eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
55.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
923 ویدیو
31 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🏞 بازیگرهای زيان‌کار ✍🏻 عین‌صاد ❞ اشكال كار ما اين است كه نقطۀ شروع خود را فراموش كرده‌ايم و به خاطر اينكه اَنگ و ماركى به ما نچسبد و يا از روشن‌فكرها عقب نيفتيم، چشم خود را مى‌بنديم و مثل بازيگرها به بازى مى‌نشينيم و از اين و آن تقليد مى‌كنيم. اينجاست كه مستحق اين خطاب خواهيم بود: «كُونُوا قِرَدَةً خاسِئِينَ‌»؛ كه بازيگرهاى زيان‌كارى خواهيم بود. 📚 | ص ۱۴۱ #️⃣ ‌ ▫️ @einsad
📜 ما وارث علی (ع) و فاطمه (س) هستیم! ◾️ شوخى نيست! علی علیه السلام را از بالاى دست ‏هاى بلند رسول صلوات الله علیه به زير كشيدند و حتى فاطمه سلام الله علیها را به خون نشاندند و درب خانه ‏اش را كه رسول باز گذاشته بود، هنگامى كه همه ‏ى درها را بسته بود، بستند و شكستند. ◾️ تمامى امكانات مالى او را از خمس و فدك و ارث، ربودند و تمامى دوستانش را درو كردند و تمامى دشمنانش را جلو انداختند. ◾️ حتّى زمينه ‏ى حكومت عادل او را با تبعيض و اشرافيت و بدعت، از ميان بردند و كردند آنچه كردند! ◾️ و ليكن با اين همه چه شد كه از زير پاى غاصبان تاريخ، تشيّع سبز سر برافراشت و تا امروز نبض زنده ‏ى اسلام در سينه ‏ى سرخ تشيع مى ‏تپد؟ ◾️ ما ديده ‏ايم كه آنان قدرت ها را چگونه از داخل بدست آورده ‏اند و قلعه ‏هاى بلند را از داخل فتح كرده ‏اند و باز ديده ‏ايم كه چگونه مكتب ‏هاى فكرى را با خناس ‏هاشان به وسوسه انداخته ‏اند. ◾️ ما ديده ‏ايم كه چگونه مردها را از پشت خنجر زده ‏اند و نامردها را بر خر مراد سوار كرده ‏اند. ◾️ ما با همين چشم ‏هاى كوچك خيانت ‏هاى بزرگ و انحراف ‏هاى بزرگ‏تر و فاتحه خوانى ‏هاى تاريخى را شاهد بوده ‏ايم. ◾️ ولى باز همين ما وارث تشيع سبزى‏ هستيم كه از حنجره ‏هاى سرخ پيامش را شنيده ‏ايم و همين ما وارث حيات و حماسه ‏اى هستيم كه در دل ما شعله مى ‏كشد و سردى قرن‏ها و طوفان هزاره ‏ها خاموشش نساخته است. ✍🏻 عین‌صاد 📚 | ص ۱۷۴ #️⃣ ▫️ @einsad
💌 تجربه‌های شما از آشنایی با (عین‌صاد) سلام اتفاقی چند بار تو استوری یکی از دوستان ، فیلم صحبت هاشون رو دیدم اما توجهی نکردم . بعد ها زمانی که یک داغ بزرگ دیدم و مادرم رو از دست دادم ، دایی ام تو گروه فامیلی مون کلیپ های استاد رو گذاشتن . یادم نیست اولین کلیپی که ازشون دیدم کدوم بود اما می‌دونم محو صحبت کردنشون شدم . من تا حدی زیادی با ادبیات اشنایم . بعد از شنیدن سخنرانی استاد جدای از مفهوم والا ، عاشق بیان شیرین ایشون شدم . و اینکه چه قدر گاهی درک جملاتشون سخته و چه دایره لغات گسترده ای دارند . این بیان شیوا خیلی برام جذاب بود . این جمله ی ایشون که « از هستی بزرگ تر باش » خیلی برام تکرار شد و من شروع کردم به بیشتر از ایشون دونستن. هم کانالشونو دنبال کردم هم کتاباشونو گرفتم هم مستندشونو دیدم . ‌ عشق به مرگ رو از ایشون یاد گرفتم اینکه آنقدر از تعلقات دنیایی جدا بشی که هیچ چیز انتهای مسیرت نباشه مگر رسیدن به خدا . من تغییر های بزرگی که تو زندگیم ، تو اعمالم ، تو نیاتم کردم رو واقعا بخش بسیار بسیار بزرگی شو به ایشون مدیونم استاد علی صفایی حایری و واقعا کلمه ی استاد برازنده ی ایشونه❤️ ✍🏻 ”F.a“ 🔺شما مخاطبین گرامی می‌توانید نحوه‌ی آشنایی با اندیشه "عین.صاد" و نیز تاثیری که این اندیشه در زندگی و حیات شما گذاشته را برای ما ارسال کنید تا برای عموم مخاطبین منتشر کنیم. 👇🏻👇🏻👇🏻 👤 : @ad_einsad | 🔗: عضویت کانال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 آه از توشه کم و راه طولانی 🎙 نجم الدین شریعتی 📌قسمت هشتم 🎧 📚 #️⃣ ▫️ @einsad | 📥: download
🌄 تا كسى قدر خود را نشناسد... ✍🏻 عین‌صاد ❞ تا كسى قدر خود را نشناسد و ثمره‌هاى وجود خود را نشناسد، نمى‌تواند با استثمار و ظلم بجنگد و نمى‌تواند دشمن خويش را بشناسد. 📚 | ص ۲۰۲ #️⃣ ▫️ @einsad
🌄 شخصيت انسان هنگامى مى‌شكند كه... ✍🏻 عین‌صاد ❞ شخصيت انسان هنگامى مى‌شكند كه انتخاب نداشته باشد؛ به او تحميل و تزريق و تهديد كرده باشند. 📚 | ص ۲۴۳ #️⃣ ▫️ @einsad
📜 شور رفتن ▫️ارزش تو همان چيزى است كه در تو اثر مى‌گذارد، ترا شاد مى‌كند و يا رنج مى‌دهد! ▫️ او مى‌بيند كه از آبگوشت بى‌چربى و صندلى اول و سخنران اول بودن و ماهى بيست هزار تومان داشتن، شاد شده و رنجيده، ولى مى‌بيند كه آبگوشت نيست، كه صندلى نيست، كه پول نيست، كه از اين‌ها فاصله دارد. ▫️ و اينجاست كه شور رفتن در او سبز مى‌شود. اين است كه احساس غربت او را فرا مى‌گيرد. ▫️ و اين است كه تنها مى‌شود و تنهايى و غربت و رفتن او را در خود مى‌گيرند و اين جاست كه اين وجود جارى شده و راه افتاده است. ▫️ و اين وجود جارى است كه ديگر اسير بازى‌ها و بازيچه‌ها نمى‌شود. اين وجود رونده به تمام نهادهاى راكد حركت مى‌دهد نه اين كه در پشت صندلى‌ها و در دست دنيا، خودش به ركود برسد. ▫️ مادام كه اين جريان در كسى شكل نگيرد تمام شناخت مكاتب و جهان‌بينى و ايدئولوژى و تفسير و نهج‌البلاغه مى‌شود بازيچه‌اى كه فقط براى نمايش دادن به كار مى‌رود؛ چون كسى كه بازيگرى را كنار نگذاشته هر چيزى در دست او بازيچه مى‌شود. ✍🏻 عین‌صاد 📚  | ص ۶۳ #️⃣ ▫️ @einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏞 آگاه به تمامیِ هستی ✍🏻 عین‌صاد ❞ آنچه باعث مى‌شود كه شيعه به مسأله‌ى امامت معتقد شود و اين نوع حكومت را مطرح كند، يک مسأله‌ى تاريخى و عاطفى نيست؛ كه با هدفِ رشد و جايگاه انسان در جهان، تو حاكمى مى‌خواهى كه به تمامى هستى آگاه باشد و از تمام كشش‌ها آزاد. و اين آگاهى و آزادى، معيارى را مطرح مى‌كند كه عصمت نام دارد. 📚 | ص ۳۵ #️⃣ ▫️ @einsad
📜 کارهای بی‌حساب ▫️آتش‌هاى بزرگ از يك شراره منشأ مى‌گيرد؛ ولى ما در جمع‌ها به اندازه يك شراره و يك دانه كبريت هم نيستيم. تا به حال چه روشنى‌اى ايجاد كرده‌ايم‌؟! ▫️درس ما بى‌حساب، بحث ما بى‌حساب، رفت‌وآمدهاى ما بى‌حساب و معاشرت‌هاى ما بى‌حساب است؛ بعد هم يك ذكرى مى‌گوييم و تمام مى‌شود! ▫️ هر بحثى به اين شكل كنيم، همه‌اش ضايع شده است، يا حداقل بى‌استفاده تلمبار مى‌شود. خيال مى‌كنيم يك ساعت كار كرده‌ايم! ▫️ درحالى‌كه يك ساعت غافل بوده‌ايم. اين است كه ذكر ما غفلت است: «أَنَا الْجاهِلُ في عِلْمي فَكَيْفَ لا أَكُونُ جَهُولًا في جَهْلي.» ما درآگاهى‌هايمان هم نمى‌دانستيم بايد چقدر عمل كنيم. ▫️اينكه مى‌گويند اگر بدون ولايت قدم برداريد، حتى طاعاتتان مقبول نيست، دليلش اين است كه درست است كار كرده‌ايم، اما نمى‌دانستيم كجا و چگونه بايد كار مى‌كرديم. ✍🏻 عین‌صاد 📚 | ص ۱۰۳ #️⃣ ▫️ @einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌄 فاطمه (س) الگوی کسانی است که... ✍🏻 عین‌صاد ❞ فاطمه، الگوى كسانى است كه بيش‌تر از خودشان هستند و بيش‌تر از رفاه و عدالت و تكامل را مى‌خواهند! 📚  | ص ۱۳۴ #️⃣ ▫️ @einsad
🏞 فرضاً تو با فاطمه باشی... ✍🏻 عین‌صاد ❞ فرضاً تو در كنار رسول باشى و يا همراه فاطمه، اين درست كه اينجا زمينه بهتر است ولى اين هم هست كه تكليف بيشترى از تو مى‌خواهند. اين زمينه‌ها مهم نيستند، وضعيتى كه تو مى‌گيرى و اطاعتى كه تو خواهى داشت، تو را بالا مى‌برد و يا پايين مى‌آورد. 📚 | ص ۱۶۳ #️⃣ ‌ ▫️ @einsad
📜 هدفِ شیرین ▫️كسى كه از هدفش بگذرد، همه چارچوب‌ها و مبانى‌اش به هم مى‌ريزد؛ زيرا مقاصد با مبانى ارتباط دارد. ▫️مبانى و مقاصد، نظام فكرى و نظام رفتارى و دادوستدها را تعيين مى‌كنند و تغيير و تحول در اين قسمت، همه چيز را متحول خواهد كرد. ▫️اگر هدف براى ما شيرين شد، سختى راه و ملامت همراه، برايمان سبك مى‌شود و ديگر رنجى نمى‌بريم. ▫️اگر مبانى محكم بود، اگر ما را دعوت كردند و دعوت را اجابت كرديم، خارِ مغيلان باعث نمى‌شود كه از راه برگرديم. ▫️قدرت و صلابت اولياى خدا در برخوردها از احاطه و از وعى آنها سرچشمه مى‌گيرد كه براى همه‌چيز حساب باز كرده، آماده هستند و در اين فكرند كه چگونه كسانى را كه در كنارشان هستند، بارور كنند و حتى در آخرين لحظه آنها را به حجت برسانند. ✍🏻 عین‌صاد 📚 | ص ۱۶۰ #️⃣ ▫️ @einsad
🌄 آنچه فاطمه می‌خواهد... ✍🏻 عین‌صاد ❞ فاطمه به حكومتى دل‏بسته، كه نه تنها پرستار، كه آموزگار باشد؛ و آن ‏هم نه آموزگار علم و سواد و دانش و صنعت؛ كه آموزگار تمامى دنياها و تمامى عوالمى كه انسانِ بزرگ در پيش دارد. 📚 | ص ۱۳۴ #️⃣ ▫️ @einsad
📜 شعرهای فاطمه
سلام‌الله‌علیها
۱ رنجی نیست، اگر زمین را از تو بگیرند. آسمان زیر پای توست. زمین رنجور است که از خورشید جدا شده و تمامی خانوارهای خاک رنجورند، که زمینشان، با خونابه‌ها، فقط بذر کینه‌اش را رویانیده است. زمینی که می‌توانست، سفره‌ی گسترده‌ی ضیافت خدا باشد، و از خاک آدم، بردارد... اکنون سینه‌ها را به یأس و کینه و چشم‌ها را به درد و خون، میهمان کرده است. زمین در روز نفرین تو، شب شد. و سنگینی غم‌های عظیم تو روزهای شاد را سیاهپوش کرد. در این سیاهی، جز بذر کینه از این زمین چه می‌روید. ما رنجورهای خاک، با خوراک خون و لباس ترس، چشم به راهیم. فرزندت را به خونخواهی یتیمان خاک بخوان تا با لباس نور و طهارت شمشیر، زمین یتیم را در پناه بگیرد. ✍🏻 عین‌صاد 📚 | ص ۱۹۳ #️⃣ ▫️ @einsad
🏞 فاطمه الگوی ما نیست! ✍🏻 عین‌صاد ❞ گفته بود فاطمه‌الگوى ما نيست، الگوى ما اوشين است! ... اگر اين زن‌هاى بزرگ كار و تلاش و علم و هنر، توانستند كه از محدوده‌ى خانه و پدر و مادر و هم‌وطن خود بيرون بيايند؛ و اگر توانستند كه به‌خاطر ديگران، از سينه و صورت و جان خود بگذرند؛ و اگر توانستند، نه به‌خاطر آزادى و عدالت و رفاه و تكامل و... كه به‌خاطر رشد انسان كارى بكنند، تازه مى‌توانند فاطمه را الگو بگيرند و در اين كاروان، مى‌توانند همراه او باشند. 📚 | ص۱۳۴ #️⃣ ▫️ @einsad
📜 تشیع سبز ▪️شوخى نيست؛ على را از بالاى دست‌هاى بلند رسول به زير كشيدند و حتى فاطمه را به خون نشاندند و درب خانه‌اش را كه رسول باز گذاشته بود، هنگامى كه همه‌ى درها را بسته بود، بستند و شكستند. ▪️ تمامى امكانات مالى او را از خمس و فدك و ارث، ربودند و تمامى دوستانش را درو كردند و تمامى دشمنانش را جلو دادند و حتّى زمينه‌ى حكومت عادل او را با تبعيض و اشرافيت و بدعت، از ميان بردند و كردند آنچه كردند ▪️و ليكن با اين همه چه شد كه از زير پاى غاصبان تاريخ، تشيّع سبز سر برافراشت و تا امروز نبض زنده‌ى اسلام در سينه‌ى سرخ تشيع مى‌تپد؟ ▪️ با اين كه آن همه خون از او نوشيدند و آن همه زندان از او پر كردند و آن همه جاسوس بر او گماشتند و آن همه اختلاف در ميانشان انداختند، اما هنوز همين همين‌ها پرچم اسلام محمد (ص) را بر دوش مى‌كشند و بدون وابستگى بر ساق‌هاى صلابت و استقامت خويش ايستاده‌اند. ▪️ما ديده‌ايم كه قدرتها را چگونه از داخل بدست آورده‌اند و قلعه‌هاى بلند را از داخل فتح كرده‌اند و باز ديده‌ايم كه چگونه مكتب‌هاى فكرى را با خناس‌هاشان به وسوسه انداخته‌اند. ▪️ما ديده‌ايم كه چگونه مردها را از پشت خنجر زده‌اند و نامردها را بر خر مراد سوار كرده‌اند. و باز ما با همين چشم‌هاى كوچك خيانت‌هاى بزرگ و انحراف‌هاى بزرگ‌تر و فاتحه خوانى‌هاى تاريخى را شاهد بوده‌ايم. ▪️ ولى باز همين ما، وارث تشيع سبزى هستيم كه از حنجره‌هاى سرخ پيامش را شنيده‌ايم و همين ما وارث حيات و حماسه‌اى هستيم كه در دل ما شعله مى‌كشد و سردى قرن‌ها و طوفان هزاره‌ها خاموشش نساخته است. ▪️سؤال من اين است كه آيا بدون آن جهاد مقاوم، چنين حياتى سرشار و چنين بينشى پربار تداوم مى‌يابد؟ ✍🏻 عین‌صاد 📚 | ص ۱۷۴ #️⃣ ▫️ @einsad
🏞 اشتیاقی به فاطمه نیست! ✍🏻 عین‌صاد ❞ آنجا كه عشق و محبتى نيست و آدم‌ها به هم مشتاق نيستند...ديگر اشتياقى به رسول (ص) باقى نمى‌ماند، ديگر رسول در فاطمه (س) محفوظ نمى‌ماند و نگهدارى نمى‌شود و ديگر اشتياقى به فاطمه (س) نيست. سيلى مى‌خورد، پهلويش شكسته مى‌شود و ديگر اشتياقى به على (ع) نيست! 📚 سلام‌الله‌علیها | ص ۹۰ #️⃣ ▫️ @einsad