eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.9هزار ویدیو
468 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
⚫️ 1⃣ ✍️ بررسی شبهات (ص) و حکم چند همسری در اسلام 📖 دانلود ۲۹ مقاله و کتاب سودمند؛ با کلیک کردن روی عنوان اثر ✔️ محور اول: بررسی شبهات حکمت تعدد زوجات در اسلام و قرآن 1. فلسفه حکم تعدد زوجات | مسعود امامی - پژوهشنامه اسلامي زنان و خانواده 2. بررسی شبهات موجود درباره تعدد زوجات در قرآن کریم | حسین رضایی فرج الله میرعرب - فصلنامه مطالعات علوم قرآن 3. آیة تعدد زوجات، حکمی مطلق یا مشروط؟ | اثر رضا شکرانی - مهدی حبیب‌اللهی - پژوهش‌نامه زنان 4. چندهمسری در قرآن؛ چالش‌ها و رویکردها | فرج‌الله هدایت‌نیا - فصلنامه قرآن، فقه و حقوق اسلامی 5. علل دیگر تعدد زوجات؟ | زین العابدین قربانی _ مجله درسهایی از مکتب اسلام 6. مبانی فقهی و حقوقی نظام تعدد زوجات در خانواده | فریبا حاجی علی - فصلنامه فقه و حقوق خانواده 7. تعدد زوجات | ابراهیم عبدی پور - حقوق اسلامی (فقه و حقوق) 8. پاسخ دفتر حضرت آیت الله سبحانی به مقایسه چند همسری و چند شوهری در اسلام؛ جوابیه به روزنامه اطلاعات ✔️ محور دوم: بینش و سیره پیامبر (ص) درباره نظام زن و خانواده 1. زن و خانواده در باز خوانی سیره پیامبر (ص) | محمد رضا زیبایی نژاد؛ ماهنامه حوا 2. زن از نگاه پيامبر (ص) | اثر محمد شفیعی / نشریه زن و فرهنگ 3. احترام به مقام زن در سیره نبوی (ص) | فاطمه پهلوان پور و سید علی اکبر حسینی ایمنی؛ فرهنگنامه سیره پیامبر اعظم (ص)، انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم (ع)، ص ۹۳ به بعد. 4. زن در سنت و سیره پیامبر اکرم (ص) در جامعه | زهرا حجازی دوست / پرتال جامع امام خمینی (ره) 5. اصول ارتباط اجتماعي با زنان بر اساس سيره فعلي پيامبر (ص) | نویسندگان: رجبي طاهره, بختيارنصرآبادي حسنعلي / فصلنامه اخلاق 6. سبکهای رفتاری پیامبر اعظم(ص) با زنان در عرصه های اجتماعی، جنگ و خانواده | نویسندگان سید حسن قریشی کربن؛ حجت شعبانی / فصلنامه علمی – پژوهشی سیاست متعالیه 7. حضور پزشکي و درماني زنان در جنگ هاي عصر پيامبر (ص) (سال هاي 1 تا 11 هجرت) | حاجيان پور حميد و كريمي زينب / سالنامه مجله ايراني اخلاق و تاريخ پزشكي 8. آیت ا... کورانی در گفت و گو با قدس: «منشور حقوقی زن» در سیره اجتماعی پیامبر(ص) 9. بررسی شیوه های ارتباطی پیامبراکرم (ص) [از جمله روابط خانوادگی] | ایوب هاشمی و محمدعلی فلاح / فصلنامه حبل المتین 10. اصول حاکم بر سیره پیامبر (ص) در خانواده | حجت الله بیات - محمد باقری زاده اشعری فصلنامه حدیث اندیشه ✔️ محور سوم: چیستی و چرایی تعدد زوجات پیامبر (ص)؛ پاسخ به شبهات 1. کتاب مهم «عذر تقصیر به پیشگاه محمد [ص] و قرآن»؛ مورد توصیه استاد ابوالحسنی (منذر) اثر یک دانشمند انگلیسی به نام «جان دیون پورت» که اساساً این کتاب را برای عذرخواهی از تهمت‌های غربیان به وجود مقدس پیامبر رحمت (ص) نگاشته است؛ ترجمه سید غلامرضا سعیدی. 2. بررسی اصول اخلاق خانوادگی و همسرداری نزد پیامبر (ص) | فرزین سلیمی؛ منیژه پدیه؛ مهدیه خنجری - فصلنامه حبل المتین (نقطه پرگار) 3. حکمت چندهمسری در حیات رسول خدا (ص) | نیکو دیالمه - فصلنامه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی 4. چند همسری در قرآن و سیره پیامبر (ص) | وحیده حمامی - بینات 1385 شماره 52 5. تحلیل حکمت‌های تعدد زوجات پیامبر(ص) و بازخوانی اختصاصات نبی در ازدواج | فرزانه حکیم زاده؛ حسین حسینیان مقدم - فصلنامه «مطالعات اسلامی زنان و خانواده» 6. تفسير آيات مربوط به همسران پيامبر با تأکيد بر شبهات نوپديد | جعفري اباذر - فصلنامه مطالعات تفسيري 7. پیامبر اکرم (ص) و چند همسری | مصطفى جعفرپیشه - نشریه بازتاب اندیشه 8. چرایی تعدد همسران حضرت محمد (ص) | علي محمد آشناني؛ قائمیه اصفهان 9. بررسی همسر گزینی پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) | علی اصغر رضوانی - نشریه شمیم یاس 10. بررسی انحرافات تاریخی و اعتقادی« زنان پرده نشین و نخبگان جوشن پوش» | فاضل حسامی - نشریه مطالعات راهبردی زنان 11. ازدواج‏هاى پیامبر | نشریه پاسدار اسلام 12. جايگاه و نقش همسران رسول خدا (ص) در تحولات سياسي، فرهنگي صدر اسلام با تاکيد بر احاديث فريقين | بشیر سلیمی و اصغر کریمخانی - کنگره علوم اسلامی ✔️ محور چهارم: نقد دیدگاه مستشرقان در باب تعدد زوجات پیامبر (ص) 1. مستشرقان و تعدد زوجات پيامبر اکرم (ص) | اثر كيوان احساني و ماندانا قنبري - از مقالات همايش بين المللي شرق شناسي... 2. نقد دیدگاه مستشرقان درباره تعدد همسران پیامبر (ص) از منظر قرآن | محمد حسین محمدی؛ فاطمه صارمی - قرآن پژوهی خاورشناسان ◾️ معرفی منابع فوق، لزوما به معنای تایید همه محتوای آن نیست. https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇👇👇
🔰 چرا زنان ایرانی، نباید مانند زن غربی آزادی داشته باشند؟ ⭕️ در ابتدای باید سوال کرد که چه کسی گفته است زنان در ایران آزادی ندارند؟ بلکه دستاوردهای ایران در حوزه زنان نشان دهنده فراهم شدن زمینه های پیشرفت همه جانبه زنان است. اما اگر منظور از آزادی زنان در غرب، آزادی در پوشش و روابط و آن چیزهایی است که در فمینیسم تبلیغ می شود، باید گفت: ♨️ اولا نه تنها در غرب آزادی برای زنان وجود ندارد؛ بلکه و سبک زندگی تحمیل شده غربی توسط رسانه ها آنها را می کند که آنگونه باشند و گرنه مورد پذیرش واقع نمی شوند. ثانیا مشکلاتی که برای زنان از ناحیه همین آزادی و به وجود آمده است به وضوح نشان می دهد که در غرب آزادی زن معنا ندارد. 🔴 برخی از واقعیتهای زن در غرب: 👈 رشد سریع‌تر میزان خودکشی در زنان، نسبت‌به مردان در آمریکا: در میان سال‌های 2000 تا 2016، با وجود این‌که آمار خودکشی در مردان نیز با میزان 21 درصد درحال افزایش بود، افزایش این آمار برای بانوان نزدیک به 50 درصد بود. 👈 گزارشی به نام «پارادوکس زنان» که توسط دفتر ملی تحقیقات اقتصادی منتشر شد، می گوید علیرغم بهبود شاخص های کمی سلامت، طی ۳۵ سال گذشته در آمریکا، شادی کلی ذهنی در میان زنان هم به طور مطلق و هم به طور نسبی نسبت به شادی مردان کاهش یافته است. 👈 پس از یک قرن آزادی زنان، وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا گزارش می‌دهد که از هر 5 زن آمریکایی بیش از ۱ نفر، در طول زندگی خود به بیماری روانی مبتلا می‌شوند و دو برابر بیشتر از مردان در معرض افسردگی قرار دارند. 👈‌ مصرف بی‌رویه الکل در میان زنان آمریکایی بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۳ بیش از دو برابر شده است. 👈 موارد سندرم الکل جنینی در نوزادان تازه متولد شده از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۸ دو و نیم برابر شده است. ⭕️ بلایی که فمینیسم بر سر زنان غربی آورد این بود که به اسم آزادی و برابری زنان برخی از حقوق آنها را حذف کرد. به عنوان مثال حجم ساعات کاری یا شرایط خاصی که به نفع زنان در برخی کشورها وضع شده بود به ضرر زنان تغییر کرد. طبق برخی قوانین اجبار نیروی کار زن به برداشتن و جابجایی بار بیش از یک وزن معین ممنوع بود اما به اسم برابری زن و مرد این امتیازات زنان لغو شد. 💢 تشویق زنان به کسب و استقلال مالی، پروژه‌ای بود که توسط ترویج شد. با ترویج ضرورت کسب شغل توسط زنان، اشتغال اولویت بالاتری نسبت به ازدواج پیدا کرد که در سال ۲۰۲۰، ۷۰ درصد طلاق‌ها توسط زن صورت گرفته است. که در میان زنان تحصیل‌کرده ، تعداد کسانی که دادخواست طلاق را آغاز می‌کنند به 90 درصد می‌رسد؛ چرا که آنها در معرض تبلیغات فمینیستی بسیار بیشتری از طریق برنامه‌های مطالعات زنان و جنسیت هستند. ظلم مهمی که یکی از نتایج اصلی این موج از فمینیسم بود، تحمیل بار اقتصادی زندگی بر دوش زنان بود: 👈 اکنون سرپرست اقتصادی نیمی از خانواده‌های آمریکایی زنان هستند. یعنی فارغ از بحث شاغل بودن زنان، نیمی از خانواده‌ها مسئولیت تامین مالی آنها با زن هست. 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
سالگرد قتل عام مسجدگوهرشاد مشهد و جنبش علیه کشف حجاب _ 1397.mp3
13.37M
پاسخ به شبهات و سوالات حقوق زنان 🎙 حسن رحیم پورازغدی 🔸 حجاب اجباری، مهریه، مسائل جنسی، حق طلاق، ازدواج سفید، نکاح موقت و... ☑️هنگام کپی، از لینک دانشنامه استفاده کنید @daneshnameh1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جواب منطقی و زیبا به صاحبان شعار زن، زندگی، آزادی 🔺۷ دقیقه صحبت این بزرگوار شاید بشود گفت بیش از ۷۰۰ ساعت مطلب روشنگری دارد.. گروه‌ها واشخاص مختلفی را که در این فتنه دست داشتند (بهاییان یهودی. منافقین خلق. کومله. سلطنت طلبها ومحمدر ضا پهلوی ملعون. عربستان سعودی. و...) بابیان منطقی ومستدل به افتضاح کشیده و رسوا نموده است.. حتما ببنید وهرچه می توانید منتشر کنید https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
http://www.hegmataneh-news.ir/sl/41885 ✍انتشار مقاله حجت‌الاسلام استاد حسن قره‌باغی پژوهشگر با موضوع: حد و حدود آزادی در صفحه اندیشه روزنامه هگمتانه 🔺موسسه احیاء پذیرای مقالات روزنامه‌ای دانش‌پژوهان حوزوی با موضوعات اعتقادی جهت انتشار در نشریات استان‌همدان می‌باشد. 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای دام‌ظلّه‌العالی: ❇️ وقتی عنصر سیاسی آمریکاییِ این قضایا، «حجاب» را به «دیوار برلین» تشبیه می‌کند، باید بفهمید قضیه چیست!! و اگر نفهمیدید، حالا بفهمید و صریحاً موضع‌گیری کنید. [1] ▪️مسیح علینژاد: ⚠️ «حجاب» یکی از ستون‌های اصلی جمهوری اسلامی است که اگر آن دیوار را فرو بریزیم، باقیِ کار براندازی آسان خواهد بود. 📆 پی‌نوشت: [1]. بیانات امام خامنه‌ای دام‌ظلّه‌العالی در مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروی های مسلح؛ ۱۱/ ۰۷/ ۱۴۰۱. 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
😳🔵😳 متنی بسیار قابل تامل: پارادوکسِ عجیبِ مسلمانان مسلمانان دراین مناطق ناراضیند:👇 🔸در 🇪🇬 *مصر* ناراضیند 🔸در 🇱🇾 *لیبی* ناراضیند 🔸در🇩🇿 *الجزایر* ناراضیند 🔸در 🇲🇦 *مراکش* ناراضیند 🔸در 🇮🇷 *ایران* ناراضیند 🔸در 🇮🇶 *عراق* ناراضیند 🔸در 🇾🇪 *یمن* ناراضیند 🔸در 🇵🇰 *پاکستان* ناراضیند 🔸در 🇦🇫 *افغانستان* ناراضیند 🔸در 🇸🇾 *سوریه* ناراضیند 🔸در 🇱🇧 *لبنان* ناراضیند 🔸در🇵🇸 *فلسطین* ناراضیند 🔸در🇸🇦 *عربستان* ناراضیند 👇👇👇👇👇 🔸و حالا مسلمانان در این مناطق راضیند‌:👇 🔸در 🇦🇺 *استرالیا* راضیند 🔸در 🇨🇦 *کانادا* راضیند 🔸در 🇬🇧 *انگلیس* راضیند 🔸در 🇮🇹 *ایتالیا* راضیند 🔸در🇫🇷 *فرانسه* راضیند 🔸در🇧🇪 *بلژیک* راضیند 🔸در🇩🇪 *آلمان* راضیند 🔸در🇨🇭 *سوئیس* راضیند 🔸در🇸🇪 *سوئد* راضیند 🔸در 🇳🇴 *نروژ* راضیند 🔸در🇩🇰 *دانمارک* راضیند 🔸در 🇺🇸 *آمریکا* راضیند 🔸در🇱🇺 *هلند* راضیند 🔸و... *در واقع مسلمانان جهان* در کشورهای غیرمسلمان راضیند و در کشورهای مسلمان ، ناراضی!! *عجیب اینکه* مسلمانان ناراضی علت عدم رضایت و مقصر را همین کشورهایی میدانند که مسلمانان در آنجا راضی هستند!!!😐 *عجیب‌تر اینکه* میخواهند آن کشورهای غیرمسلمان را تغییر دهند تا شبیه کشورهایی شوند که مسلمانان، آنجا ناراضیند😠 خب فکر نمیکنید که اصلاً چرا باید مسلمان باشید؟ یا اصلاً چرا باید به دین خاصی معتقد باشید؟ چون در همان کشورهای غیر مسلمان، که مسلمانان راضی هستند بیش از نود درصد مردمِ غیرمسلمان، خودشان را درگیر مسائل دینی و مذهبی چندصدسالِ پیش نمیکنند، آنان به انسانیت و قوانینِ روز بشری معتقدند و دقیقاً و تحقیقاً بهمین علت، هم خودشان در رفاه و آسایشند و هم مسلمانانی که در آن کشورها زندگی میکنند. ✅ پاسخ 🔹 ادعای ناراضی بودن مسلمانان در کشورهای اسلامی و راضی بودن آنها در کشورهای غیر اسلامی بر اساس کدام مستند یا نظرسنجی مطرح می‌شود؟ تنها چیزی که هست آنکه شبهه افکنان بر اساس «کافر همه را به کیش خود پندارد» (بدترین شکل ی تعمیم)، خود را ملاک قضاوت دربارهش دیگران دانسته و به خود حق میدهند از جانب چند صد میلیون انسان (حتی ششهروندان کشورهایی که اصلا دیداری با آنها نداشته) اظهار نظر کنند. 🔹 مسلمانان مقصر مشکلات را تنها دو سه کشور محدود مانند آمریکا و انگلیس می‌دانند نه همه‌ی کشورهای غیر اسلامی. 🔹 ادعای بی دین بودن مردم کشورهای دنیا نیز از ادعاهای دروغ و بی اساسی است که نه تنها هیچ آمار یا داده‌ی معتبری آن را تأیید نمی‌کند، بلکه خلاف آن ثابت شده است. به طور نمونه و بر اساس گزارش یورو نیوز، مردم اروپای غربی، همچنان خود را دارای هویت دینی و مسیحی می‌دانند. https://b2n.ir/w00653 نکته آخر اینکه باور به عقاید دینی هیچ منافاتی با انسانیت، علم و فناوری های جدید و رفاه و آسایش ندارد که نویسنده دعوت میکند به جای دین به این امور بپردازیم. بله دین با استکبار، استعمار و وابستگی منافات دارد و علت این همه اصرار برای فاصله گرفتن از دین همین است. یعنی مزدوران (بعضاً با جیره و مواجب مانند مصی علی‌نژاد و بعضاً بی جیره و مواجب) ماموریت دارند برای تسلط دوباره آمریکا بر ایران، مردم را از عامل عزت و استقلال‌شان یعنی دین و خدا پرستی جدا کنند. 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰انسان، ادامه دارد! ♾ مسأله معاد در قرآن آن چنان غنى مطرح مى‏ شود كه با توجه به آن مى‏ توانيم بفهميم كه كاملًا از قرآن بى‏ بهره‏ ايم. ♾ بارها گفته‏ ام: قرآن نمى‏ گويد معاد هست پس انسان برانگيخته مى‏شود، بل مى‏ گويد: انسان ادامه دارد پس معادى هست؛ يعنى جريان معاد در قرآن كاملًا يك جريان معكوس و غير آن چيزى است كه ما با آن برخورد مى‏ كنيم. ♾ آنچه قرآن از معاد مطرح مى‏كند كاملًا طبيعى است كه؛ اولًا معرفت به معاد نيست كه عشق به معاد است؛ چون معاد ادامه انسان است و او نه آگاه، كه عاشق اين ادامه است؛ كه دنيا براى او تنگ است. ♾ و ثانياً چون استمرار انسان، نامحدود است، پس جهت نامحدود هم مى‏خواهد و لذا بهشت منزل ماست نه مقصد ما. ♾ تلقّى قرآن از بهشت بر عكس تلقى ماست؛ چرا كه «نُزُلًا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ» و «جَنَّاتُ الْفِرْدَوْسِ نُزُلًا» مطرح است. «نُزُل» به معناى پيشكشى و چيزى است كه جلوى مهمان مى‏ گذارند. بنابراين بهشت منزل است، نه مقصد! ♾ در اين ديد، انسانى كه حركت مستمر در تركيب او ريخته شده و جريان مستمرى را با خود دارد، يقيناً جهتى نامحدود و مستمر را هم مى‏ خواهد. ♾ از همين‏جا و به همين سادگى است كه معاد مطرح مى‏شود و عشق به آن در او مى‏آيد. و اين را كسى احساس مى‏ كند كه پاى او در كفش تنگ دنيا قرار گرفته باشد و چنين كسى تمام همّش اين است كه اين پوست را بيندازد. ♾ انسانى كه طالب وسعت است، در اين تنگنا به فشار مى‏ افتد و رنج مى‏ برد. ♾ از لحظه‏اى كه آدمى به خودش ايمان مى‏ آورد و آنچه كه در اطراف او مى‏گذرد و با آن مأنوس است برايش كم مى‏ شود، از همان لحظه خدا براى او مطرح مى‏ شود. ♾ و هنگامى كه انسان آن‏قدر روييد كه وسعت تمامى جهان و هستى برايش تنگ شد، اين فلاح و رويش حكايت از وسعت و يوم (روز) ديگرى خواهد كرد و ادامه ديگرى براى او خواهد داشت، كه همان معاد است. ❛❛ عین‌صاد 📚 حيات برتر، معاد از منظر قرآن | ص ۲۰ 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تعریف بخش اول مراد از توحید در ربوبیت تشریعی آن است که فقط خداوند حق قانون‌گذاری برای مردم را دارد و تنها او این اختیار را دارد که بندگان را مکلف به برخی از امور کند. پس به طور کلی مقصود از توحید در ربوبیت آن است که خداوند هیچ شریکی در تدبیر عالم یا مکلف کردن بندگان ندارد.  تعریف مرحوم علامه طباطبایی(رحمه الله علیه)👇👇 علامه طباطبایی در تعریف ربوبیت تشریعی می گوید: تدبير اعمال انسان ها به این صورت است که قوانين و احكامى مقرر كند كه اگر انسان ها رفتار خود را در طول زندگى با آن قوانين تطبيق دهند، آن قوانين ايشان را به كمال سعادتشان برساند.   👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
🔴جذب به روش ابراهیم 🔹خواهر شهید ابراهیم هادی می‌گفت: 🔸 یک روز موتور شوهر خواهرم را از جلوی منزل‌مان دزدیدند، عده‌ای دنبال دزد دویدند و موتور را زدند زمین. ابراهیم رسید و دزد زخمی شده را بلند کرد، نگاهی به چهره وحشت زده‌اش انداخت و به بقیه گفت: اشتباه شده! بروید. ابراهیم دزد را برد درمانگاه و خودش پیگیر درمان زخمش شد. آن بنده خدا از رفتار ابراهیم خجالت زده شد. ابراهیم از زندگی‌اش سوال کرد، کمکش کرد و برایش کار درست کرد. طرف نماز خوان شد، به جبهه رفت و بعد از ابراهیم در جبهه به شهادت رسید. 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
چرا هیچ اسمی از حضرت علی(ع) مستقیما در قرآن نیامده؟ 🔸متن سوال: اهل سنت این شبهه را ایجاد میکنن که شما شیعیان می‌گویید حضرت علی برحق است و از طرف خداوند انتخاب شده چرا هیچ اسمی از ایشان به طور مستقیم در قرآن نیامده؟ 🔹پاسخ : 1️⃣ در پاسخ نقضی به کسانی که می‌گویند چرا نام امام علی (ع) در قرآن نیامده تا اختلاف پیش نیاید باید گفت چرا نام خلفاء راشدین در قرآن نیامده که اختلاف پیش نیاید؟ حال آنکه با احادیث تفصیلی و متواتر علماء شیعه و سنی بیش از ۱۰۰ آیه قرآن را در شان امیرالمومنین می‌دانند. 2️⃣ بسیاری از مسائل هستند که در جهان اسلام اختلافات دامنه داری را ایجاد کرده اند در حالی که قرآن به آنان اشاره ای نکرده است بعنوان مثال اراده خدا حادث است یا نه؟! ▫️حال آیا می‌شود اشکال کرد که چرا قرآن اینها را بگونه ای واضح ننوشت که مردم در آن اختلاف نکنند. در حالیکه با تدبر در قرآن همة این مسائل و حتی امامت امیرالمؤمنین (ع) قابل اثبات است. 3️⃣ با این سیاست قرآن از تحریف در امان ماند؛ قرآن اگر بنا بود حوادث و مسائل تاریخی یا برخی مسائل را با اشاره به اسماء و مصادیق بیان نماید در معرض تحریف قرار می‌گرفت. 4️⃣ بر اساس حدیث معروف ثقلین که در کتاب مورد وثوق اهل سنت یعنی صحیح مسلم آمده است، قرآن و اهلبیت (ع) همیشه همراه یکدیگر بوده و جدایی ناپذیرند. (صحیح مسلم، ج 4، ص 3781.) قرآن و سنت مکمل یکدیگرند انبیا و اهل بیت مفسرانِ به حق کلام الله هستند. ▫️ابوبصير از امام صادق (ع) سؤال کرد که دشمنان ما مي‌گويند چرا نام ائمه در قرآن نيامده است؟ حضرت فرمودند: به آنان بگوييد: [کليات] نماز بر رسول خدا (ص) نازل شد ولي (خدا) تعداد رکعات آن را (در قرآن) بيان نفرمود و آن حضرت جزئيات آن را براي مردم تفسير فرمودند و همچنين زکات اینگونه به حضرت نازل شد و … (اصول کافي ج 1 ص286.) 5️⃣ همانگونه که در ادامه اشاره می‌شود حتی اگر نام امام علی (ع) هم در قرآن می‌آمد زمینه های اختلاف و عمل نکردن به قرآن توسط خلفاء وجود داشت؛ ➕ابوبکر با آوردن حدیثی که تنها خود شاهد صدور آن از پیامبر (ص) بود بر خلاف آیات شریفه «و سلیمان از داود ارث برد» (نمل/16) و «پس مرا از جانب خویش فرزند ارث بری عطا کن، که از من و از اولاد یعقوب ارث برد، و ای پروردگار من، او را پسندیده قرار ده.» (مریم/5-6) ➖ارث بردن از پیامبران را انکار و فدک را از حضرت فاطمه (ص) پس گرفت. ➕قرآن درباره‌ی پیامبر(ص) می‌فرماید: «و او هرگز از هوای نفس سخن نمی‌گوید، آنچه می‌گوید جز وحیی که به او القاء می‌شود نیست.» (نجم آیه 3-4) ➖ولی وقتی پیامبر(ص) قلم و دوات برای نوشتن خواست تا بدان وسیله جلوی ضلالت امت را بگیرد، گفتند: این مرد هذیان می گوید، در حالیکه این خلاف صریح قرآن است. ➕یا حديث غدير که حديث متواتر است و مي‌دانيم متواتر، حديثي است معتبر که يقين به صحت آن داريم. ➖در اين روايت معناي مولا دست کاري شده و با وجود قرائن متعدد که معناي مولا را در معناي سرپرست و رهبر و جانشين متعين مي‌سازد با اين حال چنين مطرح شده که در اين روايت، مولا به معناي دوست است! 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
✍شعر زیبای "مهدی سهیلی" در موضوع 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 دخترم با تو سخن می گویم گوش کن با تو سخن می گویم زندگی در نگهم گلزاریست و تو با قامت چون نیلوفر شاخه ی پر گل این گلزاری من در اندام تو یک خرمن گل می بینم گل گیسو _ گل لبها _ گل لبخند شباب من به چشمان تو گلهای فراوان دیدم _ گل تقوا _ گل عفت _ گل صد رنگ امید _ گل فردای بزرگ _ گل دنیای سپید می خرامی و تو را می نگرم چشم تو آیینه فردای من است تو همان خرده نهالی که چنین بالیدی راست ، چون شاخه سرسبز و برومند شدی همچو پر غنچه درختی ، همه لبخند شدی دیده بگشای و در اندیشه گلچینان باش همه گلچین گل امروزند همه هستی سوزند کس به فردای گل باغ نمی اندیشد آنکه گرد همه گلها به هوس میچرخد بلبل عاشق نیست بلکه گلچین سیه کرداریست که سراسیمه دود در پی گلهای لطیف تا یکی لحظه بچنگ آرد و ریزد بر خاک دست او دشمن باغ است و نگاهش ناپاک تو گل شادابی به ره باد مرو غافل از باغ مشو ای گل صد پر من ! با تو در پرده سخن می گویم : گل چو پژمرده شود جای ندارد در باغ گل پژمرده نخندد بر شاخ کس نگیرد ز گل مرده سراغ دخترم ! با تو سخن می گویم : عشق دیدار تو بر گردن من زنجیریست و تو چون قطعه الماس درشتی کمیاب گردن آویز بر این زنجیری تا نگهبان تو باشم ز ((حرامی)) هر شب خواب بر دیده ی من هست حرام بر خود از رنج بپیچم همه روز دیده از خواب بپوشم همه شام دخترم ، گوهر من گوهرم ، دختر من تو که تک گوهر دنیای منی دل به لبخند ((حرامی)) مسپار دزد را دوست مخوان چشم امید به ابلیس مدار دیوخویان پلیدی که سلیمان رویند همه گوهر شکنند دیو کی ارزش گوهر داند ؟ نه خردمند بود آنکه اهریمن را از سر جهل ، سلیمان خواند دخترم ای همه ی هستی من تو چراغی ، تو چراغ همه شبهای منی به ره باد مرو تو گلی دسته گلی صد رنگی پیش گلچین منشین تو یکی گوهر تابنده ی بی مانندی خویش را خوار مبین آری ای دخترکم ، ای سراپا الماس از ((حرامی)) بهراس قیمت خود مشکن قدر خود را بشناس قدر خود را بشناس.
دلیل عقلی بر ربوبیت تشریعی  بخش دوم 👌👈از آن جایی که وضع قانون برای تأمین نیازهای انسان و فراهم شدن بستری مناسب جهت شکوفایی استعدادهای او و رسیدنش به کمال انسانی و حد اعلی خود می باشد، پس قانون گذار باید این سه شرط را داشته باشد:👇👇 ✅طرف در ملک خودش قانون بگذارد      ✅ شناخت کامل انسان       ✅  شناخت عوامل سعادت انسان       ✅ عاری از هر نوع سود جویی 👈تنها کسی که دارای این چهار شرط هست خداوند متعال می باشد، به دلیل این که:   دلیل عقلی و دلیل نقلی 👇👇 دلیل عقلی👈خداوند مالک کل هستی است و همه چیز ملک اوست و فقط ایشان حق قانون گذاری در ملک خودش را دارد. دلیل نقلی👈سوره آل عمران: آیه ۲۶:قُلِ اللَّهُمَّ مالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِی الْمُلْکَ مَنْ تَشاءُ وَ تَنْزِعُ الْمُلْکَ مِمَّنْ تَشاءُ دلیل عقلی👈خداوند آفریدگار و سازنده انسان است دلیل نقلی👈 سوره مومنون آیه۱۲:« وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ ... »، به تحقیق ما انسان را خلق کردیم سوره اعراف آیه۱۱:« وَ لَقَدْ خَلَقْناكُمْ ثُمَّ صَوَّرْناكُم »، ما شما را آفريديم سپس صورت بندى كرديم. دلیل عقلی 👈خداوند به همه چیز عالم است و کائنات در احاطه اوست دلیل نقلی👈 سوره عنکبوت آیه۶۵:« إِنَّ اللَّهَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ »، خداوند بر همه چیز علم دارد. سوره فصلت آیه۵۴: « أَلا إِنَّهُ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ مُحِيطٌ »، آگاه باشيد كه خداوند به همه چيز احاطه دارد سوره ملک آیه۱۴:« أَ لا يَعْلَمُ مَنْ خَلَقَ وَ هُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِير »،  آيا آن كسى كه موجودات را آفريده از حال آنها آگاه نيست؟ در حالى كه او از دقيق ترين اسرار با خبر و نسبت به همه چيز عالم است‏ دلیل عقلی👈او بی نیاز مطلق است، و نیازی به غیر ندارد و دنبال سود و منفعت نیست. دلیل نقلی👈سوره فاطر آیه۱۵:« اللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ »، تنها خداوند بی نیاز و ستوده است. سوره محمد(صلی الله علیه و آله)آیه۳۸ « وَ اللَّهُ الْغَنِيُّ وَ أَنْتُمُ الْفُقَراء »، و خداوند بى ‏نياز است و شما همه نيازمنديد. نتیجه دلیل عقلی و دلیل نقلی👇👇 دلیل عقلی👈بنابراین، قانون گذاری منحصر در اوست و از آن جایی که انسان ها شرایط لازم برای قانون گذاری را ندارند( چون قانونگذار ممکن است تحت تأثیر منافع شخصی، گروهی، قبیله‌ای، حزبی و... قانون وضع نماید.)، پس انسان نمی توانند قانونی عادلانه وضع کنند. دلیل نقلی👈قرآن کریم می فرماید سوره انعام آیه ۵۷: « إِنِ الْحُكْمُ إِلَّا لِلَّهِ »، یعنی حکم داوری تنها از آن خدا است. این آیه معنى روشنى دارد و آن اين كه: هر گونه فرمان در عالم آفرينش و تكوين، و در عالم احكام دينى و تشريع به دست خدا است‏. 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا