🔹این سوالات بخشی از مسائلی است که مرحوم استاد صفایی حائری در کتاب های ولایت و امامت خود به آنها پرداختهاند.
این بسته شامل کتاب های:
۱. وارثان عاشورا
۲. عاشورا
۳. غدیر
۴. تو می آیی
۵. روزهای فاطمه
۶. خورشید در خاک نشسته
۷. امامت، طرح حکومتی شیعه
🔺
قیمت بدون تخفیف بسته: ۳۶۴,۰۰۰ تومان🔻قیمت با تخفیف این بسته: ۲۸۴,۳۰۰ تومان 🚚 ارسال این بسته رایگان می باشد. 🛒 برای سفارش به einsad.ir مراجعه کنید . و یا به آی دی زیر پیام دهید 👇🏻 👤 : @einsadshop_ad #فروشگاه_اینترنتی | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/3108569256Cc792f9ea32
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #ویدیو | 🔰محیط های تربیت
📼 تصویر استاد علی صفایی حائری
📥 لینک دانلود از آپارات
📚 #انسان_در_دو_فصل
#⃣ #کلیپ #تربیت
🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید.
#عین_صاد | عضو شوید
👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
May 11
May 11
📜 #متن |🔰 ما مقصریم!
👥 چه چيزى در تو آمده كه فرزند تو از آن بيگانه است؟
👥 اين بصيرت را چه كسى بايد منتقل مى كرد؟
👥 اگر من از خط انتقال مى گويم براى اين است كه اين احساس بيگانگى را مى بينم.
👥 ما مى بينيم نسلى كه بعد از ما آمده، با آن چيزى كه ما ديروز آن را بديهى مى دانستيم، كاملًا فاصله دارد.
👥 مؤمن است. معتقد است. متوجه است. دلسوز است، ولى مترهايش كاملًا متفاوت شده است.
👥 چرا؟! چه چيزى را بايد تحصيل مى كرديم كه نكرديم؟ چه چيزى را بايد تبليغ مى كرديم كه نكرديم؟ و چگونه بايد تبليغ مى كرديم؟
👥 دغدغه من اين است كه ما اين خط انتقال معرفت را پاسدارى نكرده ايم.
👥 خط مى گويم و نه نقطه!
👥 منظورم از خط مجموعه اى از كارها و فعاليت هايى است كه بايد انجام مى شده و نشده است.
👥 آنها كه بچه هاشان بزرگ شده اند، بلكه بچههايى را كه در دامن ديگران بزرگ شده اند ولى با يك جهت و هدفى با ما پيوند خورده اند، آدم مى بيند اينها با دنياى ما فاصله دارند.
👥 اگر اين فاصله هست، آيا ما مقصر نبوده ايم؟ آيا اداى امانت كرده ايم؟
👥 آن كارى را كه بايد انجام مى داديم و آن زمينه هايى را كه بايد فراهم مى كرديم، فرصت هايى را كه بايد پيش مى آورديم تا اين نسل، انگيزه، ارتباط، وعى، برداشت و تفقه جديدى از دين داشته باشد، آيا اين كار را كرده ايم؟ ما مقصّر بودهايم يا نه؟
❛❛ عینصاد
📚 #خط_انتقال_معارف | ص ۱۵
#⃣ #بریده_کتاب #دین_شناسی
🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید.
╭✤ @Einsad ✤╮
🌄 #عکس | 🔰 مسئوليت هنگامى مفهوم پيدا مى كند كه در هستى خدايى و حكمتى و شعورى باشد. در هستى احمق، ديگر مسئوليتى نيست...
❞ عینصاد
📚 #مسئوليت_و_سازندگی
#️⃣ #عکس_نوشته #تربیت
🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید.
╭✤ @Einsad ✤╮
📜 #متن |🔰مسئوليت هنگامى مفهوم پيدا مى كند كه در هستى خدايى و حكمتى و شعورى باشد. در هستى احمق، ديگر مسئوليتى نيست...
🔸آنها كه شناخت ها و عقيده ها را از دست داده اند و باز هم آدم هاى خوب و مسئولى باقى مانده اند توجيهى جز عادت و يا حماقت براى خوبى ها و مسئوليتشان نيست.
🔸مسئوليت رابطه ى مستقيمى با شناخت ها و با شناخت حكمت و شعور در هستى دارد. مسئوليت هنگامى مفهوم پيدا مى كند كه در هستى خدايى و حكمتى و شعورى باشد. در هستىِ لش و احمق، ديگر مسئوليتى نيست.
🔸 در اين هستىِ ابله، خوبى و بدى برابر مى شوند و معيارى براى خوبى و بدى باقى نمى ماند.
🔸آنجا كه بصر نيست چه خوبى چه زشتى!
❛❛ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی | ص ۲۴
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید.
╭✤ @Einsad ✤╮
📜 #متن |🔰بارهای سنگین
🪨 براى حركت كسانى كه مى خواهند به حياتى دست پيدا كنند و مى خواهند ركودشان را كنار بگذارند و حركتشان را شروع كنند و پيش برانند و در اين حركت به حياتى برسند تنها شناخت كافى نيست.
🪨 شناخت تا به طلب تبديل نشود، اثر نمى گذارد و تا تبديل به احساس و طلب نشود تأثير نمى گذارد.
🪨 مادامى كه اين طلب، شكل جديدترى پيدا نكند و با ورزيدگى ما همراه نشود، باز نتيجه اى نمى دهد.
🪨 اين است كه ما يك چيزهايى را دوست داريم و مى خواهيم بارى را بلند كنيم، ولى توانش را نداريم و تمرينش را نكرده ايم، در نتيجه، مى مانيم.
🪨 اگر داده هاى حق را در مسير به جريان نينداخته باشيم، آن داده ها را از ما مى گيرد.
🪨 اين پس گرفتن، نه از بُخل است و نه از تنگ چشمى و نه از انتقام و كينه، بلكه محبت است به كسانى كه بار را نگذاشتند و زير بار نفس نفس زدند.
🪨 ايستادن، شده بارشان، زندگى، شده بارشان، دوستى و دشمنى ها و رفت و آمدهاشان، وَبارشان شده است.
🪨 اینها همه و همه، بارهاى سنگين است.
❛❛ عینصاد
📚 #حقیقت_حج | ص ۱۲۸
#⃣ #بریده_کتاب #سیر_و_سلوک
🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید.
╭✤ @Einsad ✤╮
🏞 #عکس | 🔰 منافق، به دنبال منافع
❛❛ عینصاد
📚 #نامه_های_بلوغ
#️⃣ #عکس_نوشته #تربیت
🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید.
╭✤ @Einsad ✤╮
📜 #متن |🔰 منافق، به دنبال منافع
🔹آدمى كه خود را يافت، هدف را مى يابد و ميان خود و هدف، صراط مستقيم را مى يابد.
🔹 نفاق دامنگير او نمى شود، كه منافق خود باخته است و به دنبال منافعى است كه لحظه به لحظه جابهجا مى شوند و همين است كه منافق، بىشكل است؛ مُذَبْذَب است؛ به شكل ظرفى است كه در آن قرار مى گيرد.
🔹 و همين سودپرستى و بىشكلى، به محروميّت و دستاويز اين و آن شدن مى انجامد. همين بى هويتى، به بدعت، به رأى، به قياس و استحسان، به وابستگى و تعلّق تاريخى و جغرافيايى مى انجامد؛ كه اسير زمان و مكان مى شود و تحمّل استناد و همراهى دليل را ندارد.
🔹 در حالى كه آدمى با نارسايى علم و تجربه و عقل و فلسفه و قلب و عرفان خود، به وحى گره مى خورد و با استناد بر آن و اعتماد به آن راه مى افتد.
🔹و در واقع، اين ميوهى عقلانيّت انسان است كه با وسعت روابط و نارسايى امكانات علمى و عقلى و قلبى، به وحى گره بخورد و از آزادى، آزاد شود و به عبوديّت روى بياورد و در هر كار، به نيّت و سنّت و اهميت توجّه داشته باشد، كه حقيقت عبوديّت، اين است.
❛❛ عینصاد
📚 #نامه_های_بلوغ | ص ۲۰۴
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید.
╭✤ @Einsad ✤╮
💢دعوت به همکاری
📣 جذب نیرو در بخش رسانه انتشارات لیلة القدر
📌 مسلط به نرم افزارهای فتوشاپ و ادوب آدیشن و پریمیر...
برای کسب اطلاعات بیشتر به شماره آی دی زیر پیام دهید
👇🏻
👤: @Ad_einsad
📜 #متن |🔰 آزادی از غریزه
🌱 در يك مرحله، تو كارها را با غريزه انجام مى دهى و يا انجام نمى دهى.
🌱 اما در هنگام بلوغ، آدمى به نظارت و حساب رسى و به سنجش و تعقّل روى مى آورد.
🌱 در اين مرحله، مجموعه ى كارها و حالت ها را محاكمه مى كند و ديگر هيچ كدام از اين كارها و حال ها را طبيعى نمى داند.
🌱 از خود مى پرسد چرا خوشحال شدم؟ چرا ناراحت شدم؟ چقدر بايد خوشحالى يا ناراحتى مى كردم؟ پس چرا بيش تر يا كم تر؟
🌱 با اين محاكمه هاست كه آدم، آدم مى شود تا به حال نيروهايى در تو فعاليت داشته اند.
🌱 با حواس، با احساسات، با تخيّل و با تفكّر كار مى كردى. و چيزهاى جديدى را كشف مى كردى و مجهولات خودت را، از معلوماتى كه داشتى، بيرون مى آوردى. ولى هنگام بلوغ، تو به نظارت و حساب رسى جديدى مى رسى.
🌱 اگر چيزى را بخواهى و اگر محيط و عادات و فكر تو، برايت راه هايى را نشان بدهند؛ حالا تو مى توانى هم خواسته و مطلوب خود را و هم اين راه ها را بررسى كنى و انتخاب كنى.
🌱 بررسى اهداف و راه ها و روش ها، با انتخاب تو همراه مى شود.
🌱 نيروى سنجش تو نيروى تعقّل تو، باعث مى شود كه از زير بار عادت ها و علاقه ها و غريزه ها آزاد شوى و باعث مى شود كه بتوانى انتخاب كنى.
❛❛ عینصاد
📚 #نامه_های_بلوغ | ص ۱۵۹
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید.
╭✤ @Einsad ✤╮
🌄 #عکس | 🔰 ما برای او هستيم و او جهت ما و هدف ما و بازگشت ماست...
❞ عینصاد
📚 #مسئوليت_و_سازندگی
#️⃣ #عکس_نوشته #تربیت
🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید.
╭✤ @Einsad ✤╮
📜 #متن |🔰 ما برای او هستيم و او جهت ما و هدف ما و بازگشت ماست...
🔸 بايد سرمايه ها را به جريان انداخت و گرنه احتكار است و بايد در راه حق و در راه درست به كار انداخت و گرنه اسراف است و زيان.
🔸و اين همان درس كوتاه و پر مغز قرآن است كه مى گويد:«انّا للَّهِ و انّا الَيْهِ راجِعُونَ.» زير بناى مسئوليت همين دارايى است؛ هر چند بعضى آگاهى را زير بنا گرفته اند و مقدار مسئوليت را با آن سنجيده اند. اين دارايى بسيار وسيعتر از آگاهى است.
🔸 كسى كه مى توانسته آگاه باشد و آگاه نشده مسئول است كه: هَلّا تَعَلَّمْتَ. از او مى پرسند كه چرا آگاه نشده اى؟ اما از او نمى پرسند كه چرا توان نداشته اى و دارا نبوده اى؟ مى پرسند كه چرا استعدادها را به جريان نينداخته اى؟ اما نمى پرسند كه چرا استعداد نداشته اى؟ «لتُسْئَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعيمِ.»داده ها و نعمت ها مسئوليت دارد.
🔸 ما براى خدا هستيم. از آنِ او هستيم. از آنِ او. نه براى هوس ها و حرف ها و جلوه ها ... ما براى او هستيم و اين است كه به سوى او باز مىگرديم و داده ها را در راه او مى ريزيم. ما براى او هستيم و او جهت حركت ما و هدف ما و بازگشت ماست.
🔸 هركس كه داراست؛ داراى نعمتى، ثروتى، قدرتى، همتى، فكرى و انديشه اى، داراى قلمى، قدمى، درمى ... هر كس كه داراست مسئول است كه آنچه كه داشته كجا خرج كرده و براى چه مصرف كرده و به سوى كه بازگردانيده است.
❛❛ عینصاد
📚 #مسئوليت_و_سازندگی | ص ۲۸
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید.
╭✤ @Einsad ✤╮
🌄 #عکس | 🔰 دارایی مسئوليت آور است
❞ عینصاد
📚 #مسئوليت_و_سازندگی
#️⃣ #عکس_نوشته #تربیت
🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید.
╭✤ @Einsad ✤╮
📜 #متن |🔰 دارایی مسئوليت آور است
🔹 ما براى خدا هستيم. از آنِ او هستيم. از آنِ او. نه براى هوس ها و حرف ها و جلوه ها ... ما براى او هستيم و اين است كه به سوى او باز مى گرديم و داده ها را در راه او مى ريزيم.
🔹 ما براى او هستيم و او جهت حركت ما و هدف ما و بازگشت ماست.هركس كه داراست؛ داراى نعمتى، ثروتى، قدرتى، همتى، فكرى و انديشه اى، داراى قلمى، قدمى، درمى ...
🔹هر كس كه داراست مسئول است كه آنچه كه داشته كجا خرج كرده و براى چه مصرف كرده و به سوى كه بازگردانيده است. داده ها بازدهى مى خواهند.سرمايه ها بايد سود بياورند.
🔹 آنچه از اوست بايد براى او باشد.مسئوليت بر اساس اين پايه ها استوار است.
❛❛ عینصاد
📚 #مسئوليت_و_سازندگی | ص ۲۸
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید.
╭✤ @Einsad ✤╮
📜 #متن |🔰نقد دینی
🌌 انسان و جامعه و جهان، يك واقعيت خارجى دارد؛ مثل درخت كه مى رويد و رشد مى كند.
🌌 دين با واقعيت انسان و جامعه و جهان كار مى كند و درختى را مى نشاند و در زمينه ى مناسب و ريشه هاى محكم، باغبانى مى كند و به فلاح و رويش مى رساند.
🌌 اين داستان كه برخورد دينى با اين واقعيت هاست، چنین داستانی بر علوم و معارف انسانى تكيه ندارد.
🌌 گرچه در برابر شبهات و مكاتب الحادى و آزاد، اين عالمان دينى هستند كه بايد با احاطه بر تطبيق و تاريخ و نظام و طرح جامع جوابگو باشند و خط التقاط و انحراف و بدعت را مشخص كنند و حتى نظريات مسلمين را از نگاه اسلامى تفكيك كنند.
🌌 براى بحث در مسائل دينى مى توان از برون و يا از درون به بحث نشست.
🌌 در نگاه بيرونى بايد مبانى و مقاصد نقد بخورد و يا اثبات شود و نقد پذيرى با قدر انسان و اهداف انسان و با انسجام و تطابق مجموعه دست يافتنى است.
🌌 در نقد درونى بايد به منابع و شواهد و ادله احاطه داشت و پس از دليليت و دلالت و نسبت ادله، به موازين روى آورد.
🌌 هر كس كه به اين امكانات رسيده، حق نظر دارد، وگرنه راجل و پياده است و نمى تواند در اين وادى بتازد.
❛❛ عینصاد
📚 #نقدی_بر_هرمونوتیک | ص ۱۰۴
#⃣ #بریده_کتاب #دین_شناسی
🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید.
╭✤ @Einsad ✤╮
📜 #متن |🔰 رنج و کفر
💠 انسانى كه مىيابد و به اصول مى رسد، او همراه دو عامل شكر و كفر است.
💠 اگر چشم پوشى كرد، به محروميت و در نتيجه به «ضعف» و تنگى و در نتيجه به «عذاب» و رنج مى رسد.
💠 چون رنج انسان از بىظرفيتى او ريشه مىگيرد، نه از محروميت و نداريش!
💠 هر چه درجهى كفر بيشتر بشود، درجهى رنج انسان زيادتر خواهد شد.
💠 ما به همان اندازه كه رنج مى بريم، به همان اندازه كافريم.
💠 اين علامت روشنى است براى كسانى كه مى خواهند خودشان را نقد بزنند و از وضع خود با خبر باشند، «انَّ الَّذينَ كَفَرُوا لَهُمْ عَذابٌ اليمٌ».
💠 اگر مىبينى كه ابولهب ها به تدريج در شعله هاى عذاب فرو مى روند و بيشتر مى سوزند، به همين خاطر است كه كفر بيشتر محروميت بيشتر و ضعف بيشتر و رنج بيشتر و سوختن بيشتر را به دنبال مى آورد. «سيصلى نارا ذات لهب».
💠 اين محروميت و ضعف روحى و رنج و درد از آثار خسارت انسان و چشم پوشى از قدر و جايگاه و آرمان عظيم انسان است.
💠 اگر مى بينى كه ابوذرها به تدريج به آن لطافت ها و آگاهى ها و قدرت ها و وسعت ها و امن ها مى رسند، باز از همينجاست كه شكر، وسعت مى آورد.
💠 در اين وسعت، امن است و تسلط است و بهرهبردارى زياد حتى از امكانات كم!
❛❛ عینصاد
📚 #تطهیر_با_جاری_قرآن_جلد_اول | ص ۱۷۰
#⃣ #بریده_کتاب #قرآن
🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید.
╭✤ @Einsad ✤╮
🏞 #عکس | 🔰پروازهای کوتاه
❛❛ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی
#️⃣ #عکس_نوشته
🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید.
╭✤ @Einsad ✤╮
📜 #متن |🔰 پروازهای کوتاه
🔸 براى حركت و سازندگى، تنها اين شناخت ها و آگاهى ها كافى نيستند و حتى عشق و طلب هم كافى نيست، كه ورزيدگى و تمرين ضرورى است.
🔸 من كسانى را مىشناسم كه از عشق و آگاهى برخوردارند و راستى مى خواهند كه گامى بردارند و بارى را به دوش بگيرند ... اما بازويشان توانايى ندارد و ورزيده نيست ...
🔸 اينها اگر بخواهند به زور بارى را بردارند كمر خود را مى شكنند و پاى خود را زير بار له مى كنند. يا از دست مى روند و يا مأيوس و خسته مى شوند ... جوجه هايى كه شور پرواز دارند اما بالشان نيست، ناچار طعمه ى كلاغ مى شوند و بازيچه ى بچه ها و هديه ى مرگ.
🔸 آنها كه مى خواهند وزنه هاى سنگين را بردارند، بايد از وزنه هاى كوچك شروع كنند و ورزيدگى هايى بدست بياورند ... تا آماده ى بزرگترها شوند.
🔸 پس از رسيدن به آگاهى و طلب، آنها كه مى خواهند حركتهايى و كارهايى داشته باشند، بايد از گام هاى كوچك و پروازهاى كوتاه استفاده ببرند و تمرين كنند و آماده بشوند...
🔸 آن وقت نه پروازهاى بزرگ مغرورشان مى كند و نه گام هاى بلند به نخوتشان مى كشاند و نه بارهاى سنگين كمرشان را مى شكند.
🔸 اگر مى بينى كه با آگاهى ها و عشق ها باز هم مانده اى و قدرت پروازت نيست به تمرين رو بياور و عشق و طلب را در اين راه رهبرى كن تا به آن خواسته ها برسى و به آن مقصدها دست بيابى.
❛❛ عینصاد
📚 #مسئوليت_و_سازندگی | ص ۱۷
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید.
╭✤ @Einsad ✤╮
🌄 #عکس | 🔰 پوچی از مرگ برنخاسته از خود زندگی و از بی باری زندگی ريشه گرفته است...
❞ عینصاد
📚 #مسئولیت_سازندگی
#️⃣ #عکس_نوشته #تربیت
🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید.
╭✤ @Einsad ✤╮
📜 #متن |🔰 پوچی از مرگ برنخاسته از خود زندگی و از بی باری زندگی ريشه گرفته است...
🔹هنگامى كه اين اصل بدون توضيح و بدون زيربنا ماند،و هنگامى كه خود انسان دليلى براى بودن و براى انسان بودن نداشت،و هنگامى كه معيارى و ميزانى براى كارهاى انسانى نبود،جز فلسفه ى پوچى چيزى نخواهد ماند.
🔹 پوچى هنگامى مطرح مى شود كه انسان مصرف نداشته باشد. يك لباس، يك ماشين، يك كفش، هنگامى كه بى مصرف شد؛ يعنى زمينه اى براى به جريان افتادن نداشت، بيهوده مى شود و بى مصرف مى شود و پوچ.
🔹 دراين هستىِ بسته و به بنبست نشسته، انسان جايى براى مصرف ندارد و استعدادهاى عظيم او راكد مى ماند و در نتيجه پوچى و عبث مطرح مى شود.
🔹و اين پوچى گاهى در شكل بى تفاوتى و سنگى،و گاهى در شكل عصيان و طغيان،و گاهى در شكل دم غنيمتى،و گاهى در شكل انتحار جلوه مى كند.
🔹 و بهترين شكل اين پوچى همين آخرى است. از پوچى زندگى بايد به مرگ پناه برد. اين پوچى از مرگ برنخاسته. از خود زندگى و از بىبارى زندگى ريشه گرفته است. اگر مرگ در اين زندگى بىبار و بى هدف نقشى نمى آفريد اين پوچى شديدتر مى شد و جانكاه تر.
❛❛ عینصاد
📚 #مسئوليت_و_سازندگی | ص ۲۶
#⃣ #بریده_کتاب #تربیت
🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید.
╭✤ @Einsad ✤╮