را دارند.
🔹دیواری از یادواره شهدا و علما درست کردیم که اغلب مورد استقبال افراد قرار میگیرد و در همین راستا مشتریان را به مطالعه زندگینامه و وصیتنامه شهیدان ترغیب میکنیم که ببینید شهید برای شما چه وصیتی دارد.
🔺علاقهمندان به حضور در این فروشگاه می توانند به آدرس زیر مراجعه کنند:
🔹مشهدمقدس، جنب حرم، مطهر، داخل نواب ۸ (حجره آقامصطفی)
@hojre_aghamostafa_mashhad
🔹ارائه عطرهای درجه یک اورجینال روز
معرفی و ساخت عطر(مخصوص شخص) با اصول روانشناسی
🔹سفارشات و مشاوره @Amiri_s313
09357863133
📌کانال اخبار جبهه مردمی زیست عفیفانه مشهد مقدس
https://eitaa.com/zistafifaneh
هدایت شده از بیداری ملت
🔴از چشم و دل سیری؛ از خفقان و حجاب اجباری دچار گرسنگی شدند
◾️آنچه که در این نمودار میبینید میزان دانلود فیلمهای مستهجن در دنیاست!
همانطور که میبینید با آزادی پوشش و تضعیف ارزشهای دینی در جامعه رابطه مستقیم دارد؛ باید خاطر نشان شوم که ساخت و انتشار محتوای مستهجن به معنای بردگی مدرن زنان برای پول است و آنچه که میبینید آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان ، ایتالیا و در کشورهای آسیایی ژاپن در راس چنین منجلابی گرفتار شدهاند.
◀️به راستی چرا باید فرهنگ حیا و عفاف در دنیا از بین میرفت که پای چنین تجات شومی هم بر سر زنان دنیا میآمد که عدهای از زنان فقیر کالا شوند و زنان خانواده مدار هم امنیت خود را در زندگی مشترک از دست بدهند.
✍عالیه سادات
🍃__________________________
#کانال_شکوه_زن_وزنانگی_در_ایتا👇
@shookoohzan
هدایت شده از خبر فوری سراسری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ضرغامی:
وقتی مردم قانونی را قبول ندارند و اجرا نمیکنند آن قانون منتفی است.
✍پاشنه آشیل کابینه شهید رئیسی که وزارت گردشگری را کرده بود خانه و کاشانه بعضی بلاگرهای صورتی و هنجارشکن، حالا شبیه سرکرده قوم لوط برای مبانی فرهنگی استدلال میچیند که :
"قانونی که اکثریت مردم قبول ندارند، پس عملا اجرا نمیکنند. حکومت هم به هردلیلی دیگر نمیتواند برخورد کند"
قوم لوط هم همین استدلال را می آورد!
خب این حکومت که شما میفرمایی کیست جناب؟!
مگر در راس حکومت نفرموده که حرام شرعی و سیاسی ست؟
مگر شما در همین حکومت متولی دستگاه فرهنگی و مجازی نبودید و نیستید؟
حالا که با سلبریتی ها خود را همتراز کردی و استدلال لوطی می آوری، پس فردا هم حاضری سپر بلای آن عذابی که نازل میشود باشی؟!
صد البته که نه!
بی حال و بی ایده و بی نظر، تنها لم میدهید بر مبلمان استودیوهای رسانه و سوار بر موجی از فرهنگ سیاسی، خود را آئینه نظر اکثریت مردم نشان میدهی!
حکومت ابتدا باید با امثال شما برخورد کند.
اکثریت مردم حالا به هردلیلی موافق برخورد با شما هستند.
ما آمار داریم مثل آماری که خودت میدهی!
بدان که نفرین خانواده شهدا پشت تو و امثال توست که با حکم خدا و راه شهدا به تقابل ایستاده اید.
📌 #خبر_فوری_سراسری
بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا
@fori_sarasari
🔹معنا و مفهوم عفاف
عفاف یعنی خويشتنداري، خودكنترلی و بازداشتن نفس از آنچه حلال و شایسته نیست.
♦البته عفاف داراي مفهوم عام و خاص است؛ مفهومِ عامِ آن، پرهیز از هرگونه تمايلات نامشروع غرایز است و مفهومِ خاصِ آن، بازداشتن نفس از تمايلات نامشروع غریزه جنسي میباشد که به خویشتنداری میانجامد و آدمی را بهسوی ازدواج رهنمون میکند.
ـ واژه عفاف از کلمه «اَلعِفَّة» در لغت عرب گرفته شده است به معنای: «اَلکَفُّ عَمّا لایَحِلُّ وَ یَجمُلُ» پرهیز و خودداری از آنچه حلال و شایسته نیست. (لسان العرب، ج9، ص252، ابن منظور).
ـ کَفُّ النُّفس: خويشتنداري، خودكنترلی و بازداشتن نفس. (فرهنگ معاصر عربي ـ فارسي، ص591، آذرتاش آذر توش).
ـ کنترل: نظارتِ عقلِ شخص بر احساسات و اعمالِ وي. (فرهنگ معين،ج3، ص3085).
#عفافگرایی
#کانون_فرهنگی_تبلیغی_امین
#زیست_عفیفانه_پیشران_تمدن_نوین_اسلامی
#بیانیه_گام_دوم_توصیه۷_سبک_زندگ
@efaf_amin
Kanoon-amin.ir
🔹آسیب شناسی اصطلاح عفاف و حجاب
تلقی برخي افراد از اصطلاحِ «عفاف و حجاب» فقط «پوشش بانوان» است و حال اینکه گسترهی عفاف بسیار وسیع بوده و علاوه بر عفت در پوشش و حجاب اسلامی، شامل حوزههای بینایی، گویایی، شنوایی، چشایی، بویایی، بساوایی؛ و رعایت عفت در خلوت و اختلاط و معماری و رفتار و افکار و عشق و دوستي و ارتباط نیز میشود و همهی مردان را هم در بر ميگيرد.
♦بیشک در طرح مسئله عفاف و حجاب، غفلت از حوزههای مختلف عفاف و فروکاستن بحث فقط به پوشش بانوان، یک انحراف علمی و آسیب جدی است که میتواند فعالان فرهنگی و مسئولان دستگاههای آموزشی و حاکمیتی را از اتخاذ راهبردها و راهکارهای درست باز دارد!
#عفافگرایی
#کانون_فرهنگی_تبلیغی_امین
#زیست_عفیفانه_پیشران_تمدن_نوین_اسلامی
#بیانیه_گام_دوم_توصیه۷_سبک_زندگی
@efaf_amin
Kanoon-amin.ir
🔹عفافورزیِ مردان، راهکاری برای عفیف گشتنِ زنان (بررسی روایات)
برخی از روایات اسلامی، عفافگرایی مردان را زمینهساز عفیفگشتنِ زنان دانستهاند. بهعنوان نمونه در روایتی آمده است که خداوند به حضرت موسی علیهالسلام فرمود: ای موسی عفاف بورز تا خانوادهات عفیف گردد. «یا مُوسی عِفَّ يَعِفَّ أَهْلُك» (وسایل، ج20، ص355،ح1)
رسول خدا صلیاللهعلیهوآله نیز در روایتی میفرماید: با فلان خاندان ازدواج کنید زیرا مردان آن خاندان عفاف ورزیدهاند در نتیجه زنانشان عفیف گشتهاند. «تَزَوََّجُوا اِلَی آلِ فِلان فَإنَّهُم عَفَّوا فَعَفَّت نِساؤُهُم» (وسایل، ج20، ص357، ح7)
امام صادق علیهالسلام نیز در خطاب به مردان میفرماید: شما مردان عفاف بورزید، زنانتان عفیف میشوند. «عِفُّوا تَعِفَّ نِسَاؤُكُمْ» (وسایل، ج20، ص357، ح9)
و این نشان از نقش عفافورزی مردان در سالمسازی خانواده و جامعه دارد.
♦در قضیه بیعفتی هم باز نقش مردان مخرّبتر است! بهعنوان نمونه در روایتی آمده است:
ابتدا مردان قوم لوط به همجنسبازی روی آوردند و سپس زنان به تبعِ مردان به این عمل زشت پرداختند!
إِنَّ أَوَّلَ مَنْ عَمِلَ هَذَا الْعَمَلَ قَوْمُ لُوطٍ وَ اسْتَغْنَى الرِّجَالُ بِالرِّجَالِ فَبَقِينَ النِّسَاءُ بِغَيْرِ رِجَالٍ فَفَعَلْنَ كَمَا فَعَلَ رِجَالُهُنَّ (کافی، ج5، ص552، ح2)
پس با این توضیح، عفافورزی تنها اختصاص به بانوان ندارد بلکه مردان نیز به رعایت احکام و دستورات عفاف و پاکدامنی سفارش شدهاند.
#زیست_عفیفانه_پیشران_تمدن_نوین_اسلامی
@efaf_amin
🔹عفافورزیِ مردان، راهکاری برای عفیف گشتنِ زنان (بررسی آیات)
بررسی در قرآن کریم حاکی از آن است که عفافورزی مردان نقش کلیدی در عفیفگشتنِ زنان دارد؛👆
به این معنا که مردان پیشگامان اجرای عفاف و خویشتنداری در محیط خانواده و اجتماع هستند و زنان، از ناحیه مردان در سایه حمایت عفافی قرار میگیرند. یعنی در درجه اول این مردان هستند که باید در محیط خانواده خویش با تأمین نیاز عاطفی همسرانشان بر عفت آنان بیافزایند و در محیط اجتماع نیز یوسفوار خویشتنداری ورزند و در مواجهه با زنان بدحجاب و بیحجاب، چهره درهم کشند و از آنان اعراض کنند و با مبارزه منفی، مانع از تشویق و ادامه انحرافشان شوند.
و اینهمه، نشان از نقش عفافگرایی مردان در افزایش عفافورزی زنان و سالمسازی خانواده و جامعه دارد و به همین جهت شایسته است برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف در میان مردان، بیشتر سرمایهگذاری شود تا شاهد افزایش روزافزونِ عفیفگشتنِ زنان گردیم. و اگر چنین نشود دچار خطای راهبردی شدهایم و از همینرو در حل مسئله عفاف و حجاب موفق نخواهیم شد چنانکه تاکنون چندان موفق نبودهایم! زیرا به نسخه آفرینندهی جهان و انسان که بینهایت دانا و حکیم است درست عمل نکردهایم و لذا نتیجه نیز نخواهیم گرفت! الا اینکه خطای راهبردی را تغییر دهیم و بر عفافگرایی مردان متمرکز و برای آن برنامهریزی کنیم
آری عفاف نه تنها اختصاص به بانوان ندارد بلکه حتی بخشی از بار مسئولیتِ عفیفگشتنِ زنان، بر دوش مردان نهاده شده و مردان برای عفیفگشتنِ خانواده خود و دیگران، موظّف به رعایت احکام مَحرم و نامحرم و دستورات عفاف و پاکدامنی میباشند.
@efaf_amin
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
.
♻️ اگر به جنگ دشمن نروید در خانه با چکمههای دشمن از خواب بیدار میشوید
🔹صهیونیستها به شکل گسترده از حضور خود در اماکن دولتی سوریه، تولید محتوا و در شبکههای اجتماعی منتشر میکنند.
👈 کانال حمید رسایی:
eitaa.com/rasaee
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻براندازیِ هویّتی در جمهوری اسلامی -۱
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. میخواهند بهصورت تدریجی و تکهتکه، جمهوری اسلامی را مشروط و محدود کنند؛ طرحهایی بهظاهر فرهنگی و در باطن، امنیتیِ خود را قطعهقطعه اجرا میکنند تا حسّاسیّتها، چندان برانگیخته نشوند و امکان پیشروی برایشان وجود داشته باشد. این پیشرویها، کار را به مرحلهای خواهد رساند که نظام، امکان عمل و مواجهه را از دست خواهد داد و دچار انفعال یا مصلحتاندیشی میشود. به زبان فقهی باید گفت میخواهند ولیّفقیه را از وادی «حقیقت» به وادی «مصلحت» سوق بدهند و استقرار شریعت را از نظر اجتماعی، ممتنع سازند. موقعیّتهایی میآفرینند که در آنها، باید بر اساس اصل تزاحم و تقدیم اهم بر مهم عمل کرد و از پارهای ارزشها گسست و خطوط قرمزِ دیگری را ترجیح داد. وقتی بهصورت کلّی و راهبردی نگاه میکنیم، درمییابیم که خطوط قرمزِ فرهنگی، یکی پس از دیگری، در حال شکستهشدن هستند و ما همچنان در حال عقبنشینیِ ارزشی هستیم. بدیهیّات فرهنگیِ دهۀ شصت، ابتدا به «پرسش» و «ابهام» تبدیل میشوند و آنگاه به فاصلۀ اندکی، حالت «مسألهوار» و «مناقشهبرانگیز» مییابند و باید بهناچار و از سرِ اضطرار، از آنها عبور کرد. اگر مجموعی و برآیندی به عرصۀ فرهنگی بنگریم، حیرت خواهیم کرد که چگونه این مسیر افولی و نزولی را پیمودهایم، ولی مسأله این است که نگاه ما، قطعهای و تکهای است و رویدادها را در کنار یکدیگر نمینشانیم و نظرِ راهبردی به عرصه نمیافکنیم.
[دوم]. شگرد جریان تجدّد در این زمینه، «عادیسازی» است و برای عادیسازی نیز باید حوصله داشت و کار را به زمان سپرد. ابتدا یکی از ارزشها را به بحث عمومی میکشانند و دربارۀ آن، شبهه و اشکال مطرح میکنند و در همین راستا، «مفهومسازیِ منفی» میکنند تا زمینۀ اجتماعی، فراهم آید. سپس ضربههای کاری و ناگهانی وارد میآورند تا «پیشرویِ جهشی» رخ بدهد. تجربۀ کشف حجاب، صورت تامّ و تمامی از این صحنهآرایی است. از سالهای آغازین دهۀ نود، جریان مهاجرت برخی بازیگران به وقوع پیوست و این مهاجرتها، به کشف حجاب و برهنگی، گره خورد. در آن دوره، امکان کشف حجاب در درون ایران، افسانۀ محال و نشدنی به نظر میرسید، اما برای زمینهسازی، کشف حجابِ پنهانی در دستورکار قرار گرفت. مفاهیمی همچون «آزادیهای یواشکی»، «چهارشنبههای سفید»، «نه به حجاب اجباری»، در همین دوره ساخته شدند. در سال نودوشش، ناگهان مفهوم «دختران خیابان انقلاب» را صورتبندی کردند که در ذیل آن، برخی زنان در خیابان و آشکارا، روسری خود را بر سرِ چوب نهادند. شاید حدود سی نفر در شهرهای مختلف، چنین کردند و با همۀ آنها نیز مواجهۀ قضائی صورت گرفت، اما نهفقط این موج تصنّعی و سازماندهیشده، فروننشست، بلکه چندی بعد، مسألۀ امکان کشف حجاب در درون وسیلۀ نقلیه مطرح شد؛ با این توجیه که درون وسیلۀ نقلیه، حریم خصوصی است. انتخابات ریاستجمهوری در سال نودوشش که در آن، تکنوکراتها به قدرت رسیدند، به صحنۀ معاملۀ آنها بر سرِ حجاب تبدیل شد و زینپس، جریان تجدّدی احساس کرد که شرایط از نظر سیاسی، فراهم شده است.
[سوم]. در این میان، حاکمیّت، هیچ طرح و تدبیری برای مواجهه با موج شکل گرفته در دست نداشت و نظارهگر و منفعل بود. همه در انتظار تصمیم دیگران بودند و یا در انتظار زمان مساعدی که بتوان این زخم را علاج کرد؛ درحالیکه گذر زمان، رخنه و عفونت ایجاد کرد و اصلاح و تغییر را دشوارتر نمود. بخشهایی از حاکمیّت نیز که بینش لیبرالی یافته بودند، کمترین اعتقادی به خطوط قرمزِ فرهنگی از جمله حجاب نداشتند. این «وضعِ رهاشده»، سبب گردید که حدود شصت درصد از کشف حجاب، در همین مدّت به وقوع بپیوندد. تنها امری که میتوانست حاکی از مواجهۀ نظام باشد، حضور تعداد اندکی گشت ارشاد در نقاط محدودی از شهر تهران بود. این حضور بسیار ناچیز، بسیار بزرگنمایی میشد؛ چنانکه گویا نظام، به قلعوقمع زنان و دختران همّت گمارده و به خشونت بیپروا روآورده است. واقعیّت، بر رهاشدگی و هرجومرج فرهنگی دلالت داشت، اما روایت، سخن دیگری داشت. حاکمیّت، نه «واقعیّت» را در اختیار داشت و نه «روایت» را. هر دو به دست باد سپرده شده بودند و بدین سبب، حلقۀ محاصرۀ فرهنگی، هر لحظه تنگتر و منقبضتر میشد. توقع میرفت که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این برهه، علاج و تدبیری در پیش بگیرد و چالشها را پیشبینی کند و نهادهای فرهنگی را به سوی مقصد واحدی سوق بدهد، اما دریغ از فهم زمانه و ضرورتهای آن. سرانجام، اغتشاش «زن، زندگی، آزادی» از راه رسید و چهل درصدِ باقیمانده نیز به وادی کشف حجاب راه یافتند.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از جبهه مردمی زیست عفیفانه مشهد مقدس
🔰 ناظرین عفاف و حجاب در فرودگاه تذکرشان فقط برای مسافرین فارسی زبان نیست.
🔺وفائیان (خبرنگار جبهه زیست عفیفانه مشهد):
🔺هنگامی که به فرودگاه مراجعه کردم و برای مصاحبه پیگیر ناظران عفاف و حجاب بودم مشاهده کردم که رو به روی خانم عاملی فردی در حال درست کردن روسری و اشک ریختن است.
🔺ابتدا گمان کردم بخاطر تذکر دچار استرس شده و اینطور خمیده و گریه میکند.
🔺اما بعد دیدم این خانم، ناظر عفاف و حجاب را بغل کرد و گفت: «شما رو امام رضا برای من فرستاد، فرزندم به ناچار در این شهر تنها است خیلی نگران بودم، با وجود مردمان خوبی چون شما که بر شهر نظارت دارید دلم گرم شد و راحت به شهر خودم برمیگردم...»
🔹خانم عاملی یکی از ناظران عفاف و حجاب فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد در گفتگو اختصاصی با جبهه مردمی زیست عفیفانه گفت: به مسافران خارجی که با زبان خودشان تذکر حجاب میدهیم اتفاقاً بسیار خوشحال میشوند که با زبان خودشان صحبت میکنیم و استقبال میکنند.
🔹عاملی اذعان کرد: سعی میکنم همیشه هدیهای متبرک از آستان قدس رضوی به همراه داشته باشم و به یادگار به تذکر گیرندگان بدهم و همین اغلب سبب ارتباط میشود.
🔹عاملی افزود: همیشه با توجه به شرایط با تذکر گیرنده ارتباط برقرار میکنیم، گاهی مسافر با حال پریشان وارد فرودگاه میشود، در شهر دیگری عزیزی، عضوی از خانواده را از دست داده، ابتدا با او همدلی میکنیم و سپس تذکر حجاب میدهیم.
#معرفی_تشکل
📌کانال اخبار جبهه مردمی زیست عفیفانه مشهد مقدس
https://eitaa.com/zistafifaneh
هدایت شده از پاسدار انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️کلیپ استاد مومننسب و استدلالهای منطقی ایشان را درباره فضای مجازی ببینید؛ تا متوجه شوید که جیغ و درد جریان نفوذ و اصلاحاتنیوز از کجاست...
ـــــــــــــــــــــــ
🚨پایگاه خبری #پاسدار_نیوز 💠
Eitta: @passdar
Tell: https://t.me/passdarr
هدایت شده از احمدحسین شریفی
◻️نخودسیاهِ راهکار فرهنگی برای کنترل ناهنجاریهای اجتماعی!
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔹سالیانی است هر زمانی که برخی از مدیران کشور، تصمیمی بر مواجهه با فعالیتهای ضدفرهنگی و ضداخلاقی در سطح جامعه میگیرند مخالفان ارزشهای اسلامی و دلدادگان لیبرالیسم غربی در کشور ما، با ژستی روشنفکرانه، فریاد برمیآورند که «برای اصلاح فرهنگ، فقط باید کار فرهنگی انجام گیرد!» شوربختانه، این القائات لیبرالیستی آنقدر اثرگذار بوده است که بر ذهن و زبان برخی از مسؤولان ارشد کشور و حتی برخی از روحانیان سنتی نیز تأثیر گذاشته است. تا جایی که برخی از آنها را واداشته است که مجریان قانون را به گردنکشی دربرابر قانون دعوت کنند!
🔸این در حالی است که
اولاً، هیچ هنجاری در هیچ «جامعه»ای، به صرف کار فرهنگی، نهادینه نشده و نخواهد شد. به عنوان مثال، تاکنون هیچ کشوری نتوانسته است به صرف فعالیت فرهنگی و با ساخت پویانماییهایی مثل «سیاه ساکتی» و امثال آن ارزشی مثل نظم و انضباط ترافیکی را، که همگان مفید بودن و بلکه ضروری بودن آن را برای حیات اجتماعی درک میکنند، نهادینه کند. بلکه در کنار آن و همزمان با تبیین و آموزش و کار فرهنگی، جرایم بسیار سنگین مالی و اعتباری برای نقض قوانین ترافیکی هم وضع کردهاند؛ دوربینهای نظارتی هوشمند برای شناسایی متخلفان و قانونشکنان هم نصب کردهاند و هزاران نفر را برای نظارت بر حسن اجرای آن قانون به کار گرفتهاند.
ثانیاً، #پیامبر_اکرم (ص) نیز (که بدون تردید یکی از بزرگترین تغییرات فرهنگی را در طول تاریخ در شبهه جزیزه عربستان انجام داد) برای تحقق فرهنگ اسلامی هرگز به «اصلاح باورها و بینشها»، و «آموزش ارزشها و ضوابط اسلامی» و امثال آن اکتفا نکرد؛ بلکه به صورتی «جدی، قاطع، سریع و بدون تبعیض» با متخلفین و قانونشکنان و مفسدان و هنجارشکنان برخورد سخت هم داشتند.
و ثالثاً، این مدعیان هیچگاه حاضر نشدهاند الگو، راهکار و طرح و برنامهای مشخص از اقدامات فرهنگی مورد نظرشان را برای مواجهه با فعالیتهای ضدفرهنگی ارائه دهند! هر زمانی که از آنها مطالبه راهکار فرهنگی برای مواجهه با آسیبهای اجتماعی و فرهنگی شده است، گفتهاند، این کاری دشوار است و باید با کارشناسان نشست و از آنها خواست! و البته شاید خود این آقایان ندانند که ناآگاهانه به سربازانی بیمزد و مواجب و ظاهرالصلاح برای «لیبرالیسم فرهنگی» از یک طرف و «آنارشیسم دولتی» از طرف دیگر تبدیل شدهاند!
#فرهنگ
#قانون
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از دکتر سعیدی رضوانی
📣📣📣🔺🔺 نامه خواندنی و #مستدل جمعی از #روانشناسان به رئیس جمهور و رؤسای قوای دیگر در ابلاغ و اجرای قانون حمایت از خانواده از طریق فرهنگ عفاف و حجاب 🔻🔻
در این نامه سرگشاده براساس #مقالات_بروز_دنیا و #شواهد_علمی عنوان شده است که "بدون تصریح قانونی، نمیتوان از خانواده و دختران ایرانی در برابر آسیب¬ها دفاع کرد." همچنین در بخش دیگری از این نامه با اشاره به یک اصل روانشناسی آمده است: "بدپوششی پدیدهای ایستا و ساکن نیست و تابع اصل سرایت رفتاری است. در اغلب کشورهای دنیا هم برای پوشش قوانین و مقرراتی وضع شده است." متخصصان حوزه سلامت روان در این نامه به ناکافی بودن تمرکز بر اقدامات فرهنگی نیز اشاره داشته و بیان داشته اند: "#مطالعات_متعدد نشان میدهد که در کنار تلاش فرهنگی و رسانهای، الزام قانونی نیز ضروری است و همواره هنجارشکنانی وجود دارند که صرفا با محدودیتهای قانونی، توهین به ارزشهای یک جامعه را خاتمه خواهند داد"
این نامه هنگام انتشار بامضای 32 نفر از اساتید و متخصصان سلامت روان از دانشگاههای مطرح کشور رسیده است ولی حمایت دیگر متخصصان و روانشناسان از این نامه همچنان ادامه دارد.
لینک امضا:
https://survey.porsline.ir/s/tSaETBJ5
مطالعه متن کامل نامه:
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1403/09/25/3219551/نامه-جمعی-از-اساتید-روان-شناسی-درباره-پوشش-و-حجاب
✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📣 کانال #جواهرانه،
زیر نظر دانشگاه تخصصی عفاف، پاسخگوی دغدغه های به روز جوانان. 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1130102787C66c4502167
هدایت شده از انتشارات راه یار
🔴«دختران ایران» منتشر شد
⭕️داستانهایی از زنان تاریخساز ایرانی
♦️«دختران ایران» جلد اول از مجموعۀ روایت زن ایرانی است که به بازنمایی زندگی زنان تاریخسازی که هرکدام به نحوی در رشد و پیشرفت این مرز و بوم مؤثر بودهاند، پرداخته است.
🔺فاطمه خطیب؛ فعال صلح، عضو اتحادیه بینالمللی امتواحده و استاد فیزیک، نیره عابدینزاده؛ قاضی، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی، هاشمیه متقیان؛ ورزشکار دو و میدانی و قهرمان پارالمپیک، سپیده کاشانی؛ شاعر، نصرتبیگم امین؛ اولین بانوی مجتهده ایرانی، زهرا عجمیان؛ کارگر زن، مرضیه حدیدچی؛ اولین فرمانده سپاه و نماینده مجلس از جمله بانوانی هستند که در این کتاب، معرفی و روایت شدهاند.
🔺زهرا صادقی؛ کارآفرین روستایی، مریم نقاشان؛ وکیل و حقوقدان، شهیده طیبه زمانی(شهیده انقلاب)،زهرا اصغری؛ معلم، خیرالنسا صدخروی؛ بانوی فعال در پشتیبانی دفاع مقدس، عصمت احمدیان؛ کارآفرین موفق و فعال در پشتیبانی دفاع مقدس،مرجان نازقلیچ؛ اولین فرماندار زن ترکمن و شهیده حادثه منا،مریم قاضی سعیدی؛مسئول گروه جهادی «حسنا»(حامیان مادران باردار) و معصومه اسمعیلی؛استاد تمام دانشگاه علامه طباطبایی، روانشناس و رئیس انجمن علمی مشاوره ایران دیگر بانوانی هستند که در دفتر اول کتاب «دختران ایران» روایت میشوند.
✍️به قلم:جمعی از نویسندگان
🔰دبیر ادبی:معصومه امیرزاده
🔰دبیر علمیاجرایی:ملیحه بخشینژاد
📚292صفحه
📚195هزار تومان
♦️سفارش با تخفیف20درصد(به مدت محدود) و ارسال رایگان(بالای ۴۰۰هزار تومان):
rahyarpub.ir
@Rahyar97
✅ @rahyarpub