🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼
✍امیرالمؤمنین امام علی علیهالسلام: در شگفتم از كسى كه مىبيند هر روز از جان و عمر او كاسته مىشود و با اين حال براى مرگ آماده نمىشود؟!
📚شرح غررالحکم، ح۶۲۵۳
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
28.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📛بهشت بی در و پیکر📛
شیطان که از بهشت رانده شد و اخراج چطوری دوباره وارد بهشت شد و آدم و حوا رو گول زد؟؟؟
این ۴ دقیقه رو گوش بده ببین حاجی درست جواب داده یا نه؟؟
حمایت فراموش نشه
بفرست واسه اونی که این سوال تو ذهنش هست
#به_وقت_شبهه قسمت چهارم
#شیطان #بهشت #جهنم #خدا #شبهه #شبهات #پاسخ_به_شبهات #رد_شبهات_ملحدین #ملحد #شبهات_آتئیستها #شبهات_اسلام_ستیزان #شبهات_خداناباوران #خداناباور #فکت #اطلاعات_عمومی #دانستنی #حقایق
#رد_شبهه #اسرائیل #غزه
#موسسه_کلامی_احیا_همدان
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
✍اسلام به زن ارزش و امنیت می دهد، چیزی که متاسفانه هنوز ایرانی غرب زده به آن نرسیده است.
#اسلام
#زن
#ارزش
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا در سوریه و لبنان میجنگیم؟!
⭕️ پاسخ علمی و کوتاه به این سوال مهم
#ایران
#جنگ
#سوریه
#لبنان
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🔸برنامه تلویزیونی «اینجا بن بست نیست».
«بررسی معضلات اجتماعی
و آسیب های مصرف مشروبات الکلی و پاسخگویی به سوالات مطرح در منع مصرف آن»
با حضور حجت الاسلام سجادجمشیدی؛ پژوهشگر #موسسه_کلامی_احیاء_همدان.
👇👇👇لینک برنامه
https://sepehrtv.ir/live/hamedan/recording/193196997
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
16.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شنیدی خدا توی قرآن گفته باید کفار رو هر جا دیدی گردنش رو قطع کنی؟؟؟
تو قرآن اومده ها....
خودتون این یک دقیقه رو ببینید
#یک_شبهه_یک_دقیقه قسمت ششم
#چالش_جدید
#شبهه #پاسخ_به_شبهات #شبهات_ملحدین #شبهات_آتئیستها #شبهات_خداناباوران #شبهات_اسلام_ستیزان
#آخوند #مناظره #قرآن
#قرآن_را_به_فارسی_بخوانیم
#مسلمان #نقد_قرآن
#اسلام_دین_خشونت_و_کشتار
#دگر_اندیش #فکت #اطلاعاتعمومی #آیا_میدانید #فکت_قرآنی #آتئیست
#خدا
#موسسه_کلامی_احیا_همدان
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🤝 آیا دوستی خنثی بین زن و مرد نامحرم ممكن است؟
🌐 نشریه کانادایی-آمریکایی وایس:
➤علم می گوید مردان و زنان نمی توانند (فقط) دوست باشند.
🌐 مقاله دیلی میل انگلستان:
➤ما مردها هرگز نمیتوانیم فقط دوستان شما باشیم همانطور که تحقیقات علمی تأیید میکند.
🌐 تحقیقات دانشگاه مانموث آمریکا:
➤ دوستی عادی زن و مرد روی کاغذ خوب به نظر می رسد اما واقعیت این است که مردان و زنان واقعا نمی توانند با هم دوست باشند زیرا تنش جنسی همیشه وارد صحنه میشود.
پیامبر اکرم فرموده اند:
➤ از اختلاط (دوستی) با زنان نامحرم بپرهیزید همانا معمولا مردی با زن نامحرمی در خلوت سخن نمی گوید مگر اینكه در دل نسبت به وی نیت بدی میکند.
🔺فلسفه حجاب، توجه به شخصیت حقیقی زنان در مواجهه با آنان و جلوگیری از نگاه جنسی است.
#علم_و_دین
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
49.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #موشن_رئال | معنویت بیسامان
🔗 قانون جذب
🔸 استاد مظاهری سیف؛مدرس کارگاه نقد معنویتهای نوپدید #موسسه_کلامی_احیاء_همدان
#قانون_جذب
#معنویت_نوپدید
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قابل توجه ساده لوح هایی که میگن حزب الله باعث حمله اسرائیل به لبنان شده...
🔺این فیلم حمله وحشیانه رژیم صهیونسیتی به لبنان در سال ۱۹۸۲ میلادی (۱۳۶۰ شمسی) است، آن موقع #حزب_الله وجود نداشت ولی میبینید چه طور رژیم صهیونسیتی به لبنان حمله می کرد
این حملات به #لبنان بود که باعث تشکیل جبهه #مقاومت لبنان و حزب الله شد.
#حزب_الله
#مقاومت
#لبنان
#رژیم_صهیونیستی
#حمله_اسرائیل
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جواب منطقی امام جمعه چهار دانگه به اظهارات پزشکیان برای گرانی بنزین.
#شیرمادر_و_نانپدرحلالت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸لحظه هایی شیرین
🌷دنیایی آرام و
🌸یه زندگی صمیمی
🌷آرزوی من برای شماست
🌸روزتون زیبا و در پناه خدا
#برشی_از_کتاب | تحولات نوپدید دینی و معنوی در دنیای معاصر
✍️ دکتر محمد مسعود سعیدی
💠 جستجوی خدا در درون خود
🔹 جنبشهای دینی جدید به تغییر درک از خدا و معنویت کمک کردهاند. به جای اینکه انسانها در برابر خدایی خارجی تسلیم شوند، این جنبشها افراد را تشویق میکنند که خدا را در درون خودشان پیدا کنند.
🔸 البته این جستجو در هر جنبش به شکلی متفاوت دیده میشود. مثلاً در جنبش چینی «فالون گونگ»، این نوع معنویت به وضوح دیده میشود.
🔹 این معنویت چنین آموزش میدهد که انسانها که در حال حاضر در سردرگمی به سر میبرند، اگر آرزو دارند نجات یابند، باید به «خود حقیقی آغازینشان» بازگردند و به آنچه پیشترها قبل از هبوط بودند، یعنی خدایان تبدیل شوند! (صص ۱۰۴-۱۰۵)
پ.ن: باید دقت کرد که این جستوجوی خدا در درون، با مفهوم «سیر انفسی» در عرفان اصیل اسلامی کاملاً در تضاد است و تفاوت دارد.
🌐#معارف_اعتقادی 🔻
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
.
🍂غریب آشنا ما را صدا کن
ز دست غصّهی دل ها رها کن...
🍂اسیر دردهای انتظاریم
به لطفی دردهامان را دوا کن...
#سلامعشقجانم
#امام_زمان♥
♻️ امروز پنجشنبه
۳ آبان ۱۴۰۳ هجری شمسی
۲٠ ربیع الثانی ۱۴۴۶ هجری قمری
ذکر مخصوص روز پنجشنبه :
«لا اِلهَ اِلّا اللهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ الْمُبین» ۱۰۰ مرتبه
✍ معرفی کتاب با موضوع برهان نظم
✅ برهان نظم و چالشهای الحاد جدید نوشته استاد حمیدرضا شاکرین انتشارات کانون اندیشه جوان
✅ ج سوم کتابهای دوره برهان [خداشناسی] بنام بهترین آرزو نوشته استاد وکیلی (امکان نصب نرم افزار دوره بینهایت شو)
✅ سیری در ادله اثبات وجود خدا نوشته استاد محسن غرویان
✅ کتاب دقیق تبیین براهین اثبات وجود خدا نوشته علامه عبدالله جوادی آملی
🔻عقل وارونه
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. تجربۀ اغتشاشِ اخیر نشان داد که شبکههای اجتماعیِ غربی، در حال مسخِ هویّتِ جامعۀ ایرانی هستند و در زیر پوست جامعه، اتفاقات فرهنگیِ ناخوشایندی در حال رخدادن هستند که واقعیّتی مانند اغتشاش میتواند این لایههای نهفته را آشکار سازد. جامعۀ ایران بهصورت بیحساب و رهاشده، در معرض شبکههای اجتماعیِ غربی قرار گرفته و تمام ذهنیّتش، مماس با روایتها و محتواهایی است که در امتداد تمدّن غربی هستند. حاکمیّت، شهرهای فیزیکی را در اختیار دارد، اما شهرهای مجازی را رها کرده است؛ با این تصوّر نادرست که آنجا، حاکمیّت معنا ندارد و نوعی حریم خصوصی است و پهنهای است برای مناسبات و تعاملات شخصی و غیرسیاسی. پنداشت حاکمیّت این نیست که شبکههای اجتماعیِ غربی، عرصۀ عمومی هستند و میتوانند ذهنیّتپردازی کنند و یک هویّت را بزدایند و هویّت دیگری را بیافرینند. این رویکرد به حکمرانی، که به دورۀ پیشامجازیشدن تعلّق دارد و خود را با ضرورتها و قطعیّتهای دورۀ تاریخیِ جدید، هماهنگ نکرده، همچنان شهر و میدان و خیابانهای فیزیکی را، تنها قلمرو حکمرانیاش میشمارد و باور نیافته که پهنۀ مجازی نیز چهبسا در این حد، مهم و تعیینکننده باشد و بتواند حاکمیّت ملّی را متزلزل سازد. گمان میکنند که آنچه در جهان بیرونی و عینی میگذرد، اصل است و رخدادهای متعلّق به فضای مجازی، پا از آن فراتر نمیگذارند؛ حالآنکه در نظم جدید، عالَم مجازی است که عالَم واقعی را میآفریند و برای آن، شرایط و چهارچوب و اقتضا تعریف میکند. عالَم مجازی، به مبدأ و منشأ تبدیل شده و بیآنکه از وجود عینی برخوردار باشد، ضرورت و جبر میآفریند.
[دوم]. در دو دهۀ اخیر، هیچگونه تنش و تلاطمی در میان نبوده که ضلع اصلی آن، شبکههای اجتماعیِ غربی نباشند. این شبکهها، به خاستگاهها و سرچشمههای تولید بحران در جامعۀ ایران تبدیل شدهاند؛ بحرانهایی که فقط وقتی خیابانی بشوند، دیده میشوند، اما روشن است که بخش عمدهای از این بحران، در جهانهای ذهنی رخ داده است و تا حدی نیز در سبک زندگی، خود را نشان میدهد. بخشی از حاکمیّت که جهتگیری لیبرالی دارد، میداند که زخمخوردۀ شبکههای اجتماعیِ غربی است و هر فتنه و آشوب و تکانۀ جدید که اتفاق بیفتد نیز ریشه در این فضا خواهد داشت، اما خود را میفریبد و برای جذب بدنۀ اجتماعی، بر طبل آزادسازی شبکههای اجتماعیِ غربی میکوبد؛ خواستهای که در اصل، از سوی روایتهای رسانههای رسانۀ غربی، ساختهوپرداخته شده و به جان بخشی از جامعۀ ایران افکنده شده و اینک نیز از زبان لایهای از حاکمیّت شنیده میشود. خودِ همین روند، حکایتگر نفوذ شبکههای اجتماعیِ غربی در جامعۀ ایران است که چگونه، جامعه را مسخّر و مرعوب خویش میکنند و یک امر تصنّعی و واهی را بهعنوان مطالبۀ اجتماعی، میبافند و حتی بخشهایی از حاکمیّت را نیز با آن همداستان میسازند. پیشروی روایتهای شبکههای اجتماعیِ غربی، تا اینجاست و اینهمه، برآمده از خلاء حکمرانی در فضای مجازی است. بهجای اینکه حاکمیّت، ذائقهسازی کند و به جامعه، جهتِ هویّتی بدهد، این شبکههای اجتماعیِ غربی هستند که بازی هویّتی به راه انداختهاند و ذهنیّت و مطالبه میآفرینند و ادبیات و منطق حاکمیّت را نیز در راستای منافع خویش، صورتبندی میکنند.
[سوم]. اکنون بهجای اینکه بر اساس تجربههای عینیِ اخیر، حاکمیّت به دنبال مرزبندی هرچه بیشتر و متراکمتر با شبکههای اجتماعیِ غربی باشد و افکار عمومی جامعۀ خویش را از سیطره و سلطۀ آنها برهاند تا بتواند طرحهای هویّتیاش را به اجر درآورد، بیپروا و خاماندیشانه، وعدۀ رهاسازی شبکههای اجتماعیِ غربی میدهد. در شرایطی که سخن از بازسازیِ انقلابیِ ذهنیّتهای فرهنگی به میان آمده و فاصلهگیری و زاویهیابی لایههایی از جامعه با آرمانگراییِ انقلابی، آشکار شده، حاکمیّت در پی آن است که جامعۀ خویش را به عمق شبکههای اجتماعیِ غربی پرتاب کند تا بیشتر و شدیدتر، بدنۀ اجتماعیاش تخریب شود و شکافها و گسستها، جدّیتر و چالشیتر بشوند. سپردن ذهنیّت جامعه به دست دشمنانی که در پشت شبکههای اجتماعیِ غربی، پنهان شدهاند و از این شبکهها بهعنوان ابزار استعمار و سطله استفاده میکنند، جُرم نابخشودنی است و ما را بیشتر گرفتار تلاطمهای اجتماعی و تکثّرهای بازدارنده و اختلالزا میکند. جامعۀ ما در حال باختن هستههای سختِ هویّتیاش است و میرود که رسانههای عالَم تجدّد، منِ هویّتیِ جامعۀ ما را بفرسایند و وضع علاجنشدنیِ چندپارگی و گسستگیِ معنایی را رقم بزنند.
🆔@meshkatnoor
4_5823232473709944079.mp3
8.46M
🌷صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار دستاندرکاران کنگرهی ملی بزرگداشت شهدای استان کرمانشاه.
۱۴۰۳/۷/۱۵
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 شبیه سازی آخرین حمله سنوار در تهران؛ ما یکی نه این، هزاریم!
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴حمله مخوف اسرائیل به ایران
😂😂😂
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
32.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ_اعتقادی
❓آیا چیزی به نام قسمت داریم که مثلا میگن قسمتش این بود که تصادف کنه یا بمیره؟
🎙استاد محمدی شاهرودی
#خداشناسی
#قضا_و_قدر
#قسمت
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🟥 شبهه :
اگر دین اسلام به جایگاه اجتماعی زنان اهمیت داده، پس چرا خاتم الانبیا صلی الله علیه و آله فرمودند:
در مواجهه با زنان، نخستین کسی نباشید که به آنان سلام می کند ؟!!!
✅ پاسخ :
1️⃣ این حدیث دارای سند ضعیف است، پس نمی توان آن را دیدگاه اسلام دانست.
2️⃣ احادیث متعددی در مورد سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله گزارش شده که آن حضرت در ملاقات با هر کسی، اولین نفر بودند که گفت وگو را با سلام آغاز می کردند و اجازه نمی دادند دیگران زودتر سلام کنند. همچنین ایشان به زنان سلام می کردند و پاسخ آنها را بیان می فرمودند.
3⃣ پس با در نظر گرفتن مجموع احادیث می توان چنین گفت که مراد و منظور از حدیث مزبور، هشدار از وقوع در گناه است؛ یعنی از آنجا که سلام کردن یکی از مستحبات است، اسلام توصیه می کند که مردان بدون ضرورت، آغازگر یک گفت وگو با زنان نامحرم نباشند که در آن احتمال وقوع در گناه و فساد وجود دارد.
4⃣ جهت مطالعه بیشتر و دیدن منابع ، کلیک کنید:
https://btid.org/fa/news/296975
🌐#معارف_اعتقادی 🔻
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
به روح پاک شهدای مدافع میهن عزیزمان درود و صلوات میفرستیم.
🌐#معارف_اعتقادی 🔻
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b