eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
55.9هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
922 ویدیو
31 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 |🔰خیال خام! ▫️وقتى تو فساد را در گوشه‌اى به وجود آوردى، در دورترين گوشه‌ ها اثر مى‌ گذارد و نسل تو مبتلا مى‌ شود؛ چون دنيا، دنياى مترابط و قانونمند است. ▫️پس حسابِ نظام‌ ها و سنت‌ هاى اوست. آنها را به شوخى نگیریم! ▫️بحث اين نيست كه نيّت تو خوب باشد، دلت پاك باشد، كه از اينها گذشته، اگر عمل هم خوب بود و احسان هم محقق شد، وصال رحمت، منوط به اخبات و انكسار و خشيت است. ▫️مسأله اين نيست كه ما با رضا و تسليم و طاعت و نيّت و دلِ خوب و پاك همراه باشيم. ▫️ اين حرف‌ ها، حرف بچه‌ هاست. حرف خام‌هاست. حرف آنهايى است كه مى‌ خواهند هر كارى بكنند و بعد با اولياء خدا هم همراه باشند و از كوثر حق بنوشند. ▫️ اين ها خيال خام است. راهى را كه انبياء با مرارت چشيدند، به من و تو مفت نمى‌ دهند و الاّ به عزيزان خدا مى‌ دادند. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۸ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🔥 فروش ویژه کتاب تازه منتشر شده 📚 شبی برتر از یک عمر [ تفسیر سوره قدر] ✍🏻اثر استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) 🧮 ۲۰ درصد تخفیف ویژه 🌙 ماه رمضان 🔹قیمت بدون تخفیف ۴۵,۰۰۰ تومان 🔸قیمت با تخفیف ۳۶,۰۰۰ تومان 🛒 👈🏻 لینک خرید | عضو شوید 👉🏻
📜 |🔰همچون امام حسن"علیه السلام"... ♟مهم نيست كه دشمن چه مهره‏ اى را بر سر كار مى ‏گذارد، شاهزاده را مى ‏آورد و يا غلام‏زاده ‏ى بى ‏اختيار را و يا مهره ‏ى وجيه الملّة و سابقه ‏دار را، مذهبى و يا بى ‏مذهب را، بى ‏ريش يا با ريش ‏را. ♟ تو بايد بدانى در برابر هر طرح احتمالى او، چه برنامه ‏ى قطعى را دنبال كنى و چگونه موضع بگيرى. ♟ بر فرض تو در موقعيت صفر و زير صفر قرار گرفتى و به طور كلى نيروهايت را از دست دادى چه بايد بكنى؟ مأيوس بشوى؟ ناله سر بدهى و از حركت تُوبه كنى و شكست را دليل بى ‏كارى و بى ‏عارى بگيرى؟! ♟ يا اين كه از شكست درس بياموزى و نقطه ‏هاى ضعف را از امروز كنترل كنى و راه نفوذ را از امروز ببندى و دوباره به طرح دعوت و صف و جبهه ‏بندى و قتال و درگيرى روى بياورى؟ ♟ اين تكليف مستمرّ توست و نمى ‏توانى يك لحظه آرام بمانى و نمى ‏توانى تكليف ‏ها را زير پا بگذارى و شكست، دليل پذيرفتن آن نيست. ♟در واقع كسى شكست خورده كه شكست را پذيرفته و يا اين كه فقط پيروزى عادى را هدف گرفته است. ♟اما كسى كه شكست را نپذيرفته و از آن درس گرفته و هدفش اين‏ نيست كه آدم ‏ها او را بپذيرند و با او باشند كه مى ‏خواهد آن‏ها امكان انتخاب را داشته باشند و در برابر دعوت باطل، دعوت حق را هم بشنوند و آخر ابوذر و يا ابوجهل شوند و از قوّه به فعليّت برسند،. ♟بر فرض همچون امام حسن اگر تمامى يارانش از او ببرند و خنجر در پايش بگذارند، با حلم سرخش از تخفيف هدف و سازش با دشمن و يا تحميل بر دوست، ايمن مى ‏شود و ياران جديد را با تصميم قديم مى ‏سازد كه در اين راه و با اين هدف ديگر شكستى نيست كه تو آموخته ‏اى چگونه در هر موقعيت موضع بگيرى و ذليل موقعيت ‏ها نشوى‏. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۵۷ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🌄 | 🔰 دنيا کارگاه ماست 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰یاران خسته ▫️حلم و بخشش مجتبى و صبر و استقامت حسين با توجه به وحدت هدف و نوع حكومت و اختلاف شرايط، معناى واقعى خود را نشان مى‏ دهند. ▫️ ياران مجتبى مهاجم نيستند كه خسته شده‏ اند و طلاهاى معاويه را هم ديده‏ اند. ▫️ اين است كه حسن و حسين هيچ‏كدام قيام نمى‏ كنند و در چنين زمانى با دست‏ هاى بريده نمى‏ جنگند! ▫️ بلکه به جمع‏ آورى ياران و تربیت مهره هایی مى‏ پردازند كه بتوانند با هدف آن‏ ها و نوع حكومتشان هماهنگ باشند. ▫️ هدفى بالاتر از پرستارى و پاسدارى آن هم در حوزه‏ اى به وسعت هستى و زمينه‏ اى به وسعت ملكوت خدا. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۰۰ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🌄 | 🔰 امام حسن (ع) سازشگر نيست؛ چون نه تخفيف داده و نه تسليم شده؛ چون ياورى ندارد، تحميل نمى ‏كند؛ مى ‏ايستد تا زمينه را فراهم نمايد. ❞ عین‌صاد 📚 جلد اول #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰امام حسن (ع) سازشگر نيست ▫️امام حسن (ع) سازشگر نيست؛ چون نه تخفيف داده و نه تسليم شده؛ چون ياورى ندارد، تحميل نمى‏ كند؛ مى‏ ايستد تا زمينه را فراهم نمايد. ▫️مبارزه‏ اى كه به خاطر خدا و بالاتر از عدالت و تكامل شكل گرفته، چگونه مى‏ تواند حتى در سطح مبارزه با استثمار و استعمار و استبداد بماند و چگونه مى‏ تواند تخفيف بدهد و تا سطح نان و مسكن تنزل كند؟ ▫️مبارزى كه تخفيف مى‏ دهد، مبارز نيست، كه سازشگر است. ▫️ واقعگرايى هم توجيه اين انحراف نيست كه اولين مسأله‏ ى انسان را نان و مسكن بدانيم، كه انسان خودآگاه اولين مسأله‏ اش، بودن و چگونه بودن و براى چه بودن است. ▫️هرگاه اين هدف به خاطر هر مصلحتى تنزل پيدا كرد، همان دم، مبارزه مرده است؛ چون سدى كه در برابر اين مقدار سيل مى‏ شكند و تخفيف مى‏ خواهد، در برابر سيلاب‏ هاى بى‏ امان آينده كارسازى ندارد، كه بند را آب مى‏دهد. ❛❛ عین‌صاد 📚  جلد اول | ص ۳۰۵ #⃣ 👤: @ad_einsad