eitaa logo
عفاف امین
108 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3هزار ویدیو
158 فایل
کانالی به یاد قهرمان عرصه عفافگرایی شهید امین،نوجوان ۱۷ ساله که رفتن به جبهه را به ماندن در کنار دخترخاله فتنه گرش ترجیح داد.در این کانال مطالب کتاب درسنامه عفاف را عرضه می کنیم .هم چنین پیام های کانال های دیگر در موضوع عفافگرایی را فورواد می کنیم.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بچه های مدافع حجاب
🌹 امتحان شدن شیعیان در آخرالزمان ♦️ امام صادق علیه السلام، درباره شدت فتنه‌های زمان غیبت می‌فرماید: «وَ اللَّهِ لَتُمَحَّصُن؛َّ وَ اللَّهِ لَتُمَیَّزُنَّ؛ وَ اللَّهِ لَتُغَرْبَلُنَّ؛ حَتَّى لَا یَبْقَى مِنْکُمْ إِلَّا الْأَنْدَر»؛ ♦️ به خدا سوگند شما خالص می شوید؛ - به خدا سوگند شما از یکدیگر جدا می‌شوید؛ - به خدا سوگند شما غربال خواهید شد؛ - تا اینکه از شما شیعیان باقی نمی‌ماند جز گروه بسیار کم و نادر. ♦️در این میان کسانی نجات خواهند یافت که: ١- خود را در زمان غیبت به امام زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف نزدیک و نزدیک تر کنند؛ ٢- خود را از رذایل اخلاقی پاک کنند و به صفات حسنه نیکو گردانند(تزکیه نفس کنند). ٣- شناخت امام زمان -عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف- و دعای فراوان برای فرج ایشان، تنها راه نجات در این دوران پر از فتنه است. @yaranemamzamanaj بچه های مدافع حجاب🌹☘
هدایت شده از تیمورا
‼️ انیمیشن‌های قاتل ▪️؛ «امیرعلی خودش را دار زده بود تا مثل شخصیت اصلی سریال تبدیل به روح شود.» این روایت تلخ مادر پسربچه 12 ساله‌ای است که تحت تاثیر یک سریال در سال 90 فوت شد. حالا اخیرا خبری در فضای مجازی توسط یکی از پرسنل بیمارستان منتشر شده است که یک کودک ۶ساله «تحت تأثیر کارتون مرد عنکبوتی، خودش را از بالکن خانه به بیرون پرت کرده» و دچار شکستگی در ناحیه سروگردن شده است. 🔺بر اساس مطالعات، کودکان فقط 10 درصد از ابرقهرمان‌ها تأثیر مثبت می‌گیرند و 80 درصد به دلیل قوی و خشن بودن و توانایی پرواز داشتن آنها را دوست دارند. ‼️البته تنها رفتار ابرقهرمان‌ها نیست که می‌تواند تقلید از آنها جان کودکان را به خطر بیندازد، در برخی از پویانمایی‌های دیگر نیز مثل باب اسفنجی شخصیت‌های داستان وقتی خسته یا ناراحت می‌‎شوند تصمیم به خودکشی می‌گیرند. 🔺نتایج بررسی‌های دانشمندان نشان‌ می‌دهد  که کودکان داستان‌های ابرقهرمانی را به‌خوبی متوجه می‌شوند و به واقعی نبودن شخصیت‌های ابرقهرمان پی می‌برند، اما به دلیل تأثیر روانی آن‌ها مایل‌اند حرکات ابرقهرمان‌ها را تقلید کنند. 💠گروه رسانه‌ای تیمورا 🆔 @timoora
⚫️ آخرین سفارش‌هاي امام حسن عسکري به جامعة‌ شيعيان 🔰 أوصِيكُمْ؛ شما را وصيت مي‌کنم به: 1️⃣ بِتَقْوَى اللَّهِ؛ تقواي الهي را مراعات کنيد؛ 2️⃣ وَ الْوَرَعِ فِي دِينِكُمْ؛ مواظب دين خود باشيد؛ 3️⃣ وَ الِاجْتِهَادِ لِلَّهِ؛ براي خدا کار و تلاش کنيد؛ 4️⃣ وَ صِدْقِ الْحَدِيثِ؛ سخن راست بگوييد؛ 5️⃣ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ إِلَى مَنِ ائْتَمَنَكُمْ مِنْ بَرٍّ أَوْ فَاجِرٍ؛ امانت‌ را به کسي که شما را امين کرده است، برگردانيد، چه نيکوکار باشد و چه فاجر. 6️⃣ وَ طُولِ السُّجُودِ؛ سجده‌هاي طولاني کنيد. 7️⃣ وَ حُسْنِ الْجِوَارِ فَبِهَذَا جَاءَ مُحَمَّدٌ ص؛ همسايه‌داران خوبي براي همسايگانتان باشيد که پيامبر به اين مبعوث شد (سفارش پيامبر بود) 8️⃣ صَلُّوا فِي عَشَائِرِهِمْ وَ اشْهَدُوا جَنَائِزَهُمْ وَ عُودُوا مَرْضَاهُمْ وَ أَدُّوا حُقُوقَهُمْ‏؛ (دربارة مخالفان و منکران ولايت اهل بيت. شما را سفارش مي‌کنم که) در ميان آنان نماز بخوانيد؛ در تشييع جنازة آنان حاضر شويد؛ به عيادت بيمارانشان برويد و حقوقشان را ادا کنيد. 🔸 «فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنْكُمْ إِذَا وَرِعَ فِي دِينِهِ وَ صَدَقَ فِي حَدِيثِهِ وَ أَدَّى الْأَمَانَةَ وَ حَسَّنَ خُلُقَهُ مَعَ النَّاسِ قِيلَ هَذَا شِيعِيٌّ فَيَسُرُّنِي ذَلِكَ؛ زيرا وقتي کسي از شما در دينش پارسايي بورزد و در سخنش راست‌گو باشد و امانت را ادا کند و با مخالفان و مردم، اخلاق نيک داشته باشد، گفته مي‌شود که اين شيعه است و همين مرا شاد مي‌کند. 9️⃣ اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا زَيْناً وَ لَا تَكُونُوا شَيْناً؛ پرواي خدا را داشته باشيد و زينت [ما] باشيد و ماية ننگ [ما] نشويد. 0️⃣1️⃣ جُرُّوا إِلَيْنَا كُلَّ مَوَدَّةٍ وَ ادْفَعُوا عَنَّا كُلَّ قَبِيحٍ فَإِنَّهُ مَا قِيلَ فِينَا مِنْ حُسْنٍ فَنَحْنُ أَهْلُهُ وَ مَا قِيلَ فِينَا مِنْ سُوءٍ فَمَا نَحْنُ كَذَلِكَ لَنَا حَقٌّ فِي كِتَابِ اللَّهِ وَ قَرَابَةٌ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ وَ تَطْهِيرٌ مِنَ اللَّهِ لَا يَدَّعِيهِ أَحَدٌ غَيْرُنَا إِلَّا كَذَّابٌ؛ محبت‌ها را به سوي ما جلب کنيد و زشتي‌ها را از ما دور کنيد؛ زيرا هر چه از خوبي در حق ما گفته شود، ما اهل آنيم؛ و هر عيبي به ما نسبت دهند ما چنان نيستيم. ما را در کتاب خدا حقي است و با رسول خدا پيوندي و از جانب خدا طهارت و عصمتي؛ هيچکس غير از ما چنين ادعايي نمي‌کند؛ جز دروغگو. 1️⃣1️⃣ أَكْثِرُوا ذِكْرَ اللَّهِ؛ فراوان ياد خدا کنيد؛ 2️⃣1️⃣ وَ ذِكْرَ الْمَوْتِ؛ فراوان در انديشه مرگ باشيد؛ 3️⃣1️⃣ وَ تِلَاوَةَ الْقُرْآنِ؛ فراوان قرآن تلاوت کنيد؛ 4️⃣1️⃣ وَ الصَّلَاةَ عَلَى النَّبِيِّ ص فَإِنَّ الصَّلَاةَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ عَشْرُ حَسَنَاتٍ؛ و فراوان بر پيامبر خدا صلوات بفرستيد؛ چرا که صلوات بر رسول الله ده حسنه دارد. 5️⃣1️⃣ احْفَظُوا مَا وَصَّيْتُكُمْ بِهِ؛ وصيت و سفارش مرا به خاطر بسپاريد. 🔸️ و أَسْتَوْدِعُكُمُ اللَّهَ وَ أَقْرَأُ عَلَيْكُمُ السَّلَامَ. شما را به خدا مي‌سپارم و بر شما سلام مي‌فرستم. سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام تسلیت....🥀🖤 •┈┈┈┈┈••●◉✿✦✿◉●••┈┈┈┈┈• 💠بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان⇩ッ ➥@basiij_lu࿐ 『🇮🇷⃟ܢ̣ߊ‌ܩߊ ܣܩܝ‌ߊ‌ܘ ܢ̣ߊ‌ܢܚ݅ࡅ࡙ܥ‌‌』 ⃟⃟⃟⃟⃟:::::::::::::::::::::::::⃟ ࿐☫‌‌‌‌‌
هدایت شده از دارُ السَّلام🌴
🔸دریچۀ حلال را تا آخر باز کنیم!🔸 ✍ امکان ندارد یکی از را بسته باشیم و راه‌های حرام باز نشود. در مسئله ازدواج نیز چنین است. راه های حلال باید با کمال اطمینان باز باشد. برداشت ما از اسلام این است که باید دریچۀ حلال را «تا آخر» باز کنیم، نه «نیمه باز»! یعنی هرچه حلال است، آزاد بگذاریم و الّا، آن نیازها از سرریز می‌شود و کاری هم از دستمان بر نخواهد آمد! «آیت الله حائری شیرازی رضوان الله علیه» @Darol_salam
هدایت شده از بیداری ملت
💠 تفاوت مهم میان گناهان شهوت جنسی با سایر گناهان از نظر شهید مطهری ♻️ وقتی تقوا به تنهایی کافی نیست 🔰شهید مطهری ره: " در مقررات دینی می بینیم كه ضامن و وثیقه ی بسیاری از گناهان شناخته شده ولی نسبت به بعضی دیگر از گناهان كه تأثیر و جاذبه ی قویتری دارد دستور حریم گرفتن داده شده. مثلاً در مقررات دینی گفته نشده كه خلوت كردن با وسیله ی دزدی یا شرابخواری یا قتل نفس حرام است. مثلاً مانعی ندارد كه كسی شب در خانه ی خلوتی بسر برد كه اگر بخواهد- العیاذ باللّه- شراب بخورد هیچ رادع و مانع ظاهری نیست. همان ایمان و تقوا ضامن انسان است. ولی در مسئله ی جنسیت به حكم تأثیر قوی و تحریك شدیدی كه این غریزه در وجود انسان دارد، این ضمانت از تقوا برداشته شده و دستور داده شده كه خلوت با وسیله ی بی عفتی ممنوع است زیرا این خطر، خطری است كه می تواند احیاناً در این حصار (هر اندازه منیع و مستحكم باشد) نفوذ كند و این حصار را فتح نماید. " 📚ده گفتار، ص35 ✍پ.ن: 🔻 بر این اساس، در جمهوری اسلامی قابل قبول نیست که ده ها میلیون نفر از مردم را در معرض فساد و فحشا و محتوای مبتذل و مستهجن یله و رها و غیر استاندارد قرار دهیم و بعد انتظار داشته باشیم که خودشان مراقب خودشان باشند. 👈 اول اینکه همه مردم با تقوا نیستند؛ ثانیاً، در گناهان مربوط به مسائل جنسی و شهوت، تقوا به تنهایی کافی نیست و نباید کاری کنیم که آتش سوزان تا نوک بینی و پلک چشم افراد برود و بعد بگوییم مراقب باشید نسوزید! 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از کلـبــه🏡
💟سلسله مباحث خودکنترلی ۱.واقعا رابطه ها می توانند منجر به ازدواج بشوند؟ ۲.پازل خودکنترلی از نگاه امام باقر ع ۳.تو چه مسائلی باید حیا داشته باشیم؟ ۴.والدین مقصر هستند یا بچه ها؟ ۵.آخوندا هم فیلم زبان اصلی میبینن؟ ۶.چقدر تونستیم خودمون رو به امام حسین نزدیک کنیم؟ ۷.توصیه آقا امام جواد ع برای خودکنترلی ۸.هدف خدا از خلقت زن و‌مرد چی بوده؟ ۹.توصیه امام کاظم درباره اصلاح و مداومت کار ۱۰.پاسخ به سوال چالشی در یزد ۱۱.عفاف فقط مختص حجابه؟ ۱۲.نکته ناب از اميرالمومنين علی علیه السلام ۱۳.هرکسی بیاد پی وی جوابشو میدی؟ 🟢عفاف بینایی ۱.چشم چرونی فقط مختص آقایونه؟ ۲.عواقب چشم چرونی چیست؟ ۳.اگر به طرف مقابل نگاه نکنم بی احترامی؟ 🟢عفاف شنیدن ۱.گوش چقدر باید کنترل بشود؟ ۲.موسیقی چه نتایجی رو برای من رقم میزنه؟ ۳.ضرر های موسیقی از نظر علمی؟ 🟢عفاف بساوایی ۱.عفاف بساوایی مربوط به چیه؟ ۲.من به نامحرم دست میدم تحریک نمیشم ۳.اگر به همکارم دست ندم بی احترامی نیست؟ ۴.ما فقط تو ارتباط با جنس مخالف باید خط قرمز داشته باشیم؟ ۵.مهریه رو‌ کی داده کی گرفته؟ ۶.میدونی عقوبت گناه زنا چقدره؟ ۷.آسیب های گناه زنا ۸.عظمت گناه همجنسبازی تا چه حده؟ 🟢عفاف گویایی ۱.کی گفته صحبت با نامحرم حرومه؟ ۲.من با همکارم شوخی کنم و بخندم ایراد داره؟ ۳.دختر و پسر در اسلام محدود شدند 🟢عفاف ارتباط ۱.اصل و اساس رابطه ها چیه؟ ۲.رابطه برای شناخت بیشتر درسته؟ ۳.آخر و عاقبت رابطه های دختر و پسری چی میشه؟ ۴.اگر رابطه به ازدواج ختم بشه چی؟ ۵.چطور یک رابطه رو فراموش کنم؟ ۶.تو خواستگاری باید بگیم قبلا رابطه داشتم؟ 🟢عفاف در خلوت ۱.اگر دنبال کنترل غریزه جنسی هستیم چکار کنیم؟ ۲.استثناء های خلوت با نامحرم کجاست؟ ۳.در خلوت با نامحرم چطور رفتار کنیم؟ 🟢عفاف در پوشش ۱.حجاب یعنی چی؟ ۲.حجاب چه‌تاثیراتی داره؟ ۳.برای چی به خودم سختی بگیرم چادر بپوشم؟ ۴.امنیت در خانواده یعنی چی؟ ۵.چه خصلتهایی برای مرد بده ولی برای زن خوبه ۶.امنیت فردی و‌اجتماعی رو چه کسی میتونه تامین کنه؟ ۷.آیا حجاب آزادی میاره؟ ۸.حجاب جمال و طراوت انسان‌رو بالا میبره ۹.حجاب چطور به استحکام خانواده من کمک‌ میکنه؟ ۱۰.در مقابل بد حجابی چند نوع برخورد وجود داره؟ ۱۱. خانواده چقدر میتونه رو پوشش ما تاثیر داشته باشه؟ ۱۲.تاثیر اجتماع و دوستان در عفاف ۱۳.انگیزه زن‌و‌مرد بی‌حجاب چیه؟ ۱۴.علت پنجم و ششم بدحجابی ۱۵.برای اعتراض به مملکت بدحجاب شدم ۱۶.هشتمین علت بدحجابی(خودنمایی) ۱۷.فخرفروشی علت نهم بدحجابی ۱۸.قسمت هجدهم (غربزدگی) ۱۹.نگهداری حجاب برای من خیلی سخته ۲۰.حجاب محدودیت میاره ۲۱.روسبی گری و خودفروشی ۲۲. لذت جویی جنسی ۲۳. عادت ۲۴.مذهبی ها هم آره... ۲۵.جواب ندادن ب سوالات ۲۶. چالش رنگ چادر ۲۷. حجاب باعث حریص تر شدن مردم میشه ۲۸. حجاب باعث میشه مردم مسخرم کنن
🔻حجاب و قدرت سیاسی -۱ عقب‌ماندگی تحلیلی در کارگزاران فرهنگی 🖊مهدی جمشیدی ۱. حجاب، یکی از عرصه‌های «باخت فرهنگی» است؛ این باخت، از سال‌های آغازین دهۀ هفتاد آغاز شد و به صورت تدریجی‌، تداوم یافت و پیش آمد و به وضع کنونی رسید. حجاب، یکی از زمینه‌های نمادینِ تهاجم فرهنگی بود تا از سپهر جامعه، ارزش‌‌زدایی شود و در پی آن نیز، مجموعه‌ای از «ساخت‌شکنی‌های فرهنگی» پدید آید. چنین نیز شد؛ رفته‌رفته، حجاب از معیارهای دهۀ شصت، فاصله گرفت و دهه‌به‌دهه، افت و افول یافت، اما این روند، به گونه‌ای مرحله‌به‌مرحله طراحی شده بود که در جامعه، چندان حس مقاومت و واکنش شکل نگیرد. هرچند تحرّکات اندکی نیز صورت می‌گرفت، اما از همان ابتدا، مشخص بود که این قبیل فعالیّت‌ها، نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت و وضع پوشش، سیر انحطاطی را خواهد پیمود. بسیاری، به دیدۀ اهمّیّت و اولویّت به حجاب نگاه نمی‌کردند و اهتمام به آن را نشانۀ سطحی‌اندیشی و ظاهرنگری می‌پنداشتند، اما حقیقت این بود که حجاب، یک تکۀ نمادین از «سبک زندگی» است و خودبه‌خود، تکه‌های متناسب و همگون با خویش را تولید می‌کند. تغییر حجاب، به معنی تغییر در لایه‌های دیگر سبک زندگی است و این‌گونه نیست که اگر این لایه، استحاله و مسخ شود، لایه‌های دیگر، همچنان برقرار بمانند. سستی در حجاب، تساهل در نمادهای دینیِ دیگر را به دنبال خواهد داشت؛ بلکه حتی تزلزل در عقاید و باورها را نیز به همراه خواهد داشت. در تجربۀ سیاستی و مدیریّتیِ گذشته، نه جنبۀ نمادین حجاب، فهم شد و نه همبستگی آن با لایه‌های دیگر سبک زندگی. ۲. سیر تدریجیِ ضعف حجاب نشان می‌دهد که این روند، در هیچ نقطه‌ای متوقف نخواهد ماند و همچنان پیشروی خواهد کرد. در گذشته، گمان می‌شد که وضعیّت کنونی، نهایت و غایت است و روند در همین نقطه، متوقف خواهد ماند، اما مشاهده کردیم که خطوط قرمز، یکی پس از دیگری، درنوردیده شدند و داستان «ضعف حجاب»، به «کشف حجاب» رسید. بعید می‌دانم کسی در میان کارگزارانِ فرهنگیِ نظام، می‌توانست باور کند که روزی خواهد رسید که کشف حجاب، به یک «جریان اجتماعیِ عیان» تبدیل می‌شود و قانون و مجریانش در برابر آن، این‌اندازه حقیر و منفعل خواهند شد. کارگزارانِ فرهنگیِ نظام، از عهدۀ آینده‌نگری برنیامدند و در مقام نگهداشت ارزش‌ها، رویکرد روندی و خطی نداشتند و در اکنون، منجمد شده بودند. کسی دربارۀ آینده، اندیشه نکرد و محاسبه ننمود که این روند، به مرحله‌های دیگری خواهد رسید. دست‌کم در دهۀ نود، دیگر مشخص شده بود که حجاب، یکی از مهم‌ترین و جدّی‌ترین نمادهای فرهنگی است که به طور خاص و منحصربه‌فرد، در دستورکار عالَم تجدّد قرار گرفته و به‌زودی، به معرکۀ نزاع و جدال تبدیل خواهد شد. در دهۀ نود، این مسیر و مدار، بسیار بیشتر از دهه‌های دیگر، برجسته و نمایان بود، اما هیچ فهم و حسّاسیّتی در این زمینه به چشم نخورد. عقب‌ماندگی تحلیلی و فهم ناچیزِ کارگزاران فرهنگیِ نظام، جامعه را هرچه بیشتر در این مرداب فرو برد و پنجره‌های گشایش و رهایی را به روی جامعه بست. طلب تغییر در آن روزها، بسیار آسان‌‎تر از اکنون بود؛ اکنون، گره‌ها کور شده‌اند و امکان‌ها، محدود. در اثر غفلت و انفعال و ندانم‌کاریِ حاکمیّتی، فرصت‌های بسیاری از دست رفتند. ۳. نه‌فقط حجاب، بلکه همۀ عرصه‌های فرهنگی در طول دهه‌های گذشته، دچار «ولنگاری» بوده‌اند؛ فرهنگ، تهی از تدبیر بوده و به دست اتّفاق، واگذار شده است. هیچ تفکّری در میان نبوده و کارگزاران فرهنگ، عدّه‌ای «دیوان‌سالارِ محافظه‌کار» بوده‌اند که طرح و تدبیری در دست نداشته‌اند و کلّیّات سیّال و بی‌خاصیّتی را به عنوان برنامۀ فرهنگی ارائه کرده‌اند. نه خودشان اهل نظر و معرفت و فهم فرهنگ بوده‌اند، و نه از آنان که بهره‌ای از عقل عملی در زمینۀ فرهنگ دارند، استفاده کرده‌اند. حلقه‌وار و بسته و اندک‌سالار به قدرت راه یافتند و با کمال نابخردی و نسنجیده‌کاری، زمام و عنان فرهنگ را در اختیار گرفتند، و حاصل، این شده که اکنون می‌بینیم. در دولت گذشته، هیچ خبری از «نظریۀ فرهنگی» در میان نبود و فرهنگ بر اساس اقتضاهای روزمرّه و ارادۀ دیوان‌سالارانه تدبیر می‌شد و براین‌اساس، تحوّلی نیز رقم نخورد و زمان تاریخی، سوخت و از دست رفت. دولت گذشته در زمینۀ فرهنگ، چهل‌تکه و بریده‌بریده و به‌شدّت، نامنسجم بود و در بیرون از آن نیز، عقول منفصل برای ایجاد تحوّل فرهنگی فراخوانده نشده بودند. در این سه سال، خامی خویش را مزیّن به اندکی تجربه کردند و از تحوّل، تخیّل آفریدند. در دولت کنونی نیز، با وزیری در فرهنگ روبرو هستیم که قواره و قامت فرهنگی‌اش، در تجربۀ سرد و بی‌اثر گذشته‌اش آشکار شده است. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔻حجاب و قدرت سیاسی -۲ مفاهیم فرهنگیِ دولت‌ها: اعتدال 🖊مهدی جمشیدی ۱. باید مسألۀ حجاب را به قدرت سیاسی ارجاع داد و مراد از قدرت سیاسی، دولت‌هایی هستند که در دهه‌های گذشته، سیاست‌های فرهنگیِ خود را به اجرا نهادند. چه از لحاظ ایجابی و چه از لحاظ سلبی، حجاب از سوی این دولت‌ها، ضربه‌های جبران‌ناپذیر خورده و وضع امروز، حاصل اهمال‌ها و انحراف‌های دیروز است. در هر دولتی، مفهومی مطرح شد و در سایۀ آن مفهوم، مسألۀ حجاب نیز صورت‌بندی شد. ازاین‌رو، باید به گذشتۀ دولتی و مفاهیمی که هر یک در عرصۀ عمومی مطرح کردند رجوع کرد و ریشه‌ها و سرچشمه‌های چالش را شناسایی نمود. در دولت سازندگی، هاشمی‌رفسنجانی از آغاز، مفهوم «اعتدال» را بیان کرد و بر روی آن اصرار ورزید. مقصود او از اعتدال، موقعیّتی در میانۀ دو جریان سیاسیِ آن روز بود. او می‌خواست از طریق تلفیق و ترکیب، سیاستِ خاصِ خویش را صورت‌بندی کند و این منطق را در همۀ زمینه‌های حکمرانی به کار گرفت. افزون بر این‌که فرهنگ برای او، هیچ منزلتی نداشت و اقتصاد و توسعۀ اقتصادی، همۀ ذهن او را به تسخیر درآورده بود، روحیۀ «عمل‌گراییِ» دیرینه‌اش سبب شده بود که ارزش‌ها در منطق او، صوری و بی‌خاصیّت و تزیینی باشند. او به‌راستی، یک روحانی عمل‌گرا بود که اصول و قواعد مشخصی نداشت. وی به‌شدّت، «اقتضایی» و «موقعیّتی» می‌اندیشید و رفتار می‌کرد و دربارۀ فرهنگ و از جمله حجاب نیز، می‌کوشید در میانه بنشیند و از خود، چهره‌ای که در ذیل گفتمان تهاجم فرهنگی قرار می‌گیرد، نسازد. ۲. اسلام‌شناسیِ هاشمی‌رفسنجانی، لغزنده و سیّال بود و وضع کنونی و شرایط حاکم، روایت وی را از اسلام تعیین می‌کردند. او همه‌چیز را به «شرایط» و «موقعیّت»، ارجاع می‌داد و اسلام را در چهارچوب پسند اجتماعی، تفسیر می‌کرد. روشن بود که برای وی، «قدرت» یک بنیان تعیین‌کننده است و هیچ امری نباید به گونه‌ای تعریف شود که تداوم قدرت را با دشواری روبرو سازد. باید با شرایط ساخت و ارزش‌ها را متناسب با آنها خوانش کرد؛ اگر روزی جامعه، مایل به ارزش‌ها بود و آنها را طلبید، باید همراهی کرد، و اگر روزی نیز، بخش‌های مهمی از جامعه، تجدّد را بر تدیّن ترجیح ‌دادند، نباید اصرار و حسّاسیّت ورزید، بلکه باید تفسیری از ارزش‌ها ارائه کرد که با گرایش جامعه، سازگار باشد. مقصود وی از اعتدال نیز در حقیقت، همین عمل‌گراییِ موقعیّت‌زده بود که ارزش‌ها را برای تداوم قدرت، می‌فرسود و به حاشیه می‌راند. او بر اساس «میل» و «ارادۀ» خویش، برای همه‌چیز، دو حد افراط و تفریط تعیین می‌کرد و آن‌گاه میان این دو حد، یک نقطۀ میانی در نظر می‌گرفت و خود را ساکن این نقطه معرفی می‌کرد. به‌این‌ترتیب، هر دو جریان مقابل خویش را ملامت و نفی می‌کرد و خود را مدار و محور عقلانیّت وانمود می‌کرد. این در حالی بود که «حد وسط»‌های او، دلخواهانه و سلیقه‌ای بودند و پیوستاری که او تعریف کرده بود، بین‌الاذهانی نبود. او پس از استقرار اصلاح‌طلبان، بسیار بیشتر از گذشته دریافت که باید در ارزش‌های اسلامی و انقلابی، تجدیدنظر کند تا بتواند بدنۀ اجتماعی به دست آورد و به قدرت خویش، استمرار ببخشد. اگر آنچه وی می‌خواست در حوزۀ فرهنگ رخ می‌داد، نتیجۀ مستقیم آن، رقم‌خوردن ترمیدور فرهنگی بود. ۳. شانزده سال پس از دولت سازندگی، حسن روحانی که مطیع و تابع هاشمی‌رفسنجانی بود و به سبب ماهیّت تکنوکراتیکش، جزو اصحاب اصلی هاشمی‌رفسنجانی به شمار می‌آمد، قدرت را به دست گرفت و همان اندیشۀ هاشمی‌رفسنجانی را تکرار کرد؛ او از «اعتدال» سخن گفت و برای مسأله‌ها، دو حد افراط و تفریط ساخت و نقطۀ بینابینی را معقول و موجّه جلوه داد. در نظر او نیز، فرهنگ امر حاشیه‌ای و فرعی بود که باید به خدمتِ قدرت سیاسی گمارده شود و از آن در راستای تثبیت قدرت، استفاده شود. او چونان هاشمی‌رفسنجانی، هرگز شخصیّتی فرهنگی نبود و تنها درکی که از فرهنگ داشت، این بود که باید از امیال تجدّدی در جامعه، اهرمی برای فشار سیاسی بسازد و قدرت خود را محکم گرداند. تکنوکرات‌ها در طول شانزده سال حاکمیّت خویش، هرچه توانستند در جهت مقتضیات عالَم تجدّد پیش رفتند و جامعه را از لحاظ هویّتی، به آن وابسته و شیفته کردند. بااین‌حال، اعتدال، هرگز به یک «نظریه» تبدیل نشد و راه به عرصۀ معرفت نبرد، جز این‌که بهانه و توجیهی برای ولنگاری بیشتر در سیاست فرهنگی را فراهم کرد و جامعه را به آغوش تجدّد فرهنگی افکند. گذشته از سیاست فرهنگیِ عمل‌گرایانه و شبه‌لیبرالی این دو دولت، اشرافی‌گری آنها و مفاسدی که در درون‌شان شکل گرفت، خسارت‌های فراوانی به فرهنگ وارد کرد و بدبینی‌ها و فاصله‌ها و گسست‌های متعدّدی آفرید. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از 💫 نورُ‌علی نور 💫
6_144232837888235193.mp3
13.73M
لطفااا لطفا لطفااا 😱 فاجعه در پیش رو ست، زودتر کاری نکنیم ، کربلا میشه 😭 ارسال کنید تو هر گروه یا کانال 💔 اگر نگران فرزندان تون هستید سعی کنید در نشر این صوت کوشا باشید اگرتوهم گوش کردی وفرستادی،خداخیرت بده، التماس دعا..به فکرجوونت باش ،حتما تا آخر گوش کنید.وانتشاردهیدتابه گوش مسئولین که خودشونو به خواب زدن برسه 💌نشرحداکثری باذکرصلوات نورُعلی نور 🇮🇷✌️🇵🇸 @nouronalanour14
هدایت شده از 💫 نورُ‌علی نور 💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام عزیزان 🌷🌿 ختم میلیونی تلاوت سوره فیل برای تعجیل درفرج امام زمان و پیروزی فلسطین مقتدرمظلوم بر اسرائیل غاصب کودک کش لطفا ۵ بار آن را بخوانید و بعدبه گروه ها و مخاطبین مسلمان خود ارسال کنید. 🌷🌿 لطفا به محض اينکه دريافت کردین بعد از ۵بار خواندن سوره برای نفر بعدی پیام را بفرستید آجرک الله 🌿🌷 بسم اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم أَلَمْ تَرَ کَیْفَ فَعَلَ رَبُّکَ بِأَصْحَابِ الْفِیلِ ﴿١﴾ أَلَمْ یَجْعَلْ کَیْدَهُمْ فِی تَضْلِیلٍ ﴿٢﴾ وَأَرْسَلَ عَلَیْهِمْ طَیْرًا أَبَابِیلَ ﴿٣﴾ تَرْمِیهِمْ بِحِجَارَةٍ مِنْ سِجِّیلٍ ﴿٤﴾ فَجَعَلَهُمْ کَعَصْفٍ مَأْکُولٍ ﴿٥﴾ 🌍 انتشارحداکثری باشما نورعلی نور 🌸🍃🌸 @nouronalanour14
فانوس (13).mp3
3.27M
♨️ویـژه برنامه جدید«»👌 🔑 🔻پاسخ به این سوال کـــــه👇 👀 وقتی یک گناهی در جامعه خیلی و شده و دیگه شده، بهتر نیست دیگه تذکر ندیم، چون اثر نداره⁉️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 یه عده، علی علی خیلی میگن ولی حاضر نیستند از معاویه صحبت کنند... از حسین میگن از یزید نمیگن❗️ ⬅️ ولایت دارند، برائت ندارند❗️مقاومت نمیکنند ، با دشمنان دین مبارزه نمی‌کنند ... ⬅️ امام رضا علیه‌السلام : شیعه ی ما نیست ... 🆔 @aamerin_ir
📣📣📣 دوره آمـوزش مجـازۍ امـر به معـروف و نهـی از منڪر 😍 📅 شروع دوره: روز ثبت نام شما😍 🟢 ثبت نام در دوره 👇 amrn.ir/c amrn.ir/c amrn.ir/c 💎 بـه جمـع آمـرین بپیـوندیـد
هدایت شده از مطالبات سراسری
🔴 فراخوان کشوری تجمع مردمی در مقابل قوه قضاییه جهت ترک فعل مسئولین در 📣 #️⃣ 🔄 🔸 زمان : چهارشنبه، ۴ مهر ۱۴۰۳، ساعت ۱۴ 🕑 🔹 مکان : تهران، تقاطع بلوار کشاورز و خیابان حجاب، مقابل ساختمان ستاد مرکزی قوه قضاییه 🏢 📎 https://nshn.ir/51sbvPqAyxOizN 🔎 📌 در تجمع قانونی و شرعی امت حزب الله شرکت کنید. 📜 موافقت امام خامنه‌ای با تجمع مقابل قوه قضاییه ✔️ ✍️ رهبر معظم انقلاب اسلامی : گاهی اوقات قوه قضاییه مایل است واقعاً کاری انجام دهد، که اگر پشتوانه این‌طوری هم ببیند، حتماً انجام خواهد داد. بعضی از امواج سیاسی، جلو قوه قضاییه را در بعضی از کارها می‌گیرد؛ بنابراین تصور نمی‌کنم این کار تضعیف نظام باشد. البته گاهی ممکن است در شرایطی تضعیف باشد، اما در شرایطی هم تقویت است؛ یعنی در واقع کمک به آنهاست تا کاری را که می‌خواهند، بتوانند بکنند و در برابر بعضی از جریان‌های سیاسی که مزاحمت ایجاد می‌کنند، حربه قوی‌تری داشته باشند. (۱۳۸۲/۰۲/۲۲) 🪧 با چفیه و عکس شهدا به ویژه شهدای امر به معروف و نهی از منکر برای پیگیری دستورات مقام معظم رهبری، در تجمع مردمی شرکت خواهیم کرد. #️⃣ ✊ 📌 تجمع در چارچوب قانون و شرع می‌باشد و جلوی هرگونه بی‌قانونی گرفته خواهد شد. 📌 هر نفر یک مردمی برای این فراخوان تجمع بزرگ کشوری 🔖 به پویش مطالبه‌گری قانون حجاب با برچسب زیر بپیوندید 💯 #️⃣ ✅ #️⃣ ✅ 📎 https://virasty.com/Tajamo_Mardomi 🔎 🔔 کانال 🔔 📎 https://eitaa.com/joinchat/1155990417C1aa1d3a464 🔎
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قسمتی از صحبتهای در خصوص ناهنجاری اجتماعی که رسانه ها نخواستن دیده بشه. پزشکیان اولش در پاسخ به خبرنگاری که به دروغ گفت کوچه پس کوچه اومدم تا گشت ارشاد منو نگیره، گفت مگه بازم گیر میدن و فقط این تیکه را همه دیدند ولی بعدش حرفای خوبی زد که رسانه های انقلابی تا اصلاح طلب نخواستن دیده بشه چون هر دو به ضررشون بود. 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از خبر فوری سراسری
♨️حجت الاسلام قاسم روانبخش نماینده مردم قم خطاب به پزشکیان: جناب آقای دکتر پزشکیان! 🔹از شما به عنوان رییس جمهور کشور اسلامی ایران که سوگند به قرآن خورده اید که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشید انتظار می رفت که در برابر این زن حرمت شکن و قانون شکن این گونه منفعل نباشید! 🔹این زن اولا به صورت آزاد بی حجاب می چرخد و استوری هم می زند و با مجری برنامه شما کنار آسانسور عکس یادگاری می گیرد و بعد از کوچه پس کوچه‌های شهر سخن می گوید به گونه ای که گشت ارشاد همه خیابان ها و کوچه ها را گرفته است و شهر حکومت نظامی است!! آقای پزشکیان! 🔹اگر در خیابان های تهران عبور کنید حتی یک مورد هم گشت ارشاد نمی بینید. واقعا شما که دایما از امیر المومنین دم می زنید و نهج‌البلاغه می خوانید و قسم خورده اید که پاسدار مذهب رسمی کشور باشید هیچ تکلیفی نسبت به پدیده بی حجابی و شکستن حکم خدا و قرآن ندارید ؟! 🔹آیا در نهج‌البلاغه نوشته شده که زن می تواند تمام آرایش و بی حجاب و نیمه عریان در خیابان رفت و آمد کند و جوانان را به ورطه فساد بکشاند و هیچ کس نباید حق تذکر به او داشته باشد،نه دولت و نه مردم و نه پلیس ؟! 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari
هدایت شده از ﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸عاقبت جلودار شدن در گناهان🔸 قرآن به یهودی‌های زمان پیغمبر اکرم (ص) می‌فرماید: «لا تَكُونُوا أَوَّلَ كافِرٍ بِهِ». یهودی‌ها ! شما که در این عصر هستید، اولین کافر به اسلام نشوید. زیرا اگر شما کافر شدید، نسل‌های بعدی از شما یاد می‌گیرند و می‌گویند اجدادمان اگر یک حقّانیتی در اسلام دیده بودند، ایمان می‌آوردند. لذا شما در گناه همه‌شان شریک می‌شوید. آن یهودی‌های اولی که کافر شدند، الآن در گناه تمام یهودی‌هایی فعلی شریک هستند. در جامعه، بعضی‌ها در کار‌های بد، و پیشرو می‌شوند؛ مثلاً در مسئلۀ ، ابتدا خانواده‌های عده‌ای که دین و دیانت درستی نداشتند چادر‌شان را برداشتند، بعد دیگران از آن‌ها یاد گرفتند و الآن می‌بینید که چطور شده است. آن زنی که اول بی‌حجاب شد، تمام زن‌های بی‌حجاب هرچه گناه بکنند، یک قسمتی‌اش هم در نامۀ عمل او می‌رود. از هر خانواده‌ای، هر کسی که اول بد شد، بقیه فامیل هم که بد می‌شوند در نامۀ او می‌نویسند. کسی که جلودار در سنت سیئه می‌شود، در گناه بقیه هم شریک است. در خوبی‌ها هم همینطور است، اولین کسی که در یک آبادی کار خیر انجام بدهد و بعد دیگران یاد بگیرند، در ثواب عملِ همۀ آنها شریک است. ┄┅═✧✺💠✺✧═┅┄ @noor133Qoran
هدایت شده از تک تیرانداز🎯
🔺تودهنی خدا به انقلابی ها به جمع تک تیر اندازها واردشو👇🎯 https://eitaa.com/joinchat/3710910627Cf894dc12a8
هدایت شده از عفاف گرایی
نامه به مدیر محترم حوزه‌های علمیه آیت الله اعرافی برای به میدان آمدن حوزه با طرح آموزشی.pdf
378.7K
📣 مطالبه‌گری از حوزه‌های علمیه در مسئله عفاف و حجاب 🔹شورای عالی انقلاب فرهنگی براي گسترش فرهنگ عفاف، در مصوبات 427 و 820 برای 32 نهاد حاکمیتی 351 وظیفه مقرر کرده است. یکی از این نهادها، حوزه علمیه می‌باشد که در واقع موتور محرکه سایر نهادها است. اگر حوزه علمیه با تمام ظرفیت به میدان بیاید سایر دستگاه‌ها نیز خواه ناخواه به میدان خواهند آمد و در غیر این‌صورت اتفاقی خاصی رخ نخواهد داد و این آسیب بزرگ مرتفع نخواهد گشت. آری وضعیت کنونی نگران‌کننده گسترش بی‌عفتی، جای گلایه از همه مسئولان را دارد لیکن در این‌میان، بیشترین گلایه از بزرگترین نهاد تأثیرگذار خارج از مجموعه دولت است و آن "حوزه علمیه" می‌باشد که رسماً خود را متولی تربیت جنسی افراد جامعه نمی‌داند و حال اینکه امام راحل (ره) در وصیت‌نامه‌اش فرموده: «اسلام مکتبی است که بر خلاف مکتبهای غیر توحیدی، در تمام شؤون فردی، اجتماعی، مادی، معنوی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و اقتصادی دخالت و نظارت دارد و از ذکر هیچ نکته، ولو بسیار ناچیز که در تربیت انسان و جامعه و پیشرفت مادی و معنوی نقش دارد، فروگذار ننموده است». اینکه امام راحل (ره) فرموده: «و لو بسیار ناچیز در تربیت انسان» بی‌شک «تربیت جنسی انسان» را هم شامل می‌شود که باید آن را از درون متون دینی بیرون کشید و به مخاطبان عرضه کرد. ما معتقدیم نسخه بی‌بدیل مدیریت غریزه جنسی در انحصار حوزه‌های علمیه است و تا زمانی که حوزه‌ علمیه رسماً قدم در این عرصه نگذارد و نور عفاف و تربیت جنسی اسلامی را از قرآن و عترت (ع) أخذ نکند و به‌جامعه نتاباند مشکلات جنسی جامعه بشری هرگز برطرف نمی‌شود. @efaf_amin
هدایت شده از دکتر سعیدی رضوانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرامزاده‼️ 👆🏼بسیار مهم👆🏼 حتمااا ببینید ‏‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
هدایت شده از هیات حجاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥یک کار محشر و پاسخ محکم به اظهارات نسنجیده مسعود پزشکیان در خصوص مسئله حجاب و پلیس گشت ارشاد 🔸️آقای پزشکیان❗️ مردم ایران فقط آن اقلیت هنجارشکن و اندام نما نیستند که برای جلب رضایتشان طوری حرف بزنید که خون به دل خانواده شهدا و‌ مومنین شود❗️ 👈 حجاب و گشت ارشاد بهانه است نابودی ایران نشانه است☠️ ✍پس از محمد خاتمی و حسن روحانی که مقابل احکام قرآن و مخالف امر پروردگار ایستادند و خداوند رسوایشان کرد اکنون نوبت رسوایی پزشکیان است که احکام خدا را به بازی گرفته است رسوایی پزشکیان شدیدتر خواهد بود #⃣ 🚩بفرمایید روضه؛ هیات حجاب👇 🚩 @heyathejab
♨️دیروز در خبرها گفته شد نماینده طالبان در همایش بین‌المللی وحدت اسلامی برخلاف سایر حاضرین به احترام سرود ملی ایران از جا بلند نشد. اما امروز هم در خبرها دیدیم علاوه برسفارت افغانستان، همون فرد نادان، طی یک ویدئویی بابت این رفتارش از مردم ایران عذر خواهی کرد و گفت که هدفش بی احترامی به پرچم و کشور و مردم ایران نبوده و بر اساس اعتقادات دینی و حرمت موسیقی چنین رفتار زشتی رو انجام داده. مردم فهیم ایران هم که پای مکتب سیدالشهدا(ع) بزرگ شدن و از درس های عاشورا آموختن که حتی اگر یکی مثل جناب حُربن یزید ریاحی هم متوجه اشتباه خودش شد و در صدد جبران برامد و طلب بخشش کرد، باید بخشید. اما عجب باید گفت به سر و صدای عده ای معلوم الحال که حتی بعد از عذرخواهی، همچنان فریاد سر میدن که ای وای چه شد و این اقدام قابل بخشش نیست و باید فلان کنیم و... جالب اینجاست همین جماعت معلوم الحال وقتی بعضی فوتبالیستهای مثلا ایرانی که در سایه همین نظام رشد کردن و به نون نوایی رسیدن، در انظار جهانیان بی ادبی و بی حرمتی به سرود ملی کشورمون کرده بودن، لالمونی و خفقان گرفتن و هیچ عکس العملی نشون ندادن! نه اعتراض و نه انتظار عذرخواهی از طرف فوتبالیستها البته فوتبالیستها در همون مسابقات پاداش خودشون رو از نظام دریافت کردن!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🩸یادآوری اول ماه 📹 تمام کودکان داخل فیلم ایتام شهید غزه هستند به انتخاب خود حامی شان باشید 🛑 با پیگیری‌های فراوان گروه‌های جهادی انصارالزهرا (س) و اویس قرنی بالاخره طرح کفالت ایتام شهدای غزه🩸به نتیجه رسید ✌️ 🌺 کفالت کامل ایتام شهدای فلسطین مانند کفالت ایتام یمن ماهانه ۵۰ دلار (تقریبا ۳ میلیون تومان) است. در طرح کفالت تجمیعی این هزینه را به ۶۰ سهم ۵۰ هزار تومانی تقسیم کردیم. شما می‌توانید از یک سهم تا هر میزان که در توان شماست مشارکت کنید. ❗️جهت گرفتن کد کفالت و مشخصات یتیم فلسطینی🇵🇸 به @Sarbaz_atash_be_ekhtiar_530 پیام دهید. ‼️ جهت گرفتن کد کفالت و مشخصات یتیم شهید یمنی 🇾🇪به شناسه @Habib72 پیام دهید. 🪴 کمک به ایتام شهدا غزّه از طریق شماره کارت زیر نزد بانک ملی به نام مرکز نیکوکاری انصار الزهرا(سلام‌الله علیها): 💳|
6037-9979-5027-0075
(روی شماره کارت بزنید کپی میشه) 🪴 کمک به ایتام شهدا یمن از طریق شماره کارت زیر نزد بانک سپه به نام گروه جهادی اویس قرنی: 💳|
6273-8170-1007-2290
(روی شماره کارت بزنید کپی میشه) 💢 پرداخت امن کمک به ایتام از طریق درگاه زرین‌پال https://zarinp.al/owaisqarani.com 🔴 اینجا یمن است. تنها درگاه رسمی ارتباط با یمن https://eitaa.com/joinchat/1015808046C4da3eb31ef