eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
62.9هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نیایش امام حسین علیه السلام در صبح عاشورا ▶️ @einsad 🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر (خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔳 عاشورا ▶️ @einsad 🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر (خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔳 دل نوشته ی مرحوم استاد صفایی حائری با هلالِ ماهِ محرم ▶️ @einsad 🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر (خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 عظمت زینب سلام الله علیها ▶️ @einsad 🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر (خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
استاد علی صفایی حائری.rar
16.73M
🗂 فایل فشرده مجموعه پادکست های منتشر شده در دهه محرم
🔳 گرایش به غیب ▶️ @einsad 🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر (خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔲 گرایش به غیب ◼️ اميدوارم كه اين اجتماع و گردهمايى زمينه‏ اى براى همراهى معصوم و غربال شدن و تمحيص و اخلاص را داشته باشد. ◾️شايد بتوانيم پيش از جدايى از دنيا و در زير خاك غنودن و از دنيا بيرون رفتن، دل از دنيا بيرون بفرستيم و سر بر ديوار دنيا بكوبيم و به ديگر سوى راه بيابيم. ◾️چون به شهادت آيه‏ ى آخر سوره‏ ى كهف، ميان رجاء لقاء خدا و عمل صالح و عمل خالص ارتباطى هست كه بايد آن را به دست آورد و بهره گرفت، ◼️◾️ مادام كه دل در دنيا باشد و از تنگى دنيا به ستوه نيامده باشد و شور و شوقى ديگر در او خيمه نزده باشد، تمامى كارهاى خدايى و آخرتى و تمامى نماز و جهاد و شهادت انسان دنيايى است و از اين محدوده بيرون نمى‏ رود ◾️و آن‏دم كه گرايش به غيب و اشتياق به روز ديگر و انتظار لقاء خدا در دل شعله كشيد، ناچار تمامى كارهاى دنيايى و خوراك و پوشاك و عيش و نوش انسان، انگيزه‏اى ديگر دارد و صبغه‏ اى ديگر و هوايى ديگر، ◾️ كه تمامى كارهاى پراكنده، آن هنگام كه در طرح جامع و برنامه‏ ى گسترده‏ ى تو شكل مى‏ گيرد، هماهنگ و يگانه مى‏ شود و علم و حالت به ثبات و سرمديّت مى‏ رسد ◾️ كه در دعاى كميل‏ مى‏ خوانيم: «اسئلك ان تجعل اعمالى و اورادى كلّها ورداً واحداً و حالى فى خدمتك سرمداً.» 📝 استاد علی صفایی حائری (عین_صاد) 📚 کتاب وارثان عاشورا، صفحه ۱۶ ▶️ @einsad 🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر (خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
استاد صفایی حائری.rar
40.13M
🎞 فایل فشرده مجموعه موشن های منتشر شده در دهه اول محرم امسال
◾️اباعبدالله علیه السلام ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 کسی که برای خودش حریمی نگیرد حرمتی نخواهد داشت ... ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 دل تو بزرگتر از دنیاست ... 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 دل بزرگ كردن و از دنيا بيشتر خواستن... ◼️▪️ آن‏چه كه اخلاص را در نيّت و در عمل و در دين مى‏ نشاند، تا در نيّت از دنيا كه هيچ، حتى از طمع بهشت و ترس جهنم فراتر برود، و در عمل از بدعت و فساد و انحراف جدا شود و در دين از التقاط و تبعيض اعتقاد، نجات بيابد، آن‏چه كه اخلاص در اين وسعت را مى‏ طلبد و زمينه سازى مى‏ كند همين دل بزرگ كردن و از دنيا بيشتر خواستن و از پوسته بيرون زدن است. ◾️ اخلاص كه جهت عمل و صالح بودن عمل را شكل مى‏ دهد چون حسنات و خوبى‏ ها آن‏گاه صالحات مى‏ شوند كه در جايگاه و در جهت مناسب نشسته باشند، ◾️ اخلاص، كه اين صلاحيت را مى‏ سازد، ريشه در رجاء لقاء خدا و اشتياق لقاء خدا و انس به لقاء خدا و تمناى لقاء خدا دارد و هر اندازه كه درجه‏ى رجاء بالاتر برود و به تمنا و اشتياق و انس برسد، اخلاص عميق‏تر و گسترده تر خواهد شد و تصعيد نيّت و توفير نيّت شكل خواهد گرفت. ◾️▪️ دلى كه موقف دنيا براى او گشاد است و اين مرتع براى او سرسبزى و شادابى دارد، كوچ نمى ‏كند و رحل نمى‏ بندد و بانگ رحيل را انتظار نمى ‏كشد و حتى بر نمى‏ تابد كه خط زندگى او با خط مرگ تقاطع دارد و مرگ او را از كارها و خواسته‏ ها و آرزوها و نتايج كارهايش جدا مى‏ كند و از بت ‏هايش دور مى‏سازد. ◾️ تمنّاى مرگ براى كسانى است كه ولايت خدا را به دست آورده‏ اند و مرگ‏ براى زندگى آن‏ ها دريچه ‏اى است و ادامه‏ اى، نه ‏هادم و حاطمى كه لذت‏ ها را بسوزاند و كاخ آرزوها را خراب كند، كه در خطاب به يهود در سوره‏ى جمعه آمده؛ «ان زعمتم انكم اولياء لله من دون الناس فتمنوا الموت ان كنتم صادقين». 📝 استاد علی صفایی حائری 📚 کتاب ، صفحه ۱۷ 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 ان الانسان لفی خسر 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 تنها عاشقِ صالحِ مبارزِ صابر از خسارت رهیده است. 🔶🔸 كسانى كه الله را از خود به خود نزديك‏ تر و مهربان‏ تر و آگاه‏ تر ديده‏ اند، به او رو مى‏ آورند و به او مى‏ گروند. 🔸 اين ايمان و اين گرايش و اين عشق به حق، عشق به خلق و عيال الله را به دنبال مى‏ آورد. 🔸 مگر نه اين كه اين‏ها از او هستند و او به آن‏ها علاقه دارد و اين‏ها محبوب او هستند؟ مگر نه اين كه عشق محبوب خدا، عشق خداست؟ مگر نه اين كه مجنون سگ ليلى را مى‏ بوسيد، كه پاسبان خانه‏ ى محبوب بوده است و شب‏ هايى را در آن كوى به صبح رسانده؟ 🔸 پس با آن عشق، اين عشق مى‏ آيد. و اين عشق بى اثر نيست. 🔸هر كس كه چيزى را دوست دارد، رشد و بهروزى او را دوست خواهد داشت و با آنچه سنگ راه او هستند و مزاحم كار او، درگير خواهد شد و بت‏ هايى را كه در هر رنگ و هر شكل مانع كمال خلق هستند، كنار خواهد زد و دور خواهد انداخت. 🔶🔸 اين قرآن است كه انسان را از دست رفته و خسارت ديده مى‏ داند، مگر آن دم كه با ايمان و با سازندگى و با استقامت و با سفارش به حق و به صبر رسيده باشد. 🔸🔸 تنها عاشقِ صالحِ مبارزِ صابر از خسارت رهيده است. 📝 استاد علی صفایی حائری 📚 کتاب عاشورا ، صفحه ۱۹ 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 حرکت ... 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 درک اضطرار و نیاز 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰درک اضطرار و نیاز،حلقه واسطه ی بین علم و عمل ... ◼️◾️ ما معتقديم كه چه در مرحله ‏ى معرفت دين و دين‏ شناسى و چه در مرحله‏ ى تأثيرگذارى معرفت و يقين بر عمل و تصميم بايد به حلقه‏ ى واسطى توجه داشت كه اصل و اساس معرفت و عمل را شكل مى‏ دهد. ◾️همان‏طور كه در آن جمله‏ ى دعا آمده بود: مكن اليقين فى قلبى. جايگزينى يقين در دل و گره خوردن آن با جان يك مسأله است و اغلبه على رأيى و عزمى، غلبه بر رأى و عزم يك مسأله‏ ى ديگر. ◾️ من با اين‏كه مى‏ دانم آب در كوزه است به سراغ آب نمى‏ روم، چون تشنه نيستم ولى با احتمال اين‏كه در چند كيلومترى آب هست حركت مى‏ كنم، چه عطش را با خود دارم و آرام نمى‏ گيرم. پس درك نياز و افتقار و اضطرار، آن حلقه‏ ى واسطى است كه هم در مرحله‏ ى دين‏ شناسى و هم در مرحله‏ ى عمل به آن نياز داريم. ◾️ آزاد انديش‏ ترين دين‏شناسان چون از اين نكته كه ضرورت و يا عدم ضرورت دين است آغاز نكرده‏ اند، گرفتار شده‏ اند و در واقع با اين پيش فرض كه دين ضرورى نيست به تحليل و تعليل آن پرداخته‏ اند و در حدّ امر قدسى به آن روى آورده‏ اند. و همين پيش فرض براى گرفتارى آن‏ها كافى است. ◾️ چون فرض ديگرى هم هست كه آن ضرورت و اضطرار به دين است و آن هم با اين احتمال كه آدمى‏ بيشتر از هفتاد سال استعداد دارد و بيشتر از يك زندگى راحت و دامپرورى بزرگ به او امكانات داده‏ اند. ◾️ حال اگر نارسايى امكانات تجربى و غريزى را براى تأمين زندگى عادى و خوراك و پوشاك و خواب و برخورد با فكر و عقل و وهم و خيال و ... در نظر بگيريم، مسأله ملموس‏ تر مى‏ شود و سهم حداقل مذهب به حدى ديگر مى‏ رسد ... ◾️ چون علم و تجربه بيشتر از امروز و همين محدوده را جواب نمى‏ دهد و براى دنياهاى محتمل و مظنونى كه از استعدادهاى من برداشت مى‏ شود پاسخى نمى‏ آورد. تازه اين در صورتى است كه علم به تمامى رشد نهايى خود رسيده باشد و جواب تمامى سؤال‏ها و تمامى رابطه‏ ها را داشته باشد. ◾️كه در اين صورت آخرين نسل آدم‏ها كه خوشبخت‏ ترين آن‏ها هستند اين سعادت را دارند كه از علم و تجربه براى امروزشان و براى همين محدوده جوابى بگيرند. 📝 استاد علی صفایی حائری 📚 کتاب وارثان عاشورا، صفحه ۲۴ 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 آغاز هستی ها ... 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 آغاز هستی ها ... 🔹 انسان بيش از هر چيز خودش را مى‏ خواهد، تا عشق بزرگترى در او ننشيند، تا نزديك ‏تر از خودش به خودش را نبيند، نمى ‏تواند از خودش بگذرد و جانش را بدهد. 🔹 البته مى‏ توان با تلقين‏ ها و شعارها افرادى را تحريك كرد و به راه انداخت و به پيش باز مرگ فرستاد، 🔹حتى سربازان آلمان نازى با كمربند باروت روى ريل‏ هاى قطارِ دشمن مى‏ خوابيدند و واگن ‏هاى تسليحات او را به هوا مى‏ فرستادند. 🔹 اين‏ها سربازانى بودند كه نه به خاطر آزادى و عدالت، بلكه به خاطر تبليغات نژادپرستى و شعارهاى گرم، به جوش آمده بودند و جان خود را به روى دست گرفته بودند. 🔹🔸 آن‏ها كه نمى‏ خواهند از ديگران پل بسازند، بلكه مى‏ خواهند هر كس با مرگش براى خودش نردبانى بسازد و از مرگش بهره‏ اى بردارد و در مرگش ادامه بيابد، 🔸 اين‏ ها بايد با شناخت ‏ها و عشق‏ هاى بزرگ‏ ترى افراد خود را همراه كنند و با اين ديد آن ‏ها را بسازند. 🔸در اين سطح آن‏ ها كه مى ‏بينند در اين چند ساله، پالايشگاه كثافت بوده ‏اند و آخر سر هم طعمه‏ ى خاك، 🔸 به خود مى‏ آيند كه از خود بهره بگيرند و خويشتن را در راهى بگذارند 🔸كه مرگش زندگى است و فنايش، بقا و نيستى‏ اش، آغاز هستى‏ ها... 🔹 اين ‏ها با انتخابشان ادامه مى ‏يابند و اين است كه مرگى ندارند. كسانى كه مرده ‏ها را انتخاب كرده ‏اند، مرده‏ اند هر چند كه نفس بكشند و آن ‏ها كه زنده‏ ى حىِّ قيوم را خواسته ‏اند، زنده ‏اند و حيات دارند، گرچه نفسى نداشته باشند. 🔹 اين ‏ها با جان خويش تجارت مى ‏كنند و اين گونه، كم‏ هاى محدود به هفتاد ساله را زياد مى‏ نمايند و بارور مى ‏سازند. 🔹 اين ‏ها مى‏ بينند اگر مرگ را انتخاب نكنند، مرگ انتخابشان مى‏ كند و اين است كه بازيچه ‏ى مرگ نمى ‏شوند و از مرگ بازيچه مى ‏سازند ... و از مرگ نردبانى براى عروج، عروجى تا اوج‏ ها. 📝 استاد علی صفایی حائری 📚 کتاب وارثان عاشورا، صفحه ۳۴ 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 بلا و فتنه ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 تحمل حکومت الهی 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 تحمل حکومت الهی ◾️ مادام كه تلقى مردم از خود و از دنيا دگرگون نشود تحمل حكومت الهى و علوى را نخواهند داشت كه در بحث‏هاى قبل اشاره كرديم كه: ▪️ مردم حتى با شهادت اباعبدالله عليه السلام به على ابن الحسين عليه السلام روى نياورند و با كنار زدن يزيد به حكومت علوى نپيوستند، ▪️كه نان و رفاهى كه آن‏ها مى‏ خواستند به اين ولايت سنگين نياز نداشت. ◾️▪️ «ان امرنا صعب مستصعب لا يحتمله الا ملك مقرب او نبى مرسل او مؤمن امتحن الله قلبه للايمان.» ◾️ تحمل امر و حكومت معصوم، به شهود تمام و يا دل عاشق و مبتلا و ساخته شده نياز دارد. ▪️ حكومتى كه هدف هدايت و رحمت و بينات و ميزان و فرقان را دارد و تمامى نسل‏ها را در نظر مى‏ گيرد و تمامى عوالم را ملاحظه مى‏ كند، پايه‏ هاى محكم و دل‏هاى استوار را مى‏ طلبد. ▪️دل‏هايى كه با درك ضرورت و با احساس اضطرار، به تسليم و اطاعت و به همراهى و معيّت رسيده‏ اند و از تقدم و تأخر نجات يافته‏ اند و از نكث و مروق و قسط پاك شده‏ اند، كه ناكث مارق قاسط، يا جلوتر مى‏ رود و يا عقب مى‏ ماند كه؛ ◾️ «المتقدم عليكم مارق و المتأخر عنكم زاهق»، ◾️«فمعكم معكم». ◾️ «اللهم اجعلنا مع الحسين و اصحاب الحسين الذين بذلوا مهجهم دون الحسين عليه السلام»... 📝 استاد علی صفایی حائری 📚کتاب وارثان عاشورا، صفحه ۳۵ 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 معجزه 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 معجزه 🔷🔹ما هنگامى كه مى‏ خواهيم با پاى خودمان اين همه راه برويم و با دست ضعيف خودمان مى‏ خواهيم سنگ‏هاى بزرگ را برداريم، ناچار عقب مى‏ نشينيم و كنار مى‏ رويم و اگر جلو هم بتازيم، ضربه مى‏خوريم وخُرد مى‏شويم، 🔹اما هنگامى كه با دست حق و با نصر او و با فتح او همراهيم، ديگر ضعفى نيست. 🔷🔹 هنگامى كه ما در راه هستيم، ناچار از تمام هستى مدد مى‏ گيريم و تمام هستى كمك ماست. 🔷 هيچ گاه ميان انسان و طبيعت و اللَّه مرز بسته نمى‏ شود. هنگامى كه انسان در راه بود، از تمام اين‏ها مدد مى‏ گيرد. و اين است كه نيرومند مى‏ شود و ضعفى نمى‏ بيند. 🔶🔸 با اين توضيح ديگر معجزه‏ ها و كمك‏ هاى الهى مسأله‏ اى نيست، كه انسان در راه، از تمام بهره‏ ها استفاده مى‏ كند. 🔶 آن‏ها كه با قانون‏ هاى حاكم بر هستى هماهنگ‏ اند، از تمام آن‏ها بهره برمى‏ دارند و معجزه‏ ها به راحتى توضيح مى‏ يابند. 🔶🔸 تمام طبيعت معجزه‏اى است كه با آن مأنوس شده‏ ايم و تمام معجزه‏ ها طبيعت‏ هايى هستند كه با آن انس نداشتيم. 🔸معجزه، طبيعت نامأنوس است و طبيعت معجزه‏ى مأنوس. 📝 استاد علی صفایی حائری 📚 کتاب عاشورا، صفحه ۳۶ 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 تحمل ولایت علی علیه السلام ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad