eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
61.9هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
38 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🌄 | 🔰 زیاد شدن انسان و رشد انسان؛ یعنی همین جهت دادن به خویشتن و رهبری کردن خويش.... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 🔗 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی دنبال کنید. 👉🏻 ╭✤ @Einsad ✤╮
📜 |🔰زیاد شدن انسان و رشد انسان؛ یعنی همین جهت دادن به خویشتن و رهبری کردن خويش.... 🔹ما مكتبى را مى‏ خواهيم كه بالاتر از تكامل بهره بياورد و راه هم نشان بدهد و به تلقين و رياضت و شعار اكتفا نكند. 🔹استعدادهاى تكامل يافته، تازه، راه و جهت مى‏خواهند ... راهى نه به بن‏بست نشسته و جهتى نه پست‏ تر و يا برابر، بل برتر و عالى ‏تر. 🔹 ما مكتبى را مى‏ خواهيم كه انسان را زياد كند، نه فقط علم و عقل و ثروت و ... او را؛ انسان را زياد كند تا او بتواند به استعدادهاى تكامل يافته‏ اش جهت بدهد و آن ‏ها را رهبرى كند؛ كه زياد شدن انسان و رشد انسان؛ يعنى همين جهت دادن به خويشتن و رهبرى كردن خويش. 🔹 و همين است كه بلال‏ ها و ابوذرهاى تاريخ، با درك اين ملاك ‏ها و رسيدن به اين آرمان ‏ها زندگى و مرگ و جامعه و حكومت خويش را نقد مى ‏زدند و حتى به عدالت و فتوحات و غنايم عمر هم قانع نمى ‏شدند، كه عمر هدف عظيم حكومتى اسلام را تا سر حد رفاه و استعمار و فتوحات، تنزل داده و آن را مسخ كرده بود؛ و جامعه ‏ى انسانى را در حد يك دامپرورى بزرگ و مرفه درآورده بود. ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ 🔗 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی دنبال کنید. 👉🏻 ╭✤ @Einsad ✤╮
📜 |🔰لذت یا حرکت؟ 🛤 درد و رنج، به آدمى نشان مى ‏دهند كه براى لذت و امن و رفاه نيامده، كه اين ‏ها با ساخت دنيا و بافت انسان هماهنگ نيست. 🛤 آدمى با اين تركيب، نقش خود را مى‏ فهمد و با اين نقش و اسم، خود را علامت مى ‏گذارد و با اسم «الله» حركت آغاز مى‏ كند و زندگى و مرگ خود را و دوستى و دشمنى خود را سازمان مى ‏دهد. 🛤علم و بينش به خوبى و زيبايى و انس و همراهى و احاطه ‏ى حق، عشق را مى‏ سازد و عشق تحول و عمل را و تمرين مستمر و حركت مداوم را. 🛤و باز اين بلاى خداست كه آدمى را به عجز مى‏ رساند، ولى از يأس مى‏ رهاند. 🛤 عجز، خود مركب سير آدمى است و راه آن‏جا آغاز مى‏شود كه آدمى تمام مى ‏شود. 🛤در واقع، اين آدمى است كه انتخاب مى ‏كند، يا لذت را و يا امن را و عدالت را و يا رشد را و حركت مستمر را. 🛤 با اين انتخاب در قلمروى جهانى هماهنگ و قانونمند و هدف‏دار است كه نياز به وحى مطرح مى‏ شود و عقل و قلب و حس و غريزه ‏ى آدمى، كفاف نمى‏دهد به مستى او. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۳۱ #⃣ ╭✤ @Einsad ✤╮
🔹این سوالات بخشی از مسائلی است که مرحوم استاد صفایی حائری در کتاب های ولایت و امامت خود به آنها پرداخته‌اند. این بسته شامل کتاب های: ۱. وارثان عاشورا ۲. عاشورا ۳. غدیر ۴. تو می آیی ۵. روزهای فاطمه ۶. خورشید در خاک نشسته ۷. امامت، طرح حکومتی شیعه 🔺
قیمت بدون تخفیف بسته:  ۳۶۴,۰۰۰ تومان 
🔻قیمت با تخفیف این بسته: ۲۸۴,۳۰۰ تومان 🚚 ارسال این بسته رایگان می باشد. 🛒 برای سفارش به einsad.ir مراجعه کنید . و یا به آی دی زیر پیام دهید 👇🏻 👤 : @einsadshop_ad | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/3108569256Cc792f9ea32
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰 ما مقصریم! 👥 چه چيزى در تو آمده كه فرزند تو از آن بيگانه است؟ 👥 اين بصيرت را چه كسى بايد منتقل مى ‏كرد؟ 👥 اگر من از خط انتقال مى ‏گويم براى اين است كه اين احساس بيگانگى را مى ‏بينم. 👥 ما مى ‏بينيم نسلى كه بعد از ما آمده، با آن چيزى كه ما ديروز آن را بديهى مى ‏دانستيم، كاملًا فاصله دارد. 👥 مؤمن است. معتقد است. متوجه است. دلسوز است، ولى مترهايش كاملًا متفاوت شده است. 👥 چرا؟! چه چيزى را بايد تحصيل مى ‏كرديم كه نكرديم؟ چه چيزى را بايد تبليغ مى ‏كرديم كه نكرديم؟ و چگونه بايد تبليغ مى ‏كرديم؟ 👥 دغدغه من اين است كه ما اين خط انتقال معرفت را پاسدارى نكرده ‏ايم. 👥 خط مى ‏گويم و نه نقطه! 👥 منظورم از خط مجموعه ‏اى از كارها و فعاليت ‏هايى است كه بايد انجام مى ‏شده و نشده است. 👥 آن‏ها كه بچه ‏هاشان بزرگ شده ‏اند، بلكه بچه‏هايى را كه در دامن ديگران بزرگ شده ‏اند ولى با يك جهت و هدفى با ما پيوند خورده ‏اند، آدم مى ‏بيند اين‏ها با دنياى ما فاصله دارند. 👥 اگر اين فاصله هست، آيا ما مقصر نبوده ‏ايم؟ آيا اداى امانت كرده ‏ايم؟ 👥 آن كارى را كه بايد انجام مى ‏داديم و آن زمينه ‏هايى را كه بايد فراهم مى ‏كرديم، فرصت ‏هايى را كه بايد پيش مى ‏آورديم تا اين نسل، انگيزه، ارتباط، وعى، برداشت و تفقه جديدى از دين داشته باشد، آيا اين كار را كرده ‏ايم؟ ما مقصّر بوده‏ايم يا نه؟ ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۵ #⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
🌄 | 🔰 مسئوليت هنگامى مفهوم پيدا مى ‏كند كه در هستى خدايى و حكمتى و شعورى باشد. در هستى احمق، ديگر مسئوليتى نيست... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
📜 |🔰مسئوليت هنگامى مفهوم پيدا مى ‏كند كه در هستى خدايى و حكمتى و شعورى باشد. در هستى احمق، ديگر مسئوليتى نيست... 🔸آن‏ها كه شناخت ‏ها و عقيده ‏ها را از دست داده ‏اند و باز هم آدم ‏هاى‏ خوب و مسئولى باقى مانده ‏اند توجيهى جز عادت و يا حماقت براى خوبى ‏ها و مسئوليت‏شان نيست. 🔸مسئوليت رابطه ‏ى مستقيمى با شناخت ‏ها و با شناخت حكمت و شعور در هستى دارد. مسئوليت هنگامى مفهوم پيدا مى ‏كند كه در هستى خدايى و حكمتى و شعورى باشد. در هستىِ لش و احمق، ديگر مسئوليتى نيست. 🔸 در اين هستىِ ابله، خوبى و بدى برابر مى ‏شوند و معيارى براى خوبى و بدى باقى نمى ‏ماند. 🔸آن‏جا كه بصر نيست چه خوبى چه زشتى! ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۴ #⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
📜 |🔰بارهای سنگین 🪨 براى حركت كسانى كه مى ‏خواهند به حياتى دست پيدا كنند و مى ‏خواهند ركودشان را كنار بگذارند و حركتشان را شروع كنند و پيش برانند و در اين حركت به حياتى برسند تنها شناخت كافى نيست. 🪨 شناخت تا به طلب تبديل نشود، اثر نمى ‏گذارد و تا تبديل به احساس و طلب نشود تأثير نمى ‏گذارد. 🪨 مادامى كه اين طلب، شكل جديدترى پيدا نكند و با ورزيدگى ما همراه نشود، باز نتيجه ‏اى نمى ‏دهد. 🪨 اين است كه ما يك چيزهايى را دوست داريم و مى ‏خواهيم بارى را بلند كنيم، ولى توانش را نداريم و تمرينش را نكرده ‏ايم، در نتيجه، مى ‏مانيم. 🪨 اگر داده ‏هاى حق را در مسير به جريان نينداخته باشيم، آن داده ها را از ما مى ‏گيرد. 🪨 اين پس گرفتن، نه از بُخل است و نه از تنگ چشمى و نه از انتقام و كينه، بلكه محبت است به كسانى كه بار را نگذاشتند و زير بار نفس نفس زدند. 🪨 ايستادن، شده بارشان، زندگى، شده بارشان، دوستى و دشمنى ‏ها و رفت و آمدهاشان، وَبارشان شده است. 🪨 اینها همه و همه، بارهاى سنگين است. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۲۸ #⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
🏞 | 🔰 منافق، به دنبال منافع ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
📜 |🔰 منافق، به دنبال منافع 🔹آدمى كه خود را يافت، هدف را مى ‏يابد و ميان خود و هدف، صراط مستقيم را مى ‏يابد. 🔹 نفاق دامن‏گير او نمى ‏شود، كه منافق خود باخته است و به ‏دنبال منافعى است كه لحظه به لحظه جابه‏جا مى ‏شوند و همين است كه منافق، بى‏شكل است؛ مُذَبْذَب است؛ به شكل ظرفى است كه در آن قرار مى ‏گيرد. 🔹 و همين سودپرستى و بى‏شكلى، به محروميّت و دستاويز اين و آن شدن مى ‏انجامد. همين بى ‏هويتى، به بدعت، به رأى، به قياس و استحسان، به وابستگى و تعلّق تاريخى و جغرافيايى مى ‏انجامد؛ كه اسير زمان و مكان مى ‏شود و تحمّل استناد و همراهى دليل را ندارد. 🔹 در حالى ‏كه آدمى با نارسايى علم و تجربه و عقل و فلسفه و قلب و عرفان خود، به وحى گره مى ‏خورد و با استناد بر آن و اعتماد به آن راه مى ‏افتد. 🔹و در واقع، اين ميوه‏ى عقلانيّت انسان است كه با وسعت روابط و نارسايى امكانات علمى و عقلى و قلبى، به وحى گره بخورد و از آزادى، آزاد شود و به عبوديّت ‏روى بياورد و در هر كار، به نيّت و سنّت و اهميت توجّه داشته باشد، كه حقيقت عبوديّت، اين است. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۰۴ #⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
💢دعوت به همکاری 📣 جذب نیرو در بخش رسانه انتشارات لیلة القدر 📌 مسلط به نرم افزارهای فتوشاپ و ادوب آدیشن و پریمیر... برای کسب اطلاعات بیشتر به شماره آی دی زیر پیام دهید 👇🏻 👤: @Ad_einsad
📜 |🔰 آزادی از غریزه 🌱 در يك مرحله، تو كارها را با غريزه انجام مى ‏دهى و يا انجام نمى ‏دهى. 🌱 اما در هنگام بلوغ، آدمى به نظارت و حساب‏ رسى و به سنجش و تعقّل روى مى ‏آورد. 🌱 در اين مرحله، مجموعه ‏ى كارها و حالت ‏ها را محاكمه مى ‏كند و ديگر هيچ كدام از اين كارها و حال‏ ها را طبيعى نمى ‏داند. 🌱 از خود مى ‏پرسد چرا خوشحال شدم؟ چرا ناراحت شدم؟ چقدر بايد خوشحالى يا ناراحتى مى ‏كردم؟ پس چرا بيش‏ تر يا كم‏ تر؟ 🌱 با اين محاكمه ‏هاست كه آدم، آدم مى ‏شود تا به ‏حال نيروهايى در تو فعاليت داشته ‏اند. 🌱 با حواس، با احساسات، با تخيّل و با تفكّر كار مى ‏كردى. و چيزهاى جديدى را كشف مى ‏كردى و مجهولات خودت را، از معلوماتى كه داشتى، بيرون مى ‏آوردى‏. ولى هنگام بلوغ، تو به نظارت و حساب‏ رسى جديدى مى‏ رسى. 🌱 اگر چيزى را بخواهى و اگر محيط و عادات و فكر تو، برايت راه ‏هايى را نشان بدهند؛ حالا تو مى ‏توانى هم خواسته و مطلوب خود را و هم اين راه ‏ها را بررسى كنى و انتخاب كنى. 🌱 بررسى اهداف و راه ‏ها و روش ‏ها، با انتخاب تو همراه مى ‏شود. 🌱 نيروى سنجش تو نيروى تعقّل تو، باعث‏ مى ‏شود كه از زير بار عادت ‏ها و علاقه ‏ها و غريزه ‏ها آزاد شوى و باعث مى ‏شود كه بتوانى انتخاب كنى. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۵۹ #⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
🌄 | 🔰 ما برای او هستيم و او جهت ما و هدف ما و بازگشت ماست... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
📜 |🔰 ما برای او هستيم و او جهت ما و هدف ما و بازگشت ماست... 🔸 بايد سرمايه ‏ها را به جريان انداخت و گرنه احتكار است و بايد در راه حق و در راه درست به كار انداخت و گرنه اسراف است و زيان. 🔸و اين همان درس كوتاه و پر مغز قرآن است كه مى ‏گويد:«انّا للَّهِ و انّا الَيْهِ راجِعُونَ.» زير بناى مسئوليت همين دارايى است؛ هر چند بعضى آگاهى را زير بنا گرفته ‏اند و مقدار مسئوليت را با آن سنجيده ‏اند. اين دارايى بسيار وسيع‏تر از آگاهى است. 🔸 كسى كه مى ‏توانسته آگاه باشد و آگاه نشده مسئول است كه: هَلّا تَعَلَّمْتَ. از او مى ‏پرسند كه چرا آگاه نشده ‏اى؟ اما از او نمى ‏پرسند كه چرا توان نداشته ‏اى و دارا نبوده ‏اى؟ مى ‏پرسند كه چرا استعدادها را به جريان نينداخته ‏اى؟ اما نمى ‏پرسند كه چرا استعداد نداشته ‏اى؟ «لتُسْئَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعيمِ.»داده ‏ها و نعمت ‏ها مسئوليت دارد. 🔸 ما براى خدا هستيم. از آنِ او هستيم. از آنِ او. نه براى هوس ‏ها و حرف ‏ها و جلوه ‏ها ... ما براى او هستيم و اين است كه به سوى او باز مى‏گرديم و داده ‏ها را در راه او مى ‏ريزيم. ما براى او هستيم و او جهت حركت ما و هدف ما و بازگشت ماست. 🔸 هركس كه داراست؛ داراى نعمتى، ثروتى، قدرتى، همتى، فكرى و انديشه ‏اى، داراى قلمى، قدمى، درمى ... هر كس كه داراست مسئول است كه آنچه كه داشته كجا خرج كرده و براى چه مصرف كرده و به سوى كه بازگردانيده است. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۸ #⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
🌄 | 🔰 دارایی مسئوليت آور است ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
📜 |🔰 دارایی مسئوليت آور است 🔹 ما براى خدا هستيم. از آنِ او هستيم. از آنِ او. نه براى هوس ‏ها و حرف ‏ها و جلوه ‏ها ... ما براى او هستيم و اين است كه به سوى او باز مى ‏گرديم و داده ‏ها را در راه او مى ‏ريزيم. 🔹 ما براى او هستيم و او جهت حركت ما و هدف ما و بازگشت ماست.هركس كه داراست؛ داراى نعمتى، ثروتى، قدرتى، همتى، فكرى و انديشه ‏اى، داراى قلمى، قدمى، درمى ... 🔹هر كس كه داراست مسئول است كه آنچه كه داشته كجا خرج كرده و براى چه مصرف كرده و به سوى كه بازگردانيده است. داده ‏ها بازدهى مى ‏خواهند.سرمايه ‏ها بايد سود بياورند. 🔹 آنچه از اوست بايد براى او باشد.مسئوليت بر اساس اين پايه ‏ها استوار است. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۸ #⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
📜 |🔰نقد دینی 🌌 انسان و جامعه و جهان، يك واقعيت خارجى دارد؛ مثل درخت كه مى ‏رويد و رشد مى ‏كند. 🌌 دين با واقعيت انسان و جامعه و جهان كار مى ‏كند و درختى را مى ‏نشاند و در زمينه ‏ى مناسب و ريشه ‏هاى محكم، باغبانى مى ‏كند و به فلاح و رويش مى ‏رساند. 🌌 اين داستان كه برخورد دينى با اين واقعيت ‏هاست، چنین داستانی بر علوم و معارف انسانى تكيه ندارد. 🌌 گرچه در برابر شبهات و مكاتب الحادى و آزاد، اين عالمان دينى هستند كه بايد با احاطه بر تطبيق و تاريخ و نظام و طرح جامع جواب‏گو باشند و خط التقاط و انحراف و بدعت را مشخص كنند و حتى نظريات مسلمين را از نگاه اسلامى تفكيك كنند. 🌌 براى بحث در مسائل دينى مى‏ توان از برون و يا از درون به بحث نشست. 🌌 در نگاه بيرونى بايد مبانى و مقاصد نقد بخورد و يا اثبات شود و نقد پذيرى با قدر انسان و اهداف انسان و با انسجام و تطابق مجموعه دست يافتنى است. 🌌 در نقد درونى بايد به منابع و شواهد و ادله احاطه داشت و پس از دليليت و دلالت و نسبت ادله، به موازين روى آورد. 🌌 هر كس كه به اين امكانات رسيده، حق نظر دارد، وگرنه راجل و پياده است و نمى ‏تواند در اين وادى بتازد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۰۴ #⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰 رنج و کفر 💠 انسانى كه مى‏يابد و به اصول مى‏ رسد، او همراه دو عامل شكر و كفر است. 💠 اگر چشم پوشى كرد، به محروميت و در نتيجه به «ضعف» و تنگى و در نتيجه به «عذاب» و رنج مى‏ رسد. 💠 چون رنج انسان از بى‏ظرفيتى او ريشه مى‏گيرد، نه از محروميت و نداريش! 💠 هر چه درجه‏ى كفر بيشتر بشود، درجه‏ى رنج انسان زيادتر خواهد شد. 💠 ما به همان اندازه كه رنج مى‏ بريم، به همان اندازه كافريم. 💠 اين علامت روشنى است براى كسانى كه مى‏ خواهند خودشان را نقد بزنند و از وضع خود با خبر باشند، «انَّ الَّذينَ كَفَرُوا لَهُمْ عَذابٌ اليمٌ». 💠 اگر مى‏بينى كه ابولهب ‏ها به تدريج در شعله‏ هاى عذاب فرو مى ‏روند و بيشتر مى‏ سوزند، به همين خاطر است كه كفر بيشتر محروميت بيشتر و ضعف بيشتر و رنج بيشتر و سوختن بيشتر را به دنبال مى ‏آورد. «سيصلى‏ نارا ذات لهب». 💠 اين محروميت و ضعف روحى و رنج و درد از آثار خسارت انسان و چشم پوشى از قدر و جايگاه و آرمان عظيم انسان است. 💠 اگر مى ‏بينى كه ابوذرها به تدريج به آن لطافت ‏ها و آگاهى ‏ها و قدرت ‏ها و وسعت ‏ها و امن ‏ها مى ‏رسند، باز از همين‏جاست كه شكر، وسعت مى ‏آورد. 💠 در اين وسعت، امن است و تسلط است و بهره‏بردارى زياد حتى از امكانات كم! ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۷۰ #⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
🏞 | 🔰پروازهای کوتاه ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮