eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
57.3هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1هزار ویدیو
36 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰عدل یا احسان؟! گاهى تو بچه را به پاى خودت مى‏ دوانى و توان او را در نظر نمى‏ گيرى و گاهى او را به‏اندازه‏ ى توانش راه مى‏ برى و با بى تفاوتى از او كار مى‏ كشى. گاهى با عشق و محبت و با لطافت و دقت در او انگيزه راه رفتن و عشق به قدم زدن و شوق دويدن ايجاد مى‏ كنى و با اين همه زيبايى او رامى‏ كشى و با او راه مى‏ روى. مدارا و مماشات، پا به پا رفتن و با نرمى و محبت او را به راه آوردن، چيزى بالاتر از عدل است. بعضى وقت‏ها تو براى رفع تكليف و قال خواباندن كسى را مهمان مى‏ كنى و برايش غذا مى‏ آورى و گاهى به خاطر محبت و ارادت و اشتياق و شيدايى مى‏ خواهى غذايى را فراهم كنى، اين دو اطعام يكسان نيستند و در شكل و روش و مقدار و كيفيت برابر نيستند. عدل به امن و استغنا نياز دارد؛ ولى احسان به عشق و شيدايى و محبت و لطافت! آن‏جا كه فرزند تو عيبى به هم مى‏ زند، با تمامى دقت سعى مى‏ كنى كه بدى‏ هايش را محاصره كنى و پنهان كنى و درمان كنى؛ ولى براى ديگرى زخمش را به همه نشان مى‏ دهى و بر آن نمك مى‏ پاشى و چركينش مى‏ سازى. تفاوت عدل و احسان در شكل عمل و روش و كيفيت و انگيزه‏ ها و زمينه سازى‏ ها برابر نيست و هر كس با هر قدر از خشونت و قاطعيت، در خويش مى‏ تواند اين تفاوت‏ ها را شاهد باشد و مى‏ تواند خود را محاسبه كند و نه تنها عمل، كه نفس و دل و نيت و انگيزه هايش را بررسى نمايد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۷۴ #⃣ 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰 دوستان خطرناک! خيال نكن هنگامى كه آخرين گام را برداشتى و به انقلاب رسيدى، كار تمام مى ‏شود! آنهايى كه تا ديروز با صداقت كار مى ‏كردند، همين كه چپاول اينها و دست ‏هاى خالى خود را مى ‏بينند گويى از خواب بيدار مى ‏شوند و به چپاول ‏هايى با دست‏هاى پاك و دست‏هاى باز مى ‏پردازند. ناپاكى ‏ها و فساد اينها خيلى بيشتر و عميق‏تر است كه خانگى هستند و مورد اعتماد! آنچه باعث مى ‏شود كه دزدى ‏ها و قاچاق بازى ‏ها زياد شود و حتى وجهه ى مذهبى پيدا كند و مقدس شود همين نكته است كه از پاك ‏هاى عقب افتاده الهام مى ‏گيرد. با اينها كه اعتقاد به قداست دزدى و ضرورت چپاول دارند نمى ‏توان با نصيحت و خدا و جهنم حرف زد كه به خاطر خدا چپاول مى ‏كنند و به خاطر بهشت با على مى ‏جنگند وفرق اسلام را مى ‏شكافند. دروغ اينها از صداقتشان مايه مى ‏گيرد و اين خطرناك است! اينها مغرور صداقت و نيت پاك خويش هستند و نمى ‏فهمند كه شيطان چگونه انسان را ذليل مى ‏كند و باطل ديگران باعث مى ‏شود كه تو از حق و حقيقت و صداقت و قداست خودت دست بردارى و به استناد چپاول ديگران و فساد ديگران، خودت را به شيطان بفروشى و قربة الى الله و به خاطر اين كه ديگران جايزه نگيرند، سر حسين را خودت به توبره بيندازى. با اين منطق كه اگر من نكنم ديگران مى ‏كنند، پس بگذار من قشنگ‏تر ببرم و با توجه و رو به قبله و با اسم خدا سر حجت خدا را ببرم و دست او را ببندم. راستى كه چقدر خطر در پيش است و چقدر آفت بر سر راه است‏. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۰ #⃣ 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | 🔰 از پاییز هم یادی کن 📌قسمت پنجم 🎧 📚 📣 جهت دانلود نسخه کامل 👈🏻 کلیک 👉🏻 نمایید. #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏞 | 🔰 مربی آگاه ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
📜📜 |🔰 مربی آگاه 🔹️ بهترين راه براى به كار انداختن فكر، طرح سؤال‏هايى حساب شده است. انسان در برابر سؤال‏ها مى‏خواهد جوابى بياورد و براى بدست آوردن جواب ناچار است كه فكر كند و دست و پا كند. و در نتيجه، فكر به جريان افتاده و حركت كرده است. 🔹️در صورتى كه سؤال‏ها حساب شده و دقيق باشند، فكر زودتر به شناخت‏ها و به عقيده و علاقه و به حركت و عمل منتهى مى‏گردد. 🔹️طرح سؤال براى حركت فكرى، راهى است كه پيامبران از آن‏جا رفته‏اند و قرآن از آن خبر مى‏دهد و مى‏بينيم سؤال‏هايى را كه تلنگرهاى محرك فكر هستند و در قرآن به كار گرفته شده‏اند. 🔹️مربى آگاه به جاى اين كه با سنگينى استدلال‏ها فكر را خسته و تنبل كند، با سؤال‏ها و راهنمايى‏ها فكر را آماده مى‏كند و حركت مى‏دهد و به مقصد مى‏رساند. 🔹️مربى آگاه آن نيست كه به جاى افراد فكر بكند و استدلال كند و بفهمد و ببيند. مربى آگاه كسى است كه چشم افراد را باز مى‏كند و پرده‏ها را كنار مى‏زند و فكر را حركت مى‏دهد تا افراد استدلال‏ها را بيابند و بفهمند و زيبايى‏ها را ببينند. در اين‏صورت استدلال‏ها مستقيماً دريافت شده‏اند و بدون سنگينى، در فكر هضم گرديده‏اند. و در ضمن شخصيت افراد و استقلال آن‏ها مجروح نگرديده است. ❛❛ عین‌صاد 📚 | ص ۸۸ #⃣ 👤: @ad_einsad
🔴 بسته ویژه امیرالمؤمنین علیه السلام 🔴 🎊 به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) ۱. امامت، طرح حکومتی شیعه [ زیر بنای اندیشه سیاسی شیعه] ۲. غدیر [معنا، زیر بنا، ضرورت و هدف ولایت] ۳. روش برداشت از نهج‌البلاغه [ضرورت آشنایی و شناخت نهج البلاغه ] 🔺 قیمت با ۳۰ درصد تخفیف؛ ۹۶,۶۰۰ تومان 🔺برای سفارش این بسته وارد لینک زیر شوید 👈🏻 کلیک نمایید 👉🏻 🔺یا به ادمین فروشگاه اینترنتی لیلة القدر پیام بدهید 👇🏻👇🏻👇🏻 👤: @einsadshop_ad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰 مذهب و قانون های ما ⚖ برتر بودن مذهب از زمان به اين معناست كه مذهب از سرچشمه ‏اى جريان مى ‏گيرد كه بر تمام هستى احاطه دارد و تمام قانون ‏هاى آن را يك جا مى ‏شناسد. ⚖ و چون اين قانون ‏هاى حاكم بر هستى، ثابت و بيرون از زمان هستند ناچار قانون ‏هايى كه هماهنگ با اين قانون ‏ها شناخته مى ‏شود برتر از زمان است و با مرور زمان عوض نمى ‏شود. ⚖ هنگامى كه من بر تمام خاصيت ‏ها و ضررهاى شراب و يا گوشت خوك و يا پرتقال آگاهى دارم و تمام آن را مى ‏شناسم و تمام آثار آن را در زمان ‏ها و لحظه ‏ها و حالت ‏هاى گوناگون مى ‏دانم و با اين ديد، قانون مى ‏گذارم. ⚖ مادام كه موضوع قانون عوض نشده، قانون عوض نمى ‏شود و معنا ندارد كه مرور زمان آن را عوض كند. ⚖ زمان، قانون ‏هايى را مى ‏شكند كه از علم محدود سرچشمه مى ‏گيرد؛ چون ناچار اين علم گسترده مى ‏شود و ناچار آن قانون ‏ها دگرگون مى ‏گردد. ⚖ برتر بودن مذهب از علم و فكر و زمان، به ايستايى و محافظه كارى نمى‏انجامد، بلکه از آن جا كه با پيشرفت علم و فكر و مرور زمان، چهره ‏ى آن روشن ‏تر و مشخص ‏تر مى ‏شود، مذهب اصيل به فكر كردن و پيشرفت علم كمك مى‏كند. ⚖ آن مذهبى محافظه كار مى ‏شود كه از حدس ‏ها و تخمين ‏هاى يك عده تاريخ نگار انباشته شده و با هوس ‏هاى آن‏ها جمع آورى گرديده است. ⚖ برتر بودن مذهب اصيل، همان رهبرى كردن و زمينه دادن و جهت دادن آن به فكر و علم و تكنيك است. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۶۶ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🏞 | 🔰 در متن تاريكى ‏ها جايى براى شروع و روشنايى هست. ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰در متن تاريكى ‏ها جايى براى شروع و روشنايى هست. 🔹 مايى كه خود را حامل اسلام مى ‏دانيم، مايى كه خود را محبّ ولىّ مى ‏دانيم، مايى كه از عشق خدا و رسول خدا سرشار شده ‏ايم، نمى ‏توانيم بنشينيم و ببينيم كه همه چيز بر باد مى ‏رود. نمى ‏توانيم ناظر از دست رفتن آخرين ‏ها باشيم. 🔹 اميرالمؤمنين در يكى از نامه ‏هاشان مى ‏فرمايند كه من ديدم اگر از همه هم كه ببرّم از دين كه نبريده ‏ام! از اسلام كه نمى ‏توانم فاصله بگيرم! پس براى اين اسلام بايد كارى كرد. 🔹 يكى از دوستان مى ‏گفت: من دارم مى ‏روم، آخرين پايگاه ‏هاى ما هم دارد گرفته مى ‏شود، چه و چه مى ‏شود. من به هيچ يك از اين پيش ‏بينى ‏ها اعتقادى ندارم. 🔹 ما معتقديم كه در متن تاريكى ‏ها جايى براى شروع و روشنايى هست و حتى خود تاريكى ‏ها زمينه ‏سازِ كار و روشنايى ‏هاست. عرضم اين است كه تو اگر حرفى از دين دارى و سهمى از محبّت خدا و اولياى خدا، نمى ‏توانى بنشينى و بگذرى. بايد توليد كنى، بايد قدم بردارى، بايد بدون چشم داشت، بدون مزد و سپاس قدم بردارى‏. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۱۳ #⃣ 👤: @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰 از خدا طلبکارم! ▫️من كه براى خودم به ذنبى معتقد نيستم؛ چون مى ‏بينم هم نماز خوانده ‏ام و هم روزه‏ گرفته ‏ام و هم و هم، ديگر خدا چه چيزى را به من ببخشد و چه غفرانى را براى من داشته باشد؟! ▫️من از خدا طلبكار هم هستم ديگر چه جاى عذر خواهى است؟! ▫️اما اگر بدانم هر چه جز او مرا حركت داده و هر چه جز او مرا خوشحال كرده و يا رنج داده خسارت من و زيان من و ذنب من و گناه من است، آن موقع ديگر تمام گناه‏ها را، غيبت و تهمت و زنا و لواط، حساب نمى ‏كنم، كه اين ذنب ‏ها و جرم ‏ها و اين جورها و خيانت ‏ها و بى ‏وفايى ‏ها را هم در نظر مى ‏آورم. ▫️و اين است كه مى ‏دانم آنها كه دلشان سرشار از هزار كينه و بغض و هزار ترس و ضعف و هزار حسد و حرص و هزار غفلت و ظلم است، با تمام حركت ‏ها به جايى نمى ‏رسند. ▫️وجود آلوده و كثافت ‏زده بر فرض بهترين عطرها را بر خود بپاشد چه بهره ‏اى خواهد برد؟ ▫️با اين ديد، پس از شناخت گناه و پس از درك نقش گناه و مزاحمتش، حتى با وجود عطرها و لطف ‏ها و بخشش ‏ها، اول نياز تو مى ‏شود غفران و بخشش. و اين است كه آرام ندارى‏. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۲ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🏞 | 🔰 به یاری حسین علیه السلام ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰 به یاری حسين عليه السلام 🔸در طول تاريخ كسان زيادى به يارى حسين برخاستند و جريان توّابين را رقم زدند، اما اگر خون اين‏ها در زمان مناسب و جاى مناسب مى ‏جوشيد، چه بسا نصف همين جمعيت براى تحوّل كافى بود. 🔸قطره ‏هاى بنزين در جايگاه خود، كارساز هستند و خروارها در فضاى آزاد، بى ‏حاصل. آدمى گرفتار حجم عمل مى ‏شود و به قناعت و غرور مى ‏رسد، اما اگر عمل را با توان خويش، عمل را با عاملان ديگر و عمل را با عمل ‏هاى عاشقانه و مطلوب خود بسنجد، از توهّم مى ‏رهد و به تلاش و كوشش بيشتر مى ‏رسد و از استكثار خير و استقلال شرّ مى ‏رهد. 🔸 آلودگى ‏ها گاهى از شبهات است و گاهى از شهوات. شبهات را بيّنات و قدر و استمرار و ارتباط هاى عظيم انسان كنترل مى ‏كنند. اما شهوات را بايد با عشقى بزرگ‏تر و يا تأمين مناسب و يا اشتغال كامل و يا فراموشى و بركنارى از صحنه ‏هاى تحريك كننده و يا ذكر و يادآورى از كسانى كه مؤثر و محترم و دل‏نشين هستند، كنترل نمود و چه بسا كه در كورانِ شهوات بايد از تمامى اين مجموعه بهره گرفت و سيلاب بنيان كن را مهار كرد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۲۳ #⃣ 👤: @ad_einsad
📜 |🔰به اندازه رنجمان کافریم! 🍂كسى كه هدايت خدا را نخواست و اين همه ذكر و يادآورى و شكست و تجربه را نديد، به چه هدايتى روى مى ‏آورد؟ 🍂كسى كه اين هدايت را نخواست ناچار از تمامى دنيا رنج مى ‏برد كه او از دنيا طالب لذت است و به دنبال ميوه ‏ى رؤياهايى است كه هيچ ‏وقت سبز نمى ‏شوند و پا نمى ‏گيرند. 🍂 اين كفر به انسان و قدر او و نقش او، درگيرى ‏ها مى ‏آفريند، كه ساخت انسان و ساخت دنيا با اين غرورها، هماهنگ نيست و تنوع وسرگرمى را و لذت و عيش و نوش را نمى ‏پرورد، كه در اوج لذت ‏ها خود آگاهى تو و فكر تو رنج فردا را دارد و ترس جدايى را و عذاب و رنج از دست دادن را. 🍂تنها كسى مى ‏تواند رنج ‏ها و دردهاى دنيا را تبديل كند و از آنها ذكر و درس بسازد و حتى با رنج ‏ها راه برود كه رفعت ذكر و وسعت صدرى دارد و مى ‏داند كه در كجاست و بايد چگونه حركت كند. براى او، ديگر درگيرى نيست كه هدف او با ساخت او، با ساخت دنيا هماهنگ است. 🍂اين حيرت و ضيق و اين عذاب و انحراف و زيغ، آثار قطعى كفر هستند. 🍂 ما مى ‏توانيم از مقدار حيرت و دلتنگى و از مقدار درد و رنجمان و عذابمان به مقدار كفرمان برسيم كه ما به اندازه ‏ى رنجمان كافريم و به اندازه ی كفرمان در عذابيم. 🍂 بايد كفر و ايمان را از علامت ‏هايش شناخت. ❛❛ عین‌صاد 📚  جلد اول| ص ۲۸۱ #⃣ 👤: @ad_Einsad