eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
63.1هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅كسى كه به روزمره‌گى‌ها مشغول شود... 🔶استاد علی صفایی حائری: اين كه ما نمى‌توانيم پيش بينى كنيم به خاطر اين است كه برخوردهاى ما با حوادثى است كه اهميت و ضرورت كمى دارند. به چيزهاى جزيى و كم اهميتى دل مشغوليم و كسى كه به روزمره‌گى‌ها مشغول شود طبيعى است كه نمى‌تواند برنامه‌ريزى كند و كسى كه برنامه‌ريزى ندارد معلوم است كه نمى‌تواند آينده را پيش بينى كند و نمى‌تواند براى پيش‌آمدها مكرى داشته باشد. و نمى‌تواند براى مكرهاى شيطان برخورد مناسبى را داشته باشد. 📚 روزگار ستمگر، صفحه 40 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
4_6010553555314803410.mp3
2.17M
2⃣ 🔶 استاد علی صفایی حائری راهی که انبیاء با سر رفته اند ما می خواهیم خزیده خزیده برویم و برسیم؟! 🌿 @einsad
✅دل ما، از تمامى هستى،بزرگ‌تر است. 🔶استاد علی صفایی حائری: تمامى زندگى‌ها و تمام آدم‌ها، از زن ومرد و محروم و بهره‌مند،با رنج‌هايى همراه هستند. داشتن و نداشتن، هر دو رنج است. داشتن، غصّه‌ى جدايى را دارد و نداشتن، تلخى محروميت و زخم تحقير و سرشارى و كامروايى هم، رنج پوچى را دارد و درد بى‌دردى؛ كه دل آدم، از دنيا بزرگ‌تر است. دل ما، از تمامى هستى،بزرگ‌تر است. 📚 نامه های بلوغ، صفحه 85 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
4_6010553555314803408.mp3
1.28M
3⃣ 🔶 استاد علی صفایی حائری دنیا دنیای روابط است؛ وقتی تو فساد را رواج دادی ابتلا آن به بچه های تو هم می رسد و این عین عدالت خداست... 🌿 @einsad
✅ انچه عشق به امام می نامیم عشق نیست سرگرمی است 🔶استاد علی صفایی حائری: عشق از نياز بر مى‌آيد. اما كدام نياز؟ راحت‌تر بگويم: عشق، خود نياز است، اما نياز به تبديل شدن و به اين‌گونه از بن‌بست رهيدن، از خود خلاص شدن و به معشوقى كه بالاترش يافته‌اى پيوستن و با او ماندن؛ چون هنگامى كه بودن تو، ماندن است و ماندن تو، مرگ است و گند است، بايد اين بودن، از بن‌بست ماندن نجات بگيرد. بايد در راهى بيفتد و جهتى بيابد. اين نياز، عشق است و عشق از اين نياز برخاسته. و اين عاشق است كه به راحتى مى‌تواند خودش را بدهد، كه خودِ برترى را به دست آورده است. مى‌تواند فنا شود، كه وسعت بزرگ‌ترين را شناخته است؛ وسعتى كه وجودش در آنجا حصار است و ديوار است و قلعه است و فرو ريختنش، بيشتر شدن است و بزرگ‌تر شدن است و باقى ماندن است و از بن‌بست رهيدن و ادامه يافتن. آنچه ما با نام عشق امام، با آن مأنوس شده‌ايم و به آن دل بسته‌ايم، عشق نيست و اين نيازِ ادامه يافتن و حركت كردن نيست، كه نياز به سرگرم شدن و تنوع داشتن است. آنچه ما در برابر امام داريم هنوز تا اين عشق فاصله دارد. ما از امام نه خودش و نه خودمان، كه خانه و زندگى را مى‌خواهيم و از او به جاى مغازه و بيل و كلنگ استفاده مى‌كنيم. ما بيشترها را فداى كم‌ترها كرده‌ايم. و اين است كه عشق نيست، بازى است. 📚 تو مي آيي (ويرايش جديد)‌، صفحه 86 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری: در محبت يا گفت و گو، حدّ نگه دار، تا آنجا كه هنوز به جمله‌هايى از تو مشتاق هستند، خاموشى تو شيرين است. دلزدگى، حتى از محبت، نفرت انگيز است.به همان اندازه‌اى محبت و اقبال داشته باش كه طرف تو نياز دارد، نه به اندازه‌اى كه تو دارى. هنگام راحتى و انس، در دل بهار زندگى، از پاييز هم يادى بكن. اين توجه، تعلق و دلبستگى را ضعيف مى‌كند و تو را آماده مى‌سازد و براى حوادث، مصونيّت مى‌بخشد. در لحظه‌هاى خوشى و شادى،براى ديگران هم سهمى بگذار و اگر مزاحم تو شدند سخت گير نباش، كه گذشت از خوشى‌ها، تو را به خوبى‌ها مى‌رساند. ١ 📚 روابط متکامل زن ومرد ص ۲۲ @einsad
✅انس، چگونه در اين وحشت‌آباد شكل مى‌گيرد؟ 🔶استاد علی صفایی حائری: انس، چگونه در اين وحشت‌آباد شكل مى‌گيرد؟ انس، از شناخت و احساس محبّت و از شناخت و احساس زيبايى و جمال ، ريشه مى‌گيرد. شناخت محبّت و زيبايى، انس و در نتيجه خوشنودى و سرور و ابتهاج را به دنبال مى‌آورد. بعضى‌ها كه در آتش درد و رنج و يا ظلم و ستم و خون و جنگ سوخته‌اند، ديگر در اين هستى دردآلود، خداى زيباى مهربانى را باور نمى‌كنند. هستى را با اين همه نظام و قانونمندى، كه علم و صنعت از آن بهره‌مند شده‌اند، از صاحب و حاكم، از حكيم رحيم، خالى مى‌دانند. و در اين خلوت مرگ آلوده، خود را فريب مى‌دهند و رنج زندگى پوچ و بن‌بست را با غفلت و بى‌خبرى و يا لذّت‌هاى زودگذر توجيه مى‌كنند و مثل حباب بر روى موج‌هاى حادثه، لحظه‌اى باد مى‌كنند و سپس مى‌ميرند و مى‌شكنند. 📚 نامه های بلوغ، صفحه 101 🌿 @einsad
📣 سخنرانی‌های استاد علی صفایی حائری را می‌توانید از لینک زیر دانلود کنید: 📎 http://www.zahra-media.ir/دانلود-سخنرانی-های-زیبای-استاد-علی-صفا/ 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
4_6014745842827657911.mp3
793.8K
4⃣ 🔶 استاد علی صفایی حائری انکسار باعث تقرب است... 🌿 @einsad
📚 #معرفی_کتاب مسئولیت و سازندگی 👇 تهیه کننده معرفی کتاب: استاد عزیز الله حیدری(از شاگردان استاد صفایی) 🌿 @einsad
📚 مسئولیت و سازندگی مؤلف: استاد علی صفایی حائری 🔹در گیر و دار روزهای اختناق قبل از انقلاب و هنگامی‌ که گرایشات دینی با تلاش اندیشمندان اسلامی، اوج می‌گرفت و همه در تکاپوی شناخت وظیفه و انجام مسئولیت‌ها بودند، نطفه این کتاب شکل گرفت. عده‌ای با پیوند با علما و مساجد راه را جستجو می‌کردند و عده‌ای در شور و هیجان‌ها به گروه‌ها و تفکرات مارکسیستی و مسلحانه روی آورده و به انحراف کشیده می‌شدند. 🔸استاد می‌گوید با مسئولیت و سازندگی شروع کرده است. مسئولیت در برابر جهل و جنگ و فقر و مسئولیت بر اساس تفکر و جهان‌بینی اصیل که بنیانی محکم را بنا می‌نهد و از شعار و تلقین و تقلید جدا می‌شود. 🔹فصل‌های جلد اول ضمن روشن نمودن مبانی مسئولیت به اساسی‌ترین وظیفه یعنی گام‌های سازندگی خویش می‌پردازد و در عناوین آزادی و آموزش و یادآوری که بیانی نو از همان تزکیه و تعلیم و تذکر است، قدم‌به‌قدم راه به سازندگی خویش می‌گشاید و در جلد دوم کتاب با کشف نه روحیه از قرآن، راه تربیت و سازندگی دیگران را نشان می‌دهد. 🔸این کتاب زوایایی نهان از روحیه‌های متنوع آدم‌ها را نشان داده و از همه بالاتر نمونه‌های عملی را که برخورد نموده و به تغییر نهایی در شخصیت رسیده، عرضه می‌کند. روحیه‌هایی چون پوچ و خسته و دل‌زده، دنیازده و لیز، مأیوس و رنج‌دیده ، منافق و دو رو، و... . آن‌ها که عطش جهاد اکبر و راه‌های خودسازی و دیگر سازی را بر اساس رهنمود مکتب و نمونه‌های کاربردی می‌خواهند، بخوانند. 🔹لازم به ذکر است که این کتاب حاوی مباحث عمیق و مبتکرانه چون انسان‌شناسی، سفرهای انسان، روش علمی تدبر می‌باشد که فقط دیدار با کتاب گویای هدف است و لاغیر. 🌿 @einsad
4_6014745842827657909.mp3
876.2K
5⃣ 🔶 استاد علی صفایی حائری محدودیت های ما باعث محرومیت های ماست... 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری: زندگى، درگيرى‌ها و سختى‌ها و برخوردهايى دارد. وسوسه‌ها و تحريك‌ها هم هستند. در برخوردها، غرور خود و غرور همسرت را حاكم نگير. هر دو به حكومت خدا تن بدهيد و كلام او را دنبال كنيد. تأمين نيازهاى عاطفى و جنسى و روانى، آشنايى مى‌خواهد. مقدار توجه و هنگام توجه و تعريف و تمجيد و يا گلايه و شكايت، هر كدام حدّ و حدودى دارد. در اين زمينه‌ها مشورت و تجربه كارساز است. اگر مى‌بينى كه يك روش حاصل نمى‌دهد، تكرار نكن و سماجت نكن. يك دنده راه نرو، كه شرائط‌، سرعت‌ها و حتى توقف‌ها را مى‌طلبند. 📚 روابط متکامل زن و مرد، صفحه 24 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅دل آدمى،بزرگ‌تر از اين زندگى است... 🔶استاد علی صفایی حائری: دل آدمى،بزرگ‌تر از اين زندگى است. و اين، راز تنهايى اوست. او چيزى بيش‌تر از تنوع و عصيان را مى‌خواهد. او محتاج تحرّك است و حركت،با محدوديت سازگار نيست، كه محدوديت‌ها، عامل محروميت و تنهايى ماست. آخر، چگونه مى‌توان هم‌زبان با شيطان، عصيان را راه چاره شناخت‌؟ در جهان قانونمند، عصيان و درگيرى، جز عذاب و رنج چه خواهد داشت‌؟بر فرض عصيان كنم و اسيد را لاجرعه سركشم، آيا دستگاه گوارش من تحمّل دارد و آيا وجود قانونمند من، در رنج و عذاب نمى‌نشيند؟ دنيا، قانونمند است و نمى‌توان بى‌گُدار به آب زد. دنيا، همه جايش راه نيست؛ يك راه مشخص و يك نظام حاكم دارد؛ كه غريزه در حيوانات و علم در انسان تا اندازه‌اى اين راه را شناخته است. و همين محدوديت غريزه و علم ، نياز به وحى و نبوت را مطرح نموده است؛ چون انسان چه در رابطه با فكر و عقل و غرايز و غضب و شهوتش و چه در رابطه با اشياء و چيزهايى كه مى‌خورد و مى‌پوشد و نگاه مى‌كند و دست مى گيرد و چه در رابطه با افراد، از همسر و پدر و مادر و فرزند گرفته تا آدم‌هاى دور و نزديك و چه در رابطه با ملّت‌هاى ديگر، محتاج وحى است و نياز به رسول دارد تا به او بياموزد، كه چگونه با خودش كار كند و با فكر و عقل و غرايزش برخورد نمايد. و چگونه با اشياء و زمين و آسمان و اطرافش، رابطه برقرار نمايد. و چگونه با آدم‌ها تماس بگيرد و با ملّت‌ها سياست بگذارد. 📚 نامه های بلوغ، صفحه 90 🌿 @einsad
4_6014745842827657910.mp3
1.33M
6⃣ 🔶 استاد علی صفایی حائری لازمه ی وصال رحمت حق، رسیدن به است. 🌿 @einsad
39.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ چند سوال مهم❓ 🔸 علاءالدین اسکندری(شاگرد استاد صفایی) 🌿 @einsad
✅آنچه كه امروز مقام رهبرى بر آن تكيه دارد... 🔶استاد علی صفایی حائری: آنچه كه امروز مقام رهبرى بر آن تكيه دارد كه حكومت اسلامى، نه يك كلمه بيش و نه يك كلمه كم، با همين ديد توضيح مى‌يابد كه حكومت‌هاى موجود و سيستم‌هاى شناخته شده، در رابطۀ انسان و جامعه طرح شده‌اند، نه در رابطۀ انسان و هستى و انسان و نظام، آن هم انسانى مستمر و نظام مداوم. و اين است كه نمى‌توانند با اين طرح حكومتى، تركيب شوند و مونتاژ شوند. تو يا بايد انسان را در جامعه مطرح كنى، آن وقت به اسلام احتياج نيست تا چه رسد به تشيع، و يا انسان را در هستى مطرح كنى، آن وقت جز تشيع، اسلامى نيست و جز طرح حكومتىِ‌ شيعى، طرحى اسلامى وجود ندارد 📚 تو مي آيي (ويرايش جديد)‌، صفحه 77 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
4_6030680931705029460.mp3
1.02M
7⃣ 🔶 استاد علی صفایی حائری تفاوت عجب و کبر و غرور 🌿 @einsad