eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
66.1هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 |🔰همچون امام حسن"علیه السلام"... ♟مهم نيست كه دشمن چه مهره‏ اى را بر سر كار مى ‏گذارد، شاهزاده را مى ‏آورد و يا غلام‏زاده ‏ى بى ‏اختيار را و يا مهره ‏ى وجيه الملّة و سابقه ‏دار را، مذهبى و يا بى ‏مذهب را، بى ‏ريش يا با ريش ‏را. ♟ تو بايد بدانى در برابر هر طرح احتمالى او، چه برنامه ‏ى قطعى را دنبال كنى و چگونه موضع بگيرى. ♟ بر فرض تو در موقعيت صفر و زير صفر قرار گرفتى و به طور كلى نيروهايت را از دست دادى چه بايد بكنى؟ مأيوس بشوى؟ ناله سر بدهى و از حركت تُوبه كنى و شكست را دليل بى ‏كارى و بى ‏عارى بگيرى؟! ♟ يا اين كه از شكست درس بياموزى و نقطه ‏هاى ضعف را از امروز كنترل كنى و راه نفوذ را از امروز ببندى و دوباره به طرح دعوت و صف و جبهه ‏بندى و قتال و درگيرى روى بياورى؟ ♟ اين تكليف مستمرّ توست و نمى ‏توانى يك لحظه آرام بمانى و نمى ‏توانى تكليف ‏ها را زير پا بگذارى و شكست، دليل پذيرفتن آن نيست. ♟در واقع كسى شكست خورده كه شكست را پذيرفته و يا اين كه فقط پيروزى عادى را هدف گرفته است. ♟اما كسى كه شكست را نپذيرفته و از آن درس گرفته و هدفش اين‏ نيست كه آدم ‏ها او را بپذيرند و با او باشند كه مى ‏خواهد آن‏ها امكان انتخاب را داشته باشند و در برابر دعوت باطل، دعوت حق را هم بشنوند و آخر ابوذر و يا ابوجهل شوند و از قوّه به فعليّت برسند،. ♟بر فرض همچون امام حسن اگر تمامى يارانش از او ببرند و خنجر در پايش بگذارند، با حلم سرخش از تخفيف هدف و سازش با دشمن و يا تحميل بر دوست، ايمن مى ‏شود و ياران جديد را با تصميم قديم مى ‏سازد كه در اين راه و با اين هدف ديگر شكستى نيست كه تو آموخته ‏اى چگونه در هر موقعيت موضع بگيرى و ذليل موقعيت ‏ها نشوى‏. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۵۷ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🌄 | 🔰 دنيا کارگاه ماست 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰یاران خسته ▫️حلم و بخشش مجتبى و صبر و استقامت حسين با توجه به وحدت هدف و نوع حكومت و اختلاف شرايط، معناى واقعى خود را نشان مى‏ دهند. ▫️ ياران مجتبى مهاجم نيستند كه خسته شده‏ اند و طلاهاى معاويه را هم ديده‏ اند. ▫️ اين است كه حسن و حسين هيچ‏كدام قيام نمى‏ كنند و در چنين زمانى با دست‏ هاى بريده نمى‏ جنگند! ▫️ بلکه به جمع‏ آورى ياران و تربیت مهره هایی مى‏ پردازند كه بتوانند با هدف آن‏ ها و نوع حكومتشان هماهنگ باشند. ▫️ هدفى بالاتر از پرستارى و پاسدارى آن هم در حوزه‏ اى به وسعت هستى و زمينه‏ اى به وسعت ملكوت خدا. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۰۰ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🌄 | 🔰 امام حسن (ع) سازشگر نيست؛ چون نه تخفيف داده و نه تسليم شده؛ چون ياورى ندارد، تحميل نمى ‏كند؛ مى ‏ايستد تا زمينه را فراهم نمايد. ❞ عین‌صاد 📚 جلد اول #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🌄 #عکس | 🔰 امام حسن (ع) سازشگر نيست؛ چون نه تخفيف داده و نه تسليم شده؛ چون ياورى ندارد، تحميل نمى ‏ك
📜 |🔰امام حسن (ع) سازشگر نيست ▫️امام حسن (ع) سازشگر نيست؛ چون نه تخفيف داده و نه تسليم شده؛ چون ياورى ندارد، تحميل نمى‏ كند؛ مى‏ ايستد تا زمينه را فراهم نمايد. ▫️مبارزه‏ اى كه به خاطر خدا و بالاتر از عدالت و تكامل شكل گرفته، چگونه مى‏ تواند حتى در سطح مبارزه با استثمار و استعمار و استبداد بماند و چگونه مى‏ تواند تخفيف بدهد و تا سطح نان و مسكن تنزل كند؟ ▫️مبارزى كه تخفيف مى‏ دهد، مبارز نيست، كه سازشگر است. ▫️ واقعگرايى هم توجيه اين انحراف نيست كه اولين مسأله‏ ى انسان را نان و مسكن بدانيم، كه انسان خودآگاه اولين مسأله‏ اش، بودن و چگونه بودن و براى چه بودن است. ▫️هرگاه اين هدف به خاطر هر مصلحتى تنزل پيدا كرد، همان دم، مبارزه مرده است؛ چون سدى كه در برابر اين مقدار سيل مى‏ شكند و تخفيف مى‏ خواهد، در برابر سيلاب‏ هاى بى‏ امان آينده كارسازى ندارد، كه بند را آب مى‏دهد. ❛❛ عین‌صاد 📚  جلد اول | ص ۳۰۵ #⃣ 👤: @ad_einsad
📜 |🔰جادوی جمع 🪄آدم‌ ها بر يكديگر تكيه مى‌ كنند و حتى پس‌ انداز نمى‌ خواهند. 🪄چون با وجود امكانات و با حضور امنيت، ذخيره، ضرورتى ندارد. در اين صورت، هركس حافظ همه است. 🪄 اگر در جمع ده نفرى ما، من از خودم و از ليوانم محافظت كنم، من و ليوانم يك محافظ خواهيم داشت؛ اما اگر همه به يكديگر توجه داشته باشيم، من و ليوانم ده محافظ خواهيم داشت و اين جادوى قدرت، مربوط به جمع هماهنگ و روابط منسجم و سازمان زنده و بيدار است. 🪄 آنچه اين هماهنگى و قدرت را مى‌ شكند، خودخواهى و تكروى است؛ ظلم و جفايى است كه ريشه در استغنا و كبر آدمى دارد، كه خيال مى‌ كند در جمع از دست مى‌ دهد و ضرر مى‌ كند. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۶ #⃣ 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰قتل حسین علیه السلام، کار مشکلی نیست! ▪️ عشق (شهوت) كه در دل من آمد، محبوبيت پيدا مى‌ كند و اين محبوبيت براى من توجيه مى‌ شود و وقتى برايم موجَّه و مزيَّن شد، ديگر حقّ خودم مى‌ دانم كه هر كارى را انجام دهم. اين زينت، كار سادۀ شيطان است، كه خود قسم ياد كرده:«لَأُزَيِّنَنَّ لَهُمْ‌» ▪️با اين توجه، آيا خيال مى‌ كنى قتل ابا عبداللّه كار مشكلى است‌؟ ▪️من شخصيتم را دوست دارم، عنوانم را دوست دارم، پرستيژم را دوست دارم، رفتارم را دوست دارم. ▪️اين نياز و احتياج، اگر مورد علاقۀ من شد و مزيّن هم شد، به اين نتيجه مى‌رسم كه بايد اين كار حتماً انجام شود. ▪️عقل، تجربه، توهّم، تخيّل، تفكّر، تأمّل، مشورت و قلب و شهوت تو، همه به يك نتيجه مى‌ رسند كه حسين را بكشى! ▪️ آيا خيال مى‌ كنيد بعد از اين انسان مى‌ ايستد يا براى كشتن او از هر وسيلۀ ممكن استفاده مى‌ كند؟! ▪️اين نكته كه آدم‌ هاى بدِ تاريخ يا آدم‌ هاى بدِ موجودِ امروز را، خيلى بد مى‌ بينيم و مى‌ گوييم خدا لعنتشان كند، به خاطر اين است كه خودمان را در آن فضاء و در آن محيط حس نمى‌ كنيم، در حالى كه هر كدام فرعونى هستيم، فقط مصرهاى ما كوچك و بزرگ شده است. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۴ #⃣ 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰دل های کور! 🖤 بعضى‌ ها مى‌ گويند: عبادت به جز خدمت خلق نيست، پس اديسون هم خدمت كرده است. خدمت يعنى چه‌؟ 🖤 وقتى آدميت آدمى را مسدود كردند، وقتى چشم او را كور كردند، اگر نور افكن هم برايش درست كرده باشند، آيا به او خدمت كرده‌ اند؟! 🖤 وقتى دلش را كور كردند، اگر برايش چراغ آماده كنند، خدمت است‌؟! 🖤 دنيايى كه چشم آدم‌ ها را از كاسه در آورده، دل آنها را وارونه كرده، ذهنيت آنها را بسته و كور كرده، حال اگر به آنها نان بدهد، آب بدهد، زندگى كامپيوترى بدهد و همه چيز را براى آنها همان طور كه مى‌ خواهند فراهم كند، آيا به آنها خدمت كرده است‌؟! چه كسى را فريب مى‌دهيد؟ در چه فضايى حرف مى‌زنيد؟ 🖤 خدمت به آدم اين نيست كه به او رفاه، امن و رهايى را بدهند، اگر اين سه آرمانِ انسانِ معاصرِ امروز را هم به او بدهند و براى او محقق سازند، تازه اين سه گام از اسلام پايين‌ تر است. 🖤 همۀ اين گام‌ ها و همۀ كارهايى كه اديسون‌ ها و دانشمندان كرده‌ اند، در حوزۀ رفاه است. همۀ كارهايى كه همۀ روانشناسان كرده‌ اند، در حوزۀ امن است و همۀ كارهايى كه هنوز هيچ كس راجع به رهايى و آزادگى انسان نكرده است در حوزه رهایی است. 🖤 آيا انسان مى‌ تواند با اين امكاناتِ امن، رفاه، رهايى، دل خوش باشد؟ ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۸ #⃣ ⭕️ جهت تهیه کتاب اخبات کلیک نمایید ⭕️ 🎧 نسخهٔ کتاب صوتی 👉🏻 📱نسخهٔ کتاب الکترونیکی 👉🏻 📖 نسخهٔ کتاب فیزیکی 👉🏻 👤: @ad_Einsad