#کوتاه_نوشت ۳۴
🍃 «خدايا! به بىپناهى ما،
به تنهايى ما، به غربت ما
تو رحــم كن.»
📚 و با او، با نگاه، فریاد میکردیم، ص۲۲۱
✍️ استاد علی صفایی حائری
Einsadtehran.ir
@EinSadTehran
روایتخوانی31.mp3
11.6M
✳️ روایتخوانی
🎙 آقای اشکان صدیق
▫️جلسۀ ۳۱
▪️موضوع: سفارش امام کاظم علیهالسلام به هشام و توصیف او از خرد (جلسۀ ۱۰)
🗓 ۶ خرداد ۱۴۰۰
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
هدایت شده از
🗓 برنامۀ هفتگیِ
مؤسسهٔ شمیم لیلةالقدر
از ۸خرداد۱۴۰۰
تا ۱۳خرداد۱۴۰۰
💠 کلاس مجازی: اسکایپ
سواد رسانهای
https://join.skype.com/cSskLz1sfo1l
شرح کتاب مسئولیت و سازندگی
https://join.skype.com/FfZDGk9GPjUL
احکام شرعی
https://join.skype.com/NW3H4AeEuLTt
آشنایی با مبانی اقتصادی
https://join.skype.com/Ib95v9VZK8Ny
شرح کتاب روش نقد، جلد اول
https://join.skype.com/N0f34c0SYqqc
فلسفۀ ملال
[انجمن کتابخوانی]
https://join.skype.com/gnbAFzQhTzK8
غربشناسی
https://join.skype.com/JMzUX2zVhZE6
جامعهشناسی
https://join.skype.com/FU3N4hjJuHic
تدبر در قرآن
https://join.skype.com/aipuLIgUtCDQ
روضۀ هفتگی [روایتخوانی]
https://join.skype.com/dLtgGNCu6bWE
🏫 میدان انقلاب، خ ۱۲فروردین، ک نوروز، پ۱۰، ط۲
💠 لینک کانال واحد خواهران:
@KhaharanEinsadTehran
____
🔹 هماهنگی مشاورههای روانشناسی و حقوقی:
خانم خالدیان +989226184837
🔸 فایلهای صوتی کلاسها را میتوانید از ادمینهای کانال دریافت بفرمایید.
☘ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
📲لینک کانال اطلاعرسانی عینصاد
https://eitaa.com/joinchat/1123942497C587bf32e2c
#عکسنوشت
#عدالت
✳️ ایستادگی در برابر ستم
✍️ استاد علی صفایی حائری
#مسئولیت_و_سازندگی
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
نامه های بلوغ.نامه دوم.pdf
243.2K
#معرفی_موضوعات_کتب
📚کتاب نامه های بلوغ
🖊استاد علی صفایی حائری
🔸نامه دوم ، نامه به موسی
📖فایل پی دی اف شامل بخشی از نامه دوم...(۸صفحه)
⏱زمان مطالعه ؛ ۵ دقیقه
👌و مطالعه کامل #نامه_دوم در کتاب نامه های بلوغ صفحات ۴۹تا ۷۱
📱 @khaharanEinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir/sisters-wg
#آیههای_سبز ۱۵
🍀 چرا بىتفاوت نيستى رفيق؟
«جوانى را سراغ داشتم، دوست داشتنى و مهربان.با هم نزديك بوديم و با هم برخوردها داشتيم. من در او اميدهايى مىديدم.
يك روز به او برخورد كردم. از حالش پرسيدم، خودش را خيلى بىحال و بىتفاوت نشان مىداد و به عمد خودش را بىخيال جا مىزد.
من تعجب كردم.بيشتر ازش جستوجو كردم. مىگفت كه:بىاعتنا و بىتفاوت شدهام و هيچ چيز برايم اهميت ندارد. نه فلان، نه بهمان، نه هم نوع، نه همفكر، نه بالاتر و نه پايينتر...
حس كردم كه دروغ مىگويد. او ريشههايى داشت كه نمىتوانست بىتفاوت بشود، ولى نمىتوانستم همين طور رهايش كنم؛ چون در كنار حادثهها محكمتر از او هم امكان لغزش و سقوطشان بود. شايد راست مىگفت.
مجبور شدم ضربههايى را شروع كنم تا اگر دروغ مىگفت، مچش را باز كنم و اگر راست مىگفت، همراهش بمانم.
او ادامه داده كه ديگر حتى مطالعاتم را ول كردهام و لبهايش را جمع كرد كه اى بابا! اين حرفها با آن حرفها چه فرقى مىكند...؟! و از من به شيطنت پرسيد: مگر فرقى مىكند رفيق؟ گفتم: مگر بايد فرقى بكند؟! جواب داد:براى من نه.براى من همه چيز يك رنگ است. من بىتفاوت هستم. گفتم فكر نمىكنى كه دارى شعر مىخوانى؟ گفت: نه، همه چيز براى من بىمعناست.
گفتم: اگر الان بخواهم اين لباست را بكنم و ببرم و يا پاره كنم، مىگذارى؟ ساكت شد. آماده بودم كه اگر حرف نزد، دست به كار شوم. جواب داد: تا بتوانم دفاع مىكنم. گفتم: پس بىتفاوت نيستى. و ادامه دادم: اگر شلوارت را در بياورند چى؟ صورتش قرمز شد. ادامه دادم: اگر به ناموست تجاوز كنند؟ كه سخت تركيد كه: چرا بىنزاكت هستى رفيق؟
گفتم: چرا بىتفاوت نيستى رفيق؟ و بعدها برايش توضيح دادم كه آن چه تو به آن پاى بند هستى، خيلى سادهتر از آنهايى است كه از آنها آزاد شدهاى.
گفتم: آنها كه خودشان را رها كردهاند و از خودشان گذشتهاند، چه طور نمىتوانند از لباسها و ناموسهايشان و يا از نزاكت و عبادتهايشان بگذرند.
گفتم: در هستى قانونمند، هيچ چيز بىاهميت نيست و در هستى مرتبط و وابسته، يك فساد، يك فساد نيست و محدود نيست و در برابر كوچكترين فساد و تجاوز نمىتوان بىتفاوت بود.
بىتفاوتِ صادق و راستگو، زندگى را تحمل نمىكند و اگر تحمل كرد، نمىتواند تجاوزهايى را كه زندگى كُش هستند و فسادهايى را كه در يك جا حبس نمىشوند،بپذيرد.»
📚 آیههای سبز، ص۳۶
✍️ استاد علی صفایی حائری
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
#مقرری
✅ شرح کتاب «روش نقد، جلد اول»
🎙 دکتر هاشم صابریان
🗓 دوشـنبه، ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
ساعت ۱۸:۴۵ تا ۲۰:۱۵
▪️جلسۀ ۷
▫️ از صفحۀ ۴۱
▪️ دگرگونی هدفها
📱 کلاس مجازی: اسکایپ
https://join.skype.com/N0f34c0SYqqc
🏫 میدان انقلاب، خ ۱۲فروردین، ک نوروز، پ۱۰، ط۲.
☘ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
هدایت شده از واحد خواهران موسسه شمیم لیلةالقدر
#عکسنوشته
#تربیت_کودک
🔸چگونه و چه مقدار از عوامل تربیتی؛تهدید و وعده و وعیده، استفاده کنیم ؟!
📱 @khaharanEinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir/sisters-wg
#کوتاه_نوشت ۳۵
🍃 «آدمی درست به اندازهٔ همان چیزهایی است که او را خوشحال و یا رنجور میسازد.»
📚 چهل حدیث، ص۱۱۹
✍️ استاد علی صفایی حائری
Einsadtehran.ir
@EinSadTehran
#اطلاعیه
کلاسِ «جامعهشناسی»
امروز، چهارشنبه، ۱۲خرداد۱۴۰۰ برگزار نخواهد شد.
#برشی_از_یک_کتاب
#تربیت_کودک
عوامل تربیتی
🔸تهدید و وعده و وعید
در این کار هم باید #دقیق بود تا اینکه #دروغ و #تخلف پیش نیاید؛
چون همین که یک تهدید و یا یک وعده عملی نشود، دیگر تهدیدها و وعدهها کاربردی ندارند،
گذشته از این که عملاً درس دروغ و فریب را هم یاد گرفته اند و آموخته اند.
❗ مربی باید آگاه باشد که #قول ندهد و اگر هم داد حتماً #وفا کند تا همین راستگویی او، در این مورد هم یک #درس باشد.
✅ مربی باید متوجه باشد که جایزه ها به صورت #باج در نیاید و کودک، سوداگری نشود که در برابر هر کار خوبی، #طلبکار_جایزهای باشد؛ چون این روحیه بچه را #فاسد می کند و این نقطه ضعف، او را خودفروش کرده و ارزان قیمت بار میآورد که زود میتوان خریداریش کرد و به هر کاری وادارش نمود،
لذا آنجا که #خودِ_کودک می گوید اگر فلان چیز را بدهی فلان کار را به خوبی انجام می دهم،
نباید از این عامل استفاده کرد؛
چون این پیشنهاد از یک #نیرنگ_کودکانه و یک پلتیک شیطنت آمیز خبر میدهد و این خود علامت فساد در روحیه و قابل خریداری بودن روحیه کودک را می رساند.
🤫 در اینجا باید با #سکوت و همچنین #تهدیدها، بچه را #ناامید کرد،
البته نه تا حدی که امید کودک را قطع کند و آن را به دامان راهزن ها و به فرار بکشاند.
📖تربیت کودک، صفحه۶۶
🖊استاد علی صفایی حائری
📱 @khaharanEinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir/sisters-wg
#امام_صادق علیهالسلام
✳️ مراسم شب شهادت امام جعفرصادق علیهالسلام
▫️سخنران: حجتالاسلام محمدرضا بنیانجوادی
💠 زمانبندی برنامهها:
▪️سخنرانی: ۶۰دقیقه
▪️ مداحی: ۳۰دقیقه
▪️نماز جماعت: ۲۰دقیقه
▪️توزیع شام: ۱۰دقیقه
💠 کلاس مجازی: اسکایپ
https://join.skype.com/dLtgGNCu6bWE
🏢 میدان انقلاب، خیابان ۱۲ فروردين، کوچۀ نوروز، پلاک ١٠، طبقه ۲.
#موسسه_شمیم_لیلةالقدر
☘ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
روایتخوانی32.mp3
14.59M
✳️ روایتخوانی
🎙 دکتر هاشم صابریان
▫️جلسۀ ۳۲
▪️موضوع: نقل به معنا در نقلِ روایات
🗓 ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
هدایت شده از
🗓 برنامۀ هفتگیِ
مؤسسهٔ شمیم لیلةالقدر
از ۱۵خرداد۱۴۰۰
تا ۲۰خرداد۱۴۰۰
💠 کلاس مجازی: اسکایپ
مراسم شب شهادت امام جعفرصادق علیهالسلام
https://join.skype.com/dLtgGNCu6bWE
احکام شرعی
https://join.skype.com/NW3H4AeEuLTt
جامعهشناسی
https://join.skype.com/FU3N4hjJuHic
شرح کتاب روش نقد، جلد اول
https://join.skype.com/N0f34c0SYqqc
غربشناسی
https://join.skype.com/JMzUX2zVhZE6
آشنایی با مبانی اقتصادی
https://join.skype.com/Ib95v9VZK8Ny
تدبر در قرآن
https://join.skype.com/aipuLIgUtCDQ
روایتخوانی[روضه هفتگی]
https://join.skype.com/dLtgGNCu6bWE
🏫 میدان انقلاب، خ ۱۲فروردین، ک نوروز، پ۱۰، ط۲
💠 لینک کانال واحد خواهران:
@KhaharanEinsadTehran
____
🔹 هماهنگی مشاورههای روانشناسی و حقوقی:
خانم خالدیان +989226184837
🔸 فایلهای صوتی کلاسها را میتوانید از ادمینهای کانال دریافت بفرمایید.
☘ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
📲لینک کانال اطلاعرسانی عینصاد
https://eitaa.com/joinchat/1123942497C587bf32e2c
#عکسنوشت
#امام_خمینی رحمتاللهعلیه
✳️ در متنِ تاریکی
باید ایستاد و نور پاشید.
✍️ استاد علی صفایی حائری
#نامههای_بلوغ
🏴 سالروز رحلت امام خمینی رحمتاللهعلیه را تسلیت میگوییم.
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
#گزیده_کتاب ۲۰
✅ چگونه یار بگیریم؟!
🍃 «امام صادق(ع) مىفرمايد:
"اگر مىخواهى يار بگيرى، بايد او را در چند مرحله بررسى كرده باشى: در سفر، در حضر، در غضب و در رضا"
گاهى انسان به اميد اينكه به چيزى مىرسد، خيلى راحت فداكارى مىكند، ولى اين در واقع فداكارى نيست؛ چون اميد دارد كه اين لقمه را بدهد و لقمۀ چربترى را به دست آورد،
اما هنگامى كه به سفر مىرود امكانات او همين است و بس، اگر صندلى خود را رها كند، بايد تا آخر، سرش به سقف ماشين بخورد. در اينجاست كه فداكارى معنا مىدهد و روحيهها و افراد شناخته مىشوند.
يكى از اساتيد ما نقل مىكرد:
دو رفيق بودند كه مدتها با هم بودند.
شريک و هم مغازه بودند. همديگر را امتحان كرده بودند.
روزى از روزها با هم به سفر حج رفتند. سفر حدود سه يا چهار ماه طول كشيد. در سفر، بر سر اينكه اول چه كسى قليان بكشد، دعواشان شد.
يكى به ديگرى مىگفت: تو تنباكوها را مىكشى و دود قليان را مىگيرى. خلاصه دعواى مفصلى داشتند.
از طرفى هم نمىتوانستند از همديگر جدا شوند. لذا كار به مصالحه كشيد. دو طرف قليان را سوراخ كردند و با هم كشيدند.
وجودهايى كه در حَضَر، اين قدر فانى و فداكار هستند، در سفر نسبت به هم، سختگير و خشن مىشوند.
همين كه به راحتى و فراغتى مىرسند، شُل مىشوند.
همين كه غضب مىآيد، آنچه در وجود آنهاست، ديوارهايى كه بسته است باز مىشود، نيروهايى كه كنترل شده، سركش مىشود.
تو با اين توجه، براى خود رفيق بگير.
رفيقت را به غضب وادار كن، ببين چطور با تو كنار خواهد آمد!
در حالتهاى طبيعى، در راههاى هموار، هر رانندهاى خوب رانندگى مىكند. در پيچ و خم و درگيرىهاست كه تعادل از دست مىرود و درست لحظهاى كه به آن احتياج داريم، آن را از دست مىدهيم.
لحظهاى كه به تسامح و گذشت احتياج داريم، از دوست خشونت و سختگيرى مىبينيم. لحظهاى كه دست خود را دراز مىكنيم تا ميوهاى بچينيم يا دست را مىبُرند و يا درخت را مىسوزانند.
بايد مهرههايى را انتخاب كنيم كه در حادثهها متزلزل نشوند. اين چنين افرادى التهاب ندارند و سقفهاى سنگين بر دوش آنها تَرَک بر نخواهد داشت.»
📚 حرکت، ص۲۴۴
✍ استاد علی صفایی حائری
☘ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
#قیام ۱۵ خرداد
✅ حیات و مرگِ انسان، در انتخابِ اوست.
«حيات انسانى و زندگى انسانى ما در انتخابهاى ماست.
و كسى كه حىِّ قيّوم و جميل و مهربان را انتخاب كرده و به او تسليم شده، حىّ است و زنده است حتّى اگر پاره پاره شده باشد، كه انسان ادامه دارد، به شهادت استعدادهايش و انسان در اين ادامه با انتخابهايش هماهنگ است.
«فَلا تَحْسَبَنَّ الَّذين قُتِلُوا فى سَبيلِ اللّهِ امْواتاً»
پس اينهايى را كه در راه خدا لباس خون پوشيدند، تمام شده نپنداريد كه اينها شروع كردهاند و ادامه يافتهاند. اينها زنده هستند؛
چون
حى و قيوم را انتخاب كردند و از مردهها و ميرندهها، چشم پوشيدند،
چون
بتهاى انسان، يا مثل ثروت و درهم و دينار مرده است و يا مثل طاغوتها و لعبتها، ميرنده است.
اينها با توجه به قدر خويش و اندازۀ خويش، معبودى را انتخاب كردند كه با آنها هماهنگ است و مطابقت دارد و اين تطابق، جمال و زيبايى را تفسير مىكند.
و معبودى را انتخاب كردند كه محبت را در دل هستى ريخته بود و آدمى را با خودش پيوند داده بود و اين، مهربانى را براى انسان تفسير مىنمود.
در اين راه، همان طور كه مىبينى با شناخت انسان و اندازۀ او به شناخت معبود هماهنگ و مهربان مىرسيم و با اين شناخت به انتخاب مىرسيم و با انتخاب حىّ قيّوم و مهربان زيبا، فقر و فنا و محدوديت خويش را تبديل مىكنيم و استمرار مسلط خويش را جشن مىگيريم.»
📚 قیام، ص۱۱۶
✍ استاد علی صفایی حائری
🏴 سالروزِ شهادتِ مردم در قیام خونینِ ۱۵خرداد۱۳۴۲ را تسلیت عرض میکنیم و این حرکتِ ارزندۀ مردم را پاس میداریم.
☘ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
هدایت شده از واحد خواهران موسسه شمیم لیلةالقدر
#برشی_از_یک_کتاب
#قیام_۱۵خردادماه
▪سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، نقطه عطف آغاز انقلاب اسلامی را تسلیت میگوییم.▪
🔲 انقلاب اسلامی؛
به تعبير اميرالمؤمنين (ع)
انبياء كارشان اين بود:
«يُثِيرُوا لَهُم دَفَائِنَ الْعُقُولِ»
كار آنها انقلاب در #انديشه_ها و #سنجش_هایی بود
كه در جريان توليد مدفون شده بودند
و بايد برانگيخته و احياء مى شدند.
تفاوت انقلاب ها با يكديگر در همين است
و عمق #انقلاب_اسلامى در اين است
كه انسان را دگرگون مى كند.
مادامى كه #انسان #دگرگون نشده باشد، هيچ نوع دگرگونى را در سطح جامعه اش
نمى تواند تحمل كند.
📖حركت، صفحه ۲۲
🖊استاد علی صفایی حائری
📱 @khaharanEinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir/sisters-wg
#عکسنوشت
#امام_صادق علیهالسلام
✳️ امام نورِ در تاریکیهاست...
✍️ استاد علی صفایی حائری
#عوامل_رشد_رکود_انحطاط
🏴 سالروز شهادت امام جعفرصادق علیهالسلام را تسلیت میگوییم.
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
سخرانی شب شهادت امام صادق علیهالسلام 14000315.mp3
13.33M
#سخنرانی l #امام_صادق_علیهالسلام
🏴 شب شهادت امام جعفرصادق علیهالسلام
🎙 حجتالاسلام محمدرضا بنیانجوادی
🗓 ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
#مطالعه و #مباحثه
✳️ مطالعه و مباحثۀ کتابِ
«عوامل رشد، رکود، انحطاط»
✍ استاد علی صفایی حائری
▪️سهشنبهها
▫️از ساعت ۸:۱۵ تا ۹:۳۰
▪️جلسۀ بیستوسوم: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
▫️مقرری: از صفحۀ ۷۸
🔸 مکان نشست:
خیابان انقلاب، بین خ ابوریحان و خ فلسطین، کتابفروشی اسم
🔹 حضور در نشستها، برای عمومِ مردم، آزاد و رایگان است.
💠 esmbook.ir
☘ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
#گزیده_کتاب ۲۸
✅ زندهشدنِ دلها
🍃 «امام صادق علیه السلام فرمودند:
«تزاوروا و تلاقوا، فان فى زيارتكم احياء لقلوبكم و ذكراً لاحاديثنا».
به ديدار و ملاقات يكديگر بياييد، كه در اين ديدار دلهاى شما زنده مىشود و احاديث ما به ياد مىآيد. گرچه در تنهايى علم و روشنفكرى مىتواند بيشتر باشد، ولى در ديدار و با زيارتهاست كه نقطه ضعفهاى آدمى آشكار مىشود و تعلقهايش مشخص مىگردد و دل مرده زنده مىشود و يادآور احاديث و كلام تازه و سخنهاى نو از اهلبيت مىگردد.
در جامع السعادات آمده بود؛
«مثل الاخوين اذا التقيا، مثل اليدين تغسل احديهما الاخرى».
داستان دو برادر كه به ديدار هم مىرسند مثل دو دست هستند كه هر كدام ديگرى را مىشويد. چون هر دست مىتواند تا جايى و تا حدى خودش را بشويد، نهفتهها و گوشههايى را دست ديگر مىشويد و تعلقهاى پنهان و رسوب كرده را معاشرت و زيارت مؤمنين پاک مىكند.»
📚 وارثان عاشورا، ص۲۰۱
✍️ استاد علی صفایی حائری
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir