🔰 دل بزرگ كردن و از دنيا بيشتر خواستن...
◼️▪️ آنچه كه اخلاص را در نيّت و در عمل و در دين مى نشاند،
تا در نيّت از دنيا كه هيچ، حتى از طمع بهشت و ترس جهنم فراتر برود،
و در عمل از بدعت و فساد و انحراف جدا شود
و در دين از التقاط و تبعيض اعتقاد، نجات بيابد،
آنچه كه اخلاص در اين وسعت را مى طلبد و زمينه سازى مى كند
همين دل بزرگ كردن و از دنيا بيشتر خواستن و از پوسته بيرون زدن است.
◾️ اخلاص كه جهت عمل و صالح بودن عمل را شكل مى دهد چون حسنات و خوبى ها آنگاه صالحات مى شوند كه در جايگاه و در جهت مناسب نشسته باشند،
◾️ اخلاص، كه اين صلاحيت را مى سازد، ريشه در رجاء لقاء خدا و اشتياق لقاء خدا و انس به لقاء خدا و تمناى لقاء خدا دارد و هر اندازه كه درجهى رجاء بالاتر برود و به تمنا و اشتياق و انس برسد، اخلاص عميقتر و گسترده تر خواهد شد و تصعيد نيّت و توفير نيّت شكل خواهد گرفت.
◾️▪️ دلى كه موقف دنيا براى او گشاد است و اين مرتع براى او سرسبزى و شادابى دارد، كوچ نمى كند و رحل نمى بندد و بانگ رحيل را انتظار نمى كشد و حتى بر نمى تابد كه خط زندگى او با خط مرگ تقاطع دارد و مرگ او را از كارها و خواسته ها و آرزوها و نتايج كارهايش جدا مى كند و از بت هايش دور مىسازد.
◾️ تمنّاى مرگ براى كسانى است كه ولايت خدا را به دست آورده اند
و مرگ براى زندگى آن ها دريچه اى است و ادامه اى، نه هادم و حاطمى كه لذت ها را بسوزاند و كاخ آرزوها را خراب كند،
كه در خطاب به يهود در سورهى جمعه آمده؛
«ان زعمتم انكم اولياء لله من دون الناس فتمنوا الموت ان كنتم صادقين».
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب #وارثان_عاشورا، صفحه ۱۷
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 ان الانسان لفی خسر
#عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 تنها عاشقِ صالحِ مبارزِ صابر از خسارت رهیده است.
🔶🔸 كسانى كه الله را از خود به خود نزديك تر و مهربان تر و آگاه تر ديده اند، به او رو مى آورند و به او مى گروند.
🔸 اين ايمان و اين گرايش و اين عشق به حق، عشق به خلق و عيال الله را به دنبال مى آورد.
🔸 مگر نه اين كه اينها از او هستند و او به آنها علاقه دارد و اينها محبوب او هستند؟
مگر نه اين كه عشق محبوب خدا، عشق خداست؟
مگر نه اين كه مجنون سگ ليلى را مى بوسيد،
كه پاسبان خانه ى محبوب بوده است و شب هايى را در آن كوى به صبح رسانده؟
🔸 پس با آن عشق، اين عشق مى آيد. و اين عشق بى اثر نيست.
🔸هر كس كه چيزى را دوست دارد، رشد و بهروزى او را دوست خواهد داشت
و با آنچه سنگ راه او هستند و مزاحم كار او، درگير خواهد شد
و بت هايى را كه در هر رنگ و هر شكل مانع كمال خلق هستند، كنار خواهد زد و دور خواهد انداخت.
🔶🔸 اين قرآن است كه انسان را از دست رفته و خسارت ديده مى داند، مگر آن دم كه با ايمان و با سازندگى و با استقامت و با سفارش به حق و به صبر رسيده باشد.
🔸🔸 تنها عاشقِ صالحِ مبارزِ صابر از خسارت رهيده است.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب عاشورا ، صفحه ۱۹
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 حرکت ...
#ویژه_نشر_در_اینستاگرام
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 درک اضطرار و نیاز
#وارثان_عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰درک اضطرار و نیاز،حلقه واسطه ی بین علم و عمل ...
◼️◾️ ما معتقديم كه چه در مرحله ى معرفت دين و دين شناسى و چه در مرحله ى تأثيرگذارى معرفت و يقين بر عمل و تصميم بايد به حلقه ى واسطى توجه داشت كه اصل و اساس معرفت و عمل را شكل مى دهد.
◾️همانطور كه در آن جمله ى دعا آمده بود:
مكن اليقين فى قلبى.
جايگزينى يقين در دل و گره خوردن آن با جان يك مسأله است و اغلبه على رأيى و عزمى، غلبه بر رأى و عزم يك مسأله ى ديگر.
◾️ من با اينكه مى دانم آب در كوزه است به سراغ آب نمى روم، چون تشنه نيستم ولى با احتمال اينكه در چند كيلومترى آب هست حركت مى كنم، چه عطش را با خود دارم و آرام نمى گيرم. پس درك نياز و افتقار و اضطرار، آن حلقه ى واسطى است كه هم در مرحله ى دين شناسى و هم در مرحله ى عمل به آن نياز داريم.
◾️ آزاد انديش ترين دينشناسان چون از اين نكته كه ضرورت و يا عدم ضرورت دين است آغاز نكرده اند، گرفتار شده اند و در واقع با اين پيش فرض كه دين ضرورى نيست به تحليل و تعليل آن پرداخته اند و در حدّ امر قدسى به آن روى آورده اند. و همين پيش فرض براى گرفتارى آنها كافى است.
◾️ چون فرض ديگرى هم هست كه آن ضرورت و اضطرار به دين است و آن هم با اين احتمال كه آدمى
بيشتر از هفتاد سال استعداد دارد و بيشتر از يك زندگى راحت و دامپرورى بزرگ به او امكانات داده اند.
◾️ حال اگر نارسايى امكانات تجربى و غريزى را براى تأمين زندگى عادى و خوراك و پوشاك و خواب و برخورد با فكر و عقل و وهم و خيال و ... در نظر بگيريم، مسأله ملموس تر مى شود و سهم حداقل مذهب به حدى ديگر مى رسد ...
◾️ چون علم و تجربه بيشتر از امروز و همين محدوده را جواب نمى دهد و براى دنياهاى محتمل و مظنونى كه از استعدادهاى من برداشت مى شود پاسخى نمى آورد.
تازه اين در صورتى است كه علم به تمامى رشد نهايى خود رسيده باشد و جواب تمامى سؤالها و تمامى رابطه ها را داشته باشد.
◾️كه در اين صورت آخرين نسل آدمها كه خوشبخت ترين آنها هستند اين سعادت را دارند كه از علم و تجربه براى امروزشان و براى همين محدوده جوابى بگيرند.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب وارثان عاشورا، صفحه ۲۴
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 آغاز هستی ها ...
#عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 آغاز هستی ها ...
🔹 انسان بيش از هر چيز خودش را مى خواهد،
تا عشق بزرگترى در او ننشيند،
تا نزديك تر از خودش به خودش را نبيند،
نمى تواند از خودش بگذرد و جانش را بدهد.
🔹 البته مى توان با تلقين ها و شعارها افرادى را تحريك كرد
و به راه انداخت و به پيش باز مرگ فرستاد،
🔹حتى سربازان آلمان نازى با كمربند
باروت روى ريل هاى قطارِ دشمن مى خوابيدند
و واگن هاى تسليحات او را به هوا مى فرستادند.
🔹 اينها سربازانى بودند كه نه به خاطر آزادى و عدالت،
بلكه به خاطر تبليغات نژادپرستى و شعارهاى گرم،
به جوش آمده بودند و جان خود را به روى دست گرفته بودند.
🔹🔸 آنها كه نمى خواهند از ديگران پل بسازند،
بلكه مى خواهند هر كس با مرگش براى خودش نردبانى بسازد
و از مرگش بهره اى بردارد و در مرگش ادامه بيابد،
🔸 اين ها بايد با شناخت ها و عشق هاى بزرگ ترى افراد خود را همراه كنند
و با اين ديد آن ها را بسازند.
🔸در اين سطح آن ها كه مى بينند در اين چند ساله،
پالايشگاه كثافت بوده اند و آخر سر هم طعمه ى خاك،
🔸 به خود مى آيند كه از خود بهره بگيرند و خويشتن را در راهى بگذارند
🔸كه مرگش زندگى است و فنايش، بقا و نيستى اش، آغاز هستى ها...
🔹 اين ها با انتخابشان ادامه مى يابند و اين است كه مرگى ندارند.
كسانى كه مرده ها را انتخاب كرده اند، مرده اند هر چند كه نفس بكشند و آن ها كه زنده ى حىِّ قيوم را خواسته اند، زنده اند و حيات دارند، گرچه نفسى نداشته باشند.
🔹 اين ها با جان خويش تجارت مى كنند و اين گونه، كم هاى محدود به هفتاد ساله را زياد مى نمايند و بارور مى سازند.
🔹 اين ها مى بينند اگر مرگ را انتخاب نكنند، مرگ انتخابشان مى كند و اين است كه بازيچه ى مرگ نمى شوند و از مرگ بازيچه مى سازند ...
و از مرگ نردبانى براى عروج، عروجى تا اوج ها.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب وارثان عاشورا، صفحه ۳۴
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 بلا و فتنه
#ویژه_نشر_در_اینستاگرام
#عین_صاد
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 تحمل حکومت الهی
#وارثان_عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 تحمل حکومت الهی
◾️ مادام كه تلقى مردم از خود و از دنيا دگرگون نشود
تحمل حكومت الهى و علوى را نخواهند داشت كه در بحثهاى قبل اشاره كرديم كه:
▪️ مردم حتى با شهادت اباعبدالله عليه السلام به على ابن الحسين عليه السلام روى نياورند و با كنار زدن يزيد به حكومت علوى نپيوستند،
▪️كه نان و رفاهى كه آنها مى خواستند به اين ولايت سنگين نياز نداشت.
◾️▪️ «ان امرنا صعب مستصعب لا يحتمله الا ملك مقرب او نبى مرسل او مؤمن امتحن الله قلبه للايمان.»
◾️ تحمل امر و حكومت معصوم، به شهود تمام و يا دل عاشق و مبتلا و ساخته شده نياز دارد.
▪️ حكومتى كه هدف هدايت و رحمت و بينات و ميزان و فرقان را دارد و تمامى نسلها را در نظر مى گيرد
و تمامى عوالم را ملاحظه مى كند، پايه هاى محكم و دلهاى استوار را مى طلبد.
▪️دلهايى كه با درك ضرورت و با احساس اضطرار، به تسليم و اطاعت و به همراهى و معيّت رسيده اند و از تقدم و تأخر نجات يافته اند و از نكث و مروق و قسط پاك شده اند، كه ناكث مارق قاسط، يا جلوتر مى رود و يا عقب مى ماند كه؛
◾️ «المتقدم عليكم مارق و المتأخر عنكم زاهق»،
◾️«فمعكم معكم».
◾️ «اللهم اجعلنا مع الحسين و اصحاب الحسين الذين بذلوا مهجهم دون الحسين عليه السلام»...
📝 استاد علی صفایی حائری
📚کتاب وارثان عاشورا، صفحه ۳۵
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 معجزه
#عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 معجزه
🔷🔹ما هنگامى كه مى خواهيم با پاى خودمان اين همه راه برويم و با دست ضعيف خودمان مى خواهيم سنگهاى بزرگ را برداريم،
ناچار عقب مى نشينيم و كنار مى رويم و اگر جلو هم بتازيم، ضربه مىخوريم وخُرد مىشويم،
🔹اما هنگامى كه با دست حق و با نصر او و با فتح او همراهيم، ديگر ضعفى نيست.
🔷🔹 هنگامى كه ما در راه هستيم، ناچار از تمام هستى مدد مى گيريم و تمام هستى كمك ماست.
🔷 هيچ گاه ميان انسان و طبيعت و اللَّه مرز بسته نمى شود.
هنگامى كه انسان در راه بود،
از تمام اينها مدد مى گيرد.
و اين است كه نيرومند مى شود و ضعفى نمى بيند.
🔶🔸 با اين توضيح ديگر معجزه ها و كمك هاى الهى مسأله اى نيست،
كه انسان در راه، از تمام بهره ها استفاده مى كند.
🔶 آنها كه با قانون هاى حاكم بر هستى هماهنگ اند،
از تمام آنها بهره برمى دارند و معجزه ها به راحتى توضيح مى يابند.
🔶🔸 تمام طبيعت معجزهاى است كه با آن مأنوس شده ايم و تمام معجزه ها طبيعت هايى هستند كه با آن انس نداشتيم.
🔸معجزه، طبيعت نامأنوس است و طبيعت معجزهى مأنوس.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب عاشورا، صفحه ۳۶
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 تحمل ولایت علی علیه السلام
#ویژه_نشر_در_اینستاگرام
#عین_صاد
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 از امام چه بخواهیم؟
#وارثان_عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 از امام چه بخواهیم؟
🔷🔹 مسأله ى انتظار ما از حجت مسأله ى توسل را توضيح مى دهد.
🔹 اين درست كه ما آنها را شفيع و همراه طلب خود ساخته ايم و حتى نمك طعام و رنج فرزندان مان را با آنها در ميان مى گذاريم
🔹 و اين درست است كه ما جز از اينها نمى خواهيم
🔹 ولى درست ترين اين است كه از اينها جز خودشان را نخواهيم
و از آنهابراى رسيدن به بتها و عروسك هاى حقير و ناچيزمان استفاده نكنيم
🔹 و اينها را براى رسيدن به اين آرزوهاى كوچك زير پا نگذاريم
🔷🔹 تا آنجا كه با اشك و سوز بگوييم مهدى جان! آقا جان! اگر جواب مرا ندهى بر مى گردم ...
🔶🔸 راستى به كجا بر مى گرديم؟
به سوى چه كسى و در چه دنياى بزرگ و كوچكى.
🔸ما همه ى اين راهها را تجربه كرده ايم و از همه ى بن بستها زخم خورده ايم
تا به اينها روى آورديم.
🔸 حال چگونه با برآورده نشدن خواسته هاى كوچك مان و مستجاب نشدن دعاهاى ريزو درشتمان از اينها بر مى گرديم و با آنها قهر مى كنيم.
🔸 اگر ما به خاطر اين خواسته ها از اولياء خود بريديم و حتى در دلمان بر آنها خرده گرفتيم،
معلوم مى شود كه ما اين خواسته ها را از آنها ضرورى تر و مهمتر مى دانيم
و در هنگام تعارض، آنها را زير پا مى گذاريم، و بر آنها مى شوريم
🔸در حالى كه آنها آمده اند تا به من بياموزند كه چگونه با رنجها برخورد كنم و چگونه از نعمتها به غرور و تكاثر نرسم و چگونه در هر موقعيت، موضعگيرى مناسب داشته باشم
و از بدى ها خوب استفاده كنم و به كوثر دست بيابم.
🔸 چون داشتن امكانات و نعمتها مهم نيست، كه بهره بردارى مناسب و برخورد مهم است.
🔸 زاويه ى ديد و زاويه ى برخورد به من ظرفيت و ظرافت و كوثر و استمرار را مى بخشد.
🔸 من مى خواهم كه آنها براى من بت بسازند و يا بت هايم را تعمير كنند، در حالى كه آنها آمده اند تا مرا از بت پرستى برهانند و بت هايم را با دست خودم بشكنند.
🔸من از آنها نعمت مى خواهم و آنها براى من غنا و خير و استغناء را در نظر گرفته اند.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب وارثان عاشورا، صفحه ۴۱
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 رکود کمتر از عقب گرد نیست ...
#عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 زندگی صحنه پیکارهاست.
◾️▪️ انسان آگاه، انسانى كه هستى را شناخته
و نقش انسان را شناخته
و جهت حركت هستى و انسان را شناخته،
به اين عقيده مى رسد كه :
▪️ در اين كاروان متحرك هستى، ركود كمتر از عقبگرد نيست
و عقبگرد جز «تنهايى» نيست.
و «تنهايى»، در كوير هستى، جز مرگ نيست.
▪️ و به اين عقيده مى رسد كه انسان بايد بارور گردد
و شكل خود را انتخاب كند و جهت بگيرد و در درون او و در جامعه ى او، جز حق حاكمى نماند.
▪️ به دنبال آن شناخت و اين عقيده، آن جا كه مى بيند طاغوتى به سركشى برخاسته و طاغوتى خلق را به بند كشيده و استعدادها را راكد گذاشته تا از آنها بهره بستاند، در آن جا آرام نمى نشيند.
▪️ براى گسترش حكومت حق در درون انسان و در جامعه ى او كوشش مى كند و براى اين درگيرى، به نيازها مى انديشد و براى تأمين آنها تلاش مى نمايد
.
◾️▪️ حسين (ع)، انسانى آگاه، انسانى معتقد، انسانى راه رفته است.
▪️او با طاغوتى روبروست كه خلق را براى خود مى خواهد و آنها را پل خويش مى شمارد و از آنها بيشترين بهره ها را طلبكار است.
▪️ و براى اين بهره بردارى، آنها را به رذالت كشانده،
شخصيت شان را شكسته،
با سرگرمى ها تخديرشان كرده است.
▪️ حسين (ع)، اين انسان آگاه، اين آگاه آزاد و اين آزاد مسئول، براى اين آزادى و آن حكومت، مبارزه اش را شروع مى كند.
📝 استاد علی صفایی حائری(رحمه الله)
📚 کتاب عاشورا، صفحه ۴۵
#عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 چگونه ما باید به مهمانی حوادث برویم؟
#ویژه_نشر_در_اینستاگرام
#عین_صاد
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 با او مرگ، استمرار و فتح است.
#وارثان_عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 با او مرگ، استمرار و فتح است.
🔷🔹 معلى بن خنيس به امام صادق عليه السلام مى گويد:
كاش كار به دست شما مى رسيد و ما به فراخى مى رسيديم.
🔹حضرت مى فرمايد: در اين صورت جز رنج روز و بيدارى شب نبود
و هيچ ظلمى، مظلومى را در راحت نگاه نداشته جز اين ظلم بر ما كه كار را بر ما راحت نموده است.
🔹 اين انتظار امن و رفاه و دستيابى به آرمانها همان آفتى را به دنبال مى آورد كه آن دوست رنج كشيده به آن مبتلا شده كه اگر در كنار معصوم، به آن آرمانها دست نيابد، متزلزل خواهد شد
و عقب خواهد كشيد،
🔹در حالى كه از ما مى خواهند تا زمينه ى تحول و امكان انتخاب را فراهم كنيم. وصول نتيجه مربوط به اطاعت و اقبال ديگران است.
🔹كه چه بسا روى نياورند و يا سركشى نمايند.
از ولى خود ببرند و با پاى حجاج بيعت كنند تا مبادا امام زمان را نشناخته باشند و به مرگ جاهليت گرفتار شده باشند.
🔹 آنها كه در تنهايى و جمع در تربيت و سلوك و اخلاق و در رابطه با اشياء و افراد و ملت هاى ديگر نياز و اضطرار به خدا و رسول و حجت را احساس كرده اند،
مى توانند از جان و مال و راحت خود بگذرند
ولى نمى توانند از ولى دست بشويند،
كه بدون ولى زندگى محدود و كور است و با او مرگ، استمرار و فتح است.
🔹انا فتحنا لك فتحاً مبينا
📝 استاد علی صفایی حائری (رحمه الله)
📚 کتاب وارثان عاشورا،صفحه ۴۴
#وارثان_عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 داستان خون
#عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 داستان خون
🔶🔸 از اين حركت مَوْتوُر،
و از اين داستان خون
تا به حال تحليل هايى شده است.
🔸 تحليل هايى نه چندان نزديك و همدم،
بل در برابر و مخالف با هم.
🔸شهادت، شفاعت،
امر به معروف،
جلوگيرى از ظلم،
انقلاب و تشكيل حكومت.
🔸 و اين تعجب ندارد؛
كه اين داستان كوتاه،
اما به بزرگى تاريخ،
يك بعد ندارد
و يك جهت ندارد.
🔸 و اين است كه هر كس،
آن را به گونه اى مى بيند.
🔸 اين داستان،
همچون دشت نيست
كه نشسته تا آخرش را بينى
و كرانه هايش را در آغوش نگاهت بنشانى.
🔶🔸 اين داستان، داستان كوه است،
آن هم كوهى به عظمت تاريخ.
🔸 و اين است كه هر چقدر بالاتر بروى،
بيشتر مى بينى،
🔸در حالى كه بيش از يك بعدش را نديده اى.
🔸 و آن دم كه بر قله اش عروج كنى،
تازه خودت را فراموش مى نمايى
و تحليل هايت را از دست مى گذارى.
🔸 مگر آن كه از دور تحليلش كنى
و از سايه اش اندازهاش را بگيرى
و با فشارش، تا امروز و با ادامه اش،
در نسل ها تقديرش كنى
و از نشانه ها و علامت ها تخمينش بزنى.
🔸 دورهاى نزديك
و بزرگهاى فشرده را اين گونه مى توان فهميد.
📝 استاد علی صفایی حائری(رحمه الله)
📚 کتاب عاشورا، صفحه ۵۱
#عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 بلا و اندازه انسان
#ویژه_نشر_در_اینستاگرام
#عین_صاد
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 انتظار حجت
#وارثان_عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad