📜 #متن |🔰 مذهب و قانون های ما
⚖ برتر بودن مذهب از زمان به اين معناست كه مذهب از سرچشمه اى جريان مى گيرد كه بر تمام هستى احاطه دارد و تمام قانون هاى آن را يك جا مى شناسد.
⚖ و چون اين قانون هاى حاكم بر هستى، ثابت و بيرون از زمان هستند ناچار قانون هايى كه هماهنگ با اين قانون ها شناخته مى شود برتر از زمان است و با مرور زمان عوض نمى شود.
⚖ هنگامى كه من بر تمام خاصيت ها و ضررهاى شراب و يا گوشت خوك و يا پرتقال آگاهى دارم و تمام آن را مى شناسم و تمام آثار آن را در زمان ها و لحظه ها و حالت هاى گوناگون مى دانم و با اين ديد، قانون مى گذارم.
⚖ مادام كه موضوع قانون عوض نشده، قانون عوض نمى شود و معنا ندارد كه مرور زمان آن را عوض كند.
⚖ زمان، قانون هايى را مى شكند كه از علم محدود سرچشمه مى گيرد؛ چون ناچار اين علم گسترده مى شود و ناچار آن قانون ها دگرگون مى گردد.
⚖ برتر بودن مذهب از علم و فكر و زمان، به ايستايى و محافظه كارى نمىانجامد، بلکه از آن جا كه با پيشرفت علم و فكر و مرور زمان، چهره ى آن روشن تر و مشخص تر مى شود، مذهب اصيل به فكر كردن و پيشرفت علم كمك مىكند.
⚖ آن مذهبى محافظه كار مى شود كه از حدس ها و تخمين هاى يك عده تاريخ نگار انباشته شده و با هوس هاى آنها جمع آورى گرديده است.
⚖ برتر بودن مذهب اصيل، همان رهبرى كردن و زمينه دادن و جهت دادن آن به فكر و علم و تكنيك است.
❛❛ عینصاد
📚 #اندیشه_من | ص ۶۶
#⃣ #بریده_کتاب #دین_شناسی
👤: @ad_Einsad
🏞 #عکس | 🔰 در متن تاريكى ها جايى براى شروع و روشنايى هست.
❛❛ عینصاد
📚 #مشکلات_حکومت_دینی
#️⃣ #عکس_نوشته
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🏞 #عکس | 🔰 در متن تاريكى ها جايى براى شروع و روشنايى هست. ❛❛ عینصاد 📚 #مشکلات_حکومت_دینی #️⃣ #ع
📜 #متن |🔰در متن تاريكى ها جايى براى شروع و روشنايى هست.
🔹 مايى كه خود را حامل اسلام مى دانيم، مايى كه خود را محبّ ولىّ مى دانيم، مايى كه از عشق خدا و رسول خدا سرشار شده ايم، نمى توانيم بنشينيم و ببينيم كه همه چيز بر باد مى رود. نمى توانيم ناظر از دست رفتن آخرين ها باشيم.
🔹 اميرالمؤمنين در يكى از نامه هاشان مى فرمايند كه من ديدم اگر از همه هم كه ببرّم از دين كه نبريده ام! از اسلام كه نمى توانم فاصله بگيرم! پس براى اين اسلام بايد كارى كرد.
🔹 يكى از دوستان مى گفت: من دارم مى روم، آخرين پايگاه هاى ما هم دارد گرفته مى شود، چه و چه مى شود. من به هيچ يك از اين پيش بينى ها اعتقادى ندارم.
🔹 ما معتقديم كه در متن تاريكى ها جايى براى شروع و روشنايى هست و حتى خود تاريكى ها زمينه سازِ كار و روشنايى هاست.
عرضم اين است كه تو اگر حرفى از دين دارى و سهمى از محبّت خدا و اولياى خدا، نمى توانى بنشينى و بگذرى. بايد توليد كنى، بايد قدم بردارى، بايد بدون چشم داشت، بدون مزد و سپاس قدم بردارى.
❛❛ عینصاد
📚 #مشکلات_حکومت_دینی | ص ۲۱۳
#⃣ #بریده_کتاب #سیاست
👤: @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #ویدیو | 🔰 تربیت نبوی
📌قسمت پنجم
🎧 #کتاب_صوتی
📚#انسان_در_دو_فصل
📣 جهت دانلود نسخه کامل 👈🏻 کلیک 👉🏻 نمایید.
#⃣ #کلیپ #تربیت
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_einsad
📜 #متن |🔰 از خدا طلبکارم!
▫️من كه براى خودم به ذنبى معتقد نيستم؛ چون مى بينم هم نماز خوانده ام و هم روزه گرفته ام و هم و هم، ديگر خدا چه چيزى را به من ببخشد و چه غفرانى را براى من داشته باشد؟!
▫️من از خدا طلبكار هم هستم ديگر چه جاى عذر خواهى است؟!
▫️اما اگر بدانم هر چه جز او مرا حركت داده و هر چه جز او مرا خوشحال كرده و يا رنج داده خسارت من و زيان من و ذنب من و گناه من است، آن موقع ديگر تمام گناهها را، غيبت و تهمت و زنا و لواط، حساب نمى كنم، كه اين ذنب ها و جرم ها و اين جورها و خيانت ها و بى وفايى ها را هم در نظر مى آورم.
▫️و اين است كه مى دانم آنها كه دلشان سرشار از هزار كينه و بغض و هزار ترس و ضعف و هزار حسد و حرص و هزار غفلت و ظلم است، با تمام حركت ها به جايى نمى رسند.
▫️وجود آلوده و كثافت زده بر فرض بهترين عطرها را بر خود بپاشد چه بهره اى خواهد برد؟
▫️با اين ديد، پس از شناخت گناه و پس از درك نقش گناه و مزاحمتش، حتى با وجود عطرها و لطف ها و بخشش ها، اول نياز تو مى شود غفران و بخشش. و اين است كه آرام ندارى.
❛❛ عینصاد
📚 #بشنو_از_نی | ص ۲۲
#⃣ #بریده_کتاب #سیر_و_سلوک
👤: @ad_Einsad
🏞 #عکس | 🔰 به یاری حسین علیه السلام
❛❛ عینصاد
📚 #مشکلات_حکومت_دینی
#️⃣ #عکس_نوشته
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🏞 #عکس | 🔰 به یاری حسین علیه السلام ❛❛ عینصاد 📚 #مشکلات_حکومت_دینی #️⃣ #عکس_نوشته #عین_صاد | ع
📜 #متن |🔰 به یاری حسين عليه السلام
🔸در طول تاريخ كسان زيادى به يارى حسين برخاستند و جريان توّابين را رقم زدند، اما اگر خون اينها در زمان مناسب و جاى مناسب مى جوشيد، چه بسا نصف همين جمعيت براى تحوّل كافى بود.
🔸قطره هاى بنزين در جايگاه خود، كارساز هستند و خروارها در فضاى آزاد، بى حاصل. آدمى گرفتار حجم عمل مى شود و به قناعت و غرور مى رسد، اما اگر عمل را با توان خويش، عمل را با عاملان ديگر و عمل را با عمل هاى عاشقانه و مطلوب خود بسنجد، از توهّم مى رهد و به تلاش و كوشش بيشتر مى رسد و از استكثار خير و استقلال شرّ مى رهد.
🔸 آلودگى ها گاهى از شبهات است و گاهى از شهوات. شبهات را بيّنات و قدر و استمرار و ارتباط هاى عظيم انسان كنترل مى كنند. اما شهوات را بايد با عشقى بزرگتر و يا تأمين مناسب و يا اشتغال كامل و يا فراموشى و بركنارى از صحنه هاى تحريك كننده و يا ذكر و يادآورى از كسانى كه مؤثر و محترم و دلنشين هستند، كنترل نمود و چه بسا كه در كورانِ شهوات بايد از تمامى اين مجموعه بهره گرفت و سيلاب بنيان كن را مهار كرد.
❛❛ عینصاد
📚 #مشکلات_حکومت_دینی | ص ۲۲۳
#⃣ #بریده_کتاب #سیاست
👤: @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #ویدیو | 🔰بچه مسلمان های فراری
🎥 تصویر استاد علی صفایی حائری
📥 لینک دانلود از آپارات
📚 #انسان_در_دو_فصل
#⃣ #کلیپ #تربیت
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
📜 #متن |🔰به اندازه رنجمان کافریم!
🍂كسى كه هدايت خدا را نخواست و اين همه ذكر و يادآورى و شكست و تجربه را نديد، به چه هدايتى روى مى آورد؟
🍂كسى كه اين هدايت را نخواست ناچار از تمامى دنيا رنج مى برد كه او از دنيا طالب لذت است و به دنبال ميوه ى رؤياهايى است كه هيچ وقت سبز نمى شوند و پا نمى گيرند.
🍂 اين كفر به انسان و قدر او و نقش او، درگيرى ها مى آفريند، كه ساخت انسان و ساخت دنيا با اين غرورها، هماهنگ نيست و تنوع وسرگرمى را و لذت و عيش و نوش را نمى پرورد، كه در اوج لذت ها خود آگاهى تو و فكر تو رنج فردا را دارد و ترس جدايى را و عذاب و رنج از دست دادن را.
🍂تنها كسى مى تواند رنج ها و دردهاى دنيا را تبديل كند و از آنها ذكر و درس بسازد و حتى با رنج ها راه برود كه رفعت ذكر و وسعت صدرى دارد و مى داند كه در كجاست و بايد چگونه حركت كند. براى او، ديگر درگيرى نيست كه هدف او با ساخت او، با ساخت دنيا هماهنگ است.
🍂اين حيرت و ضيق و اين عذاب و انحراف و زيغ، آثار قطعى كفر هستند.
🍂 ما مى توانيم از مقدار حيرت و دلتنگى و از مقدار درد و رنجمان و عذابمان به مقدار كفرمان برسيم كه ما به اندازه ى رنجمان كافريم و به اندازه ی كفرمان در عذابيم.
🍂 بايد كفر و ايمان را از علامت هايش شناخت.
❛❛ عینصاد
📚 #تطهیر_با_جاری_قرآن جلد اول| ص ۲۸۱
#⃣ #بریده_کتاب #قرآن
👤: @ad_Einsad
🏞 #عکس | 🔰 دوست یا دشمن؟
❛❛ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی
#️⃣ #عکس_نوشته
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🏞 #عکس | 🔰 دوست یا دشمن؟ ❛❛ عینصاد 📚 #مسئولیت_سازندگی #️⃣ #عکس_نوشته #عین_صاد | عضو شوید 👉🏻 👤:
📜 #متن |🔰 دوست یا دشمن؟
🔸️يك قهرمان، تا هنگامى كه به تمرين هايى دست نزده باشد، آماده و ورزيده نيست و توانايى درگيرى ندارد. و تحمل و استقامت مبارزه اش صفر است.بر اساس اين اصل و به خاطر آن نياز، انسان از تضادها و رقابت هايى برخوردار گرديده و با دشمن هايى همراه شده است.
🔸️اين دشمن هاى درونى و بيرونى مى خواهند سرمايه هاى انسان و استعدادهاى عظيم او را در راه خود و براى خود به جريان بيندازند و كامروا گردند. اينها دشمن هستند چون از ما مى كاهند و از سرمايه هاى ما مى ربايند و استعدادهاى ما را مى خورند.
🔸️مگر يك دشمن جز اين كارى دارد؟ما با همين ملاك، دشمن خود را مى شناسيم، گرچه در لباس دوست فرو رفته باشد. و با همين ميزان او را مى سنجيم، گرچه در ظاهر به ما چيزهايى هديه كرده باشد.
🔸️دشمن، كسى است كه مرا براى خودش مى خواهد و از من برداشت مى كند.و دوست، آن كه مرا براى خودم مى خواهد و بر من مى افزايد. و همين است كه نفس و خلق وشيطان، دشمن ما معرفى مى شوند.
❛❛ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی | ص ۹۶
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
👤: @ad_einsad
📜 #متن |🔰 من چه خاصیتی دارم؟!
⁉️استاد خوب كسى نيست كه فقط درسش را خوب بدهد و برود.
⁉️يك استاد بايد بيشتر از اين كه مدرس خوبى باشد مربى خوبى هم باشد. باید بتواند در دانش آموزان خود شناخت، عشق و استقامت و پشتكار و هماهنگى به وجود بياورد.
⁉️ درس خوب هنگامى كه در جايگاه خوبى ننشيند و با طلب و آمادگى نباشد، همچون وردى است با زبان بيگانه و يا سرودى و زمزمه اى در بازار مسگرها. آن درس در ميان غوغاى درونى دانشجو گم مى شود و يا مفهوم نمى گردد.
⁉️اما هنگامى كه در شاگرد آمادگى و طلب آمد، او خودش كمك مى كند و حتى كسرى استاد را با فكر و بحث و سؤال و پرسش جبران مى نمايد.
⁉️ هنگامى كه هدف روشن نباشد، بر فرض جنبشى و شورى باشد تقليدى و سنتى است، ريشه اى ندارد و بارى نمى آورد.
⁉️ بگذر از اين كه طالب مجهول حتى از روى تقليد و عادت هم نمى تواند جنبشى داشته باشد.
⁉️من افرادى را ديده ام كه در دوره هاى بالا به حيرت رسيده اند كه آخر چه كاره ايم و چه خاصيتى داريم و يا به نفرت دست داده اند كه ما بى فايده ايم و انگل و حتى مضر و مفسديم.
⁉️ چرا؟ چون اين سؤالها بايد از روز اول طرح شده باشد و جواب گرفته باشد. و بايد استاد اين مسأله را حل كرده باشد آن هم نه بطور كلاسيك كه بدان أيدك ألله تعالى تو بايد اين هدف را داشته باشى.
⁉️مربى كسى است كه چيزى نمى گويد اما چيزهايى مى گويد كه چنين برداشتى را آسان مى كند و هدف را به دست مى دهد و آنگاه اين هدف را با هدف هاى ديگر مقايسه مى كند تا طرف خود رجحان آن را بيابد و آگاهانه انتخاب كند و به سويش بشتابد.
استاد و درس(صرف و نحو)، ص ۲۳
❛❛ عینصاد
📚 #استاد_و_درس #صرف_و_نحو | ص ۲۳
#⃣ #بریده_کتاب #دین_شناسی
👤: @ad_Einsad
🌄 #عکس | 🔰 انسان، بزرگتر از دنياست و فراتر از دیروز و امروز و فرداست...
❞ عینصاد
📚 #نقدی_بر_هرمونوتیک
#️⃣ #عکس_نوشته #دین_شناسی
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #ویدیو | 🔰 خوب، خوبی کردن
📌قسمت پنجم
🎧 #کتاب_صوتی
📚#اخبات
📣 جهت دانلود نسخه کامل 👈🏻 کلیک 👉🏻 نمایید.
#⃣ #کلیپ #سیر_و_سلوک
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_einsad
🔰تخفیف ویژه کتاب های استاد علی صفایی حائری (عین_صاد)
🎊به مناسبت مبعث رسول الله صلی الله علیه و آله
🔺۲۰ تا ۳۰ درصد تخفیف
🗓 از ۲۰ بهمن تا ۲ اسفند
🚚 ارسال رایگان
برای سفارشات بالای صد و پنجاه هزار تومان
🔸جهت سفارش میتوانید به سایت انتشارات مراجعه نمایید:
🔗www .einsad .ir
🔹و یا برای به آی دی زیر پیام بدهید.
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
👤: @einsadshop_ad
🌄 #عکس | 🔰 شناخت دردها و رنج ها و شناخت مرگ ما را به آزادی های عظیم تر و متنوع تری می رساند...
❞ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی
#️⃣ #عکس_نوشته #تربیت
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🌄 #عکس | 🔰 شناخت دردها و رنج ها و شناخت مرگ ما را به آزادی های عظیم تر و متنوع تری می رساند... ❞ عی
📜 #متن |🔰شناخت دردها و رنجها و شناخت مرگ، ما را به آزادىهاى عظيمتر و متنوعترى مىرساند.
🔸شناخت دردها و رنجها و شناخت مرگ، ما را به آزادىهاى عظيمتر و متنوعترى مىرساند. و اين است كه در قرآن گاهى آزادى دادن پس از آموزش دادن مطرح مىشود و گاهى پيش از آن؛ چون مقدارى از عوامل آزادى به آموزش نياز ندارند، مانند كنجكاوى و حقيقتطلبى و مقدارى ديگر نتيجهى آموزشها و شناختهاى عظيم و عوامل زهد مىباشند.
🔸هستند كسانى كه از استعدادهاى نيرومندى سرشارند و اينها مىتوانند خودسرانه كارى را شروع كنند و حتى به نتيجههاى عالى هم برسند؛ مىتوانند در خياطى، نجارى و يا برق و مكانيك خودسرانه و بدون استاد، كارى را پيش ببرند، اما همينها مجبورند كه يك قسمت از استعدادهاى وسيع خود را در راهها و بيراههها مصرف كنند تا راه بيابند و سرنخى را بگيرند و پيش بتازند.
🔸اگر همينها، از استادى بهرهمند مىشدند و آموزش مىديدند مسلماً به پيشرفتهاى زيادترى مىرسيدند و بهرههاى زيادترى مىگرفتند.
🔸اين مسأله نبايد ما را فريب بدهد كه اينها خودسرانه بدون استاد به جايى رسيدهاند و ماهر شدهاند. بايد اين را بسنجيم كه همينها در صورت آموزش چه قدر پيشرفت بدست مىآوردند و در ظرف چه مدتى به مهارت و استادى مىرسيدند؟
❛❛ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی | ص ۸۰
🛒 👈🏻 لینک خرید کتاب مسئولیت و سازندگی 👉🏻
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
👤: @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #ویدیو | 🔰 رزق ولایت
🎙 عینصاد
🔗 دانلود از آپارات
#⃣ #کلیپ #امامت
#عین_صاد | عضو شوید 👉🏻
👤: @ad_Einsad
📜 #متن |🔰انقلاب و انتقال
در بينش اسلامى، رسولان تاريخ، براى شروع انقلاب خويش، از انسان و دگرگون كردن او مايه مى گرفتند؛ چون مادام كه انسان دگرگون نشده بود، هر دگرگونى ديگر، گرفتار همان فسادهايى مى شد كه از آن فرار كرده بود.
شما با توجه به جمله اى كه امام امير المؤمنين (ع) در نهج البلاغه و درباره ى كار رسولان آورده و با مقايسهى آن با آيهاى كه كار انقلابى هاى تاريخ را تشريح مى كند، مى توانيد تفاوت انقلاب اسلامى را با ساير انقلابها بشناسيد و متوجه شويد كه زيربناها در كجا هستند و از كجا بايد حركت انقلابى آغاز گردد.
رسول پيش از آن كه روابط توليد را زير و رو كند انسان مولد را زير و رو مى نمايد تا خودش را ببيند و با اين بينش، ديگر در چاله ها محبوس نشود و در دست طاغوت ها، مقهور نگردد؛ چون در اين بينش تا ستمكش نباشد، ستمگر نيست.
در اين بينش، انسان آزاد است؛ چون از تركيب جبرها برخوردار شده و اين انسان آزاد است كه با دست خودش زنجيرى مى شود و با پاى خودش به اسارت مى رود.
اين انسان است كه با آزادى، خودش را مى فروشد. عذر نياور كه مجبور بودم، كشته مى شدم، زندان مى شدم، كه اين عذرها پسنديده نيست!
تو اين زندگى اسارت بار را بر آن مرگ آزاد ترجيح داده بودى. تو خودت اين را انتخاب كرده بودى، وگرنه او چه مىتوانست بكند، جز كشتن تو و به بند كشيدن تو؟!
تو از ترس بند دشمن خودت را با دست خود به بند كشيدى و خودت را پيش از اعدام او، در خويش زنده به گور كردى.
در اين بينش، انقلاب با درك ارزش شروع مى شود و با دگرگون شدن ارزش ها و نقش ها، روابط دگرگون مى شود و ديگر انتقال سرمايه ها نيست كه كارگشاست؛ بلكه انتقال آدم ها از جايگاه هاى خويش و از زنجيرهاى خويش مى تواند راهگشا باشد.
❛❛ عینصاد
📚 #بررسی | ص ۷۲
#⃣ #بریده_کتاب #دین_شناسی
👤: @ad_Einsad
📜 #متن |🔰 کارهای خسته کننده
🌓ما هميشه يك نوع برخورد داريم، در حالى كه مشكلات متنوع اند، حرف ها متنوع اند، مكرها متنوع اند. ولى حرف هاى ما، كارهاى ما همه يك جور و قابل پيش بينى است. حتى دوست را خسته مى كند تا چه رسد به دشمن كه او را مى خنداند.
🌓اساسى ترين حرف اين است كه ما خيال نكنيم اگر كسى خوب بود تا آخر خوب مى ماند.
🌓 اين نكته اى است كه من به بچه هايى كه مى خواهند ازدواج كنند، در انتخاب همسر مى گويم.
🌓بر فرض كه تو همسرى مى گيرى با خصوصيات مطلوب، اما چه كسى گفته فردا كه مادرش فوت كرد، دست بچه اش شكست يا... او عوض نشود؟! چه كسى با تو اين پيمان را بسته است؟
🌓پس بايد بياموزى كه با طرف مقابل، در هر موقعيت و با هر شرايط چگونه برخورد كنى.
🌓 اگر تو فقط براى يك نحوه برخورد آماده شده باشى و براى يك نحوه زندگى برنامه ريزى كرده باشى، قطعا عقب مى مانى.
🌓 آن هم در دنيايى كه هم تحول مستمر ِخودش را و هم تحول مستمر ِآدم هايش را شاهد هستى.
🌓آدمى، صبح و شبش برابر نيست، صبح، مؤمن است و شب كافر. از او تعريف مى كنى، با تو دوست است، گِله مى كنى، از تو مى رمد.
❛❛ عینصاد
📚 #مشکلات_حکومت_دینی | ص ۲۱۰
#⃣ #بریده_کتاب #سیاست
👤: @ad_Einsad