eitaa logo
عفاف گرایی
455 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
66 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الغیور قسمت(121) درسنامه عفاف، ص266 ♦️ درس چهارم: عفت چشايي (عفت در خورد و خوراک)4 حلال‌خواری و نقش آن در عفاف‌گرایی همان‌گونه که حرام‌خواری در زایل شدن ایمان و ارتکاب گناهان تأثیر دارد از سوي ديگر تغذيه حلال و پاكيزه يكي از عوامل رشد ايمان است و سرمنشاء عمل صالح و از جمله عفاف و پاکدامنی مي‌باشد. چنان‌كه قرآن كريم مي‌فرمايد: (يَا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَ اعمَلُوا صَالِحًا) اي پيامبران از غذاهاي پاكيزه بخوريد و عمل صالح انجام دهيد. زيرا تغذيه سالم و حلال، زمينه‌ساز گرايش انسان به عمل صالح است. و با توجّه به اين‌كه نوع تغذيه بي‌شك در روحيّات انسان مؤثر بوده و غذاهاي مختلف، آثار اخلاقي متفاوتي دارد، ارتباط اين دو جمله روشن مي‌شود كه مي‌فرمايد: «از غذاهاي حلال و پاكيزه بخوريد» و «عمل صالح انجام دهيد». البته عمل صالح مصاديق فراوان دارد كه يكي از مصاديق آن، رعايت احکام و آداب عفاف و پاكدامني است که به‌فرموده امیرمؤمنان (ع) برترین عبادت می‌باشد. «اَفضَلُ العِبادَةِ العَفافُ». ناگفته نماند در برخی از روایات «عفت دامن» پس از «عفت شکم» بیان شده، که شاید می‌خواهد ترتّب عفت دامن بر عفت شکم را به‌گونه‌ای خاطرنشان سازد. چنان‌كه امام باقر (ع) فرموده: «ما عُبِدَ اللهُ بِشَئٍ أفْضَلَ مِنْ عِفَّةِ بِطْنٍ وَ فَرجٍ» خداوند به چيزي برتر از عفت شكم و عفت دامن پرستش نشده است. [عفت بَطن و شکم = عفت چشایی] فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
بسم الله الغیور قسمت(122) درسنامه عفاف، ص267 ♦️ درس چهارم: عفت چشايي (عفت در خورد و خوراک)5 ب) پرهیز از خوراکی‌های تحریک‌زا برخي از محرك‌هايي كه سبب تحريك غريزه ‌جنسي مي‌شوند «هورمون‌هاي جنسي» هستند كه از گونادها (بيضه مرد و تخمدان زن) ترشح مي‌گردند. بي‌گمان نوع و كيفيت برخي از خوراكي‌ها و نيز پُرخوري، در افزايش اين ترشح‌ها مؤثر است و در نتيجه شهوت ‌جنسي را تحريك مي‌كند و از این جهت برای جوانها و به‌ویژه مجردها آسیب‌زا می‌باشد. لازم به یادآوری است که انواع خوراكي‌ها و تنقّلاتي كه سبب افزايش هورمون‌هاي جنسي مي‌شود بسيار است به‌گونه‌اي كه هر فردي با اندكي تحقيق و بررسي مي‌تواند آنها را شناسايي كند؛ لیکن باید توجه داشت که از دیدگاه طب سنتی، مزاج‌ها و طبیعت‌های افراد به‌طور کلی چهار گونه است: 1ـ گرم و تَر (دموی)؛ 2ـ گرم و خشک (صفراوی)؛ 3ـ سرد و تَر (بلغمی)؛ 4ـ سرد و خشک (سوداوی). بر همین اساس، ممکن است یک خوراکی برای فردی محرّک باشد و برای دیگری چنین نباشد. و البته با اندکی تأمل و تجربه، هر کسی می‌تواند خودش تشخیص دهد که چه خوراکی‌هایی سبب ترشح بیشتر هورمون‌هایش می‌شود و در صورتی که جوان و مجرد است از مصرف زیاد آنها بپرهیزد. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
🔰 ترویج حجاب توسط عطرفروش خوش‌ذوق مشهدی 🔹مدیر فروشگاه «حجره آقا مصطفی» در گفتگو با خبرنگار جبهه‌ زیست عفیفانه مشهد گفت: ما در این فروشگاه سعی کردیم در کنار فروش عطر، انواع انگشتر و تسبیح و سنگ‌های متبرک حرم، تابلو و و تندیس منقش به نام اهل بیت؛ فعالیت فرهنگی به خصوص در راستای عفاف و حجاب نیز داشته باشیم. 🔹مصطفی امیری اظهار داشت: بسته به سود جنسی که توسط مشتری خریداری می‌شود درصدی تخفیف برای افراد محجبه در نظر گرفتیم و به کودکانی که حجاب دارند نیز هدایایی می‌دهیم. 🔹ضمن اینکه بخشی از سود فروشگاه برای جبهه مقاومت حزب الله و نیازمندان صرف می‌شود. 🔹وی افزود: ما به افراد بی‌حجاب تذکر می‌دهیم و پس از رعایت حجاب اجازه ورود به فروشگاه را دارند. 🔹دیواری از یادواره شهدا و علما درست کردیم که اغلب مورد استقبال افراد قرار می‌گیرد و در همین راستا مشتریان را به مطالعه زندگینامه و وصیت‌نامه شهیدان ترغیب می‌کنیم که ببینید شهید برای شما چه وصیتی دارد. 🔺علاقه‌مندان به حضور در این فروشگاه می توانند به آدرس زیر مراجعه کنند: 🔹مشهدمقدس، جنب حرم، مطهر، داخل نواب ۸ (حجره آقامصطفی) @hojre_aghamostafa_mashhad 🔹ارائه عطرهای درجه یک اورجینال روز معرفی و ساخت عطر(مخصوص شخص) با اصول روانشناسی 🔹سفارشات و مشاوره @Amiri_s313 09357863133 📌کانال اخبار جبهه مردمی زیست عفیفانه مشهد مقدس https://eitaa.com/zistafifaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بیداری ملت
🔴از چشم و دل سیری؛ از خفقان و حجاب اجباری دچار گرسنگی شدند ◾️آنچه که در این نمودار می‌بینید میزان دانلود فیلم‌های مستهجن در دنیاست! همانطور که می‌بینید با آزادی پوشش و تضعیف ارزشهای دینی در جامعه رابطه مستقیم دارد؛ باید خاطر نشان شوم که ساخت و انتشار محتوای مستهجن به معنای بردگی مدرن زنان برای پول است و آنچه که می‌بینید آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان ، ایتالیا و در کشورهای آسیایی ژاپن در راس چنین منجلابی گرفتار شده‌اند. ◀️به راستی چرا باید فرهنگ حیا و عفاف در دنیا از بین می‌رفت که پای چنین تجات شومی هم بر سر زنان دنیا می‌آمد که عده‌ای از زنان فقیر کالا شوند و زنان خانواده مدار هم امنیت خود را در زندگی مشترک از دست بدهند. ✍عالیه سادات 🍃__________________________ 👇 @shookoohzan
هدایت شده از خبر فوری سراسری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ضرغامی: وقتی مردم قانونی را قبول ندارند و اجرا نمیکنند آن قانون منتفی است. ✍پاشنه آشیل کابینه شهید رئیسی که وزارت گردشگری را کرده بود خانه و کاشانه بعضی بلاگرهای صورتی و هنجارشکن، حالا شبیه سرکرده قوم لوط برای مبانی فرهنگی استدلال میچیند که : "قانونی که اکثریت مردم قبول ندارند، پس عملا اجرا نمیکنند. حکومت هم به هردلیلی دیگر نمیتواند برخورد کند" قوم لوط هم همین استدلال را می آورد! خب این حکومت که شما میفرمایی کیست جناب؟! مگر در راس حکومت نفرموده که حرام شرعی و سیاسی ست؟ مگر شما در همین حکومت متولی دستگاه فرهنگی و مجازی نبودید و نیستید؟ حالا که با سلبریتی ها خود را همتراز کردی و استدلال لوطی می آوری، پس فردا هم حاضری سپر بلای آن عذابی که نازل میشود باشی؟! صد البته که نه! بی حال و بی ایده و بی نظر، تنها لم میدهید بر مبلمان استودیوهای رسانه و سوار بر موجی از فرهنگ سیاسی، خود را آئینه نظر اکثریت مردم نشان میدهی! حکومت ابتدا باید با امثال شما برخورد کند. اکثریت مردم حالا به هردلیلی موافق برخورد با شما هستند. ما آمار داریم مثل آماری که خودت میدهی! بدان که نفرین خانواده شهدا پشت تو و امثال توست که با حکم خدا و راه شهدا به تقابل ایستاده اید. 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari
🔹معنا و مفهوم عفاف عفاف یعنی خويشتنداري، خودكنترلی و بازداشتن نفس از آنچه حلال و شایسته نیست. ♦البته عفاف داراي مفهوم عام و خاص است؛ مفهومِ عامِ آن، پرهیز از هرگونه تمايلات نامشروع غرایز است و مفهومِ خاصِ آن، بازداشتن نفس از تمايلات نامشروع غریزه جنسي می‌باشد که به خویشتنداری می‌انجامد و آدمی را به‌سوی ازدواج رهنمون می‌کند. ـ واژه عفاف از کلمه «اَلعِفَّة» در لغت عرب گرفته شده است به معنای: «اَلکَفُّ عَمّا لایَحِلُّ وَ یَجمُلُ» پرهیز و خودداری از آنچه حلال و شایسته نیست. (لسان العرب، ج9، ص252، ابن منظور). ـ کَفُّ النُّفس: خويشتنداري، خودكنترلی و بازداشتن نفس. (فرهنگ معاصر عربي ـ فارسي، ص591، آذرتاش آذر توش). ـ کنترل: نظارتِ عقلِ شخص بر احساسات و اعمالِ وي. (فرهنگ معين،ج3، ص3085). @efaf_amin Kanoon-amin.ir
🔹آسیب شناسی اصطلاح عفاف و حجاب تلقی برخي افراد از اصطلاحِ «عفاف و حجاب» فقط «پوشش بانوان» است و حال اینکه گستره‌ی عفاف بسیار وسیع بوده و علاوه بر عفت در پوشش و حجاب اسلامی، شامل حوزه‌های بینایی، گویایی، شنوایی، چشایی، بویایی، بساوایی؛ و رعایت عفت در خلوت و اختلاط و معماری و رفتار و افکار و عشق و دوستي و ارتباط نیز می­شود و همه‌ی مردان را هم در بر مي‌گيرد. ♦بی‌شک در طرح مسئله عفاف و حجاب، غفلت از حوزه‌های مختلف عفاف و فروکاستن بحث فقط به پوشش بانوان، یک انحراف علمی و آسیب‌ جدی است که می‌تواند فعالان فرهنگی و مسئولان دستگاه‌های آموزشی و حاکمیتی را از اتخاذ راهبردها و راهکارهای درست باز دارد! @efaf_amin Kanoon-amin.ir
🔹عفاف‌­ورزیِ مردان، راهکاری برای عفیف گشتنِ زنان (بررسی روایات) برخی از روایات اسلامی، عفاف­‌گرایی مردان را زمینه‌ساز عفیف‌گشتنِ زنان دانسته‌­اند. به­‌عنوان نمونه در روایتی آمده است که خداوند به حضرت موسی علیه­‌السلام فرمود: ای موسی عفاف بورز تا خانواده‌­ات عفیف گردد. «یا مُوسی عِفَّ يَعِفَّ أَهْلُك» (وسایل، ج20، ص355،ح1) رسول خدا صلی‌­الله‌علیه‌­وآله نیز در روایتی می­‌فرماید: با فلان خاندان ازدواج کنید زیرا مردان آن خاندان عفاف ورزیده‌­اند در نتیجه زنانشان عفیف گشته‌­اند. «تَزَوََّجُوا اِلَی آلِ فِلان فَإنَّهُم عَفَّوا فَعَفَّت نِساؤُهُم» (وسایل، ج20، ص357، ح7) امام صادق علیه­‌السلام نیز در خطاب به مردان می‌­فرماید: شما مردان عفاف بورزید، زنان­تان عفیف می‌­شوند. «عِفُّوا تَعِفَّ‏ نِسَاؤُكُمْ» (وسایل، ج20، ص357، ح9) و این نشان از نقش عفاف‌­ورزی مردان در سالم‌­سازی خانواده و جامعه دارد. ♦در قضیه بی‌عفتی هم باز نقش مردان مخرّب‌تر است! به‌عنوان نمونه در روایتی آمده است: ابتدا مردان قوم لوط به همجنس­‌بازی روی آوردند و سپس زنان به تبعِ مردان به این عمل زشت پرداختند! إِنَّ أَوَّلَ‏ مَنْ‏ عَمِلَ‏ هَذَا الْعَمَلَ‏ قَوْمُ لُوطٍ وَ اسْتَغْنَى الرِّجَالُ بِالرِّجَالِ فَبَقِينَ النِّسَاءُ بِغَيْرِ رِجَالٍ فَفَعَلْنَ كَمَا فَعَلَ رِجَالُهُنَّ (کافی، ج5، ص552، ح2) پس با این توضیح، عفاف‌ورزی تنها اختصاص به بانوان ندارد بلکه مردان نیز به رعایت احکام و دستورات عفاف و پاکدامنی سفارش شده‌اند. @efaf_amin
🔹عفاف‌­ورزیِ مردان، راهکاری برای عفیف گشتنِ زنان (بررسی آیات) بررسی در قرآن کریم حاکی از آن است که عفاف‌ورزی مردان نقش کلیدی در عفیف‌گشتنِ زنان دارد؛👆 به این معنا که مردان پیشگامان اجرای عفاف و خویشتنداری در محیط خانواده و اجتماع هستند و زنان، از ناحیه مردان در سایه حمایت عفافی قرار می‌گیرند. یعنی در درجه اول این مردان هستند که باید در محیط خانواده خویش با تأمین نیاز عاطفی همسرانشان بر عفت آنان بیافزایند و در محیط اجتماع نیز یوسف‌وار خویشتنداری ورزند و در مواجهه با زنان بدحجاب و بی‌حجاب، چهره درهم کشند و از آنان اعراض کنند و با مبارزه منفی، مانع از تشویق و ادامه انحرافشان شوند. و این‌همه، نشان از نقش عفاف‌گرایی مردان در افزایش عفاف‌ورزی زنان و سالم‌سازی خانواده و جامعه دارد و به همین جهت شایسته است برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف در میان مردان، بیشتر سرمایه‌گذاری شود تا شاهد افزایش روزافزونِ عفیف‌گشتنِ زنان گردیم. و اگر چنین نشود دچار خطای راهبردی شده‌ایم و از همین‌رو در حل مسئله عفاف و حجاب موفق نخواهیم شد چنانکه تاکنون چندان موفق نبوده‌ایم! زیرا به نسخه آفریننده‌ی جهان و انسان که بی‌نهایت دانا و حکیم است درست عمل نکرده‌ایم و لذا نتیجه نیز نخواهیم گرفت! الا اینکه خطای راهبردی را تغییر دهیم و بر عفاف‌گرایی مردان متمرکز و برای آن برنامه‌ریزی کنیم آری عفاف نه تنها اختصاص به بانوان ندارد بلکه حتی بخشی از بار مسئولیتِ عفیف‌گشتنِ زنان، بر دوش مردان نهاده شده و مردان برای عفیف‌گشتنِ خانواده خود و دیگران، موظّف به رعایت احکام مَحرم و نامحرم و دستورات عفاف و پاکدامنی می‌باشند. @efaf_amin
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
. ♻️ اگر به جنگ دشمن نروید در خانه با چکمه‌های دشمن از خواب بیدار می‌شوید 🔹صهیونیست‌ها به شکل گسترده از حضور خود در اماکن دولتی سوریه، تولید محتوا و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. 👈 کانال حمید رسایی: eitaa.com/rasaee
🔻براندازیِ هویّتی در جمهوری اسلامی -۱ 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. می‌خواهند به‌صورت تدریجی و تکه‌تکه، جمهوری اسلامی را مشروط و محدود کنند؛ طرح‌هایی به‌ظاهر فرهنگی و در باطن، امنیتیِ خود را قطعه‌قطعه اجرا می‌کنند تا حسّاسیّت‌ها، چندان برانگیخته نشوند و امکان پیشروی برای‌شان وجود داشته باشد. این پیشروی‌ها، کار را به مرحله‌ای خواهد رساند که نظام، امکان عمل و مواجهه را از دست خواهد داد و دچار انفعال یا مصلحت‌اندیشی می‌شود. به زبان فقهی باید گفت می‌خواهند ولیّ‌فقیه را از وادی «حقیقت» به وادی «مصلحت» سوق بدهند و استقرار شریعت را از نظر اجتماعی، ممتنع سازند. موقعیّت‌هایی می‌آفرینند که در آنها، باید بر اساس اصل تزاحم و تقدیم اهم بر مهم عمل کرد و از پاره‌ای ارزش‌ها گسست و خطوط قرمزِ دیگری را ترجیح داد. وقتی به‌صورت کلّی و راهبردی نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که خطوط قرمزِ فرهنگی، یکی پس از دیگری، در حال شکسته‌شدن هستند و ما همچنان در حال عقب‌نشینیِ ارزشی هستیم. بدیهیّات فرهنگیِ دهۀ شصت، ابتدا به «پرسش» و «ابهام» تبدیل می‌شوند و آن‌گاه به فاصلۀ اندکی، حالت «مسأله‌وار» و «مناقشه‌برانگیز» می‌یابند و باید به‌ناچار و از سرِ اضطرار، از آنها عبور کرد. اگر مجموعی و برآیندی به عرصۀ فرهنگی بنگریم، حیرت خواهیم کرد که چگونه این مسیر افولی و نزولی را پیموده‌ایم، ولی مسأله این است که نگاه ما، قطعه‌ای و تکه‌ای است و رویدادها را در کنار یکدیگر نمی‌نشانیم و نظرِ راهبردی به عرصه نمی‌افکنیم. [دوم]. شگرد جریان تجدّد در این زمینه، «عادی‌سازی» است و برای عادی‌سازی نیز باید حوصله داشت و کار را به زمان سپرد. ابتدا یکی از ارزش‌ها را به بحث عمومی می‌کشانند و دربارۀ آن، شبهه و اشکال مطرح می‌کنند و در همین راستا، «مفهوم‌سازیِ منفی» می‌کنند تا زمینۀ اجتماعی، فراهم آید. سپس ضربه‌های کاری و ناگهانی وارد می‌آورند تا «پیشرویِ جهشی» رخ بدهد. تجربۀ کشف حجاب، صورت تامّ و تمامی از این صحنه‌آرایی است. از سال‌های آغازین دهۀ نود، جریان مهاجرت برخی بازیگران به وقوع پیوست و این مهاجرت‌ها، به کشف حجاب و برهنگی، گره خورد. در آن دوره، امکان کشف حجاب در درون ایران، افسانۀ محال و نشدنی به نظر می‌رسید، اما برای زمینه‌سازی، کشف حجابِ پنهانی در دستورکار قرار گرفت. مفاهیمی همچون «آزادی‌های یواشکی»، «چهارشنبه‌های سفید»، «نه به حجاب اجباری»، در همین دوره ساخته شدند. در سال نودوشش، ناگهان مفهوم «دختران خیابان انقلاب» را صورت‌بندی کردند که در ذیل آن، برخی زنان در خیابان و آشکارا، روسری خود را بر سرِ چوب نهادند. شاید حدود سی نفر در شهرهای مختلف، چنین کردند و با همۀ آنها نیز مواجهۀ قضائی صورت گرفت، اما نه‌فقط این موج تصنّعی و سازمان‌دهی‌شده، فروننشست، بلکه چندی بعد، مسألۀ امکان کشف حجاب در درون وسیلۀ نقلیه مطرح شد؛ با این توجیه که درون وسیلۀ نقلیه، حریم خصوصی است. انتخابات ریاست‌جمهوری در سال نودوشش که در آن، تکنوکرات‌ها به قدرت رسیدند، به صحنۀ معاملۀ آنها بر سرِ حجاب تبدیل شد و زین‌پس، جریان تجدّدی احساس کرد که شرایط از نظر سیاسی، فراهم شده است. [سوم]. در این میان، حاکمیّت، هیچ طرح و تدبیری برای مواجهه با موج شکل گرفته در دست نداشت و نظاره‌گر و منفعل بود. همه در انتظار تصمیم دیگران بودند و یا در انتظار زمان مساعدی که بتوان این زخم را علاج کرد؛ درحالی‌که گذر زمان، رخنه و عفونت ایجاد کرد و اصلاح و تغییر را دشوارتر نمود. بخش‌هایی از حاکمیّت نیز که بینش لیبرالی یافته بودند، کمترین اعتقادی به خطوط قرمزِ فرهنگی از جمله حجاب نداشتند. این «وضعِ رهاشده»، سبب گردید که حدود شصت درصد از کشف حجاب، در همین مدّت به وقوع بپیوندد. تنها امری که می‌توانست حاکی از مواجهۀ نظام باشد، حضور تعداد اندکی گشت ارشاد در نقاط محدودی از شهر تهران بود. این حضور بسیار ناچیز، بسیار بزرگ‌نمایی می‌شد؛ چنان‌که گویا نظام، به قلع‌وقمع زنان و دختران همّت گمارده و به خشونت بی‌پروا روآورده است. واقعیّت، بر رهاشدگی و هرج‌ومرج فرهنگی دلالت داشت، اما روایت، سخن دیگری داشت. حاکمیّت، نه «واقعیّت» را در اختیار داشت و نه «روایت» را. هر دو به دست باد سپرده شده بودند و بدین سبب، حلقۀ محاصرۀ فرهنگی، هر لحظه تنگ‌تر و منقبض‌تر می‌شد. توقع می‌رفت که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این برهه، علاج و تدبیری در پیش بگیرد و چالش‌ها را پیش‌بینی کند و نهادهای فرهنگی را به سوی مقصد واحدی سوق بدهد، اما دریغ از فهم زمانه و ضرورت‌های آن. سرانجام، اغتشاش «زن، زندگی، آزادی» از راه رسید و چهل درصدِ باقی‌مانده نیز به وادی کشف حجاب راه یافتند. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔰 ناظرین عفاف و حجاب در فرودگاه تذکرشان فقط برای مسافرین فارسی زبان نیست. 🔺وفائیان (خبرنگار جبهه زیست عفیفانه مشهد): 🔺هنگامی که به فرودگاه مراجعه کردم و برای مصاحبه پیگیر ناظران عفاف و حجاب بودم مشاهده کردم که رو به روی خانم عاملی فردی در حال درست کردن روسری و اشک ریختن است. 🔺ابتدا گمان کردم بخاطر تذکر دچار استرس شده و اینطور خمیده و گریه می‌کند. 🔺اما بعد دیدم این خانم، ناظر عفاف و حجاب را بغل کرد و گفت: «شما رو امام رضا برای من فرستاد، فرزندم به ناچار در این شهر تنها است خیلی‌ نگران بودم، با وجود مردمان خوبی چون شما که بر شهر نظارت دارید دلم گرم شد و راحت به شهر خودم برمی‌گردم...» 🔹خانم عاملی یکی از ناظران عفاف و حجاب فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد در گفتگو اختصاصی با جبهه مردمی زیست عفیفانه گفت: به مسافران خارجی که با زبان خودشان تذکر حجاب می‌دهیم اتفاقاً بسیار خوشحال می‌شوند که با زبان خودشان صحبت می‌کنیم و استقبال می‌کنند. 🔹عاملی اذعان کرد: سعی می‌کنم همیشه هدیه‌ای متبرک از آستان قدس رضوی به همراه داشته باشم و به یادگار به تذکر گیرندگان بدهم و همین اغلب سبب ارتباط می‌شود. 🔹عاملی افزود: همیشه با توجه به شرایط با تذکر گیرنده ارتباط برقرار می‌کنیم، گاهی مسافر با حال پریشان وارد فرودگاه می‌شود، در شهر دیگری عزیزی، عضوی از خانواده را از دست داده، ابتدا با او همدلی می‌کنیم و سپس تذکر حجاب می‌دهیم. 📌کانال اخبار جبهه مردمی زیست عفیفانه مشهد مقدس https://eitaa.com/zistafifaneh
هدایت شده از پاسدار انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️کلیپ استاد مومن‌نسب و استدلال‌های منطقی ایشان را درباره فضای مجازی ببینید؛ تا متوجه شوید که جیغ و درد جریان نفوذ و اصلاحات‌نیوز از کجاست... ـــــــــــــــــــــــ 🚨پایگاه خبری 💠 Eitta: @passdar Tell: https://t.me/passdarr
هدایت شده از احمدحسین شریفی
◻️نخودسیاهِ راهکار فرهنگی برای کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی! 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹سالیانی است هر زمانی که برخی از مدیران کشور، تصمیمی بر مواجهه با فعالیت‌های ضدفرهنگی و ضداخلاقی در سطح جامعه می‌گیرند مخالفان ارزش‌های اسلامی و دلدادگان لیبرالیسم غربی در کشور ما، با ژستی روشنفکرانه، فریاد برمی‌آورند که «برای اصلاح فرهنگ، فقط باید کار فرهنگی انجام گیرد!» شوربختانه، این القائات لیبرالیستی آنقدر اثرگذار بوده است که بر ذهن و زبان برخی از مسؤولان ارشد کشور و حتی برخی از روحانیان سنتی نیز تأثیر گذاشته است. تا جایی که برخی از آنها را واداشته است که مجریان قانون را به گردن‌کشی دربرابر قانون دعوت کنند! 🔸این در حالی است که اولاً، هیچ هنجاری در هیچ «جامعه‌»ای، به صرف کار فرهنگی، نهادینه نشده و نخواهد شد. به عنوان مثال، تاکنون هیچ کشوری نتوانسته است به صرف فعالیت فرهنگی و با ساخت پویانمایی‌هایی مثل «سیاه‌ ساکتی» و امثال آن ارزشی مثل نظم و انضباط ترافیکی را، که همگان مفید بودن و بلکه ضروری بودن آن را برای حیات اجتماعی درک می‌کنند، نهادینه کند. بلکه در کنار آن و همزمان با تبیین و آموزش و کار فرهنگی، جرایم بسیار سنگین مالی و اعتباری برای نقض قوانین ترافیکی هم وضع کرده‌اند؛ دوربین‌های نظارتی هوشمند برای شناسایی متخلفان و قانون‌شکنان هم نصب کرده‌اند و هزاران نفر را برای نظارت بر حسن اجرای آن قانون به کار گرفته‌اند. ثانیاً، (ص) نیز (که بدون تردید یکی از بزرگ‌ترین تغییرات فرهنگی را در طول تاریخ در شبهه جزیزه عربستان انجام داد) برای تحقق فرهنگ اسلامی هرگز به «اصلاح باورها و بینش‌ها»، و «آموزش‌ ارزش‌ها و ضوابط اسلامی» و امثال آن اکتفا نکرد؛ بلکه به صورتی «جدی، قاطع، سریع و بدون تبعیض» با متخلفین و قانون‌شکنان و مفسدان و هنجارشکنان برخورد سخت هم داشتند. و ثالثاً، این مدعیان هیچگاه حاضر نشده‌اند الگو، راهکار و طرح و برنامه‌ای مشخص از اقدامات فرهنگی مورد نظرشان را برای مواجهه با فعالیت‌های ضدفرهنگی ارائه دهند! هر زمانی که از آنها مطالبه راهکار فرهنگی برای مواجهه با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شده‌ است، گفته‌اند، این کاری دشوار است و باید با کارشناسان نشست و از آنها خواست! و البته شاید خود این آقایان ندانند که ناآگاهانه به سربازانی بی‌مزد و مواجب و ظاهرالصلاح برای «لیبرالیسم فرهنگی» از یک طرف و «آنارشیسم دولتی» از طرف دیگر تبدیل شده‌اند! @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از دکتر سعیدی رضوانی
📣📣📣🔺🔺 نامه خواندنی و جمعی از به رئیس جمهور و رؤسای قوای دیگر در ابلاغ و اجرای قانون حمایت از خانواده از طریق فرهنگ عفاف و حجاب 🔻🔻 در این نامه سرگشاده براساس و عنوان شده است که "بدون تصریح قانونی، نمیتوان از خانواده و دختران ایرانی در برابر آسیب¬ها دفاع کرد." همچنین در بخش دیگری از این نامه با اشاره به یک اصل روانشناسی آمده است: "بدپوششی پدیده‌ای ایستا و ساکن نیست و تابع اصل سرایت رفتاری است. در اغلب کشورهای دنیا هم برای پوشش قوانین و مقرراتی وضع شده است." متخصصان حوزه سلامت روان در این نامه به ناکافی بودن تمرکز بر اقدامات فرهنگی نیز اشاره داشته و بیان داشته اند: " نشان میدهد که در کنار تلاش فرهنگی و رسانه‌ای، الزام قانونی نیز ضروری است و همواره هنجارشکنانی وجود دارند که صرفا با محدودیتهای قانونی، توهین به ارزشهای یک جامعه را خاتمه خواهند داد" این نامه هنگام انتشار بامضای 32 نفر از اساتید و متخصصان سلامت روان از دانشگاههای مطرح کشور رسیده است ولی حمایت دیگر متخصصان و روانشناسان از این نامه همچنان ادامه دارد. لینک امضا: https://survey.porsline.ir/s/tSaETBJ5 مطالعه متن کامل نامه: https://www.tasnimnews.com/fa/news/1403/09/25/3219551/نامه-جمعی-از-اساتید-روان-شناسی-درباره-پوشش-و-حجاب ✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📣 کانال ، زیر نظر دانشگاه تخصصی عفاف، پاسخگوی دغدغه های به روز جوانان. 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1130102787C66c4502167
هدایت شده از انتشارات راه یار
🔴«دختران ایران» منتشر شد ⭕️داستان‌هایی از زنان تاریخ‌ساز ایرانی ♦️«دختران ایران» جلد اول از مجموعۀ روایت زن ایرانی است که به بازنمایی زندگی زنان تاریخ‌‏سازی که هرکدام به ‏نحوی در رشد و پیشرفت این مرز و بوم مؤثر بوده‌‏اند، پرداخته است. 🔺فاطمه خطیب؛ فعال صلح، عضو اتحادیه بین‌المللی امت‌واحده و استاد فیزیک، نیره عابدین‌‏زاده؛ قاضی، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی، هاشمیه متقیان؛ ورزشکار دو و میدانی و قهرمان پارالمپیک، سپیده کاشانی؛ شاعر، نصرت‏‌بیگم امین؛ اولین بانوی مجتهده ایرانی، زهرا عجمیان؛ کارگر زن، مرضیه حدیدچی؛ اولین فرمانده سپاه و نماینده مجلس از جمله بانوانی هستند که در این کتاب، معرفی و روایت شده‌اند. 🔺زهرا صادقی؛ کارآفرین روستایی، مریم نقاشان؛ وکیل و حقوقدان، شهیده طیبه زمانی(شهیده انقلاب)،زهرا اصغری؛ معلم، خیرالنسا صدخروی؛ بانوی فعال در پشتیبانی دفاع مقدس، عصمت احمدیان؛ کارآفرین موفق و فعال در پشتیبانی دفاع مقدس،مرجان نازقلیچ؛ اولین فرماندار زن ترکمن و شهیده حادثه منا،مریم قاضی سعیدی؛مسئول گروه جهادی «حسنا»(حامیان مادران باردار) و معصومه اسمعیلی؛استاد تمام دانشگاه علامه طباطبایی، روان‌شناس و رئیس انجمن علمی مشاوره ایران دیگر بانوانی هستند که در دفتر اول کتاب «دختران ایران» روایت می‌شوند. ✍️به قلم:جمعی از نویسندگان 🔰دبیر ادبی:معصومه امیرزاده 🔰دبیر علمی‌اجرایی:ملیحه بخشی‌نژاد 📚292صفحه 📚195هزار تومان ♦️سفارش با تخفیف20درصد(به مدت محدود) و ارسال رایگان(بالای ۴۰۰هزار تومان): rahyarpub.ir @Rahyar97@rahyarpub
🔹مردان عفیف، غالبا زنان عفیفه و باحجاب دارند! بررسی در آیات و روایات حاکی از آن است که عفاف‌ورزی مردان نقش کلیدی در عفیف‌گشتنِ زنان دارد؛👆 به این معنا که مردان پیشگامان اجرای عفاف و خویشتنداری در محیط خانواده و اجتماع هستند و زنان، از ناحیه مردان در سایه حمایت عفافی قرار می‌گیرند. یعنی در درجه اول این مردان هستند که باید در محیط خانواده خویش با مهرورزی و تأمین نیاز عاطفی همسرانشان بر عفت آنان بیافزایند و در محیط اجتماع نیز یوسف‌وار خویشتنداری ورزند و به‌هنگام مواجهه با افراد بدپوشش، امربه‌معروف نمایند و یا از آنان اعراض کنند و با مبارزه منفی، مانع از تشویق و ادامه انحرافشان شوند. و این‌همه، نشان از نقش عفاف‌گرایی مردان در افزایش عفاف‌ورزی زنان و سالم‌سازی خانواده و جامعه دارد و به همین جهت شایسته است برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف در میان مردان، بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم تا شاهد افزایش روزافزونِ عفیف‌گشتنِ زنان گردیم. و اگر چنین نکنیم دچار خطای راهبردی شده‌ایم و از همین‌رو در حل مسئله عفاف و حجاب موفق نخواهیم شد چنانکه تاکنون چندان موفق نبوده‌ایم! زیرا به نسخه آفریننده‌ جهان و انسان که بی‌نهایت دانا و حکیم است درست عمل نکرده‌ایم و لذا نتیجه نخواهیم گرفت! الا اینکه خطای راهبردی را اصلاح و بر عفاف‌گرایی مردان متمرکز شویم و برای آن برنامه‌ریزی نماییم ✍آری عفاف نه تنها اختصاص به بانوان ندارد بلکه حتی بخشی از بار مسئولیتِ عفیف‌گشتنِ زنان، بر دوش مردان نهاده شده و مردان برای عفیف‌گشتنِ خانواده خود و دیگران، موظّف به رعایت احکام مَحرم و نامحرم و دستورات عفاف و پاکدامنی می‌باشند. @efaf_amin
سخنرانی علمی با عنوان: "فرایند انقلاب جنسی در دو مرحله: آمریکا و ایران" 🔸 سخنران: دکتر محمود سعیدی رضوانی ⏰ شنبه ۱ دی ۱۴۰۳ ساعت ۱۲ تا ۱۴ به صورت مجازی 📌 لینک شرکت در جلسه: http://vroom.um.ac.ir/saeedy 📜 همراه با ارائه گواهی شرکت در دوره برای دانشجویان دانشگاه فردوسی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• با ما همراه باشید: 🆔 https://eitaa.com/fed_ferdowsi 🌐 http://epl.um.ac.ir