eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
66.6هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
35 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 انتظار حجت 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 انتظار حجت 🔷🔹 ما به اندازه‏ ى انتظارى كه از ولى داريم، بايد براى او آماده شويم و زمينه سازى كنيم. 🔹 اگر من ضرورت ولايت را احساس كرده‏ ام و حجت را براى تمامى زمين و تمامى آدم‏هايى مى‏ خواهم كه سر در لاك هفتاد سال رفاهشان دارند و به يك دامپرورى مدرن و فارغ فكر مى‏ كنند 🔹 ناچار بايد اين ضرورت را به همه‏ ى اين‏ها منتقل كنم و بايد براى اين رهبرى بزرگ مهره‏ هاى كار آمد را بسازم 🔹 و با حلم و ظرفيت و ظرافت و با زاويه‏ ى ديد و زاويه‏ ى برخورد به كوثر و بهره‏ بردارى و خير كثير برسانم. 🔹 هدف‏هاى بزرگ را نمى‏ شود با گشاد بازى به سامان كرد و ناچار تو كه در سياست و اخلاق و حقوق و اقتصاد، مبانى و اهداف ديگر و شكل كار و روش كار مشخص دارى، نمى‏ توانى بدون اين تربيت و اين تولد و توليد لحظه‏ اى را بگذرانى 🔹 كه بايد تمامى كارهاى پراكنده‏ ى تو به دور اين محور بچرخد و به يارگيرى و نصرت و جاسازى و جايگزينى آن‏ها منتهى شود. 🔹 چون يارانى كه در جايگاه خود ننشسته باشند كار آمد نيستند و ياران كار آمدى كه جايگزينى نداشته باشند، كمرشكن هستند 🔹 و همين است كه بايد حساب خط دوم را و صفّ دوم را از همين اول داشت و زاييد و روييد و دوباره روييد. 🔹 هر نوع رشد و توسعه‏ ى اقتصادى اجتماعى از فرهنگى برخاسته و به فرهنگى مى‏ انجامد و اين تحول فرهنگى چه در فرهنگ دينى و يا غير دينى، محتاج طرح و مديريت و مهره‏ هاى كارآمد و جايگزينى و جاسازى آن‏هاست. 🔹 و اين كار سنگين كسانى است كه انتظار حجت را دارند و آدمى را با قدر و استمرار و روابطش در نظر گرفته‏ اند و براى اين همه در اين مجموعه برنامه‏ ريزى كرده‏ اند. 📝 استاد علی صفایی حائری(رحمه الله) 📚 کتاب وارثان عاشورا، صفحه ۴۹ 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 مصیبت فقدان حسین علیه السلام 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 مصیبت فقدان حسین علیه السلام ◾️▪️ قطعاً وجود امام، براى دين پرثمرتر و براى يزيد خطرناك‏تر است. ▪️ اين درست كه مرگ او مجاهد مى‏ سازد، اما بايد ديد زندگانى او، هم بيشتر و هم بهتر سازندگى ندارد؟ ▪️ صِرف اين كه كسى جانشين او هست و خداوند ديگرى را معين كرده، از بزرگى مصيبت نمى‏ كاهد. ▪️ آن جايى كه مرگ عالِم شكافى مى‏آورد كه چيزى آن را پر نمى‏ كند، معلوم است كه مرگ امام و فقدان رهبر چه گرفتارى‏ ها مى‏ آورد. ▪️مرگ عالم، جانشين ندارد؛ «اذا ماتَ الْعالِمُ ثُلِمَ فِى الْاسْلامِ ثُلْمَةٌ لايَسُدُّها شَى‏ءٌ». ▪️ وجود امام، جگر گوشه‏ ى رسول، نور چشم فاطمه (س) و ادامه‏ ى على (ع) براى يزيد و دستگاه اموى آن قدر خطرناك و ضرر آميز بود كه يزيد با تمام وجودش براى نابودى او كوشش‏ ها كرد و تا خونش را نريخت آرام ننشست. ▪️ ما بايد آگاه باشيم كه نفوذ پيشوايان و شخصيت اجتماعى آن‏ها در يك سطح نبوده، حتى درجات آن‏ها در يك سطح نيست. ▪️ ما مى‏ بينيم، آن جا كه عظمت و نفوذ و شخصيت على (ع) براى پنج سال، شب و روز، سپاه او را به بيابان‏ها مى‏ كشد و در برابر معاويه به پا مى‏ دارد و معاويه‏ ى تدارك ديده را به فرار نزديك مى‏ كند، ▪️در همان وقت شخصيت امام حسن (ع) در برابر معاويه كارى از پيش نمى‏ برد و حتى سپاه آماده‏ ى نخيله از گِرد او متفرق مى‏ شوند و خنجر در پايش مى‏ گذارند. ▪️ اين پراكندگى، دليل نبودِ سياست و لياقت نيست؛ كه على (ع) در چشم‏ ها جايى را گرفته كه امام حسن (ع) آن جايگاه را ندارد و او در دل‏ها به عظمتى رسيده كه هنوز ديگران به آن نرسيده‏ اند. ▪️ و اين است كه شخصيت حسين (ع) را پيشواى ديگرى پر نمى‏ كند. ▪️ بوسه‏ هاى رسول (ص) بر چهره‏ ى حسين (ع) نقش دارد و جاى پاى حسين (ع) بر دوش رسول (ص)، چشم‏ ها و حافظه‏ ها را با خود گواه دارد. ▪️ مصيبت فقدان حسين (ع)، اين نور بزرگ و اين خون خدا، بزرگ‏تر از آن است كه ما مى‏ فهميم. ◾️▪️ جايى كه از دل سنگ، خون عبيط، خون تازه مى‏ چكد و تمام هستى مصيبت مى‏ گيرد، چه مى‏ توان گفت، جز همان كه گفته‏ اند: ▪️ «لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزيَّةُ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصِيبَةُ». 📝 استاد علی صفایی حائری(رحمه الله) 📚کتاب عاشورا، صفحه ۵۵ 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
10.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 دست های آلوده ی ما 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 آثار بلاء 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 آثار بلاء 🔶🔸 بلاء، نقطه ‏هاى ضعف و اسارت را نشان مى ‏دهد. 🔸 بلاء، بت ‏ها و تعلق ‏ها را مى‏ شكند. 🔸 چون شهود مى ‏كنى كه بت ‏ها شكستنى هستند و مى ‏بينى كه پناه ‏گاه‏ هاى تو را مى ‏سوزانند و بر تو آوار مى‏ شوند. 🔸 بلاء، دل را مى ‏شكند و به اخبات و انخفاض مى ‏رساند كه در لغت مخبت به زمين پايين و فرو افتاده مى‏ گويند، زمينى كه آب بر آن سوار مى ‏شود و سركشى و ارتفاع ندارد. 🔸 اين خاصيت‏ هاى سه‏ گانه و غير از اين ‏ها باعث مى‏ شود كه تو بر بلاء شاكر باشى، نه جزع كنى و نه صبور باشى كه طلب و شكر برخوردهاى مناسب‏ ترى هستند. ▪️ «اللهم لك الحمد حمد الشاكرين لك على مصابهم». 🔸 و همين است كه امام سجاد عليه السلام مى‏ خواهد تا شكرش بر محروميت‏ ها بيشتر و وافرتر باشد از شكرش بردارايى‏ ها. ▪️«اللهم اجعل شكرى لك على ما زويت عنى اوفر من شكرى اياك على ما خولتنى». 🔸 اگر با اين ديد همراه باشيم تمامى رنج‏ ها و گرفتارى‏ هاى زمان انتظار، نعمت‏ ها و عنايت ‏هايى مى ‏شوند كه شكر و طلب را سزاوار هستند نه صبر و جزع را. 🔸 بلاء عامل تمحيص است. آدم‏ ها و حالت ‏ها را غربال مى ‏كند و از يكديگر جدا مى‏ سازد. 🔸 غربال كفر از ايمان، و كافر از مؤمن و غربال حالت ‏ها و ذلت ‏ها و عزت ‏ها و تعلق و فراغت و توجه و غفلت. 📝 استاد علی صفایی حائری(رحمه الله) 📚 کتاب وارثان عاشورا، صفحه62 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 مرگی را انتخاب کنیم که آبستن زندگی باشد. 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 مرگی را انتخاب کنیم که آبستن زندگی باشد 🔻حسين (ع) نمى‏ تواند سازشگر باشد، نمى‏ تواند حاشيه نشين دستگاه اموى باشد، نمى‏ تواند شاهد استثمار خلق و ركود استعدادها باشد 🔻و چون حسين (ع) نمى‏ تواند بيعت كند ... كه بيعت سايه‏ اى ندارد و نتيجه‏ اى جز خفه كشى نمى‏ آورد. 🔻 مى‏ گويند: تو بيعت كن، آن هم بر آنچه ابن زياد مى‏ گويد و ابن زياد همان را مى‏ گويد كه به مسلم گفت و همان كارى را مى‏ كند كه با مسلم كرد. 🔻حسين (ع)، حسينى كه نمى‏ تواند سازشگر و بى‏ تفاوت باشد و نمى‏ تواند بيعت كند، مى‏ ماند با شهادت. 🔺و اوست كه مى‏ گويد. آرام و قاطع مى‏ گويد. آيا صدايش را مى‏ شنوى؟ «مرگ بر هر كس نوشته شده و همچون گلوبند، گلوى انسان را در برگرفته است.» 🔺اكنون كه مرگ حتمى است، بگذار مرگى را انتخاب كنيم كه آبستن زندگى باشد و سازندگى‏ هايى بياورد و آگاهى‏ هايى متولد كند و روح‏ هايى را حركت دهد. 🔻بايد مرگى را انتخاب كنيم كه زندگى را بارور كند. 📝 استاد علی صفایی حائری(رحمه الله) 📚 کتاب عاشورا،صفحه ۷۷ 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
8.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 محبت بی منت 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 ضرورت تمحیص 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad