🔰 معجزه
🔷🔹ما هنگامى كه مى خواهيم با پاى خودمان اين همه راه برويم و با دست ضعيف خودمان مى خواهيم سنگهاى بزرگ را برداريم،
ناچار عقب مى نشينيم و كنار مى رويم و اگر جلو هم بتازيم، ضربه مىخوريم وخُرد مىشويم،
🔹اما هنگامى كه با دست حق و با نصر او و با فتح او همراهيم، ديگر ضعفى نيست.
🔷🔹 هنگامى كه ما در راه هستيم، ناچار از تمام هستى مدد مى گيريم و تمام هستى كمك ماست.
🔷 هيچ گاه ميان انسان و طبيعت و اللَّه مرز بسته نمى شود.
هنگامى كه انسان در راه بود،
از تمام اينها مدد مى گيرد.
و اين است كه نيرومند مى شود و ضعفى نمى بيند.
🔶🔸 با اين توضيح ديگر معجزه ها و كمك هاى الهى مسأله اى نيست،
كه انسان در راه، از تمام بهره ها استفاده مى كند.
🔶 آنها كه با قانون هاى حاكم بر هستى هماهنگ اند،
از تمام آنها بهره برمى دارند و معجزه ها به راحتى توضيح مى يابند.
🔶🔸 تمام طبيعت معجزهاى است كه با آن مأنوس شده ايم و تمام معجزه ها طبيعت هايى هستند كه با آن انس نداشتيم.
🔸معجزه، طبيعت نامأنوس است و طبيعت معجزهى مأنوس.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب عاشورا، صفحه ۳۶
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 تحمل ولایت علی علیه السلام
#ویژه_نشر_در_اینستاگرام
#عین_صاد
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 از امام چه بخواهیم؟
#وارثان_عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 از امام چه بخواهیم؟
🔷🔹 مسأله ى انتظار ما از حجت مسأله ى توسل را توضيح مى دهد.
🔹 اين درست كه ما آنها را شفيع و همراه طلب خود ساخته ايم و حتى نمك طعام و رنج فرزندان مان را با آنها در ميان مى گذاريم
🔹 و اين درست است كه ما جز از اينها نمى خواهيم
🔹 ولى درست ترين اين است كه از اينها جز خودشان را نخواهيم
و از آنهابراى رسيدن به بتها و عروسك هاى حقير و ناچيزمان استفاده نكنيم
🔹 و اينها را براى رسيدن به اين آرزوهاى كوچك زير پا نگذاريم
🔷🔹 تا آنجا كه با اشك و سوز بگوييم مهدى جان! آقا جان! اگر جواب مرا ندهى بر مى گردم ...
🔶🔸 راستى به كجا بر مى گرديم؟
به سوى چه كسى و در چه دنياى بزرگ و كوچكى.
🔸ما همه ى اين راهها را تجربه كرده ايم و از همه ى بن بستها زخم خورده ايم
تا به اينها روى آورديم.
🔸 حال چگونه با برآورده نشدن خواسته هاى كوچك مان و مستجاب نشدن دعاهاى ريزو درشتمان از اينها بر مى گرديم و با آنها قهر مى كنيم.
🔸 اگر ما به خاطر اين خواسته ها از اولياء خود بريديم و حتى در دلمان بر آنها خرده گرفتيم،
معلوم مى شود كه ما اين خواسته ها را از آنها ضرورى تر و مهمتر مى دانيم
و در هنگام تعارض، آنها را زير پا مى گذاريم، و بر آنها مى شوريم
🔸در حالى كه آنها آمده اند تا به من بياموزند كه چگونه با رنجها برخورد كنم و چگونه از نعمتها به غرور و تكاثر نرسم و چگونه در هر موقعيت، موضعگيرى مناسب داشته باشم
و از بدى ها خوب استفاده كنم و به كوثر دست بيابم.
🔸 چون داشتن امكانات و نعمتها مهم نيست، كه بهره بردارى مناسب و برخورد مهم است.
🔸 زاويه ى ديد و زاويه ى برخورد به من ظرفيت و ظرافت و كوثر و استمرار را مى بخشد.
🔸 من مى خواهم كه آنها براى من بت بسازند و يا بت هايم را تعمير كنند، در حالى كه آنها آمده اند تا مرا از بت پرستى برهانند و بت هايم را با دست خودم بشكنند.
🔸من از آنها نعمت مى خواهم و آنها براى من غنا و خير و استغناء را در نظر گرفته اند.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب وارثان عاشورا، صفحه ۴۱
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 رکود کمتر از عقب گرد نیست ...
#عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 زندگی صحنه پیکارهاست.
◾️▪️ انسان آگاه، انسانى كه هستى را شناخته
و نقش انسان را شناخته
و جهت حركت هستى و انسان را شناخته،
به اين عقيده مى رسد كه :
▪️ در اين كاروان متحرك هستى، ركود كمتر از عقبگرد نيست
و عقبگرد جز «تنهايى» نيست.
و «تنهايى»، در كوير هستى، جز مرگ نيست.
▪️ و به اين عقيده مى رسد كه انسان بايد بارور گردد
و شكل خود را انتخاب كند و جهت بگيرد و در درون او و در جامعه ى او، جز حق حاكمى نماند.
▪️ به دنبال آن شناخت و اين عقيده، آن جا كه مى بيند طاغوتى به سركشى برخاسته و طاغوتى خلق را به بند كشيده و استعدادها را راكد گذاشته تا از آنها بهره بستاند، در آن جا آرام نمى نشيند.
▪️ براى گسترش حكومت حق در درون انسان و در جامعه ى او كوشش مى كند و براى اين درگيرى، به نيازها مى انديشد و براى تأمين آنها تلاش مى نمايد
.
◾️▪️ حسين (ع)، انسانى آگاه، انسانى معتقد، انسانى راه رفته است.
▪️او با طاغوتى روبروست كه خلق را براى خود مى خواهد و آنها را پل خويش مى شمارد و از آنها بيشترين بهره ها را طلبكار است.
▪️ و براى اين بهره بردارى، آنها را به رذالت كشانده،
شخصيت شان را شكسته،
با سرگرمى ها تخديرشان كرده است.
▪️ حسين (ع)، اين انسان آگاه، اين آگاه آزاد و اين آزاد مسئول، براى اين آزادى و آن حكومت، مبارزه اش را شروع مى كند.
📝 استاد علی صفایی حائری(رحمه الله)
📚 کتاب عاشورا، صفحه ۴۵
#عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 چگونه ما باید به مهمانی حوادث برویم؟
#ویژه_نشر_در_اینستاگرام
#عین_صاد
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 با او مرگ، استمرار و فتح است.
#وارثان_عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 با او مرگ، استمرار و فتح است.
🔷🔹 معلى بن خنيس به امام صادق عليه السلام مى گويد:
كاش كار به دست شما مى رسيد و ما به فراخى مى رسيديم.
🔹حضرت مى فرمايد: در اين صورت جز رنج روز و بيدارى شب نبود
و هيچ ظلمى، مظلومى را در راحت نگاه نداشته جز اين ظلم بر ما كه كار را بر ما راحت نموده است.
🔹 اين انتظار امن و رفاه و دستيابى به آرمانها همان آفتى را به دنبال مى آورد كه آن دوست رنج كشيده به آن مبتلا شده كه اگر در كنار معصوم، به آن آرمانها دست نيابد، متزلزل خواهد شد
و عقب خواهد كشيد،
🔹در حالى كه از ما مى خواهند تا زمينه ى تحول و امكان انتخاب را فراهم كنيم. وصول نتيجه مربوط به اطاعت و اقبال ديگران است.
🔹كه چه بسا روى نياورند و يا سركشى نمايند.
از ولى خود ببرند و با پاى حجاج بيعت كنند تا مبادا امام زمان را نشناخته باشند و به مرگ جاهليت گرفتار شده باشند.
🔹 آنها كه در تنهايى و جمع در تربيت و سلوك و اخلاق و در رابطه با اشياء و افراد و ملت هاى ديگر نياز و اضطرار به خدا و رسول و حجت را احساس كرده اند،
مى توانند از جان و مال و راحت خود بگذرند
ولى نمى توانند از ولى دست بشويند،
كه بدون ولى زندگى محدود و كور است و با او مرگ، استمرار و فتح است.
🔹انا فتحنا لك فتحاً مبينا
📝 استاد علی صفایی حائری (رحمه الله)
📚 کتاب وارثان عاشورا،صفحه ۴۴
#وارثان_عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 داستان خون
#عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 داستان خون
🔶🔸 از اين حركت مَوْتوُر،
و از اين داستان خون
تا به حال تحليل هايى شده است.
🔸 تحليل هايى نه چندان نزديك و همدم،
بل در برابر و مخالف با هم.
🔸شهادت، شفاعت،
امر به معروف،
جلوگيرى از ظلم،
انقلاب و تشكيل حكومت.
🔸 و اين تعجب ندارد؛
كه اين داستان كوتاه،
اما به بزرگى تاريخ،
يك بعد ندارد
و يك جهت ندارد.
🔸 و اين است كه هر كس،
آن را به گونه اى مى بيند.
🔸 اين داستان،
همچون دشت نيست
كه نشسته تا آخرش را بينى
و كرانه هايش را در آغوش نگاهت بنشانى.
🔶🔸 اين داستان، داستان كوه است،
آن هم كوهى به عظمت تاريخ.
🔸 و اين است كه هر چقدر بالاتر بروى،
بيشتر مى بينى،
🔸در حالى كه بيش از يك بعدش را نديده اى.
🔸 و آن دم كه بر قله اش عروج كنى،
تازه خودت را فراموش مى نمايى
و تحليل هايت را از دست مى گذارى.
🔸 مگر آن كه از دور تحليلش كنى
و از سايه اش اندازهاش را بگيرى
و با فشارش، تا امروز و با ادامه اش،
در نسل ها تقديرش كنى
و از نشانه ها و علامت ها تخمينش بزنى.
🔸 دورهاى نزديك
و بزرگهاى فشرده را اين گونه مى توان فهميد.
📝 استاد علی صفایی حائری(رحمه الله)
📚 کتاب عاشورا، صفحه ۵۱
#عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 بلا و اندازه انسان
#ویژه_نشر_در_اینستاگرام
#عین_صاد
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 انتظار حجت
#وارثان_عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 انتظار حجت
🔷🔹 ما به اندازه ى انتظارى كه از ولى داريم،
بايد براى او آماده شويم
و زمينه سازى كنيم.
🔹 اگر من ضرورت ولايت را احساس كرده ام و حجت را براى تمامى زمين و تمامى آدمهايى مى خواهم
كه سر در لاك هفتاد سال رفاهشان دارند و به يك دامپرورى مدرن و فارغ
فكر مى كنند
🔹 ناچار بايد اين ضرورت را به همه ى اينها منتقل كنم
و بايد براى اين رهبرى بزرگ مهره هاى كار آمد را بسازم
🔹 و با حلم و ظرفيت و ظرافت و با زاويه ى ديد و زاويه ى برخورد به كوثر و بهره بردارى و خير كثير برسانم.
🔹 هدفهاى بزرگ را نمى شود با گشاد بازى به سامان كرد و ناچار تو كه در سياست و اخلاق و حقوق و اقتصاد، مبانى و اهداف ديگر و شكل كار و روش كار مشخص دارى،
نمى توانى بدون اين تربيت و اين تولد و توليد لحظه اى را بگذرانى
🔹 كه بايد تمامى كارهاى پراكنده ى تو به دور اين محور بچرخد
و به يارگيرى و نصرت و جاسازى و جايگزينى آنها منتهى شود.
🔹 چون يارانى كه در جايگاه خود ننشسته باشند كار آمد نيستند
و ياران كار آمدى كه جايگزينى نداشته باشند، كمرشكن هستند
🔹 و همين است كه بايد حساب خط دوم را و صفّ دوم را از همين اول داشت و زاييد و روييد و دوباره روييد.
🔹 هر نوع رشد و توسعه ى اقتصادى اجتماعى از فرهنگى برخاسته و به فرهنگى مى انجامد
و اين تحول فرهنگى چه در فرهنگ دينى و يا غير دينى، محتاج طرح و مديريت و مهره هاى كارآمد و جايگزينى و جاسازى آنهاست.
🔹 و اين كار سنگين كسانى است كه انتظار حجت را دارند و آدمى را با قدر و استمرار و روابطش در نظر گرفته اند و براى اين همه در اين مجموعه برنامه ريزى كرده اند.
📝 استاد علی صفایی حائری(رحمه الله)
📚 کتاب وارثان عاشورا، صفحه ۴۹
#وارثان_عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 مصیبت فقدان حسین علیه السلام
#عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 مصیبت فقدان حسین علیه السلام
◾️▪️ قطعاً وجود امام،
براى دين پرثمرتر
و براى يزيد خطرناكتر است.
▪️ اين درست كه مرگ او مجاهد مى سازد،
اما بايد ديد زندگانى او،
هم بيشتر و هم بهتر سازندگى ندارد؟
▪️ صِرف اين كه كسى جانشين او هست و خداوند ديگرى را معين كرده،
از بزرگى مصيبت نمى كاهد.
▪️ آن جايى كه مرگ عالِم شكافى مىآورد كه چيزى آن را پر نمى كند، معلوم است كه مرگ امام و فقدان رهبر چه گرفتارى ها مى آورد.
▪️مرگ عالم، جانشين ندارد؛
«اذا ماتَ الْعالِمُ ثُلِمَ فِى الْاسْلامِ ثُلْمَةٌ لايَسُدُّها شَىءٌ».
▪️ وجود امام، جگر گوشه ى رسول، نور چشم فاطمه (س) و ادامه ى على (ع) براى يزيد و دستگاه اموى آن قدر خطرناك و ضرر آميز بود
كه يزيد با تمام وجودش براى نابودى او كوشش ها كرد
و تا خونش را نريخت آرام ننشست.
▪️ ما بايد آگاه باشيم كه نفوذ پيشوايان و شخصيت اجتماعى آنها در يك سطح نبوده،
حتى درجات آنها در يك سطح نيست.
▪️ ما مى بينيم، آن جا كه عظمت و نفوذ و شخصيت على (ع) براى پنج سال، شب و روز، سپاه او را به بيابانها مى كشد و در برابر معاويه به پا مى دارد و معاويه ى تدارك ديده را به فرار نزديك مى كند،
▪️در همان وقت شخصيت امام حسن (ع) در برابر معاويه كارى از پيش نمى برد و حتى سپاه آماده ى نخيله از گِرد او متفرق مى شوند و خنجر در پايش مى گذارند.
▪️ اين پراكندگى، دليل نبودِ سياست و لياقت نيست؛
كه على (ع) در چشم ها جايى را گرفته كه امام حسن (ع) آن جايگاه را ندارد و او در دلها به عظمتى رسيده كه هنوز ديگران به آن نرسيده اند.
▪️ و اين است كه شخصيت حسين (ع) را پيشواى ديگرى پر نمى كند.
▪️ بوسه هاى رسول (ص) بر چهره ى حسين (ع) نقش دارد
و جاى پاى حسين (ع) بر دوش رسول (ص)، چشم ها و حافظه ها را با خود گواه دارد.
▪️ مصيبت فقدان حسين (ع)، اين نور بزرگ و اين خون خدا، بزرگتر از آن است كه ما مى فهميم.
◾️▪️ جايى كه از دل سنگ، خون عبيط، خون تازه مى چكد
و تمام هستى مصيبت مى گيرد،
چه مى توان گفت،
جز همان كه گفته اند:
▪️ «لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزيَّةُ
وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصِيبَةُ».
📝 استاد علی صفایی حائری(رحمه الله)
📚کتاب عاشورا، صفحه ۵۵
#عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 دست های آلوده ی ما
#ویژه_نشر_در_اینستاگرام
#عین_صاد
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 آثار بلاء
#وارثان_عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 آثار بلاء
🔶🔸 بلاء، نقطه هاى ضعف و اسارت را نشان مى دهد.
🔸 بلاء، بت ها و تعلق ها را مى شكند.
🔸 چون شهود مى كنى كه بت ها شكستنى هستند
و مى بينى كه پناه گاه هاى تو را مى سوزانند
و بر تو آوار مى شوند.
🔸 بلاء، دل را مى شكند و به اخبات و انخفاض مى رساند
كه در لغت مخبت به زمين پايين و فرو افتاده مى گويند،
زمينى كه آب بر آن سوار مى شود و سركشى و ارتفاع ندارد.
🔸 اين خاصيت هاى سه گانه و غير از اين ها باعث مى شود كه تو بر بلاء شاكر باشى،
نه جزع كنى و نه صبور باشى
كه طلب و شكر برخوردهاى مناسب ترى هستند.
▪️ «اللهم لك الحمد حمد الشاكرين لك على مصابهم».
🔸 و همين است كه امام سجاد عليه السلام مى خواهد تا شكرش بر محروميت ها بيشتر و وافرتر باشد
از شكرش بردارايى ها.
▪️«اللهم اجعل شكرى
لك على ما زويت عنى
اوفر من شكرى اياك على ما خولتنى».
🔸 اگر با اين ديد همراه باشيم
تمامى رنج ها و گرفتارى هاى زمان انتظار،
نعمت ها و عنايت هايى مى شوند
كه شكر و طلب را سزاوار هستند نه صبر و جزع را.
🔸 بلاء عامل تمحيص است.
آدم ها و حالت ها را غربال مى كند
و از يكديگر جدا مى سازد.
🔸 غربال كفر از ايمان، و كافر از مؤمن و غربال حالت ها و ذلت ها و عزت ها و تعلق و فراغت و توجه و غفلت.
📝 استاد علی صفایی حائری(رحمه الله)
📚 کتاب وارثان عاشورا، صفحه62
#وارثان_عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 مرگی را انتخاب کنیم که آبستن زندگی باشد.
#عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 مرگی را انتخاب کنیم که آبستن زندگی باشد
🔻حسين (ع) نمى تواند سازشگر باشد، نمى تواند حاشيه نشين دستگاه اموى باشد، نمى تواند شاهد استثمار خلق
و ركود استعدادها باشد
🔻و چون حسين (ع) نمى تواند بيعت كند ...
كه بيعت سايه اى ندارد
و نتيجه اى جز خفه كشى نمى آورد.
🔻 مى گويند: تو بيعت كن، آن هم بر آنچه ابن زياد مى گويد
و ابن زياد همان را مى گويد كه به مسلم گفت
و همان كارى را مى كند كه با مسلم كرد.
🔻حسين (ع)، حسينى كه نمى تواند سازشگر و بى تفاوت باشد
و نمى تواند بيعت كند، مى ماند با شهادت.
🔺و اوست كه مى گويد. آرام و قاطع مى گويد. آيا صدايش را مى شنوى؟
«مرگ بر هر كس نوشته شده و همچون گلوبند، گلوى انسان را در برگرفته است.»
🔺اكنون كه مرگ حتمى است،
بگذار مرگى را انتخاب كنيم
كه آبستن زندگى باشد
و سازندگى هايى بياورد و آگاهى هايى متولد كند و روح هايى را حركت دهد.
🔻بايد مرگى را انتخاب كنيم كه زندگى را بارور كند.
📝 استاد علی صفایی حائری(رحمه الله)
📚 کتاب عاشورا،صفحه ۷۷
#عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 محبت بی منت
#ویژه_نشر_در_اینستاگرام
#عین_صاد
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 ضرورت تمحیص
#وارثان_عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 حق و باطل.
🔷🔹 دو راه يا دو روش يا دو مقصد هست
و هر كدام از اين دو خواهانى دارد.
«حق و باطل و لكل اهل».
🔹 مى بينى كه چگونه از بلاء و ابتلاء امتى سخن مى گويد
كه جاهليت به آن بازگشته
و چگونه از آميزش ها و غربال ها و تحول ها مى گويد
🔹 و چگونه از راه و مركب هاى سركش و آرام مى گويد
و از حق و باطل و خواستاران اين دو.
🔹 براى غربال شدن و تمحيص كردن،
آزمايش و ابتلاء و امتحان ها مطرح مى شود
تا جايگاه ها مطابق اندازه ها باشد
و نفوذى ها و مغرورهاى جاهل به كنار مى روند
و سر كار خود گيرند.
🔶🔸 با عبادت، با عمل، با حرف، آدمها مشخص نمى شوند
و اندازههاشان نمودار نمى گردد،
آنچه نهفته ها را مشخص مى كند
و حالتها و آدمها را از يكديگر جدا مى سازد،
بلاء است
🔸 و اين بلاء،
صنعت خدا و كار اوست.
كه مى فرمايد:
«واصطنعتك لنفسى»
تو را براى خودم ساختم.
🔸 كسانى كه غرور علم و عشق و عمل گرفتارشان مى كند،
غربال بلاء و گرفتارى ها نجاتشان مى بخشد
و ضعف ها و كفرهاشان را و نهفته ها و نفوذى ها را مشخص مى سازد.
🔸 كه حسين عليه السلام فرمود:
«الناس عبيد الدنيا والدين
لعق على السنتهم يديرونه ما درّت معائشهم
فاذا محصوا بالبلاء قل الديانون».
🔸 آدمها آنجا كه با بلاء تمحيص مى شوند
دينداريشان مشخص مى گردد.
📝 استاد علی صفایی حائری(رحمه الله)
📚 کتاب وارثان عاشورا، صفحه ۶۸
#وارثان_عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad