eitaa logo
مدرسه عین‌ صاد
6هزار دنبال‌کننده
68 عکس
90 ویدیو
0 فایل
"آموزشگاه تخصصی اندیشه استاد علی صفایی حائری" سایت مدرسه، جهت ثبتنام و اطلاعات بیشتر : www.einsadschool.ir بازخورد شرکت کنندگان : @feedback_school ادمین: @ad_einsadschool
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 در جست و جوی مربی سلمان‌وار در جست و جوی مربی رفتن، آسان‌تر و پربارتر از لقمان‌وار از بدها آموختن است. 📝 استاد علی صفایی حائری 📖 مسئولیت و سازندگی| ص ۵۶ 🌱 مدرسه عین‌صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری @einsadschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 هیچ و پوچ ما به خاطر هيچ و پوچ و بدون محاسبه و اندازه‏ گيرى، از صبح تا شام خود را به خدايانى سپرده‏‌ايم و از محرك‏‌هايى الهام مى‌‏گيريم. به خاطر حرف‏‌ها و وسوسه‏ هايى مى‏‌ميريم و زندگى مى‏كنيم كه در برابر سنجش و نقد ما به مسخره و طنز بدل مى‌شوند. 📚از معرفت دينى تا حكومت دينى، ص: 30 🌱 مدرسه عین‌صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری @einsadschool
📜 كارى كه قرآن در رابطه با فكر ما دارد همين نكته است كه او [خدا ] را در تمامى بت‏هاى ما و حجاب ‏هاى ما نشان بدهد، كه تو با او پيوند بخورى و از محدودها بيرون بيايى‏ 📝 استاد علی صفایی حائری 📖 صراط| ص ۳۵ 🌱 مدرسه عین‌صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری @einsadschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰دخترم! میدانی ریشه آدم چیست؟ بخشی از نامه ی استاد که برای دختر خود نوشتند. 🌱مدرسه عین صاد ▫️راوی اندیشه استاد صفایی حائری▫️ 🆔 @einsadschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 خدا چه می‌خواهد؟ چه می‌خواهد خدا در این عالم؟ جز اینکه می‌خواهد زمینه‌ها‌ را بدهد، آدم ها امکان انتخاب داشته باشند؟ همین! ما بقی آن تجربه‌ی بن بست است، عذاب است، رنج است ... او زمینه‌ای را فراهم کرده است می‌خواهی برو می‌خواهی نرو با خودت است اگر آمدی می‌برند امدادت هم می‌کنند: نُمِدُّ هَٰٓؤُلَآءِ وَهَٰٓؤُلَآءِ مِنْ عَطَآءِ رَبِّكَ وَمَا كَانَ عَطَآءُ رَبِّكَ مَحْظُورًا ▪️مدرسه عین‌صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
📝 در لحظه زندگی کن؟! 🔸 یکی از پر بسامدترین شعارهای فضای مجازی در سالهای اخیر، توصیه به زیستن در لحظه حال است. حتما برای شما هم پیش آمده که در ضمن مطالعه یک مطلب مجازی به این شعار دلفریب برسید که «در لحظه زندگی کن»؛ نه غم از گذشته به دل بگیر و نه هراس از آینده. بی‌شک این توصیه از نوعی نیاز برخاسته است. انسان مدرن بی‌اندازه وحشت‌زده و بی‌پناه است. او تمام رشته‌های ارتباطش با ماوراء طبیعت را در بوته شک قرار داده و هیچ روایت محکم و قابل اعتمادی از هستی ندارد. جایی که ایستاده است، تخته‌بندی شل و بیقرار است که در هر لحظه بیم شکستن‌اش می‌رود. به همین خاطر لحظه‌ی حال برای او چیزی جز اضطراب و ترس نیست. 🔸 از این جهت کلان که بگذریم، انسان در جهان جدید آماج هزارن تغییر و تحول است. دنیا در هر لحظه جلوه‌ای دارد و ارمغانی پیش می‌آورد. انسان در این هزارتو که هر لحظه به چهره‌ای است، دائما در گردش است. هر لحظه چیزی را می‌خواهد که یا به دستش می‌آورد یا در مسیرِ به دست آوردنش، شکست می‌خورد. آنجا که می‌رسد، با سردیِ ملال درگیر می‌شود و آنجا که نمی‌رسد، با تلخیِ شکست و ناکامی دست به گریبان است. انسان در هر لحظه، گذشته‌ای پر از احساسات تلخ و شادی‌های پوچ و خستگی و وازدگی را به یاد می‌آورد و وقتی به آینده می‌اندیشد، ابهامی ترسناک قاب دیدگانش را تار می‌سازد. انسان از این همه نشخوار گذشته و ترسیدن از آنچه بر دوش عقربه‌های ساعت به او می‌رسد، خسته و فرسوده است. 🔸 این خستگی و ترس، شجاعت اقدام را از انسان می‌گیرد. به کدام تکیه‌گاه پا در کدام مسیر بگذارد؟ همه چیز بی‌اندازه آشفته است. گذشته مدام هشدار می‌دهد و آینده آبستن حوادثی است که همیشه منتظر خبر بدشان هستیم. تصور کنید در میان این همه اضطراب، ترس و تلخ‌کامی کسی به شما بگوید: «هی فلانی، بی‌خیال گذشته و آینده. لحظه را دریاب. همین اکنون و اینجا را دریاب!» حتی شنیدن این توصیه می‌تواند برای لحظاتی، یا حتی روزهایی مایه تسلی خاطر انسان شود. ولی این تسکین و تسلّی احتمالا دیری نمی‌پاید. 🔸 درک لحظه حال به صید ماهی شباهت دارد. برای آنکه ماهی بگیری، باید تور ببافی. آن کس که بالای رودخانه ایستاده و با رقص نور بر امواجِ آب خیالبافی می‌کند، خیلی زود از گرسنگی بی‌طاقت می‌شود و به سفره‌ای پناه می‌برد. 🔸 درک لحظه حال با قصد و نیت انسان میسر نمی‌شود. نمی‌توانم با گفتن این جمله که من می‌خواهم در لحظه زندگی کنم، از چنگال گذشته و خاطراتش و آینده و ترس‌هایش خلاصی یابم. لحظات را نه با حرف و شعار که با عمل می‌توان درک کرد. آنچه لحظه حال تو را می‌سازد، عملی است که بی‌باک از گذشته و آینده و تنها با در نظر گرفتن آنچه در لحظه حال اهمیت دارد، محقق می‌شود. 🔶🔸 مرحوم صفایی تقریری از قاعده نظم داشت. به باور ایشان نظم به معنی انجام مهم‌ترین کار در هر لحظه است. یعنی به گذشته‌ی آشفته و آینده‌ی مبهم‌ات کاری نداشته باش؛ ببین مهم‌ترین کاری که اینجا و اکنون در حد قدرت توست، کدام است؟ آن را عهده‌دار شو و انجامش بده. اگر این یک کار را آوردی، آن لحظه را زنده کردی، و الا هر کار دیگری کرده باشی، لحظه را به بیکاری از دست دادی. 🔸 این تقریر از قانون نظم، به انسان شجاعت اقدام می‌بخشد. با ساختار وجودی انسان هم سازگار است. آدمی در هر لحظه می‌تواند انتخابی داشته باشد. آن کسی که این توانایی را به رسمیت شناخت و در حدود قدرتش گزینه‌ها را ارزیابی کرد و مهم‌ترین‌ها را پیگیری کرد، به مرور توانایی‌اش برای ساختن زندگی افزایش می‌یابد و می‌تواند آثار شوم گذشته را مدیریت کند و ستون‌هایی برای سقف‌های آینده برافرازد. 🔸 پرسشی که اینجا پیش می‌آید، چگونگی تعیین این مهم‌ترین کار است. برای رسیدن به معیارهای اهمیت یادداشتی دیگر لازم است... با ما همراه باشید. ▪️ مدرسه عین صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 انسانی که خودش را باور نکرد انسانى كه خودش را باور نكرد و از خودش جز دهانى نديد، هيچ احتياجى به خدا نخواهد داشت و براى خود ادامه‏اى نخواهد ديد. 📚صراط ،ص ۵۲ 🌱 مدرسه عین‌صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری @einsadschool
🔰 حضور اساتید و عوامل مدرسه عین صاد در نمایشگاه بین‌ المللی کتاب تهران پنج‌شنبه و جمعه ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت از‌ ۱۰ صبح تا ۸ شب مشتاق دیدار یکایک علاقمندان اندیشه استاد علی صفایی حائری هستیم. شبستان اصلی مصلی،راهروی ۲۲،غرفه ۵۲۲ @EINSADSCHOOL
🔹 به عنایت و فضل پروردگار چهارمین ترم از دوره‌ معنای زندگی رو به پایان است. شما می‌توانید نظر شرکت کنندگان دوره را در کانال زیر مشاهده بفرمایید: @feedback_school 🔹 برای ثبت‌نام ترم جدید بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.
⚫️ رحلت خادم الرضا، رئیس جمهور مردمی، آیت الله رئیسی و هیئت همراه را به محضر امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری و ملت شهید پرور ایران تسلیت گفته و علو درجات را برای آن عزیزان از درگاه حق تعالی خواستاریم. ▪️مدرسه عین صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 لحظه تنهایی انسان کسانی که پروازی می‌کنند،حرکتی می‌کنند، به اندازه،ای که پرواز می‌کنند، به اندازه‌ی رفعتشان تنها خواهند شد. مادامی که ما در سطح حشرات الارض هستیم! مادامی که مثل بقیه در سطح زمین می‌چریم! معاشر زیاد داریم، همراه زیاد داریم، هم‌دندان زیاد داریم، میشناسند ما را، می‌شناسیم شان. ولی از لحظه‌ای که تولد تو آغاز می‌شود، غربت تو آغاز می‌شود دیگر تو را دیگران نمی‌شناسند از لحظه‌ای که تولد تو آغاز می‌شود تو غربیی و تنهایی، وحیدا فریدا این وحدت و تنهایی را تو خواهی داشت، چاره ای جز اینکه در این تنهایی تولید کنی و در این غربت موحد شوی و از بت ها بِبُری نخواهی داشت. ▪️مدرسه عین‌صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
🔰 نشست کتاب‌خوانی رشد جلسه آنلاین پرسش و پاسخ از کتاب رشد مرحوم استاد صفایی حائری ☑️ این نشست به صورت آنلاین در گوگل میت و قرار به صورت همزمان برگزار می‌گردد. افراد باید قبل از جلسه، متن کتاب رشد را به صورت کامل مطالعه کرده باشند و سوالات ناظر به متن کتاب را جلسه مطرح کنند تا نسبت به پاسخ آنها در جلسه گفتگو صورت گیرد. زمان نشست: جمعه ۱۱خرداد ساعت ۱۶ تا ۱۸ 🔘 شرکت در این نشست برای عموم مخاطبین آزاد می‌باشد . هزینه : ۵۰ هزار تومان فراگیران دوره معنای زندگی می‌توانند به صورت رایگان ثبت نام نمایند. 🔲 جهت ثبت‌نام در نشست به آیدی @ad_einsadschool پیام دهید.
📜 سؤال‌هايى كه از اسلام و خدا و هستى مى‌شود، سؤال‌هاى دست دوم و فرعى است؛ چون تا انسان مجهول است، اسلام معلوم نخواهد شد و هستى و اللّه شناخته نخواهند گرديد: «مَنْ عَرَفَ نَفسهُ فَقَدْ عَرَفَ رَبَّهُ‌». 📝 استاد علی صفایی حائری 📖 مسئولیت و سازندگی| ص ۹۰ 🌱 مدرسه عین‌صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری @einsadschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 كسانى كه براى خود رؤياها را و قدرت طلبى‏ها را حاكم كرده‏اند، اينها حتى از يقين و شناخت خويش بهره نمى‏برند. كسانى كه براى خود، خط‌هايى كشيده‏اند و راه‌هايى مشخص كرده‏اند، ولايت الله را تحمل ندارند. 📚صراط ،ص ۵۴ 🌱 مدرسه عین‌صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری @einsadschool
مدرسه عین‌صاد برگزار می‌کند: دوره آموزشی "معنای زندگی" با محوریت کتاب رشد استاد علی صفایی حائری 📆مدت دوره ۶ جلسه _ آفلاین، آنلاین و حضوری _ همراه با پشتیبانی کامل در طول دوره _ ارائه تمرین برای هر جلسه _ امکان انصراف تا ۱۴ روز پس از شروع دوره _ شروع دوره از ۱۶ تیر 🔻جهت اطلاعات بیشتر به کانال زیر مراجعه کنید: @register_einsad 🌱 مدرسه عین‌صاد ▫️راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تنها راه شکوفا شدن انسان عبودیت تنها راهی‌ست که آدمی را به شکوفایی توانمند خودش می‌رساند یعنی هم استعدادهای او شکوفا می‌شود و هم این استعدادهای شکوفا شده جهت می‌گیرد، در بن‌بست نمی‌ماند، به پوچی نمی‌رسد. وقتی که انسان به خودش رو آورد و اندازه‌های وجودی خودش، ارزش خودش را باور کرد، استمرار خودش را باور کرد، ارتباط‌های خودش را با عوالمی فهمید یا احتمال داد. اگر نه به سوی معبودی دیگر رب دیگری لااقل برای برنامه ریزی جدیدی خودش را آماده می‌کند ... ♦️ ثبت‌نام ترم تابستان آغاز شد.👇 @register_einsad ▪️مدرسه عین‌صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
🔻به جهت شلوغ نشدن کانال اصلی مدرسه، دو کانال مجزا ایجاد شده و مطالب مربوط به دوره‌ها در آنها بارگذاری می‌شود. 🔸 کانال ویژه ثبت‌نام (اطلاعات کامل از دوره‌ها و شرایط آن)👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3501064940Cb78d89a2a0 🔹 کانال بازخورد شرکت کنندگان دوره ها👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4126212750C9484455118 🔷🔹 ثبت نام‌های دوره‌های آموزشی در مدرسه عین صاد در ابتدای هر فصل انجام می گردد، و بعد از اتمام بازه ثبت‌نام تا انتهای فصل ثبت‌نام نخواهیم داشت. الان در بازه ثبت‌نام ترم تابستان هستیم، لذا اگر تصمیم به شرکت در دوره های آموزشی دارید، سریعتر اقدام کنید.
از پوچی تا عجز «انسان عظيم، در راه دنيا به بن بست مى‏رسد و در راه خدا به عجز. و عظمت مذهب در همين است كه پوچى و عبث انسان را به عجز تبديل مى‏كند.»(صراط/۱۲۴) همه داستان در همین یک خط نهفته است. چطور انسانی که در مواجهه با هستی رنگارنگ، احساس پوچی و بی‌معنایی می‌کند، به جایی می‌رسد که تمام دارایی‌های خود را هم خرج می‌کند و باز آنچه دارد را در برابر طول مسافت، هیچ می‌انگارد؟! ما وقتی به تنوع جلوه‌ها، تجربه‌ها و رنگ‌های این جهان نگاه می‌کنیم، شگفت‌زده می‌پرسیم: چطور ممکن است! چقدر آن دستی که این عظمت را طراحی کرده است، هنرمند بوده است! اما وقتی پا در زندگی می‌گذاریم و بعضی از این همه را تجربه می‌کنیم، آن شوق رنگ می‌بازد و آن همه تنوع به یکباره پوچ می‌شود. هستی با تمام دارایی‌هایش، در کنار اشتهای انسان بیشتر از لقمه‌ای ندارد. تا جایی تجربه می‌کنیم و امیدوار، لقمه‌های بیشتری را گاز می‌زنیم. اما از جایی به بعد، این همه تکرار، اشتها را کور می‌کند و آن همه تجلی، به تدریج، رنگ می‌بازد. انسان معاصر، با خودآگاهی تاریخی خاصی که دارد، خیلی زود به این دلزدگی و پوچی رسید. ادبیات، فلسفه و هنر در یک قرن گذشته، نمایشی از اعتراض انسان به این بیهودگی است. استاد علی صفایی حائری، با قضاوت انسان مدرن بسیار همدل است. به باور او، هستی در نظرگاه نخست، بسیار پوچ است و هیچ شعله‌ای نمی‌تواند انسان را از سرمای این پوچی گرم کند. استاد صفایی به کسانی که در اعتراض به این پوچی خودکشی و انتحار را راه چاره می‌بینند، حق می‌داد. پوچی و سبکی هستی، در برابر هیچ واکنشی از انسان کوتاه نمی‌آيد. اما داستان زندگی در اندیشه استاد صفایی در همین نقطه تمام نمی‌شود. به باور او، این پوچی نه زاییده ذات هستی که فرزند نگاه ما به هستی است. وقتی ما سقف هستی را به این زندگی هفتاد ساله محدود می‌کنیم، بهانه‌ای برای ادامه دادن باقی نمی‌ماند. اما آنجا که استمرار خود و هستی را تا مقصدی بی‌نهایت می‌يابیم، آنجا که حضور حق را در لحظه لحظه زندگی خود شهود می‌کنیم، همه چیز تغییر می‌کند. دل آدمی بیقرار است و در صحنه هستی به دنبال ظرفیتی می‌گردد تا قراری به او ببخشد! ‌آنجا که دائما هزینه کرد و تجربه ساخت و در نهایت با تنگنای محبوب‌ها و خواستنی‌هایش مواجه شد، با پوچی دست به گریبان می‌شود. اما آنجا که محبوبی واقعی یافت که برای تمام او ظرفیت و برنامه دارد، زمینه سرد زندگی‌اش، گرمایی می‌گیرد و پاهایش بی‌تاب رفتن می‌شوند. در مسیر آن مقصد بی‌انتها، انسان با تمام دارایی‌هایش کم است. در کنار بی‌نهایت، هر عددی صفر است و اینجاست که شوق وصال و انبان تهی و جان فرسوده‌ی انسان، ناله عجز او را به آسمان می‌رسانند. میان آن پوچی تا این عجز، فاصله‌ای است به اندازه تغییر نگرش انسان به هستی و مدیریت محبوب‌هایش. «مدرسه عین صاد» در دو دوره «معنای زندگی» و «گام‌های زندگی»، در صدد است تا این مسیر، از پوچی تا عجز را گام به گام، ترسیم کند. اینجا جایی است که می‌توانیم به نقاط مرزی زندگی انسانی خود نزدیک شویم و داستان زندگی خود را بنویسیم. ثبت‌نام ترم تابستان شروع شده👇👇 @register_einsad مدرسه عین صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری @einsadschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 كسانى كه شغل ثابتى براى خود دارند، نمى‏توانند دستورهاى تغيير دهنده را بپذيرند. بايد با نقش ثابت و بدون هيچ گونه پيش جستن و شغل ثابت گرفتن، آماده‏ى دستور بود و مهم‏ترها را مشخص كرد تا بتوان ولايت را پذيرفت. صراط، ص ۵۶ 🔻ثبت‌نام ترم تابستان مدرسه عین صاد شروع شد👇👇 @register_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چه علامتی را بر خودت می زنی؟ "بسم الله" اسم یعنی نشانه‌ای را بگذاری، می خواهی مارکی به خودت بزنی، می خواهی خودت را معرفی کنی به چه چیزی؟! چه علامتی را بر خودت می‌زنی؟! "بسم الله" علامت خدا را چرا؟ [چون] رحمان است، دهنده است. دیگران همه اخاذند. او رحمان است می بخشد دیگران می‌گیرند تنها رحمان اوست که می بخشد ... ♦️ ثبت‌نام ترم تابستان آغاز شد.👇 @register_einsad ▪️مدرسه عین‌صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
📜 انسانى كه خودش را گم كرده، دنبال خدا نمى‌رود؛ و اگر خدايى هم داشته باشد، اين خدا محكوم اوست و يا دكور زندگى اوست، نه درمتن و نه حاكم در وجود او و هستى او. 📝 استاد علی صفایی حائری 📖 وقتی از خودت میسوزی | ص ۲۰ 🌱 مدرسه عین‌صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری @einsadschool
📝ذبح، عامل حیات برتر 🔹 ما خواه ناخواه مرده‌اى مى‌شويم و گند مى‌گيريم. مرده‌ى زمين و مردار زمان، مگر هنگامى كه ريشه‌هايى را داشته باشيم و ركودها را پشت سر گذاشته باشيم. اين مسأله، قطعى است. 🔹 بخواهيم يا نخواهيم حركت‌ها و گذشت زمانه از ما مى‌كاهد و زمين ما را به گند مى‌رساند، مگر اينكه خودمان را قبل از اينكه زمان بگيرد، قبل از اينكه زمين بگنداند، ذبح كنيم. ما قطعاً در اين هستى، مردار هستيم. 🔹 آنهايى كه گوسفندهايى دارند و اين گوسفندها در معرض خطرى قرار مى‌گيرند، زود كاردها را تيز مى‌كنند تا آنها را ذبح كنند، تا از مرگ آنها و ضايع شدن و از دست رفتن آنها جلوگيرى كنند. 🔹 ما در اين هستى، خواه ناخواه مرداريم، مگر اينكه كاردى را به گلوها بگذاريم و ذبح كنيم. مهم اين است كه ذبيح چه كسى باشيم و مذبوح در راه چه كسى‌؟ و با چه چيزى خودمان را ذبح كنيم و رو به چه قبله‌اى‌؟ 🔹 مرگ، قطعى است. از دست رفتن، قطعى است. روزها كه مى‌گذرند، مثل موش‌هايى هستند كه طناب عمر ما را مى‌جوند. خواه ناخواه سرنگون مى‌شويم و در چاه‌هايى مى‌افتيم و مى‌گنديم. گذشت زمانه، ما را به خاك بر مى‌گرداند، مگر اينكه قبلاً خودمان را بقايى داده باشيم و ذبح كرده باشيم. 🔹 آنهايى كه ذبيح نيستند، مذبوح نيستند، مردار هستند. مرده هستند. ارزش ندارند. از دست رفته هستند. 🔹حالا كه بنا شده ذبح كنيم؛ بنا شده قبل از اينكه زمانه ما را بگيرد ما از خودمان بهره بگيريم، به اين بايد فكر كرد كه : در راه چه كسى خودمان را ذبح كنيم و با چه حربه‌اى و با چه نيتى‌؟ 🔹 ... ذبح شرعى يك چيز، هنگامى صورت مى‌گيرد كه از مرده‌ى چيزى بخواهيم بهره‌بردارى كنيم. بخواهيم زندگى او را با بهره‌هاى بعدى مرتبط كنيم. از مردار شدن او جلوگيرى كنيم. 🔹 ذبح نَفس، از بين بردن و هدر كردن نفس نيست. ذبح نفس، معنى‌اش اين نيست كه انسان خودش را ول كند. تن را رها كند و بهره‌ها را رها كند. نه، مهم اين است كه بهره‌ها را تزكيه كند، پاك كند. و اين پاكى و تزكيه، هنگامى تحقق پيدا مى‌كند كه ذبيح رو به قبله باشد و حربه‌ى ذبح آهن باشد و تمام رگ‌ها قطع شده باشد. ذابح مسلم باشد و اين قطع شدن‌ها با ياد حق باشد. استاد علی صفایی حائری 📚حقیقت حج،ص ۱۱۵ تا ۱۱۷ ▪️ مدرسه عین صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سرگرم شده‌ایم! کسانی لعب و سرگرمی آنها را مشغول نمی‌کند که در رفتن، حتی به راه مشغول نباشند، مقصد را فراموش نکرده باشند. اما اگر "یلعبون" بازیگر شد، این آدم فرو می‌رود، حالا اگر قرآن بخواند در قرآن فرو‌ می‌رود، فقه بخواند در فقه فرو‌ می‌رود، نماز بخواند در نمازش فرو می‌رود. لاعب است. "قُلِ اللَّهُ ثُمَّ ذَرْهُمْ فِي خَوْضِهِمْ" اینها فرورفتن چون بازیگرند: "يَلْعَبُونَ" بازی می‌کنند. اینها از بازیگری صرف نظر نکردند، بازیچه هایشان متفاوت شده است. شکل و شمایل بازی‌هایشان فرق کرده است. هر روز به یک چیزی سرگرم می‌کنند. در حالی که او می‌خواهد حرکت بدهد او می‌خواهد "فوز" ما را تامین کند ما فرو رفتیم! جهت ثبت‌نام ترم تابستان 👇 @register_einsad ▪️مدرسه عین‌صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
📝 نظر یکی از شرکت‌کنندگان ترم گذشته (دوره معنای زندگی، بانوان) تبلیغ مدرسه عین صاد رو داخل پیام رسانی دیدم از قبل با استاد صفایی آشنایی داشتم و بعضی از کتاب هاشون رو خونده بودم وقتی دیدم دوره هایی رو برگزار می کنند با نام ایشون با خودم گفتم این هم مثل تمام دوره های دیگه آخه من سال هاست دنبال یک مطلبی میگردم که به سوالاتم جواب بده دنبال یک منبع و مسیری که بتونه قانعم کنه و جواب باشه برام دوره های زیادی شرکت کردم و از صحبت های چند استاد بهره بردم اما اون جوابی که می خواستم، اون چیزی که آرومم کنه، اون چیزی که بدونم اینو باید بگیرم و تا ته اون برم، اینجا جواب منه، نبود وقتی تبلیغ دوره های مدرسه رو دیدم گفتم اینم مثل اونای دیگه با این وجود عضو کانال شدم و پیگیر اطلاعیه ها بودم،چندبار پیام دادم اما ثبت نام نکردم تااینکه در آخرین روز گفتم بزار شرکت کنم و این رو هم امتحان کنم چالش بعدی نوع شرکت در دوره بود واقعیت وقتی تفاوت قیمت دوره با پشتیبان و بدون پشتیبان رو دیدم با خودم گفتم یک پشتیبان در حد جواب به سوالات سطحی گذاشتند برای دریافت هزینه اضافه (البته این هم با تجربه ی دوره های قبل بود که شرکت کرده بودم) اما بازهم در لحظه آخر که قصد ثبت نام داشتم چون گفته بودند اگر تا دوهفته ناراضی بودید می تونید نوع دوره رو تغییر بدید، دوره با پشتیبان رو انتخاب کردم (در اینجا قبل از بیان شرایط بعد از شرکت در دوره، قصد دارم از تمام بزرگواران مدرسه ی عین صاد در خواست کنم به سبب این گمان های ناعادلانه بنده رو حلال بفرمایند) واقعیت با شروع دوره و گوش دادن به جلسه اول دیدم این من هستم که با خودِ سردرگمم در تمام این سال ها مواجه شدم دیدم یک نفر داره از شرایطی صحبت می کنه که تمام آن ها منم و میگه دلیل بودن در این شرایط چی هست و بعد از هرجلسه تمرینی ارائه میشه که تورو کاملا به صورت کاربردی درگیر مطالب ارائه شده می کنه و مجبورت میکنه که به دورن خودت سفر کنی و خودت رو کاوش کنی هرجایی که متوجه نشدی، هر سوال و ابهامی که برات پیش میاد در باره‌ی مطالب تدریس شده،تمارین، کتاب و... می تونی با استاد پشتیبانی مطرح کنی که برخلاف تصور اولیه ی بنده خودشان از اساتید ارائه دهنده ی دوره هستند و کاملا مسلط بر مطالب و می تونم به جرات بگم هر پاسخی که به سوالات و ابهامات،توضیحات تمارین دادند خودش یک کلاس درس بود. (باوجود اینکه پیش از این یکی از دوره هایی که شرکت کردم توضیح کتاب رشد استاد صفایی بود که واقعیت فقط ۱۰ دقیقه از جلسه اول رو تونستم گوش بدم) حالا دیگه شرایط برام عوض شده بود و این من بودم که در تمام طول دوره مشتاقانه منتظر شنبه ها بودم برای شنیدن صوت جدید کلاس، برای دیدن تمرین جدید که منو با خودم بیشتر آشنا کنه، دائم مطالعه مجدد مطالب ارائه شده و... همه ی این ها بدون هیچ نگرانی از اینکه نفهمی و بعد دسترسی به استاد برای فهم مطلب نداری چون استاد محترم پشتیبان کاملا پاسخگوی تو خواهند بود توی این دوره می فهمی که چرا سال ها دویدی برای فهمیدن، رسیدن ولی نفهمیدی و نرسیدی مسیر رو اشتباه میری و به جای پرداختن به ریشه داخل شاخ و برگ ها گیر کردی و چقدر خوندن و درکی که از کتاب های استاد صفایی خواهی داشت قبل از گوش دادن به راویان اندیشه ی ایشان با قبل از آن متفاوت خواهد بود. درسته که هر لحظه ی زندگی در حال انتخاب هستیم اما در اخر به طور ویژه پیشنهاد میکنم، تمام بزرگوارانی که هنوز در سال های اول جوانی اند و هنوز به مرحله ی انتخاب های مهم و اساسی زندگی نرسیده اند، انتخاب همسر،شغل،رشته تحصیلی و... حتما و حتما دوره را شرکت کنند، شاید اگر بعد از این انتخاب ها از این مطالب بهره ببرند، افسوس هایی برایشان به همراه داشته باشد. روح استاد صفایی قرین رحمت‌ الهی و خداقوت به تمام راویان اندیشه استاد صفایی حائری ▪️برای دیدن دیگر بازخوردهای شرکت کنندگان به کانال زیر مراجعه فرمایید: 🆔 @feedback_school