eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
55.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
928 ویدیو
31 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 سود یک لحظه ما ❞ عین‌صاد 🔹ابوذر كه تا ديروز دنبال پاى ملخى مى ‏دويد و به خاطر هيچ زندگى مى ‏كرد و جان مى ‏داد، هنگامى كه عظمت خود را شناخت كه هستى به خاطر او پاگرفته و فرشته ‏ها به خاطر او سجده مى‏ روند، ديگر حتى بهشت او را تكان نمى ‏دهد و جز رضوان و دستور حق او را راه نمى ‏اندازد. 🔹ما تا كاه هستيم، با يك نسيم با يك فوت از دهان كودكى، زيرورو مى ‏شويم و خوشحال مى‏ شويم و خشم مى‏ گيريم و مى ‏ترسيم و اميد مى‏ بنديم. با يك سلام باد مى ‏كنيم و با يك بى توجهى پلاسيده مى ‏شويم و دق مى ‏آوريم. 🔹ما كه خود را نشناخته‏ ايم، از تمام عمر خود به چند تا خانه و ماشين و ثروت و اعتبار و شهرت دلخوشيم و قانعيم. در حالى كه تمام آنچه كه در يك عمر بدست مى ‏آوريم، سود يك لحظه ‏ى ماست. ما حتى در يك لحظه مى‏ توانيم از تمام دنيا و حتى از تمام بهشت بيشتر كار كنيم و مى ‏توانيم از هستى به رضوان هست ‏آفرين برسيم؛ كه رضوان او از همه ‏ى اين‏ها بزرگ‏تر است‏. 📚 مسئولیت و سازندگی | ص  ۱۹۰ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰انسان، ادامه دارد! ♾ مسأله معاد در قرآن آن چنان غنى مطرح مى‏ شود كه با توجه به آن مى‏ توانيم بفهميم كه كاملًا از قرآن بى‏ بهره‏ ايم. ♾ بارها گفته‏ ام: قرآن نمى‏ گويد معاد هست پس انسان برانگيخته مى‏شود، بل مى‏ گويد: انسان ادامه دارد پس معادى هست؛ يعنى جريان معاد در قرآن كاملًا يك جريان معكوس و غير آن چيزى است كه ما با آن برخورد مى‏ كنيم. ♾ آنچه قرآن از معاد مطرح مى‏كند كاملًا طبيعى است كه؛ اولًا معرفت به معاد نيست كه عشق به معاد است؛ چون معاد ادامه انسان است و او نه آگاه، كه عاشق اين ادامه است؛ كه دنيا براى او تنگ است. ♾ و ثانياً چون استمرار انسان، نامحدود است، پس جهت نامحدود هم مى‏خواهد و لذا بهشت منزل ماست نه مقصد ما. ♾ تلقّى قرآن از بهشت بر عكس تلقى ماست؛ چرا كه «نُزُلًا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ» و «جَنَّاتُ الْفِرْدَوْسِ نُزُلًا» مطرح است. «نُزُل» به معناى پيشكشى و چيزى است كه جلوى مهمان مى‏ گذارند. بنابراين بهشت منزل است، نه مقصد! ♾ در اين ديد، انسانى كه حركت مستمر در تركيب او ريخته شده و جريان مستمرى را با خود دارد، يقيناً جهتى نامحدود و مستمر را هم مى‏ خواهد. ♾ از همين‏جا و به همين سادگى است كه معاد مطرح مى‏شود و عشق به آن در او مى‏آيد. و اين را كسى احساس مى‏ كند كه پاى او در كفش تنگ دنيا قرار گرفته باشد و چنين كسى تمام همّش اين است كه اين پوست را بيندازد. ♾ انسانى كه طالب وسعت است، در اين تنگنا به فشار مى‏ افتد و رنج مى‏ برد. ♾ از لحظه‏اى كه آدمى به خودش ايمان مى‏ آورد و آنچه كه در اطراف او مى‏گذرد و با آن مأنوس است برايش كم مى‏ شود، از همان لحظه خدا براى او مطرح مى‏ شود. ♾ و هنگامى كه انسان آن‏قدر روييد كه وسعت تمامى جهان و هستى برايش تنگ شد، اين فلاح و رويش حكايت از وسعت و يوم (روز) ديگرى خواهد كرد و ادامه ديگرى براى او خواهد داشت، كه همان معاد است. ❛❛ عین‌صاد 📚 حيات برتر، معاد از منظر قرآن | ص ۲۰ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰 قرآن در نگاه "عین‌صاد" 🔸اگر قرآن نبود چه کمبودی در خود و جامعه خود احساس می کردیم؟ 🔸 اگر فهم قرآن احتیاج به تخصص‌های ویژه دارد مردم عادی چگونه می توانند از قرآن بهره ببرند؟ 🔸قرآن بحث از خدا را چگونه مطرح می کند؟ اثبات وجود خدا یا ایجاد عشق به او؟ 🔸 چرا تعابیر قرآن آن احساس و حرکتی که در صدر اسلام برای مردم ایجاد می‌کرد، برای ما ایجاد نمی کند؟ 🔸 با چه نوع برخوردی، قرآن برای زندگی امروز ما کارآمد خواهد شد؟ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰کار کم و بهره زیاد 🔹من اگر بخيلم و فكر مى ‏كنم با دادن هزار تومان در راه خدا كم مى ‏آورم، وقتى با آن معرفت اين حالت من تركيب شد، مى ‏بينم آن چه در راه خدا داده ‏ام برايم مانده است و غير از آن رفته است. مثل آن گوسفندى كه پيامبر به همسرش دستور داد كه در راه خدا به فقرا بدهد و بعد از سؤال از همسر و جواب او كه مقدارى ماند و بقيه را داديم فرمودند كه بقيه ماند و مقدار باقى مانده رفته است. 🔹اگر اين بينش بيايد سخاوت صفت انسان مى‏ شود، كه اميرالمؤمنين از جايى عبور مى ‏كردند و غذاى گنديده ‏اى ديدند فرمودند: «هذا ما بخل به الباخلون». آنچه در اين عالم بكار نگيرى مى ‏گندد. اين يقين و معرفت و اين محبت و ايمان وقتى با امكانات ما تركيب مى ‏شود، وضعيت عوض مى ‏شود. ❛❛ عین‌صاد 📚 شرحی بر دعای مکارم الاخلاق | ص ۷۳ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰عمل ها و عامل ها 💡عمل‏ها مهم نيستند؛ مهم، عامل‏ ها و انگيزه‏ هايى هستند كه عمل را مى‏دزايند و مهم، جهت‏ ها و هدف‏ هايى هستند كه عمل را شير مى‏ دهند و بارور مى‏ كنند. 💡ما اگر در محاسبه‏ ها و اندازه‏ گيرى‏ ها، به دارايى‏ ها و عمل‏ ها و كاركردها توجه كنيم، به غرور مى‏ رسيم و به ركود مى‏ رسيم و مى‏ مانيم. 💡اما با محاسبه‏ ى نسبت‏ ها و محاسبه‏ ى عامل‏ ها و انگيزه‏ ها، به حقارت كار خويش پى مى‏ بريم؛ مى‏ بينيم چقدر مى‏ توانستيم پيش بتازيم و چقدر عقب كشيده‏ ايم. 💡ما در حالى كه سرمايه‏ ى «مالك‏ ها» را داريم، كارمان زارتر از «زُبِيرها» است. 💡اين درست است كه هزارها نفر را تربيت كرده‏ ايم و هزارها برنامه پياده كرده‏ ايم؛ ولى مى‏ توانسته‏ ايم بيشتر از آن‏ ها و زيادتر از اين‏ ها را، آن هم همراه روشى بهتر و راهى نزديك‏ تر تربيت كنيم و به دست بدهيم. 💡و مى‏توانسته‏ ايم اين كارها را نه با عامل هوس و شهرت و ثروت و يا عاطفه و رِقّت، كه با عاملى بزرگ‏ تر و عميق‏ تر همراه كنيم؛ اما خود را به دست باد سپرده‏ ايم و سرگردان هوا كرده‏ ايم. 💡و اگر خواسته باشيم كه خود را به چيزى ببنديم، آن هم به سنگ‏ هاى سنگين غرور و دستگيره‏ هاى مرگ آفرينِ خود خواهى است. ❛❛ عین‌صاد 📚  مسئولیت و سازندگی | ص ۲۳۳ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰 حکومت در نگاه "عین‌صاد" 🔸آیا با حکومت می توان مردم را دین دار کرد؟ 🔸 اگر امروز ائمه اطهار علیهم السلام حاکم بودند تمامی مشکلات جامعه، حل و فصل می شد؟ 🔸 آیا برای رسیدن به امنیت و رفاه احتیاج به حکومت دینی است؟ 🔸 در هنگام تسلط دشمنان، راه مبارزه مستقیم آشکار است یا پنهانی؟ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔹این سوالات بخشی از مسائلی است که مرحوم استاد صفایی حائری در کتاب های حکومت و سیاست خود به آنها پرداخته‌اند. این بسته شامل کتاب های: ۱. از معرفت دینی تا حکومت دینی ۲. مشکلات حکومت دینی ۳. تحلیلی نو از حکومت دینی ۴. انتظار ۵. تقیه ۶. قیام ۷. نگاهی به تاریخ معاصر ۸. فقر ۹. انفاق ۱۰.جنگ یا صلح 🔺
قیمت بدون تخفیف بسته:  ۵۱۹ تومان 
🔻قیمت با تخفیف این بسته: ۴۴۱.۱۵۰ تومان 🚚 ارسال این بسته رایگان می باشد. 🛒 برای سفارش به einsad.ir مراجعه کنید . و یا به آی دی زیر پیام دهید 👇🏻 👤 : @einsadshop_ad | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰نقشه ای برای لذ‌ّت 🗺 سعى كن تا حالت‏ها و حرف‏ها و نگاه‏هايت، دنيا و لذت‏ها و سرگرمى‏ها را در دل‏ها بزرگ نكند و آن‏ها را از هدف و حركت باز ندارد. 🗺 نمى‏گويم از زندگى دنيا بهره نگير و لذت نبر. مى‏گويم در اين باتلاق فرو نرو و غرق نشو! 🗺 سوار و مسلط باش و سعى كن كه لذت‏ها و خوردن‏ها و خوابيدن‏ها و شادى‏ها و رنج‏هاى تو، در برنامه‏ى تو باشد و روى حساب و نقشه باشد تا همين كارهاى عادى، با اين انگيزه و هدف، باعث حركت و وسيله‏ى قرب تو باشد. 🗺مؤمن لذت مى‏برد و عميق‏ترين لذت‏ها را مى‏برد 🗺 به شرط آن‏كه به تمامى وجودش برسد و به تمامى نيازهايش فكر كند! 🗺 وگرنه مثل كسى مى‏ماند كه سرش را پوشانده، ولى پاهايش رارها كرده و يا غذا برداشته و از تشنگى به مرگ رسيده يا مثل ماشينى مى‏ماند كه از بنزين پر شده و شيشه‏ها و چراغ‏هايش روبه‏راه گشته، ولى چرخ‏هايش سوراخ مانده و از كار افتاده است. ❛❛ عین‌صاد 📚  نامه های بلوغ | ص ۱۳۲ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺جلوه های دنیا﮺ 🎙 عین‌صاد در روایت هست عبد من شبی... چند شب بیدارش می‌کنم، مأنوس می‌شود، نماز شبی، ذکری... می‌گوید خوابش می‌کنم. یکی دو شب... بلند می‌شود، «ساخطٌ لِنَفسِه ماقِتٌ لَها». به خودش سَخَط دارد، مَقت دارد. این حالا به من نزدیک شده است؛ نه آن موفع. آن موفع به خودش نزدیک شده بود. به خودش متوجّه بود. بت ها یکی و دوتا نیستند؛ حالا نفس خودش میلیاردها جلوه دارد؛ بماند. دنیا جلوه ها دارد؛ بماند... شیطان از این دو جلوه داخل می شود در وجود ما؛ «أُغْوِيَنَّ» و «أُزَيِّنَنَّ» نفس را تحریک می کند و دنیا را زینت می‌دهد؛ بماند. از همه این مراحل که گذشتی به تکبیر رسیدی، به توحید رسیدی، به رسالت، به ولایت رسیدی، خودت را کاشتی دعوت به روییدن کردی؛ باز هم حالات خوب تو و اعمال خوب تو، تو را مغرور می‌کند. آنچه تو را از او باز دارد صنم است. «إِنَّمَا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْثَانًا» این فرمایش ابراهیم(ع) است. آنچه جز خدا می‌پرستید وثن است. هرچه باشد... 🔗 لینک دانلود از آپارات #⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🌐 | سایت انتشارات لیله القدر | | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰 دین در نگاه "عین‌صاد" 🔸دین سنتی چه مشکلات و محدودیت هایی دارد؟ 🔸 چگونه بار سنگین تکالیف دینی را به دوش بکشیم؟ 🔸 آیا مکاتب غربی و شرقی در فرض توانایی اداره ی زندگی بشر جایگزین دین هستند؟ 🔸 چرا دین به اهداف و آرمان های بشری مثل آزادی، عدالت و تکامل قانع نیست؟ 🔸 چرا ما میان احکام دین و عقل تعارض احساس می کنیم؟ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔹این سوالات بخشی از مسائلی است که مرحوم استاد صفایی حائری در کتاب های زیر به آنها پرداخته‌اند. این بسته شامل کتاب های: ۱. روش نقد جلد ۱ ۲. روش نقد جلد ۲ ۳. روش نقد جلد ۳ ۴. روش نقد جلد ۴ ۵. روش نقد جلد۵ ۶. اندیشه من ۷. از وحدت تا جدایی ۸. نقدی بر هرمنوتیک ۹. بررسی 🔺
قیمت بدون تخفیف بسته:  ۳۶۴,۰۰۰ تومان 
🔻قیمت با تخفیف این بسته: ۳۰۹,۴۰۰ تومان 🚚 ارسال این بسته رایگان می باشد. 🛒 برای سفارش به einsad.ir مراجعه کنید . و یا به آی دی زیر پیام دهید 👇🏻 👤 : @einsadshop_ad | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰 امامت در نگاه "عین‌صاد" 🔸اگر هدف امام حسین علیه السلام قیام در برابر یزید بود، چرا بعد از سدّ راه حرّ، پیشنهادِ برگشت به مدینه را مطرح کردند؟ 🔸چه کمبودی در حیات بشر در جوامع مختلف موجب، انتظار منجی شده است؟ 🔸 با چه بینشی از انتظار به حجت، به اضطرار به حجت خواهیم رسید؟ 🔸 چرا با آن همه تاکید رسول صلوات الله علیه مردم سراغ علی علیه السلام نیامدند؟ 🔸 چرا حضرت زهرا سلام الله علیها برای پا باز پس گیری فدک تلاش و اصرار داشت؟ 🔸 چگونه ممکن است مردمی که عاشق پیامبر بودند چندی پس از او به دختر یگانه اش چنین ستم کنند؟ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca