🔻گزارش تصویری/کارگاه یکروزه دانشافزایی اقتصاد مقاومتی برگزار شد.
🔹به گزارش روابط عمومی مرکز نوآوری آلاء کارگاه یکروزه دانشافزایی اقتصاد مقاومتی با همکاری مرکز راهبری اقتصاد اسلامی حوزه علمیه مورخ پنجشنبه 13 مهرماه 1402 درقم برگزار شد.
#اقتصاد_اسلامی #اقتصاد_مقاومتی
✅ @aalaa_ir 👈
🆔 @emh_ismc_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
🌐 @eghtesad_mardomi
هدایت شده از احمدعلی یوسفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💡«موفقیت در عمل به اسلام و الگوی اقتصاد مقاومتی است.»
✅ عمل به الگوی «اقتصاد مقاومتی» تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی
🔴آدرسهای غلط به دولت رئیسی
⚠️ سند تحول دولت
⚠️ روش غلط در حذف یارانه ۴۲۰۰
⚠️ وادادگی ارزی
⚠️ترک فعلها در مولد سازی
⚠️برنامه هفتم توسعه
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🔰کانال رسمی حجتالاسلام دکتر احمدعلی یوسفی در پیامرسان ایتا
🆔 @ah_yosefi
✳️ یادی از شهید صدر
♦️دوستی که نمیشناسمش، در پی یادداشتم #مدعیان_گفتمان_اقتصاد_اسلامی، به مذمت شهید صدر پرداخته بود، بدون اینکه ایشان را بشناسد.
♦️ایشان نوشتند که در کتابهای شهید صدر #فرمول_ریاضی نیست و ایشان از علم اقتصاد آگاهی نداشت، و عجیبتر آنکه گفته بودند اگر ایشان زنده بودند باید میرفت دانشکده اقتصاد شریف و نزد امثال دکتر نیلی اقتصاد میخواند.
♦️این گونه اظهار نظرها در فضای ریاضی زده اقتصاد ایران بعید نیست ولی بیان آن از زبان ناقدان بانک ربوی و طرفداران دوست عزیز #دکتر_رسول_بخشی بعید است.
♦️ کیست که نداند #شهید_صدر در کتاب #الاسس_المنطقیه_للاستقراء پیچیدهترین مباحث احتمالات در آمار را به بحث گذاشته است، آن هم حدود ۶۰ سال پیش زمانی که فریدمن در دهه ۱۹۶۰ مکتب پولی را معرفی میکند یا موث با نظریه انتظارات عقلایی زمینه را برای مکتب نیوکلاسیک فراهم میکند.
♦️ دکتر محمد شوقی فنجری، استاد اقتصاد دانشگاه قاهره به دیدار سید محمدباقر صدر در منزلش در نجف رفت و پیش از هرچیز از او پرسید: دانشآموخته کدامیک از دانشگاههای جهان است. ایشان جواب داد در هیچ دانشگاهی تحصیل نکرده و تنها در مساجد نجف تحصیل کرده است. فنجری گفت: حقا که مساجد نجف بهتر از دانشگاههای اروپاست. وی بعد از بازگشت به مصر پیشنهاد ترجمه کتاب مبانی منطقی استقرا به انگلیسی را داد و کتابهای اقتصادنا و فلسفتنا را برای روژه گارودی فرستاد.
B2n.ir/m79591
♦️ مارک بلاگ استاد برجسته تاریخ عقاید اقتصادی، در کتاب خود شهید صدر را به عنوان یکی از ۲۲۰ اقتصاددان بزرگ جهان معرفی میکند. yun.ir/nteqw5
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بانکهای فراساحل| بازگشت ایران به بانکداری بینالملل
🔹تشکیل بانکهای فراساحل یا همان "بانک آفشور" یکی از راهکارهایی است که در شرایط تحریمی، میتواند ابزاری برای خنثیسازی تحریمهای مالی باشد.
🔹با این حال برخی سوالات و ابهامات نسبت به تشکیل این نهاد مالی تازه تاسیس و آیین نامه آن وجود دارد که لازم است با رفع این مشکلات به عملکرد بهتر آن کمک شود.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روستا آباد؛ روستای مولد، ایران آباد| دولت در روستاها چه می کند؟!
✳️ #روستاآباد؛ بزرگترین رویداد نمایشگاهی روستایی کشور است که تا 18 مهرماه در مصلی تهران (از ساعت 10 الی 20:30) در حال برگزاری است.
🔰مختصات نمایشگاه روستا آباد مصلای امام خمینی (ره):
🌿حضور بیش از 4000 تولیدکننده برتر روستایی و عشایری در 1200 غرفه
🌿60غرفه ویژه مجموعههای مردمی و جهادی فعال در حوزه اشتغال روستایی و عشایری برپاست.
🌿اجرای مراسم آیینی و محلی
🌿اجرای بازیهای بومی و ورزشی محلی
🌿معرفی قومیتها با حضور بیش از 200نفر از هنرمندان روستایی در نمایشگاه و فضاهای عمومی شهر تهران
🌿پذیرایی سنتی و روستایی از بازدیدکنندگان در 40 چادر عشایری
🌿برپایی 40چادر عشایری، سیاه چادر، ایل نمادین، خانههای روستایی و... در محوطه نمایشگاه
🌿برپایی نمایشگاه عکس و اکران فیلم مرتبط با روز روستا در محل نمایشگاه
🌿برپایی نشستهای علمی و پژوهشی با هدف توان افزایی علمی فعالان اقتصادی روستا
🌿افتتاح پروژههای روستایی (به مناسبت روز ملی روستا و عشایر)
#اقتصاد_روستا
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
🗂اصول حاکم بر #بخش_تعاونی| اصل عضویت آزاد مسئولانه
✳️ برای تقویت جایگاه عامل انسانی در فرایند اقتصادی در برابر جایگاه سرمایه و تحقق فلسفه تأسیس تعاونیها و نیز هدفهای فعالان اقتصادی، اصولی باید بر تمام فعالیتهای اقتصادی این بخش حاکم باشد و همه کسانی که به صورتی در این جریان اقتصادی نقشی دارند آنها را رعایت کنند.
🔰این اصول ناظر به سرمایه و صاحب سرمایه و جایگاه آن و نیز نیروهای کار (اعم از نیروی کار ماهر، نیمه ماهر و ساده) و جایگاه آنان در فرایند اقتصادی است:
1️⃣اصل عضویت آزاد مسئولانه برای همه مردم
2️⃣ اصل آموزش و اطلاعرسانی دائمی به اعضا
3️⃣ اصل سود متناسب برای سرمایه
4️⃣ اصل مدیریت همگانی
5️⃣اصل مازادبرگشتی
♻️براساس جایگاه انسان در منظومه معارف اسلامی، همه انسانها حق دارند تا در فعالیتهای اقتصادی در چارچوب موازین دینی، آزادانه تلاش کنند. همچنین، اگر افرادی برای رفع نیازهای زندگی خود، نیازمند به عضویت و همکاری در مدل اقتصادی باشند، براساس حقوق برادری در اسلام، حق عضویت و همکاری پیدا می کنند. اما همه انسانها براساس قاعده تلازم حق و تکلیف، در برابر بهره مندی از این #حق، با #مسئولیت هایی روبرو هستند. این مسئولیتها اعم از مسئولیتهای حقوقی و اخلاقی است که اعضای بنگاه اقتصادی هنگام عضویت متعهد به انجام آنها می شوند.
♻️اگر ساختار اقتصادی جامعه به گونه ای طراحی و اجرا شود که بخش عظیمی از مردم جامعه محروم از فعالیت اقتصادی در آن ساختار باشند و بستر عضویت آزادانه برای آنان فراهم نباشد، چنین ساختار اقتصادی نمی تواند زمینه و بستر حداکثری مشارکت مردمی در اقتصاد مقاومتی باشد.
📊۵۳ درصد خصوصیسازی رد دیون بوده است
✳️ واگذاری داراییهای دولت مهمترین چالش 20 سال گذشته خصوصیسازی بوده است. خصوصی سازی ابزاری برای بهبود کارایی بنگاهها و بهرهمندی عموم مردم از منافع آن است نه اینکه صرف خصوصی سازی هدف انگاشته شود. نگرش درست به نقش دولت در خصوصیسازی باید اینطور باشد که 1- در مقوله واگذاریها، دولت پدراقتصاد ایران است نه فروشنده و بنگاه املاک، 2- خط قرمز واگذاریها باید سرنوشت بنگاه و رونق اقتصادملی باشد و 3- سرنوشت بنگاهها مهمتر از انتفاع دولت در قرارداد واگذاریها است.
🔹براساس گزارشهای آماری سازمان خصوصیسازی، مجموع ارزش اسمی واگذاری سهام و داراییهای متعلق به دولت و شرکتهای دولتی از سال 1380 تا انتهای سال 1401 حدود 639 هزار و 218 میلیارد تومان بوده که در پنجماهه نخست 1402 نیز حدود 327 میلیارد تومان به این رقم افزوده شده است. گزارش سازمان خصوصیسازی نشان میدهد از مجموع ارقام واگذاریها در قالب خصوصیسازی، حدود 47.6 درصد از آنها در بورس عرضه شده، 5.2 درصد در فرابورس، 47.1 درصد بهصورت مزایده و کمتر از یک درصد نیز بهصورت مذاکره واگذار شده است.
🔹از سال 1380 تا ابتدای سال 1401 درمجموع تعداد 727 بنگاه دولتی واگذار شده که از این تعداد (به غیر از 169 جایگاه سوخت واگذار شده)، 305 بنگاه به صورت مدیریتی (42 درصد)، 218 بنگاه به صورت خرد (30 درصد) و 204 بنگاه به صورت کنترلی (28 درصد) واگذار شده است.
📎گزارش تفصیلی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شرط شهید صدرزاده برای درآمد حلال با نمره 20
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
♻️مردمی سازی و جهانی سازی رویکرد اساسی در مناطق آزاد
✳️ دکتر عبدالملکی در جمع مدیران و معاونان فرهنگی سازمان های مناطق آزاد کشور، ضمن تبریک به مناسبت اتفاقات مهم جهان اسلام در جبهه مقاومت فلسطین و پیروزی هایی که در حال رخ دادن است، نابودی اسرائیل را یکی از ملزومات شکوفایی اقتصادی جهان اسلام برشمرد و افزود: تا پایان گام دوم انقلاب اسلامی، جهان اسلام به ۲۵ درصد از اقتصاد دنیا خواهد رسید و با حذف اسرائیل، موانع دستیابی جهان اسلام به جایگاه خود در اقتصاد جهانی را کنار می زند.
🔹شاخصهای عملکردی مناطق آزاد به گونهای است که صادرات غیر نفتی مجموع ۴۸ منطقه آزاد فعال ایران، سالانه حدود یک سوم کل صادرات غیرنفتی کشور به ارزش ۱۸ میلیارد دلار بوده و این در حالی است که توقع دولت از مناطق آزاد سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار ارز آوری است.
🔹ما مردمی سازی و جهانی سازی مناطق آزاد را به عنوان یک رویکرد اساسی دنبال می کنیم و سه گروه کارآفرینان و سرمایه گذاران، ساکنان مناطق آزاد و مردم کشور گروه هدف این رویکرد هستند که باید در ضابطهزدایی و بهبود فضای کار، ارتقا حوزههای فرهنگی ـ اجتماعی، ایجاد بستر فروش صنایع دستی و محصولات دیگر شهرها از مجرای مناطق آزاد به آنها کمک کنیم.
🔹در حوزه جهانی سازی نیز ۵ سیاست مهم تکمیل زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری سیاست بین الملل، ایجاد مناطق آزاد مشترک با ۲۱ کشور، جذب سرمایه خارجی با ۸۵۰ بسته سرمایه گذاری ارائه شده به ارزش ۱۵ میلیارد یورو را دنبال میکنیم. کشورهای شرق آسیا، کشورهای همسایه و مسلمانان دنیا گروههای هدف در جذب سرمایه خارجی محسوب می شوند. / ایرنا
📸دومین کمیته تخصصی اقتصاد مقاومتی قرارگاه کنشگری حوزه و روحانیت
✳️ دومین کمیته تخصصی اقتصاد مقاومتی قرارگاه کنشگری حوزه و روحانیت به میزبانی مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی برگزار شد.
♻️در این جلسه که با موضوع گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در انتخابات تشکیل شده بود؛ بعد از ارائه نظرات مقرر شد پیشنهاد اعضای جلسه جهت تکمیل طرح انتخابات قرارگاه با رویکرد گفتمانی به شورای قرارگاه جهت بررسی و تصویب نهایی ارسال گردد.
#نهاد_پشتیبان
#حوزه_علمیه
#مرکز_راهبری_اقتصاد_مقاومتی
🆔 @emh_ismc_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ انتقاد به سیاست استانداردسازی بعد از تولید
✳️ انتقاد رئیس قوه قضائیه از سیاست استانداردسازی بعد از تولید: چرا باید خودرو تولید شود، بعد بگوییم مطابق استاندارد ما نیست؟
#صنعت_خودرو
#استانداردسازی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
💠الگوی پیشرفت؛ از منطق فلسفه غرب تا منطق اسلام
✳️ آنچه که موجب میشود ما الگوی غربی را برای پیشرفت جامعهی خودمان ناکافی بدانیم، در درجهی اول این است که نگاه جامعهی غربی و فلسفههای غربی به انسان -البته فلسفههای غربی مختلفند؛ اما برآیند همهی آنها این است- با نگاه اسلام به انسان، بکلی متفاوت است؛ یک تفاوت بنیانی و ریشهای دارد. لذا پیشرفت که برای انسان و به وسیلهی انسان است، در منطق فلسفهی غرب معنای دیگری پیدا می کند، تا در منطق اسلام.
🔹پیشرفت از نظر غرب، پیشرفت مادی است؛ محور، سود مادی است؛ هرچه سود مادی بیشتر شد، پیشرفت بیشتر شده است؛ افزایش ثروت و قدرت. این، معنای پیشرفتی است که غرب به دنبال اوست... پیشرفت وقتی مادی شد، معنایش این است که اخلاق و معنویت را می شود در راه چنین پیشرفتی قربانی کرد. یک ملت به پیشرفت دست پیدا کند؛ ولی اخلاق و معنویت در او وجود نداشته باشد.
🔹 اما از نظر اسلام، پیشرفت این نیست. البته پیشرفت مادی مطلوب است، اما به عنوان وسیله. هدف، رشد و تعالی انسان است.
پیشرفت کشور و تحولی که به پیشرفت منتهی می شود، باید طوری برنامهریزی و ترتیب داده شود که انسان بتواند در آن به رشد و تعالی برسد؛ انسان در آن تحقیر نشود. هدف، انتفاع انسانیت است، نه طبقهای از انسان، حتّی نه انسانِ ایرانی. پیشرفتی که ما میخواهیم بر اساس اسلام و با تفکر اسلامی معنا کنیم، فقط برای انسان ایرانی سودمند نیست، چه برسد بگوئیم برای طبقهای خاص. این پیشرفت، برای کل بشریت و برای انسانیت است. نقطهی تفارق اساسی، نگاه به انسان است.
#الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
۱۳۸۶/۰۲/۲۵