eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
62.8هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد علی صفایی حائری
🌄 #عکس | 🔰 ما كه در اين عالم خود را خرج مى‏كنيم، خرج چه كسى شويم كه سزاوارتر باشد؟ ❞ عین‌صاد 📚 #مسئ
📜 |🔰 ما كه در اين عالم خود را خرج مى‏كنيم، خرج چه كسى شويم كه سزاوارتر باشد؟ 🔹ما كه در اين عالم خود را خرج مى‏كنيم، خرج چه كسى شويم كه سزاوارتر باشد؟ ما اگر اين‏گونه آزاد شويم و اين‏گونه آزاد فكر كنيم و مقايسه كنيم به نتيجه خواهيم رسيد. 🔹 بگذر از اين كه نفس و خلق و دنيا و شيطان اين‏ها فقط مصرف كننده هستند و هيچ سودى نخواهند آورد و فقط استعدادهاى ما را خواهند بلعيد. 🔹اين‏ها چيزى ندارند و چيزى نمى‏دهند و بر فرض كه بدهند بيش از آن كه مى‏دهند پس مى‏گيرند و باز مى‏ستانند. اين‏ها سراسر نيازند. بر فرض هم كه نخواهند ما اسير نيازهايشان خواهيم شد و در يكى از سوراخ‏هايشان مدفون خواهيم گرديد. ولى، اللَّه نيازى ندارد و چيزى نمى‏خواهد تا ما را در راه آن فدا كند و به بازى بگيرد. 🔹 بر فرض كه ما به ثروت‏ها و لذت‏ها برسيم و از اوناسيس هم بگذرانيم و در هر دقيقه چند ميليون تومان به چنگ بياوريم، آيا اين همه ثروت و لذت در ما چه استعدادى را زياد مى‏كند؟ اين ما هستيم كه ثروت‏ها را زياد كرده‏ايم اما ثروت‏ها، چه؟ فقط نيروى ما را مصرف‏ كرده‏اند و روى هم جمع شده‏اند. و بر فرض اين كه به ما رفاه و آسايشى بدهند بيشتر از اين‏ها از ما گرفته‏اند. ما براى رفاه به اين همه استعداد نياز نداشتيم. ما براى رفاه به انسان بودن نياز نداشتيم. 🔹يك بزغاله، يك گوسفند و يا يك زنبور عسل به رفاه در سطح عالى‏ترى رسيده بدون اين كه اين همه استعداد داشته باشد. بدون اين كه از فكر، عقل، اختيار، وجدان و فرقان برخوردار باشد. آن‏ها لباسشان همراهشان است و خوراكشان دم دستشان و هيچ گاه خودكشى هم نكرده‏اند، زيرا خودآگاهى نداشته‏اند. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۷۷ #⃣ 👤: @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | 🔰 مربی خوب کیست؟ 📌قسمت پنجم 🎧 📚 📣 جهت دانلود نسخه کامل 👈🏻 کلیک 👉🏻 نمایید. #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 بسته ویژه امیرالمؤمنین علیه السلام 🔴 🎊 به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) ۱. امامت، طرح حکومتی شیعه [ زیر بنای اندیشه سیاسی شیعه] ۲. غدیر [معنا، زیر بنا، ضرورت و هدف ولایت] ۳. روش برداشت از نهج‌البلاغه [ضرورت آشنایی و شناخت نهج البلاغه ] 🔺 قیمت با ۳۰ درصد تخفیف؛ ۹۶,۶۰۰ تومان 🔺برای سفارش این بسته وارد لینک زیر شوید 👈🏻 کلیک نمایید 👉🏻 🔺یا به ادمین فروشگاه اینترنتی لیلة القدر پیام بدهید 👇🏻👇🏻👇🏻 👤: @einsadshop_ad
🌄 | 🔰 مربی بزرگ هستی خداست و او دل‌ های مشتاق را تنها نمی‌گذارد... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🌄 #عکس | 🔰 مربی بزرگ هستی خداست و او دل‌ های مشتاق را تنها نمی‌گذارد... ❞ عین‌صاد 📚 #مسئولیت_سازندگ
📜 |🔰مربی بزرگ هستی خداست و او دل‌ های مشتاق را تنها نمی‌گذارد... 🔸در مسأله‏ى تربيت و براى تدبر و تفكر، چه بسا استعدادهايى خود سر رشد كنند و راهى را بيابند و به نتيجه‏هايى هم برسند اما عقب افتادگى‏ها، خطرها، شكست‏ها و يأس‏ها، درّه‏هايى هستند كه بر سر راه مى‏نشينند و مانع عبور مى‏شوند. 🔸از اين رو آن‏ها كه خود سر، شروع كرده‏اند، بسيارى در تفكرات خود به نتيجه‏هاى غلط رسيده و منحرف شده‏اند و يا به بن‏بست افتاده و مانده‏اند. و بدبختى در اين است كه آن‏ها اين انحراف و يا بن‏بست و ركود را به آسانى پذيرفته‏اند و تحمل كرده‏اند و آن را طبيعى و عادى تلقى نموده‏اند و هيچ‏گاه به فكر اين نيفتاده‏اند كه بدانند اين بن‏بست از كجا سرچشمه گرفته و اين انحراف از كجا برخاسته است. 🔸مربى بايد در برابر اين تك‏روى و خودسرى، آگاهانه موضع بگيرد؛ چون اين تك‏روى‏ها و خودسرى‏ها معلول هستند و علت‏ها و انگيزهايى دارند، از قبيل نااميدى از يافتن مربى و يا برخورد با روحيه‏هاى فاسد و يا سرخوردگى از مربى نماهاى سرد و بى‏حال و يا عوامل ديگرى از قبيل غرور، خود خواهى، تكبر و ساير عوامل كه مى‏توانند انسان را از مربى و استاد جدا كنند و به خودسرى و تك‏روى بكشانند و به هلاكت او و يا از دست رفتن استعدادهاى وسيعش كمك نمايند. 🔸مربى بايد با اين دسته به گونه‏اى رفتار كند كه غرورشان را نشكند و حتى در لباس شاگردى به آن‏ها درس بدهد و به آن‏ها بشارت بدهد و آن‏ها را اميدوار كند كه مربى بزرگ هستى خداست و او دل‏هاى مشتاق را تنها نمى‏گذارد. مربى بزرگ هستى، آن‏هايى را كه مى‏خواهند حركت كنند رها نمى‏كند بلكه رهبرى مى‏نمايد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۸۳ #⃣ 👤: @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰 وقتی خدا شیرین شد... هنگامى كه باهدايتِ الله همراه شدى و به چشمه رسيدى و از كوزه ‏هاى شكسته فارغ شدى، هنگامى كه فقرِ واسطه ‏ها را ديدى، به او دست مى ‏يابى! واسطه ‏ها را كنار مى ‏گذارى، مى ‏بينى همه فقير هستند و دست خالى. و مى ‏بينى همه محكوم هستند و بى ‏اختيار. اين‏جاست كه بر فرض پول بخواهى به تحويلدارهاى گرفتار بانك حسرت نمى ‏خورى، كه بيچاره ‏ها از خودشان هيچ ندارند و اختياردار هيچ نيستند. اگر با اين ديد و با اين بينش و معرفت همراه شدى و با اين هدايت از واسطه ‏ها دل كندى، به آن چنان عشقى مى ‏رسى كه بتواند به عشق ‏هاى كوچك‏تر تو جهت بدهد و آنها را رهبرى كند و به كار گيرد. تو كه پول را دوست دارى، براى عشقى كه بيشتر دوستش دارى خرج ميكنى و گرفتار هيچ تضاد و وسوسه هم نمى ‏شوى. آن وقت ‏ميان خدا و خرما تضاد هست كه خدا، خرما نشده و شيرين نشده و واسطه ‏ها شناسايى نشده ‏اند و منبع سرچشمه مجهول مانده باشد. وقتى كه خدا شيرين شد و در دل‏ نشست، هنگامى كه پس از اين هدايت، او مالك تو شد، وسوسه ‏ها ديگر اثرى نمى ‏گذارد و تلقين ‏ها و تحريك ‏هاى شيطان‏ها و انسان‏ها خنثى مى ‏شود. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۴۹ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🌄 | 🔰 کسی که در این هستی حركت صحیحی نداشته باشد می سوزد... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🌄 #عکس | 🔰 کسی که در این هستی حركت صحیحی نداشته باشد می سوزد... ❞ عین‌صاد 📚 #حیات_برتر #️⃣ #عکس_نو
📜 |🔰 کسی که در این هستی حركت صحیحی نداشته باشد می سوزد... 🔹يك عدّه‏اى هم هستند كه فلسفه‏هاى عالى‏ترى دارند. آنها مى‏گويند: بابا! خدا بزرگ‏تر از آن است كه بنده‏هايش را عقاب كند. او بزرگ و عظيم و رحيم است. 🔹️مادر بچه‏اش را نمى‏سوزاند، آن وقت خدا بسوزاند؟! عمو! برو، خدا بچه‏هايش را نمى‏سوزاند، آنها را دوست دارد. يك وقت هم اگر بچه‏هايش كارى بكنند، مى‏گويد: خيلى بدى نكنيد؛ كه آتش دارم. مى‏خواهد آنها را تنبيه كرده و بترساند وگرنه در آتش كه نمى‏برد. 🔹اينها كسانى هستند كه عظمت خدا را دليل نفى معاد مى‏دانند. مى‏خواهند به خدا معتقد باشند، در حالى كه هيچ اعتقادى به او ندارند. مى‏خواهند كه با عظمت او عذرى براى آزادى خودشان‏ داشته باشند. 🔹در جواب اينها بايد گفت: اينكه خدا بزرگ‏تر از آن است... ، در اين بحثى نيست. بحث در اين است كه خدا هستى را منظم آفريده و كسى كه در اين هستى حركت صحيحى نداشته باشد مى‏سوزد. درست مثل وقتى كه من كبريت را زير پيراهنم بكشم آتش مى‏گيرد. 🔹حال تو بگو: خدا بزرگ‏تر از آن است كه مرا بسوزاند! و يا اينكه من ستمگرتر از آن بوده‏ام كه خيال مى‏كرده‏ام و من خودم را سوزانده‏ام! ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۵۶ #⃣ 👤: @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | 🔰 مشکل ماندن است نه رفتن 📌قسمت پنجم 🎧 📚 📣 جهت دانلود نسخه کامل 👈🏻 کلیک 👉🏻 نمایید. #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰عدل یا احسان؟! گاهى تو بچه را به پاى خودت مى‏ دوانى و توان او را در نظر نمى‏ گيرى و گاهى او را به‏اندازه‏ ى توانش راه مى‏ برى و با بى تفاوتى از او كار مى‏ كشى. گاهى با عشق و محبت و با لطافت و دقت در او انگيزه راه رفتن و عشق به قدم زدن و شوق دويدن ايجاد مى‏ كنى و با اين همه زيبايى او رامى‏ كشى و با او راه مى‏ روى. مدارا و مماشات، پا به پا رفتن و با نرمى و محبت او را به راه آوردن، چيزى بالاتر از عدل است. بعضى وقت‏ها تو براى رفع تكليف و قال خواباندن كسى را مهمان مى‏ كنى و برايش غذا مى‏ آورى و گاهى به خاطر محبت و ارادت و اشتياق و شيدايى مى‏ خواهى غذايى را فراهم كنى، اين دو اطعام يكسان نيستند و در شكل و روش و مقدار و كيفيت برابر نيستند. عدل به امن و استغنا نياز دارد؛ ولى احسان به عشق و شيدايى و محبت و لطافت! آن‏جا كه فرزند تو عيبى به هم مى‏ زند، با تمامى دقت سعى مى‏ كنى كه بدى‏ هايش را محاصره كنى و پنهان كنى و درمان كنى؛ ولى براى ديگرى زخمش را به همه نشان مى‏ دهى و بر آن نمك مى‏ پاشى و چركينش مى‏ سازى. تفاوت عدل و احسان در شكل عمل و روش و كيفيت و انگيزه‏ ها و زمينه سازى‏ ها برابر نيست و هر كس با هر قدر از خشونت و قاطعيت، در خويش مى‏ تواند اين تفاوت‏ ها را شاهد باشد و مى‏ تواند خود را محاسبه كند و نه تنها عمل، كه نفس و دل و نيت و انگيزه هايش را بررسى نمايد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۷۴ #⃣ 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰 دوستان خطرناک! خيال نكن هنگامى كه آخرين گام را برداشتى و به انقلاب رسيدى، كار تمام مى ‏شود! آنهايى كه تا ديروز با صداقت كار مى ‏كردند، همين كه چپاول اينها و دست ‏هاى خالى خود را مى ‏بينند گويى از خواب بيدار مى ‏شوند و به چپاول ‏هايى با دست‏هاى پاك و دست‏هاى باز مى ‏پردازند. ناپاكى ‏ها و فساد اينها خيلى بيشتر و عميق‏تر است كه خانگى هستند و مورد اعتماد! آنچه باعث مى ‏شود كه دزدى ‏ها و قاچاق بازى ‏ها زياد شود و حتى وجهه ى مذهبى پيدا كند و مقدس شود همين نكته است كه از پاك ‏هاى عقب افتاده الهام مى ‏گيرد. با اينها كه اعتقاد به قداست دزدى و ضرورت چپاول دارند نمى ‏توان با نصيحت و خدا و جهنم حرف زد كه به خاطر خدا چپاول مى ‏كنند و به خاطر بهشت با على مى ‏جنگند وفرق اسلام را مى ‏شكافند. دروغ اينها از صداقتشان مايه مى ‏گيرد و اين خطرناك است! اينها مغرور صداقت و نيت پاك خويش هستند و نمى ‏فهمند كه شيطان چگونه انسان را ذليل مى ‏كند و باطل ديگران باعث مى ‏شود كه تو از حق و حقيقت و صداقت و قداست خودت دست بردارى و به استناد چپاول ديگران و فساد ديگران، خودت را به شيطان بفروشى و قربة الى الله و به خاطر اين كه ديگران جايزه نگيرند، سر حسين را خودت به توبره بيندازى. با اين منطق كه اگر من نكنم ديگران مى ‏كنند، پس بگذار من قشنگ‏تر ببرم و با توجه و رو به قبله و با اسم خدا سر حجت خدا را ببرم و دست او را ببندم. راستى كه چقدر خطر در پيش است و چقدر آفت بر سر راه است‏. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۰ #⃣ 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | 🔰 از پاییز هم یادی کن 📌قسمت پنجم 🎧 📚 📣 جهت دانلود نسخه کامل 👈🏻 کلیک 👉🏻 نمایید. #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏞 | 🔰 مربی آگاه ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🏞 #عکس | 🔰 مربی آگاه ❛❛ عین‌صاد 📚 #مسئولیت_سازندگی #️⃣ #عکس_نوشته #عین_صاد | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad
📜📜 |🔰 مربی آگاه 🔹️ بهترين راه براى به كار انداختن فكر، طرح سؤال‏هايى حساب شده است. انسان در برابر سؤال‏ها مى‏خواهد جوابى بياورد و براى بدست آوردن جواب ناچار است كه فكر كند و دست و پا كند. و در نتيجه، فكر به جريان افتاده و حركت كرده است. 🔹️در صورتى كه سؤال‏ها حساب شده و دقيق باشند، فكر زودتر به شناخت‏ها و به عقيده و علاقه و به حركت و عمل منتهى مى‏گردد. 🔹️طرح سؤال براى حركت فكرى، راهى است كه پيامبران از آن‏جا رفته‏اند و قرآن از آن خبر مى‏دهد و مى‏بينيم سؤال‏هايى را كه تلنگرهاى محرك فكر هستند و در قرآن به كار گرفته شده‏اند. 🔹️مربى آگاه به جاى اين كه با سنگينى استدلال‏ها فكر را خسته و تنبل كند، با سؤال‏ها و راهنمايى‏ها فكر را آماده مى‏كند و حركت مى‏دهد و به مقصد مى‏رساند. 🔹️مربى آگاه آن نيست كه به جاى افراد فكر بكند و استدلال كند و بفهمد و ببيند. مربى آگاه كسى است كه چشم افراد را باز مى‏كند و پرده‏ها را كنار مى‏زند و فكر را حركت مى‏دهد تا افراد استدلال‏ها را بيابند و بفهمند و زيبايى‏ها را ببينند. در اين‏صورت استدلال‏ها مستقيماً دريافت شده‏اند و بدون سنگينى، در فكر هضم گرديده‏اند. و در ضمن شخصيت افراد و استقلال آن‏ها مجروح نگرديده است. ❛❛ عین‌صاد 📚 | ص ۸۸ #⃣ 👤: @ad_einsad