eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
55.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
929 ویدیو
31 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 نسخهٔ با کیفیت
🏞 ایستاده در ایمان ✍🏻 عین‌صاد ❞ كسى كه دو بار متولّد نشود، به ملكوت خدا راهى ندارد. و پس از اين تولّد، بايد توليد كنى و زاد و ولد كنى كه تنها نمانى و در تنهايى هم مأنوس باشى. پسرم خدا را شاكر باش كه رهبر امروز كشور تو، از اين انس برخوردار است و از اين اَمن سرشار. و اين است كه براى مبارزه با همه‌ى اين‌هايى كه آتش مى‌كارند، ايستاده است و نه بر شرق و نه بر غرب و نه بر جهان سوم و حتّى نه بر ملّيت ايرانى، كه بر ايمان مردم و آن‌هم نه ايمان غرور، كه بر ايمان به خداى واحد قهّار متّكى است 📚 | ص ۱۷ #️⃣ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 حکومت ابدی ✍🏻 عین‌صاد ❞ امامت، طرح حكومتى كسانى است كه آدمى را در هستى، نه در جمع و در حوزه‏ى روابطِ مستمر، نه محدود به هفتاد سال برنامه‏ريزى مى‏كنند. 📚  | ص ۱۵۴ #️⃣ 📥: download | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 همه مسئولیم 🎙 عین‌صاد #️⃣ 📥: download 🔺 برشی از سخنرانی استاد علی صفایی حائری که در 📚 کتاب مدیریت و سازندگی گردآوری شده است. 🎯 خــرید جدیـــدترین اثر استاد علی صفایی حائری با ۲۰ درصـد تخفـــیف 🛒 برای ثبت سفارش وارد سایت انتشارات به آدرس زیر شوید: 📕 کتاب مدیریت و سازندگی 👉🏻 و یا به آی دی زیر پیام دهید: 🤳🏻 : @einsadshop_ad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 از دنیا بزرگ‌تر... ✍🏻 عین‌صاد ❞ دنيا و آخرت در بينش دينى با بينش عرفى تفاوت دارد. در بينش دينى نيّت و جهت، دنيا و آخرت را مشخص مى‌كند. نماز و عبادت و درس توحيد و تفسير و عمل جهاد و مبارزه، مى‌تواند به خاطر حرف‌ها و هوس‌ها و جلوه‌ها باشد؛ مى‌تواند دنيا و پست باشد و مى‌تواند كسب و كار و پاك كردن بينى كودك و آب دادن و نان آوردن، به خاطر دستور خدا و اداى و ظيفه باشد و از سطح غريزه و عادت‌هاى محدود، بالاتر آمده باشد و آخرت باشد. در واقع آدمى كه از دنيا بزرگ‌تر شده و از شهادت به غيب روى آورده و حجم گسترده و وسعت فارغ دنيا، براى او تنگ و محدود گرديده...هر كارش از دنيا بيرون رفته و حتى خواب و خوراك و معاشرت و روابط عادى و طبيعى او الهى و آخرتی است. ...دل‌هايى كه از دنيا بزرگ‌ترند، تمامى كارهاى عادى آن‌ها خريدار دارد. 📚  | ص ۲۲۱ #️⃣ 📥: download | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌄 با نشانه‌ها باش! ✍🏻 عین‌صاد ❞ آيه‌ها و بازگو كردن مستمر نشانه‌ها، آدمى را به خود و استمرار خود و وسعت عوالمى كه در پس و پيش دارد، واقف مى‏‌کند. 📚  | ص ۱۳۷ #️⃣ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 نسخهٔ با کیفیت
🌄 عمل‌های به‌بن‌بست رسیده ✍🏻 عین‌صاد ❞ اگر مى‌بينى كه با عمل به وظيفه آسوده نمى‌شوى، اين نشانه‌ى شرك‌هايى است كه پنهانى در دل تو خانه دارند و علامت بت‌هايى است كه تو را حركت داده‌اند و به بن‌بست رسانده‌اند. 📚 | ص ۱۱۳ #️⃣ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 معیار ازدواج ✍🏻 عین‌صاد ❞ آنچه آدمى را با روشنى همراه كند و از تاريكى بيرون بياورد، بيّنات است. و آنچه تجاوز او را، به تعادل باز گرداند، عزّت و استيلاى حقّ است. و آنچه كه عقلانيّت آدمى را در اين صحنه‌هاى تاريكى و تجاوز سرشار مى‌سازد، حكمت و حكومت پروردگار است. درباره‌ى بيّنات اين توضيح را بدهم كه دين، حتى اگر از توحيد و غيب و معاد برخوردار باشد و هيچ حكم و برنامه‌اى ديگر نداشته باشد. همين توحيد و معاد، براى نظام‌سازى و نظام‌مندى ذهن و قلب و عمل آدمى كافى است؛ چون توحيد، بر محرّك‌ها و انگيزه‌ها و بر اهداف و مقاصد و بر روابط و پيوندها، با خويش و اشياء و ديگران، اثر مى‌گذارد. همين توحيد، كافى است كه مرا روشن كند كه با چه كسى ازدواج كنم و از چه كسى ببرّم و براى كه مهربانى و يا خشم خويش را بگذارم. اين توحيد تا اين جا روشنگر است. 📚  | ص ۲۰۸ #️⃣ 📥: download | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌄 و امّا حج... ✍🏻 عین‌صاد ❞ حج «قصد البيت» و «اتيان البيت» است. حج آهنگ خانۀ خدا، خانۀ رسول خدا و خانه‌هايى است كه رفعت يافته‌اند و با اذن خدا به اين رفعت رسيده‌اند. و اين نكته با تأكيد مطرح مى شود كه هر چيزى راهى دارد و هر خانه‌اى دروازه‌اى دارد و خوبى در اين نيست كه از هر راهى قصد خانه كنى؛ كه ادب اطاعت و باب اطاعت هر دو مطرح است. بايد تسليم و طاعت و عبوديت باشد... خانۀ خدا از دروازۀ رسالت راه مى‌گيرد و مدينة الرسول و خانۀ رسول از اهل بيت رسول و از باب ولايت راه مى‌گيرد و حج از جهاد راه مى‌گيرد و جهاد از ولىّ و ولايت راه مى‌گيرد. 📚  جلد دوم | ص ۳۲۲ #️⃣ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 نسخهٔ با کیفیت
🏞 اسیر قدرتی اگر... ✍🏻 عین‌صاد ❞ اگر تو قدرت داشته باشى، بازوى قوى و امكان نيرومندى داشته باشى؛ ولى نتوانى آن را كنترل كنى، تو فقير هستى و عزيز نيستى كه ذلت و زبونى دارى و در دست قدرت، اسيرى. 📚 | ص ۵۲ #️⃣ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🌄 استعدادهای مرگ‌آور ✍🏻 عین‌صاد ❞ استعدادهاى بزرگ هنگامى كه راهى نمى‏يابند، همچون رودخانه‏هايى عظيم باتلاق مى‏سازند و مرگ مى‏آفرينند و فاجعه بار مى‏آورند. تراكم استعدادهاى رها و ولگرد، خيال‏ها و وسوسه‏ها و در نتيجه، تضعيف‏ها و ضعيف شدن‏ها و در نتيجه، امراض روانى و جنون را به دنبال مى‏آورند. فكرهاى ممتد و بى‏حاصل و بهت‏هاى بزرگ، علامت نيروهايى است كه رهبرى نشده و راه ياب نگرديده است. اين تراكم، به درون‏گرايى و وسوسه و خيال پرستى و ترس‏هاى هشت سر و گنگ و بچه‏گانه منتهى مى‏شود. 📚  | ص ۲۹۷ #️⃣ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 نسخهٔ با کیفیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 به‌اندازه، بَردار ✍🏻 عین‌صاد ❞ زهد اين است كه تو از محرك‌هاى غريزه و عادت كه محدود به تو هستند و در اين حوزه مى‌جوشند فراتر بيايى؛ تنها به خودت محدود نشوى... زهد اين است كه به اندازه توانت بكوشى و به اندازه نيازت بردارى. زهد كم كار كردن نيست، كم برداشتن است. زاهد از يهودى بيشتر مى‌كوشد و از درويش كمتر برمى‌دارد و همين است كه توسعه مى‌آورد و رشد صنعت و رشد عدالت را همساز مى‌نمايد. مادام كه تو در حصار خودت باشى، زياد به دست مى‌آورى؛ ولى جمع مى‌كنى و در كنار تو جمعى پريشان مى‌مانند. اگر از اين حصار آزاد شدى و از اين بند بيرون آمدى و به زهد و آزادى رسيدى، آن وقت، همه، در سفره‌ى نعمت و قدرت و ثروت و اعتبار و عزت تو، سهم خواهند يافت. 📚  | ص ۲۱۹ #️⃣ 📥: download | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🌄 اسلام‌ِ راکد، کفرِ متحرک ✍🏻 عین‌صاد ❞ آدمى كه به ماهى چند هزار تومان حقوق و يك زن و بچه و برو بيايى و احياناً يك عنوان روشن‏فكرى و چند جلسه سخنرانى قانع است، ديگر چه مى‏خواهد؟! اگر به اين حد قانع باشد، طبيعى است كه حركتى نكند، طبيعى‏ است كه در ركودش بگندد. اگر به طهارت آب پاك چشمه‏ها و اشك پاك ابرها هم كه باشد، مى‏گندد؛ كه گنديدن ضرورت است. كفر متحرك به اسلام مى‏رسد، ولى اسلام راكد، پدر بزرگِ كفر است.سلمان‏ها در حالى كه كافر بودند، حركتشان آنها را به رسول منتهى كرد و زبيرها در حالى كه با رسول بودند، ركودِشان آنها را به كفر پيوند زد. كفرى كه با حركت ما همراه باشد، وحشتى ندارد. وحشت آنجايى است كه با ركودها پيوند خورده باشيم. 📚 | ص ۱۲ #️⃣ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢دعوت به همکاری 📣 جذب نیرو در بخش رسانه انتشارات لیلة القدر برای کسب اطلاعات بیشتر به آی دی زیر پیام دهید 👇🏻 👤: @Ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 تربیت تلقینی ✍🏻 عین‌صاد ❞ هدف‌هاى بلند، روش‌هاى سخت‌تر و شكل عمل پيچيده‌ترى مى‌خواهند. نمى‌توان از اهداف چشم پوشيد. چون ساخت و بافت انسان و جهان، با برخوردهاى القايى و تربيت‌هاى تلقينى سازگار نيست؛ كه آزادى و خودآگاهى انسانى، زمينه‌سازى براى انتخاب و نشان دادن راه‌ها و فرصت انتخاب و حلم و مدارا مى‌خواهد. هيچ‌وقت نمى‌توان با حذف و ترور و برداشتن صورت مسئله، به حل مسئله رسيد وگرنه در خلقت و آفرينش هم، با اين روش و شكل عمل، هماهنگى مى‌شد و عقل بر جهل و رسول بر شيطان، يك‌سره و بدون معارض مسلط مى‌گرديد. هدف‌هاى بلند، غرامت مى‌خواهند كه سنخيت هم دارند و ضرورت‌هاى برخاسته از اهداف، زمينه‌سازى و آماده‌سازى مى‌خواهد. 📚 | ص ۲۴۷ #️⃣ 📥: download | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا